abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71960758
MinderMutserig, nu wel eerlijk zijn en toegeven dat je best een boel hulp krijgt he. die verse groentes en fruit koop je niet in de supermarkt. niet iedereen heeft die mogelijkheden. bahbah, wat een rottoon hangt hier toch.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71960893
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:33 schreef simmu het volgende:
MinderMutserig, nu wel eerlijk zijn en toegeven dat je best een boel hulp krijgt he. die verse groentes en fruit koop je niet in de supermarkt. niet iedereen heeft die mogelijkheden. bahbah, wat een rottoon hangt hier toch.
Misschien krijgt MinderMutsig die hulp wel omdat ze zo positief in het leven staat. Dan vinden andere mensen het fijn om te helpen denk ik. Want ze steekt zelf de handen uit de mouwen en klaagt niet.
pi_71960955
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien krijgt MinderMutsig die hulp wel omdat ze zo positief in het leven staat. Dan vinden andere mensen het fijn om te helpen denk ik. Want ze steekt zelf de handen uit de mouwen en klaagt niet.
leuk voor MM, jammer dat die positiviteit hier niet lekker naar voren komt. ik zie enkel een heleboel gezuur en minachting voor een ander. het onderwerp was dacht ik toch echt "voedselbanken", en niet "toon hier de lelijkheid in je karakter en kraak een ander af"
pi_71960969
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:33 schreef simmu het volgende:
Klopt, die verse groente en fruit koop ik op de markt, bij de Lidl, bij boerderijen of verbouw ik zelf.

-edit- Ik ben het trouwens eens over die rottoon maar ik vermoed dat ik het dan over andere mensen heb als jij.

[ Bericht 3% gewijzigd door MinderMutsig op 17-08-2009 20:50:45 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71961008
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:40 schreef simmu het volgende:

[..]

leuk voor MM, jammer dat die positiviteit hier niet lekker naar voren komt. ik zie enkel een heleboel gezuur en minachting voor een ander. het onderwerp was dacht ik toch echt "voedselbanken", en niet "toon hier de lelijkheid in je karakter en kraak een ander af"
Als je iets positiefs over iemand schrijft kraak je daarmee een ander toch niet af
pi_71961123
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:19 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Had me de vorige post kunnen besparen.
Je hebt dus voor jezelf gekozen met deze luxe, ok, jouw keuze.
Dat jouw keuze uiteindelijk ten koste gaat van je kinderen besef je toch wel he.
Niet klagen dat je kinderen niet op vakantie kunnen vanwege geldgebrek dus.
Je hebt het al uitgegeven aan jezelf.
Ik heb btw zo'n alles in 1 van ziggo, maar dan de duurdere versie en met tientje meer voor extra zenders ..

en nee, gaat die niet, die keuze hebben we toen samen gemaakt en is meer gebaseerd op hun online willen gamen dan op mijn persoonlijke behoefte. Maar ja, met al die prijsverhogingen de laatste tijd wordt dat binnenkort ook onbetaalbaar, dus ook dat downscalen ..
pleased to meet you
pi_71962046
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb btw zo'n alles in 1 van ziggo, maar dan de duurdere versie en met tientje meer voor extra zenders ..

en nee, gaat die niet, die keuze hebben we toen samen gemaakt en is meer gebaseerd op hun online willen gamen dan op mijn persoonlijke behoefte. Maar ja, met al die prijsverhogingen de laatste tijd wordt dat binnenkort ook onbetaalbaar, dus ook dat downscalen ..
off-topic:
Ik heb mijn laatste post nog eens gelezen en die zou als "persoonlijke aanval" op jou als
moeder
gelezen kunnen worden. Dat was niet de bedoeling, indien je hem zo leest, sorry.

Als jullie die beslissing samen nemen, prima. Anderzijds moet je dan niet klagen dat je
niet op vakantie kunt. Dat je, ondanks je situatie, jouw kids het beste wilt geven lijkt me logisch.
Het moet echter kunnen ook. Als er dan mogelijkheden tot besparingen aangegeven worden
en users delen hun ervaringen met je dan zie jij achter elke boom een spook staan.
Ik ken mensen in een soortgelijke situatie en die reageren eigenlijk net als jij, heel star (imo)
Niets is mogelijk en altijd komt het bekende "ja maar" om de hoek kijken.

Sta je zo negatief in het leven of lijkt dat maar zo?
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 21:12:35 #283
137949 Disana
pi_71962061
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Mijn vriend en ik hebben een Ziggo Family all in pakket voor 39 euro per maand. Je kunt er alles mee doen en bovendien gaat de snelheid in september ook nog eens omhoog. Ook begrijp ik niet helemaal waarom je nog eens 10 euro per maand extra voor tv betaalt want we stikken al in de zenders.
pi_71962099
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:21 schreef MinderMutsig het volgende:
¤700,- met twee personen en twee honden. Onder het zogenaamde bestaansminimum dus.
Zelfs al had ik helemaal geen internet/TV en telefoon zou ik bij ¤ 700 maar ¤ 100 over houden om van te leven, maw, jij hebt wel heel erg lage vaste lasten
quote:
En toch eten we dagelijks vers fruit en groente, eten we gevarieerd, worden alle rekeningen op tijd betaald en hoeven we ons handje niet op te houden bij de gemeente en geen verantwoording af te leggen aan wie dan ook.
Niet echt onverwachte uitgaven dus, geen kinderen die hun spiksplinternieuwe broek of schoenen kapot hebben gevallen, geen schoolspullen die gekocht moeten worden voor het nieuwe schooljaar etc etc ..
en ik klop dan maar op een stukje hout voor je honden, dat daar niets mee gebeurd ..

vraagje, zou je die keuze ook hebben gemaakt als je 2 kinderen had gehad, ipv 2 honden?
quote:
We zijn een paar weken geleden twee weken op vakantie geweest met een klein 60 jaar oud caravannetje die we van de schoonouders van mijn zus gekregen hebben en zelf opgeknapt en opnieuw bekleed hebben. In ruil voor wat schoonmaakwerk gratis op een kleine boerencamping vlak bij zee.
En zijn we nu zelfs weer anderhalve week op vakantie in een allerschattigst zeer ruim houten chalet met internet, televisie en een grote tuin grenzend aan een riviertje waar je heerlijk in kunt zwemmen. Bij mijn familie beter bekend als het huis van mijn zus. Voor deze vakantie krijgen we zelfs een kleine onkostenvergoeding omdat we op hun 4 honden passen.

Waar een wil is, is een weg maar ze zullen het je niet op een presenteerblaadje aanreiken.
Nou sorry hoor, maar een caravannetje, al is die oud en moet je hem zelf opknappen, van je familie krijgen of in het huis van je zus logeren is anders een presenteerblaadje ..
ik heb geen zussen met chalets, ik heb geen familie die mij een caravan geeft, laat staan dat ik een auto heb om met die caravan die niemand mij geeft ergens naar toe te gaan om daar mijn gratis standplaats te verdienen.
pleased to meet you
pi_71962134
Ik vind 10,- per maand voor 5 roulerende zenders anders vrij veel. Zeker als je het niet al te breed hebt.
pi_71962198
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:41 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Klopt, die verse groente en fruit koop ik op de markt, bij de Lidl, bij boerderijen of verbouw ik zelf.

-edit- Ik ben het trouwens eens over die rottoon maar ik vermoed dat ik het dan over andere mensen heb als jij.
ik denk dat dat wel mee valt jou bedoel ik iig niet. maar er komen van beide 'kampen' toch wel posts voorbij waarin mensen ofwel een kuthouding tonen, danwel erg lullig iemand ver-of beoordelen.

enerzijds: als mensen je tips geven kan je toch iig aardig reageren. anderzijds; de toon waarmee de tips gegeven wordenis hier en daar niet bepaald vriendelijk.
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 21:18:30 #287
137949 Disana
pi_71962272
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:16 schreef simmu het volgende:

[..]

ik denk dat dat wel mee valt jou bedoel ik iig niet. maar er komen van beide 'kampen' toch wel posts voorbij waarin mensen ofwel een kuthouding tonen, danwel erg lullig iemand ver-of beoordelen.

enerzijds: als mensen je tips geven kan je toch iig aardig reageren. anderzijds; de toon waarmee de tips gegeven wordenis hier en daar niet bepaald vriendelijk.
Maar het begon ermee dat de suggestie werd gewekt dat men best op vakantie zou willen maar dat financieel niet zou redden. Daarop werden er talloze suggesties gepost die allemaal werden weggewuifd, zelfs onder het mom van een baby die er helemaal niet is in dit geval. En uiteindelijk bleek dat men helemaal niet op vakantie wilde ook al was het all in naar een mooie plaats. Dus iedereen had voor niets zitten posten en tja, dan kan ik me een lichte irritatie wel een beetje voorstellen.
pi_71962307
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:13 schreef moussie het volgende:
Nou sorry hoor, maar een caravannetje, al is die oud en moet je hem zelf opknappen, van je familie krijgen of in het huis van je zus logeren is anders een presenteerblaadje ..
ik heb geen zussen met chalets, ik heb geen familie die mij een caravan geeft, laat staan dat ik een auto heb om met die caravan die niemand mij geeft ergens naar toe te gaan om daar mijn gratis standplaats te verdienen.
zou je het echt afwijzen als iemand van hier je aan zou bieden ergens in een leuke omgeving dat je zou mogen blijven logeren?
pi_71962464
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar het begon ermee dat de suggestie werd gewekt dat men best op vakantie zou willen maar dat financieel niet zou redden. Daarop werden er talloze suggesties gepost die allemaal werden weggewuifd, zelfs onder het mom van een baby die er helemaal niet is in dit geval. En uiteindelijk bleek dat men helemaal niet op vakantie wilde ook al was het all in naar een mooie plaats. Dus iedereen had voor niets zitten posten en tja, dan kan ik me een lichte irritatie wel een beetje voorstellen.
nja, het ligt allemaal wel een beetje aan de situatie. ik kan me van moussy ook wel voorstellen dat die niet zit te wachten op allerhande adviezen die voor haar persoonlijk niet handig danwel van toepassing zijn. ze heeft geen familie om bij te logeren. dan kan je wel beginnen over logeren bij familie maar dan helpt het niet zo, om maar wat te noemen. ik kan me ook wel voorstellen dat je licht wanhopig wordt bij het idee om zelf lichamelijk niet in orde, eerst een trienreis met 2 koters+bagage van een paar uur te maken om een week in een tentje te zitten.
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 21:23:53 #290
137949 Disana
pi_71962539
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:22 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, het ligt allemaal wel een beetje aan de situatie. ik kan me van moussy ook wel voorstellen dat die niet zit te wachten op allerhande adviezen die voor haar persoonlijk niet handig danwel van toepassing zijn. ze heeft geen familie om bij te logeren. dan kan je wel beginnen over logeren bij familie maar dan helpt het niet zo, om maar wat te noemen. ik kan me ook wel voorstellen dat je licht wanhopig wordt bij het idee om zelf lichamelijk niet in orde, eerst een trienreis met 2 koters+bagage van een paar uur te maken om een week in een tentje te zitten.
Maar aan het eind van de rit blijkt dat moussie helemaal niet op vakantie wil. Als dat aan het begin direct was gezegd, waren andere posters niet zo hulpvaardig met suggesties in de weer gegaan.

Bovendien gamen de twee 'koters' al dus die kunnen met veel dingen best een handje meehelpen
pi_71962673
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar aan het eind van de rit blijkt dat moussie helemaal niet op vakantie wil. Als dat aan het begin direct was gezegd, waren andere posters niet zo hulpvaardig met suggesties in de weer gegaan.

Bovendien gamen de twee 'koters' al dus die kunnen met veel dingen best een handje meehelpen
volgens mij heeft ze alleen gezegd dat ze niet naar een resort in thailand wil heeft iemand al aan moussie gevraagd dan of en wat voor vakantie ze gewoon zelf zou willen?

en het topic was voedselbanken
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:36:19 #292
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71963082
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Hehe, die houdbare melk heb ik ooit eens geprobeerd .. daar komt dat verhaal van die luier met dunne stront vandaan, en dat dan de hele vakantie lang, iets van 4 keer per dag .. en mijn ervaring van diezelfde 'vakantie' was dat het niet vers bleef, maar ja, het was dan ook de hele week bijna tropisch
[..]

Mijn schoonmoeder beweert ook altijd dat ze al ziek wordt van ' ander water dan thuis'
pi_71963194
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:36 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Mijn schoonmoeder beweert ook altijd dat ze al ziek wordt van ' ander water dan thuis'
draagt die ook luiers?
pi_71963285
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat dus.
Zo, en nu maar weer voedselbanken.
pi_71963344
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:26 schreef simmu het volgende:

[..]

en het topic was voedselbanken
Het is interessant, eventueel leerzaam, om te lezen hoe andere mensen omgaan met weinig geld.
Al is het dan off topic, vind het toch een leuk topic geworden.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71963441
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:41 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Het is interessant, eventueel leerzaam, om te lezen hoe andere mensen omgaan met weinig geld.
Al is het dan off topic, vind het toch een leuk topic geworden.

Ik ook. Heb me verbaasd over het verschil van hoe mensen met geldtekort omgaan.
pi_71963586
mwoch, er zijn maar een paar mensen met nu echt een geldtekort. en die zitten in compleet andere situaties. de rest praat nu leuk mee
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:47:38 #298
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71963589
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:17 schreef simmu het volgende:
weet je. ik vind het heel knap dat sommigen weigeren een uitkering aan te vragen. ik vind het echter getuigen van in ieder geval kortzichtigheid om dan af te geven op mensen die wel een uitkering aanvragen. of op de voedselbanken, of de klanten daarvan. werkelijk, geweldig dat je opkomt voor je eigen principes. ik vraag me af of de rest van zo'n gezin er ook zo over denkt. daarnaast is het ook dom omdat dingen als ww en de bijstand zaken zijn waar je normaal gezien gedurende je werkende leven voor betaalt af te wijzen. ga je als student ook geen stufi aanvragen omdat dat je eer te na is?
Als ik het zelf kan betalen ga ik geen 900 euri gratis geld per maand claimen, nee.

Wat als iedereen dat deed, gewoon 'omdat ze er recht op hadden' ?

Dan zouden de uitkeringen nog zwaarder op de begroting drukken. En zouden onder publieke druk (de Hardwerkende Fok!ers!) de uitkeringen omlaag geschroefd worden. Waardoor mensen die niet anders kunnen het nog moeilijker krijgen
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:49:06 #299
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71963645
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:38 schreef simmu het volgende:

[..]

draagt die ook luiers?
Nee die kan zichzelf in de rivier wassen. Maar die ziet ook overal problemen. 'ander water dan thuis krijg je diarree van hoor' Nooit iets van gemerkt.
pi_71963661
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]
Wat als iedereen dat deed, gewoon 'omdat ze er recht op hadden' ?

Dan zouden de uitkeringen nog zwaarder op de begroting drukken. En zouden onder publieke druk (de Hardwerkende Fok!ers!) de uitkeringen omlaag geschroefd worden. Waardoor mensen die niet anders kunnen het nog moeilijker krijgen
uhm, realitycheck. bijvoorbeeld WW is iets waar je zelf voor betaalt hoor. bijstand ook. vergis je niet. iedereen die werkt betaald premie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')