www.themcrookedvultures.comquote:According to Antiquiet, Dave Grohl told Mojo magazine in 2005, "The next project that I'm trying to initiate involves me on drums, [Queens of the Stone Age's] Josh Homme on guitar, and [Led Zeppelin's] John Paul Jones playing bass. That's the next album. That wouldn’t suck."
Four years and hundreds of rumors later, it seems like this no-qualifier-necessary, cap-S Supergroup is ready for its close-up. They've got a name: Them Crooked Vultures. (Via Antiquiet.) There's an oh-so-cryptic show listing for a post-Lollapalooza midnight gig this Sunday, August 9, at Chicago's Metro that features symbols for the Foo Fighters, Led Zeppelin, and Queens of the Stone Age. And there's also an official-looking website that links to Them Crooked Vultures hubs on MySpace, Facebook, and Twitter. The Twitter lists Them Crooked Vultures' bio as "Dave Grohl, Josh Homme, John Paul Jones." Super and online friendly!
While a fall tour and new album are currently being whispered about, official spokespeople are keeping mum about Them Crooked Vultures at press time.
Ja, maar alleen de kans al om Joshe, Dave en John in het echt te zien...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:12 schreef JeroenV het volgende:
Toch gaan de kaartjes wel weg voor hoge prijzen, terwijl er nog geen nummer bekend is.
Toch beetje gevoel van "heb ik daarvoor 3half uur voor in de rij gestaan". Maar ja voor hetzelfde geld was het wel uitverkocht....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nog niet uitverkocht [ afbeelding ]
Ach, het was vast wel gezellig, toch?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:23 schreef Cudles het volgende:
Toch beetje gevoel van "heb ik daarvoor 3half uur voor in de rij gestaan".
Dan stond ik vlak achter jequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:38 schreef Cudles het volgende:
[..]
Net gedoucht, het is van plastic dus het kan er wel tegen.
Ik sloot om 15:15 aan met zo'n 150 man voor mij en had om 18:51 me kaartje met zo'n 1000 man achter mij als het niet meer is. Er stond nog een rij tot halverwege de terrasjes op het plein.
Denk dat de artiest daar vrij weinig van merkt of een kaartje nou 20 of 40 euro kost. Denk dat het meer beetje is om het exlusief te houdenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:58 schreef Aisumasen het volgende:
Uit een artikel van Nu.nl: "Het is duidelijk dat ze het niet om het geld doen, dan hadden ze ook de Heineken Music Hall kunnen boeken."
Ze zullen het vast niet enkel voor het geld doen, maar het is niet zonder reden dat die tickets 40 euro kosten.
Alsof ze de HMH in zo'n korte tijd hadden kunnen uitverkopenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:58 schreef Aisumasen het volgende:
Uit een artikel van Nu.nl: "Het is duidelijk dat ze het niet om het geld doen, dan hadden ze ook de Heineken Music Hall kunnen boeken."
Hahaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:41 schreef broer het volgende:
[..]
Ach, het was vast wel gezellig, toch?
Beetje met zijn allen liedjes van Foo Fighters, QOTSA en Led Zeppelin zingen, en zo...
Sjaa John Paul Jones speelde gewoon in een van de meest legendarische bands ooit!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:47 schreef Cudles het volgende:
[..]
Haha
Naja was idd wel gezellig. Er stonden vier van de stoners/boeren uit de provincie voor me die jointjes gingen rokenLiedjes hebben we niet gezongen
![]()
Ik krijg wel het idee dat iedereen voor Josh Homme en Dave Grohl komt, en dan John Paul Johnes als awesome extra. Maar zullen vast wel mensen zijn die vooral voor John Paul Johnes komen.
Tegenwoordig is 40 euro niet eens zo ongebruikelijk voor een concertkaartje . Ik kom het wel vaker tegen. En nu krijg je er drie geweldige muzikanten voor, waaronder 1/4 van Led Zeppelinquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:58 schreef Aisumasen het volgende:
Ze zullen het vast niet enkel voor het geld doen, maar het is niet zonder reden dat die tickets 40 euro kosten.
Volgens mij verdienen artiesten juist verhoudingsgewijs veel aan optredens. Dus denk dat ze het wel merken.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Denk dat de artiest daar vrij weinig van merkt of een kaartje nou 20 of 40 euro kost. Denk dat het meer beetje is om het exlusief te houden
klopt, het grote geld zit tegenwoordig in live optredens sinds de platenindustrie is ingestort..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Volgens mij verdienen artiesten juist verhoudingsgewijs veel aan optredens. Dus denk dat ze het wel merken.
Maar je had gisteren toch nog makkelijk een kaartje kunnen halen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:25 schreef HeatWave het volgende:
Sja, om 15:30 kan ik nog steeds niet daar zijn, dus dat gaat alsnog niet door.
Sja, zo zag het er niet uit toen ik er langs reed, en ik moest ook die avond nog ergens heen, dus ik dacht, laat maarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:26 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Maar je had gisteren toch nog makkelijk een kaartje kunnen halen?
Wie niet waagt, die niet wint!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:48 schreef Loveless85 het volgende:
Hmm ik twijfel zwaar![]()
Als ik wat vroeger wegga op werk kan ik wellicht rond 1630 in Amsterdam zijn
Was niet uitverkocht, er waren nog kaarten over toen de kassa dichtging om 23 uur.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:55 schreef Haunter het volgende:
Was het gister gewoon niet uitverkocht? Of hebben ze maar een gedeelte verkocht?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:48 schreef kciR het volgende:
Nou, dat zit wel snor met TCV..
Hier uit een interview met een gast van Mojo door 3voor12
bron
[..]
quote:En de secret act? De supergroep die overal al een naam heeft, maar die nog nergens officieel bevestigd is? “Ze wilden in eerste instantie niets, omdat er in november een album uit komt. We mogen twee nummers opnemen, die David Kleijwegt hopelijk mag gebruiken voor een serie over Lowlands die in november bij de VPRO op tv komt.”
Rond 8 uur, half 9?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:57 schreef Cudles het volgende:
Als de zaal om 6 uur open gaat en het om 9 uur begint. Hoe laat is het dan verstandig om er te zijn?
De zaal gaat om 7 uur open.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:57 schreef Cudles het volgende:
Als de zaal om 6 uur open gaat en het om 9 uur begint. Hoe laat is het dan verstandig om er te zijn?
quote:Concert review: Them Crooked Vultures at Metro. August 9, 2009
The term “super group” gets thrown around way too often in rock, but in the case of Them Crooked Vultures, it applies.
The group consists of the Foo Fighters’ Dave Grohl on drums, Queens of the Stone Age’s Josh Homme on guitar, and Led Zeppelin’s John Paul Jones on bass and keyboards. The trio made its international debut and capped off Lollapalooza weekend in Chicago with a 75-minute performance that began at midnight Monday at a jam-packed Metro.
Grohl discussed his hopes for the group as many as four years ago, and the three have been working on an album in Los Angeles this year. But the music has been a mystery; none of the tracks has leaked on the Internet, and the group’s future plans are shrouded in secrecy. After debuting a dozen songs at Metro, the group made it very clear that it’s not only for real, but also has the chance to be the exception to the super-group rule. Most of these Frankenstein projects usually end up being less than the sum of their parts, but Crooked Vultures sounded like it was on to something fresh, invigorating and just plain nasty.
Grohl is in many ways the linchpin. One of the great drummers in rock, he was the man who put the wallop in Nirvana, and also anchored the finest Queens of the Stone Age album, “Songs for the Deaf” (2002). His work on this night was astonishing, a clinic in brute force and finesse that was exhilarating and exhausting to observe at close quarters.
Homme handled lead vocals and guitar, and was unusually clear-eyed and affable, playing with more precision than he usually musters in Queens. And Jones, whose music with Led Zeppelin is an obvious touchstone for both his bandmates, was a huge presence with his variety of four-, six- and eight-string basses, a match for Grohl’s power and a counterpoint for Homme’s melodies. The group was rounded out by Queens alumnus Alain Johannes on guitar.
The set’s foundation was hard rock and hard edges, with Jones and Grohl going toe-to-toe in the engine room. Homme played more with texture and layering sounds on his guitar, the first memorable riff showing up four songs into the set on “Dead End Friends.” His high vocals were often bolstered by harmonies from Grohl, Johannes and even Jones. There were a couple of red herrings: “Bandoliers”” flirted with tenderness (Homme introduced it as a love song) and “Interlude w/ Ludes” came off as a prank, with Jones on keytar and a shimmying Homme in lounge-crooner mode. Otherwise, it was wrecking ball time, with the arrangements sometimes taking several turns before resolving.
Two epic tracks stood out. “Daffodils,” which hinted at psychedelia with reverb effects on the vocals and a massive bass tone, was capped by a Jones piano solo. And “Warsaw” ebbed and flowed, winding down to a low-key guitar-bass exchange before building back up into a slamming finale.
History tells us that super groups usually don’t last very long. But at least this particular one is off to a rousing start.
Them Crooked Vultures set list at Metro:
Elephants
New Fang
Scumbag Blues
Dead End Friends
Bandoliers
Mind Eraser
Gunman
Daffodils
Interlude w/ Ludes
Caligulove
Warsaw
Nobodys Loves Me
Klopt ja, ze zeiden zelfs iets van "straks moeten we ze nog in de uitverkoop doen"quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:04 schreef Felixa het volgende:
Mijn zus is net ook bij de Melkweg geweest en er zijn nog kaarten zat.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt ja, ze zeiden zelfs iets van "straks moeten we ze nog in de uitverkoop doen".
Stond je dan gisteren 5 uur voor in de rij.
Ik denk dat er toch veel mensen waren, net als jij, die gewoon niet twee keer in twee dagen naar Amsterdam op en neer konden en voor wie het nu misschien letterlijk te laat is om nog naar Amsterdam te gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:32 schreef Loveless85 het volgende:
Raar joh, naar mijn idee hadden ze toch aardige hype weten te creeren, en zo groot is de Melkweg niet.
Zelf toch maar niet naar Amsterdam gereden, maar had dus makkelijk gekund
I guess, ik had gisteravond iemand te eten, maar had daarna meteen naar melkweg kunnen rijden, was ik er misschien precies voor 23u, en net had het evt ook nog wel gekund. Maar dacht dat ik dan weer net te laat zou zijn en het toch uitverkocht was. In eerste instantie verwachtte ik zelfs wel dat het gewoon binnen 2 uur uitverkocht zou zijn ofzoquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:34 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik denk dat er toch veel mensen waren, net als jij, die gewoon niet twee keer in twee dagen naar Amsterdam op en neer konden en voor wie het nu misschien letterlijk te laat is om nog naar Amsterdam te gaan.
En ik denk ook dat veel mensen gewoon niet op de hoogte waren van de hype of er het geld niet voor over hebben omdat er nog helemaal geen muziek bekend is, op die paar kleine stukjes na dan.
Ik kijk erg uit naar het album. Vooral voor Jones eigenlijkquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:56 schreef schaap001 het volgende:
Ik ga zelf niet, maar ik ben wel erg benieuwd naar de verhalen!![]()
[..]
Zal ook te maken hebben met de "1 ticket pp" regel. Anders was het gister waarschijnlijk uitverkocht en stonden ze nu voor 200 euro te koop op marktplaats.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:32 schreef Loveless85 het volgende:
Raar joh, naar mijn idee hadden ze toch aardige hype weten te creeren, en zo groot is de Melkweg niet.
Zelf toch maar niet naar Amsterdam gereden, maar had dus makkelijk gekund
dit denk ik ook, en het 2x naar Amsterdam rijden. Eigenlijk is het alleen een actie voor de mensen in Amsterdam e.o. Ik bedoel, wie kan het zich veroorloven om 2x naar Amsterdam te rijden twee dagen achter elkaar? Voor hetzelfde geld was het wel in een paar minuten uitverkocht. Door alle tv publiciteit 'de rijen voor de deur' dacht ik eigenlijk ook dat het allang uitverkocht was, en het geen eens de moeite was om het nog te gaan proberen. Maar goed ik ben wel verbaasd dat het nog niet uitverkocht is.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:38 schreef SlaggY het volgende:
[..]
Zal ook te maken hebben met de "1 ticket pp" regel. Anders was het gister waarschijnlijk uitverkocht en stonden ze nu voor 200 euro te koop op marktplaats.
Meen je nietquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
Mensen die Tweeten onder een concert...
Zie deze post.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:20 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Meen je nietmensen die dat doen?
"Kijk mij eens erbij zijn"![]()
Ik hoop trouwens op mooie beelden van Lowlands.. ook op tv.
Verdomme nou zeg. 1 berichtje van "Wow, tof" is cool, maar om de 2 minuten? Behoorlijk triestquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
Op dit moment op het podium in de Melkweg.
Mensen die Tweeten tijdens een concert...
Zielig ja, een paar posts tussen de nummers in kan wel, maar dit is een behoorlijke overkillquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:47 schreef Haunter het volgende:
[..]
Verdomme nou zeg. 1 berichtje van "Wow, tof" is cool, maar om de 2 minuten? Behoorlijk triest![]()
![]()
Ga genieten mens!
maar ik dacht altijd dat je naar een concert gaat voor de muziek, en niet om tussendoor te kunnen twitterenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:41 schreef =HellFire= het volgende:
Welcome to Web 2.0, mothafuckaaaaaaaa.
Zou het zelf nooit doen, maarja...wel handig.... toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een geweldige avond gehad,wat een superstrakke set speelden ze.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
Ja, klokslag negen uur kwamen ze het podium op en na 80 minuten verdwenen ze weer, inderdaad zonder toegift.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:01 schreef SlaggY het volgende:
09:00 tot 10:20 ofzo? Weet het niet precies. Geen toegift in ieder geval.
Warsaw/warsuck? omgquote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:32 schreef SlaggY het volgende:
Klonk wel lekker. Tijdens de eerste helft dacht ik "Ze morgen de nummers wel wat langer rekken..". Maar dat werd daarna dubbel goed gemaakt.
Awesomequote:
donequote:Op donderdag 20 augustus 2009 02:06 schreef Cliffy het volgende:
Iemand download dat ff snel voordat het eraf gehaald word
Dat is Pukkelpop zeker?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:48 schreef Aisumasen het volgende:
http://themcrookedvultures.com/x/
Hehe, duidelijk!
Yep!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |