Golven op het IJsselmeer zijn bij windkracht 7 gevaarlijker dan golven op volle zee. Het gaat om de golflengte en de kans op brekers, hoogte is niet zo zeer van belang. Iedere zeiler weet dat er op kleine zoetwatermeren zoals het IJsselmeer een korte steile golfslag staat die grotere kans op brekers geeft dan de golven met een veel grotere golflengte op zee.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Op het Sneekermeer vind je geen golven van meters hoog met windsnelheden waar je U tegen zegt..
Niet plaatsvervangend. Toen ik zo jong was dacht ik ook liever na.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Plaatsvervangend tegen het establishment schoppen door projectie op onvolwassen kinderen zal voornamelijk tot meer kindersterfte leiden.
Het is geen gammel bootje en volgens mij schat zij de risico's beter in dan al die landrotten en stuurlui aan wal.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Voor de wet is ze nog niet volwassen dus ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders van Laura. Dat zij graag de wereldzeeën over wil met een gammel bootje dat is dus niet haar aan te rekenen omdat ze simpelweg (ruw gezegd) ontoerekeningsvatbaar is op die leeftijd.
Ja, laten we toch vooral ouders die hun kind in hun droom steunen en waarschijnlijk het best weten van allemaal wat hun dochter wel of niet aan kan lastig gaan vallen .. het is haar leven en als zij dat op het spel wil zetten moet zij dat zelf weten.quote:Ik snap dus goed dat de overheid vraagtekens zet bij de ouders, want volgens mij is het alles behalve logisch en normaal om je kind zo in deze situatie en op deze leeftijd de wereld over te laten gaan (ALLEEN). Als het nou met een heel team was dan was het waarschijnlijk nog een ander verhaal..
Nou dan mag ik hopen dat ze tientallen dagen en honderden uren in deze ruwe omstandigheden heeft rondgedobberd, anders kan ze nog voor leuke verassingen komen te staan als ze midden in de Atlantische oceaan rondvaart.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Golven op het Sneekermeer/IJsselmeer zijn bij windkracht 7 gevaarlijker dan golven op volle zee. Het gaat om de golflengte, hoogte is niet zo zeer van belang.
Nou dat zal dan wel, ik heb er alleen grote twijfels bij en vindt het onverantwoord. Maargoed, ik zie 't overlijdensbericht wel als het er van komt, maar kom dan niet bij mij uithuilen hoe zielig het wel niet is. Want dat kon ze waarschijnlijk ook heel goed "inschatten" en beter dan alle volwassenen die hier zeggen dat 't onverantwoord is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is geen gammel bootje en volgens mij schat zij de risico's beter in dan al die landrotten en stuurlui aan wal.
[..]
Ja, laten we toch vooral ouders die hun kind in hun droom steunen en waarschijnlijk het best weten van allemaal wat hun dochter wel of niet aan kan lastig gaan vallen .. het is haar leven en als zij dat op het spel wil zetten moet zij dat zelf weten.
Voor de rest zei ik al dat ik blij ben dat ik de ouder niet ben, je angst zal maar groter zijn dan je vertrouwen en je verbiedt het je kind, een once-in-a-lifetime kans, dat neemt ze jou de rest van haar leven kwalijk.
Hoe once-in-a-lifetime, kan ze over 3 jaar niet gaan dan? Ik vind dit echt zo'n 'ik wil dit en ik wil dit nu'*stampvoet* gevalletje. Als het echt zo'n grote droom van haar is, heeft ze die over 3 jaar ook nog wel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef moussie het volgende:
Voor de rest zei ik al dat ik blij ben dat ik de ouder niet ben, je angst zal maar groter zijn dan je vertrouwen en je verbiedt het je kind, een once-in-a-lifetime kans, dat neemt ze jou de rest van haar leven kwalijk.
Niet mijn eerste keus, klopt, maar mogen die mensen even hun eigen keuze maken?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ontbering, ziekte, zeer, dood.
Ja echt iets waar je een 13 jarig kind zonder blikken of blozen aan bloot stel.
Straks stapt ze in haar boot, en aan de andere kant van de wereld doet een 10 jarige hetzelfde. De jongste solozeiler willen zijn, betekent niet dat je het ook daadwerkelijk wordt, en al helemaal niet dat je het ook zal blijven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is geen gammel bootje en volgens mij schat zij de risico's beter in dan al die landrotten en stuurlui aan wal.
[..]
Ja, laten we toch vooral ouders die hun kind in hun droom steunen en waarschijnlijk het best weten van allemaal wat hun dochter wel of niet aan kan lastig gaan vallen .. het is haar leven en als zij dat op het spel wil zetten moet zij dat zelf weten.
Je kan ook overdrijven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Golven op het IJsselmeer zijn bij windkracht 7 gevaarlijker dan golven op volle zee. ...
Volwassenen mogen dat ja. Maar als een volwassene een beslissing neemt die een ander, wilsonbekwaam persoon, in die situatie brengt zijn er organisaties die daar gelukkig een stokje voor proberen te steken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet mijn eerste keus, klopt, maar mogen die mensen even hun eigen keuze maken?
Als je iedereen die eigen keuze wilt geven, zullen de schoolbanken het komende leerjaar wel leeg blijvenquote:Op maandag 24 augustus 2009 20:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Josef Fritzl maakte ook een eigen keuze, er zit wel degelijk een grens aan tot hoeverre je een 'keuze' kan maken als het gaat om de gezondheid en verantwoording die je draagt voor je kind.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Wanneer ben je daar mee opgehouden dan?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Niet plaatsvervangend. Toen ik zo jong was dacht ik ook liever na.
Dan is zij maar een van de velen, nu is zij de jongste ooit .. zij wil dat record halen en denkt dat zij het kan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:58 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Hoe once-in-a-lifetime, kan ze over 3 jaar niet gaan dan? Ik vind dit echt zo'n 'ik wil dit en ik wil dit nu'*stampvoet* gevalletje. Als het echt zo'n grote droom van haar is, heeft ze die over 3 jaar ook nog wel.
Cruciale woorden. Een kind van 13 kan die keuze niet objectief genoeg maken m.i.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan is zij maar een van de velen, nu is zij de jongste ooit .. zij wil dat record halen en denkt dat zij het kan.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wanneer ben je daar mee opgehouden dan?
Dus omdat ze dénkt dat ze het kan is het okee? Ze weet niet wat ze zegt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan is zij maar een van de velen, nu is zij de jongste ooit .. zij wil dat record halen en denkt dat zij het kan.
Want een kind mag alleen risico's nemen die slecht zijn voor de gezondheid als dat maatschappelijk aanvaard is?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volwassenen mogen dat ja. Maar als een volwassenen een beslissing neemt die een ander, wilsonbekwaam persoon, in die situatie brengt zijn er organisaties die daar gelukkig een stokje voor proberen te steken.
Met andere woorden, ze wil speciaal zijn. Het is niet een droom, het is geldingsdrang. Wat een verschrikkelijk goed argument om je leven op het spel te zetten. Wat verantwoord van de ouders ook om hun kind met die reden twee jaar lang in de steek te laten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Drogredenatie. Ik blijf niet bezig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Want een kind mag alleen risico's nemen die slecht zijn voor de gezondheid als dat maatschappelijk aanvaard is?
Balletlessen ook maar afschaffen dan, of beter nog, alle sportclubs voor jongeren, dikke kans dat je beschadigt raakt, gebroken botten, knie kapot voor de rest van je leven, ik ken er meerdere, en tja, er vallen zelfs doden, blikseminslag .. reuzegevaarlijk dus ..
Wheheheh die is ráák, er post hier idd een user die vind dat dat moet kunnen.quote:Het zijn dit soort debielen die kinderen van 12 met mannen van 34 de hort op sturen
Nou oké, stuur haar maar de zee op dan. Maar ga niet janken als ze een tijdje later als lijk aanspoelt in Manhattan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Want een kind mag alleen risico's nemen die slecht zijn voor de gezondheid als dat maatschappelijk aanvaard is?
Balletlessen ook maar afschaffen dan, of beter nog, alle sportclubs voor jongeren, dikke kans dat je beschadigt raakt, gebroken botten, knie kapot voor de rest van je leven, ik ken er meerdere, en tja, er vallen zelfs doden, blikseminslag .. reuzegevaarlijk dus ..
Zó mee eens.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:06 schreef PhalanX het volgende:
Mensen die deze bakvis het gunnen om de wereld rond te varen, zijn van hetzelfde soort volk dat de onderwijsvorm van "iederwijs" een briljant idee vindt.
Geitenwollensokken, met geen enkel besef van de psychologie van een kind van 13, van een adolescent, van een mens. Nee alles is mooi en uniek, en alles moet maar kunnen, want regels en wetgeving zijn kwade zaken die mensen tot robot maken, die iedereen in een keurslijf dwingen.
Mensen die dit wicht de zee op laten sturen zouden gesteriliseerd moeten worden. Ze zijn niet in staat om hun ouderlijke taken te vervullen, sterker nog ze zijn figuren die kinderen in gevaar brengen.
Het zijn dit soort debeielen die kinderen van 12 met mannen van 34 de hort op sturen en het geen probleem vinden dat dochterlief uitgewoond wordt in een of ander ranzig steegje. Want ze is zo volwassen, ze heeft een oude ziel. Ze loopt zoveel voor op de rest. Dit zijn mensen die er geen probleem van maken als ze hun kroost binnen zien lopen met de boodschap dat ze zwanger zijn en de krijsende larve willen houden. Want een kindje krijgen is haar recht, is haar keuze, want ze is al zo verantwoordelijk, zo volwassen en als ze dit wil, dan moeten we dat maar accepteren en stimuleren.
Van school af gaan als je 14? Geen probleem.
Zwanger? Gefeliciteerd!
You're a unique little snowflake... just like everybody else.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |