Nadat je je kind hebt geleerd om veilig over te steken laat je het alleen naar school lopen, ja, net zoals dit kind geleerd heeft om veilig te zeilen en al jaren in haar eentje zeilt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
En dus laat je je kind van 13 best in d'r eentje naar school lopen.
Maar je laat je kind toch ook niet alleen van Groningen naar Maastricht wandelen?.
Ik geef m'n 'tegenstanders' hier meer krediet, dat is fatsoen, maar de spruitjeslucht is niet te harden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Maar zo komt het wel over. Ze voldoet niet aan de norm, dus moet alles in het werk worden gesteld om die norm af te dwingen. Argumenten als "onderwijs" zijn niet meer dan een middel om die norm af te dwingen.
Zeilen op de wadden is overigens stukken lastiger dan op de oceaan hoor!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:49 schreef jack4ya het volgende:
Ik denk echt dat mensen onderschatten hoe gevaarlijk zo'n tocht is.
Het is geen zeilen op de wadden hoor!
Ik heb ook meisjes van 13 gezien die "Stille Willieleke waren en op een podium hun strot uit hun keel zongen en totaal onbevangen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over verbaal, maar gewoon d'r hele voorkomen... lichaamstaal, alles. Het is heel erg een meisje van 13. Zo een heb ik hier ook te logeren gehad afgelopen zomer. Ze ging voor het eerst alleen met de trein tussen Amersfoort en Schiphol. Ik heb mijn hart vastgehouden..
Gaat het je echt om dat onderwijs?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:07 schreef Dragorius het volgende:
Ze zal best goed kunnen zeilen, maar dit is geen geldige reden om 2 jaar lang ontheffing van je leerplicht te krijgen. Alleen op een boot staat niet gelijk aan goed onderwijs. Punt.
Echt wel,publiciteit zat en hopelijk een hoop sponsorsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:10 schreef Matteüs het volgende:
Jullie blijven maar lekker zeuren met elkaar, het gaat toch niet gebeuren. Let maar op.
Dit heeft niets met een keurslijf of spruitjeslucht te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik geef m'n 'tegenstanders' hier meer krediet, dat is fatsoen, maar de spruitjeslucht is niet te harden.Blijkbaar moet ze met alle geweld in dat keurslijf getrapt worden. Vooral niks spannend en avontuurlijks en gevaarlijks doen.
Ja omdat ze 2 jaar lang, 700+ dagen, alleen op een boot zit. Op haar leeftijd. Dan kan ze wel zeggen ik krijg pakketten van de Wereldschool mee maar dat is never nooit afdoende zonder die informatie ergens aan te kunnen spiegelen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Gaat het je echt om dat onderwijs?
Waar maak je je dan druk om?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:13 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Echt wel,publiciteit zat en hopelijk een hoop sponsors
En dat heb ik al gezegd, dat is zo ongeveer het meest valse argument wat je kunt bedenken. 2 schooljaren zijn in te halen. Formele redenering, het mag nu eenmaal niet, omdat het niet mag. Maar dan laat je de echte materie onaangeraakt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ze zal best goed kunnen zeilen, maar dit is geen geldige reden om 2 jaar lang ontheffing van je leerplicht te krijgen. Alleen op een boot staat niet gelijk aan goed onderwijs. Punt.
Je hart vasthouden als een meisje op haar dertiende alleen met de trein gaatquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:02 schreef Burdie het volgende:
Ik heb het niet over verbaal, maar gewoon d'r hele voorkomen... lichaamstaal, alles. Het is heel erg een meisje van 13. Zo een heb ik hier ook te logeren gehad afgelopen zomer. Ze ging voor het eerst alleen met de trein tussen Amersfoort en Schiphol. Ik heb mijn hart vastgehouden..
Dan gaan er volgend jaar heel wat scholen leegstaan met die redenatie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat heb ik al gezegd, dat is zo ongeveer het meest valse argument wat je kunt bedenken. 2 schooljaren zijn in te halen. Formele redenering, het mag nu eenmaal niet, omdat het niet mag. Maar dan laat je de echte materie onaangeraakt.
Spruitjeslucht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik geef m'n 'tegenstanders' hier meer krediet, dat is fatsoen, maar de spruitjeslucht is niet te harden.Blijkbaar moet ze met alle geweld in dat keurslijf getrapt worden. Vooral niks spannend en avontuurlijks en gevaarlijks doen.
Ik reageerde ook op een 'beeld'quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dit heeft niets met een keurslijf of spruitjeslucht te maken.
Ik geef haar het voordeel van de twijfel.quote:Maar hier gaat het om een 13-jarig kind. En inderdaad, die mag niet alles en kan niet alles. Och och och, wat een onrecht.
ik dacht hetzelfdequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat lijkt me eigenlijk een puik plan, gezien de tomeloze ambitie van papa.
Ha ha, nee, beslist niet. Zeezeilen heeft gevaarlijke kanten ja. Maar je kinderen op de fiets naar school sturen heeft dat ook! Hoe vaak horen we niet van kinderen die niet meer thuis komen, en later verkracht en vermoord terug gevonden worden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus je wilt beweren dat die reis zonder gevaren is?
In een vorig topic over dit onderwerp gaf iemand nog een link van twee jongens die afgelopen jaar verdwenen zijn tijdens de wereld rondzeilen.
Denk jij dat dat Laura niet zal gebeuren?
nee hoor, het is nog niet eens de helft van die tijd dat zij alleen op een boot zit, de reis gaat in etappes met tussenstops.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja omdat ze 2 jaar lang, 700+ dagen, alleen op een boot zit.
want kinderen die in het elektronische tijdperk op zijn gegroeid gaan daar niet anders mee om dan hun ouders?quote:Op haar leeftijd. Dan kan ze wel zeggen ik krijg pakketten van de Wereldschool mee maar dat is never nooit afdoende zonder die informatie ergens aan te kunnen spiegelen.
wtf heeft eerdere vakantie hiermee te maken?quote:Buiten dat, dan krijg je als dit goedgekeurdt wordt binnen no-time 10000en aanvragen voor eerdere vakantie, eerder dit etc. Want zij mag het, dus een ander in principe ook. We zijn allemaal gelijk, nietwaar?
Heerlijk vergelijkbaar ook weer, je had toch een kind dus ik neem aan dat je al een redelijke leeftijd hebt en dat redeneren je niet geheel onbekend is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:20 schreef 49R het volgende:
[..]
Ha ha, nee, beslist niet. Zeezeilen heeft gevaarlijke kanten ja. Maar je kinderen op de fiets naar school sturen heeft dat ook! Hoe vaak horen we niet van kinderen die niet meer thuis komen, en later verkracht en vermoord terug gevonden worden?
Er storten regelmatig vliegtuigen neer, en tóch stap ik iedere keer weer in.....
Een beetje pas op de plaats zou niet misstaan, vriend. Ik ben niet 'blind' voor redelijke argumenten, en ga daadwerkelijk op die redelijke argumenten in.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:19 schreef Pool het volgende:
Joh.Ik twijfel ook hoor, of we voor zo'n talentje niet een uitzondering moeten maken, maar hoe jij hier blind loopt te zijn voor redelijke tegenargumenten en die diskwalificeert als 'spuitjeslucht', dat is pas echt ongelooflijk.
Hoezo druk,zit lekker relaxed en veilig achter m'n compquote:
Dat is ook iets anders doen onder eigenlijke schooltijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:20 schreef moussie het volgende:
wtf heeft eerdere vakantie hiermee te maken?
Niks mis mee, maar waarom moet dat 2 jaar duren? Waarom kan dat niet tijdens de vakantie?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ceteris Paribus. Bij gelijke omstandigheden. Dus nee; als jij alleen een jaar op je reet wil zitten krijg je geen vrijstelling.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan gaan er volgend jaar heel wat scholen leegstaan met die redenatie.
"Speel maar door tot je 14e, dan haal je die jaren toch later in joh?"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |