Ik zat ook al te wachtenquote:
Ik kwam er vanochtend achter dat ie 20 meter van me vandaan stond op de campingquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:58 schreef SnowCockroach het volgende:
Aisumasen, heb jij toevallig blonde lokken en een middenscheiding?
Hm, ik twijfel nog. Gisteren leek me één keer voldoende, maar het album is echt aan het groeien bij mijquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:57 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik zat ook al te wachtenMaar kon geen catchy topic titel verzinnen deze keer.
Wie willen er trouwens allemaal 2x naar de HMH?
Ja dus?quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:02 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik kwam er vanochtend achter dat ie 20 meter van me vandaan stond op de camping
Ik. Maar kan niet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:57 schreef AMDB het volgende:
[..]
Wie willen er trouwens allemaal 2x naar de HMH?
Laat me raden, jij denkt dat ik een hysterisch skinny jeans-dragende, op Pete Doherty willen lijkende, indie-hipster ben, en jij stond in het rechtervak naast zo'n persoon? I'm afraid that's not mequote:Op maandag 24 augustus 2009 22:58 schreef SnowCockroach het volgende:
Aisumasen, heb jij toevallig blonde lokken en een middenscheiding?
Er is zowel een Sportpaleis (vrij groot) als een Lotto Arena (kleiner). In dit geval is het in de Lotto Arena.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:02 schreef Aisumasen het volgende:
Nooit geweest, maar het wordt toch ook Sportpaleis genoemd? Een huge arena in ieder geval... Heb nog nooit bij een 16+-concert identiteitscontrole meegemaakt. Sowieso is er geen probleem als je een 'begeleider' bij je hebt die ouder is dan 16 jaar. Maar toch erg flauw, zo'n regel.
Nou nee, ik zag iemand die de teksten wel kende en helemaal vooraan stond, ook bij een andere band (nou weet ik niet meer welkequote:Op maandag 24 augustus 2009 23:52 schreef Aisumasen het volgende:
Laat me raden, jij denkt dat ik een hysterisch skinny jeans-dragende, op Pete Doherty willen lijkende, indie-hipster ben, en jij stond in het rechtervak naast zo'n persoon? I'm afraid that's not me! Voor de mensen in de wachtrij bij de Alpha: Ik was te herkennen aan het feit dat ik uitstraalde dat ik vond dat ik officieel te oud was geworden om 3 uur geplet te worden tussen de kids om vooraan te staan bij een band
.
Ach, daar waren wel meer van, ik voelde me ook wat oud tussen die kinderen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:52 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Voor de mensen in de wachtrij bij de Alpha: Ik was te herkennen aan het feit dat ik uitstraalde dat ik vond dat ik officieel te oud was geworden om 3 uur geplet te worden tussen de kids om vooraan te staan bij een band.
IIk vind Sketchead echt fantastisch.quote:And then there's you
You've changed
Ik ook niet, ben benieuwdquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:20 schreef Assassin92 het volgende:
Ik heb Sketchead uberhaupt nog nergens kunnen vinden helaas!
Ja, eensquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
IIk vind Sketchead echt fantastisch.De Humbug-style waardeer ik zeer, maar ik vermoed dat een mix tussen de post-FWN en pre-Humbug stijl mij nog meer had kunnen bekoren.
Dat is dan weer jammer, dat iTunes een extra nummer krijgt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:22 schreef TC03 het volgende:
Bonustrack van Humbug speciaal voor iTunes.
Vernieuwend!quote:...featuring headliners Arctic Monkeys on their new album 'Humbug' and how recording in the desert with Josh Homme changed them.
quote:3VOOR12 bespreekt Album van de Week (35): Arctic Monkeys
Humbug is een ingetogen album dat barst van de ideeën
3VOOR12 NL Atze de Vrieze
dinsdag 25 augustus 2009 17:17
De eerste twee Arctic Monkeys-albums hadden iets onvermijdelijks. Alsof er niet over nagedacht was. Alsof die vier jongens uit het grauwe Sheffield op een dag gitaar, drums en bas opgepakt hadden en het eerste speelden wat in ze opkwam. Toevallig een plaat vol geweldige popliedjes. Moeiteloos, lichtvoetig, maar ook vernuftig. Hoe anders was het project The Last Shadow Puppets, dat frontman Alex Turner daarna deed met Miles Kane van The Rascals: een rijk gearrangeerde retroplaat met verwijzingen naar Scott Walker en filmmuziek uit de jaren zestig. Het derde Monkeys-album is geen kopie van dat project, maar volgt wel de lijn die ermee ingeslagen is: Humbug is een plaat die barst van de ideeën.
Om die ideeën te stroomlijnen, ging de band in zee met Queens Of The Stone Age-frontman Josh Homme. Zijn studio in de woestijn bij L.A. werd de broedplaats voor zeven van de tien songs. James Ford, die het hele tweede album voor zijn rekening nam, produceerde in Brooklyn de overige drie nummers, maar de cactussen heeft duidelijk meer indruk gemaakt. Dat is het duidelijkst te horen in Potion Approaching, een staccato gitaarsong met QOTSA-riffs, backing vocals en een psychedelisch middenstuk, waarin Turner bijna als Jim Morrison klinkt.
Dat psychedelische middenstuk staat niet op zichzelf. Humbug staat vol met tempowisselingen en nieuwe geluiden. Het geweldige Secret Door bijvoorbeeld is een song met twee gezichten. Het begint kalm, in een nachtelijke stad (Turner en zijn modellenmeisje achtervolgd door paparazzi?), verandert even een ouderwetse hectische popsong, om vervolgens weer terug te keren bij het zijn tagline: “Fools on parade, cavort and carry on for waiting eyes”.
De single Crying Lighting doet iets soortgelijks. Het begint spannend en ingetogen met een scherp brommende bas, een sterke gitaarhook en ingehouden zang. Langzaam maar zeker bloeit de song steeds verder open, met een marcherend slot als climax. De details in Turners zang zijn nog verder geperfectioneerd. Er zijn weinig zangers met zo’n uitgesproken dictie als hij. Zijn teksten zijn nog altijd heel gedetailleerd, maar wel abstracter dan voorheen. Toch is Crying Lightning typisch zo’n song die laat zien dat Arctic Monkeys meer is dan Turners backing band.
Ook de gouden liefdesballade Cornerstone is een klassieker in de dop. Daar staat tegenover dat Humbug iets meer missers kent dan we van Arctic Monkeys gewend zijn. Afgelopen zondag speelde de band op Lowlands bijna het hele nieuwe album. Drie songs stonden niet op de setlist. Niet toevallig zijn het de zwakste songs van het album: Dance Little Liar is een langzame track die de sprankeling van Cornerstone mist. Fire And The Thud is een mid-tempo woestijnrocker waarin de briljante hook ontbreekt. Het zes minuten durende slotstuk The Jeweller’s Hands lijkt op een afgekeurde Last Shadow Puppets liedje, ontdaan van strijkers.
Maar het belangrijkste is dat Alex Turner en de zijnen niet net als de Kaiser Chiefs bij album nummer drie door hun inspiratie heen zijn. In tegendeel: Humbug is niet eens een overgangsplaat, maar gewoon een gedurfde nieuwe stap. Dat lange haar voor het gezicht van drie bandleden wees er al op dat de band een introverte fase in ging. Humbug is geen donker album, maar heeft een ingehouden en minder direct geluid dan de eerste twee. Dat kost misschien iets meer moeite, maar beloningen zijn er meer dan genoeg.
Humbug van Arctic Monkeys verschijnt op Domino/Munich.
Dat wilden de monkeys niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:55 schreef Vatta het volgende:
Erg jammer dat er maar 15 minuten van het Lowlands optreden van AM op de site van 3 voor 12 hebben gezet.
Daarintegen staan wel de volledige concerten van Kasabian en Bloc Party wat weer een hoop goed maakt.
Toch vraag ik me af waarom ze niet het hele monkey concert erop hebben gezet.
Ach was leuk geweest maar je gaat natuurlijk voornamelijk voor de hoofdactquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:33 schreef Aisumasen het volgende:
Argh, nu baal ik helemaal dat ik de kaarten aan me voorbij heb moeten laten gaan: Them Crooked Vultures zeker als voorprogramma van de intieme gig in Londen vanavond.
Ik wist niet dat AM zelf wilde dat de show 16+ was.quote:Arctic Monkeys - HMH
10 & 11 november 2009 - De afsluiter van Lowlands 2009 komt terug voor meer! Op 10 en 11 november treden de Arctic Monkeys op in de Amsterdamse HMH. Bij het optreden wordt het publiek nog eens extra verwend met special guest en Lowlandsvriendjes van Arctic Monkeys: garage-rockband Eagles of Death Metal. Let op: op aanvraag van de band is de minimum leeftijd voor dit concert 16 jaar.
Met het net verschenen album ‘Humbug’ en een overweldigend optreden op Lowlands 2009 afgelopen weekend laten de mannen zien dat het hoofdstuk Arctic Monkeys nog lang niet gesloten is.
Kaartverkoop start a.s. zaterdag om 10.00u
Tuurlijkquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:21 schreef Griebus het volgende:
[..]
Ach was leuk geweest maar je gaat natuurlijk voornamelijk voor de hoofdact
Grappig, op de AM website staat gewoon all agesquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:27 schreef Toad het volgende:
Spuit 11, maar goed:
Uit de Live Nation nieuwsbrief:
[..]
Ik wist niet dat AM zelf wilde dat de show 16+ was.
Dit lijkt me gezeikquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:01 schreef Aisumasen het volgende:
Bijna vergeten te zeggen, maar Bloc Party liet hun frustratie van het gebrek aan goede liedjes flink blijken op Lowlands. Als ik het goed onthouden heb, and correct me if I'm wrong, begon Bloc Party met: "Zo, dus straks spelen 'the almighty Arctic Monkeys'.... Ik kon ook wel lachen om: "Who's your favourite Monkey?. Iets later zei hij nog dat we vooral naar Grace Jones moesten gaan kijken (overlapping met AM). Alex vroeg aan het publiek of ze het naar hun zin hadden, en vroeg dat ook aan de mensen op de heuvel. Later hoorde ik dat dit een reactie zou zijn geweest op eenzelfde vraag van de zanger van Bloc Party aan het publiek op de heuvel... Weet iemand wat er precies gebeurde? Ergens tijdens de set van Bloc Party zag ik ook Jamie en Nick op de heuvel lopen bij de Alpha.
Ik hoorde ook dat ze elkaar belachelijk maakten. Heb echt geen idee wat er aan de hand was. Zal wel niet veel voorstellen. Lijkt me sterk dat ze een hekel aan elkaar hebben. Bloc Party is nog steeds beter dan een The Kooks waar Alex toen de gitaar van losmaakte tijdens een concertquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:01 schreef Aisumasen het volgende:
Bijna vergeten te zeggen, maar Bloc Party liet hun frustratie van het gebrek aan goede liedjes flink blijken op Lowlands. Als ik het goed onthouden heb, and correct me if I'm wrong, begon Bloc Party met: "Zo, dus straks spelen 'the almighty Arctic Monkeys'.... Ik kon ook wel lachen om: "Who's your favourite Monkey?. Iets later zei hij nog dat we vooral naar Grace Jones moesten gaan kijken (overlapping met AM). Alex vroeg aan het publiek of ze het naar hun zin hadden, en vroeg dat ook aan de mensen op de heuvel. Later hoorde ik dat dit een reactie zou zijn geweest op eenzelfde vraag van de zanger van Bloc Party aan het publiek op de heuvel... Weet iemand wat er precies gebeurde? Ergens tijdens de set van Bloc Party zag ik ook Jamie en Nick op de heuvel lopen bij de Alpha.
Haha, punt 1 is persoonlijke mening. Ik vroeg of iemand er meer van wist, en punt 2 hoeft er dus inderdaad niets mee te maken te hebben. Punt 4 was een willekeurige opmerking zonder verband met het verhaal. Punt 3: Ik weet zeker dat het plagend bedoeld was, vooral het cynische "almighty Monkeys".quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:25 schreef Irien het volgende:
[..]
Dit lijkt me gezeik
1. Bloc Party heeft geen gebrek aan goede liedjes en kregen een veel betere respons van het publiek dan AM
2. Ik denk dat Kele Grace Jones oprecht bewondert en dat daarom zei. "she is amazing" Je kon ook eerst een groot stuk Grace kijken en dan naar Arctic Monkeys (zoals ik deed)
3. Dat hij vraagt " who's your favourite Monkey?" hoeft helemaal geen sneer te zijn.
4. Dat Jamie en Nick Bloc Party checken lijkt mij ook uit oprechte interesse.
Volgens mij zijn het goede collega's.
In een interview met OOR noemde Kele zijn songteksten beter dan die van Arctic Monkeys. Hij vond ze overschat.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:34 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Punt 3: Ik weet zeker dat het plagend bedoeld was, vooral het cynische "almighty Monkeys".
Van MusicFrom.nl: "Het lijkt er trouwens op dat de heren van Bloc Party niet zo'n fan zijn van Arctic Monkeys. Er worden wat grappen over monkeys gemaakt en tot twee keer toe worden we opgeroepen om te gaan kijken naar het optreden van Grace Jones, dat gedeeltelijk overlapt met die van Arctic Monkeys."
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:32 schreef AMDB het volgende:
[..]
Bloc Party is nog steeds beter dan een The Kooks waar Alex toen de gitaar van losmaakte tijdens een concert
http://www.mirror.co.uk/c(...)ead-115875-20417936/quote:
Argh, komen die ook al.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:44 schreef AMDB het volgende:
Ik heb trouwens besloten toch maar 1 keer de Monkeys te gaan kijken in de HMH. Zit dan wss op stage en wil ook nog zeker naar The Dead Weather. Die moet ik gewoon zien, en tsja, geld
Morgen om 10.00 vvkquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:50 schreef Toad het volgende:
[..]
Argh, komen die ook al.
Ik ga ook (maar) één keertje naar AM.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:47 schreef AMDB het volgende:
[..]
http://www.mirror.co.uk/c(...)ead-115875-20417936/
Ik heb 'm gebookmarked, blijft een geweldig verhaal![]()
p.s. Ook al komt het van de Mirror![]()
Voorprogramma was daadwerkelijk Them Crooked Vultures, zoals we stiekem al de hele dag wisten.quote:My Propeller
Red Right Hand
Crying Lightning
Brianstorm
Still Take You Home
Dancefloor
Potion Approaching
Pretty Visitors
This House Is A Circus
If You Were There, Beware
Dangerous Animals
The View From The Afternoon
Cornerstone
Only Ones Who Know
Do Me A Favour
Fluorescent Adolescent
Secret Door
505
Wel beter dat IYWTB later in de setlist zit, kwam helemaal niet tot zijn recht als derde. In het midden is ook niet geweldig, als toegift is het beste.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:45 schreef Aisumasen het volgende:
Show in Brixton Academy is net afgelopen, geen verrassingen in de setlist:
[..]
Voorprogramma was daadwerkelijk Them Crooked Vultures, zoals we stiekem al de hele dag wisten.
HMH 2007quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:56 schreef tim. het volgende:
[..]
Wel beter dat IYWTB later in de setlist zit, kwam helemaal niet tot zijn recht als derde. In het midden is ook niet geweldig, als toegift is het beste.
Hartstikke goed! Was nog beter geweest als 18+ want ik heb echt de schurft aan die irritante jonge meisjes die per sé vooraan willen staan maar gaan janken als er daar teveel wordt geduwdquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:27 schreef Toad het volgende:
Spuit 11, maar goed:
Uit de Live Nation nieuwsbrief:
[..]
Ik wist niet dat AM zelf wilde dat de show 16+ was.
Kan iemand dit even uittikken?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:15 schreef MilanILF het volgende:
http://www.xfm.co.uk/artists/interviews/arctic-monkeys-on-humbug
Ik was echt benieuwd, maar ik kan dit echt niet volgenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:15 schreef MilanILF het volgende:
http://www.xfm.co.uk/artists/interviews/arctic-monkeys-on-humbug
Kon ik niet iigquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:19 schreef maan. het volgende:
Hmm oud interview die jullie al kennen waarsch met john norris:
http://www.noisevox.org/splash_arctic_monkeys.php
Gelijk met iDeal.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:31 schreef Liefste. het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de betaling van die kaartjes mocht ik [mijn broertje] ze via livenation kunnen bemachtigen? Gelijk met internetbankieren of acceptgiro of whatever?
Oh gosh, dan moet ik er maar op vertrouwen dat hij niet mijn bankpas plundert en allemaal WoWshit kooptquote:
Ben het totaal niet met hem eensquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:00 schreef Aisumasen het volgende:
http://www.vk.tv/muziek/a(...)s_van_Arctic_Monkeys
Mja, ik vind dit album totaal niet wisselvallig. Ik heb om eerlijk te zijn geen enkel nummer waarvan ik zeg: "Jammer dat die erop staat"quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:10 schreef Aisumasen het volgende:
Kan me wel vinden in de mening van Gijsbert Kamer, vooral dat de nummers geproduceerd door James Ford de hoogtepunten van de plaat vormen. Alleen vind ik dit album persoonlijk wél een schot in de roos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |