Dus jij gaat binnenkort verhuizen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Die Hollandse mentaliteit is door calvinisten als Matheus helemaal verdwenen onder kilo's spruitjes. We moeten nu allemaal braaf naar school, huisje/boompje/beestje in Almere, belasting betalen en zeer zeker niks opvallends doen, want anders ben je maar een uitslover en opschepper.
Prima aanbeveling voor volwassenen. Niet voor kinderen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat is er mis met speciale gevallen? Wat is toch die afkeer van het normale die hier zo sterk aanwezig is? We hebben juist durvers en doeners nodig, Nederland vergaat al van de ingekakte mensen die op een lesbische ervaring tijdens hun collegejaren niks spannends meer weten te doen met hun leven.
En jij wil voor je betoog hierover dat kind van 13 misbruiken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat is er mis met speciale gevallen? Wat is toch die afkeer van het normale die hier zo sterk aanwezig is? We hebben juist durvers en doeners nodig, Nederland vergaat al van de ingekakte mensen die op een lesbische ervaring tijdens hun collegejaren niks spannends meer weten te doen met hun leven.
Ja God, dat is een goed idee zeg. Laten we een argeloos meisje van 13 inzetten om ons gevoel van nationale trots op te poetsen. Of om een VOC-mentaliteit te bewijzen. Laten we de hele wereldgeschiedenis erbij slepen om te beargumenteren dat wat Laura doet niets minder dan revolutionair is. Laten we onze frustraties over onze eigen middelmatigheid gebruiken om een ander tot held te bombarderen. Laten we Anne Frank, verkrachting, mishandeling en religieuze wandaden aanwenden om ons gelijk te halen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:06 schreef 49R het volgende:
Kom op mensen, dit is een geweldig initiatief, en ik zou het fantastisch vinden als Laura met de Nederlandse vlag achterop haar bootje haar tocht volbrengt. Op die manier kunnen we de wereld laten zien dat er toch nog iets van de trotse Hollandse pioniersmentaliteit is overgebleven in onze genen.
Laten we die meid faciliteren in plaats van haar tegen te houden!
Ik wil volwassenen helemaal niets verbieden, wat mij betreft mag iedereen zichzelf zoveel in gevaar brengen als ze zelf willen. Bij kinderen is het een ander verhaal, maar daar stap je al de hele tijd overheen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:13 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Maar waarom zouden wij moeten verbieden dat mensen een risico nemen. Of wil je ook bergbeklimmers verbieden zonder overheidstoezicht te klimmen? Heb toch vertrouwen dat mensen die zulke tochten durven te ondernemen ook de juiste veiligheidsmaatregelen treffen en eventuele risico's onder ogen durven te zien.
Wat zal jij een doodsangsten hebben uit gestaan dan toen je hem/haar voor het eerst alleen buiten liet spelen, oversteken, alleen op de fiets gaan etc ..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben zelf moeder en als mijn kind op haar dertiende zoiets zou willen zou ik doodsangsten doorstaan dat haar iets erg zou overkomen ipv het aan te moedigen.
Gast, whatever. Jij bent en blijft degene die meent dat een wereldreis met toestemming van je ouders precies hetzelfde is als ouders die toestaan dat hun kleuter wordt verkracht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:12 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Haha lol... je wil enkel je gezever over "steun van de ouders" ontwijken.
Blijf lekker hier drammen over iets waar je enkel een mening over hebt en geen invloed. Gelukkig zijn de mensen in dit land die recht mogen spreken van een hoger niveau als jij.
Ik stap er niet overheen. Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. Als die het goed vinden heeft niemand wat erover te zeggen. Simpel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik wil volwassenen helemaal niets verbieden, wat mij betreft mag iedereen zichzelf zoveel in gevaar brengen als ze zelf willen. Bij kinderen is het een ander verhaal, maar daar stap je al de hele tijd overheen.
