quote:Vakantie voor voedselbankgezinnen
Publicatie: 28/07/09 20:36 Laatst gewijzigd: 28/07/09 23:08 De voedselbank kent tegenwoordig iedereen wel. Maar in Haaksbergen is daar een variant op bedacht; de vakantiebank!
16 gezinnen die tot voor kort alleen nog maar konden dromen van een vakantie, kunnen zo toch een weekje weg. Door 27 lokale ondernemers krijgen ze een compleet verzorgde vakantie aangeboden!
http://www.hartvannederla(...)_voedselbankgezinnen
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:55 schreef Revolution-NL het volgende:
Armoede in Nederland, met de auto naar de voedselbank
Ik ben benieuwt of de vakantie bank ook in de problemen komt, dat zou namelijk wel de nekslag zijn voor de in noodverkerende Nederlanders
[..]
Valt wel mee hoor met rluxe, een tent. door het bedrijfsleven beschikbaar gesteld,op een camping ergens in \nederland, niet meer niets minder.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Typisch voorbeeld van Nederlandse bemoeizucht. Ik als arm studentje kan toch ook niet op vakantie? Hoor je mij zeuren?! Ze doen net alsof het een godvergeten récht is om minstens eens per jaar met je luie reet in het zand van de Costa's of voor mijn part Indonesië te zitten. Schaamteloos.
Typische nederlandse zeikerij. Het gaat er niet om of je nu met de auto met de bus, lopend, te paard of met een muilezel gaat.Dat is een totaal andere discussie. En wat mij betreft dan ook totaal OFFTOPIC!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:55 schreef Revolution-NL het volgende:
Armoede in Nederland, met de auto naar de voedselbank
Ik ben benieuwt of de vakantie bank ook in de problemen komt, dat zou namelijk wel de nekslag zijn voor de in noodverkerende Nederlanders
[..]
Kramperen kost geen drol.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Typisch voorbeeld van Nederlandse bemoeizucht. Ik als arm studentje kan toch ook niet op vakantie? Hoor je mij zeuren?! Ze doen net alsof het een godvergeten récht is om minstens eens per jaar met je luie reet in het zand van de Costa's of voor mijn part Indonesië te zitten. Schaamteloos.
Inderdaad. Wie er recht heeft op hulp van de voedselbank en waarom is een heel andere discussie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:23 schreef Fockker het volgende:
[..]
Typische nederlandse zeikerij. Het gaat er niet om of je nu met de auto met de bus, lopend, te paard of met een muilezel gaat.Dat is een totaal andere discussie. En wat mij betreft dan ook totaal OFFTOPIC!
Lees nog even het eerste bericht van deze thread om het voor jezelf duidelijk te stellen waar het wel over gaat.
Volgens mij heb jij toch zelf gekozen voor die tijdelijke armoede, dat is een investering in een beter betaalde baan in de toekomst .. of niet? Dat is wel even iets anders dan een alleenstaande moeder met een paar kinderen, op de enkeling na hebben die niet hiervoor gekozen, laat staan dat deze armoede een investering is voor de toekomst, je bent om te beginnen al minder interessant voor een werkgever en naarmate de jaren verstrijken wordt je kans op een goed betaalde baan eerder kleiner dan groter .. of te wel, je vergelijkt appels met perenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Je spreekt uit ervaring?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij toch zelf gekozen voor die tijdelijke armoede, dat is een investering in een beter betaalde baan in de toekomst .. of niet? Dat is wel even iets anders dan een alleenstaande moeder met een paar kinderen, op de enkeling na hebben die niet hiervoor gekozen, laat staan dat deze armoede een investering is voor de toekomst, je bent om te beginnen al minder interessant voor een werkgever en naarmate de jaren verstrijken wordt je kans op een goed betaalde baan eerder kleiner dan groter .. of te wel, je vergelijkt appels met peren
En tja, het gaat om de kinderen, kinderen die nog nooit op vakantie zijn geweest, een dag naar de efteling is al onbetaalbaar, laat staan een week op de camping ..
moussie heeft wel gelijk, hoor. Een weekje camping kost al minimaal 200 euro en dan heb je nog een goedkope camping. Dan heb je ook nog een uitrusting nodig, want een caravan huren op een camping,in het hoogseizoen kost op zijn minst een honderd of 5. Mensen die rond moeten komen van 1200 euro per maand kunnen dat niet betalen. Het vakantiegeld gaat meestal al op aan nieuwe kleren, schoenen, schoolmaterialen enz......quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:01 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je spreekt uit ervaring?
Of is het de zoveelste aanname van je?
Zoniet...praat niet over dingen waar je ander op aanvalt!
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat er nu problemen zijn? Tijd terug was er toch zo eenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:33 schreef Fockker het volgende:
Door een toenemende vraag en een tekort aan middelen moet de voedselbank aankloppen bij het Min. LVN van onze vriendin Gerda Verburg.
[ afbeelding ]
"AMSTERDAM/ROTTERDAM - 13-08-2009 - De Voedselbank Nederland heeft minister Gerda Verburg (LNV) gevraagd om te helpen de tekorten op te lossen waar de organisatie mee kampt. Dat heeft oprichtster Clara Sies donderdag gemeld naar aanleiding van berichtgeving in het RTL Nieuws
De voorraden van diverse voedselbanken in Nederland zijn de afgelopen maanden teruggelopen, terwijl het aantal gezinnen dat er gebruik van maakt is gestegen. Op dit moment doen 19.000 huishoudens een beroep op de circa zestig voedselbanken die Nederland telt. 'Maar we kunnen deze gezinnen eigenlijk nooit een goed divers pakket aanbieden', aldus Sies.
Minister Verburg riep onlangs producenten en leveranciers op om duurzamer om te gaan met overtollige voorraden. De levensmiddelenbranche vernietigt per jaar nog voor zo'n 2 miljard euro aan voorraden. 'Wij zouden die producten zeer zinvol kunnen besteden'', beklemtoont Sies.
De voedselbanken verstrekten het afgelopen jaar voor zo'n 15 miljoen euro aan levensmiddelen.
© Tiscali/ANP
Kortom. Het geld dat in handen komt van corrupte afgaanse ambtenaren kunnen we beter aan Clara Sies geven
Volgens mij kiezen mensen toch echt zelf om te gaan studeren, wou je dat soms ontkennen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:01 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je spreekt uit ervaring?
Of is het de zoveelste aanname van je?
Zoniet...praat niet over dingen waar je ander op aanvalt!
In het nieuws gisteravond werd verteld dat de supermarkten vanwege de recessie scherper inkopen; er blijven dus minder producten over.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:26 schreef FP128 het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat er nu problemen zijn? Tijd terug was er toch zo een
grote tv actie waar miljoenen zijn opgehaald en alllerlei moderne apparatuur is geschonken.
Nu zijn we een paar maanden verder en dan is er nu een tekort aan allerlei zaken?
Hoe zit het met gezinnen van werkende ouders met 3 schoolgaande kinderen die amper het hoofdquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind de vakantiebank dan ook een uitstekend initiatief. De gezinnen hebben dan niet meer kosten dan ze thuis zouden hebben.
Een echtpaar in de bijstand krijgt ¤ 1295,07 (incluis toeslagen en vakantiegeld) .. en dat is dus ongeacht het aantal kinderen .. daar komt dan evtl huursubsidie bij, laten we zeggen ¤ 250, en eens in het jaar wat tegemoetkomingen, bij 3 kinderen alles bij elkaar hooguit ¤ 1000 .. dat is dus met al die vergoedingen erbij per maand ongeveer ¤ 1650 .. zo ongeveer het maandinkomen van 1 van jouw werkende ouders dus ..quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:58 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Hoe zit het met gezinnen van werkende ouders met 3 schoolgaande kinderen die amper het hoofd
boven water kunnen houden en die ook geen geld voor vakantie hebben?
Die komen namelijk nergens voor in aanmerking omdat ze werken.
Mogen die er ook aanspraak op maken of moet je daarvoor het hele jaar thuis zitten?
Moet ik dan maar voortaan eerst nadenken voordat ik op je post reageer?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij kiezen mensen toch echt zelf om te gaan studeren, wou je dat soms ontkennen?
Daarnaast kan je je als student in je eentje gerust wat warme maaltijden overslaan om geld uit te sparen, of je gaat lekker goedkoop met een groepje koken, of je gaat naar de mensa, totaal andere situatie dus dan kinderen in de groei die dagelijks gezond moeten eten .. of te wel, appels en peren
En ja, ik ken 2 dames die er als vrijwilligers werken, en ik ken meerdere moeders in de bijstand, zoals je misschien al begrepen hebt ben ik er ook eentje van, en nee, daar heb ik beslist niet voor gekozen, en de kans dat ik er ooit uit kom is gezien mijn lichamelijke conditie en leeftijd nihil ..
en nee, ik kom niet bij de voedselbank maar heb met al die almaar stijgende rekeningen steeds meer moeite om rond te komen .. het is bij god geen vetpot, zo'n uitkering. Ik kan wel rondkomen, nog, maar in het weekend even weg, bioscoopje, whatever, dat zit er niet in, en een vakantie, hoe goedkoop dan ook, al helemaal niet .. ik moet potverdorie zelfs nadenken of ik mij dat zakje chips wel kan veroorloven ..
Hoe dan ook, ik kom nog niet eens in aanmerking voor de voedselbank, ik hou teveel geld over .. kan je nagaan.
En voordat er weer iemand begint te piepen over 'luie reet', in onze gemeente worden mensen zoals ik verplicht om vrijwilligerswerk te verrichten, en over het algemeen is dat gewoon betaald werk waar geen geld meer voor is .. wat mij betreft mag hetgeen ik doe zo omgezet worden naar 'echt' werk, ben ik iig van dat gezeik af van al die gasten die op basis van wat aannames hun conclusies al klaar hebben
¤1650 euro per maand en dan nog klagen???????????quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Een echtpaar in de bijstand krijgt ¤ 1295,07 (incluis toeslagen en vakantiegeld) .. en dat is dus ongeacht het aantal kinderen .. daar komt dan evtl huursubsidie bij, laten we zeggen ¤ 250, en eens in het jaar wat tegemoetkomingen, bij 3 kinderen alles bij elkaar hooguit ¤ 1000 .. dat is dus met al die vergoedingen erbij per maand ongeveer ¤ 1650 .. zo ongeveer het maandinkomen van 1 van jouw werkende ouders dus ..
Na het betalen van je vaste lasten heb je het als bijstandsgezin maar te doen met wat er overblijft. Het werkende gezin heeft daarnaast het tweede inkomen, daarvan verdwijnt een gedeelte in de kinderopvang maar de rest is vrij besteedbaar ..
Het eventuele geld wat een werkende moeder (part-time) bij kan verdienen staat inquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Een echtpaar in de bijstand krijgt ¤ 1295,07 (incluis toeslagen en vakantiegeld) .. en dat is dus ongeacht het aantal kinderen .. daar komt dan evtl huursubsidie bij, laten we zeggen ¤ 250, en eens in het jaar wat tegemoetkomingen, bij 3 kinderen alles bij elkaar hooguit ¤ 1000 .. dat is dus met al die vergoedingen erbij per maand ongeveer ¤ 1650 .. zo ongeveer het maandinkomen van 1 van jouw werkende ouders dus ..
Na het betalen van je vaste lasten heb je het als bijstandsgezin maar te doen met wat er overblijft. Het werkende gezin heeft daarnaast het tweede inkomen, daarvan verdwijnt een gedeelte in de kinderopvang maar de rest is vrij besteedbaar ..
Ik ken werkende mensen met een gezin die dat niet verdienen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:44 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
¤1650 euro per maand en dan nog klagen???????????
Praat eens met een echte bijstandsmoeder/vader en herhaal dat nog eens.
Nee ik ook, daarom mijn verbaasde commentaar hierop.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:49 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik ken werkende mensen met een gezin die dat niet verdienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |