abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:56:07 #1
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71858745
Nederlands geld verdwijnt in zakken van corrupte Afgaanse ambtenaren.

Uitzending Netwerk, 13-8
quote:
Volgende week donderdag zijn de presidentsverkiezingen in Afghanistan. De tweede democratische verkiezingen van het land sinds 2001. Maar de strijd met de Taliban is nog lang niet gestreden, de wederopbouw verloopt moeizaam en corruptie is aan de orde van de dag.

Oorlogsverslaggever Arnold Karskens reist voor Netwerk naar de provincie Uruzgan. Daar wordt hij geconfronteerd met het grote probleem in de regio: corruptie. In Netwerk een verslag over omkoopbaarheid van politieagenten en de gevolgen voor de lokale bevolking.

Netwerk besteedt de hele week aandacht aan de verkiezingen in Afghanistan. In een vierdelige serie staan verschillende verkiezingsthema's en betrokkenen centraal.
Bron:Netwerk
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_71858805
Heb het net gezien. Nederland geeft jaarlijks 10 miljoen voor de politiesalarissen en de agenten zien er niets van. Eigenlijk verbaasd me dit niks
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71858871
Joh, dat had ik nou echt nooit verwacht
pi_71858966
Mooiste stukje was wel op het eind met de politiechef die toegaf dat er betalingsproblemen waren geweest, maar dat deze inmiddels tot het verleden behoorden. Laat mooi zien dat politiek overal hetzelfde is.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71859065
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:03 schreef Mortaxx het volgende:
Mooiste stukje was wel op het eind met de politiechef die toegaf dat er betalingsproblemen waren geweest, maar dat deze inmiddels tot het verleden behoorden. Laat mooi zien dat politiek overal hetzelfde is.
Ja gaat overal hetzelfde.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:29:02 #6
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_71859677
en maar geld blijven strooien in afrika wat gek dat dat opeens verdwijnt
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:33:18 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71859795
Afghanistan ligt niet echt in Afrika hoor, maar verder kun je je inderdaad afvragen waarom we nog steeds ontwikkelingshulp geven.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:20:50 #8
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71864796
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:33 schreef Hukkie het volgende:
Afghanistan ligt niet echt in Afrika hoor, maar verder kun je je inderdaad afvragen waarom we nog steeds ontwikkelingshulp geven.
Er verdwijnt heel wat geld, maar ook hulpgoederen (ook in Afrika) in de verkeerde handen. Wij maar geven en zij maar lachen!
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_71864857
Tja, een land opbouwen gebeurt niet vlekkeloos. Natuurlijk heb je mensen die een slaatje eruit willen slaan.
pi_71864887
Maar ze zijn nu met 2 dingen tegelijkertijd bezig. En de Taliban proberen weg te vagen én het land proberen op te bouwen.
pi_71867760
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:58 schreef Mortaxx het volgende:
Heb het net gezien. Nederland geeft jaarlijks 10 miljoen voor de politiesalarissen en de agenten zien er niets van. Eigenlijk verbaasd me dit niks
mij ook niet.
Bedankt Balkenende met je leading Nation gedoe, eikel
pi_71867768
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 00:24 schreef Zienswijze het volgende:
Maar ze zijn nu met 2 dingen tegelijkertijd bezig. En de Taliban proberen weg te vagen én het land proberen op te bouwen.
en dat gaat allebei niet lukken, en hoeft ook niet
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:04:08 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71867800
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Joh, dat had ik nou echt nooit verwacht
Dat dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71868003
Het probleem in Afghanistan is niet alleen de Taliban, maar das wel duidelijk dacht ik. Elk dorp heeft daar zo'n beetje zijn eigen "warlord" met zijn eigen agenda, en daarnaast is de zittende regering eigenlijk geen haar beter, een van Karzai's familieleden is laatst nog genoemd als drugshandelaar. Het land is verrot in alle facetten, zoiets kun je niet helpen, en moet je eigenlijk ook niet willen. Laat de natuur maar gewoon zijn werk doen daar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_71896573
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:15 schreef Hathor het volgende:
Het probleem in Afghanistan is niet alleen de Taliban, maar das wel duidelijk dacht ik. Elk dorp heeft daar zo'n beetje zijn eigen "warlord" met zijn eigen agenda, en daarnaast is de zittende regering eigenlijk geen haar beter, een van Karzai's familieleden is laatst nog genoemd als drugshandelaar. Het land is verrot in alle facetten, zoiets kun je niet helpen, en moet je eigenlijk ook niet willen. Laat de natuur maar gewoon zijn werk doen daar.
Het land zit nog in de Middeleeuwen. Het hele land is opgedeeld in verschillende "koningrijkjes" die allemaal hun eigen warlord hebben die de dienst uitmaken. Het is een utopie om zo'n land binnen enkele jaren om te vormen tot een decmocratie. Een democratie komt niet zomaar, dat heeft tientallen jaren nodig.

Mijn advies is: schop die Taliban eruit en geef het land daarna de structuur waarin het zich zelf kan ontwikkelen tot een democratie.
pi_71896822
Bekend gegeven in dat soort landen..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71897080
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 00:23 schreef Zienswijze het volgende:
Tja, een land opbouwen gebeurt niet vlekkeloos. Natuurlijk heb je mensen die een slaatje eruit willen slaan.
We weten nu wat we al verwacht hadden. Wat me interesseert is, wat gaan we er aan doen om nog meer misbruik te voorkomen?

Niets denk ik
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_71897121
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:24 schreef paddy het volgende:

[..]

We weten nu wat we al verwacht hadden. Wat me interesseert is, wat gaan we er aan doen om nog meer misbruik te voorkomen?

Niets denk ik
We kunnen er niets aan doen, we kunnen wel doen alsof we er iets aan doen.
Ongetwijfeld zal men dan rapporteren dat het de goede kant opgaat etc.
Geen geld geven is de enige optie om misbruik te voorkomen, dat zal niet haalbaar zijn, dus gaat het door.
(denk ik)
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71897223
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:27 schreef qonmann het volgende:

[..]

We kunnen er niets aan doen, we kunnen wel doen alsof we er iets aan doen.
Ongetwijfeld zal men dan rapporteren dat het de goede kant opgaat etc.
Geen geld geven is de enige optie om misbruik te voorkomen, dat zal niet haalbaar zijn, dus gaat het door.
(denk ik)
Het gaat volgens mij niet via de burger van Nederland, maar via de regering.

Ja, snap wel dat het gevolgen zal hebben voor giften aan goede doelen die buiten de Nederlandse grenzen vallen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_71897261
In dit uitstekende blog werd melding gemaakt van een schoolgebouwtje in de provincie Helmand, dat was gedoneerd door de Japanners en de Litouwers. Blijkbaar had een hoge ambtenaar zichzelf het schooltje toegeeigend, vlak nadat het in gebruik was genomen, om daar zelf in te leven. De corruptie zit daar in alle lagen van de bevolking. De militairen werden ook niet goed van de kinderen die maar bleven bedelen.

In de afgelegen gebieden daar is het gewoon afzien. Een keihard bestaan dat heel ver afligt van onze Westerse manier van leven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_71898163
Corruptie is een manier om te leven in derdewereldlanden, laten we niet doen alsof we verbaasd zijn. Hier doe je niks aan. Als de corruptie voornamelijk plaatsvindt bij de lagere regionen van de overheid (politie-agenten), is dat voor hen meestal ook nodig. Als het gaat om (grootschalige) corruptie door de president of andere hoge functionarissen, dan kan je er al meer aan doen en heb je er ook meer baat bij.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71898319
Het is voor menig naieveling misschien een teleurstelling, maar die Afghanen zijn niet loyaal aan de NATO met zijn eigen belangen daar, en dus ook niet aan de regering die er namens de NATO zit. Ze zijn loyaal aan hun familie en hun stam, ook niet aan Afghanistan want dat is een abstractie voor buitenlands gebruik, Afghanistan als door de Afghanen ervaren eenheid bestaat als zodanig niet.

"You can't buy an Afghan, they're only for rent"
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71898699
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is voor menig naieveling misschien een teleurstelling, maar die Afghanen zijn niet loyaal aan de NATO met zijn eigen belangen daar, en dus ook niet aan de regering die er namens de NATO zit. Ze zijn loyaal aan hun familie en hun stam, ook niet aan Afghanistan want dat is een abstractie voor buitenlands gebruik, Afghanistan als door de Afghanen ervaren eenheid bestaat als zodanig niet.

Wat zijn volgens jou de belangen van de NAVO?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_71899413
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

Dan vind je het dus ook normaal dat er geen hulp meer die richting op gaat vanuit welk land dan ook?

En ja, ik weet dat het land vaak veroverd is door veel landen en het land een mengelmoes aan burgers met culturen bezit. Lees het hele stuk maar eens vanaf hier

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 15-08-2009 13:31:19 ]
pi_71899459
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat zijn volgens jou de belangen van de NAVO?
Zo snel mogelijk terug en die opium velden vanuit de lucht platbranden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')