abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:49:06 #226
3542 Gia
User under construction
pi_71948853
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:17 schreef franksetank het volgende:

[..]

ja en een slimme student gaat naar de bieb, kopieert het gehele boek en laat het dan netjes inbinden.
ik ergerde me kapot aan de bedragen die ze vroegen, 80 euro voor een boek waarvan ik 200 pagina's nodig had.

voor 7 euro en een uurtje werk was ik ook klaar.

je kunt zo gemakkelijk geld uitsparen zolang de wil er maar is
Ja, daar moet je op een vmbo ook echt mee aankomen, kopieën van boeken. Dat wordt dus echt niet geaccepteerd. Daarbij dien je de boeken via school te bestellen en wordt je de klas niet ingelaten als je de boeken niet hebt.

Goh, wat is het toch allemaal makkelijk, hè?
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:53:18 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71948985
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb een vmbo-er die met openbaar vervoer moet. Kostte eerst 67 euro per maand voor een trajectkaart, maar nu met een proef in het OV slechts 27 euro en dan mag hij heel Brabant (of alleen zuidoost?) door. Dat is dus nog wel te doen, dan.

Ik vind sowieso dat OV kaarten alleen zouden moeten worden gegeven aan leerlingen/studenten, die em ook echt nodig hebben. Er zijn studenten die gewoon op de fiets naar college kunnen en toch een OV kaart hebben, gewoon omdat ze er recht op hebben. Maar MBO-ers, zelfs boven de 18, krijgen hem niet.
Hier kost het grapje trajectkaart ¤ 234,= per maand..... hij gaat dan ook gewoon voltijds naar school dus gelukkig krijgt hij wel studiefinanciering plus een OV-kaart na z'n 18de.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:34:36 #228
3542 Gia
User under construction
pi_71950193
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier kost het grapje trajectkaart ¤ 234,= per maand..... hij gaat dan ook gewoon voltijds naar school dus gelukkig krijgt hij wel studiefinanciering plus een OV-kaart na z'n 18de.
Even voor de weet, krijgt een mbo-er op zijn 18de ook een ov-kaart? Ik heb altijd gedacht van niet, namelijk.
Stufi wel, maar dat is net zoveel als de kinderbijslag, schiet je dus niet zoveel mee op.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:58:59 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71950840
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Even voor de weet, krijgt een mbo-er op zijn 18de ook een ov-kaart? Ik heb altijd gedacht van niet, namelijk.
Stufi wel, maar dat is net zoveel als de kinderbijslag, schiet je dus niet zoveel mee op.
Yep, maar alleen als het een BOL (Beroeps Opleidende Leerweg) is en het kind dus een minimaal 4 dagen per week naar school gaat, als ze een BBL (Beroeps Begeleidende Leerweg) opleiding doen en maar 1 dag school hebben en 4 dagen werken hebben ze geen recht op Studiefinanciering en/of een OV-kaart.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:01:27 #230
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71952528
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan zou ik wel willen weten hoe je dat doet .. met kinderen, zodat die geen half bedorven voedsel binnen krijgen!

En is de huur van een zeilboot goedkoper dan de camping ?
Het gaat niet over de boot en camping en of dat goedkoper is.

Het gaat erom dat het best mogelijk is enkele dagen zonder koelkast te doen. Ooit gehoord van blikken/potten groente? Of aanmaak pasta ? Oké het is niet 100% volgens de schrijf van 5 , maar hey, het is vakantie.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:02:31 #231
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71952552
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:55 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. moet ik me aangesproken voelen ofzo? ik zeg nergens 'kan niet' hoor. nog buiten het feit dat ik heul niet in de bijstand zit. ik denk alleen wel dat het met kinderen een stuk lastiger is dan als alleenstaande. nog een voorbeeldje. een maat van me profiteert van het idee dat die 10 jaar terug studeerde en toen voor een studentenkamer geen oprotclausule hoefde te tekenen. die woont dus nu al dik 10 jaar heel tevreden (en goedkoop!) in een studentenkamer. zie je het al voor je met 2 kinderen op een studentenkamertje van 12 m^2? beetje realiteitszin tonen hoor.
Die gast die voor 80 euro woont, woont in een 1 gezinswoning met een ander.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:03:48 #232
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71952583
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:01 schreef simmu het volgende:
en dan hield ik me trouwens nog met de "right back at ya!" houding. want als je als alleenstaande je zo kan redden op een uitkering, zo creatief bent met je inkomen en dat zo goed lukt, dan snap ik niet waarom je niet gewoon een baan hebt!
s.
Ik studeer. En ik heb geen uitkering. Ik verkrijg mijn inkomen uit werk.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:52:37 #233
3542 Gia
User under construction
pi_71953776
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep, maar alleen als het een BOL (Beroeps Opleidende Leerweg) is en het kind dus een minimaal 4 dagen per week naar school gaat, als ze een BBL (Beroeps Begeleidende Leerweg) opleiding doen en maar 1 dag school hebben en 4 dagen werken hebben ze geen recht op Studiefinanciering en/of een OV-kaart.
Tja, dat laatste gaat waarschijnlijk gelden voor mijn kinderen. De oudste begint nu aan mbov, hij wordt volgend jaar na 1 augustus 18, hoeft dan dus dat BOL jaar nog geen schoolgeld te betalen, komt dus goed uit en het jaar erop gaat hij, waarschijnlijk, BBL verder.
De andere gaat eerst kok2 doen en dan afhankelijk van aanname of niet een hogere horeca-opleiding of de muziekrichting in. In het laatste geval zal dat alsnog BOL zijn, anders eveneens BBL.

Maar goed, bedankt voor de info. Kan ik er rekening mee houden. Hoewel ze bij BBL toch ook verdienen? Kunnen ze ook hun eigen reiskosten wel betalen. Of een autootje.
pi_71954265
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik studeer. En ik heb geen uitkering. Ik verkrijg mijn inkomen uit werk.
zou je het ook redden als je niet mocht studeren en twee kinderen had?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:27:08 #235
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71954594
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:12 schreef simmu het volgende:

[..]

zou je het ook redden als je niet mocht studeren en twee kinderen had?
Voor kinderen krijg je meer geld dan ik krijg. Het zou niet makkelijk zijn, denk ik maar als het makkelijk was zouden alle hardwerkende Fok!kers weer gaan steigeren.
pi_71954682
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Voor kinderen krijg je meer geld dan ik krijg. Het zou niet makkelijk zijn, denk ik maar als het makkelijk was zouden alle hardwerkende Fok!kers weer gaan steigeren.
400 meer om precies te zijn ik wilde enkel dingen in perspectief zetten. het is met kinderen nu eenmaal vrij lastig om in groepsverband te wonen, kinderen brengen daarnmaast meer kosten met zich mee. het stoort me gewoon hoe makkelijk mensen oordelen over een ander. noem me idealistisch wat je wil, ik doe er liever niet aan mee
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:34:52 #237
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71954754
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:31 schreef simmu het volgende:

[..]

400 meer om precies te zijn ik wilde enkel dingen in perspectief zetten. het is met kinderen nu eenmaal vrij lastig om in groepsverband te wonen, kinderen brengen daarnmaast meer kosten met zich mee. het stoort me gewoon hoe makkelijk mensen oordelen over een ander. noem me idealistisch wat je wil, ik doe er liever niet aan mee
Woongroepen dan?

Dat is niet zo iets als ' Huize de Dronken Bal' (idd niet geschikt voor kinderen) maar je leeft gewoon met een aantal gezinnen samen. Er zijn zelfs antikraak varianten hiervan.

Als je [er se je eigen voordeur voor jezelf wil hebben, ja dan wordt het duurder ja.
pi_71955164
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:28 schreef simmu het volgende:

en pfff; al die mensen die roepen dat ze best rond kunne n komen van een uitkering: ik daag jullie uit om het 3 maanden te doen. kijken of jullie er dan nog zo over denken
Eitje. Sterker nog, we doen het hier nu al een half jaar met minder dan een bijstandsuitkering.
Ik verdom het om mijn handje op te houden bij de gemeente en over alles wat er binnenkomt en uitgaat verantwoording af te moeten leggen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71955437
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het gaat niet over de boot en camping en of dat goedkoper is.

Het gaat erom dat het best mogelijk is enkele dagen zonder koelkast te doen. Ooit gehoord van blikken/potten groente? Of aanmaak pasta ? Oké het is niet 100% volgens de schrijf van 5 , maar hey, het is vakantie.
Voor iemand die na het betalen van de vaste lasten minder dan ¤ 400 over heeft om de maand te eten, kleden en verzorgen maakt het wel degelijk uit wat goedkoper is ..
En ja, ik heb ooit gehoord van blikken en potten, maar sinds wanneer gaat groente in de koelkast? Dan denk ik toch eerder aan producten als je lappie vlees, je stukkie kaas en boterhamworst, de melk voor de kleintjes, de margarine voor je bammetje, spullen die zonder koeling snel bederven dus, zeker bij warm weer ..
Maar okay, je kan het dus een week stellen zonder koeling, heb je de aanschaf van een koelbox en die euro per dag voor de koeling van de elementen uitgespaard, koelbox kon je lenen dus hiep hoi, 7 euro uitgespaard .. zit je nog steeds met die ¤ 175 voor de plaats, de reiskosten en je brandstof om te koken, want tja, ook aanmaak-pasta is niet gratis ..

Maw, je kan wel lekker gaan rekenen hoeveel het jou allemaal kost, maar jij bent betaald alleen voor je eentje, je loopt wel naar de snackbar/winkel als je honger krijgt en dan ben je klaar voor een paar euro .. maar als ik dat zou doen moet ik wel even meer ophoesten, we zijn met meer en het komt allemaal uit mijn portemonnee, net zoals ik de plaats-huur en de reiskosten met niemand kan delen, al doe ik het nog zo goedkoop .. ik zal het voor mijn gezin moeten zien te bekostigen van die ¤ 400 'leefgeld' per maand.
pleased to meet you
pi_71955447
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
vorig jaar nog in het nieuws komen dat ze alleen A-Merken wilden, en geen ongesneden kerststol, en nu jammeren? Flikker toch op
Dat.
Vieze uitzuigers, zowel de medewerkers als de mensen die daar lopen te bedelen.
pi_71955624
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:48 schreef moussie het volgende:

[..]

nee joh, dat zijn de eisen die je gewoon 'moet' stellen wil je met een gezin met jonge kinderen een beetje vakantie kunnen vieren .. 5 dagen slapen in een te krappe tent en overdag niet meer kunnen doen dan een boswandeling, want die is gratis .. denk dat je naar 2 dagen naar huis vertrekt omdat je wanhopig wordt van je kinderen die niets om handen hebben
Nonsens, een luier verschonen kan ook prima op de grond in de tent of op een luchtbedje, baby kan in een emmer in bad en kinderen vermaken zich prima als ze op blote voeten in hun zwempak rond kunnen rennen met hun emmertje en schepje bij het plaatselijke meertje of in hun oude kloffie de boer mogen helpen in de stallen. Op zo'n camping sta je voor 5-10 euro per nacht.
Een entertainmentclub voor kinderen is echt totaal overbodige luxe.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:10:37 #242
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71955733
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Voor iemand die na het betalen van de vaste lasten minder dan ¤ 400 over heeft om de maand te eten, kleden en verzorgen maakt het wel degelijk uit wat goedkoper is ..
En ja, ik heb ooit gehoord van blikken en potten, maar sinds wanneer gaat groente in de koelkast? Dan denk ik toch eerder aan producten als je lappie vlees, je stukkie kaas en boterhamworst, de melk voor de kleintjes, de margarine voor je bammetje, spullen die zonder koeling snel bederven dus, zeker bij warm weer ..

Houdbare melk. En dat stukkie kaas/boter blijft echt wel goed. eigen ervaring.

Een valkje heb je buiten het seizoen voor 110-130 euro per weekend. 15/30 euro erbij heb je een ' dektent' dan kun je s' avonds een tentje over je boot doen en ook slapen daar.

In de Friese meren zijn heel veel steigertjes waar je gratis mag liggen. Weet niet of dit in Holland ook zo is
pi_71955971
Overigens zijn er ook heel veel campings die hulp zoeken in de zomermaanden. Een keer per dag het toiletgebouw schoonmaken en twee keer in de week het gras maaien en je staat het hele seizoen gratis op de camping.
pi_71956217
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nonsens, een luier verschonen kan ook prima op de grond in de tent of op een luchtbedje, baby kan in een emmer in bad en kinderen vermaken zich prima als ze op blote voeten in hun zwempak rond kunnen rennen met hun emmertje en schepje bij het plaatselijke meertje of in hun oude kloffie de boer mogen helpen in de stallen. Op zo'n camping sta je voor 5-10 euro per nacht.
Een entertainmentclub voor kinderen is echt totaal overbodige luxe.
Ik had het over zo'n luier met dunne stront, tot halverwege de rug of zo .. zoals ze wel vaker krijgen als hun flesje met ander water dan thuis is gemaakt ..
En idd, tegenwoordig heb je steeds meer van die boeren waar je voor bijna niets een paar dagen kan staan, en als je al een auto hebt die je alleen vol hoeft te laden met alles wat je nodig denkt te hebben is dat idd zo gedaan, dan ben je incluis benzine voor ¤ 100 klaar .. maar wat als je die niet hebt, met al je spullen in de trein ?
En wat dat helpen aangaat, dat zal ik helaas aan een ander over moeten laten, niet omdat ik te lui ben maar omdat ik het vertik mij een permanent handicap te werken.
pleased to meet you
pi_71956583
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Houdbare melk. En dat stukkie kaas/boter blijft echt wel goed. eigen ervaring.
Hehe, die houdbare melk heb ik ooit eens geprobeerd .. daar komt dat verhaal van die luier met dunne stront vandaan, en dat dan de hele vakantie lang, iets van 4 keer per dag .. en mijn ervaring van diezelfde 'vakantie' was dat het niet vers bleef, maar ja, het was dan ook de hele week bijna tropisch
quote:
Een valkje heb je buiten het seizoen voor 110-130 euro per weekend. 15/30 euro erbij heb je een ' dektent' dan kun je s' avonds een tentje over je boot doen en ook slapen daar.

In de Friese meren zijn heel veel steigertjes waar je gratis mag liggen. Weet niet of dit in Holland ook zo is
Klinkt leuk, maar ja, voor mij niet te betalen .. met reiskosten erbij toch mijn leefbudget voor minstens 2 weken, dat is heel lang sparen en 9 van de 10 keer gebeurd er vast iets waardoor je het opgespaarde aan iets anders moet besteden ..
pleased to meet you
pi_71956675
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik had het over zo'n luier met dunne stront, tot halverwege de rug of zo .. zoals ze wel vaker krijgen als hun flesje met ander water dan thuis is gemaakt ..
Dan pak je het kind met twee vingers onder zijn strontoksels en haal je hem met zijn blote reet door het riviertje.
Hoe dacht je dat men dat vroeger deed? Gewoon even afsoppen, kan overal hoor.
quote:
En idd, tegenwoordig heb je steeds meer van die boeren waar je voor bijna niets een paar dagen kan staan, en als je al een auto hebt die je alleen vol hoeft te laden met alles wat je nodig denkt te hebben is dat idd zo gedaan, dan ben je incluis benzine voor ¤ 100 klaar .. maar wat als je die niet hebt, met al je spullen in de trein ?
Openbaar vervoer inderdaad. Of vrienden of familie die je op die camping zetten en je na je vakantie weer ophalen. Kan je gelijk hun caravan of tent lenen en dan kost het je zelfs nog minder.
quote:
En wat dat helpen aangaat, dat zal ik helaas aan een ander over moeten laten, niet omdat ik te lui ben maar omdat ik het vertik mij een permanent handicap te werken.
Jij maakt thuis ook niet schoon? Drie wc-tjes poetsen op een dag is inderdaad bijna slavenarbeid. SCHANDALIG dat ze dat durven vragen voor een miezerig seizoen gratis camperen.

Of je gaat gewoon niet. Maar dan ligt het niet aan de hoge kosten maar aan je eigen hoge eisen dat je niet op vakantie gaat.

Bah wat ben jij ontzettend negatief ingesteld.
pi_71956752
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Hehe, die houdbare melk heb ik ooit eens geprobeerd .. daar komt dat verhaal van die luier met dunne stront vandaan, en dat dan de hele vakantie lang, iets van 4 keer per dag .. en mijn ervaring van diezelfde 'vakantie' was dat het niet vers bleef, maar ja, het was dan ook de hele week bijna tropisch
[..]

Klinkt leuk, maar ja, voor mij niet te betalen .. met reiskosten erbij toch mijn leefbudget voor minstens 2 weken, dat is heel lang sparen en 9 van de 10 keer gebeurd er vast iets waardoor je het opgespaarde aan iets anders moet besteden ..
Het lijkt er op dat jij helemaal niet op vakantie wílt.
pi_71956936
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het lijkt er op dat jij helemaal niet op vakantie wílt.
Jawel hoor, maar alleen als ze naar een all-in resort in Thailand kan op kosten van de belastingbetaler.
pi_71957041
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:42 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bah wat ben jij ontzettend negatief ingesteld.
Grappig vind ik het bedrag wat ze noemde voor tv/tel-en internet, nml E80,-
Digi tv van KPN kost E7,50, skypen nagenoeg niets en een internetabo van E25 p/m is snel genoeg.
Besparing per maand +/- E50 X 12 maanden is E600 (extra)voor vakantie.

Maar dat zal wel te min- en te simpel zijn voor iemand met een bestaansminimum.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71957164
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:53 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Grappig vind ik het bedrag wat ze noemde voor tv/tel-en internet, nml E80,-
Digi tv van KPN kost E7,50, skypen nagenoeg niets en een internetabo van E25 p/m is snel genoeg.
Besparing per maand +/- E50 X 12 maanden is E600 (extra)voor vakantie.

Maar dat zal wel te min- en te simpel zijn voor iemand met een bestaansminimum.
Het is algemeen bekend dat arme mensen meer betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')