Laat gaanquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:19 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nogmaals... nee
*zucht" sommige mensen ook. Te fanatiek in de discussie en dan gaan ze...
Lees je verder nooit de krant ofzo? Er zijn zoveel ouders die zeer slechte keuzes maken voor hun kind. Misbruik, verwaarlozing, ontzegging van onderwijs.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik stap er niet overheen. Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. Als die het goed vinden heeft niemand wat erover te zeggen. Simpel.
Je krijgt gelijk van me.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh, dus niet alleen vind je het hetzelfde, je bagatelliseert de gevolgen ervan ook nog eens. Ach, dat kan er ook nog wel bij.
Dan heeft ze een ambitie die niet vanuit Nederland te realiseren valt. Pech dus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:18 schreef 49R het volgende:
[..]
Laura heeft de ambitie de jongste wereldomzeiler ooit te worden. Dat kan niet als ze 18 is.
Precies.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:21 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dan heeft ze een ambitie die niet vanuit Nederland te realiseren valt. Pech dus.
Helemaal met je eensquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:06 schreef 49R het volgende:
[..]
Waar komt toch die behoefte vandaan voor een ander te willen bepalen wat goed is? Het gaat hier duidelijk om een speciaal geval. Ik wil laura niet de hemel in prijzen (het is in veel opzichten ook maar een meid van 13), maar het zijn dit soort mensen die onze geschiedenis schrijven.
Als niemand zich ooit verzet tegen de gevestigde kaders, zal er nooit iets veranderen in een land. Nog niet zo heel erg lang geleden was het vrouwen bij wet niet toegestaan te stemmen. Tóch is dat veranderd.
Wellicht moeten we in bijzondere gevallen, ter aanmoediging van een bijzonder talent de letter van de wet iets soepeler hanteren.
Laura zal veel tijd doorbrengen in de havens onderweg. De onderwijsbegeleiding met het Wereldschoolmateriaal kan daar bijvoorbeeld plaats vinden.
Kom op mensen, dit is een geweldig initiatief, en ik zou het fantastisch vinden als Laura met de Nederlandse vlag achterop haar bootje haar tocht volbrengt. Op die manier kunnen we de wereld laten zien dat er toch nog iets van de trotse Hollandse pioniersmentaliteit is overgebleven in onze genen.
Laten we die meid faciliteren in plaats van haar tegen te houden!
Dan is dat helaas jammer. Ik had de ambitie om op mijn 16e auto te mogen rijden. Ging helaas ook niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:18 schreef 49R het volgende:
[..]
Laura heeft de ambitie de jongste wereldomzeiler ooit te worden. Dat kan niet als ze 18 is.
Ha ha, nee, Laura is niet mijn dochter, en eerlijk gezegd ben ik daar blij om. Ik zou niet graag voor die beslissing staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:10 schreef Dragorius het volgende:
Ja, zwart-wit he. Ik zou echt bjina denken dat het je eigen dochter is, zo ophemelend praat je over haar terwijl het gewoon iemand is die solo de wereld over wil zeilen. Prima, maar dan moet je je nog steeds houden aan de wet die voor iedereen geldt. Als ze een vader/moeder mee laat varen voor het onderwijs dan mag het. Maar dat wil ze niet.
Niet te dik erop he? Dat snappen ze niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan is dat helaas jammer. Ik had de ambitie om op mijn 16e auto te mogen rijden. Ging helaas ook niet.
Wat zonde zeg, dat je zozeer bent tegengehouden in je zelfontplooiing. Zo krijgen we nooit een tweede Gouden Eeuw natuurlijk...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan is dat helaas jammer. Ik had de ambitie om op mijn 16e auto te mogen rijden. Ging helaas ook niet.
Er zijn heel veel gevaren en veel daarvan gelden ook voor volwassen, naast de praktische gevaren van het zeilen zoals weer, botsingen met troep of andere schepen, onwelwillinde figuren is er ook mentale instorting in welke vorm dan ook zoals, depressie, paniek etc. En dan ook nog de uitval van techniek, slaap gebrek etc. En een kind zou je moeten beschermen tegen dit soort gevaren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je een goed punt. Maar als je e.e.a. van zee zeilen afweet, weet je dat het zwaar bikkelen is. Afzien. Dan ga ik er ook ff vanuit dat de dame in kwestie daar al wel zat ervaring mee heeft.
Dus vanuit 'haar perspectief' valt het met het gevaar wel mee. Het is voor haar geen brug te ver.
Dit gaat over een -overigens verre van argeloos- meisje met een bijzondere ambitie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:13 schreef mane het volgende:
Ja God, dat is een goed idee zeg. Laten we een argeloos meisje van 13 inzetten om ons gevoel van nationale trots op te poetsen. Of om een VOC-mentaliteit te bewijzen. Laten we de hele wereldgeschiedenis erbij slepen om te beargumenteren dat wat Laura doet niets minder dan revolutionair is. Laten we onze frustraties over onze eigen middelmatigheid gebruiken om een ander tot held te bombarderen. Laten we Anne Frank, verkrachting, mishandeling en religieuze wandaden aanwenden om ons gelijk te halen.
Waar gaat dit over?
Ach, en je was nog wel zo'n uitblinker! Iedereen die jou kent is het erover eens dat je het talent ervoor hebt, dat je inschattingsvermogen zo goed is en je herkenning voor gevaar is ook buitengewoon. Naaaah!! Belachelijk zeg, hadden ze toch wel een uitzondering voor kunnen makenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Dat is iedereen die het niet met het meisje en haar ouders eens zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jij bent dan ook gewoon een bang wezentje zonder enige ervaring van de wereld buiten Schubbekutteveen. De ouders van dat meisje varen zelf al vele jaren de hele wereld over, dus die zien dat heel wat anders.
Mijn neefjes zouden een gat in de lucht springenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:26 schreef yyentle het volgende:
Ze moeten gewoon de leerplichtwet opheffen.
Zo zijn er wel meer van. Maar soms kan het gewoon niet. Schijnbaar is dat op zo'n leeftijd moeilijker te verkroppen dan anders. Of misschien moet het wel van pappie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:25 schreef 49R het volgende:
[..]
Dit gaat over een -overigens verre van argeloos- meisje met een bijzondere ambitie.
Hoezo droom ? Persé een record willen breken is geen droom maar een ambitie, een vorm van eerzucht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die vader bedoel je, dat ie zijn droom de de strot van zn dochter duwt.
Een expat die zich laat verschepen naar corruption capital of the world Nigeria en z'n gezin meeneemt stelt zijn gezin ook bloot aan heel veel risico. Expats ook maar voogdijschap afpakken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:11 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op, dergelijke zeiltochten zijn gewoon risicovol. Waarschijnlijk nog wel meer voor een 13-jarig meisje dat in haar eentje op zo'n boot zit.
Klopt; en ik hoef je denk ik niet te vertellen dat er heus wel circus kinderen bestaan die bij uitvoeren hun act doen zonder veiligheidsnet.quote:Die vaststelling heeft verder niets met zeil-ervaring te maken. Een kind dat zonder veiligheidsnetten gaat koorddansen is ook een groot risico, ook als je uit een circus-familie komt.
Wél als we de regels met de nodige soepelheid toepassen, bijvoorbeeld door onderwijsbegeleiding tijdens de stop-overs te regelen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:21 schreef Marrije het volgende:
Dan heeft ze een ambitie die niet vanuit Nederland te realiseren valt. Pech dus.
Als je gebrek aan fantasie hebt, kan dat inderdaad niet. Wél had je op die leeftijd het op een akkoordje kunnen gooien met de lokale boer dat je op zijn erf mocht rijden. Ambitieuze mensen doen dat, anderen laten het er bij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |