Je neemt het mee van huis. Neen het is niet ideaal maar zou hou je het tenminste wel een paar uur koel genoeg voor een bbq.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:36 schreef simmu het volgende:
[..]
1) een camping is ook snel vrij duur hoor. maar het gepiep van zwembad & kidsclub komt van elders. moet je niet voor bij mij zijn of bij een bijstandsdame.
2) een koelelement moet wel ergens gekoeld worden he slimmerd. als je op een camping staat in je tentje, waar had je dat dan willen koelen?
De discussie over vakantie is wel interessant.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:36 schreef simmu het volgende:
je reageert nu op iemand die zelf niet eens in de bijstand zit. nog buiten het idee dat het geen zak met voedselbanken te maken heeft, je gaat ook niet inhoudelijk in op mijn vraag van een paar posts terug. doe eens humor tonen. kom eens met bv een budget voor moussy. die postte eerlijk wat zij binnen krijgt.
1) ja leuk meenemen van huis. maar daar heb je geen zak aan als je een week op de camping zit he. duh! is nuttig voor dag 1.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Je neemt het mee van huis. Neen het is niet ideaal maar zou hou je het tenminste wel een paar uur koel genoeg voor een bbq.
[..]
De discussie over vakantie is wel interessant.
En dat vervormde beeld?
Ooit is iemand met de auto naar de voedselbank gegaan. Koren op de molen voor de ' hardwerkende Fok!ker'. Dat filmpje zweeft nu voor de eeuwigheid op youtube, en zorgt voor dat ' zie je wel verwend tuig' beeld.
Die bbq doe je dan ook op dag 1..quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:49 schreef simmu het volgende:
[..]
1) ja leuk meenemen van huis. maar daar heb je geen zak aan als je een week op de camping zit he. duh! is nuttig voor dag 1.
2)
tsja. qua vervormd beeld denk ik dat bij sommige mensen een dosis realiteit wel op zijn plaats zou zijn.
niet iedereen weet dat weet jequote:Op zondag 16 augustus 2009 21:52 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Die bbq doe je dan ook op dag 1..
Ik ben vaak genoeg op vakantie gegaan zonder koelkast hoor. Daar moet je en beetje ' omheen plannen'
Als je een zeilbootje huurt is het heel gewoon om het een paar dagen zonder koelkast en wc te moeten doen.
Dat is erg triest.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:58 schreef simmu het volgende:
en weet je. als je in de bijstand zit en je krijgt zoiets kado. dan moet je dat opgeven en word je de maand erop gekort op je uitkering.
deed je dat echtquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:58 schreef simmu het volgende:
[..]
niet iedereen weet dat weet je
en je hoort mij niks zeggen over creativiteit. maar om weer een voorbeeld te geven: als student vroeg ik dan voor mijn verjaardag dat iedereen (Ouders incluus) samendeed voor een kaartje voor lowlands. dan had ik een kaartje maar nog steeds geen zak te makken. je kan er dus heel makkelijk mee weg komen in die (peperdure!) vreetschuren aldaar om gewoon stug naast iemand te gaan zitten steeds en diens restjes snel naar je toe te schuiven zodra ze opstaan. niemand die het merkt want al die aso's laten gewoon bordjes met eten gewoon staan. ze zijn nog te beroerd om naar de vullisbak te lopen!
en weet je. als je in de bijstand zit en je krijgt zoiets kado. dan moet je dat opgeven en word je de maand erop gekort op je uitkering.
ikke wel hoorquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:06 schreef franksetank het volgende:
[..]
deed je dat echt
ik eet wel eens de laatste restjes van vrienden of huisgenoten op maar van vreemden
Ik hou maandelijks plusminus 100 euro over voor leuke dingen. Dus 570 euro zo voor mij het absolute afknijpminimum zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:15 schreef simmu het volgende:
[..]
ikke wel hoor
ik heb tijden rondgekomen van 35 gulden per week. dat was in 1993. ik denk dat dat nu wel vergelijkbaar is met 35 euro per week. eens per week vlees, veel bonen en een ovjaarkaartik denk niet dat dat met kinderen in huis zo makkelijk gaat.
ik meende het hoor, over dat "kom maar op met een budget"!
Tjonge, dat is niet veel. Knap dat je het voor elkaar krijgt om zelfs nog wat over te houden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik hou maandelijks plusminus 100 euro over voor leuke dingen. Dus 570 euro zo voor mij het absolute afknijpminimum zijn.
Een alleenstaande ouder in de bijstand krijgt nog 300 euro meer dan ik.
knap!quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik hou maandelijks plusminus 100 euro over voor leuke dingen. Dus 570 euro zo voor mij het absolute afknijpminimum zijn.
Een alleenstaande ouder in de bijstand krijgt nog 300 euro meer dan ik.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tjonge, dat is niet veel. Knap dat je het voor elkaar krijgt om zelfs nog wat over te houden.
Ik hou mijn budget nooit zo bij. Een gokjequote:Op zondag 16 augustus 2009 22:45 schreef simmu het volgende:
[..]
knap!
maar serieus, doe eens een budget posten dan
je woont in een woongroep begrijp ik. dat scheelt idd al heel veel! zowel in huur, als in kosten voor voedsel, schoonmaakmiddelen. boodschapen dus. (en kan heel leuk zijn)
Je bent een inspiratie voor alle mensen die van een minimuminkomen rond moeten komenquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
![]()
Vooral met het wonen ben ik goedkoop uit, maar ik vind dus wel eens andere haren in mij douche putje.
Vlees is voor mij geen must scheelt ook.
Kleren kopen? Als ik iets bij een opruiming onder de 10 euro zie gaat het mee. En een TV heb ik niet, TV boeit me niet.
Wonen kan trouwens nog goedkoper, ik ken iemand die maar 80 euro aan huur betaalt.
Dat is nu typerend voor de houding die veel in dit topic heerst.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:55 schreef simmu het volgende:
voor een alleenstaande zijn deze dingen nu eenmaal een stuk makkelijker
Inderdaad, zoals we vanmiddag hebben kunnen lezen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat is nu typerend voor de houding die veel in dit topic heerst.
Men zegt ' kan niet' want: Geen geld.
Vervolgens wordt uitgelegd dat zoiets wel kan, en ook hoe dat dat kan.
Vervolgens is de reactie niet: bedankt voor de tips.
Maar weer ' kan niet, jij wel, maar voor jou is het makkelijk'
idd, en dat ene persoon is niet achterlijk .. dat heb ik namelijk geprobeerd .. met als gevolg dat ik ondanks alle goede afspraken toch spullen kwijt waren, andere dingen waren kapot, dus dat waren al meerkosten, en omdat ik het niet vertrouwde was het ook nog eens 2 nieuwe cilinders in de sloten .. en gelukkig maar, want een paar weken later kwam ik thuis en allemaal van die vreemde krassen op dat nieuwe slot.quote:
Dan zou ik wel willen weten hoe je dat doet .. met kinderen, zodat die geen half bedorven voedsel binnen krijgen!quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:52 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Die bbq doe je dan ook op dag 1..
Ik ben vaak genoeg op vakantie gegaan zonder koelkast hoor. Daar moet je en beetje ' omheen plannen'
Als je een zeilbootje huurt is het heel gewoon om het een paar dagen zonder koelkast en wc te moeten doen.
tsja. moet ik me aangesproken voelen ofzo? ik zeg nergens 'kan niet' hoor. nog buiten het feit dat ik heul niet in de bijstand zit. ik denk alleen wel dat het met kinderen een stuk lastiger is dan als alleenstaande. nog een voorbeeldje. een maat van me profiteert van het idee dat die 10 jaar terug studeerde en toen voor een studentenkamer geen oprotclausule hoefde te tekenen. die woont dus nu al dik 10 jaar heel tevreden (en goedkoop!) in een studentenkamer. zie je het al voor je met 2 kinderen op een studentenkamertje van 12 m^2? beetje realiteitszin tonen hoor.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat is nu typerend voor de houding die veel in dit topic heerst.
Men zegt ' kan niet' want: Geen geld.
Vervolgens wordt uitgelegd dat zoiets wel kan, en ook hoe dat dat kan.
Vervolgens is de reactie niet: bedankt voor de tips.
Maar weer ' kan niet, jij wel, maar voor jou is het makkelijk'
Iemand merkte op dat ik mijn budget zou hebben gepost, dat klopt dus niet, ik gaf een berekening van een echtpaar, voor een alleenstaande ouder is dat stukken minder .. ik heb nu, met toeslagen erbij, per maand afgerond ¤ 1050, en eens in het jaar vakantiegeld ¤ 530.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik hou mijn budget nooit zo bij. Een gokje
260 huur + internet
90 ziektekosten.
6.50 telefoon
40 euro per week aan eten=160 euro En drinken? Frisdrank hou ik niet van, en alcoholisch tel ik bij ' extra'![]()
40 per maand aan kleren.
samen dus 556, 5
Precies .. dat 1 op 1 vergelijken met elkaar slaat nergens op .. als ik in me eentje zou leven zou ik het zelfs nog kunnen doen met 20 euro in de week voor eten, en dan doe ik elke dag boodschappen ..quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:55 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. moet ik me aangesproken voelen ofzo? ik zeg nergens 'kan niet' hoor. nog buiten het feit dat ik heul niet in de bijstand zit. ik denk alleen wel dat het met kinderen een stuk lastiger is dan als alleenstaande. nog een voorbeeldje. een maat van me profiteert van het idee dat die 10 jaar terug studeerde en toen voor een studentenkamer geen oprotclausule hoefde te tekenen. die woont dus nu al dik 10 jaar heel tevreden (en goedkoop!) in een studentenkamer. zie je het al voor je met 2 kinderen op een studentenkamertje van 12 m^2? beetje realiteitszin tonen hoor.
Ik had meer het idee dat we het hier te maken hebben met huidige of vroegere studenten die hun eigen lage studenten-inkomen, en hoe goed ze zich weten/wisten te redden (en hoe leuk het was) vergelijken met een gezinssituatie .. totaal voorbijgaand aan het feit dat je als gezin de kosten niet kan delen, dat je de volle mep moet betalen, voor alles .. zo zijn mijn vaste lasten al hoger dan wat er genoemd werd als bedrag van 'daar red ik het mee'quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:01 schreef simmu het volgende:
en dan hield ik me trouwens nog met de "right back at ya!" houding. want als je als alleenstaande je zo kan redden op een uitkering, zo creatief bent met je inkomen en dat zo goed lukt, dan snap ik niet waarom je niet gewoon een baan hebt!
maar goed, persoonlijk vind ik dat nogal een veroordelerige houding omdat je niet weet wat er allemaal achter zit. ik tiep het hier nu in een (waarschijnlijk futile) poging tot duidelijk maken dat veroordelen vanachter een scherm lekker makkelijk is.
Ik heb een vmbo-er die met openbaar vervoer moet. Kostte eerst 67 euro per maand voor een trajectkaart, maar nu met een proef in het OV slechts 27 euro en dan mag hij heel Brabant (of alleen zuidoost?) door. Dat is dus nog wel te doen, dan.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:55 schreef Leandra het volgende:
Die MBO'er boven de 18 krijgt tenminste studiefinanciering, je bent pas echt compleet klaar als je een laag inkomen hebt en een MBO'er van 16 of 17 die met het openbaar vervoer naar school moet wegens de afstand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |