En zelfs díe ervaring heb ik al niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:11 schreef ethiraseth het volgende:
Nederland vergaat al van de ingekakte mensen die op een lesbische ervaring tijdens hun collegejaren niks spannends meer weten te doen met hun leven.
Lol...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:25 schreef 49R het volgende:
[..]
Dit gaat over een -overigens verre van argeloos- meisje met een bijzondere ambitie.
Maar wie gaat dat betalen in al die landen dan? En hoelang zit ze onafgebroken op het water? Etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:29 schreef 49R het volgende:
[..]
Wél als we de regels met de nodige soepelheid toepassen, bijvoorbeeld door onderwijsbegeleiding tijdens de stop-overs te regelen.
Nog maar een keer dan:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer van. Maar soms kan het gewoon niet. Schijnbaar is dat op zo'n leeftijd moeilijker te verkroppen dan anders. Of misschien moet het wel van pappie.
Ik ben niet zo thuis in de circus-wereld, maar als dat echt zo is, dan accepteer ik dat zeker niet. De overheid zou daar streng tegen moeten optreden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:28 schreef ExTec het volgende:
Klopt; en ik hoef je denk ik niet te vertellen dat er heus wel circus kinderen bestaan die bij uitvoeren hun act doen zonder veiligheidsnet.
En dat accepteren we, want dat hoort bij dat vak. Maar nu ineens niet
Hopelijk begrijp je wel dat dit nogal een drogreden is. Ik ben ook niet opgevoed zoals in die eerste paar regels maar heb gewoon andere ambities die ik al vanaf mijn 12e wilde uitvoeren maar dat kan ik nu ook pas.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:29 schreef Mooiiiiiii het volgende:
Sommige mensen vinden als een kind van 4 wil gaan kleien al en ramp.Denken alleen aan de troep die het "misschien " geeft.En worden boos als een kind van 2 snel uitgespeeld is met iets"wat heel normaal is op die leeftijd."OHHH nee ,dat krijg je niet hoor want je bent er zo mee uitgespeeld.Kind janken en ouders voor de TV of achter de computer na het harde werken hopen dat hun kroost zo snel mogelijk gaat slapen.Die Laura is klaarblijkelijk anders opgegroeid en naar haar wensen wordt wel geluisterd.Mocht ook kleien of verven hoeveel ze wilde neem ik zomaar aan
Bovenstaande zaken zijn allemaal niet te vergelijken met een dertienjarige die moederziel alleen de wereld gaat overzeilen, langs een serie gevaarlijke landen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat zal jij een doodsangsten hebben uit gestaan dan toen je hem/haar voor het eerst alleen buiten liet spelen, oversteken, alleen op de fiets gaan etc ..
of heb je dat wel aangemoedigd, streng, vanaf de zijlijn, net zoals Laura's vader haar fouten gecorrigeerd heeft (uit dat linkje van Zeilen) .. net zolang tot je dacht van 'okay, nu denk ik dat je het aan kan'?
Ben 't niet eens dat gevaar geen factor van belang is. Gelijke gevallen moeten gelijk behandeld worden. Maar iemand die met een 'normaal' vervoermiddel op vakantie gaat naar El Salvador is juist wat anders dan een meisje dat twee jaar lang alleen gaat zeilen over de oceanen. En omdat het wat anders is vind ik dat je niet zomaar kunt zeggen "de overheid verbiedt een reis naar El Salvador of Nigeria niet, dus mogen ze Laura ook niet verbieden deze wereldreis te maken."quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope; de redenering is: gevaar is geen factor van belang. Somalië, El Salvador, Nigeria of een reis rond de wereld; allen zijn gevaarlijk en de overheid verbied niets. Derhalve kun je niet komen met: ja maar is gevaarlijk.
Of je haar zou geven bedoel je?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:27 schreef Hephaistos. het volgende:
Voor mij zou het trouwens pas een dilemma worden als dat meisje 16 of 17 was geweest.
Ambitie is moeilijk te begrijpen voor mensen die dat niet hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:27 schreef Dragorius het volgende:
Zo zijn er wel meer van. Maar soms kan het gewoon niet. Schijnbaar is dat op zo'n leeftijd moeilijker te verkroppen dan anders. Of misschien moet het wel van pappie.
Dat lijkt mij all in the game.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:25 schreef JayKudo het volgende:
[..]
Er zijn heel veel gevaren en veel daarvan gelden ook voor volwassen, naast de praktische gevaren van het zeilen zoals weer, botsingen met troep of andere schepen, onwelwillinde figuren is er ook mentale instorting in welke vorm dan ook zoals, depressie, paniek etc. En dan ook nog de uitval van techniek, slaap gebrek etc. En een kind zou je moeten beschermen tegen dit soort gevaren.
Jahoor, jouw ambities waren ook een vurige wens om een absoluut wereldrecord in de sport te behalen, waar je al jarenlang voor getraind had, en die uiteindelijk binnen je bereik lag. En toen hebben die ambtenaren jou ook zomaar gepiepeld.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:31 schreef Dragorius het volgende:
Hopelijk begrijp je wel dat dit nogal een drogreden is. Ik ben ook niet opgevoed zoals in die eerste paar regels maar heb gewoon andere ambities die ik al vanaf mijn 12e wilde uitvoeren maar dat kan ik nu ook pas.
Precies, ik heb daar ook zo m'n twijfels over. Hoe komt dat kind op het idee ?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:34 schreef Chai het volgende:
@ 49R:
Hoe kan het dat jij er zo zeker van bent dat deze ambitie puur en alleen uit dit meisje zelf komt?
Dat vroeg ik me ook al af.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:30 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar wie gaat dat betalen in al die landen dan? En hoelang zit ze onafgebroken op het water? Etc.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in de circus-wereld, maar als dat echt zo is, dan accepteer ik dat zeker niet. De overheid zou daar streng tegen moeten optreden.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:34 schreef 49R het volgende:
[..]
Ambitie is moeilijk te begrijpen voor mensen die dat niet hebben.
Noem de gevaarlijke landen eens op dan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bovenstaande zaken zijn allemaal niet te vergelijken met een dertienjarige die moederziel alleen de wereld gaat overzeilen, langs een serie gevaarlijke landen.
Ja, laten we dat bij alle zaken doen die voor de kinderrechter en/of de kinderbescherming komen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:34 schreef ExTec het volgende:
We mogen er vanuit gaan dat haar Pa van haar houd, en een realistische inschatting kan maken van haar skills.
Ze wilt nu gaan omdat het wereldrecord van jongste anders aan haar neus voorbij gaat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:37 schreef jack4ya het volgende:
Nog daargelaten dat ik het ridicuul vind om een 13jarige zo'n gevaarlijke onderneming te laten maken.
Wat is nu werkelijk het probleem om een paar jaar te wachten. Dat ze niet de jongste is?
Dan heb je je prio's verkeerd.
Je kan mi beter een paar jaar ouder zijn en derhalve beter voorbereiden dan als 13jarige prooi over de wereldzeeen te varen.
Wat? Ken je die niet?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
En zijn er kinderen van dertien die in hun eentje vakantie gaan vieren in Somalie, Nigeria, El Salvador....?
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:34 schreef Chai het volgende:
@ 49R:
Hoe kan het dat jij er zo zeker van bent dat deze ambitie puur en alleen uit dit meisje zelf komt?
Toch heb je het over shades of grey van gevaar. Ik denk dat als je het aan Laura vraagt, ze een weekje Nigeria gevaarlijker vind dan de zeilen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:32 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ben 't niet eens dat gevaar geen factor van belang is. Gelijke gevallen moeten gelijk behandeld worden. Maar iemand die met een 'normaal' vervoermiddel op vakantie gaat naar El Salvador is juist wat anders dan een meisje dat twee jaar lang alleen gaat zeilen over de oceanen. En omdat het wat anders is vind ik dat je niet zomaar kunt zeggen "de overheid verbiedt een reis naar El Salvador of Nigeria niet, dus mogen ze Laura ook niet verbieden deze wereldreis te maken."
Ze ging toch door Somalische wateren waar piraten zitten?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:37 schreef 49R het volgende:
[..]
Noem de gevaarlijke landen eens op dan?
Ja, grappig. Maar dat zeg ik dus niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:38 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, laten we dat bij alle zaken doen die voor de kinderrechter en/of de kinderbescherming komen.
Hallo 'all in the game' !!!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat lijkt mij all in the game.
We moeten er ook ff voor waken om de ouders van het kind als complete mongolen af te schilderen. We mogen er vanuit gaan dat haar Pa van haar houd, en een realistische inschatting kan maken van haar skills.
Ouders?? ik dacht dat de moeder niet zo enthousiast was. Als pa van haar houdt dan stuurt hij haar niet op haar uppie de wereld rond, tenzij hij last heeft van ZIJN ambitie om een kind te hebben dat een record breekt.....quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:34 schreef ExTec het volgende:
We moeten er ook ff voor waken om de ouders van het kind als complete mongolen af te schilderen. We mogen er vanuit gaan dat haar Pa van haar houd, en een realistische inschatting kan maken van haar skills.
Beter is dat die vader met Laura Geranium kwekerijen gaat bezoeken en zegt"Meid Dit is het mooiste om te bereiken in je leven.Genieten van Geraniums.Als je volwassen "liefst heel oud bent" dan kun je het nog meer waarderenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die vader bedoel je, dat ie zijn droom de de strot van zn dochter duwt.
Straks krijg je een 3-jarig kind dat het wereldrecord Hema-trui breien of Nike-voetbal naaien wil verbreken, records die nu in handen zijn van een 5-jarig Chinees meisje respectievelijk een 4-jarig jongetje.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:39 schreef jack4ya het volgende:
Dat begreep ik al.
Wereldrecord gaat dus voor de beleving/veiligheid/etc...
Puik plan!
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:41 schreef uwbftp het volgende:
Mensen zijn een beetje kleinzerig bezig omdat hun eigen bekakte leven nu ineens wel erg in de spotlights staat. Oh nee, verbieden, verbieden en verbieden. Verbied ook meteen vuurwerk, winkels na 6 uur open, drugs (Lekker alles criminaliseren)
Wat wordt ik stapelgek van deze NLse mentaliteit.
Wat nou, heb ik een zere plek geraakt?quote:
Denk ook dat de drukte om de leerplicht van dat meisje meer te maken heeft met het feit dat je nog controle over d'r hebt dan dat ze daadwerkelijk iets van lesstof mist ...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:25 schreef speknek het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik vind dat ze eigenlijk gewoon moet gaan. Die jongen van veertien kan het ook, als ik het zo een beetje moet geloven kan zij waarschijnlijk wel beter zeilen. Waarschijnlijk vaart ze toch mee in een colonne...
Zo iemand komt er heus wel, ookal mist ze anderhalf jaar les van een leraar. En anders wordt ze zeilinstructeur. Natuurlijk, uitzonderingen kun je niet zomaar maken, blabla. Regels zijn er voor mensen, mensen niet voor regels. Gewoon oogje dicht en die meid alle plezier toewensen.
Wat heeft dat nu allemaal met deze zaak te maken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:41 schreef uwbftp het volgende:
Mensen zijn een beetje kleinzerig bezig omdat hun eigen bekakte leven nu ineens wel erg in de spotlights staat. Oh nee, verbieden, verbieden en verbieden. Verbied ook meteen vuurwerk, winkels na 6 uur open, drugs (Lekker alles criminaliseren)
Om ons te verzetten tegen kleinburgerlijkheid moeten we onverantwoordelijk gedrag van iemand die volgens de wet nog niet eens in staat is volledig die verantwoordelijkheid te dragen, maar toestaan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:41 schreef uwbftp het volgende:
Omdat ik haar ken. Uiteraard spelen de ouders hier ook een rol in, zij is erfelijk belast. Beide ouders zijn zeezeilers, en zij heeft haar kinderjaren op de oceanen doorgebracht. Ze is opgegroeid op en rond zeilboten, en zeilen is haar leven. Daarnaast is het een opmerkelijk zelfstandig kind wat goed weet wat ze wil.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:34 schreef Chai het volgende:
@ 49R:
Nou, noem dan eens een argument waarom we wel moeten uitgaan van de skills en ware dochterliefde van deze vader en niet van die van alle andere vaders die bij de Kinderbescherming of de rechter terechtkomen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, grappig. Maar dat zeg ik dus niet.
Alles.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat heeft dat nu allemaal met deze zaak te maken?
Ja dat is ook precies hetzelfde als een meisje van 13 dat haar zin wil doordrijven (of die van haar vader).quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:41 schreef uwbftp het volgende:
En waarom moet dat dan NU?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:43 schreef 49R het volgende:
[..]
Omdat ik haar ken. Uiteraard spelen de ouders hier ook een rol in, zij is erfelijk belast. Beide ouders zijn zeezeilers, en zij heeft haar kinderjaren op de oceanen doorgebracht. Ze is opgegroeid op en rond zeilboten, en zeilen is haar leven. Daarnaast is het een opmerkelijk zelfstandig kind wat goed weet wat ze wil.
Of goed weet wat haar ouders willen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:43 schreef 49R het volgende:
[..]
Omdat ik haar ken. Uiteraard spelen de ouders hier ook een rol in, zij is erfelijk belast. Beide ouders zijn zeezeilers, en zij heeft haar kinderjaren op de oceanen doorgebracht. Ze is opgegroeid op en rond zeilboten, en zeilen is haar leven. Daarnaast is het een opmerkelijk zelfstandig kind wat goed weet wat ze wil.
Nee, het gaat hier over kinderen. Niet over wat volwassenen moet worden toegestaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |