abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72368369
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:02 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Inderdaad is de wil van het ego vaak in conflict met een hogere wil die je biedt wat nodig is. En omdat mensen dat vaak niet kunnen herkennen maken ze fouten. Daarom heeft men het in verschillende levensbeschouwingen vaak over het overwinnen van de wil/behoeften. Men doelt dan op de wil/behoeften van het ego. Maar ik denk dat asceten dan ook de plank misslaan door te willen bewijzen dat ze zonder vanalles kunnen als mens. Het is de bedoeling dat je als individu bevrijd raakt van de materiele behoeften van het ego die geen doel dienen om het organisme te laten functioneren, lijkt me. Niet dat je als een plant gaat zitten en bewijst dat je zonder voedsel of interactie kan.
Jup, zonder basisbehoeften sterf je. Zo simpel is het helaas.

Zelfs in de voortplanting zit zo'n "mechanisme" ingebouwd (althans dat is een medische theorie) want uit studie bljikt dat mannen die niet regelmatig een zaadlozing hebben een grotere kans op prostaatkanker hebben.

Het devies moet eigenlijk zijn > luister naar je basisbehoeften. Maar in een maatschappij als de onze rust er op bepaalde behoeften een (begrijpelijk) moreel taboe. Je kunt niet midden op straat ongestoord gaan ehm... intercoursen zeg maar
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 2 september 2009 @ 13:10:01 #127
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72368394
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:58 schreef nokwanda het volgende:
Er was laatst een onderzoek dat uitwees dat mensen die geestdodend werk verrichten of juist niet verder hoeven te kijken dan hun eigen taak vroeger sterven. Hun energie wordt niet optimaal benut waardoor er afbraak plaatsvindt van een bepaald deel van de zenuwen. Zou de details eens op moeten zoeken.
Dus een creatief brein dat verder kijkt dan nodig is beter af.
Mja... Klopt, maar die medaile heeft 2 kanten. Verder kijken wordt namelijk vaak niet gewaardeerd, waardoor je weer tegen een muur aan loopt. Met stress, depressie etc als gevolg. Zeker op de werkvloer, maar b.v. ook op school enzo.
& dan ben je alles behalve beter af. (spreek uit ervaring)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_72368405
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:09 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zelfs in de voortplanting zit zo'n "mechanisme" ingebouwd (althans dat is een medische theorie) want uit studie bljikt dat mannen die niet regelmatig een zaadlozing hebben een grotere kans op prostaatkanker hebben.

Het devies moet eigenlijk zijn > luister naar je basisbehoeften. Maar in een maatschappij als de onze rust er op bepaalde behoeften een (begrijpelijk) moreel taboe. Je kunt niet midden op straat ongestoord gaan ehm... intercoursen zeg maar
Oftewel ben eerlijk tegenover jezelf.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72368436
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Mja... Klopt, maar die medaile heeft 2 kanten. Verder kijken wordt namelijk vaak niet gewaardeerd, waardoor je weer tegen een muur aan loopt. Met stress, depressie etc als gevolg. Zeker op de werkvloer, maar b.v. ook op school enzo.
En juist dat is waarom onze huidige maatschappij minder goed is. Alles heeft dus helaas zijn keerzijde(s)
Mr. Prolapse 2009
pi_72368622
quote:

[..]

Het kost dan ook veel energie om een andere baan te zoeken en daar ingewerkt te raken. Dat zorgt ervoor dat je lef nodig hebt om dit uberhaupt te gaan doen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 2 september 2009 @ 13:36:01 #131
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72369106
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:19 schreef mediaconsument het volgende:
Het kost dan ook veel energie om een andere baan te zoeken en daar ingewerkt te raken. Dat zorgt ervoor dat je lef nodig hebt om dit uberhaupt te gaan doen.
Yep. Op mijn huidige werkplek heb ik dat probleem overigens niet. In tegendeel, hier wordt geregeld juist een beroep gedaan op m'n creatieviteit Gelukkig maar, want de 'basis' werkzaamheden zijn niet bepaald "inspirerend" (meer)

Overigens is er meer dan 'lef' die mee speelt. Verantwoordelijkheid speelt ook mee.

Zo kan ik als kinderloze vrijgezel veel meer 'risico' nemen, dan b.v. iemand met een vrouw, kind & koophuis. Die is veel te afhankelijk van z'n baan (inkomen), en heeft dus geen 'behoefte' risico's te nemen zoals een andere baan.
pi_72369230
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:36 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Yep. Op mijn huidige werkplek heb ik dat probleem overigens niet. In tegendeel, hier wordt geregeld juist een beroep gedaan op m'n creatieviteit Gelukkig maar, want de 'basis' werkzaamheden zijn niet bepaald "inspirerend" (meer)

Overigens is er meer dan 'lef' die mee speelt. Verantwoordelijkheid speelt ook mee.

Zo kan ik als kinderloze vrijgezel veel meer 'risico' nemen, dan b.v. iemand met een vrouw, kind & koophuis. Die is veel te afhankelijk van z'n baan (inkomen), en heeft dus geen 'behoefte' risico's te nemen zoals een andere baan.
Verantwoordelijkheid breekt lef af. Je zult een moeder met kinderen dan ook hoogstwaarschijnlijk niet zo snel zien bungee-jumpen als een moeder zonder kinderen.

Ik denk dat je wil in dit verhaal de richting stuurt, en dat je zelf kiest voor veel verantwoordelijkheden. Hiermee gaat een ander soort geluk gepaart dan dat je de weg van presteren gaat kiezen. Heroes legt trouwens dit verhaal ook erg goed uit. Vooral de tegenstelling tussen Nathan en Peter Petrelli verteld veel over dit verhaal.
pi_72369777
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:09 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Helaas niet, want de zin komt meestal op de meest ongelegen momenten. Maar ja... dat is dan weer goed voor impulsbeheersing.

@mediaconsument: ik kwam jarenlang alleen maar in TRU en heb dus al veel van dergelijke discussies gevoerd en topics gevolgd. Ook op andere fora.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_72369827
quote:

[..]

Inderdaad. Ik heb ook die ervaring. Meedenken en verder denken wordt niet gewaardeerd. En al ben je creatiever en intelligenter dan de meesten, het wordt absoluut niet gewaardeerd. Ik heb wel een baan gehad waar dat wel gewaardeerd werd en ik groeide daar dan ook als een speer en was er echt goed in. Dat voelde ook niet als werk, maar als iets dat ik graag deed. Helaas werd het bedrijf gestaakt omdat mijn werkgeefster en tevens beste vriendin het ondernemersschap echt niet meer zag zitten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72369828
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:04 schreef nokwanda het volgende:
@mediaconsument: ik kwam jarenlang alleen maar in TRU en heb dus al veel van dergelijke discussies gevoerd en topics gevolgd. Ook op andere fora.
Leuk onderwerp.
pi_72369898
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:06 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb ook die ervaring. Meedenken en verder denken wordt niet gewaardeerd. En al ben je creatiever en intelligenter dan de meesten, het wordt absoluut niet gewaardeerd. Ik heb wel een baan gehad waar dat wel gewaardeerd werd en ik groeide daar dan ook als een speer en was er echt goed in. Dat voelde ook niet als werk, maar als iets dat ik graag deed. Helaas werd het bedrijf gestaakt omdat mijn werkgeefster en tevens beste vriendin het ondernemersschap echt niet meer zag zitten.
Ik word dan ook telkens ontslagen als ik mijn behoefte tot creativiteit niet kan vervullen. Dit levert op 1 of andere manier veel stress bij mij op. Echter begin ik te merken dat dit ook weer met de energie te maken heeft. Dit geeft de veerkracht dit je nodig hebt om klappen op dit gebied aan te kunnen. Ben daarom ook op zoek naar een baan waar ik juist die creativiteit kan gebruiken. En dat, is een lastige zaak.
pi_72369928
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:41 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid breekt lef af. Je zult een moeder met kinderen dan ook hoogstwaarschijnlijk niet zo snel zien bungee-jumpen als een moeder zonder kinderen.

Ik denk dat je wil in dit verhaal de richting stuurt, en dat je zelf kiest voor veel verantwoordelijkheden. Hiermee gaat een ander soort geluk gepaart dan dat je de weg van presteren gaat kiezen. Heroes legt trouwens dit verhaal ook erg goed uit. Vooral de tegenstelling tussen Nathan en Peter Petrelli verteld veel over dit verhaal.
Daar benik het absoluut niet mee eens. Ik ben 15 jaar lang alleenstaande moeder geweest, met natuurlijk de bijbehorende verantwoordelijkheden en ben altijd op alle mogelijke gebieden creatief geweest. Maar ik denk dat dat een stae of mind is. Als jij in je hoofd hebt geplant dat kinderen hinderen, dan zal dat ook zo zijn. Ik denk dat mijn zoon evenzeer mee heeft geholpen aan mijn opvoeding als ik van invloed ben geweest op zijn opvoeding. Want opvoeding stopt heus niet op je 21ste of zo. Ik ben sterk gevormd door de komst van mijn zoon. Maar we gingen samen op reis en ik schilderde, las en ontwikkelde als altijd. Had minder geld, maar meestal wel en parttime baan. Ging niet altijd lekker, maar ook vandaaruit ontwikkel je jezelf.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72369975
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:36 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Maar het ergste hieraan is dat het tegen onze natuur ingaat.
Als jij die behoefte hebt, zou je die, volgens jouw natuur/aard moeten vervullen.

In onze huidige maatschappij kan dat niet omdat je dan niet kan conformeren naar de norm.

Dillema's...
Mr. Prolapse 2009
pi_72370072
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar het ergste hieraan is dat het tegen onze natuur ingaat.
Als jij die behoefte hebt, zou je die, volgens jouw natuur/aard moeten vervullen.

In onze huidige maatschappij kan dat niet omdat je dan niet kan conformeren naar de norm.

Dillema's...
Is huisje, boompje, beestje eigenlijk wel een behoefte, of onze natuur? Zijn we dan niet gewoon allemaal zwervers die geloven in polygamie?
pi_72370167
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Is huisje, boompje, beestje eigenlijk wel een behoefte, of onze natuur? Zijn we dan niet gewoon allemaal zwervers die geloven in polygamie?
Nee, ik doelde op dat een man met vrouw en kinderen geen avontuur meer aan zou kunnen gaan. Die behoefte wordt tegengewerkt door het principe van "werken voor je geld" om je gezin te onderhouden.

Ik vind het lastig om te zeggen maar ik denk dat in de kern de mens als "soort" geen monogamist is nee.
Mr. Prolapse 2009
pi_72370441
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Helemaal niet. Eigenlijk denk ik, op basis van veel luisteren naar mensen uit verschillende culturen, dat mensen geluk vinden in rust en regelmaat waarin ze kunnen eten, drinken en hun nageslacht kunnen grootbrengen.
Veel mannetjes beweren dat de mens in wezen mss wel gewoon polygamisch is, maar dat is ook alleen mar zelfrechtvaardiging om er beter uit te komen. Niet alle mannetjes hebben daar last van.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72370475
Ik dnek zelfs dat voor de overleving van de mens als soort monogamie een noodzaak is. Maar troost je. Er zijn meer diersoorten die monogaam zijn, hoor
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72370548
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:33 schreef nokwanda het volgende:
Ik dnek zelfs dat voor de overleving van de mens als soort monogamie een noodzaak is. Maar troost je. Er zijn meer diersoorten die monogaam zijn, hoor
Ik bedoel dan ook in de "kern", Als we naar apen kijken, zien we dat daar maar weinig monogamie in voorkomt.

Zwanen zijn bijvoorbeeld inderdaad monogaam

zijn we niet heeeeel erg off-topic bezig zo onderhand?
Mr. Prolapse 2009
pi_72370584
Het lijkt off-topic, maar dat is het in wezen niet. Het hangt aan elkaar en verloopt redelijk logisch. Wacht tot we weer terug komen op het oorspronkelijke onderwerp. Ik blijf het op de achtergrond zien. Gewoon blijven opletten en verbanden zien
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 2 september 2009 @ 14:55:53 #145
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72371072
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:35 schreef Dragorius het volgende:
Ik bedoel dan ook in de "kern", Als we naar apen kijken, zien we dat daar maar weinig monogamie in voorkomt.

Zwanen zijn bijvoorbeeld inderdaad monogaam
Ik denk zelfs dat er een verschil is tussen mannen & vrouwen op dat gebied. Voor het instant houden van de soort is monogamie overigens veel beter. (Genen pool, enzo)

Anyway, mannen hebben van nature veel meer de behoefte om zoveel mogelijk 'voort te planten' dan vrouwen die op hun beurt weer meer behoefte hebben aan een sterke, betrouwbare partner (voor bescherming etc.)

Zelf ben ik overigens 100% monogaam !
quote:
zijn we niet heeeeel erg off-topic bezig zo onderhand?
Dat gevoel heb ik ook ja
  woensdag 2 september 2009 @ 14:58:36 #146
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_72371124
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:37 schreef nokwanda het volgende:
<snip>
Gewoon blijven opletten en verbanden zien
Ik zie het verband niet meer
pi_72371361
In de kerk werden voortplanting en monogamie gepropageerd voor vrouwtjes, maar niet zo zeer voor mannetjes.
De kerk is een patriarchale instelling. Paganisme als hoofdgodsdienst was in een tijd die deels matriarchaal was. iig wel in Europa. De kerk stoelt op een Romeinse levensstijl die ook patriarchaal was. Alles wat maar matriarchaal kon zijn is vakkundig verwijderd.
Alles ten diensten van de man. Maar een totale omdraai zou tegenstellingen veroorzaken die ook evengoed ingepland en van brandstof voorzien kan zijn door "overheden".
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 2 september 2009 @ 18:23:49 #148
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72374294
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:09 schreef nokwanda het volgende:
In de kerk werden voortplanting en monogamie gepropageerd voor vrouwtjes, maar niet zo zeer voor mannetjes.
Ja is dat zo? Ik zou het zo om kunnen draaien en nog logisch vinden ook. De kerk onderwierp vrouwen wellicht omdat oude wijsheid zegt dat juist vrouwen niet te stoppen zijn als ze de bloemetjes buiten zetten. Mannetjes zijn vrij zwak en kruipen voor vrouwen als het lust/liefde betreft. Ze starten er oorlogen voor en gaan ervoor door vuur. Ze wringen zich in de de meest rare bochten om alles te doen voor een meisje (ik ben een jongen, i know). Monogame indoctrines zouden vrouwen juist kunnen binden binnen een relatie. Of praat ik nu poep? Nadat Rockfeller en CIA graag wilden dat ook de andere thuiszittende helft van de bevolking ging werken (zodat ze meer loonbelasting konden heffen), en de vrouwen beweging een boost gaven met geldelijke support oor de vrijheid van vrouwen. Kunnen mannen dat nu op hun buik schrijven..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 2 september 2009 @ 18:30:29 #149
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72374467
OT: ik vind de (naar ik denk) misinterpratie van "God" een complot im mensen te onderwerpen via een streng geloof. Maar daarmee hoeft de hele bijbel nog niet van tafel te worden geveegd. De bijbel kent vele vertalingen en is al weet ik hoeveel keer herschreven.. Het kan best een waarheid bevatten die wij nog niet kunen zien, omdat de meesten zo star bezig zijn met 'God" kan niet bewezen worden dus het is allemaal maar onzin.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_72374757
Dat laatste ben ik wel met je eens. Veel mensen gooien het kind met het badwater weg.

Maar de beweging voor vrouwenrechten begon overigens al ver voor Rockefeller en de CIA, hoor.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')