Laura heeft de ambitie de jongste wereldomzeiler ooit te worden. Dat kan niet als ze 18 is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:09 schreef Marrije het volgende:
We hebben ons nou eenmaal aan regels te houden, ga je uitzonderingen maken dan komen er nog veel meer speciale gevallen op de proppen. Wellicht kan Laura haar talenten de vrije loop laten als ze 18 is geweest en tot die tijd haar vakanties zeilend doorbrengen? Niemand die haar verbiedt te gaan zeilen in haar vrije tijd.
Je ziet dit echt als hetzelfde als kinderverkrachting hè? Wat een zieke geest heb je toch. misschien moeten je kinderen maar worden afgenomen uit voorzorg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:13 schreef Matteüs het volgende:
[..]
En jij wil voor je betoog hierover dat kind van 13 misbruiken?
Nee hoor, knurft. Goed lezen... l e z e nquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gast, whatever. Jij bent en blijft degene die meent dat een wereldreis met toestemming van je ouders precies hetzelfde is als ouders die toestaan dat hun kleuter wordt verkracht.
Wrong.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik stap er niet overheen. Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. Als die het goed vinden heeft niemand wat erover te zeggen. Simpel.
Niks mis met speciale gevallen, zolang ze zich niet in een uitzonderingspositie wanen. Je kunt ook durvers en doeners hebben onder de mensen die gewoon naar school gaan. En wat iemand anders ook al zei, het mag allemaal wel, als er maar een volwassene mee gaat op die schuit. En dat wil ze nou net niet. Jammer dan, als ze 18 is mag ze zelf bepalen hoe het gaat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nogmaals... neequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je ziet dit echt als hetzelfde als kinderverkrachting hè? Wat een zieke geest heb je toch. misschien moeten je kinderen maar worden afgenomen uit voorzorg.
Oh, dus niet alleen vind je het hetzelfde, je bagatelliseert de gevolgen ervan ook nog eens. Ach, dat kan er ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:18 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nee hoor, knurft. Goed lezen... l e z e n
Ik haalde aan dat een dergelijk kind ook dat overgroeid.
Jij raakt ook snel de draad kwijt zeg
Laat gaanquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:19 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nogmaals... nee
*zucht" sommige mensen ook. Te fanatiek in de discussie en dan gaan ze...
Lees je verder nooit de krant ofzo? Er zijn zoveel ouders die zeer slechte keuzes maken voor hun kind. Misbruik, verwaarlozing, ontzegging van onderwijs.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik stap er niet overheen. Kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. Als die het goed vinden heeft niemand wat erover te zeggen. Simpel.
Je krijgt gelijk van me.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh, dus niet alleen vind je het hetzelfde, je bagatelliseert de gevolgen ervan ook nog eens. Ach, dat kan er ook nog wel bij.
Dan heeft ze een ambitie die niet vanuit Nederland te realiseren valt. Pech dus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:18 schreef 49R het volgende:
[..]
Laura heeft de ambitie de jongste wereldomzeiler ooit te worden. Dat kan niet als ze 18 is.
Precies.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:21 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dan heeft ze een ambitie die niet vanuit Nederland te realiseren valt. Pech dus.
Helemaal met je eensquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:06 schreef 49R het volgende:
[..]
Waar komt toch die behoefte vandaan voor een ander te willen bepalen wat goed is? Het gaat hier duidelijk om een speciaal geval. Ik wil laura niet de hemel in prijzen (het is in veel opzichten ook maar een meid van 13), maar het zijn dit soort mensen die onze geschiedenis schrijven.
Als niemand zich ooit verzet tegen de gevestigde kaders, zal er nooit iets veranderen in een land. Nog niet zo heel erg lang geleden was het vrouwen bij wet niet toegestaan te stemmen. Tóch is dat veranderd.
Wellicht moeten we in bijzondere gevallen, ter aanmoediging van een bijzonder talent de letter van de wet iets soepeler hanteren.
Laura zal veel tijd doorbrengen in de havens onderweg. De onderwijsbegeleiding met het Wereldschoolmateriaal kan daar bijvoorbeeld plaats vinden.
Kom op mensen, dit is een geweldig initiatief, en ik zou het fantastisch vinden als Laura met de Nederlandse vlag achterop haar bootje haar tocht volbrengt. Op die manier kunnen we de wereld laten zien dat er toch nog iets van de trotse Hollandse pioniersmentaliteit is overgebleven in onze genen.
Laten we die meid faciliteren in plaats van haar tegen te houden!
Dan is dat helaas jammer. Ik had de ambitie om op mijn 16e auto te mogen rijden. Ging helaas ook niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:18 schreef 49R het volgende:
[..]
Laura heeft de ambitie de jongste wereldomzeiler ooit te worden. Dat kan niet als ze 18 is.
Ha ha, nee, Laura is niet mijn dochter, en eerlijk gezegd ben ik daar blij om. Ik zou niet graag voor die beslissing staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:10 schreef Dragorius het volgende:
Ja, zwart-wit he. Ik zou echt bjina denken dat het je eigen dochter is, zo ophemelend praat je over haar terwijl het gewoon iemand is die solo de wereld over wil zeilen. Prima, maar dan moet je je nog steeds houden aan de wet die voor iedereen geldt. Als ze een vader/moeder mee laat varen voor het onderwijs dan mag het. Maar dat wil ze niet.
Niet te dik erop he? Dat snappen ze niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan is dat helaas jammer. Ik had de ambitie om op mijn 16e auto te mogen rijden. Ging helaas ook niet.
Wat zonde zeg, dat je zozeer bent tegengehouden in je zelfontplooiing. Zo krijgen we nooit een tweede Gouden Eeuw natuurlijk...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan is dat helaas jammer. Ik had de ambitie om op mijn 16e auto te mogen rijden. Ging helaas ook niet.
Er zijn heel veel gevaren en veel daarvan gelden ook voor volwassen, naast de praktische gevaren van het zeilen zoals weer, botsingen met troep of andere schepen, onwelwillinde figuren is er ook mentale instorting in welke vorm dan ook zoals, depressie, paniek etc. En dan ook nog de uitval van techniek, slaap gebrek etc. En een kind zou je moeten beschermen tegen dit soort gevaren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je een goed punt. Maar als je e.e.a. van zee zeilen afweet, weet je dat het zwaar bikkelen is. Afzien. Dan ga ik er ook ff vanuit dat de dame in kwestie daar al wel zat ervaring mee heeft.
Dus vanuit 'haar perspectief' valt het met het gevaar wel mee. Het is voor haar geen brug te ver.
Dit gaat over een -overigens verre van argeloos- meisje met een bijzondere ambitie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:13 schreef mane het volgende:
Ja God, dat is een goed idee zeg. Laten we een argeloos meisje van 13 inzetten om ons gevoel van nationale trots op te poetsen. Of om een VOC-mentaliteit te bewijzen. Laten we de hele wereldgeschiedenis erbij slepen om te beargumenteren dat wat Laura doet niets minder dan revolutionair is. Laten we onze frustraties over onze eigen middelmatigheid gebruiken om een ander tot held te bombarderen. Laten we Anne Frank, verkrachting, mishandeling en religieuze wandaden aanwenden om ons gelijk te halen.
Waar gaat dit over?
Ach, en je was nog wel zo'n uitblinker! Iedereen die jou kent is het erover eens dat je het talent ervoor hebt, dat je inschattingsvermogen zo goed is en je herkenning voor gevaar is ook buitengewoon. Naaaah!! Belachelijk zeg, hadden ze toch wel een uitzondering voor kunnen makenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Dat is iedereen die het niet met het meisje en haar ouders eens zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jij bent dan ook gewoon een bang wezentje zonder enige ervaring van de wereld buiten Schubbekutteveen. De ouders van dat meisje varen zelf al vele jaren de hele wereld over, dus die zien dat heel wat anders.
Mijn neefjes zouden een gat in de lucht springenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:26 schreef yyentle het volgende:
Ze moeten gewoon de leerplichtwet opheffen.
Zo zijn er wel meer van. Maar soms kan het gewoon niet. Schijnbaar is dat op zo'n leeftijd moeilijker te verkroppen dan anders. Of misschien moet het wel van pappie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:25 schreef 49R het volgende:
[..]
Dit gaat over een -overigens verre van argeloos- meisje met een bijzondere ambitie.
Hoezo droom ? Persé een record willen breken is geen droom maar een ambitie, een vorm van eerzucht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die vader bedoel je, dat ie zijn droom de de strot van zn dochter duwt.
Een expat die zich laat verschepen naar corruption capital of the world Nigeria en z'n gezin meeneemt stelt zijn gezin ook bloot aan heel veel risico. Expats ook maar voogdijschap afpakken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:11 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op, dergelijke zeiltochten zijn gewoon risicovol. Waarschijnlijk nog wel meer voor een 13-jarig meisje dat in haar eentje op zo'n boot zit.
Klopt; en ik hoef je denk ik niet te vertellen dat er heus wel circus kinderen bestaan die bij uitvoeren hun act doen zonder veiligheidsnet.quote:Die vaststelling heeft verder niets met zeil-ervaring te maken. Een kind dat zonder veiligheidsnetten gaat koorddansen is ook een groot risico, ook als je uit een circus-familie komt.
Wél als we de regels met de nodige soepelheid toepassen, bijvoorbeeld door onderwijsbegeleiding tijdens de stop-overs te regelen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:21 schreef Marrije het volgende:
Dan heeft ze een ambitie die niet vanuit Nederland te realiseren valt. Pech dus.
Als je gebrek aan fantasie hebt, kan dat inderdaad niet. Wél had je op die leeftijd het op een akkoordje kunnen gooien met de lokale boer dat je op zijn erf mocht rijden. Ambitieuze mensen doen dat, anderen laten het er bij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En zelfs díe ervaring heb ik al niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:11 schreef ethiraseth het volgende:
Nederland vergaat al van de ingekakte mensen die op een lesbische ervaring tijdens hun collegejaren niks spannends meer weten te doen met hun leven.
Lol...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:25 schreef 49R het volgende:
[..]
Dit gaat over een -overigens verre van argeloos- meisje met een bijzondere ambitie.
Maar wie gaat dat betalen in al die landen dan? En hoelang zit ze onafgebroken op het water? Etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:29 schreef 49R het volgende:
[..]
Wél als we de regels met de nodige soepelheid toepassen, bijvoorbeeld door onderwijsbegeleiding tijdens de stop-overs te regelen.
Nog maar een keer dan:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer van. Maar soms kan het gewoon niet. Schijnbaar is dat op zo'n leeftijd moeilijker te verkroppen dan anders. Of misschien moet het wel van pappie.
Ik ben niet zo thuis in de circus-wereld, maar als dat echt zo is, dan accepteer ik dat zeker niet. De overheid zou daar streng tegen moeten optreden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:28 schreef ExTec het volgende:
Klopt; en ik hoef je denk ik niet te vertellen dat er heus wel circus kinderen bestaan die bij uitvoeren hun act doen zonder veiligheidsnet.
En dat accepteren we, want dat hoort bij dat vak. Maar nu ineens niet
Hopelijk begrijp je wel dat dit nogal een drogreden is. Ik ben ook niet opgevoed zoals in die eerste paar regels maar heb gewoon andere ambities die ik al vanaf mijn 12e wilde uitvoeren maar dat kan ik nu ook pas.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:29 schreef Mooiiiiiii het volgende:
Sommige mensen vinden als een kind van 4 wil gaan kleien al en ramp.Denken alleen aan de troep die het "misschien " geeft.En worden boos als een kind van 2 snel uitgespeeld is met iets"wat heel normaal is op die leeftijd."OHHH nee ,dat krijg je niet hoor want je bent er zo mee uitgespeeld.Kind janken en ouders voor de TV of achter de computer na het harde werken hopen dat hun kroost zo snel mogelijk gaat slapen.Die Laura is klaarblijkelijk anders opgegroeid en naar haar wensen wordt wel geluisterd.Mocht ook kleien of verven hoeveel ze wilde neem ik zomaar aan
Bovenstaande zaken zijn allemaal niet te vergelijken met een dertienjarige die moederziel alleen de wereld gaat overzeilen, langs een serie gevaarlijke landen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat zal jij een doodsangsten hebben uit gestaan dan toen je hem/haar voor het eerst alleen buiten liet spelen, oversteken, alleen op de fiets gaan etc ..
of heb je dat wel aangemoedigd, streng, vanaf de zijlijn, net zoals Laura's vader haar fouten gecorrigeerd heeft (uit dat linkje van Zeilen) .. net zolang tot je dacht van 'okay, nu denk ik dat je het aan kan'?
Ben 't niet eens dat gevaar geen factor van belang is. Gelijke gevallen moeten gelijk behandeld worden. Maar iemand die met een 'normaal' vervoermiddel op vakantie gaat naar El Salvador is juist wat anders dan een meisje dat twee jaar lang alleen gaat zeilen over de oceanen. En omdat het wat anders is vind ik dat je niet zomaar kunt zeggen "de overheid verbiedt een reis naar El Salvador of Nigeria niet, dus mogen ze Laura ook niet verbieden deze wereldreis te maken."quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope; de redenering is: gevaar is geen factor van belang. Somalië, El Salvador, Nigeria of een reis rond de wereld; allen zijn gevaarlijk en de overheid verbied niets. Derhalve kun je niet komen met: ja maar is gevaarlijk.
Of je haar zou geven bedoel je?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:27 schreef Hephaistos. het volgende:
Voor mij zou het trouwens pas een dilemma worden als dat meisje 16 of 17 was geweest.
Ambitie is moeilijk te begrijpen voor mensen die dat niet hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:27 schreef Dragorius het volgende:
Zo zijn er wel meer van. Maar soms kan het gewoon niet. Schijnbaar is dat op zo'n leeftijd moeilijker te verkroppen dan anders. Of misschien moet het wel van pappie.
Dat lijkt mij all in the game.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:25 schreef JayKudo het volgende:
[..]
Er zijn heel veel gevaren en veel daarvan gelden ook voor volwassen, naast de praktische gevaren van het zeilen zoals weer, botsingen met troep of andere schepen, onwelwillinde figuren is er ook mentale instorting in welke vorm dan ook zoals, depressie, paniek etc. En dan ook nog de uitval van techniek, slaap gebrek etc. En een kind zou je moeten beschermen tegen dit soort gevaren.
Jahoor, jouw ambities waren ook een vurige wens om een absoluut wereldrecord in de sport te behalen, waar je al jarenlang voor getraind had, en die uiteindelijk binnen je bereik lag. En toen hebben die ambtenaren jou ook zomaar gepiepeld.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:31 schreef Dragorius het volgende:
Hopelijk begrijp je wel dat dit nogal een drogreden is. Ik ben ook niet opgevoed zoals in die eerste paar regels maar heb gewoon andere ambities die ik al vanaf mijn 12e wilde uitvoeren maar dat kan ik nu ook pas.
Precies, ik heb daar ook zo m'n twijfels over. Hoe komt dat kind op het idee ?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:34 schreef Chai het volgende:
@ 49R:
Hoe kan het dat jij er zo zeker van bent dat deze ambitie puur en alleen uit dit meisje zelf komt?
Dat vroeg ik me ook al af.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:30 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar wie gaat dat betalen in al die landen dan? En hoelang zit ze onafgebroken op het water? Etc.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in de circus-wereld, maar als dat echt zo is, dan accepteer ik dat zeker niet. De overheid zou daar streng tegen moeten optreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |