abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:41:30 #101
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71886674
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:57 schreef McKillem het volgende:
Ik blijf vraagtekens zetten achter die hele voedselbank...
Een voedselbank voor beesten (van voedselbank klanten) en kinderen kan ik wel achter staan omdat die beesten en koters er oprecht niets aan kunnen doen dat hun meerdere geen geld heeft, maar wat moet je allemaal wel niet fout doen in dit land om het ZO moeilijk te hebben dat je naar de voedselbank moet voor eten?
Ik heb een voedselbank bij mij in de wijk. Als ik zie wat daar gemiddeld een doos eten ophaalt. . . Dan krijg ik ook weleens mijn twijfels, dat ik denk, stop maar met roken, gebruik dat geld maar om je eten te betalen. Prioriteiten.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:54:57 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71887067
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar ja, probeer dat maar aan het verstand te krijgen van mensen die hun wijsheid bij SBS6 vandaan halen, die denken dat iedereen in de bijstand een tokkie is die bier zuipend en kettingrokend voor de TV hangt
Niet iedereen. Maar ze zijn er wel. De groep die bijvoorbeeld geen kleding koopt (of één keer in de zoveel tijd bij de kringloop) om zo toch geld over te houden voor die peuk en dat bier.
pi_71887129
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Niet iedereen. Maar ze zijn er wel. De groep die bijvoorbeeld geen kleding koopt (of één keer in de zoveel tijd bij de kringloop) om zo toch geld over te houden voor die peuk en dat bier.
ook dat is prioriteiten stellen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71887232
quote:

[..]

Dat is wat ik eerder al zei, je moet je prioriteiten kunnen stellen .. het is beslist geen luxe leven, je kan er net van rondkomen als je verstandig bent .. maar spontaan iets kopen, die jurk voor een tientje, of met je vrienden naar de bios, uitgaan waar je entree moet betalen, een leuk concert bezoeken, of te wel, even ontspannen, stoom afblazen, iets leuks doen voor jezelf, dat zit er niet in ..

Nou... Ze betaalde ook haar HBO opleiding ervan en als vrienden naar de bios gingen kregen we ook gewoon geld om mee te gaan.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_71887414
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:25 schreef Gia het volgende:

[..]

@moussie
Had jij dan geen werk op het moment dat je dat stempeltje "arbeidsgehandicapt" kreeg? Want ik ben ook bestempeld tot arbeidsgehandicapt en heb gewoon WAO.
nope, we waren zo'n traditioneel gezinnetje, mams thuis voor de kids, dat was in die tijd toen de werkloosheid nog zo hoog was (en voor wie het vergeten is, die was niet zo hoog omdat mensen te lui waren om te werken, de banen waren er niet) .. en al wou ik wel, de banen lagen niet voor het oprapen, en goede en betaalbare kinderopvang was toen nog schaars, iig in mijn gemeente, geen familie dichtbij en nog redelijk nieuw in de buurt dus geen netwerk .. en een paar jaar verder, met alle kids overdag op school en manlief de deur uitgezet omdat die last kreeg van wapperende handjes (om vooroordelen voor te zijn, nee, geen moslim, oer-hollands met stamboom van een paar eeuwen) na zijn ontslag, en de banenmarkt aan het aantrekken, was ik bezig met een opleiding .. en toen werd ik ziek .. iets van wal en schip dus, of ergens daar tussen in ..

Op dit moment is er een kleine kans dat hetgeen ik nu doe idd een betaalde baan wordt .. en al zou ik er op achteruit gaan omdat ik sommige vergoedingen niet meer krijg, ik heb het er zo voor over ..
pleased to meet you
pi_71888558
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:59 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Nou... Ze betaalde ook haar HBO opleiding ervan en als vrienden naar de bios gingen kregen we ook gewoon geld om mee te gaan.
Van een bijstandsuitkering? Sorry hoor, maar dat vind ik moeilijk om te geloven, voor een dagopleiding heb je hun toestemming nodig en een avondopleiding is peperduur, iig nu .. en dan ook nog geld hebben voor de bioscoop .. weet je zeker dat die vrienden je moeder dat geld niet toe hebben gestoken .. ?

Daarnaast, hoe oud ben jij, over welke periode praat je, was dat de tijd dat de huren nog te betalen waren, en gas en licht ook, en toen je ziekenfonds nog iets van 40 guldens in de maand was? Je beseft dat de marge toen nog iets ruimer was, dat die er nu echt niet meer is?
pleased to meet you
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:05:53 #107
3542 Gia
User under construction
pi_71889396
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Van een bijstandsuitkering? Sorry hoor, maar dat vind ik moeilijk om te geloven, voor een dagopleiding heb je hun toestemming nodig en een avondopleiding is peperduur, iig nu .. en dan ook nog geld hebben voor de bioscoop .. weet je zeker dat die vrienden je moeder dat geld niet toe hebben gestoken .. ?

Daarnaast, hoe oud ben jij, over welke periode praat je, was dat de tijd dat de huren nog te betalen waren, en gas en licht ook, en toen je ziekenfonds nog iets van 40 guldens in de maand was? Je beseft dat de marge toen nog iets ruimer was, dat die er nu echt niet meer is?
Ze had het over een playstation 1 toen de 2 al uit was, nog niet zo heel lang geleden dus.

Maarrrr, ik heb toen ik 23 was, ook met behoud van bijstand een fulltime secretaresse-opleiding mogen volgen, 2 jaar lang, volledig betaald door de overheid. En dat is nu alweer bijna 23 jaar geleden.
Dus, dat kan wel.
pi_71889450
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Voor haar HBO ging ze inderdaad in de guldentijd. Maar 3 jaar geleden had ze door omstandigheden weer een tijd een uitkering en toen ging alles ook gewoon goed. Het gebeurde niet vaak maar ik ging gewoon naar de bios als ik dat wou.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_71889504
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:17 schreef moussie het volgende:

[..]

En als je werkt weet je dat je werkeloos kan raken, als je trouwt en kinderen krijgt weet je ook niet van tevoren wat er gaat gebeuren, en als je nu nog gezond bent, knijp dan in je handen en geniet ervan, want zelfs al leef je nog zo bewust en verantwoord, ook jij kan morgen ziek en afhankelijk worden .. aan alles wat je doet zit risico.

En ja leuk zo'n faillietverklaring, maar zover ik weet probeert een curator dan wel de schuld op je te verhalen, en wat je inkomen dan ook is op zo'n moment, daar wordt beslag op gelegd .. dus daar zit je dan met je ¤ 150 per maand om van te leven
Met natuurlijk het contrast dat werkeloos raken mij niet de schulden in werpt. Daar hebben we ww voor totdat ik weer een nieuwe baan heb.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Mijn vader was vroeger zelfstandige en is failliet gegaan door de opkomst van de supermarkten. Nu had hij natuurlijk hard kunnen zijn en het erop aan laten komen, oftewel, failliet verklaren en niemand betalen, maar zo steekt hij niet in elkaar. Hij heeft dus een persoonlijke lening bij de bank gesloten om al zijn leveranciers nog te kunnen betalen. Tja, en dan heb je dus toch schuld over.

Hij is nu bijna 70, mijn moeder ook en behalve hun AOW'tje hebben ze helemaal niks.
En geloof me maar, die hebben nog teveel om gebruik te kunnen maken van zoiets als een voedselbank.
Oftewel, wil je zo'n pakket krijgen, dan moet je nog minder dan niks hebben.

Mensen met 2 inkomens hebben zeker meer.
Die hij kennelijk wel doodnormaal heeft kunnen afbetalen, want een lening krijgen zonder een inkomen is onmogelijk.
Een 'schuld' heb ik ook wel in de vorm van een hypotheek, dat zegt natuurlijk niet zo veel.
pi_71889583
quote:

Maar ja, probeer dat maar aan het verstand te krijgen van mensen die hun wijsheid bij SBS6 vandaan halen, die denken dat iedereen in de bijstand een tokkie is die bier zuipend en kettingrokend voor de TV hangt
Als dit op mij slaat wil ik gewoon voor de record even verklaren dat ik op Discovery Channel en ontbijtnieuws na geen tv kijk.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:33:51 #111
3542 Gia
User under construction
pi_71890374
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:08 schreef McKillem het volgende:
Die hij kennelijk wel doodnormaal heeft kunnen afbetalen, want een lening krijgen zonder een inkomen is onmogelijk.
Een 'schuld' heb ik ook wel in de vorm van een hypotheek, dat zegt natuurlijk niet zo veel.
Hij is door het faillisement overspannen geraakt en in een soort van WAO terecht gekomen. WAO/AAW of zoiets. In elk geval dankzij een hele dure verzekering die hij had toen hij nog werkte. Dus, ja, hij had inkomen.
Die lening heb ik trouwens samen met een neef overgenomen, zodat ze die renteloos konden aflossen. Scheelde weer.
pi_71890533
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij is door het faillisement overspannen geraakt en in een soort van WAO terecht gekomen. WAO/AAW of zoiets. In elk geval dankzij een hele dure verzekering die hij had toen hij nog werkte. Dus, ja, hij had inkomen.
Die lening heb ik trouwens samen met een neef overgenomen, zodat ze die renteloos konden aflossen. Scheelde weer.
Okay, nou ja das kut dan.
Maargoed aangezien hij geen voedselbank klant is staatie denk ik (en mss gelukkig) buiten discussie.
pi_71892250
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze had het over een playstation 1 toen de 2 al uit was, nog niet zo heel lang geleden dus.

Maarrrr, ik heb toen ik 23 was, ook met behoud van bijstand een fulltime secretaresse-opleiding mogen volgen, 2 jaar lang, volledig betaald door de overheid. En dat is nu alweer bijna 23 jaar geleden.
Dus, dat kan wel.
duh, dat is wat ik zeg, met toestemming van en betaald door .. overdag een opleiding volgen zonder hun toestemming mag niet, en avondschool is peperduur ..

Doen ze trouwens nog steeds hoor, via allerhande trajecten, ook voor jongeren die dankzij het een of ander de boot hebben gemist, deel-certificaten halen in werkplaatsen die aansluiten op vraag uit de arbeidsmarkt ..
pleased to meet you
pi_71892348
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:07 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Voor haar HBO ging ze inderdaad in de guldentijd. Maar 3 jaar geleden had ze door omstandigheden weer een tijd een uitkering en toen ging alles ook gewoon goed. Het gebeurde niet vaak maar ik ging gewoon naar de bios als ik dat wou.
En wat heeft jouw moeder zichzelf toen ontzegt om dat te kunnen betalen .. toch maar niet naar de kapper terwijl het eigenlijk hoognodig is .. met een flauwe glimlach verklaren dat je je haar toch liever weer lang wil hebben oid ?
pleased to meet you
pi_71892792
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:11 schreef McKillem het volgende:

[..]

Als dit op mij slaat wil ik gewoon voor de record even verklaren dat ik op Discovery Channel en ontbijtnieuws na geen tv kijk.
Hihi .. en South Park neem ik aan ..

maar ja, de algemene beeldvorming is gebaseerd op dat soort stereotypetjes, of je ze nou tegen komt bij SBS6, in de Telegraaf of hier, via via .. en tja, dat is een nogal vertekend beeld van de realiteit.

Ze zitten er tussen, klopt, mensen die wel de capaciteit hebben maar de kantjes eraf lopen .. maar wat ik ervan heb gezien is dat een kleine minderheid .. en niemand die daar een grotere hekel aan heeft dan diegene die voor profiteur wordt uitgemaakt dankzij zulk volk
pleased to meet you
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:50:16 #116
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71892995
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:19 schreef McKillem het volgende:

Ik vind het prima dat je zo'n opmerking tegen me aanflikkert, maar dan verwacht ik ook voorbeelden.

Vb-tjes

mensen die door de crisis in de problemen zijn gekomen. Bijv. door hoge leningen van bijv. DSB Die mensen hoge leningen aansmeert door zaken te beloven die ze uiteindelijk niet nakomen. Mensen die een bedrijfje hebben. Geen geld meer krijgen omdat de banken ondanks miljarden overheidssteun op hun geld blijven zitten. Allemaal mogelijk kandidaten!
De gemeenten worden op dit moment overspoeld met aanvragen voor uitkeringen

En jij komt dan met :
quote:
Ik heb nog nooit iemand in dit land gezien die extreem minimaal moet leven en niet iets te verwijten valt waardoor hij/zij nou zo leeft.
Met zo'n opmerking ben je toch wereldvreemd. Ik zou haast gaan geloven dat je onder een steen geleefd hebt de afgelopen 20 jaar, vooral vwb dat laatste gedeelte.

[ Bericht 26% gewijzigd door Fockker op 15-08-2009 01:20:40 ]
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:55:31 #117
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71893124
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, dat kan wel.
Ik heb ook ICT opleidingen (EXIN) gedaan in 1989-1993 Ook (volledig) betaald door de gemeente, echter na gebleke geschiktheid.

Ik blijf vinden dat er nu eenmaal mensen zijn die op de een of andere manier hulp nodig hebben, door bijv. een voedselbank.Ik heb daar geen problemen mee.
quote:
Om in aanmerking te komen voor ondersteuning zijn criteria opgesteld. De aanmeldende organisatie beoordeelt of iemand binnen deze criteria valt. Er zal regelmatig een evaluatie plaatsvinden om te zien of voortzetting nog nodig of noodzakelijk is.
Ze doen nog meer.
quote:
De hulp van de Voedselbank is bedoeld om mensen/gezinnen een steuntje in de rug te geven bij het oplossen van hun financiele problemen en is in principe tijdsgebonden. Hulp kan worden geboden voor een maximum periode van 3 jaar, gekoppeld aan de maximale periode van een schuldsanering.

De werkwijze is als volgt:
Via een hulpverlenende organisatie zoals bijvoorbeeld maatschappelijk werk, thuiszorg, riagg enz., kan een gezin bij ons worden aangemeld door middel van een aanmeldingsformulier (bijlage) of via de email of fax.

Het is de bedoeling dat de ontvanger op een door ons aangegeven dag en lokatie het pakket zelf komt ophalen. Dit gebeurt doorgaans op donderdag of vrijdag bij zogenaamde verdeelpunten. In uitzonderingsgevallen kan er thuis bezorgd worden, in overleg met het verdeelpunt of met de Voedselbank zelf.
Ze proberen dus ook om mensen van hun schulden af te helpen. En nog andere hulp te bieden.Ze dienen een nut.Ze zijn nodig op dat gebied waar de overheid faalt.

Mensen die het niet nodig hebben komen ook niet in aanmerking.
quote:
Het invullen van het aanmeldformulier.

De inkomsten:

1. loon/ uitkering
2. huurtoeslag
3. zorgtoeslag
4. kinderkorting
5. alimentatie
6. kostgeld kinderen , als de kinderen geen kostgeld betalen maar wel eigen inkomsten hebben worden zij niet meegerekend in de gezinssamenstelling.
7. Bijzondere bijstand.

De uitgaven:

1. Volledige huur
2. energiekosten
3. verzekeringen
4. schuldenlasten

En over mensen die op voedselbanken komen die roken. Zo verdomd kinderachtig om daarover te vallen,zeg.Je zal zelf maar in z'n situatie terecht komen. Of denk je, jullie diegene die zo "dom"kletsen dat je dat niet kan gebeuren?
Misschien moeten jullie eens wat minder onzin kletsen en wat meer voor je medemens gaan doen!

Met je hulpaanbod kun je hier terecht of bij de voedselbank in je eigen, dorp, plaats of stad, overzicht

[ Bericht 30% gewijzigd door Fockker op 15-08-2009 01:22:50 ]
Security Matters
pi_71896511
PROBLEM IS IIS OOK DAT DIE KRUIDENIERS PRODUKTGN VaN OVER DE DAtUM VOOR EEN HABBEKRATS VERKOPEN,BROOD VAN EEN DAG OUd VOOR DE HELFT VAN DE PRIJS. EN ZE LATEN DE SCHAPPEN LANGER LEEG, ER WORDT meer economisch IINGEKOCHT. DitT aLLES MERKT OOK DE VOEDSelbank natuurlijk, er bloiijft zo niks meer over. Produkten van mindere kaliteit woren nog rap verkocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 15-08-2009 10:40:39 ]
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:26:13 #119
3542 Gia
User under construction
pi_71898188
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:37 schreef McKillem het volgende:

[..]

Okay, nou ja das kut dan.
Maargoed aangezien hij geen voedselbank klant is staatie denk ik (en mss gelukkig) buiten discussie.
Die heb ik aangehaald nadat iemand zei dat je na een faillisement geen schulden overhoudt. Dat is dus niet per definitie waar.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:35:05 #120
3542 Gia
User under construction
pi_71898349
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 10:35 schreef Suko het volgende:
PROBLEM IS IIS OOK DAT DIE KRUIDENIERS PRODUKTGN VaN OVER DE DAtUM VOOR EEN HABBEKRATS VERKOPEN,BROOD VAN EEN DAG OUd VOOR DE HELFT VAN DE PRIJS. EN ZE LATEN DE SCHAPPEN LANGER LEEG, ER WORDT meer economisch IINGEKOCHT. DitT aLLES MERKT OOK DE VOEDSelbank natuurlijk, er bloiijft zo niks meer over. Produkten van mindere kaliteit woren nog rap verkocht.
Ja, ook dat is zonder meer waar. Dat merk je wel in de supermarkten, ook. Is het a-merk op en niet bijgevuld, zodat je óf het b-merk moet nemen, óf naar een andere winkel moet, óf maar iets anders moet kiezen om te eten.

Maar, er wordt ook nog steeds veel voedsel vernietigd, onnodig en dat is zonde.

Ik zou er wel voor zijn als in elke supermarkt een grote mand, doos, container zou staan, waar klanten dagelijks een bijdrage (voedsel) in kunnen doen voor de voedselbank. De ene klant doet er bijvoorbeeld een brood in, de andere een blikje groenten. Het kost niemand meer dan hooguit een euro of zo, moet dan ook vrijwillig zijn, maar zou, denk ik, enorm helpen.

Persoonlijk zou ik liever daar een donatie ingooien dan geld verspillen aan de harmonica-pool bij de voordeur van de winkel.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:08:56 #121
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71910888
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Met hele jonge kinderen heb je echt wel een camping nodig met de nodige voorzieningen, zoals zwembad, douche met kleed- verschoningsruimte voor de kids. Je kunt je baby niet midden in een douchegebouw op de grond verschonen, natuurlijk. Een beetje vermaak op de camping voor de kids, een miniclub is ook wel zo fijn. En dan kom je al gauw aan kosten voor één plaats van minimaal 24 euro per overnachting. Wil je een extra tent? Electriciteit? Komt er nog wat extra bij. En dan heb ik het over een goedkope camping met minimale voorzieningen. Is er een zwembad, miniclub, fatsoenlijke douchegebouwen en eventueel een winkeltje, dan zit je al gauw op 40 euro per nacht. En dat kun je niet delen met z'n vieren.
En je wil natuurlijk ook dat de kids goed slapen, ander zijn ze niet te genieten. Dus een tempur-de luxe slaapmatje is absoluut onvermijdelijk.
Je wil ook niet met Tokkies op de camping (slecht voorbeeld voor de kinderen hoor!) dus zit je sowieso vast aan het duurdere segment in campings.
En kinderen vervelen zich heel snel, vooral met regen en dat wil je ab-so-luut niet, dus moeten er minstens 2 versies van Kolonisten mee, plus badmintonrackets en gameboys.
En je wil niet dat je kinderen gepest worden met hun Lidl-zelf-opzettende tent, dus spul van De Waard is absoluut een must!

Ja dan wordt vakantie wel duur als je van die eisen gaat stellen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:18:17 #122
3542 Gia
User under construction
pi_71916048
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

En je wil natuurlijk ook dat de kids goed slapen, ander zijn ze niet te genieten. Dus een tempur-de luxe slaapmatje is absoluut onvermijdelijk.
Je wil ook niet met Tokkies op de camping (slecht voorbeeld voor de kinderen hoor!) dus zit je sowieso vast aan het duurdere segment in campings.
En kinderen vervelen zich heel snel, vooral met regen en dat wil je ab-so-luut niet, dus moeten er minstens 2 versies van Kolonisten mee, plus badmintonrackets en gameboys.
En je wil niet dat je kinderen gepest worden met hun Lidl-zelf-opzettende tent, dus spul van De Waard is absoluut een must!

Ja dan wordt vakantie wel duur als je van die eisen gaat stellen.
Op zulke achterlijke veronderstellingen ga ik niet serieus reageren.
pi_71918206
Voedselbanken Hoe erg kan je je verlagen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:08:57 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71919028
vorig jaar nog in het nieuws komen dat ze alleen A-Merken wilden, en geen ongesneden kerststol, en nu jammeren? Flikker toch op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_71919862
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
vorig jaar nog in het nieuws komen dat ze alleen A-Merken wilden, en geen ongesneden kerststol, en nu jammeren? Flikker toch op
Ja
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:31:56 #126
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71919934
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
+1
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71920095
laat die lui die naar de voedselbank gaan maar kapot gaan.
beter voor de samenleving
  † In Memoriam † zondag 16 augustus 2009 @ 13:42:55 #128
137949 Disana
pi_71920335
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:36 schreef franksetank het volgende:
laat die lui die naar de voedselbank gaan maar kapot gaan.
beter voor de samenleving
Als we nou eens hetzelfde gaan zeggen over mensen die dergelijke opmerkingen maken.
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:07:06 #129
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71921384
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Op zulke achterlijke veronderstellingen ga ik niet serieus reageren.
Deze post was half grappig, half serieus bedoeld.

Iemand legt uit dat vakantie niet duur hoeft te zijn.

En daar reageer jij dan op met allerlei eisen die je hebt. Een miniclub, met entertainment voor de kids, uitgebreide santiaire voorzieningen en een zwembad, dat is toch voor jou het minimum.

Het ' geheim' van goedkoop op vakantie is juist dat je niet allerlei eisen gaat stellen... Jij hebt die eisen wel, okay maar ga dan ook niet klagen dat vakantie ' onbetaalbaar' is.
pi_71922973
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:07 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Deze post was half grappig, half serieus bedoeld.

Iemand legt uit dat vakantie niet duur hoeft te zijn.

En daar reageer jij dan op met allerlei eisen die je hebt. Een miniclub, met entertainment voor de kids, uitgebreide santiaire voorzieningen en een zwembad, dat is toch voor jou het minimum.

Het ' geheim' van goedkoop op vakantie is juist dat je niet allerlei eisen gaat stellen... Jij hebt die eisen wel, okay maar ga dan ook niet klagen dat vakantie ' onbetaalbaar' is.
nee joh, dat zijn de eisen die je gewoon 'moet' stellen wil je met een gezin met jonge kinderen een beetje vakantie kunnen vieren .. 5 dagen slapen in een te krappe tent en overdag niet meer kunnen doen dan een boswandeling, want die is gratis .. denk dat je naar 2 dagen naar huis vertrekt omdat je wanhopig wordt van je kinderen die niets om handen hebben
pleased to meet you
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:54:07 #131
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71923139
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:48 schreef moussie het volgende:

[..]

nee joh, dat zijn de eisen die je gewoon 'moet' stellen wil je met een gezin met jonge kinderen een beetje vakantie kunnen vieren .. 5 dagen slapen in een te krappe tent en overdag niet meer kunnen doen dan een boswandeling, want die is gratis .. denk dat je naar 2 dagen naar huis vertrekt omdat je wanhopig wordt van je kinderen die niets om handen hebben
Misschien moet je dan wachten tot de kinderen wat ouder zijn? Een baby/peuter heeft sowieso weinig lol aan uit zijn normale routine zijn. Ook als je wel geld hebt.

En je schildert het wel heel negatief af. ik heb al kind veel lol gehad op campings zonder kidsclub en zwembad, er is heus wel meer te doen dan een boswandeling.

Hutten bouwen, in een bosmeertje zwemmen. omgeving verkennen, in het speeltuintje spelen ,(dat iedere camping wel heeft) goedkope bbq zoals de huistroll al aangaf, en sowieso de lol van het in een tent slapen
pi_71923254
quote:

[..]

ga er toch ff op in.

wat is er mis met zelf vermaak me te nemen?
een voetbal, tennisbal, badminton.
en ff een wandeling naar een meertje.
verstoppertje, tikkertje, boompje klimmen, zandkastelenj bouwen, etc.

mensen die niks hebben en eisen gaan stellen moeten niet zeiken.
hoe minimaler vakantie hoe beter
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:01:34 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71923324
quote:

[..]

Ik hoop dat dit ironie is..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zondag 16 augustus 2009 @ 15:05:09 #134
137949 Disana
pi_71923432
quote:

[..]

Jeetje, hoe deden mensen dat vroeger dan? Het gaat toch om het er even uit zijn en de natuur? Kinderen vinden vanzelf wel iets om zich mee bezig te houden, en waarom kun je niet improviseren met het luiertjes wisselen.
pi_71923536
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Jeetje, hoe deden mensen dat vroeger dan? Het gaat toch om het er even uit zijn en de natuur? Kinderen vinden vanzelf wel iets om zich mee bezig te houden, en waarom kun je niet improviseren met het luiertjes wisselen.
ze willen zelf niks doen altijd de gemakkelijkste weg.
waarom denk je dat ze in de bijstand zit...

trouwens bijstand en hulp verlenen is het slechtste wat je kunt doen, worden ze nog luier van dan ze al zijn
pi_71923565
quote:

[..]

Ik mag hopen dat je dit niet meent.

Waarom moet tokkie-volk altijd vermaakt worden?
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:10:51 #137
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71923580
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:09 schreef franksetank het volgende:

[..]

trouwens bijstand en hulp verlenen is het slechtste wat je kunt doen, worden ze nog luier van dan ze al zijn
Trollen helpt niet mee aan een serieuze discussie,
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:14:10 #138
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71923675
Voor een habbekrats kun je vakantieboeken met spelletjes en zo krijgen bij de Action.
En dan nog een badminton setje daar kopen.
En bbq met goedkope hamburgers/friko's uit de aldi en zelfgemaakte satesaus van goedkope pindakaas plus stookbroodjes van 30 ct.
pi_71923788
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Misschien moet je dan wachten tot de kinderen wat ouder zijn? Een baby/peuter heeft sowieso weinig lol aan uit zijn normale routine zijn. Ook als je wel geld hebt.
Gia had het over hele jonge kinderen, daar reageerde jij op ..
quote:
En je schildert het wel heel negatief af. ik heb al kind veel lol gehad op campings zonder kidsclub en zwembad, er is heus wel meer te doen dan een boswandeling.

Hutten bouwen, in een bosmeertje zwemmen. omgeving verkennen, in het speeltuintje spelen ,(dat iedere camping wel heeft) goedkope bbq zoals de huistroll al aangaf, en sowieso de lol van het in een tent slapen
Klinkt ideaal, ware het niet dat de situatie van nu over het algemeen niet te vergelijken is met de situatie van toen .. waar je vroeger nog overal kon lopen is nu afgesloten, in het bosmeertje kan je maar beter niet meer zwemmen en de lol van het in een tent slapen, dat is toch meer de lol van 'in je eigen tent slapen', of te wel een tweede standplaats.
pleased to meet you
pi_71923964
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Hehe, en dan maar hopen dat je kleintje geen diarree krijgt
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 16 augustus 2009 @ 15:28:13 #141
137949 Disana
pi_71924046
We zijn toch niet van porcelein?
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:31:38 #142
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71924128
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:18 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]
Maar dan ligt het niet alleen aan die lage bijstand maar ook aan de leeftijd van de kinderen, en die worden vanzelf ouder.
quote:
Klinkt ideaal, ware het niet dat de situatie van nu over het algemeen niet te vergelijken is met de situatie van toen .. waar je vroeger nog overal kon lopen is nu afgesloten, in het bosmeertje kan je maar beter niet meer zwemmen en de lol van het in een tent slapen, dat is toch meer de lol van 'in je eigen tent slapen', of te wel een tweede standplaats.
Onzin, ik heb dit jaar nog in een bosmeertje gezwommen. En niet alles is afgesloten of ligt bezaaid met radioactief afval. Heel weinig zelfs Er is genoeg natuur over.

Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt ernaast.

Al kan ik mij voorstellen dat die neiging om al te gauw ' kan niet ' te roepen wellicht het gevolg is van jaren lang tegen muren op lopen en steeds maar te ervaren dat veel dingen echt niet kunnen.
pi_71924195
quote:

[..]

[..]

ah tuurlijk...
http://www.campingplatz-kreuzeck.de/Preise.htm
http://www.campingplatz-kreuzeck.de/camping.htm

keurige camping voor weinig geld.
vermaak voor kinderen, groot bos en heuvels, meertje en allerlei voorzieningen.

en voor je diarree koters ook nog een babycenter:
http://www.campingplatz-kreuzeck.de/babycenter.htm

en de camping heet geen buchenwald dus geen afzettingen of andere beperkingen.

en zo zijn er duizenden campings, vind het een hele prestatie van jouw soort om juist die campings te vinden die duur zijn en zonder voorzieningen.
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 15:35:06 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_71924211
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou nou, wat een gezeur.
Volgens mij vermaken kinderen zich prima, is helemaal niet zoveel voor nodig.
En de suggesties die hierboven staan over speelgoed en bbq zijn ook prima, en niet duur.
En het is toch een groot avontuur om lekker in een tent te slapen?
pi_71924274
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Voor een habbekrats kun je vakantieboeken met spelletjes en zo krijgen bij de Action.
En dan nog een badminton setje daar kopen.
En bbq met goedkope hamburgers/friko's uit de aldi en zelfgemaakte satesaus van goedkope pindakaas plus stookbroodjes van 30 ct.
Want bij iedere camping zit een aldi om de hoek? Of moet je op en neer, X kilometer, op je gehuurde fiets of met de bus, dagelijks, want geen koeling ..? En zeker als je alleenstaand bent moeten je kids dus mee, waarbij elke situatie anders dan 2 kinderen die op dezelfde fiets passen, of ouder zijn dan 4 jaar extra geld gaat kosten.

Dus wat luxe vakantie, er is geen luxe, als ouder zijnde doe je dit soort vakantie voor je kids, voor de ouder is het behangwissel met heel veel extra werk, de vakantie begint pas als je weer thuis bent ..
pleased to meet you
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:39:33 #146
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71924314
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor campings, waar alleen hurktoiletten zijn? Die heb je toch niet in Nederland?
pi_71924361
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Want bij iedere camping zit een aldi om de hoek? Of moet je op en neer, X kilometer, op je gehuurde fiets of met de bus, dagelijks, want geen koeling ..? En zeker als je alleenstaand bent moeten je kids dus mee, waarbij elke situatie anders dan 2 kinderen die op dezelfde fiets passen, of ouder zijn dan 4 jaar extra geld gaat kosten.

Dus wat luxe vakantie, er is geen luxe, als ouder zijnde doe je dit soort vakantie voor je kids, voor de ouder is het behangwissel met heel veel extra werk, de vakantie begint pas als je weer thuis bent ..
ook kun je campings zoeken waarbij een winkel in de buurt zit...
en gezellig elke dag shoppen, zo doen andere mensen dan ook.
en als je iets koel wilt hebben flikker je het in een vuilniszak in het meertje (aan een touw).

en als je zo klaagt over kinderen dan had je geen kinderen moeten nemen.
je kunt ook genieten van het feit dat je kinderen zich vermaken en gezellig met de andere ouders samen toezicht houden en wat lekkers eten en drinken
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:43:21 #148
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71924402
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Ooit van een koelbox gehoord?

Wat is het toch met armoe? Studenten worden er creatiever van en huismoeders gaan er juist van achter de geraniums plakken.
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:44:47 #149
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_71924428
moet je eens in het overgrote deel van de wereld mee aankomen: ik werk niet en krijg uitkering, huursubsidie, kinder bijslag, A-merken via de voedselbank etc.
en weet je wat, het is schandelijk: op vakantie gaan is bijna onmogelijk omdat zwembad, luxe toiletten en supermarkt op de camping toch wel het minste zijn wat ik nodig heb

of we zijn ietwat doorgeslagen of missen basic flexibiliteit; in beide gevallen is het droevig.
zonnig Brasil
pi_71924433
Daarbij hebben bijstandstrekkers het hele jaar al vakantie.
pi_71924437
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wat is het toch met armoe? Studenten worden er creatiever van en huismoeders gaan er juist van achter de geraniums plakken.
ook wel sneu als een paar jonge mensen een vrouw van 50+ moeten vertellen hoe je gaat camperen, je goedkoop inkoopt en hoe je je kunt vermaken
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:46:35 #152
3542 Gia
User under construction
pi_71924469
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:09 schreef franksetank het volgende:

[..]

Ik? Ik zit niet in de bijstand, hoor.
pi_71924526
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:34 schreef franksetank het volgende:

[..]

ah tuurlijk...

en zo zijn er duizenden campings, vind het een hele prestatie van jouw soort om juist die campings te vinden die duur zijn en zonder voorzieningen.
De bovenste is ¤ 25 dus per dag, voor 2 volwassen en 2 kinderen in 1 tent .. en dan zonder stroom .. zo ongeveer het bedrag dus dat Gia noemde
Hoe dan ook, een weekje kost je dan ¤ 175, boven je normale kosten van levensonderhoud dus ..
maar dan ben je er nog niet, je zal er ook naar toe moeten komen en weer terug , met al die spullen .. hoe doe je dat? Met de trein en dan hoe naar de camping? Met de taxi? Je huurt een auto (kost wel ¤ 2 meer dan per nacht)?
pleased to meet you
pi_71924559
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Hoe krijg jij een koelelement koud zonder stroom?
pleased to meet you
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:52:01 #155
3542 Gia
User under construction
pi_71924583
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:34 schreef franksetank het volgende:

[..]

ah tuurlijk...

Die is toch al wel 28,50 per dag, voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen.
Precies wat ik al zei, dus. Een goedkope camping ben je al gauw 30 euro per dag voor kwijt.
Dan moet je nog een tent en kampeerspullen aanschaffen. Met 4 personen moet je óf een grote tent hebben, en die zijn niet goedkoop óf 2 kleine tentjes, maar dan betaal je extra.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:02:21 #156
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_71924795
Uiteindelijk is het natuurlijk heel simpel: een uitkering is bedoeld om je te helpen met je basisbehoeften en we hebben met z'n allen afgesproken dat luxe vakantie vieren daar niet bijhoort.
Wil je dan toch, heb je 2 opties: inventief zijn en niet te hoge eisen stellen of zorgen dat je geld genoeg hebt om je hoge eisen te kunnen betalen.
En in Nederland is beide mogelijk, als je maar wilt. Maar ja, het is makkelijker om te klagen en zeuren dat het allemaal zo moeilijk is.
zonnig Brasil
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:06:37 #157
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71924897
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe krijg jij een koelelement koud zonder stroom?
Vroegah had je van die dingen die je in de vriezer legde en die je dan bij je spul in de koelbox legde zodat het koud bleef.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:06:59 #158
3542 Gia
User under construction
pi_71924909
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:02 schreef qwerty_x het volgende:
Uiteindelijk is het natuurlijk heel simpel: een uitkering is bedoeld om je te helpen met je basisbehoeften en we hebben met z'n allen afgesproken dat luxe vakantie vieren daar niet bijhoort.
Wil je dan toch, heb je 2 opties: inventief zijn en niet te hoge eisen stellen of zorgen dat je geld genoeg hebt om je hoge eisen te kunnen betalen.
En in Nederland is beide mogelijk, als je maar wilt. Maar ja, het is makkelijker om te klagen en zeuren dat het allemaal zo moeilijk is.
Niemand klaagt, behalve degenen die bijstandsgezinnen geen vakantie gunt in het kader van de 'vakantiebank'.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:08:53 #159
3542 Gia
User under construction
pi_71924960
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Vroegah had je van die dingen die je in de vriezer legde en die je dan bij je spul in de koelbox legde zodat het koud bleef.
Sinds mensen allemaal hun campingkoelkastje/electrische koelbox meenemen, heb je op de meeste campings die mogelijkheid niet meer. Daarbij moest je daar vroeger ook voor betalen. 50 cent per element.
Dan kun je net zo goed electriciteit afnemen en zelf koelen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:09:05 #160
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_71924967
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Niemand klaagt, behalve degenen die bijstandsgezinnen geen vakantie gunt in het kader van de 'vakantiebank'.
ik heb toch al heel wat posts voorbij zien komen vol met klaagzang waarom het niet mogelijk is om op vakantie te gaan
zonnig Brasil
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:13:58 #161
3542 Gia
User under construction
pi_71925093
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:09 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ik heb toch al heel wat posts voorbij zien komen vol met klaagzang waarom het niet mogelijk is om op vakantie te gaan
Dat is geen klaagzang, maar gewoon een feit. Een bijstandsgezin kan simpelweg moeilijk op vakantie. 25 euro per dag is toch echt te duur om erbij te hebben. Voor 2 weken ben je dan alleen aan verblijf al 350 euro kwijt en dan heb je verder nog niks. Tel daar de reiskosten nog eens bij op, vaak ook enkele honderden euro's heen en terug, dan ben je al de helft van je bijstandsuitkering kwijt. En dan ben je er alleen nog maar. Akkoord, eten en drinken hoef je niet te tellen, dat moet je thuis ook.

Bijstandsgezinnen kunnen dit dus echt niet.

En dan vind ik "de vakantiebank" en prima initiatief. Heel veel gezinnen zijn daar mee geholpen.

Overigens klaag ik niet, want ik zit niet in de bijstand, maar WAO en mijn man heeft gewoon een baan.
Ik heb alleen begrip voor de problemen van bijstandsgezinnen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:18:17 #162
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71925178
In de bijstand krijg je toch ook vakantiegeld?
DeviantArt
pi_71925227
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is geen klaagzang, maar gewoon een feit. Een bijstandsgezin kan simpelweg moeilijk op vakantie. 25 euro per dag is toch echt te duur om erbij te hebben. Voor 2 weken ben je dan alleen aan verblijf al 350 euro kwijt en dan heb je verder nog niks. Tel daar de reiskosten nog eens bij op, vaak ook enkele honderden euro's heen en terug, dan ben je al de helft van je bijstandsuitkering kwijt. En dan ben je er alleen nog maar. Akkoord, eten en drinken hoef je niet te tellen, dat moet je thuis ook.

En dan vind ik "de vakantiebank" en prima initiatief. Heel veel gezinnen zijn daar mee geholpen.

Overigens klaag ik niet, want ik zit niet in de bijstand, maar WAO en mijn man heeft gewoon een baan.
Ik heb alleen begrip voor de problemen van bijstandsgezinnen.
je hoeft ook niet perse naar het buitenland te gaan.
je kunt ook gewoon in nederland naar de camping, zat mooie gebieden en vaak uiststekend bereikbaar met openbaar vervoer.
daarnaast hoef je ook geen 2 weken te gaan, 10 dagen of een week kan ook.
ben je 175 euro kwijt aan de camping, 100 euro erbij voor extraatjes en je hebt een vakantie voor je gezin voor nog geen 300 euro.
en dan hebben we het nog steeds over een luxe goed want dat is vakantie.

er zullen best mensen bij zitten die het echt nodig hebben maar het word ook zwaar misbruikt, vol luie losers en mensen die het gewoon verdienen.
(en dan nog krijgen ze gratis geld)
pi_71925380
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:49 schreef moussie het volgende:

[..]

De bovenste is ¤ 25 dus per dag, voor 2 volwassen en 2 kinderen in 1 tent .. en dan zonder stroom .. zo ongeveer het bedrag dus dat Gia noemde
Hoe dan ook, een weekje kost je dan ¤ 175, boven je normale kosten van levensonderhoud dus ..
maar dan ben je er nog niet, je zal er ook naar toe moeten komen en weer terug , met al die spullen .. hoe doe je dat? Met de trein en dan hoe naar de camping? Met de taxi? Je huurt een auto (kost wel ¤ 2 meer dan per nacht)?
Dan maar niet op vakantie, dat is dus echt luxe en verre van een eerste levensbehoefte. Ik ben dit jaar ook niet op vakantie geweest, dat is echt geen ramp.
pi_71925487
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:13 schreef Gia het volgende:
Tel daar de reiskosten nog eens bij op, vaak ook enkele honderden euro's heen en terug
Waar wil je ze helemaal heen sturen Naar de camping kost echt geen honderden euro's qua vervoer
quote:
Nou, dan niet. Wat is het probleem?
quote:
Een plasma-tv-bank en een blu-ray-bank zouden ook zeer welkom zijn, maar valt niet echt serieus te nemen.

Al met al kunnen we denk ik wel concluderen dat we het vrij goed hebben, ook de meeste 'armen'
pi_71926135
Raar om te lezen dat ze te weinig goederen hebben, bij ons in de gemeente geven ze momenteel zelfs voedselpakketten aan de vrijwilligers mee omdat ze teveel aan goederen binnenkrijgen
pi_71926738
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dan maar niet op vakantie, dat is dus echt luxe en verre van een eerste levensbehoefte. Ik ben dit jaar ook niet op vakantie geweest, dat is echt geen ramp.
Het hoeft toch niet per see een camping ofzo te zijn? Men kan ook ruilen met de woning van een ander bijstandsgezin.
pi_71926888
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:

[..]

Het hoeft toch niet per see een camping ofzo te zijn? Men kan ook ruilen met de woning van een ander bijstandsgezin.
Eigen initiatief is een vies woord lijkt het wel. (er is zelfs een startpagina woningruil, hoe moeilijk is het)
De tering naar de nering zetten en provisorisch eea doen met de kids ook.

Er zijn zoveel dingen te doen die relatief weinig geld kosten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Clairvaux op 16-08-2009 17:43:57 ]
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:50:53 #169
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71927209
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Sinds mensen allemaal hun campingkoelkastje/electrische koelbox meenemen, heb je op de meeste campings die mogelijkheid niet meer. Daarbij moest je daar vroeger ook voor betalen. 50 cent per element.
Dan kun je net zo goed electriciteit afnemen en zelf koelen.
Je zoekt echt naar redenen om te zeggen dat het allemaal niet kan he?

Overigens vind ik dat gezeik op de Vakantiebank ook onzin, het is een particulier initiatief.

Van die toetsenbordenhelden die denken 'wie niet werkt zal niet eten' en dan maar vinden dat mensen in de bijstand nooit iets leuks mogen. (en mogen is wat anders dan recht hebben op )
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 18:06:58 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_71927566
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:29 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dat is een leuk en goedkoop idee!
Als je dan zelf bijvoorbeeld uit het oosten komt en ruilt met een gezin dat dicht bij het strand woont, is het helemaal super voor de kinderen.
En dan heb je alleen de reiskosten. Eten doe je thuis ook.
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:33:23 #171
3542 Gia
User under construction
pi_71928137
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:18 schreef Hukkie het volgende:
In de bijstand krijg je toch ook vakantiegeld?
Ja, en dan kunnen ze weer een keer allemaal nieuwe schoenen kopen en nieuwe kleding. Eventueel wat schoolspullen en als ze al een autootje hebben, de APK keuring en grote beurt. En dan is het op.
pi_71928141
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is een leuk en goedkoop idee!
Als je dan zelf bijvoorbeeld uit het oosten komt en ruilt met een gezin dat dicht bij het strand woont, is het helemaal super voor de kinderen.
En dan heb je alleen de reiskosten. Eten doe je thuis ook.
Als je de mensen waarmee je kan ruilen kent wel, anders is het wel een gigantisch risico dat je daar neemt, ze zullen je spullen maar vernielen/stelen
pleased to meet you
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:36:36 #173
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71928185
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, en dan kunnen ze weer een keer allemaal nieuwe schoenen kopen en nieuwe kleding. Eventueel wat schoolspullen en als ze al een autootje hebben, de APK keuring en grote beurt. En dan is het op.
Herkenbaar, ik gebruikte mijn vakantiegeld ook als financiele buffer voor de rest van het jaar.
DeviantArt
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:37:20 #174
3542 Gia
User under construction
pi_71928200
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Overigens vind ik dat gezeik op de Vakantiebank ook onzin, het is een particulier initiatief.

Van die toetsenbordenhelden die denken 'wie niet werkt zal niet eten' en dan maar vinden dat mensen in de bijstand nooit iets leuks mogen. (en mogen is wat anders dan recht hebben op )
Precies wat ik bedoel. Mensen in de bijstand hebben vaak geen kans op extraatjes, omdat ze zorgvuldig moeten plannen waar ze hun geld aan uitgeven. Een vakantie hoort daar dan niet bij.

Als dat op deze manier wel kan, is dat toch prima!!
pi_71928250
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

idd, de schoolboeken/spullen voor volgend jaar, nieuwe schoenen en wat er overblijft is voor de zomervakantie, voor de ijsjes en het zwembad.
pleased to meet you
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:46:19 #176
3542 Gia
User under construction
pi_71928373
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:39 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, de schoolboeken/spullen voor volgend jaar, nieuwe schoenen en wat er overblijft is voor de zomervakantie, voor de ijsjes en het zwembad.
Gelukkig zijn de schoolboeken voor het middelbaar onderwijs nu gratis, op de borg na, maar heb je een mbo-er, maak dan je borst maar nat. Gelukkig is die van ons nog geen 18, scheelt weer in schoolgeld, maar de boeken waren toch al weer zo'n 350 euro. Dan nog een rekening van 110 euro voor spullen die op school worden uitgereikt.
Heb je een mbo-er boven de 18, komt er ook nog een berg schoolgeld bij.

Kan me heel goed voorstellen dat dit voor een gezin dat noodgedwongen in de bijstand zit, niet makkelijk is.
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:55:57 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71928566
Die MBO'er boven de 18 krijgt tenminste studiefinanciering, je bent pas echt compleet klaar als je een laag inkomen hebt en een MBO'er van 16 of 17 die met het openbaar vervoer naar school moet wegens de afstand.

Dan word je van het kastje naar de muur gestuurd, die tegemoetkoming ouders kreeg je de jaren daarvoor ook al en die ¤ 900,= dekt net leuk de boeken en andere benodigdheden, maar reiskosten van ¤ 250,= per maand bij lange na niet....
Als de IB-groep nu de mogelijkheid had om die ouders voor hun kinderen ook een OV-kaart te laten kopen tegen het bedrag wat een student voor een OV-kaart wordt gerekend dan zou dat een zeer aantrekkelijke tussenweg zijn, maar ook dat is geen optie
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_71929001
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de schoolboeken voor het middelbaar onderwijs nu gratis, op de borg na, maar heb je een mbo-er, maak dan je borst maar nat. Gelukkig is die van ons nog geen 18, scheelt weer in schoolgeld, maar de boeken waren toch al weer zo'n 350 euro. Dan nog een rekening van 110 euro voor spullen die op school worden uitgereikt.
Heb je een mbo-er boven de 18, komt er ook nog een berg schoolgeld bij.

Kan me heel goed voorstellen dat dit voor een gezin dat noodgedwongen in de bijstand zit, niet makkelijk is.
ja en een slimme student gaat naar de bieb, kopieert het gehele boek en laat het dan netjes inbinden.
ik ergerde me kapot aan de bedragen die ze vroegen, 80 euro voor een boek waarvan ik 200 pagina's nodig had.

voor 7 euro en een uurtje werk was ik ook klaar.

je kunt zo gemakkelijk geld uitsparen zolang de wil er maar is
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 19:55:01 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_71929894
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je de mensen waarmee je kan ruilen kent wel, anders is het wel een gigantisch risico dat je daar neemt, ze zullen je spullen maar vernielen/stelen
Ja, dat risico loop je, en dat risico lopen die mensen waarmee je van woning ruilt ook.
Het lijkt me dat je van tevoren heel goede afspraken maakt.
Maar goed, je wijst elke suggestie van wát dan ook af.
En dat terwijl er een paar heel leuke dingen tussen zaten.
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:16:02 #180
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71931966
Goh, heee! Het ging toch over de voedselbanken en NIET over schoolboeken. Blijf bij de les. En/of start een thread over (gratis) schoolboeken.

Hebben jullie al gestort?
Security Matters
pi_71931979
jeutje zeg. ik schrik er toch wel van dat mensen echt denken dat iemand in de bijstand zomaar 1-2-3 ¤300,- kan lappen! nee. dat kan meestal niet namelijk!

ligt het nu aan mij? ik heb toch de indruk dat heel veel mensen een heel vervormd idee hebben bij wat je nu eigenlijk allemaal kan op zo'n laag inkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 16-08-2009 21:17:11 (mijn grammatica wil vandaag echt niet) ]
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:22:36 #182
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71932179
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:16 schreef simmu het volgende:
jeutje zeg. ik schrik er toch wel van dat mensen echt denken dat iemand in de bijstand zomaar 1-2-3 ¤300,- kan lappen! nee. dat kan meestal niet namelijk!

ligt het nu aan mij? ik heb toch de indruk dat heel veel mensen een heel vervormd idee hebben bij wat je nu eigenlijk allemaal kan op zo'n laag inkomen.
Niet ' zomaar' . Maar als je wat je over houdt achteruit legt?

Ik heb een budget van 670 euro per maand en ik zou daar best 1 x per jaar van op vakantie kunnen hoor.
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:24:50 #183
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_71932250
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:16 schreef simmu het volgende:

(..)
Nee, dat denken de mensen meestal niet.
Wat men wel denkt: als je dan zo nodig op vakantie wil met zo weinig geld, probeer er iets van te maken ipv bij voorbaat al negatief te lopen doen dat het allemaal toch niet kan.
zonnig Brasil
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 21:26:27 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_71932307
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:24 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Nee, dat denken de mensen meestal niet.
Wat men wel denkt: als je dan zo nodig op vakantie wil met zo weinig geld, probeer er iets van te maken ipv bij voorbaat al negatief te lopen doen dat het allemaal toch niet kan.
Precies, elk voorstel wordt getorpedeerd, dus tja..
pi_71932338
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Niet ' zomaar' . Maar als je wat je over houdt achteruit legt?

Ik heb een budget van 670 euro per maand en ik zou daar best 1 x per jaar van op vakantie kunnen hoor.
meestal is er niks over. serieus. iemand postte hier een budget qua inkomen, kijk daar eens naar. en kijk dan eens naar dingen als huur, gwl, verzekeringen, voedsel en dingen voor kinderen.
pi_71932360
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Precies, elk voorstel wordt getorpedeerd, dus tja..
waar dan?
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:27:51 #187
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_71932370
Voedselbank moet minder kieskeurig worden.
Drugs are good mkay?
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:28:59 #188
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_71932414
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:27 schreef simmu het volgende:

[..]

waar dan?
heb je het topic wel gelezen ??
zonnig Brasil
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 21:29:44 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_71932438
quote:

[..]

waar dan?
Er zijn allerlei suggesties en ideetjes aangedragen voor een goedkope vakantie, maar niets kon, of was niet goed genoeg of toch nog te duur.
Kan nu niet elke post hier quoten, maar lees maar even terug.
pi_71932443
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:28 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

heb je het topic wel gelezen ??
ja. ik lees het hele topic al. ik zie nergens wat dan ook staan waar bv woningruil afgewezen wordt.
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:32:21 #191
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71932528
quote:

[..]

waar dan?
Samenvatting vorige pagina's Camping? Kan niet is duur want moet een zwembad+kidsclub bij.
Goedkope bbq? Kan niet we kunnen alles niet koel houden.
Koelbox+element ? Kan niet geen stroom. Goed nieuws! een koelelement heeft geen stroom nodig!
Kan niet wordt niet meer verkocht. enz enz
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 21:34:10 #192
249559 crew  Lavenderr
pi_71932590
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:29 schreef simmu het volgende:

[..]

ja. ik lees het hele topic al. ik zie nergens wat dan ook staan waar bv woningruil afgewezen wordt.
Jawel hoor, want je huis kan leeggeroofd worden, dus dat was ook niks.
pi_71932623
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:29 schreef simmu het volgende:

[..]

Woningruil kan niet want mensen kunnen de boel vernielen en stelen.

Even goed lezen hoor.
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:35:08 #194
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71932627
quote:

[..]

meestal is er niks over. serieus. iemand postte hier een budget qua inkomen, kijk daar eens naar. en kijk dan eens naar dingen als huur, gwl, verzekeringen, voedsel en dingen voor kinderen.
Ik heb genoeg over elke maand. Omdat ik met ander huurders samenwoon houd ik mijn huur lekker laag. Maar dat zal ook wel weer onacceptabel zijn, andere haren in je doucheputje.
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:35:45 #195
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71932647
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel hoor, want je huis kan leeggeroofd worden, dus dat was ook niks.
Niet iedereen wees woningruil af hoor.
pi_71932656
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Samenvatting vorige pagina's Camping? Kan niet is duur want moet een zwembad+kidsclub bij.
Goedkope bbq? Kan niet we kunnen alles niet koel houden.
Koelbox+element ? Kan niet geen stroom. Goed nieuws! een koelelement heeft geen stroom nodig!
Kan niet wordt niet meer verkocht. enz enz
1) een camping is ook snel vrij duur hoor. maar het gepiep van zwembad & kidsclub komt van elders. moet je niet voor bij mij zijn of bij een bijstandsdame.
2) een koelelement moet wel ergens gekoeld worden he slimmerd. als je op een camping staat in je tentje, waar had je dat dan willen koelen?

je reageert nu op iemand die zelf niet eens in de bijstand zit. nog buiten het idee dat het geen zak met voedselbanken te maken heeft, je gaat ook niet inhoudelijk in op mijn vraag van een paar posts terug. doe eens humor tonen. kom eens met bv een budget voor moussy. die postte eerlijk wat zij binnen krijgt.
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 21:36:46 #197
249559 crew  Lavenderr
pi_71932690
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Niet iedereen wees woningruil af hoor.
Nee, 1 persoon.
pi_71932748
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik heb genoeg over elke maand. Omdat ik met ander huurders samenwoon houd ik mijn huur lekker laag. Maar dat zal ook wel weer onacceptabel zijn, andere haren in je doucheputje.
toevallig was ik ooit student in de gimmie shelter in delft ik en 7 gasten we hadden 2 douches, met gordijntjes ertussen. lekker boeuh. never mind die douche, weet je wel wat voor smerige gewoontes die gasten op de plee hadden?
pi_71932906
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:38 schreef simmu het volgende:

[..]

toevallig was ik ooit student in de gimmie shelter in delft ik en 7 gasten we hadden 2 douches, met gordijntjes ertussen. lekker boeuh. never mind die douche, weet je wel wat voor smerige gewoontes die gasten op de plee hadden?
ja op de wc schijt je

maar over het algemeen zijn vrouwenhuizen smeriger dan mannenhuizen
pi_71932964
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:42 schreef franksetank het volgende:

[..]

ja op de wc schijt je

maar over het algemeen zijn vrouwenhuizen smeriger dan mannenhuizen
wil je het echt weten?
en ik heb geen idee, ik heb 1 x een woning gedeeld met 1 meisje, en dat was al helemaal geen succes. maar nu gaan we compleet offtopic!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')