www.themcrookedvultures.comquote:According to Antiquiet, Dave Grohl told Mojo magazine in 2005, "The next project that I'm trying to initiate involves me on drums, [Queens of the Stone Age's] Josh Homme on guitar, and [Led Zeppelin's] John Paul Jones playing bass. That's the next album. That wouldn’t suck."
Four years and hundreds of rumors later, it seems like this no-qualifier-necessary, cap-S Supergroup is ready for its close-up. They've got a name: Them Crooked Vultures. (Via Antiquiet.) There's an oh-so-cryptic show listing for a post-Lollapalooza midnight gig this Sunday, August 9, at Chicago's Metro that features symbols for the Foo Fighters, Led Zeppelin, and Queens of the Stone Age. And there's also an official-looking website that links to Them Crooked Vultures hubs on MySpace, Facebook, and Twitter. The Twitter lists Them Crooked Vultures' bio as "Dave Grohl, Josh Homme, John Paul Jones." Super and online friendly!
While a fall tour and new album are currently being whispered about, official spokespeople are keeping mum about Them Crooked Vultures at press time.
Ja, maar alleen de kans al om Joshe, Dave en John in het echt te zien...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:12 schreef JeroenV het volgende:
Toch gaan de kaartjes wel weg voor hoge prijzen, terwijl er nog geen nummer bekend is.
Toch beetje gevoel van "heb ik daarvoor 3half uur voor in de rij gestaan". Maar ja voor hetzelfde geld was het wel uitverkocht....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nog niet uitverkocht [ afbeelding ]
Ach, het was vast wel gezellig, toch?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:23 schreef Cudles het volgende:
Toch beetje gevoel van "heb ik daarvoor 3half uur voor in de rij gestaan".
Dan stond ik vlak achter jequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:38 schreef Cudles het volgende:
[..]
Net gedoucht, het is van plastic dus het kan er wel tegen.
Ik sloot om 15:15 aan met zo'n 150 man voor mij en had om 18:51 me kaartje met zo'n 1000 man achter mij als het niet meer is. Er stond nog een rij tot halverwege de terrasjes op het plein.
Denk dat de artiest daar vrij weinig van merkt of een kaartje nou 20 of 40 euro kost. Denk dat het meer beetje is om het exlusief te houdenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:58 schreef Aisumasen het volgende:
Uit een artikel van Nu.nl: "Het is duidelijk dat ze het niet om het geld doen, dan hadden ze ook de Heineken Music Hall kunnen boeken."
Ze zullen het vast niet enkel voor het geld doen, maar het is niet zonder reden dat die tickets 40 euro kosten.
Alsof ze de HMH in zo'n korte tijd hadden kunnen uitverkopenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:58 schreef Aisumasen het volgende:
Uit een artikel van Nu.nl: "Het is duidelijk dat ze het niet om het geld doen, dan hadden ze ook de Heineken Music Hall kunnen boeken."
Hahaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:41 schreef broer het volgende:
[..]
Ach, het was vast wel gezellig, toch?
Beetje met zijn allen liedjes van Foo Fighters, QOTSA en Led Zeppelin zingen, en zo...
Sjaa John Paul Jones speelde gewoon in een van de meest legendarische bands ooit!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:47 schreef Cudles het volgende:
[..]
Haha
Naja was idd wel gezellig. Er stonden vier van de stoners/boeren uit de provincie voor me die jointjes gingen rokenLiedjes hebben we niet gezongen
![]()
Ik krijg wel het idee dat iedereen voor Josh Homme en Dave Grohl komt, en dan John Paul Johnes als awesome extra. Maar zullen vast wel mensen zijn die vooral voor John Paul Johnes komen.
Tegenwoordig is 40 euro niet eens zo ongebruikelijk voor een concertkaartje . Ik kom het wel vaker tegen. En nu krijg je er drie geweldige muzikanten voor, waaronder 1/4 van Led Zeppelinquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:58 schreef Aisumasen het volgende:
Ze zullen het vast niet enkel voor het geld doen, maar het is niet zonder reden dat die tickets 40 euro kosten.
Volgens mij verdienen artiesten juist verhoudingsgewijs veel aan optredens. Dus denk dat ze het wel merken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Denk dat de artiest daar vrij weinig van merkt of een kaartje nou 20 of 40 euro kost. Denk dat het meer beetje is om het exlusief te houden
klopt, het grote geld zit tegenwoordig in live optredens sinds de platenindustrie is ingestort..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Volgens mij verdienen artiesten juist verhoudingsgewijs veel aan optredens. Dus denk dat ze het wel merken.
Maar je had gisteren toch nog makkelijk een kaartje kunnen halen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:25 schreef HeatWave het volgende:
Sja, om 15:30 kan ik nog steeds niet daar zijn, dus dat gaat alsnog niet door.
Sja, zo zag het er niet uit toen ik er langs reed, en ik moest ook die avond nog ergens heen, dus ik dacht, laat maarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:26 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Maar je had gisteren toch nog makkelijk een kaartje kunnen halen?
Wie niet waagt, die niet wint!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:48 schreef Loveless85 het volgende:
Hmm ik twijfel zwaar![]()
Als ik wat vroeger wegga op werk kan ik wellicht rond 1630 in Amsterdam zijn
Was niet uitverkocht, er waren nog kaarten over toen de kassa dichtging om 23 uur.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:55 schreef Haunter het volgende:
Was het gister gewoon niet uitverkocht? Of hebben ze maar een gedeelte verkocht?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:48 schreef kciR het volgende:
Nou, dat zit wel snor met TCV..
Hier uit een interview met een gast van Mojo door 3voor12
bron
[..]
quote:En de secret act? De supergroep die overal al een naam heeft, maar die nog nergens officieel bevestigd is? “Ze wilden in eerste instantie niets, omdat er in november een album uit komt. We mogen twee nummers opnemen, die David Kleijwegt hopelijk mag gebruiken voor een serie over Lowlands die in november bij de VPRO op tv komt.”
Rond 8 uur, half 9?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:57 schreef Cudles het volgende:
Als de zaal om 6 uur open gaat en het om 9 uur begint. Hoe laat is het dan verstandig om er te zijn?
De zaal gaat om 7 uur open.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:57 schreef Cudles het volgende:
Als de zaal om 6 uur open gaat en het om 9 uur begint. Hoe laat is het dan verstandig om er te zijn?
quote:Concert review: Them Crooked Vultures at Metro. August 9, 2009
The term “super group” gets thrown around way too often in rock, but in the case of Them Crooked Vultures, it applies.
The group consists of the Foo Fighters’ Dave Grohl on drums, Queens of the Stone Age’s Josh Homme on guitar, and Led Zeppelin’s John Paul Jones on bass and keyboards. The trio made its international debut and capped off Lollapalooza weekend in Chicago with a 75-minute performance that began at midnight Monday at a jam-packed Metro.
Grohl discussed his hopes for the group as many as four years ago, and the three have been working on an album in Los Angeles this year. But the music has been a mystery; none of the tracks has leaked on the Internet, and the group’s future plans are shrouded in secrecy. After debuting a dozen songs at Metro, the group made it very clear that it’s not only for real, but also has the chance to be the exception to the super-group rule. Most of these Frankenstein projects usually end up being less than the sum of their parts, but Crooked Vultures sounded like it was on to something fresh, invigorating and just plain nasty.
Grohl is in many ways the linchpin. One of the great drummers in rock, he was the man who put the wallop in Nirvana, and also anchored the finest Queens of the Stone Age album, “Songs for the Deaf” (2002). His work on this night was astonishing, a clinic in brute force and finesse that was exhilarating and exhausting to observe at close quarters.
Homme handled lead vocals and guitar, and was unusually clear-eyed and affable, playing with more precision than he usually musters in Queens. And Jones, whose music with Led Zeppelin is an obvious touchstone for both his bandmates, was a huge presence with his variety of four-, six- and eight-string basses, a match for Grohl’s power and a counterpoint for Homme’s melodies. The group was rounded out by Queens alumnus Alain Johannes on guitar.
The set’s foundation was hard rock and hard edges, with Jones and Grohl going toe-to-toe in the engine room. Homme played more with texture and layering sounds on his guitar, the first memorable riff showing up four songs into the set on “Dead End Friends.” His high vocals were often bolstered by harmonies from Grohl, Johannes and even Jones. There were a couple of red herrings: “Bandoliers”” flirted with tenderness (Homme introduced it as a love song) and “Interlude w/ Ludes” came off as a prank, with Jones on keytar and a shimmying Homme in lounge-crooner mode. Otherwise, it was wrecking ball time, with the arrangements sometimes taking several turns before resolving.
Two epic tracks stood out. “Daffodils,” which hinted at psychedelia with reverb effects on the vocals and a massive bass tone, was capped by a Jones piano solo. And “Warsaw” ebbed and flowed, winding down to a low-key guitar-bass exchange before building back up into a slamming finale.
History tells us that super groups usually don’t last very long. But at least this particular one is off to a rousing start.
Them Crooked Vultures set list at Metro:
Elephants
New Fang
Scumbag Blues
Dead End Friends
Bandoliers
Mind Eraser
Gunman
Daffodils
Interlude w/ Ludes
Caligulove
Warsaw
Nobodys Loves Me
Klopt ja, ze zeiden zelfs iets van "straks moeten we ze nog in de uitverkoop doen"quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:04 schreef Felixa het volgende:
Mijn zus is net ook bij de Melkweg geweest en er zijn nog kaarten zat.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt ja, ze zeiden zelfs iets van "straks moeten we ze nog in de uitverkoop doen".
Stond je dan gisteren 5 uur voor in de rij.
Ik denk dat er toch veel mensen waren, net als jij, die gewoon niet twee keer in twee dagen naar Amsterdam op en neer konden en voor wie het nu misschien letterlijk te laat is om nog naar Amsterdam te gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:32 schreef Loveless85 het volgende:
Raar joh, naar mijn idee hadden ze toch aardige hype weten te creeren, en zo groot is de Melkweg niet.
Zelf toch maar niet naar Amsterdam gereden, maar had dus makkelijk gekund
I guess, ik had gisteravond iemand te eten, maar had daarna meteen naar melkweg kunnen rijden, was ik er misschien precies voor 23u, en net had het evt ook nog wel gekund. Maar dacht dat ik dan weer net te laat zou zijn en het toch uitverkocht was. In eerste instantie verwachtte ik zelfs wel dat het gewoon binnen 2 uur uitverkocht zou zijn ofzoquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:34 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik denk dat er toch veel mensen waren, net als jij, die gewoon niet twee keer in twee dagen naar Amsterdam op en neer konden en voor wie het nu misschien letterlijk te laat is om nog naar Amsterdam te gaan.
En ik denk ook dat veel mensen gewoon niet op de hoogte waren van de hype of er het geld niet voor over hebben omdat er nog helemaal geen muziek bekend is, op die paar kleine stukjes na dan.
Ik kijk erg uit naar het album. Vooral voor Jones eigenlijkquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:56 schreef schaap001 het volgende:
Ik ga zelf niet, maar ik ben wel erg benieuwd naar de verhalen!![]()
[..]
Zal ook te maken hebben met de "1 ticket pp" regel. Anders was het gister waarschijnlijk uitverkocht en stonden ze nu voor 200 euro te koop op marktplaats.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:32 schreef Loveless85 het volgende:
Raar joh, naar mijn idee hadden ze toch aardige hype weten te creeren, en zo groot is de Melkweg niet.
Zelf toch maar niet naar Amsterdam gereden, maar had dus makkelijk gekund
dit denk ik ook, en het 2x naar Amsterdam rijden. Eigenlijk is het alleen een actie voor de mensen in Amsterdam e.o. Ik bedoel, wie kan het zich veroorloven om 2x naar Amsterdam te rijden twee dagen achter elkaar? Voor hetzelfde geld was het wel in een paar minuten uitverkocht. Door alle tv publiciteit 'de rijen voor de deur' dacht ik eigenlijk ook dat het allang uitverkocht was, en het geen eens de moeite was om het nog te gaan proberen. Maar goed ik ben wel verbaasd dat het nog niet uitverkocht is.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:38 schreef SlaggY het volgende:
[..]
Zal ook te maken hebben met de "1 ticket pp" regel. Anders was het gister waarschijnlijk uitverkocht en stonden ze nu voor 200 euro te koop op marktplaats.
Meen je nietquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
Mensen die Tweeten onder een concert...
Zie deze post.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:20 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Meen je nietmensen die dat doen?
"Kijk mij eens erbij zijn"![]()
Ik hoop trouwens op mooie beelden van Lowlands.. ook op tv.
Verdomme nou zeg. 1 berichtje van "Wow, tof" is cool, maar om de 2 minuten? Behoorlijk triestquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
Op dit moment op het podium in de Melkweg.
Mensen die Tweeten tijdens een concert...
Zielig ja, een paar posts tussen de nummers in kan wel, maar dit is een behoorlijke overkillquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:47 schreef Haunter het volgende:
[..]
Verdomme nou zeg. 1 berichtje van "Wow, tof" is cool, maar om de 2 minuten? Behoorlijk triest![]()
![]()
Ga genieten mens!
maar ik dacht altijd dat je naar een concert gaat voor de muziek, en niet om tussendoor te kunnen twitterenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:41 schreef =HellFire= het volgende:
Welcome to Web 2.0, mothafuckaaaaaaaa.
Zou het zelf nooit doen, maarja...wel handig.... toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een geweldige avond gehad,wat een superstrakke set speelden ze.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
Ja, klokslag negen uur kwamen ze het podium op en na 80 minuten verdwenen ze weer, inderdaad zonder toegift.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:01 schreef SlaggY het volgende:
09:00 tot 10:20 ofzo? Weet het niet precies. Geen toegift in ieder geval.
Warsaw/warsuck? omgquote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:32 schreef SlaggY het volgende:
Klonk wel lekker. Tijdens de eerste helft dacht ik "Ze morgen de nummers wel wat langer rekken..". Maar dat werd daarna dubbel goed gemaakt.
Awesomequote:
donequote:Op donderdag 20 augustus 2009 02:06 schreef Cliffy het volgende:
Iemand download dat ff snel voordat het eraf gehaald word
Dat is Pukkelpop zeker?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:48 schreef Aisumasen het volgende:
http://themcrookedvultures.com/x/
Hehe, duidelijk!
Yep!quote:
quote:Geheime supergieren met beestachtig ritme
Veertien seconden gespierde mannenrock. Dat was het enige wat tot gisteravond in een YouTubefilmpje aan muziek bekend was van Them Crooked Vultures. Het nieuws van het 'geheime' concert dat de groep zou geven in de Melkweg sijpelde dit weekend via een online teasercampagne langzaam maar zeker door in de stad.
Dat enkele uren na het begin van de strak georganiseerde voorverkoop op dinsdag het optreden door diverse bronnen al onterecht uitverkocht werd verklaard ¿ aan de kassa van de Melkweg waren gistermiddag nog kaarten verkrijgbaar ¿ was slechts een kleine smet op de hype die de groep deze week in Amsterdam wist te creëren.
Dat het ging om een heuse supergroep met Queens Of The Stone Agefrontman Josh Homme, ex-Nirvanadrummer en Foo Fighterszanger Dave Grohl en bassist John Paul Jones van Led Zeppelin was voor iedereen in de Melkweg wel duidelijk. Grohl en veteraan Jones zijn al langer bevriend en wilden al enkele jaren 'iets leuks' samen doen. Ze vroegen Homme, aan wie Grohl eerder zijn drumkunsten leende op het Queens Of The Stone Age album Songs for the deaf, erbij als zanger/gitarist.
Het concert in de Melkweg begon even na negenen met een minutenlange ovatie, waarop Josh Homme in accentloos Nederlands 'dankejwel' antwoordde. Wat volgde, was ruim zeventig minuten stevige rock, die zwaar leunde op de zang en de hoekige gitaarriffs van de immer stoere Homme.
Zo werd het een sterk aan de muziek van Queens Of The Stone Age verwant optreden, maar dan wel met een beestachtige ritmesectie. Hoe goed Grohl het ook doet met zijn eigen Foo Fighters, als drummer maakt hij toch nog steeds de meeste indruk. De 63-jarige Jones schakelde ondertussen moeiteloos mee met de tempowisselingen en verwisselde zijn bas nu en dan voor de elektrische piano of synthesizer. En er bleek plots nog een extra Vultureslid: de niet onbelangrijke tweede gitarist Alain Johannes.
