Is vast het type belerende kakker dat dan meteen de schuld bij een ander gaat zoeken, een advocaat onder de arm neemt enz.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:06 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat dus. Ik vraag me af hoe die mensen reageren als hun dochtertje verkracht wordt door 30 piraten.
Idd, een 13 jarige kan in mijn ogen zulke (volwassen) beslissingen niet nemen. Dat het meisje veel discipline en kennis/ervaring heeft doet daar niks aan af.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een idioten die ouders. Een 13-jarig meisje alleen de aardkloot over laten zeilen![]()
Ben dan wel benieuwd naar de reacties dan.... wie is dan verantwoordelijk? Of wie word er verantwoordelijk voor gehouden?quote:In veel delen van de wereld is een mensenleven niks waard, laat staan een vrouwenleven. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als piraten haar in handen krijgen. En als ze ziek wordt of in een storm terecht komt, wat dan?
Harrr harrr harrr, maarrr pappie heeft wél iets om over op te scheppen op de brrrrrrridgeclûbquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is vast het type belerende kakker dat dan meteen de schuld bij een ander gaat zoeken, een advocaat onder de arm neemt enz.
Ik hoop dat ze de Odyssee meeneemt aan boord.quote:
Niemand, maar er is een verschil tussen geen risico en onverantwoord veel risico.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:33 schreef Ringo het volgende:
Maar wie heeft dan ook gezegd dat zo'n reis zonder risico's is?
Het is ook niet nogal een cruciale leeftijd he? Van haar 14e tot haar 16e dobbert ze op zee rond, terwijl haar klasgenootjes samen opgroeien, hun thuis hebben, vrienden maken, hun eerste verkering krijgen, hun eerste werkervaring opdoen, voor het eerst uitgaan, hun muzikale voorkeur leren kennen, zichzelf een identiteit aanmeten, hun eerste beurt krijgen in ruil voor een breezer, etc, in feite een stuk ontwikkeling naar de volwassenheid doormaken...quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een record breken is leuk, maar een jaar lang rondzeilen zonder in contact te komen met andere mensen is niet goed voor een 13-jarige, plus de gevaren die op de loer liggen wat betreft piraten, en als er ongelukken gebeuren of ze ziek wordt.
misschien wil ze ook helemaal geen standaard tiener zijn ...quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is ook niet nogal een cruciale leeftijd he? Van haar 14e tot haar 16e dobbert ze op zee rond, terwijl haar klasgenootjes samen opgroeien, hun thuis hebben, vrienden maken, hun eerste verkering krijgen, hun eerste werkervaring opdoen, voor het eerst uitgaan, hun muzikale voorkeur leren kennen, zichzelf een identiteit aanmeten, hun eerste beurt krijgen in ruil voor een breezer, etc, in feite een stuk ontwikkeling naar de volwassenheid doormaken...
Ze heeft, schijnt, weleens 7 weken alleen gezeild, maar 2 jaar is toch echt wel iets anders. Het kan echt niet gezond zijn om op die leeftijd zo lang zo weinig sociale contacten te hebben.
Dit meisje krijgt geen kans om tiener te zijn...
Naar mijn idee zou dat de overweging voor de rechter moeten zijn, niet alleen maar of ze veilg rond de wereld kan zeilen of niet, of dat ze niet zelfstandig kan leren terwijl ze onderweg is..
Wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen? Studeren terwijl je zeilt? Straks krijgt ze ook een giek tegen haar harses terwijl ze verdiept was in een wiskunde som..
Nou ja, misschien zie ik het wel helemaal verkeerd en is ze inderdaad zo volkomen anders dan de rest van de mensheid dat we haar maar boven de wet moeten stellen...
Ik ben alleen wel heel benieuwd hoe er gereageerd wordt op de oudersals ze verdwijnt of omkomt tijdens de reis.. Vinden we dan opeens met zijn allen dat ze ernstig emotioneel verwaasloosd is geweest omdat ze 2 jaar lang een groot deel van de tijd in een isolement moest leven, en dat haar ouders haar onnodig aan gevaar hebben blootgesteld? Of dat ze met het leven van hun dochter hebben gespeeld omdat ze zo geil worden van de roem?
Ik ben benieuwd naar de uitspraak, en of ze idd. gaat..
heb het doorgelezen snel, erg indrukwekkend, kreeg er kippenvel bavquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Deze 2 ervaren (volwassen) jongens gingen een bootje overvaren vanuit de USA naar Nederland.
Via telefoonberichten en een website kon iedereen hun reis volgen. Tot er ineens geen berichten meer kwamen...
De hele reis met de dramatische afloop is nog altijd na te lezen (met foto's van de Welsh Dragon)
http://www.toxopeus.com/WD/boekje-compleet.htm
pff. welk gedeelte van 'langer dan 6 maanden' snap je niet ?quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het was een reactie op de stelling dat "wanneer er een ouder mee zou gaan, het dan ineens allemaal wél zou kunnen". Dat is dus niet zo. Deze ouder (als voorbeeld) is zelfs van beroep onderwijzer, en kreeg ook geen toestemming van de leerplichtambtenaar. Met als gevolg dat hij zich hiervoor voor de rechter moest verantwoorden en een geldboete kreeg opgelegd, wat na uitblijven van de betaling is omgezet in een celstraf.
Maar dat is dus niet zo, ze gaat alleen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:03 schreef moussie het volgende:
[..]
pff. welk gedeelte van 'langer dan 6 maanden' snap je niet ?
Als de reis van deze onderwijzer 2 maanden langer had geduurd was er helemaal niets aan de hand geweest, dat is nou juist het punt van het geheel .. dus ja, als een ouder mee was gegaan, op deze reis van 2 jaar, had het dus gekund.
2 jaar alleen op een zeilboot ronddobberen is meer waard dan 2 jaar waarin je veel veranderingen door maakt door te brengen met vrienden, familie etc? Echt dus niet he.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:58 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
misschien wil ze ook helemaal geen standaard tiener zijn ...
en de ervaring die ze in 2 jaar opdoet kan veel meer waard zijn.
daarnaast zal ze heus wel havens aan doen waar ze opgevangen zal worden door bekenden en dergelijke.
ik vind dat de kinderbescherming en al die instanties zich beter kunnen richten op echte probleemgevallen en niet op een ondernemende meid die voor haar leeftijd al volwassen is en vol dromen.
en ik zou liever zo'n meisje hebben die een mooi verhaal te vertellen heeft dan een breezah
Ik zie niet zo wat de meerwaarde is van een cruciale periode in je leven missen in ruil voor een ervaring die je later ook nog kan opdoen.. Maar wat ik al schreef: misschien is ze wel totaal anders..quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:58 schreef swarleybarney het volgende:
[..]
misschien wil ze ook helemaal geen standaard tiener zijn ...
en de ervaring die ze in 2 jaar opdoet kan veel meer waard zijn.
daarnaast zal ze heus wel havens aan doen waar ze opgevangen zal worden door bekenden en dergelijke.
ik vind dat de kinderbescherming en al die instanties zich beter kunnen richten op echte probleemgevallen en niet op een ondernemende meid die voor haar leeftijd al volwassen is en vol dromen.
en ik zou liever zo'n meisje hebben die een mooi verhaal te vertellen heeft dan een breezah
Dat vermoeden heb ik ook.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:06 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Bovendien, wat ik eerder al zei, ik geloof niet zo dat het haar dromen zijn, maar meer die van haar ouders.
Ik denk dat dat iets is wat helemaal afhangt van je eigen persoonlijkheid .. ik kan me voorstellen dat zij met haar passie ook verdomde eenzaam is als ze wel aan land blijft en onder leeftijdsgenoten die haar niet begrijpen en maar gek vinden en vice versa.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:06 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
2 jaar alleen op een zeilboot ronddobberen is meer waard dan 2 jaar waarin je veel veranderingen door maakt door te brengen met vrienden, familie etc? Echt dus niet he.
Ik vraag me serieus af wat dat met de sociale vaardigheden van zo'n meisje doet trouwens. Ik denk dat als een volwassene dat doet hij al terug komt als een halve kluizenaar, maar een kind wat dat soort sociale vaardigheden vaak nog moet leren?
Want een 13-jarig meisje dat op zee geboren is en al jaren in haar eentje vaart en dat hartstikke leuk vind kan zoiets niet zelf willen?quote:Bovendien, wat ik eerder al zei, ik geloof niet zo dat het haar dromen zijn, maar meer die van haar ouders.
Als ze al zo gepassioneerd is als jij beweerd en mensen haar 'niet begrijpen' (ze is, even voor de goede orde, geen Einstein he), zal ze daar toch echt mee om leren gaan, of denk je dat dat opeens wel goed is als ze terug is? Vind ik niet echt een sterk argument.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat iets is wat helemaal afhangt van je eigen persoonlijkheid .. ik kan me voorstellen dat zij met haar passie ook verdomde eenzaam is als ze wel aan land blijft en onder leeftijdsgenoten die haar niet begrijpen en maar gek vinden en vice versa.
Het lijkt me waarschijnlijker dat haar ouders haar zo beinvloed hebben ja. Ze klinkt helemaal niet zo gepassioneerd namelijk. "Ja, euh, dat lijkt me gewoon wel leuk." Ik denk niet dat ze een goed idee heeft van waar ze eigenlijk aan begint, en dat haar ouders haar stimuleren terwijl ze haar eigenlijk zouden moeten afremmen om zoiets te doen.quote:[..]
Want een 13-jarig meisje dat op zee geboren is en al jaren in haar eentje vaart en dat hartstikke leuk vind kan zoiets niet zelf willen?
Wat begrijp jij niet aan geen toestemming hebben van de leerplichtambtenaar? Het is niet zo dat als je langer dan 6 maanden weggaat, dat je dan automatisch toestemming krijgt. En zonder toestemming, kun je met thuisonderwijs dan nog wel aan de leerplicht voldoen, maar er bestaat ook nog zoiets als SCHOOLPLICHT.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:03 schreef moussie het volgende:
[..]
pff. welk gedeelte van 'langer dan 6 maanden' snap je niet ?
Als de reis van deze onderwijzer 2 maanden langer had geduurd was er helemaal niets aan de hand geweest, dat is nou juist het punt van het geheel .. dus ja, als een ouder mee was gegaan, op deze reis van 2 jaar, had het dus gekund.
Je moet toch ook je sociale vaardigheden ontwikkelen en leren mens te zijn in een mensenmaatschappij?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat iets is wat helemaal afhangt van je eigen persoonlijkheid .. ik kan me voorstellen dat zij met haar passie ook verdomde eenzaam is als ze wel aan land blijft en onder leeftijdsgenoten die haar niet begrijpen en maar gek vinden en vice versa.
[..]
Want een 13-jarig meisje dat op zee geboren is en al jaren in haar eentje vaart en dat hartstikke leuk vind kan zoiets niet zelf willen?
Lekker zeilen de hele vakantie , stel je voor! Dan krijgt ze geen publiciteit.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je moet toch ook je sociale vaardigheden ontwikkelen en leren mens te zijn in een mensenmaatschappij?
Die passie begrijp ik wel, maar die kun je toch sowieso wel uitleven? Ze had de hele zomervakantie kunnen zeilen, bv.. Dat zal ze misschien niet lang genoeg vinden.. Dan heeft ze gewoon pech. Sociale ontwikkeling betekent ook dat je niet zomaar kunt doen wat je wilt.
Ik begrijp niet waarom het feit dat ze op zee geboren is een argument is.. Kinderen die in een vliegtuig zijn geboren kunnen toch ook niet vliegen?
Ze had net zo goed leren zeilen als ze op Mars geboren was..
Imo zou dat best kunnen, toen ik 13 was wilde ik bij greenpeace aan boord van de rubberbootjes akties doen... Net zo onverantwoord als dit.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:18 schreef moussie het volgende:
En nog belangrijker m.i. pappie en mammie geen voldoening.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lekker zeilen de hele vakantie , stel je voor! Dan krijgt ze geen publiciteit.
Mensen die haar niet begrijpen zullen er altijd zijn. Juist daarom moet je zo'n meisje gewoon naar school laten gaan, zodat ze ermee leert leven dat er ook anders denkende zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar om een wel overwogen beslissing te nemen heeft ze in dit geval nog echt te weinig levenservaring.quote:[..]
Maar ben je dat ook daadwerkelijk gaan doen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:32 schreef JayKudo het volgende:
[..]
Imo zou dat best kunnen, toen ik 13 was wilde ik bij greenpeace aan boord van de rubberbootjes akties doen... Net zo onverantwoord als dit.
Waarop jouw ouders je als het goed is duidelijk maakte dat dat niet verstandig wasquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:32 schreef JayKudo het volgende:
[..]
Imo zou dat best kunnen, toen ik 13 was wilde ik bij greenpeace aan boord van de rubberbootjes akties doen... Net zo onverantwoord als dit.
Hoezo? Ze moeten dan maar gewoon het kindje laten gaan, of juist niet? Of misschien?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:09 schreef Disana het volgende:
Deze familierechtszaak achter gesloten deuren is net afgelopen, er waren 3 rechters en het duurde 3 uur. Pas vrijdag nemen de rechters een beslissing.
Bron Radio 1
Eerlijk gezegd vind ik het belachelijk en zonde dat hier kostbare tijd van rechters aan wordt besteed.
Ik vind dat de ouders gewoon moeten zeggen dat het niet kan, dan is het wel afgelopen. Maar ik vermoed dat die ouders het juist aanmoedigen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:23 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Hoezo? Ze moeten dan maar gewoon het kindje laten gaan, of juist niet? Of misschien?
Ja hallo, dat doen ze juist ja!quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat de ouders gewoon moeten zeggen dat het niet kan, dan is het wel afgelopen. Maar ik vermoed dat die ouders het juist aanmoedigen.
Je moet als ouder dan ook maar het lef hebben om de droom van je kind de grond in te boren, vooral omdat zij het technische gedeelte wel onder de knie heeft, en mi stukken beter dan menig solo-zeiler die op latere leeftijd zijn passie heeft ontdekt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat de ouders gewoon moeten zeggen dat het niet kan, dan is het wel afgelopen. Maar ik vermoed dat die ouders het juist aanmoedigen.
Ze heeft al diverse tochten solo gemaakt, dus ja, die titel is terecht .. of ze de jongste wordt die de wereld rond vaart is een ander verhaalquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
Er is zelfs al een website gelanceerd waarin ze al de jongste solozeiler ter wereld wordt vernoemd. Ik kan me vergissen, maar die titel staat volgens mij toch echt op naam van iemand anders... En het is nog maar de vraag of ze toestemming gaat krijgen om een gooi te kunnen doen naar die titel.
http://www.lauradekker.nl/
Een beetje op de zaken vooruit lopen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
Er is zelfs al een website gelanceerd waarin ze al de jongste solozeiler ter wereld wordt vernoemd. Ik kan me vergissen, maar die titel staat volgens mij toch echt op naam van iemand anders... En het is nog maar de vraag of ze toestemming gaat krijgen om een gooi te kunnen doen naar die titel.
Je WEET helemaal niet of dat haar dromen zijn, of die van haar ouders. Je gaat er voor het gemak maar vanuit dat het echt zuiver de hare zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Je moet als ouder dan ook maar het lef hebben om de droom van je kind de grond in te boren, vooral omdat zij het technische gedeelte wel onder de knie heeft, en mi stukken beter dan menig solo-zeiler die op latere leeftijd zijn passie heeft ontdekt.
Ik vind dit vrij ziekelijk als ik eerlijk moet zijn, ik kan me niet indenken dat dochterlief dit allemaal zelf zo regelt en organiseert. Ik denk dat vader en moederlief aardig opdringerig zijn, en nu ook al een site maken met haar de titel "jongste zeilster" bestempelen vóórdat er ook maar enige sprake van is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ja, en die site is nog niet eens klaar. Maar ze kunnen gewoon niet wáchten met hun dochter te promoten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik vind dit vrij ziekelijk als ik eerlijk moet zijn, ik kan me niet indenken dat dochterlief dit allemaal zelf zo regelt en organiseert. Ik denk dat vader en moederlief aardig opdringerig zijn, en nu ook al een site maken met haar de titel "jongste zeilster" bestempelen vóórdat er ook maar enige sprake van is.
Doet mij denken aan dat kind een imago opdringen/projecteren die ze wellicht helemaal niet wil uit haarzelf.
Ohja, jongste solo zeiler? Ik geloof er niks van. Al is het alleen maar omdat de beschrijving wat uitgebreider moet zijn. Op wat precies? Een klein meertje of oceaan?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze heeft al diverse tochten solo gemaakt, dus ja, die titel is terecht .. of ze de jongste wordt die de wereld rond vaart is een ander verhaal
Dit dus inderdaad, ik zou als kind echt het gevoel krijgen dat ik m'n ouders ENORM zou teleurstellen als je na al deze maatregelen en voorbereidingen niet meer zou gaan omdat je niet wilt. Ik denk dus ook dat het al dusdanig laat is dat dit meisje helaas wél de zeeën op zal gaan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, en die site is nog niet eens klaar. Maar ze kunnen gewoon niet wáchten met hun dochter te promoten.
Wat ik ervan heb gelezen zeilt ze al vanaf haar tiende alleen, op de friese meren, het IJsselmeer en pas dus nog de overtocht naar Engeland .. en dat is dus jonger dan die 14-jarige Engelse jongen die de Atlantische Oceaan is over gestoken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:52 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ohja, jongste solo zeiler? Ik geloof er niks van. Al is het alleen maar omdat de beschrijving wat uitgebreider moet zijn. Op wat precies? Een klein meertje of oceaan?
Als je dat interview met haar bekijkt op het jeugdjournaal, en dan de lange versie, zou je weten dat het haar droom is en niet die van haar ouders.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad, ik zou als kind echt het gevoel krijgen dat ik m'n ouders ENORM zou teleurstellen als je na al deze maatregelen en voorbereidingen niet meer zou gaan omdat je niet wilt. Ik denk dus ook dat het al dusdanig laat is dat dit meisje helaas wél de zeeën op zal gaan.
Ik mag alleen hopen dat haar niks overkomt, want ik vindt dat die ouders dan gestraft mogen worden voor verwaarlozing.
Ja heerlijk vergelijkbaar ook, ronddobberen op de Friese meren in vergelijking met twee jaar de oceanen overzeilenquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat ik ervan heb gelezen zeilt ze al vanaf haar tiende alleen, op de friese meren, het IJsselmeer en pas dus nog de overtocht naar Engeland .. en dat is dus jonger dan die 14-jarige Engelse jongen die de Atlantische Oceaan is over gestoken.
Wat een vergelijking, 45 km tegen 4500kmquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat ik ervan heb gelezen zeilt ze al vanaf haar tiende alleen, op de friese meren, het IJsselmeer en pas dus nog de overtocht naar Engeland .. en dat is dus jonger dan die 14-jarige Engelse jongen die de Atlantische Oceaan is over gestoken.
Weet niet of dat zo onverantwoord is.Aan de andere kant toonde je daarmee maatschappelijke betrokkenheid en wilde je niet zoals zovelen langs de kantlijn staan en iets doen ipv alleen maar lullen. En ja.... dat lijkt onverantwoord, maar misschien is langs ze zijlijn staan ook wel onverantwoord op een ndere manier. Misschien is voor dit kind iets doen, de uitdaging aangaan ook wel niet onverantwoord. Misschien achten haar ouders het wel uiteindelijk onverantwoord om haar niet te steunen en haar die uitdaging niet aan te laten gaan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:32 schreef JayKudo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Deze 2 ervaren (volwassen) jongens gingen een bootje overvaren vanuit de USA naar Nederland.
Via telefoonberichten en een website kon iedereen hun reis volgen. Tot er ineens geen berichten meer kwamen...
De hele reis met de dramatische afloop is nog altijd na te lezen (met foto's van de Welsh Dragon)
http://www.toxopeus.com/WD/boekje-compleet.htm
My thoughts exactlyquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een vergelijking, 45 km tegen 4500km
Er zijn zoveel kinderen die op een dergelijke leeftijd (en jonger) alleen zeilen. Mijn eigen dochter mag ook graag wat in het rondzeilen op de Kaag (ze is zeeverkenner). Maar wel of niet kunnen zeilen, staat helemaal niet ter discussie. Je gaat een kind van 13 toch niet alleen weg sturen op een wereldreis?quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Heb ik dat dan verkeerd begrepen? Ik dacht dat haar ouders het juist aanmoedigden. Het lijkt me toch niet zo moeilijk voor ouders om hier een stokje voor te steken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja hallo, dat doen ze juist ja!
Inderdaad en verder zie ik niet in waarom er voor dit kind een uitzondering gemaakt moet worden op de leerplicht.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er zijn zoveel kinderen die op een dergelijke leeftijd (en jonger) alleen zeilen. Mijn eigen dochter mag ook graag wat in het rondzeilen op de Kaag (ze is zeeverkenner). Maar wel of niet kunnen zeilen, staat helemaal niet ter discussie. Je gaat een kind van 13 toch niet alleen weg sturen op een wereldreis?
Andere kinderen lopen al hun hele leven (sterker nog... de meesten) Moeten we ze maar zodra ze 13 zijn een rugzak geven en een slaapmatje en ze op wereldreis te voet sturen?
Ik vind het alleen niet normaal dat iedereen normaal zou moeten zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:43 schreef Ronaldsen het volgende:
Onvoorstelbaar dat zoveel Fokkers het normaal vinden dat dat kind alleen de wereld gaat rondzeilen
In de massa opgaan is weer het andere uiterste, dat betekend nog niet dat je onverantwoorde risico's moet nemen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind het alleen niet normaal dat iedereen normaal zou moeten zijn.
Wat is daar intrinsiek mis mee, "onverantwoorde risico's"?quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:47 schreef JayKudo het volgende:
[..]
In de massa opgaan is weer het andere uiterste, dat betekend nog niet dat je onverantwoorde risico's moet nemen.
Wat als de regels en wetten niet deugen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Regels zijn regels, wetten zijn wetten. Daar heeft deze lieve Laura zich ook maar aan te houden, ook al is haar ambitie nogal buitengewoon te noemen.
Ofwel, klep dicht en in de schoolbanken.
Dan worden ze door een politiek proces aangepast na verloop van tijd, zolang dat niet het geval heeft heeft onze Laura zich er maar aan te houden. Trouwens, als deze wetten in haar situatie niet deugen, wil het nog niet zeggen dat de wet an sich niet deugt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:49 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Wat als de regels en wetten niet deugen?
Elke puber ambieert toch de gekste dingen? Moet je dan overal gehoor aan geven? Ze is 13, geen 30. Onverantwoordelijk en bedenkelijk vind ik het dat ouders zoiets zelfs maar overwegen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Belachelijke kleinzieligheid die ook echt alleen maar in Nederland kan bestaan, en het is dan ook niet verwonderlijk dat een socialistische/etatistisch-instituut als de Leerplicht hier tegen in het geweer komt. Dit meisje moet gewoon kunnen gaan zeilen als zij dat wil, zeker omdat meer dan ooit te voren mensen zelf het belang van een goede opleiding in zien. Daarnaast is dit juist het stukje ondernemingsdrang waar in Nederland toch wel redelijk vaak tekort aan is, ga er gewoon voor en als dat lukt is het jammer maar verder niet getreurd, maar nee, in Nederland ben je dan onvoorzichtig en ondoordacht bezig.
Ik kom net terug van een weekje zeezeilen met een zeilbootje van 8 meter, maar voor wie aardige zeilervaring heeft (ik heb alle CWO-diploma's en zeil al mee vanaf mijn 2e) is het geen probleem om bijvoorbeeld met windkracht 6 op zee om te gaan. Je moet doordacht handelen en geen gekke dingen doen, dus op tijd tuig terug nemen, goed de meteorologische ontwikkelingen in de gaten houden en het water goed kunnen lezen om te kunnen anticiperen op bijvoorbeeld golfslag of windvlagen. In hoeverre dit meisje die capaciteiten heeft weet ik niet, maar er is reden om aan te nemen dat ze die heeft aangezien ze deze reis ambieert en haar ouders daar achter te staan.
Op je 13 e volwassen worden ? hmmm zover ik weet is dat meestal niet gezond.quote:Als consciëntieuze conservatoren van de school als museaal instituut horen wij de ivorentorendenkers niet over de schat aan ervaring die de solozeilster op zal doen. De confrontatie met de elementen, eigen beperkingen, onverwachte hindernissen, eenzaamheid, in korte tijd volwassen worden, met heel prachtige ervaringen: al die zaken zijn onbetaalbaar.
Inderdaad: daar kan geen lespakket tegenop.
Overtollige ballast, overboord ermee.
Waar woon jij, Utopia?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan worden ze door een politiek proces aangepast na verloop van tijd
Noem het zoals je wilt, ik vindt je houden aan regels belangrijker dan ze breken.quote:
Zij wordt niet gepusht door haar ouders, zij heeft haar ouders benadert hierover en niet omgekeerd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Elke puber ambieert toch de gekste dingen? Moet je dan overal gehoor aan geven? Ze is 13, geen 30. Onverantwoordelijk en bedenkelijk vind ik het dat ouders zoiets zelfs maar overwegen.
Tuurlijk zegt dat meisje dat ze dit wil, hoe kan ze nu nog terugkrabbelen nu ze zo gepusht wordt door haar ouders?
Voor de wet is ze nog niet volwassen dus ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders van Laura. Dat zij graag de wereldzeeën over wil met een gammel bootje dat is dus niet haar aan te rekenen omdat ze simpelweg (ruw gezegd) ontoerekeningsvatbaar is op die leeftijd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Zij wordt niet gepusht door haar ouders, zij heeft haar ouders benadert hierover en niet omgekeerd.
En het nemen van risico's is onderdeel van het leven, dat begint al als je ze de eerste keer alleen over laat steken zonder erachteraan te lopen om te kijken of het wel goed gaat.
Zij wordt niet gestuurd, zij wil het zelf ..quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er zijn zoveel kinderen die op een dergelijke leeftijd (en jonger) alleen zeilen. Mijn eigen dochter mag ook graag wat in het rondzeilen op de Kaag (ze is zeeverkenner). Maar wel of niet kunnen zeilen, staat helemaal niet ter discussie. Je gaat een kind van 13 toch niet alleen weg sturen op een wereldreis?
Dat was bij de oosterbuuren tot niet al te lang geleden anders normaal, die wanderjahre, levenservaring opdoen en tegen de tijd dat je wist wat je wou ging je naar huis, settelen.quote:Andere kinderen lopen al hun hele leven (sterker nog... de meesten) Moeten we ze maar zodra ze 13 zijn een rugzak geven en een slaapmatje en ze op wereldreis te voet sturen?
Die oversteek blijkt anders de ultieme test voor je zeilkennis te zijn .. ruig weer, verschillende stromingen etc etcquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een vergelijking, 45 km tegen 4500km
Juist ja.. ultieme test ja, je gaat toch ook een kind van 13 niet een doctoraal afstuderen doorgaan omdat het de "ultieme" test is? Het is gewoon onverantwoord om met zoveel gevaar een kind de zee op te sturen als het door professionele zeilers al word gezien als een ultieme test.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Die oversteek blijkt anders de ultieme test voor je zeilkennis te zijn .. ruig weer, verschillende stromingen etc etc
Waarom zou het nou weer een gammel bootje zijn? Met een scherp jacht van 12 meter, tenminste ik ga er vanuit dat ze met een scherp jacht gaat zeilen, kun je prima de oceanen oversteken. Je hebt zo te lezen weinig verstand van zeilen, dus omschrijvingen als 'gammel bootje' zijn nogal lekenpraat, je zult er verstelt van staan wat een relatief klein schip allemaal kan hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat zij graag de wereldzeeën over wil met een gammel bootje
ontbering, ziekte, zeer, dood.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Die oversteek blijkt anders de ultieme test voor je zeilkennis te zijn .. ruig weer, verschillende stromingen etc etc
Kritiekloos volgen wat erin gepropt wordtquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Noem het zoals je wilt, ik vindt je houden aan regels belangrijker dan ze breken.
Ik zou meer vertrouwen hebben als ze in een olie-tanker de oceaan over ging dan met een boot(je) van 12 meter de ruwe zeeën oversteken. Al helemaal met haar expertise op deze zeeën, want volgens mij heeft ze nog nooit iets in die richting gedaan of wel?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou het nou weer een gammel bootje zijn? Met een scherp jacht van 12 meter, tenminste ik ga er vanuit dat ze met een scherp jacht gaat zeilen, kun je prima de oceanen oversteken.
Nee, je kweekt verantwoordelijke volwassen door ze 2 jaar in de opgroeifase zielsalleen de zee op te sturen, dat is noemenswaardig inderdaad.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Kritiekloos volgen wat erin gepropt wordt![]()
Jaaaa, dat kweekt geweeeeldige verantwoordelijke volwassenen
Plaatsvervangend tegen het establishment schoppen door projectie op onvolwassen kinderen zal voornamelijk tot meer kindersterfte leiden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Kritiekloos volgen wat erin gepropt wordt![]()
Jaaaa, dat kweekt geweeeeldige verantwoordelijke volwassenen
Golven op het IJsselmeer zijn bij windkracht 7 gevaarlijker dan golven op volle zee. Het gaat om de golflengte en de kans op brekers, hoogte is niet zo zeer van belang. Iedere zeiler weet dat er op kleine zoetwatermeren zoals het IJsselmeer een korte steile golfslag staat die grotere kans op brekers geeft dan de golven met een veel grotere golflengte op zee.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Op het Sneekermeer vind je geen golven van meters hoog met windsnelheden waar je U tegen zegt..
Niet plaatsvervangend. Toen ik zo jong was dacht ik ook liever na.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Plaatsvervangend tegen het establishment schoppen door projectie op onvolwassen kinderen zal voornamelijk tot meer kindersterfte leiden.
Het is geen gammel bootje en volgens mij schat zij de risico's beter in dan al die landrotten en stuurlui aan wal.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Voor de wet is ze nog niet volwassen dus ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders van Laura. Dat zij graag de wereldzeeën over wil met een gammel bootje dat is dus niet haar aan te rekenen omdat ze simpelweg (ruw gezegd) ontoerekeningsvatbaar is op die leeftijd.
Ja, laten we toch vooral ouders die hun kind in hun droom steunen en waarschijnlijk het best weten van allemaal wat hun dochter wel of niet aan kan lastig gaan vallen .. het is haar leven en als zij dat op het spel wil zetten moet zij dat zelf weten.quote:Ik snap dus goed dat de overheid vraagtekens zet bij de ouders, want volgens mij is het alles behalve logisch en normaal om je kind zo in deze situatie en op deze leeftijd de wereld over te laten gaan (ALLEEN). Als het nou met een heel team was dan was het waarschijnlijk nog een ander verhaal..
Nou dan mag ik hopen dat ze tientallen dagen en honderden uren in deze ruwe omstandigheden heeft rondgedobberd, anders kan ze nog voor leuke verassingen komen te staan als ze midden in de Atlantische oceaan rondvaart.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Golven op het Sneekermeer/IJsselmeer zijn bij windkracht 7 gevaarlijker dan golven op volle zee. Het gaat om de golflengte, hoogte is niet zo zeer van belang.
Nou dat zal dan wel, ik heb er alleen grote twijfels bij en vindt het onverantwoord. Maargoed, ik zie 't overlijdensbericht wel als het er van komt, maar kom dan niet bij mij uithuilen hoe zielig het wel niet is. Want dat kon ze waarschijnlijk ook heel goed "inschatten" en beter dan alle volwassenen die hier zeggen dat 't onverantwoord is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is geen gammel bootje en volgens mij schat zij de risico's beter in dan al die landrotten en stuurlui aan wal.
[..]
Ja, laten we toch vooral ouders die hun kind in hun droom steunen en waarschijnlijk het best weten van allemaal wat hun dochter wel of niet aan kan lastig gaan vallen .. het is haar leven en als zij dat op het spel wil zetten moet zij dat zelf weten.
Voor de rest zei ik al dat ik blij ben dat ik de ouder niet ben, je angst zal maar groter zijn dan je vertrouwen en je verbiedt het je kind, een once-in-a-lifetime kans, dat neemt ze jou de rest van haar leven kwalijk.
Hoe once-in-a-lifetime, kan ze over 3 jaar niet gaan dan? Ik vind dit echt zo'n 'ik wil dit en ik wil dit nu'*stampvoet* gevalletje. Als het echt zo'n grote droom van haar is, heeft ze die over 3 jaar ook nog wel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef moussie het volgende:
Voor de rest zei ik al dat ik blij ben dat ik de ouder niet ben, je angst zal maar groter zijn dan je vertrouwen en je verbiedt het je kind, een once-in-a-lifetime kans, dat neemt ze jou de rest van haar leven kwalijk.
Niet mijn eerste keus, klopt, maar mogen die mensen even hun eigen keuze maken?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ontbering, ziekte, zeer, dood.
Ja echt iets waar je een 13 jarig kind zonder blikken of blozen aan bloot stel.
Straks stapt ze in haar boot, en aan de andere kant van de wereld doet een 10 jarige hetzelfde. De jongste solozeiler willen zijn, betekent niet dat je het ook daadwerkelijk wordt, en al helemaal niet dat je het ook zal blijven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is geen gammel bootje en volgens mij schat zij de risico's beter in dan al die landrotten en stuurlui aan wal.
[..]
Ja, laten we toch vooral ouders die hun kind in hun droom steunen en waarschijnlijk het best weten van allemaal wat hun dochter wel of niet aan kan lastig gaan vallen .. het is haar leven en als zij dat op het spel wil zetten moet zij dat zelf weten.
Je kan ook overdrijven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Golven op het IJsselmeer zijn bij windkracht 7 gevaarlijker dan golven op volle zee. ...
Volwassenen mogen dat ja. Maar als een volwassene een beslissing neemt die een ander, wilsonbekwaam persoon, in die situatie brengt zijn er organisaties die daar gelukkig een stokje voor proberen te steken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet mijn eerste keus, klopt, maar mogen die mensen even hun eigen keuze maken?
Als je iedereen die eigen keuze wilt geven, zullen de schoolbanken het komende leerjaar wel leeg blijvenquote:Op maandag 24 augustus 2009 20:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Josef Fritzl maakte ook een eigen keuze, er zit wel degelijk een grens aan tot hoeverre je een 'keuze' kan maken als het gaat om de gezondheid en verantwoording die je draagt voor je kind.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Wanneer ben je daar mee opgehouden dan?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Niet plaatsvervangend. Toen ik zo jong was dacht ik ook liever na.
Dan is zij maar een van de velen, nu is zij de jongste ooit .. zij wil dat record halen en denkt dat zij het kan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:58 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Hoe once-in-a-lifetime, kan ze over 3 jaar niet gaan dan? Ik vind dit echt zo'n 'ik wil dit en ik wil dit nu'*stampvoet* gevalletje. Als het echt zo'n grote droom van haar is, heeft ze die over 3 jaar ook nog wel.
Cruciale woorden. Een kind van 13 kan die keuze niet objectief genoeg maken m.i.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan is zij maar een van de velen, nu is zij de jongste ooit .. zij wil dat record halen en denkt dat zij het kan.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wanneer ben je daar mee opgehouden dan?
Dus omdat ze dénkt dat ze het kan is het okee? Ze weet niet wat ze zegt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan is zij maar een van de velen, nu is zij de jongste ooit .. zij wil dat record halen en denkt dat zij het kan.
Want een kind mag alleen risico's nemen die slecht zijn voor de gezondheid als dat maatschappelijk aanvaard is?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volwassenen mogen dat ja. Maar als een volwassenen een beslissing neemt die een ander, wilsonbekwaam persoon, in die situatie brengt zijn er organisaties die daar gelukkig een stokje voor proberen te steken.
Met andere woorden, ze wil speciaal zijn. Het is niet een droom, het is geldingsdrang. Wat een verschrikkelijk goed argument om je leven op het spel te zetten. Wat verantwoord van de ouders ook om hun kind met die reden twee jaar lang in de steek te laten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Drogredenatie. Ik blijf niet bezig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Want een kind mag alleen risico's nemen die slecht zijn voor de gezondheid als dat maatschappelijk aanvaard is?
Balletlessen ook maar afschaffen dan, of beter nog, alle sportclubs voor jongeren, dikke kans dat je beschadigt raakt, gebroken botten, knie kapot voor de rest van je leven, ik ken er meerdere, en tja, er vallen zelfs doden, blikseminslag .. reuzegevaarlijk dus ..
Wheheheh die is ráák, er post hier idd een user die vind dat dat moet kunnen.quote:Het zijn dit soort debielen die kinderen van 12 met mannen van 34 de hort op sturen
Nou oké, stuur haar maar de zee op dan. Maar ga niet janken als ze een tijdje later als lijk aanspoelt in Manhattan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Want een kind mag alleen risico's nemen die slecht zijn voor de gezondheid als dat maatschappelijk aanvaard is?
Balletlessen ook maar afschaffen dan, of beter nog, alle sportclubs voor jongeren, dikke kans dat je beschadigt raakt, gebroken botten, knie kapot voor de rest van je leven, ik ken er meerdere, en tja, er vallen zelfs doden, blikseminslag .. reuzegevaarlijk dus ..
Zó mee eens.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:06 schreef PhalanX het volgende:
Mensen die deze bakvis het gunnen om de wereld rond te varen, zijn van hetzelfde soort volk dat de onderwijsvorm van "iederwijs" een briljant idee vindt.
Geitenwollensokken, met geen enkel besef van de psychologie van een kind van 13, van een adolescent, van een mens. Nee alles is mooi en uniek, en alles moet maar kunnen, want regels en wetgeving zijn kwade zaken die mensen tot robot maken, die iedereen in een keurslijf dwingen.
Mensen die dit wicht de zee op laten sturen zouden gesteriliseerd moeten worden. Ze zijn niet in staat om hun ouderlijke taken te vervullen, sterker nog ze zijn figuren die kinderen in gevaar brengen.
Het zijn dit soort debeielen die kinderen van 12 met mannen van 34 de hort op sturen en het geen probleem vinden dat dochterlief uitgewoond wordt in een of ander ranzig steegje. Want ze is zo volwassen, ze heeft een oude ziel. Ze loopt zoveel voor op de rest. Dit zijn mensen die er geen probleem van maken als ze hun kroost binnen zien lopen met de boodschap dat ze zwanger zijn en de krijsende larve willen houden. Want een kindje krijgen is haar recht, is haar keuze, want ze is al zo verantwoordelijk, zo volwassen en als ze dit wil, dan moeten we dat maar accepteren en stimuleren.
Van school af gaan als je 14? Geen probleem.
Zwanger? Gefeliciteerd!
You're a unique little snowflake... just like everybody else.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |