Gelukkig zijn de schoolboeken voor het middelbaar onderwijs nu gratis, op de borg na, maar heb je een mbo-er, maak dan je borst maar nat. Gelukkig is die van ons nog geen 18, scheelt weer in schoolgeld, maar de boeken waren toch al weer zo'n 350 euro. Dan nog een rekening van 110 euro voor spullen die op school worden uitgereikt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:39 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, de schoolboeken/spullen voor volgend jaar, nieuwe schoenen en wat er overblijft is voor de zomervakantie, voor de ijsjes en het zwembad.
ja en een slimme student gaat naar de bieb, kopieert het gehele boek en laat het dan netjes inbinden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de schoolboeken voor het middelbaar onderwijs nu gratis, op de borg na, maar heb je een mbo-er, maak dan je borst maar nat. Gelukkig is die van ons nog geen 18, scheelt weer in schoolgeld, maar de boeken waren toch al weer zo'n 350 euro. Dan nog een rekening van 110 euro voor spullen die op school worden uitgereikt.
Heb je een mbo-er boven de 18, komt er ook nog een berg schoolgeld bij.
Kan me heel goed voorstellen dat dit voor een gezin dat noodgedwongen in de bijstand zit, niet makkelijk is.
Ja, dat risico loop je, en dat risico lopen die mensen waarmee je van woning ruilt ook.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je de mensen waarmee je kan ruilen kent wel, anders is het wel een gigantisch risico dat je daar neemt, ze zullen je spullen maar vernielen/stelen
Niet ' zomaar' . Maar als je wat je over houdt achteruit legt?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:16 schreef simmu het volgende:
jeutje zeg. ik schrik er toch wel van dat mensen echt denken dat iemand in de bijstand zomaar 1-2-3 ¤300,- kan lappen! nee. dat kan meestal niet namelijk!
ligt het nu aan mij? ik heb toch de indruk dat heel veel mensen een heel vervormd idee hebben bij wat je nu eigenlijk allemaal kan op zo'n laag inkomen.
Nee, dat denken de mensen meestal niet.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:16 schreef simmu het volgende:
jeutje zeg. ik schrik er toch wel van dat mensen echt denken dat iemand in de bijstand zomaar 1-2-3 ¤300,- kan lappen! nee. dat kan meestal niet namelijk!
(..)
Precies, elk voorstel wordt getorpedeerd, dus tja..quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:24 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Nee, dat denken de mensen meestal niet.
Wat men wel denkt: als je dan zo nodig op vakantie wil met zo weinig geld, probeer er iets van te maken ipv bij voorbaat al negatief te lopen doen dat het allemaal toch niet kan.
meestal is er niks over. serieus. iemand postte hier een budget qua inkomen, kijk daar eens naar. en kijk dan eens naar dingen als huur, gwl, verzekeringen, voedsel en dingen voor kinderen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Niet ' zomaar' . Maar als je wat je over houdt achteruit legt?
Ik heb een budget van 670 euro per maand en ik zou daar best 1 x per jaar van op vakantie kunnen hoor.
waar dan?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies, elk voorstel wordt getorpedeerd, dus tja..
Er zijn allerlei suggesties en ideetjes aangedragen voor een goedkope vakantie, maar niets kon, of was niet goed genoeg of toch nog te duur.quote:
ja. ik lees het hele topic al. ik zie nergens wat dan ook staan waar bv woningruil afgewezen wordt.quote:
Samenvatting vorige pagina's Camping? Kan niet is duur want moet een zwembad+kidsclub bij.quote:
Jawel hoor, want je huis kan leeggeroofd worden, dus dat was ook niks.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:29 schreef simmu het volgende:
[..]
ja. ik lees het hele topic al. ik zie nergens wat dan ook staan waar bv woningruil afgewezen wordt.
Woningruil kan niet want mensen kunnen de boel vernielen en stelen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:29 schreef simmu het volgende:
[..]
ja. ik lees het hele topic al. ik zie nergens wat dan ook staan waar bv woningruil afgewezen wordt.
Ik heb genoeg over elke maand. Omdat ik met ander huurders samenwoon houd ik mijn huur lekker laag. Maar dat zal ook wel weer onacceptabel zijn, andere haren in je doucheputje.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:27 schreef simmu het volgende:
[..]
meestal is er niks over. serieus. iemand postte hier een budget qua inkomen, kijk daar eens naar. en kijk dan eens naar dingen als huur, gwl, verzekeringen, voedsel en dingen voor kinderen.
Niet iedereen wees woningruil af hoor.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel hoor, want je huis kan leeggeroofd worden, dus dat was ook niks.
1) een camping is ook snel vrij duur hoor. maar het gepiep van zwembad & kidsclub komt van elders. moet je niet voor bij mij zijn of bij een bijstandsdame.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Samenvatting vorige pagina's Camping? Kan niet is duur want moet een zwembad+kidsclub bij.
Goedkope bbq? Kan niet we kunnen alles niet koel houden.
Koelbox+element ? Kan niet geen stroom. Goed nieuws! een koelelement heeft geen stroom nodig!
Kan niet wordt niet meer verkocht. enz enz
Nee, 1 persoon.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Niet iedereen wees woningruil af hoor.
toevallig was ik ooit studentquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik heb genoeg over elke maand. Omdat ik met ander huurders samenwoon houd ik mijn huur lekker laag. Maar dat zal ook wel weer onacceptabel zijn, andere haren in je doucheputje.
ja op de wc schijt jequote:Op zondag 16 augustus 2009 21:38 schreef simmu het volgende:
[..]
toevallig was ik ooit studentin de gimmie shelter in delft
ik en 7 gasten
we hadden 2 douches, met gordijntjes ertussen. lekker boeuh. never mind die douche, weet je wel wat voor smerige gewoontes die gasten op de plee hadden?
wil je het echt weten?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:42 schreef franksetank het volgende:
[..]
ja op de wc schijt je
maar over het algemeen zijn vrouwenhuizen smeriger dan mannenhuizen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |