abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:54:04 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71963872
Ook voedselbank(en) in de problemen
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 00:33 schreef Fockker het volgende:
Door een toenemende vraag en een tekort aan middelen moet de voedselbank aankloppen bij het Min. LVN van onze vriendin Gerda Verburg.

[ afbeelding ]

"AMSTERDAM/ROTTERDAM - 13-08-2009 - De Voedselbank Nederland heeft minister Gerda Verburg (LNV) gevraagd om te helpen de tekorten op te lossen waar de organisatie mee kampt. Dat heeft oprichtster Clara Sies donderdag gemeld naar aanleiding van berichtgeving in het RTL Nieuws

De voorraden van diverse voedselbanken in Nederland zijn de afgelopen maanden teruggelopen, terwijl het aantal gezinnen dat er gebruik van maakt is gestegen. Op dit moment doen 19.000 huishoudens een beroep op de circa zestig voedselbanken die Nederland telt. 'Maar we kunnen deze gezinnen eigenlijk nooit een goed divers pakket aanbieden', aldus Sies.

Minister Verburg riep onlangs producenten en leveranciers op om duurzamer om te gaan met overtollige voorraden. De levensmiddelenbranche vernietigt per jaar nog voor zo'n 2 miljard euro aan voorraden. 'Wij zouden die producten zeer zinvol kunnen besteden'', beklemtoont Sies.

De voedselbanken verstrekten het afgelopen jaar voor zo'n 15 miljoen euro aan levensmiddelen.

© Tiscali/ANP

Kortom. Het geld dat in handen komt van corrupte afgaanse ambtenaren kunnen we beter aan Clara Sies geven
quote:
Vakantie voor voedselbankgezinnen
Publicatie: 28/07/09 20:36 Laatst gewijzigd: 28/07/09 23:08 De voedselbank kent tegenwoordig iedereen wel. Maar in Haaksbergen is daar een variant op bedacht; de vakantiebank!

16 gezinnen die tot voor kort alleen nog maar konden dromen van een vakantie, kunnen zo toch een weekje weg. Door 27 lokale ondernemers krijgen ze een compleet verzorgde vakantie aangeboden
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:00 schreef superworm het volgende:

[..]

Typisch voorbeeld van Nederlandse bemoeizucht. Ik als arm studentje kan toch ook niet op vakantie? Hoor je mij zeuren?! Ze doen net alsof het een godvergeten récht is om minstens eens per jaar met je luie reet in het zand van de Costa's of voor mijn part Indonesië te zitten. Schaamteloos.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij toch zelf gekozen voor die tijdelijke armoede, dat is een investering in een beter betaalde baan in de toekomst .. of niet? Dat is wel even iets anders dan een alleenstaande moeder met een paar kinderen, op de enkeling na hebben die niet hiervoor gekozen, laat staan dat deze armoede een investering is voor de toekomst, je bent om te beginnen al minder interessant voor een werkgever en naarmate de jaren verstrijken wordt je kans op een goed betaalde baan eerder kleiner dan groter .. of te wel, je vergelijkt appels met peren

En tja, het gaat om de kinderen, kinderen die nog nooit op vakantie zijn geweest, een dag naar de efteling is al onbetaalbaar, laat staan een week op de camping ..
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

moussie heeft wel gelijk, hoor. Een weekje camping kost al minimaal 200 euro en dan heb je nog een goedkope camping. Dan heb je ook nog een uitrusting nodig, want een caravan huren op een camping,in het hoogseizoen kost op zijn minst een honderd of 5. Mensen die rond moeten komen van 1200 euro per maand kunnen dat niet betalen. Het vakantiegeld gaat meestal al op aan nieuwe kleren, schoenen, schoolmaterialen enz......

Ik vind de vakantiebank dan ook een uitstekend initiatief. De gezinnen hebben dan niet meer kosten dan ze thuis zouden hebben.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:51 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik ben zelf zo'n 23 jaar geleden een periode dakloos geweest met torenhoge schulden.
Dat kwam bij mij door een scheiding. (niet mijn schuld natuurlijk )

Vertel mij niet hoe dat is of hoe zielig die mensen zijn.
Slechte tijden, honger, geen huis, geen baan en geen geld. Been there, done that.
De schuldvraag vind ik niet relevant, veranderd namelijk weinig aan de feitelijke situatie.

Of je in zo'n situatie blijft steken is altijd een eigen keuze. Je kunt er uitkomen namelijk maar
dat gaat niet vanzelf en wordt je ook niet aangedragen.
Dat jij met dat soort mensen medelijden hebt en ze zielig vind is mensonterend. Denk daar maar over na.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Want het is altijd hun eigen schuld dat ze erin belanden? Hadden ze maar niet moeten scheiden, had de zaak maar niet failliet moeten gaan? Of zoals in dat ene geval waar manlief met de noorderzon is vertrokken en haar en de kids met een berg schulden heeft laten zitten, had ze hem maar vast moeten binden?

Of is je beeld gebaseerd op dat ene geval op SBS6 van die ex-junk met vrouw en kind, en nu weet je wel hoe het in elkaar steekt? Was dat niet dezelfde uitzending als die waar dat vrouwtje uit een taxi stapte waar iedereen schande van sprak .. en wat bleek later, ze kwam net uit het ziekenhuis, van de bestraling?

[ Bericht 56% gewijzigd door Rubber_Johnny op 17-08-2009 22:01:18 ]
pi_71963929
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ook voedselbank(en) in de problemen

Nieuwe maar?
Ja!
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:59:22 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71964078
Wat is het probleem nou helemaal? Er wordt te weinig eten weggegooid en steuntrekkers kunnen nu niet al hun geld meer uitgeven aan drank en peuken?
censuur :O
pi_71964296
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Zelfs al had ik helemaal geen internet/TV en telefoon zou ik bij ¤ 700 maar ¤ 100 over houden om van te leven, maw, jij hebt wel heel erg lage vaste lasten
Wij houden na de vaste lasten minder over.
quote:
[..]

Niet echt onverwachte uitgaven dus, geen kinderen die hun spiksplinternieuwe broek of schoenen kapot hebben gevallen, geen schoolspullen die gekocht moeten worden voor het nieuwe schooljaar etc etc ..
en ik klop dan maar op een stukje hout voor je honden, dat daar niets mee gebeurd ..
Dat hoop ik ook want als ze wel iets zou gebeuren zolang wij in deze situatie zitten zouden wij de kosten inderdaad niet zomaar op kunnen hoesten.
Gelukkig zijn de meeste dierenartsen schappelijk en is er wel iets te regelen qua afbetalen maar die kosten heb ik er liever niet bij natuurlijk.
quote:
vraagje, zou je die keuze ook hebben gemaakt als je 2 kinderen had gehad, ipv 2 honden?
Wij willen geen kinderen, onder andere omdat we beide handicaps hebben die we niet door willen geven.
Maar mochten er kinderen zijn dan hadden we wellicht wel een bijstandsuitkering aangevraagd. Verder was er dan weinig veranderd qua levensstijl en ik ben er van overtuigd dat wij het dan ook zonder voedselbank zouden kunnen redden. Dan maar geen merkkleding.
Ook budgetvakanties zitten er dan gewoon nog steeds in als je verstandig met je geld om gaat. Tenzij je prioriteiten anders liggen natuurlijk en je dat geld liever aan andere dingen uitgeeft.
quote:
[..]

Nou sorry hoor, maar een caravannetje, al is die oud en moet je hem zelf opknappen, van je familie krijgen of in het huis van je zus logeren is anders een presenteerblaadje ..
ik heb geen zussen met chalets, ik heb geen familie die mij een caravan geeft, laat staan dat ik een auto heb om met die caravan die niemand mij geeft ergens naar toe te gaan om daar mijn gratis standplaats te verdienen.
Nee in het huis van mijn zus logeren is geen presenteerblaadje. We hebben beide een behoefte en die sluiten toevallig op elkaar aan. Gewoon een uitwisseling van diensten dus. Zij willen weg en kunnen geen oppas vinden voor 4 honden en willen de honden niet naar een pension doen vanwege de kosten en omdat ze ze gewoon niet in een pension hebben willen, wij vinden die honden geen probleem en kunnen op die manier fijn even er tussenuit.
Dergelijke uitwisselingen zijn op 101 manieren op te zetten. Mensen zát die oppas zoeken voor hun huis, hun kat, hun hond, hun cavia of hun goudvis en anders is er ook nog zoiets als huizenruil.

De caravan was rijp voor de sloop, wat hen alleen maar geld had gekost. Het heeft even drie jaar geduurd omdat materiaal om het ding op te knappen ook niet gratis is maar uiteindelijk heb ik hem zelf opnieuw bekleed, hebben we alle rotte plekken aangepakt, is hij weer waterdicht en kan hij weer een paar jaar mee.
Ook die kan je via kennissen of marktplaats op de kop tikken.

Dat je geen vrienden en familie hebt kan ik ook niets aan doen.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:26:46 #5
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71965088
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:13 schreef moussie het volgende:

Zelfs al had ik helemaal geen internet/TV en telefoon zou ik bij ¤ 700 maar ¤ 100 over houden om van te leven, maw, jij hebt wel heel erg lage vaste lasten
Jij hebt dus niet alleen wienig geld maar jij geeft ook veel uit aan vaste lasten. Werk die dan eens naar beneden. MM stelt kennelijk minder eisen op dit gebied dan jij
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:11:25 #6
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71966906
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is het probleem nou helemaal? Er wordt te weinig eten weggegooid en steuntrekkers kunnen nu niet al hun geld meer uitgeven aan drank en peuken?
Als je dat nog uitgelegt moet moet krijgen. Vraag ik me af "Wat doe je hier in deze thread?"

Kijk. RemcoDelft ziet al de "juiste" tussen het hebben van een uitkering, drank, peuken enz. waarschijnlijk ook zwerven met vooral lang haar die luisteren naar Woodstock muziek.En die gerwoon lekker voedsel halen bij de Voedselbank omdat ze te lui zijn om te werken en hun geld aan peuken en drank uitgeven, toch RemcoDelft?

Ik kom regelmatig in Delft. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik daar geen domme mensen zou tegenkomen. RemcoDelft heeft m'n hoop de Oude Delft ingegooid!
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_71966909
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:26 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Jij hebt dus niet alleen wienig geld maar jij geeft ook veel uit aan vaste lasten. Werk die dan eens naar beneden. MM stelt kennelijk minder eisen op dit gebied dan jij
het enige wat ik daarvan naar beneden kan bijstellen is het 3 in 1 abbo, en dat is met ¤ 40 maximaal, en dan verder niet bellen naar niet-ziggo abonnees ..
mijn water, gas en elektriciteitsgebruik ligt al onder het gemiddelde voor mijn gezinsgrootte
en tja, de rest zijn gewoon vaststaande bedragen, huur, verzekeringen etc, en wat mij betreft dus ook de ziekenfondspremie, wil ik voor evtl nodige bijzondere bijstand voor ziektekosten in aanmerking komen word ik door mijn gemeente verplicht hun collectieve verzekering af te nemen, gezien mijn persoonlijke situatie een must dus
pleased to meet you
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:15:27 #8
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71967021
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:26 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al gedeeltelijk gedaan. Niet omdat ik het moest. Maar omdat het gewoon goedkoper is. Ik moest daar wel eerst wat voor investeren. Maar dat heb ik er zo uit. Binnen een jaartje.Wat heb ik gedaan? UPC opgezegd en satelliet genomen. Is 1/3 van de ABO-kosten van UPC (p.m) en meer kanalen. Wat wil je nog meer?
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_71967317
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:11 schreef moussie het volgende:

[..]

het enige wat ik daarvan naar beneden kan bijstellen is het 3 in 1 abbo, en dat is met ¤ 40 maximaal, en dan verder niet bellen naar niet-ziggo abonnees ..
mijn water, gas en elektriciteitsgebruik ligt al onder het gemiddelde voor mijn gezinsgrootte
en tja, de rest zijn gewoon vaststaande bedragen, huur, verzekeringen etc, en wat mij betreft dus ook de ziekenfondspremie, wil ik voor evtl nodige bijzondere bijstand voor ziektekosten in aanmerking komen word ik door mijn gemeente verplicht hun collectieve verzekering af te nemen, gezien mijn persoonlijke situatie een must dus
Je schreef bij je vaste lasten dat je ook waterzuiveringskosten betaald.
Net als bij alle gemeentelijke heffingen krijg jij daar ook kwijtschelding voor.
Daarnaast kom je volgens mij toch ook in aanmerking voor de bijzondere bijstand waar
je jaarlijks ook eea van kunt doen? (electronica, wasmachine, meubels etc)
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:30:05 #10
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71967465
Bijzondere bijstand gaat niet meer zo makkelijk tegenwoordig. Ik ken iemand die bijzondere bijstand wilde om een koelkast te kopen, maar dat niet kreeg omdat ze niet eerst geprobeerd had om een lening bij de stadsbank te krijgen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71967499
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:30 schreef Hukkie het volgende:
Bijzondere bijstand gaat niet meer zo makkelijk tegenwoordig. Ik ken iemand die bijzondere bijstand wilde om een koelkast te kopen, maar dat niet kreeg omdat ze niet eerst geprobeerd had om een lening bij de stadsbank te krijgen.
Lening....Stadsbank??
Heb even gemist wat dat is, stadsbank??
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:31:41 #12
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71967507
quote:
Ja de gemeenschap heeft natuurlijk liever dat je het zelf (af) betaalt dan dat zij er voor lappen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:34:33 #13
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71967585
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:31 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Lening....Stadsbank??
Heb even gemist wat dat is, stadsbank??
Bottom line is dat je je -met bijstand- eerst in de schulden moet steken voordat je in aanmerking komt voor bijzondere bijstand.
DeviantArt
pi_71967702
Ik wil trouwens nog wel even opmerken dat onze keuze om geen bijstandsuitkering aan te vragen voornamelijk komt door de minder dan menselijke manier waarop ze dan met je omgaan.
Ik vond het zo verschrikkelijk vernederend om iedere maand je hele hebben en houden qua inkomsten en uitgaven op tafel te moeten gooien en over elk klein dingetje verantwoording over af te moeten leggen terwijl wij er alles aan deden om uit die uitkering te komen en mijn partner naast de uitkering ook zoveel als lichamelijk mogelijk was werkte. En iedere maand maakten ze wel weer een fout met de verrekening van het loon met de uitkering waar we iedere maand weer achteraan moesten wat veel tijd, energie en vooral veel moeite en frustratie kostte.
Niet werken was in feite aantrekkelijker dan wel zoveel mogelijk werken want dat leverde toch alleen maar ellende en gedoe op en ik begrijp best dat mensen daar na verloop van tijd erg passief en moedeloos van worden.

Zeker met kinderen snap ik op zich best dat je dan die stap wel neemt. Het is alleen echt onzin dat je met een bijstandsuitkering op een houtje moet bijten.

Het geld is hier meer dan welkom maar de nadelen wegen voor ons niet op tegen de voordelen. Ik eet er met liefde een boterham minder om.
pi_71967753
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:34 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Bottom line is dat je je -met bijstand- eerst in de schulden moet steken voordat je in aanmerking komt voor bijzondere bijstand.
quote:
U heeft geen recht op bijzondere bijstand als u voldoende inkomen en vermogen heeft om de kosten zelf te betalen. Er wordt dan wel gezegd dat u 'draagkracht' heeft. De gemeente stelt uw draagkracht vast en kijkt daarbij naar uw inkomen en vermogen én dat van uw partner.

In het algemeen geldt dat u geen draagkracht heeft als u een inkomen heeft op bijstandsniveau. U kunt dan recht hebben op bijzondere bijstand.

Inkomen op bijstandsniveau?
Inkomen op bijstandsniveau is een bijstandsuitkering, een IOAW-uitkering en een IOAZ-uitkering. Ook als u (parttime) werkt en niet veel verdient, kunt u een inkomen hebben op bijstandsniveau.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/280

Hier lees ik toch iets anders. Kan me namelijk niet voorstellen dat je maar moet gaan lenen
als je helemaal niets hebt terwijl je aan alle voorwaarden voldoet.
pi_71967814
quote:
Dat is wel weer belachelijk inderdaad. Zo werkt dat hier in de gemeente volgens mij niet.
Verwachten dat mensen een lening nemen om in hun eerste levensbehoeften te voorzien is bespottelijk als die mensen al op het minimum zitten en de kans dat ze die lening dus af kunnen betalen vrij klein is.
pi_71967860
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:41 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

[..]

Hier lees ik toch iets anders. Kan me namelijk niet voorstellen dat je maar moet gaan lenen
Gemeenten mogen (binnen bepaalde grenzen) zelf de voorwaarden voor bijzondere bijstand opstellen. Het is dus heel goed mogelijk dat deze gemeente als voorwaarde stelt dat je eerst moet proberen om deze goederen zelf aan te schaffen met een lening van de stadsbank tegen vrij lage of geen rente.
pi_71967984
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:46 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Gemeenten mogen (binnen bepaalde grenzen) zelf de voorwaarden voor bijzondere bijstand opstellen. Het is dus heel goed mogelijk dat deze gemeente als voorwaarde stelt dat je eerst moet proberen om deze goederen zelf aan te schaffen met een lening van de stadsbank tegen vrij lage of geen rente.
Als je financiele ruimte hebt wss wel ja. Lijkt me terecht dat de criteria hoog zijn.
Het is per slot van rekening gemeenschapsgeld.
Het is gewoon een vaststaande wet waar elke gemeente zich aan dient te houden en deze niet
naar eigen goeddunken kan invullen.

Hier vindt je een paar voorbeelden wat je zoal kunt krijgen van de bijzonder bijstand:

http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/265
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:52:09 #19
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71967999
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:41 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

[..]

Je moet blijkbaar eerst proberen te lenen, voor je in aanmerking komt. En als je dan niet kan lenen, maar toch ergens een tientje teveel hebt kom je niet in aanmerking voor bijzondere bijstand.

Dat staat ook in je link: 'U kunt in aanmerking komen voor bijzondere bijstand.
DeviantArt
pi_71968086
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Je moet blijkbaar eerst proberen te lenen, voor je in aanmerking komt. En als je dan niet kan lenen, maar toch ergens een tientje teveel hebt kom je niet in aanmerking voor bijzondere bijstand.

Dat staat ook in je link: 'U kunt in aanmerking komen voor bijzondere bijstand.
Zolang je nog eigen geld hebt, hoe weinig ook, lijkt het me terecht dat de gemeente
een aanvraag afwijst, gemeenschapsgeld enzo.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:04:24 #21
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71968272
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:56 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Zolang je nog eigen geld hebt, hoe weinig ook, lijkt het me terecht dat de gemeente
een aanvraag afwijst, gemeenschapsgeld enzo.
Jawel, maar dat betekend dus wel dat je het punt dat je naar moussie probeerde te maken zelf teniet doet. Het is bijzonder lastig om tegenwoordig in aanmerking te komen voor bijzondere bijstand.

Iets in de trend van: zeg eerst je kabel tv, internet, telefoon maar op, en als je het dan nog niet red, dan krijg je van ons 100 euro voor en koelkast.
DeviantArt
pi_71968936
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:04 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jawel, maar dat betekend dus wel dat je het punt dat je naar moussie probeerde te maken zelf teniet doet. Het is bijzonder lastig om tegenwoordig in aanmerking te komen voor bijzondere bijstand.

Iets in de trend van: zeg eerst je kabel tv, internet, telefoon maar op, en als je het dan nog niet red, dan krijg je van ons 100 euro voor en koelkast.
Niemand zal jou dwingen je TV, telefoon of internetverbinding op te zeggen, dat wordt tegenwoordig
ook als een eerste levensbehoefte gezien.
Dat het moeilijk is om voor bijzondere bijstand in aanmerking te komen is, nogmaals, terecht.
Als je echter aan de voorwaarden voldoet heb je er gewoon recht op. Op elke afwijking
van de voorwaarden staat afwijzing.

Is het onterecht kun je altijd tegen zo'n beslissing in beroep.

edit:link verwijderd

[ Bericht 7% gewijzigd door Clairvaux op 18-08-2009 02:46:33 ]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:02:34 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71971484
quote:
Dan koop je voor 25 euro een tweedehands koelkast? Poeh he, waarom verwachten zulke mensen toch alles maar gratis te krijgen, terwijl ze alles al gratis krijgen...?
censuur :O
pi_71972003
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat is wel weer belachelijk inderdaad. Zo werkt dat hier in de gemeente volgens mij niet.
Verwachten dat mensen een lening nemen om in hun eerste levensbehoeften te voorzien is bespottelijk als die mensen al op het minimum zitten en de kans dat ze die lening dus af kunnen betalen vrij klein is.
het is afhankelijk van welke gemeente je zit.

en serieus. je kan zo in no-time in de schulden zitten zonder er zelf iets aan te kunnen doen hoor. ik heb het zelf eens gehad nadat de zaak waar ik werkte over de kop ging. normaal krijg je binnen 6 weken ww, of iig een besluit of je ww krijgt. die knakkers deden er 6 maanden over, er moest een advocaat aan te pas komen, hoop geode. tegen de tijd dat ik de ww kreeg had ik al ander werk. vlak voor ik ander werk kwam was mijn spaargeld op, ik naar de sociale dienst --> mevrouw, helaas. u heeft recht op ww, dus geen bijstand. kunt u ondertussen niet lenen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71973497
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:25 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Je schreef bij je vaste lasten dat je ook waterzuiveringskosten betaald.
Net als bij alle gemeentelijke heffingen krijg jij daar ook kwijtschelding voor.
Dat vraag ik dus netjes iedere jaar weer aan, en ieder jaar weer wordt het afgewezen ... het schijnt dat mijn gemeente daar niet aan doet, die moeten dat bedrag voor mij betalen aan het hoogheemraadschap en dat doen ze dus niet want het moet uit eigen kas komen, niet bij het rijk vandaan
quote:
Daarnaast kom je volgens mij toch ook in aanmerking voor de bijzondere bijstand waar
je jaarlijks ook eea van kunt doen? (electronica, wasmachine, meubels etc)
Je bedoelt de langdurigheidstoeslag .. in principe wel ja, maar ik persoonlijk dus voorlopig even niet,
het wordt te lang (en is offtopic) om dat allemaal uit te leggen, kort samen gevat komt het erop neer dat zij mij voor een paar jaar een maatregel op hebben gelegd voor een fout die hun gemaakt hebben, en wil ik mijn 'recht' gaan halen moet ik mij door een ambtelijke en onwillige papiermolen worstelen waar je hoofdpijn van krijgt als je er alleen maar aan denkt (gemeente is een beetje bijna failliet, dus die grijpen echt alles aan).
Dus ja, die ¤ 400 zouden wel leuk zijn, maar atm heb ik weinig zin om door het stof te kruipen voor onwillige en onvriendelijke ambtenaren.

Maar even theoretisch, als mijn wasmachine het nu zou begeven en ik zou hun om hulp vragen, dan wordt ik dus verwezen naar de langdurigheidstoeslag, als ik die niet krijg, om welke reden dan ook, moet ik idd eerst proberen te lenen, en omdat het stadsbank is is die lening dus zo goed als zeker
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')