abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71924437
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ooit van een koelbox gehoord?

Wat is het toch met armoe? Studenten worden er creatiever van en huismoeders gaan er juist van achter de geraniums plakken.
ook wel sneu als een paar jonge mensen een vrouw van 50+ moeten vertellen hoe je gaat camperen, je goedkoop inkoopt en hoe je je kunt vermaken
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:46:35 #152
3542 Gia
User under construction
pi_71924469
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:09 schreef franksetank het volgende:

[..]

ze willen zelf niks doen altijd de gemakkelijkste weg.
waarom denk je dat ze in de bijstand zit...
Ik? Ik zit niet in de bijstand, hoor.
pi_71924526
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:34 schreef franksetank het volgende:

[..]

ah tuurlijk...
http://www.campingplatz-kreuzeck.de/Preise.htm
http://www.campingplatz-kreuzeck.de/camping.htm

keurige camping voor weinig geld.
vermaak voor kinderen, groot bos en heuvels, meertje en allerlei voorzieningen.

en voor je diarree koters ook nog een babycenter:
http://www.campingplatz-kreuzeck.de/babycenter.htm

en de camping heet geen buchenwald dus geen afzettingen of andere beperkingen.

en zo zijn er duizenden campings, vind het een hele prestatie van jouw soort om juist die campings te vinden die duur zijn en zonder voorzieningen.
De bovenste is ¤ 25 dus per dag, voor 2 volwassen en 2 kinderen in 1 tent .. en dan zonder stroom .. zo ongeveer het bedrag dus dat Gia noemde
Hoe dan ook, een weekje kost je dan ¤ 175, boven je normale kosten van levensonderhoud dus ..
maar dan ben je er nog niet, je zal er ook naar toe moeten komen en weer terug , met al die spullen .. hoe doe je dat? Met de trein en dan hoe naar de camping? Met de taxi? Je huurt een auto (kost wel ¤ 2 meer dan per nacht)?
pleased to meet you
pi_71924559
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ooit van een koelbox gehoord?

Wat is het toch met armoe? Studenten worden er creatiever van en huismoeders gaan er juist van achter de geraniums plakken.
Hoe krijg jij een koelelement koud zonder stroom?
pleased to meet you
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:52:01 #155
3542 Gia
User under construction
pi_71924583
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:34 schreef franksetank het volgende:

[..]

ah tuurlijk...
http://www.campingplatz-kreuzeck.de/Preise.htm
http://www.campingplatz-kreuzeck.de/camping.htm

keurige camping voor weinig geld.
vermaak voor kinderen, groot bos en heuvels, meertje en allerlei voorzieningen.

en voor je diarree koters ook nog een babycenter:
http://www.campingplatz-kreuzeck.de/babycenter.htm

en de camping heet geen buchenwald dus geen afzettingen of andere beperkingen.

en zo zijn er duizenden campings, vind het een hele prestatie van jouw soort om juist die campings te vinden die duur zijn en zonder voorzieningen.
Die is toch al wel 28,50 per dag, voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen.
Precies wat ik al zei, dus. Een goedkope camping ben je al gauw 30 euro per dag voor kwijt.
Dan moet je nog een tent en kampeerspullen aanschaffen. Met 4 personen moet je óf een grote tent hebben, en die zijn niet goedkoop óf 2 kleine tentjes, maar dan betaal je extra.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:02:21 #156
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_71924795
Uiteindelijk is het natuurlijk heel simpel: een uitkering is bedoeld om je te helpen met je basisbehoeften en we hebben met z'n allen afgesproken dat luxe vakantie vieren daar niet bijhoort.
Wil je dan toch, heb je 2 opties: inventief zijn en niet te hoge eisen stellen of zorgen dat je geld genoeg hebt om je hoge eisen te kunnen betalen.
En in Nederland is beide mogelijk, als je maar wilt. Maar ja, het is makkelijker om te klagen en zeuren dat het allemaal zo moeilijk is.
zonnig Brasil
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:06:37 #157
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71924897
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe krijg jij een koelelement koud zonder stroom?
Vroegah had je van die dingen die je in de vriezer legde en die je dan bij je spul in de koelbox legde zodat het koud bleef.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:06:59 #158
3542 Gia
User under construction
pi_71924909
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:02 schreef qwerty_x het volgende:
Uiteindelijk is het natuurlijk heel simpel: een uitkering is bedoeld om je te helpen met je basisbehoeften en we hebben met z'n allen afgesproken dat luxe vakantie vieren daar niet bijhoort.
Wil je dan toch, heb je 2 opties: inventief zijn en niet te hoge eisen stellen of zorgen dat je geld genoeg hebt om je hoge eisen te kunnen betalen.
En in Nederland is beide mogelijk, als je maar wilt. Maar ja, het is makkelijker om te klagen en zeuren dat het allemaal zo moeilijk is.
Niemand klaagt, behalve degenen die bijstandsgezinnen geen vakantie gunt in het kader van de 'vakantiebank'.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:08:53 #159
3542 Gia
User under construction
pi_71924960
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Vroegah had je van die dingen die je in de vriezer legde en die je dan bij je spul in de koelbox legde zodat het koud bleef.
Sinds mensen allemaal hun campingkoelkastje/electrische koelbox meenemen, heb je op de meeste campings die mogelijkheid niet meer. Daarbij moest je daar vroeger ook voor betalen. 50 cent per element.
Dan kun je net zo goed electriciteit afnemen en zelf koelen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:09:05 #160
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_71924967
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Niemand klaagt, behalve degenen die bijstandsgezinnen geen vakantie gunt in het kader van de 'vakantiebank'.
ik heb toch al heel wat posts voorbij zien komen vol met klaagzang waarom het niet mogelijk is om op vakantie te gaan
zonnig Brasil
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:13:58 #161
3542 Gia
User under construction
pi_71925093
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:09 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ik heb toch al heel wat posts voorbij zien komen vol met klaagzang waarom het niet mogelijk is om op vakantie te gaan
Dat is geen klaagzang, maar gewoon een feit. Een bijstandsgezin kan simpelweg moeilijk op vakantie. 25 euro per dag is toch echt te duur om erbij te hebben. Voor 2 weken ben je dan alleen aan verblijf al 350 euro kwijt en dan heb je verder nog niks. Tel daar de reiskosten nog eens bij op, vaak ook enkele honderden euro's heen en terug, dan ben je al de helft van je bijstandsuitkering kwijt. En dan ben je er alleen nog maar. Akkoord, eten en drinken hoef je niet te tellen, dat moet je thuis ook.

Bijstandsgezinnen kunnen dit dus echt niet.

En dan vind ik "de vakantiebank" en prima initiatief. Heel veel gezinnen zijn daar mee geholpen.

Overigens klaag ik niet, want ik zit niet in de bijstand, maar WAO en mijn man heeft gewoon een baan.
Ik heb alleen begrip voor de problemen van bijstandsgezinnen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:18:17 #162
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71925178
In de bijstand krijg je toch ook vakantiegeld?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71925227
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is geen klaagzang, maar gewoon een feit. Een bijstandsgezin kan simpelweg moeilijk op vakantie. 25 euro per dag is toch echt te duur om erbij te hebben. Voor 2 weken ben je dan alleen aan verblijf al 350 euro kwijt en dan heb je verder nog niks. Tel daar de reiskosten nog eens bij op, vaak ook enkele honderden euro's heen en terug, dan ben je al de helft van je bijstandsuitkering kwijt. En dan ben je er alleen nog maar. Akkoord, eten en drinken hoef je niet te tellen, dat moet je thuis ook.

En dan vind ik "de vakantiebank" en prima initiatief. Heel veel gezinnen zijn daar mee geholpen.

Overigens klaag ik niet, want ik zit niet in de bijstand, maar WAO en mijn man heeft gewoon een baan.
Ik heb alleen begrip voor de problemen van bijstandsgezinnen.
je hoeft ook niet perse naar het buitenland te gaan.
je kunt ook gewoon in nederland naar de camping, zat mooie gebieden en vaak uiststekend bereikbaar met openbaar vervoer.
daarnaast hoef je ook geen 2 weken te gaan, 10 dagen of een week kan ook.
ben je 175 euro kwijt aan de camping, 100 euro erbij voor extraatjes en je hebt een vakantie voor je gezin voor nog geen 300 euro.
en dan hebben we het nog steeds over een luxe goed want dat is vakantie.

er zullen best mensen bij zitten die het echt nodig hebben maar het word ook zwaar misbruikt, vol luie losers en mensen die het gewoon verdienen.
(en dan nog krijgen ze gratis geld)
pi_71925380
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:49 schreef moussie het volgende:

[..]

De bovenste is ¤ 25 dus per dag, voor 2 volwassen en 2 kinderen in 1 tent .. en dan zonder stroom .. zo ongeveer het bedrag dus dat Gia noemde
Hoe dan ook, een weekje kost je dan ¤ 175, boven je normale kosten van levensonderhoud dus ..
maar dan ben je er nog niet, je zal er ook naar toe moeten komen en weer terug , met al die spullen .. hoe doe je dat? Met de trein en dan hoe naar de camping? Met de taxi? Je huurt een auto (kost wel ¤ 2 meer dan per nacht)?
Dan maar niet op vakantie, dat is dus echt luxe en verre van een eerste levensbehoefte. Ik ben dit jaar ook niet op vakantie geweest, dat is echt geen ramp.
pi_71925487
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:13 schreef Gia het volgende:
Tel daar de reiskosten nog eens bij op, vaak ook enkele honderden euro's heen en terug
Waar wil je ze helemaal heen sturen Naar de camping kost echt geen honderden euro's qua vervoer
quote:
Nou, dan niet. Wat is het probleem?
quote:
Een plasma-tv-bank en een blu-ray-bank zouden ook zeer welkom zijn, maar valt niet echt serieus te nemen.

Al met al kunnen we denk ik wel concluderen dat we het vrij goed hebben, ook de meeste 'armen'
pi_71926135
Raar om te lezen dat ze te weinig goederen hebben, bij ons in de gemeente geven ze momenteel zelfs voedselpakketten aan de vrijwilligers mee omdat ze teveel aan goederen binnenkrijgen
pi_71926738
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dan maar niet op vakantie, dat is dus echt luxe en verre van een eerste levensbehoefte. Ik ben dit jaar ook niet op vakantie geweest, dat is echt geen ramp.
Het hoeft toch niet per see een camping ofzo te zijn? Men kan ook ruilen met de woning van een ander bijstandsgezin.
pi_71926888
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:

[..]

Het hoeft toch niet per see een camping ofzo te zijn? Men kan ook ruilen met de woning van een ander bijstandsgezin.
Eigen initiatief is een vies woord lijkt het wel. (er is zelfs een startpagina woningruil, hoe moeilijk is het)
De tering naar de nering zetten en provisorisch eea doen met de kids ook.

Er zijn zoveel dingen te doen die relatief weinig geld kosten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Clairvaux op 16-08-2009 17:43:57 ]
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:50:53 #169
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71927209
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Sinds mensen allemaal hun campingkoelkastje/electrische koelbox meenemen, heb je op de meeste campings die mogelijkheid niet meer. Daarbij moest je daar vroeger ook voor betalen. 50 cent per element.
Dan kun je net zo goed electriciteit afnemen en zelf koelen.
Je zoekt echt naar redenen om te zeggen dat het allemaal niet kan he?

Overigens vind ik dat gezeik op de Vakantiebank ook onzin, het is een particulier initiatief.

Van die toetsenbordenhelden die denken 'wie niet werkt zal niet eten' en dan maar vinden dat mensen in de bijstand nooit iets leuks mogen. (en mogen is wat anders dan recht hebben op )
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 18:06:58 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_71927566
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dat is een leuk en goedkoop idee!
Als je dan zelf bijvoorbeeld uit het oosten komt en ruilt met een gezin dat dicht bij het strand woont, is het helemaal super voor de kinderen.
En dan heb je alleen de reiskosten. Eten doe je thuis ook.
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:33:23 #171
3542 Gia
User under construction
pi_71928137
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:18 schreef Hukkie het volgende:
In de bijstand krijg je toch ook vakantiegeld?
Ja, en dan kunnen ze weer een keer allemaal nieuwe schoenen kopen en nieuwe kleding. Eventueel wat schoolspullen en als ze al een autootje hebben, de APK keuring en grote beurt. En dan is het op.
pi_71928141
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is een leuk en goedkoop idee!
Als je dan zelf bijvoorbeeld uit het oosten komt en ruilt met een gezin dat dicht bij het strand woont, is het helemaal super voor de kinderen.
En dan heb je alleen de reiskosten. Eten doe je thuis ook.
Als je de mensen waarmee je kan ruilen kent wel, anders is het wel een gigantisch risico dat je daar neemt, ze zullen je spullen maar vernielen/stelen
pleased to meet you
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:36:36 #173
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71928185
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, en dan kunnen ze weer een keer allemaal nieuwe schoenen kopen en nieuwe kleding. Eventueel wat schoolspullen en als ze al een autootje hebben, de APK keuring en grote beurt. En dan is het op.
Herkenbaar, ik gebruikte mijn vakantiegeld ook als financiele buffer voor de rest van het jaar.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:37:20 #174
3542 Gia
User under construction
pi_71928200
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Overigens vind ik dat gezeik op de Vakantiebank ook onzin, het is een particulier initiatief.

Van die toetsenbordenhelden die denken 'wie niet werkt zal niet eten' en dan maar vinden dat mensen in de bijstand nooit iets leuks mogen. (en mogen is wat anders dan recht hebben op )
Precies wat ik bedoel. Mensen in de bijstand hebben vaak geen kans op extraatjes, omdat ze zorgvuldig moeten plannen waar ze hun geld aan uitgeven. Een vakantie hoort daar dan niet bij.

Als dat op deze manier wel kan, is dat toch prima!!
pi_71928250
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

idd, de schoolboeken/spullen voor volgend jaar, nieuwe schoenen en wat er overblijft is voor de zomervakantie, voor de ijsjes en het zwembad.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')