Naarmate de show vorderde, kwam er meer ruimte voor langere jams en Homme's gitaarsolo's, zoals in hoogtepunten Daffodils en Warsaw. Mooi was de interactie tussen de ervaren rocksterren, die er duidelijk veel lol in hadden om weer eens met een nieuw bandje op pad te zijn. Of Them Crooked Vultures echt meer is dan de som der delen kan Nederland ¿ als de geruchten kloppen ¿ dit weekend nog eens beoordelen tijdens het Lowlandsfestival en later dit jaar als er een album van de supergroep verschijnt. (SANDER KERKHOF)
Them Crooked Vultures Gehoord: Melkweg, Amsterdam 19 augustus
Set List:
Nobody Loves Me
Scumbag Blues
Dead End Friends
New Fang
Mind Eraser
Bandoliers
Interlude w/ Ludes
Gunman
Warsaw
Caligulove
Elephants
Daffodils
Dat is het alquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:37 schreef Pritt het volgende:
tvp, kan een potentieel goede band worden.
Ja, de sound zit tussen EODM en queens in.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:58 schreef TC03 het volgende:
Door de distortion heen hoor ik wel een EODM-achtige sound.
Ga er maar vanuit. Ze staan in elk geval op Pukkelpop. Daarmee is Lowlands ook wel 99% zeker.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:41 schreef Apfelsaft het volgende:
Ben benieuwd of ze daadwerkelijk op Lowlands staan...
100%!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:47 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit. Ze staan in elk geval op Pukkelpop. Daarmee is Lowlands ook wel 99% zeker.
quote:When I was just driving back from the show I heard Eric Corton on the radio. He had taken the night off from his program to go to TCV. He was phoning in and telling how it was and that he was hanging out with everybody backstage. He had a talk with Dave Grohl. He said to Dave hey I'll see you on saturday. Then Dave said, how do you know we're playing Lowlands. So yes, it's a definate yes. They are the surprise act on saturday!
23 oktoberquote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:57 schreef kreuk050 het volgende:
Gaaf zeg op LL ook!!
Iemand een datum van dat album??
Voor mij was Elephants een echte uitschieter!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:06 schreef broer het volgende:
Het was echt supervet! Kost je een keer veertig euro, maar dan krijg je ook wel een briljant optreden. Met als uitschieter 'Bandoliers'.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:43 schreef =HellFire= het volgende:
Kut. Nu heb ik het gevoel iets gemist te hebben. Was het maar een kutshow. KutbandBen er nu al klaar mee.
Zijn er ook shirtjes online te krijgen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:27 schreef HeatWave het volgende:
Dat was idd echt heel goed, heb nu ook mijn shirtje maar aan op het werk.
http://store.themcrookedvultures.com/quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:36 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[..]
Zijn er ook shirtjes online te krijgen?
Ja zag `t ja. Morgen toch maar één bestellen van Lowlandsquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
http://store.themcrookedvultures.com/
Zowat elke dag is er een nieuw ontwerp verkrijgbaar.
Vanavond? Ze staan er toch morgen, right?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:38 schreef Timo20 het volgende:
Het schijnt vanavond trouwens heel cool te zijn geweest op Pukkelpop
Neuh, waren er vanavond.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:23 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Vanavond? Ze staan er toch morgen, right?
Leuke dame is dat ook.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:49 schreef Siegfried het volgende:
Ah ja I see. Eerste foto's duiken ook al op.
Gisteren had alleen een fotografe van oor accreditatie gekregen. Ik heb haar kort even gesproken en ze mocht foto's maken voor de site van de band. Erg cool!
Nope, dat is I'm Designer van Era Vulgarisquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:25 schreef Cudles het volgende:
Dit speelde ze toch ook in de melkweg?
I know thatquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:27 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Nope, dat is I'm Designer van Era Vulgaris
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik hoorde wel dat het nogal druk wasquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:13 schreef Cudles het volgende:
Zijn er beelden van het Lowlands optreden?
Wel een recensie op 3voor12quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:13 schreef Cudles het volgende:
Zijn er beelden van het Lowlands optreden?
Staan er voortaan schermen bij de Grolsch tent?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:54 schreef webfreak het volgende:
Overigens zou ik verwachten dat er beelden gaan uitlekken. Er stonden 4 camera's op (voor de schermen buiten). Dat is echt wel opgenomen.
Nu welquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:01 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Staan er voortaan schermen bij de Grolsch tent?
Dat was eerst toch nooit.
Gezien @ LLquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:33 schreef maniack28 het volgende:
Gezien @ PP
Wat een kutband, geen zak aan.. maar ik vond Josh Homme toch altijd al een lul dus...
quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:33 schreef maniack28 het volgende:
Gezien @ PP
Wat een kutband, geen zak aan.. maar ik vond Josh Homme toch altijd al een lul dus...
Ja ik ben gewoon eerlijk, het gaat nergens over. QOTSA was cool, Foo Fighters is de bom, EODM zuigt de pan uit en dit is gewoon ook niks...quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:10 schreef Orbeatle het volgende:
[..]. Wat een verfrissende reactie na al het in-de-hemel-geprijs hier.
De uitgekiende mediacampagne gaat feitelijk nergens over.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:41 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja ik ben gewoon eerlijk, het gaat nergens over. QOTSA was cool, Foo Fighters is de bom, EODM zuigt de pan uit en dit is gewoon ook niks...
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat een band met daarin drie personen die hun respect al lang geleden hebben afgedwongen moet uitdraaien op iets goeds? In dit geval bieden in het verleden behaalde resultaten misschien geen garantie, maar wel goede hoop voor de toekomst.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De uitgekiende mediacampagne gaat feitelijk nergens over.
Begrijp me niet verkeerd: groot Grohl en QOTSA liefhebber, maar wat zijn we toch makke schapen zonder dat we wat kennen
quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De uitgekiende mediacampagne gaat feitelijk nergens over.
Begrijp me niet verkeerd: groot Grohl en QOTSA liefhebber, maar wat zijn we toch makke schapen zonder dat we wat kennen
Precies, dat een bandlid van Led Zeppelin meedoet maakt het bijv. al een stuk specialer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:22 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Het is ook voornamelijk het feit dat 3 grote en goede muzikanten de handen ineen hebben geslagen en we gewoon heel erg benieuwd zijn wat daar uit is gekomen. (Dat is iig bij mij het geval)
Natuurlijk wel. Maar de campagne mag van mij wel iets minder "groots"quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:09 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat een band met daarin drie personen die hun respect al lang geleden hebben afgedwongen moet uitdraaien op iets goeds? In dit geval bieden in het verleden behaalde resultaten misschien geen garantie, maar wel goede hoop voor de toekomst.
Precies, grote fan van Homme hier en sinds Songs for the Deaf wilde ik die twee al eens samen op het podium zien staan, als je John Paul Jones er dan ook nog bij krijgt..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:22 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Het is ook voornamelijk het feit dat 3 grote en goede muzikanten de handen ineen hebben geslagen en we gewoon heel erg benieuwd zijn wat daar uit is gekomen. (Dat is iig bij mij het geval)
Ik hou ook niet zo van hypes en ik ben er normaal gesproken ook niet gevoelig voor, maar ik ben ook gewoon zo nieuwsgierig wat ze er nou van makenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:41 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maar de campagne mag van mij wel iets minder "groots"
Een tegengeluid dan maar: ik vond het allemaal zwaar tegenvallen op Lowlands, met name door Josh Homme. Ik vind QOTSA op cd ook altijd prima klinken, alleen live komen ze imho niet echt uit de verf. Dave Grohl vond ik wel erg vet achter de drums. Wat mij betreft was het allemaal niet erg pakkend, maar wie weet dat ik m'n mening nog bij stel als ik ze vaker gehoord heb.quote:
maar Grohl z'n eigen liedjes zijn beter (imho) had meer Foo Fighters in mogen zitten van mij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:04 schreef ranja het volgende:
Maakt toch niet uit? Je kunt je alleen afvragen waarom het steeds een andere naam moet hebben. Kyuss, Queens of the Stoneage, Desert Sessions, Them Crooked Vultures... maar het blijft inderdaad gewoon Homme. En Homme is goed
kyuss is qotsa niet.. en Dave Grohl heeft SFTD en QOTSA gemaakt voor het grote publiek. ZIjn maniakale drumpartijen is wat SFTD die extra jus meegaf. Latere albums zijn alleen maar slechte immitaties imho.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:04 schreef ranja het volgende:
Maakt toch niet uit? Je kunt je alleen afvragen waarom het steeds een andere naam moet hebben. Kyuss, Queens of the Stoneage, Desert Sessions, Them Crooked Vultures... maar het blijft inderdaad gewoon Homme. En Homme is goed
Zeker. Maar ook ik had wel een wat frisser geluid verwacht. Het is eigenlijk qotsa met een andere naam. Komt eigenlijk door de semi-stonersound en valsetto zang van Homme.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:16 schreef ranja het volgende:
Misschien, hij is natuurlijk bekend van Nirvana.
Maar denk je dat het Homme, Grohl en Jones daar om gaat? Ik denk het niet. Gewoon muziek maken die ze zelf willen.
In 2001 stonden ze ook al gewoon op het hoofdpodium van Rock Werchter, en niet als opener.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
Kyuss was ook beter. Maar niet voor het grote publiek. QOTSA voor Dave Grohl zou nooit op hoofdpodia hebben gestaan, maar altijd op B-stages of heel misschien als opener op het hoofdpodium.
Ik vind Kyuss ook nog altijd het beste van Homme. Had gehoopt dat het geluid van TCV misschien weer wat meer die kant op ging.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:50 schreef ranja het volgende:
Ik vind de 2 albums vóór SFTD minstens zo goed. En Kyuss misschien nog wel beter.
Maar goed, dat is mijn smaak.
Verder denk ik niet dat het om het grote publiek gaat. Alledrie doen ze met deze band volgens mij gewoon waar ze zin in hebben, zonder te gokken op groot commercieel succes (nou ja, afgezien van al die geheimzinnigheid rond hun concerten, denk dat ze misschien nog meer gaan verdienen met optredens dan met het album).
België denkt vooruit. Nederland niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:19 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
In 2001 stonden ze ook al gewoon op het hoofdpodium van Rock Werchter, en niet als opener.
Beetje maf.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:40 schreef Aisumasen het volgende:
Vanavond in het voorprogramma van niemand minder dan Arctic Monkeys, in Brixton Academy, Londen.
Nee, dat zijn de Eagles of Death Metal.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:45 schreef Orbeatle het volgende:
Ze spelen toch ook twee keer in het voorprogramma van AM in de HMH dees jaar?
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:50 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de Eagles of Death Metal.
Oh ja, dat wist ik eigenlijk wel... Ik ben hard toe aan vakantiequote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:50 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de Eagles of Death Metal.
Nou, laat deze band eerst maar eens een wapenfeit neerzetten. Arctic Monkeys hebben er meerdere op hun naam staan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:44 schreef webfreak het volgende:
[..]
Beetje maf.
3 legendes in het voorprogramma van 4 bedplassers.
Als je die onderbroeken-punk wapenfeiten noemtquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:31 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nou, laat deze band eerst maar eens een wapenfeit neerzetten. Arctic Monkeys hebben er meerdere op hun naam staan.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:33 schreef Aisumasen het volgende:
Ach, niemand pakt je exemplaar van "Tales from Topographic Oceans" af omdat je af en toe naar Arctic Monkeys luistert.
gaat t niet omquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:40 schreef Shrien het volgende:
[..]
Ik vrees dat je wat verkeerd doet.
Toevallig enig idee wanneer precies?quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:36 schreef supkaa het volgende:
Ok dat was heeel kort over hun optreden op Reading, maar ze hebben beloofd morgen meer ervan uit te zenden
Ze beginnen om 23:45 engelse tijd met uitzendingen van Reading, geen idee wanneer het stuk over Them crooked vultures komtquote:Op zondag 30 augustus 2009 11:34 schreef Don-Leon het volgende:
[..]
Toevallig enig idee wanneer precies?
quote:North America Fall Tour 2009
Thu, 1st October / Austin TX Stubb's
Fri, 2nd October / Austin TX Austin City Limits
Mon, 5th October / Nashville TN War Memorial
Tue, 6th October / Columbus OH LC Pavilion
Thu, 8th October / Detroit MI The Fillmore
Fri, 9th October / Toronto ONT Sound Academy
Sun, 11th October / Boston MA House of Blues
Mon, 12th October / Philadelphia PA Electric Factory
Wed, 14th October / Washington DC 930 Club
Europe Winter 2009
Thu, 10th December / Plymouth / Plymouth Pavilions
Fri, 11th December / Portsmouth / Portsmouth Guildhall
Sun, 13th December / Blackpool / Empress Ballroom
Mon, 14th December / Birmingham / O2 Academy Birmingham
Tue, 15th December / Edinburgh / Edinburgh Corn Exchange
Thu, 17th December / London / Hammersmith Apollo
En waar heb je die vandaan als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:27 schreef arucard het volgende:
Ik heb nu ook een bootleg van hun lowlands optreden.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:39 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
En waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Goede vergelijkingquote:Op zondag 6 september 2009 13:29 schreef SCH het volgende:
Klinkt wel goed maar om het nou meteen over een superband te hebben.
Beetje Real Madrid achtig, grote namen zijn nog geen verzekering voor geweldig voetbal of geweldige muziek.
Ja overal naar gezocht, maargoed nu maar eentje besteld op de site.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:42 schreef chansadres het volgende:
Nou, op Lowlands verkochten ze geen t-shirts. Op de website stonden van alle festivaloptredens 1 t-shirt (achterop stond een kaart van Europa en alle plaatsen waar ze stonden).
Als de releasedatum nadert komt het wel weer op gang.quote:
Hij mag anders wel even lekken. Het is zo stil rond de band...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:06 schreef Radioheader het volgende:
Volgens verschillende sites is de releasedatum 23 november. Heb gekeken op Amazon en CDwow.
Komt gelukkig al heel snel dichterbij!
quote:Them Crooked Vultures announce debut album tracklisting
Self-titled debut album by Dave Grohl, Josh Homme, John Paul Jones due next month
Them Crooked Vultures have announced details of their debut album.
The super-group which features Foo Fighters' Dave Grohl, Queens Of The Stone Age's Josh Homme and Led Zeppelin's John Paul Jones – will release their self-titled debut album on November 16.
The band who are set to tour the UK in December, have also revealed that more UK and European dates are set to be announced.
The tracklisting for 'Them Crooked Vultures' will be:
'No One Loves Me & Neither Do I'
'Mind Eraser, No Chaser'
'New Fang'
'Dead End Friends'
'Elephants'
'Scumbag Blues'
'Bandoliers'
'Reptiles'
'Interlude With Ludes'
'Warsaw or the First Breath You Take After You Give Up'
'Caligulove'
'Gunman'
'Spinning in Daffodils'
http://www.nme.com/news/them-crooked-vultures/47994
quote:sssssssst....maandag premiere van "New Fang" in 3voor12radio...Eindelijk: de eerste single van Them Crooked Vultures..Album volgt 16 nov. !!
EricCorton
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:25 schreef trebremmit het volgende:
Wat een saai nummer, maar goed ik had ook niet anders verwacht met die drol van de Foo Fighters. Homme bakt er trouwens ook weinig van de laatste jaren.
Nee, dat klopt. is ie idd. nietquote:
Dat is juist de hele hype, gevoed door de marketing campagne. Men verwacht een hele hoop vanwege de namen. Het moet nog blijken of het wat is.quote:Op zondag 1 november 2009 11:53 schreef Desunoto het volgende:
Gunmanwat is dat?!
Een beetje dance-rock achtig iets kan best heel erg tof zijn maar dit is gewoon slecht. Van deze groep had ik wel wat beters verwacht.
dit nummer is mind eraser (no chaser)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:18 schreef Haunter het volgende:
Fragmentje van Give Less. Get More, volgens mij geen albumtrack?!
Bazen shit, luister nu New Fang al behoorlijk. Gunman is trouwens wel heel experimenteel, maarja wordt met spanning afwachten op de albumversie.quote:Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Banzaiaap het volgende:
Dinsdag gratis release van "Mind Eraser, No Chaser" op iTunes!![]()
http://www.fmqb.com/article.asp?id=1568864
quote:Op maandag 9 november 2009 13:52 schreef UnoclaM het volgende:
nobody loves me... shit wat een beest van een nummer...
als het goed is zijn er nog twee nieuwe nummers online te vinden, dus houd uw ogen open
Boh, bedankt man. John Paul Jones op het orgeltjequote:Op maandag 9 november 2009 23:32 schreef UnoclaM het volgende:
het officiele forum barst zowat uit zn voegen... t lijkt erop dat het album zeer binnenkort op internet terecht komt
iedereen zit erop te azen als een stel.. eh.. GIEREN
spinning in daffodils is inmiddels ook op internet te vinden en caligulove ook op
http://limelinx.com/files/ce1dbf4e7b335c3df74138f83cbef9da
de maker van de site van TCV claimt dat hij het album gaat leaken
http://twitter.com/leemartin
http://twitpic.com/omczb
320kbps is een recode lijkt me.quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:45 schreef chansadres het volgende:
Nu ook te pindakazen op 320kb![]()
Wat een album! Deze knalt zo mijn toplijstje van dit jaar in!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |