Schaak-grootmeesters van 12 zijn geen 2 jaar weg van hun school.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:45 schreef uwbftp het volgende:
[..]
Moeten we dan ook schaak grootmeesters van 12 verbieden? Die kinderen zullen wel een sociaal leven hebben maar of dat nou zo gezond is...?
Dit gaat overigens op voor elke sport, of je nu vaak in het buitenland bent of niet.
De kinderbescherming wil gewoon een daad stellen, en de helft van Nederland doet lekker mee.
Ja precies, ga maar weer zeuren over het voorbeeld, in plaats van waar we het over hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een geweldig voorbeeld. Als er nou 1 sport is, waar een kind geen enkel lichamelijk risico loopt, dan is het schaken wel...
Ze lopen wel een geestelijk risico, ze zitten in de groep met de hoogste kans gepest te worden. Verbieden dus.Net zoals hoogbegaafde kinderen, die hebben het geestelijk ook heel zwaar omdat ze ver boven leeftijdsgenoten uitstijgen. Verbieden dus, die afwijking van de norm kunnen we niet hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een geweldig voorbeeld. Als er nou 1 sport is, waar een kind geen enkel lichamelijk risico loopt, dan is het schaken wel...
Dat ligt aan de voogd, maar ze zal niet aan een voogd worden toegewezen die wil gaan emigrerenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Kan ze zich trouwens wel uitschrijven uit Nederland, wanneer haar ouders uit de ouderlijke macht worden gezet?
Ze neemt de 'sightseeing route', via het panamakanaal en het Suez kanaal. Dit is de meest veilige route, waarbij geen écht enge landen worden aangedaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze ging toch door Somalische wateren waar piraten zitten?
Iemand een linkje van de route die ze gaat maken?
Verder neem ik aan dat ze regelmatig aan gaat meren, een groot deel van de wereld is lang niet zo veilig als Nederland. Ze gaat toch een wereldreis maken?
Schaken vergelijken met zeilenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:45 schreef uwbftp het volgende:
[..]
Moeten we dan ook schaak grootmeesters van 12 verbieden? Die kinderen zullen wel een sociaal leven hebben maar of dat nou zo gezond is...?
Dit gaat overigens op voor elke sport, of je nu vaak in het buitenland bent of niet.
De kinderbescherming wil gewoon een daad stellen, en de helft van Nederland doet lekker mee.
We hebben het over aan welke gevaren ouders een kind mogen blootstellen. Geef daar je eigen mening eens over dan, in plaats van met drugs, winkeltijden en andere dingen te komen die geen fuck met het onderwerp te maken hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:49 schreef uwbftp het volgende:
[..]
Ja precies, ga maar weer zeuren over het voorbeeld, in plaats van waar we het over hebben.
Geweldige discussie lui, jullie zijn echt ongelooflijk kleinzerig.
Ik was er helemaal niet zo heel erg op tegen, tot ik het meisje zelf op tv zag. Ze is gewoon heel erg dertien. Heel erg jong en heel erg niet klaar voor zoietsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:49 schreef jack4ya het volgende:
Ik denk echt dat mensen onderschatten hoe gevaarlijk zo'n tocht is.
Het is geen zeilen op de wadden hoor!
Maar zo komt het wel over. Ze voldoet niet aan de norm, dus moet alles in het werk worden gesteld om die norm af te dwingen. Argumenten als "onderwijs" zijn niet meer dan een middel om die norm af te dwingen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:44 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja dat is ook precies hetzelfde als een meisje van 13 dat haar zin wil doordrijven (of die van haar vader).
elk gevaar wat ze willen. Hun kind, hun verantwoordelijkheid, hun leed als het kind wat overkomt. Daar hebben we als samenleving geen ene klap mee te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
We hebben het over aan welke gevaren ouders een kind mogen blootstellen. Geef daar je eigen mening eens over dan, in plaats van met drugs, winkeltijden en andere dingen te komen die geen fuck met het onderwerp te maken hebben.
Omdat we het over sport-beoefening hebben, en niet over die andere walgelijke dingen hebben die doorgaans maken dat je met de KB te maken krijgt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:44 schreef Pool het volgende:
[..]
Nou, noem dan eens een argument waarom we wel moeten uitgaan van de skills en ware dochterliefde van deze vader en niet van die van alle andere vaders die bij de Kinderbescherming of de rechter terechtkomen?
Overdrijven is ook een vakquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:41 schreef Pool het volgende:
[..]
Straks krijg je een 3-jarig kind dat het wereldrecord Hema-trui breien of Nike-voetbal naaien wil verbreken, records die nu in handen zijn van een 5-jarig Chinees meisje respectievelijk een 4-jarig jongetje.
Zie:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
elk gevaar wat ze willen. Hun kind, hun verantwoordelijkheid, hun leed als het kind wat overkomt. Daar hebben we als samenleving geen ene klap mee te maken.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lees je verder nooit de krant ofzo? Er zijn zoveel ouders die zeer slechte keuzes maken voor hun kind. Misbruik, verwaarlozing, ontzegging van onderwijs.
Zou een mooie boel worden als de overheid daar niets meer over te zeggen heeft. Die ouders mogen van mij doen wat ze willen, maar kinderen verdienen bescherming.
M.i. de beste reply in de discussiequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:30 schreef Pool het volgende:
[..]
En zelfs díe ervaring heb ik al niet.![]()
Ik vind het een lastige kwestie, net als elke kwestie waarbij je een leeftijdsgrens hebt overigens. Of abortus tot 3 of 7 maanden nog zou moeten mogen. Of je 15-jarigen moet laten stemmen voor de Tweede Kamer. Of je alcohol voor kids onder de 18 jaar moet verbieden. Of een 14-jarige wel seks mag hebben met een andere 14-jarige maar niet met een 19-jarige. Of je vrouwen van boven de 70 nog wel jaarlijks moet controleren op borstkanker of niet. En of je boven de 95 jaar nog moet reanimeren.
Dit vraagstuk kun je naar mijn mening niet oplossen met dooddoeners als "waar bemoeit de overheid zich mee?" of juist met "het meisje kan doodgaan en de overheid moet gevaarlijke activiteiten verbieden".
Ik vind 13 best wel een grensleeftijd voor dergelijke activiteiten. 13-jarige meisjes kunnen heel volwassen doen, maar ondertussen sociaal labiel zijn. Dus ik neig er wel naar dat ze haar beter kunnen verplichten enkele jaartjes te wachten. Maar toch: lastig, lastig....
En denk je nou echt dat het beter voor haar is als ze haar ouders verliest? Want dat lijken mensen te denken: dat ze beter af is in Nederland in een pleeggezin dan op een zeilboot onder begeleiding van haar ouders.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Kan ze zich trouwens wel uitschrijven uit Nederland, wanneer haar ouders uit de ouderlijke macht worden gezet?
Denk dat de kinderbescherming ook wel zou ingrijpen als een 13-jarige in d'r eentje voor langere tijd naar Nigeria zou gaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Toch heb je het over shades of grey van gevaar. Ik denk dat als je het aan Laura vraagt, ze een weekje Nigeria gevaarlijker vind dan de zeilen.
Omdat ze de jongste wereldomzeiler ooit wil worden. Als ze nog een paar jaar wacht is ze één van de velen.quote:
Ik heb inmiddels begrepen dat gevaren echt behoorlijk zijn. Door grote vrachtschepen overvaren, onzichtbaar drijvende zeecontainers, piraten (ja echt), nog maar niet te spreken van het weer, materiaal problemen ed.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik was er helemaal niet zo heel erg op tegen, tot ik het meisje zelf op tv zag. Ze is gewoon heel erg dertien. Heel erg jong en heel erg niet klaar voor zoiets.
Vraag ik me wel af, wat zou het (juridisch) aan de situatie veranderen als (een van) beide ouders mee zouden gaan op de tocht?
En de overheid maakt wel een goede keuze? Ik heb van zeer dichtbij de ellende gezien die de kinder"bescherming" kan aanrichten. Daar heb ik echt elk vertrouwen in verloren.quote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Sponsors.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:51 schreef Dragorius het volgende:
Hoe wordt dit eigenlijk betaald?Zal een hoop geld kosten zo 2 jaar van huis, vrienden en familie die in elke haven op haar wachten zogezegd...
Nee, wat mij betreft komt er een regeling waarbij Laura gewoon bij haar ouders blijft, maar dat een voogd zich (enkel) bemoeit met deze reis.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En denk je nou echt dat het beter voor haar is als ze haar ouders verliest? Want dat lijken mensen te denken: dat ze beter af is in Nederland in een pleeggezin dan op een zeilboot onder begeleiding van haar ouders.
Ze verliest haar ouders niet, maar die mogen dan tijdelijk geen beslissingen voor haar nemen. Dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En denk je nou echt dat het beter voor haar is als ze haar ouders verliest? Want dat lijken mensen te denken: dat ze beter af is in Nederland in een pleeggezin dan op een zeilboot onder begeleiding van haar ouders.
En dat lijkt me eigenlijk een puik plan, gezien de tomeloze ambitie van papa.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:57 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ze verliest haar ouders niet, maar die mogen dan tijdelijk geen beslissingen voor haar nemen. Dat is heel wat anders.
En of dat te vergelijken is .. je kan op de openbare weg van alles tegenkomen waardoor je leven in gevaar komt .. of je nou 3 of 83 bent .. en net zoals jij je kind over leert steken heeft deze pa zijn kind zeilen geleerd, oftewel, de handelingen die je moet verrichten om veilig van A naar B te komenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bovenstaande zaken zijn allemaal niet te vergelijken met een dertienjarige die moederziel alleen de wereld gaat overzeilen, langs een serie gevaarlijke landen.
Ik vind het op het schandalige af dat je ouders de bevoegdheid wil geven om het leven van hun kinderen te verwoesten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En de overheid maakt wel een goede keuze? Ik heb van zeer dichtbij de ellende gezien die de kinder"bescherming" kan aanrichten. Daar heb ik echt elk vertrouwen in verloren.
Ze zal beter in zeilen zijn dan verbaal .quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik was er helemaal niet zo heel erg op tegen, tot ik het meisje zelf op tv zag. Ze is gewoon heel erg dertien. Heel erg jong en heel erg niet klaar voor zoiets.
Vraag ik me wel af, wat zou het (juridisch) aan de situatie veranderen als (een van) beide ouders mee zouden gaan op de tocht?
Dus je wilt beweren dat die reis zonder gevaren is?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:50 schreef 49R het volgende:
[..]
Ze neemt de 'sightseeing route', via het panamakanaal en het Suez kanaal. Dit is de meest veilige route, waarbij geen écht enge landen worden aangedaan.
Om bij het Suezkanaal te komen moet ze inderdaad langs Somalische wateren. Als het daar tegen die tijd nog steeds rommelt, dan neemt ze de langere route om Zuid Afrika heen
En dus laat je je kind van 13 best in d'r eentje naar school lopen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:59 schreef moussie het volgende:
[..]
En of dat te vergelijken is .. je kan op de openbare weg van alles tegenkomen waardoor je leven in gevaar komt .. of je nou 3 of 83 bent .. en net zoals jij je kind over leert steken heeft deze pa zijn kind zeilen geleerd, oftewel, de handelingen die je moet verrichten om veilig van A naar B te komen
Je loopt alleen niet 2 jaar lang onafgebroken op de openbare weg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:59 schreef moussie het volgende:
[..]
En of dat te vergelijken is .. je kan op de openbare weg van alles tegenkomen waardoor je leven in gevaar komt .. of je nou 3 of 83 bent .. en net zoals jij je kind over leert steken heeft deze pa zijn kind zeilen geleerd, oftewel, de handelingen die je moet verrichten om veilig van A naar B te komen
Waar halen jullie die tomeloze ambitie van pa toch iedere keer vandaan .. hij is zeiler, ja, en hij heeft zijn kind geleerd hoe zij veilig moet zeilen, ja, en daar is die streng in geweest, dat mioet ook wel want je wil immers niet dat je kind lichtzinnig met haar leven speelt .. maar waar heeft hij haar iets door de strot gedouwd?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat lijkt me eigenlijk een puik plan, gezien de tomeloze ambitie van papa.
Moussie, flinkker toch op met die irritante 'vergelijkingen'quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over verbaal, maar gewoon d'r hele voorkomen... lichaamstaal, alles. Het is heel erg een meisje van 13. Zo een heb ik hier ook te logeren gehad afgelopen zomer. Ze ging voor het eerst alleen met de trein tussen Amersfoort en Schiphol. Ik heb mijn hart vastgehouden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:00 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Ze zal beter in zeilen zijn dan verbaal .
Maar je mag ook geen einzelganger zijn ,maar meelopen met de meute.
Dat schrijvers zich ook jaren terugtrekken achter hun PC levert wel vaak mooie verhalen/literatuur op .
Doe maar gewoon/doe je al gek genoeg is wat ik hier veel lees in dit topic..blehhh
Informatief stukje btwquote:Inmiddels samen met zijn Duitse vrouw begon hij aan een 7 jaar durende wereldreis. Tijdens deze reis kregen zij hun twee dochters, Laura en Kim. Dikke fotoboeken tonen beelden van bezienswaardigheden van Zuid-Amerika en Australie tot Azie. Ook de klassieke beelden van het gezinnetje met opgroeiende kindertjes, maar dan in exotische sferen en idylischer. “Dat was,”bevestigt Dick volmondig, “een fantastische tijd”.
Ja, als jij oversteekt kan er ook iets gebeuren! Goh, blijf lekker op je stoel zitten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus je wilt beweren dat die reis zonder gevaren is?
In een vorig topic over dit onderwerp gaf iemand nog een link van twee jongens die afgelopen jaar verdwenen zijn tijdens de wereld rondzeilen.
Denk jij dat dat Laura niet zal gebeuren?
Ze zal best goed kunnen zeilen, maar dit is geen geldige reden om 2 jaar lang ontheffing van je leerplicht te krijgen. Alleen op een boot staat niet gelijk aan goed onderwijs. Punt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Informatief stukje btw
Komop mensen, dat kind is f*ckin' geboren op een boot bijna. Yea of little faith, heb eens wat meer vertrouwen in haar skills.
quote:Nee, als bezorgde moeder naar je eigen bankhangende, kauwgum kauwende kroost kijken en angstvisioenen krijgen, is geen goed vergelijk. Laura lijkt me een ander kaliber.
Nadat je je kind hebt geleerd om veilig over te steken laat je het alleen naar school lopen, ja, net zoals dit kind geleerd heeft om veilig te zeilen en al jaren in haar eentje zeilt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
En dus laat je je kind van 13 best in d'r eentje naar school lopen.
Maar je laat je kind toch ook niet alleen van Groningen naar Maastricht wandelen?.
Ik geef m'n 'tegenstanders' hier meer krediet, dat is fatsoen, maar de spruitjeslucht is niet te harden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Maar zo komt het wel over. Ze voldoet niet aan de norm, dus moet alles in het werk worden gesteld om die norm af te dwingen. Argumenten als "onderwijs" zijn niet meer dan een middel om die norm af te dwingen.
Zeilen op de wadden is overigens stukken lastiger dan op de oceaan hoor!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:49 schreef jack4ya het volgende:
Ik denk echt dat mensen onderschatten hoe gevaarlijk zo'n tocht is.
Het is geen zeilen op de wadden hoor!
Ik heb ook meisjes van 13 gezien die "Stille Willieleke waren en op een podium hun strot uit hun keel zongen en totaal onbevangen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over verbaal, maar gewoon d'r hele voorkomen... lichaamstaal, alles. Het is heel erg een meisje van 13. Zo een heb ik hier ook te logeren gehad afgelopen zomer. Ze ging voor het eerst alleen met de trein tussen Amersfoort en Schiphol. Ik heb mijn hart vastgehouden..
Gaat het je echt om dat onderwijs?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:07 schreef Dragorius het volgende:
Ze zal best goed kunnen zeilen, maar dit is geen geldige reden om 2 jaar lang ontheffing van je leerplicht te krijgen. Alleen op een boot staat niet gelijk aan goed onderwijs. Punt.
Echt wel,publiciteit zat en hopelijk een hoop sponsorsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:10 schreef Matteüs het volgende:
Jullie blijven maar lekker zeuren met elkaar, het gaat toch niet gebeuren. Let maar op.
Dit heeft niets met een keurslijf of spruitjeslucht te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik geef m'n 'tegenstanders' hier meer krediet, dat is fatsoen, maar de spruitjeslucht is niet te harden.Blijkbaar moet ze met alle geweld in dat keurslijf getrapt worden. Vooral niks spannend en avontuurlijks en gevaarlijks doen.
Ja omdat ze 2 jaar lang, 700+ dagen, alleen op een boot zit. Op haar leeftijd. Dan kan ze wel zeggen ik krijg pakketten van de Wereldschool mee maar dat is never nooit afdoende zonder die informatie ergens aan te kunnen spiegelen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Gaat het je echt om dat onderwijs?
Waar maak je je dan druk om?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:13 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Echt wel,publiciteit zat en hopelijk een hoop sponsors
En dat heb ik al gezegd, dat is zo ongeveer het meest valse argument wat je kunt bedenken. 2 schooljaren zijn in te halen. Formele redenering, het mag nu eenmaal niet, omdat het niet mag. Maar dan laat je de echte materie onaangeraakt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ze zal best goed kunnen zeilen, maar dit is geen geldige reden om 2 jaar lang ontheffing van je leerplicht te krijgen. Alleen op een boot staat niet gelijk aan goed onderwijs. Punt.
Je hart vasthouden als een meisje op haar dertiende alleen met de trein gaatquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:02 schreef Burdie het volgende:
Ik heb het niet over verbaal, maar gewoon d'r hele voorkomen... lichaamstaal, alles. Het is heel erg een meisje van 13. Zo een heb ik hier ook te logeren gehad afgelopen zomer. Ze ging voor het eerst alleen met de trein tussen Amersfoort en Schiphol. Ik heb mijn hart vastgehouden..
Dan gaan er volgend jaar heel wat scholen leegstaan met die redenatie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat heb ik al gezegd, dat is zo ongeveer het meest valse argument wat je kunt bedenken. 2 schooljaren zijn in te halen. Formele redenering, het mag nu eenmaal niet, omdat het niet mag. Maar dan laat je de echte materie onaangeraakt.
Spruitjeslucht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik geef m'n 'tegenstanders' hier meer krediet, dat is fatsoen, maar de spruitjeslucht is niet te harden.Blijkbaar moet ze met alle geweld in dat keurslijf getrapt worden. Vooral niks spannend en avontuurlijks en gevaarlijks doen.
Ik reageerde ook op een 'beeld'quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dit heeft niets met een keurslijf of spruitjeslucht te maken.
Ik geef haar het voordeel van de twijfel.quote:Maar hier gaat het om een 13-jarig kind. En inderdaad, die mag niet alles en kan niet alles. Och och och, wat een onrecht.
ik dacht hetzelfdequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat lijkt me eigenlijk een puik plan, gezien de tomeloze ambitie van papa.
Ha ha, nee, beslist niet. Zeezeilen heeft gevaarlijke kanten ja. Maar je kinderen op de fiets naar school sturen heeft dat ook! Hoe vaak horen we niet van kinderen die niet meer thuis komen, en later verkracht en vermoord terug gevonden worden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus je wilt beweren dat die reis zonder gevaren is?
In een vorig topic over dit onderwerp gaf iemand nog een link van twee jongens die afgelopen jaar verdwenen zijn tijdens de wereld rondzeilen.
Denk jij dat dat Laura niet zal gebeuren?
nee hoor, het is nog niet eens de helft van die tijd dat zij alleen op een boot zit, de reis gaat in etappes met tussenstops.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja omdat ze 2 jaar lang, 700+ dagen, alleen op een boot zit.
want kinderen die in het elektronische tijdperk op zijn gegroeid gaan daar niet anders mee om dan hun ouders?quote:Op haar leeftijd. Dan kan ze wel zeggen ik krijg pakketten van de Wereldschool mee maar dat is never nooit afdoende zonder die informatie ergens aan te kunnen spiegelen.
wtf heeft eerdere vakantie hiermee te maken?quote:Buiten dat, dan krijg je als dit goedgekeurdt wordt binnen no-time 10000en aanvragen voor eerdere vakantie, eerder dit etc. Want zij mag het, dus een ander in principe ook. We zijn allemaal gelijk, nietwaar?
Heerlijk vergelijkbaar ook weer, je had toch een kind dus ik neem aan dat je al een redelijke leeftijd hebt en dat redeneren je niet geheel onbekend is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:20 schreef 49R het volgende:
[..]
Ha ha, nee, beslist niet. Zeezeilen heeft gevaarlijke kanten ja. Maar je kinderen op de fiets naar school sturen heeft dat ook! Hoe vaak horen we niet van kinderen die niet meer thuis komen, en later verkracht en vermoord terug gevonden worden?
Er storten regelmatig vliegtuigen neer, en tóch stap ik iedere keer weer in.....
Een beetje pas op de plaats zou niet misstaan, vriend. Ik ben niet 'blind' voor redelijke argumenten, en ga daadwerkelijk op die redelijke argumenten in.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:19 schreef Pool het volgende:
Joh.Ik twijfel ook hoor, of we voor zo'n talentje niet een uitzondering moeten maken, maar hoe jij hier blind loopt te zijn voor redelijke tegenargumenten en die diskwalificeert als 'spuitjeslucht', dat is pas echt ongelooflijk.
Hoezo druk,zit lekker relaxed en veilig achter m'n compquote:
Dat is ook iets anders doen onder eigenlijke schooltijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:20 schreef moussie het volgende:
wtf heeft eerdere vakantie hiermee te maken?
Niks mis mee, maar waarom moet dat 2 jaar duren? Waarom kan dat niet tijdens de vakantie?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ceteris Paribus. Bij gelijke omstandigheden. Dus nee; als jij alleen een jaar op je reet wil zitten krijg je geen vrijstelling.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan gaan er volgend jaar heel wat scholen leegstaan met die redenatie.
"Speel maar door tot je 14e, dan haal je die jaren toch later in joh?"
8 jaar toch?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:22 schreef tong80 het volgende:
Hoe oud was Pipi Langkous toen ze alleen in villa Kakelbond woonde omdat haar vader zeerover was ?
En een record dat hooguit op bladzijde 78 van het Guinness Book komt, is wel genoeg? Kom nou.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ceteris Paribus. Bij gelijke omstandigheden. Dus nee; als jij alleen een jaar op je reet wil zitten krijg je geen vrijstelling.
Er zijn een stuk minder mensen die de wereld rondzeilen dan dat er kinderen naar school fietsen of mensen in het vliegtuig stappen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:20 schreef 49R het volgende:
[..]
Ha ha, nee, beslist niet. Zeezeilen heeft gevaarlijke kanten ja. Maar je kinderen op de fiets naar school sturen heeft dat ook! Hoe vaak horen we niet van kinderen die niet meer thuis komen, en later verkracht en vermoord terug gevonden worden?
Er storten regelmatig vliegtuigen neer, en tóch stap ik iedere keer weer in.....
Hoezo? Als een andere 13-jarige een jaar lang in een bos wil kamperen bijvoorbeeld? Zelfde principe hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ceteris Paribus. Bij gelijke omstandigheden. Dus nee; als jij alleen een jaar op je reet wil zitten krijg je geen vrijstelling.
Sshhhht..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er zijn een stuk minder mensen die de wereld rondzeilen dan dat er kinderen naar school fietsen of mensen in het vliegtuig stappen.
Ik durf te wedden dat als je de verhoudingen rechttrekt blijkt dat de risico's bij de wereld rondzeilen een stuk groter zijn.
Past goed in de lijn van dit topic. Wat een sensatietoestand wordt ervan gemaakt. "Laura is van een ander kaliber", "ze heeft een droom", "die spruitjesmentaliteit is killing voor avonturiers als Laura", "misdadig dat de bekrompen Nederlandse samenleving wil voorkomen dat een uniek talent, buitengewoon intelligent en enorm volwassen, haar kop boven het maaiveld uitsteekt". *snif* Heeft Disney al gebeld?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:54 schreef Mooiiiiiii het volgende:
5 per jaar ofzo.Brieven inzenden naar de regering en het volk mag kiezen wie z'n/haar droom waar mag gaan maken.
Leuke TV misschien.
Waarom alleen tijdens vakantie, en niet gedurende 2 jaar?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Niks mis mee, maar waarom moet dat 2 jaar duren? Waarom kan dat niet tijdens de vakantie?
Ja, die staat vast ook nog niet genoteerd in het boek.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hoezo? Als een andere 13-jarige een jaar lang in een bos wil kamperen bijvoorbeeld? Zelfde principe hoor.
Zoals ik al eerder zei, die anderhalf jaar haal je gemakkelijk in, en het is niet alsof ze geen goede carriere in de zeilwereld of zeilsport in het verschiet heeft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:14 schreef Dragorius het volgende:
Ja omdat ze 2 jaar lang, 700+ dagen, alleen op een boot zit. Op haar leeftijd. Dan kan ze wel zeggen ik krijg pakketten van de Wereldschool mee maar dat is never nooit afdoende zonder die informatie ergens aan te kunnen spiegelen.
Ja maar dat is dus een beetje het punt, nou zit iedereen zich hier rete op te winden over een uitzondering. Daarom beticht men hier ook elkaar van spruitjeslucht. Mensen zijn helemaal niet gelijk, ik ben 26 en zou niet de wereld om kunnen zeilen, zij is de helft van mijn leeftijd en kan dat wel. Dat is talent, en ze wil het zelf graag, moet je dan echt met roodaangelopen hoofd haar een wet opdringen die in de eerste plaats al niet voor haar bedoeld lijkt te zijn? Alleen maar vanwege ORDNUNG MUSS SEIN. Daar pas ik voor, eigenlijk. Als dit haar droom is, go for it.quote:Buiten dat, dan krijg je als dit goedgekeurdt wordt binnen no-time 10000en aanvragen voor eerdere vakantie, eerder dit etc. Want zij mag het, dus een ander in principe ook. We zijn allemaal gelijk, nietwaar?
Nee, dat boek is niet de graadmeter.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En een record dat hooguit op bladzijde 78 van het Guinness Book komt, is wel genoeg? Kom nou.
Maak je voor haar die uitzondering dan staan er meteen schoolklassen in de rij om ook die uitzondering te zijn. En dat is nog maar één voorbeeld.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom alleen tijdens vakantie, en niet gedurende 2 jaar?
En kom niet met onderwijs, dat kan heus ingehaald worden. En ik dacht 2 jaar, omdat ze dan een zekere sport prestatie neer kan zetten, die nu eenmaal zoveel tijd vereist.
Dat kan, hoe heet die sport?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hoezo? Als een andere 13-jarige een jaar lang in een bos wil kamperen bijvoorbeeld? Zelfde principe hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |