abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71877199
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:03 schreef Fastmatti het volgende:
Werd er bij de voedselbank geen ongesneden brood geweigerd? Werd er bij diezelfde voedselbank geen B-merken geweigerd omdat dit oneerlijke concurrentie is? Logisch dat niemand ze meer wat wil geven.
Idd, eerst allemaal dingen weigeren omdat het te min was (wat is er zo slecht aan ongesneden brood en B-merken?) en nu gaan klagen dat ze te weinig hebben Stel dan gewoon wat minder hoge eisen aan het voedsel.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Wie er recht heeft op hulp van de voedselbank en waarom is een heel andere discussie.

Het gaat er hier om dat supermarkten nog steeds heel veel, nog goede producten gewoon vernietigen, i.p.v. ze aan de voedselbank te geven.
En daar mag inderdaad wel wat vaker de aandacht op gevestigd worden.
De supermarkten (en voedselproducenten) zullen zelf ook niet blij zijn als ze een keer wat moeten weggooien, dat kost hun namelijk ook geld. Maar het vervolgens gratis weggeven kost mogelijk nog wel meer, aangezien mensen die het gratis krijgen het niet ook nog eens in de winkel kopen.

Maar ik ben benieuwd wat de voedselbank tegenwoordig doet met B- en huismerken en ongesneden brood, als ze daarin niet veranderd zijn dan kan ik geen medelijden met ze hebben
pi_71877242
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:44 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

¤1650 euro per maand en dan nog klagen???????????
Praat eens met een echte bijstandsmoeder/vader en herhaal dat nog eens.
Dat is voor een echtpaar met kinderen, en incluis alle toeslagen zoals tegemoetkoming ziekenfonds en kindgebonden budget, huursubsidie, vakantiegeld en jaarlijks vaststaande bijzondere bijstandskosten voor de kids .. dat heb ik erbij opgeteld omdat je anders weer de discussie krijgt van al die tegemoetkomingen die je dan krijgt .. nou, zoveel is dat dus met al die tegemoetkomingen erbij per maand .. geen vakantiegeld ernaast, zit er al bij, geen kindgebonden budget, zit er ook al bij, zelfs die ¤ 50 voor de kerst zitten erbij

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:49:31 ]
pleased to meet you
pi_71877245
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Idd, eerst allemaal dingen weigeren omdat het te min was (wat is er zo slecht aan ongesneden brood en B-merken?) en nu gaan klagen dat ze te weinig hebben Stel dan gewoon wat minder hoge eisen aan het voedsel.
[..]

De supermarkten (en voedselproducenten) zullen zelf ook niet blij zijn als ze een keer wat moeten weggooien, dat kost hun namelijk ook geld. Maar het vervolgens gratis weggeven kost mogelijk nog wel meer, aangezien mensen die het gratis krijgen het niet ook nog eens in de winkel kopen.

Maar ik ben benieuwd wat de voedselbank tegenwoordig doet met B- en huismerken en ongesneden brood, als ze daarin niet veranderd zijn dan kan ik geen medelijden met ze hebben
Vraag het moussie en je weet het...
pi_71877280
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Een echtpaar in de bijstand krijgt ¤ 1295,07 (incluis toeslagen en vakantiegeld) .. en dat is dus ongeacht het aantal kinderen .. daar komt dan evtl huursubsidie bij, laten we zeggen ¤ 250, en eens in het jaar wat tegemoetkomingen, bij 3 kinderen alles bij elkaar hooguit ¤ 1000 .. dat is dus met al die vergoedingen erbij per maand ongeveer ¤ 1650 .. zo ongeveer het maandinkomen van 1 van jouw werkende ouders dus ..
En een echtpaar in de bijstand krijgt zo'n bedrag gewoon cadeau, ik zou er niet over durven te klagen hoor
quote:
Na het betalen van je vaste lasten heb je het als bijstandsgezin maar te doen met wat er overblijft.
Dat is bij iedereen zo natuurlijk
pi_71877320
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Kan je lezen? Dat is voor een echtpaar met kinderen, en incluis alle toeslagen zoals tegemoetkoming ziekenfonds en kindgebonden budget, huursubsidie, vakantiegeld en jaarlijks vaststaande bijzondere bijstandskosten voor de kids .. dat heb ik erbij opgeteld omdat je anders weer de discussie krijgt van al die tegemoetkomingen die je dan krijgt .. nou, zoveel is dat dus met al die tegemoetkomingen erbij per maand .. geen vakantiegeld ernaast, zit er al bij, geen kindgebonden budget, zit er ook al bij, zelfs die ¤ 50 voor de kerst zitten erbij
Als je boven een bepaald inkomen zit kom je voor NIKS in aanmerking.
Ook al zit je er een euro boven.
Dus iemand die zich uit de naad werkt word meer gestraft dan iemand die zijn handje ophoud.
Dus hou je zielige en wijze praat voor je.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:49:52 ]
pi_71877347
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:49 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik ken werkende mensen met een gezin die dat niet verdienen.
En, ontvangen die daarnaast huursubsidie, vakantiegeld, toeslagen .. die had ik er namelijk bij opgeteld ?
pleased to meet you
pi_71877378
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:06 schreef moussie het volgende:

[..]

En, ontvangen die daarnaast huursubsidie, vakantiegeld, toeslagen .. die had ik er namelijk bij opgeteld ?
Lees je alleen wat je wilt lezen en uitkomt?
pi_71877413
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:05 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Luister wijsneus.
Als je boven een bepaald inkomen zit kom je voor NIKS in aanmerking.
Ook al zit je er een euro boven.
Dus iemand die zich uit de naad werkt word meer gestraft dan iemand die zijn handje ophoud.
Dus hou je zielige en wijze praat voor je.
vandaar dat ik de huursubsidie bij het maandbedrag op heb geteld ..
pleased to meet you
pi_71877465
quote:

[..]

Nee, die ontvangen niks, omdat zij in tegenstelling tot anderen wel afgeknepen worden voor het harde werken wat ze moeten doen, en geen kadotjes krijgen en de hele dag op Fok rondhangen. Hoor je hun klagen? Neen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2009 15:12:30 ]
pi_71877500
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:09 schreef moussie het volgende:

[..]

vandaar dat ik de huursubsidie bij het maandbedrag op heb geteld ..
Ja en?
De kosten voor iemand die geen huursubsiedie krijgen of tegemoetkomingen?
Wees blij ermee!
Een ander die net boven die grens zit kan alles zelf betalen!
Wel eens aan gedacht?
pi_71877502
quote:

[..]

Zoals Bommelegger en ikzelf al aangegeven hebben, als je 1 euro te veel hebt val je voor
elke tegemoetkoming en/of subsidie buiten de boot waardoor je per saldo met hard
werken net zoveel overhoud als een bijstandsgezin.

En, om maar on topic te blijven, die werkenden kunnen(mogen) niet naar de voedselbank of
komen niet in aanmerking voor gratis vakantie juist omdat ze werken.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71877612
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:07 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Lees je alleen wat je wilt lezen en uitkomt?

pff, een echtpaar in de bijstand krijgt 1295 euro .. daarvan wordt een percentage opzij gezet voor vakantiegeld .. de toeslagen die je evtl van de belastingsdienst ontvangt worden met die 1295 verrekend, dus die zitten er ook al in .. enig voordeel haal je uit de huursubsidie en wat je evtl krijgt aan bijzondere bijstand (waar trouwens 'gewone' minima ook recht op hebben) .. dus die bedragen heb ik bij het maandinkomen opgeteld als 'inkomen'.

en dat algeheel dan in de context van een gezin met 2 werkende mensen die niet rond kunnen komen en daarom niet op vakantie kunnen .. daar geef ik antwoord op

Voor de rest ben ik bekend met de armoede-val .. dank u
pleased to meet you
pi_71877625
Hoe harder je werkt(belasting je betaald) hoe harder je gestraft word.
pi_71877743
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:13 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Zoals Bommelegger en ikzelf al aangegeven hebben, als je 1 euro te veel hebt val je voor
elke tegemoetkoming en/of subsidie buiten de boot waardoor je per saldo met hard
werken net zoveel overhoud als een bijstandsgezin.

En, om maar on topic te blijven, die werkenden kunnen(mogen) niet naar de voedselbank of
komen niet in aanmerking voor gratis vakantie juist omdat ze werken.
En dat is dus een verkeerde veronderstelling .. er zijn een boel mensen die in aanmerking komen voor bvb die cultuurbijdrage voor kinderen, of andere bijzondere bijstand, je salaris kan dan net te hoog zijn voor huursubsidie of je krijgt een paar honderd euro minder aan kindgebonden budget, dat betekent niet automatisch dat je ook teveel verdient daarvoor .. er lopen ook mensen die werken bij de voedselbank!!
pleased to meet you
pi_71877779
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

pff, een echtpaar in de bijstand krijgt 1295 euro .. daarvan wordt een percentage opzij gezet voor vakantiegeld .. de toeslagen die je evtl van de belastingsdienst ontvangt worden met die 1295 verrekend, dus die zitten er ook al in .. enig voordeel haal je uit de huursubsidie en wat je evtl krijgt aan bijzondere bijstand (waar trouwens 'gewone' minima ook recht op hebben) .. dus die bedragen heb ik bij het maandinkomen opgeteld als 'inkomen'.

en dat algeheel dan in de context van een gezin met 2 werkende mensen die niet rond kunnen komen en daarom niet op vakantie kunnen .. daar geef ik antwoord op

Voor de rest ben ik bekend met de armoede-val .. dank u
Ten eerste heb je geen recht op wat dan ook.
Je voorbeelden slaan dus nergens op.
Ik en het overgrote bevolking werken voor onze centen en vakantiegeld.
Over huursubsidie heb ik het niet eens.
Dus zie het niet als een cadeau en zeker niet als iets waar je recht op heb.
Verder zou het fijn zijn als je over je eigen situatie praat en niet zoals jij denkt over iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:49:11 ]
pi_71877835
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:21 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat is dus een verkeerde veronderstelling .. er zijn een boel mensen die in aanmerking komen voor bvb die cultuurbijdrage voor kinderen, of andere bijzondere bijstand, je salaris kan dan net te hoog zijn voor huursubsidie of je krijgt een paar honderd euro minder aan kindgebonden budget, dat betekent niet automatisch dat je ook teveel verdient daarvoor .. er lopen ook mensen die werken bij de voedselbank!!
Een boel mensen komen in aanmerking. ja zoals jij.
Werkenden komen niet in aanmerking omdat ze te "veel" verdienen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:50:35 (zeg het eens normaal aub) ]
pi_71877898
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:21 schreef moussie het volgende:

[..]

De enige werkende mensen die bij de voedselbank komen zijn mensen die in schuldsanering zitten.
Moet ik daar medelijden mee hebben?
pi_71877930
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:22 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]
Ten eerste heb je geen recht op wat dan ook.
Je voorbeelden slaan dus nergens op.
Ik en het overgrote bevolking werken voor onze centen en vakantiegeld.
Over huursubsidie heb ik het niet eens.
Dus zie het niet als een cadeau en zeker niet als iets waar je recht op heb.
Verder zou het fijn zijn als je over je eigen situatie praat en niet zoals jij denkt over iedereen.
.. het staat in de wet en het is een recht dat iedereen heeft, ook diegene die voor het minimumloon zit te ploeteren .. en dat recht is er om te zorgen dat kinderen van mensen met een laag inkomen niet de dupe worden .

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:51:36 (onnodig) ]
pleased to meet you
pi_71878049
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:28 schreef moussie het volgende:

[..]

het staat in de wet en het is een recht dat iedereen heeft, ook diegene die voor het minimumloon zit te ploeteren .. en dat recht is er om te zorgen dat kinderen van mensen met een laag inkomen niet de dupe worden .
Dat je het recht volgens de wet hebt, allee.
Als het aan mij ligt NIET.
Ik moet ook werken voor me geld.
En als het aan mij zou liggen, dan komen al die klanten zoals jij in de bijstand,
Wat voor reden dan ook.
En liever gisteren dan morgen als dat ooit eens veranderd kan worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:52:03 (stop daar eens mee) ]
pi_71878219
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:26 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

De enige werkende mensen die bij de voedselbank komen zijn mensen die in schuldsanering zitten.
Moet ik daar medelijden mee hebben?
Want het is altijd hun eigen schuld dat ze erin belanden? Hadden ze maar niet moeten scheiden, had de zaak maar niet failliet moeten gaan? Of zoals in dat ene geval waar manlief met de noorderzon is vertrokken en haar en de kids met een berg schulden heeft laten zitten, had ze hem maar vast moeten binden?

Of is je beeld gebaseerd op dat ene geval op SBS6 van die ex-junk met vrouw en kind, en nu weet je wel hoe het in elkaar steekt? Was dat niet dezelfde uitzending als die waar dat vrouwtje uit een taxi stapte waar iedereen schande van sprak .. en wat bleek later, ze kwam net uit het ziekenhuis, van de bestraling?
pleased to meet you
pi_71878421
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:32 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Dat je het recht volgens de wet hebt, allee.
Dat heeft iedereen .. ook jij
quote:
Als het aan mij ligt NIET.
Ik moet ook werken voor me geld.
En als het aan mij zou liggen, dan komen al die klanten zoals jij in de bijstand,
Wat voor reden dan ook.
Ik zit al in de bijstand wijsneus .. en als je had kunnen lezen had je gelezen dat ik ervoor werk ..
quote:
En liever gisteren dan morgen als dat ooit eens veranderd kan worden.
Zoals ik al zei, zet mijn werk om in een betaald baantje, graag zelfs .. en fyi, jouw opleiding is door mij betaald, niet meer dan normaal dat je terug betaald ..

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:58:56 ]
pleased to meet you
pi_71878537
Maar moussie, waarom kan jij niet werken? Ben je afgekeurd dan? Je verricht immers wel (vrijwilligers)werk?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2009 15:51:14 ]
pi_71878623
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Want het is altijd hun eigen schuld dat ze erin belanden? Hadden ze maar niet moeten scheiden, had de zaak maar niet failliet moeten gaan? Of zoals in dat ene geval waar manlief met de noorderzon is vertrokken en haar en de kids met een berg schulden heeft laten zitten, had ze hem maar vast moeten binden?

Of is je beeld gebaseerd op dat ene geval op SBS6 van die ex-junk met vrouw en kind, en nu weet je wel hoe het in elkaar steekt? Was dat niet dezelfde uitzending als die waar dat vrouwtje uit een taxi stapte waar iedereen schande van sprak .. en wat bleek later, ze kwam net uit het ziekenhuis, van de bestraling?
Ik ben zelf zo'n 23 jaar geleden een periode dakloos geweest met torenhoge schulden.
Dat kwam bij mij door een scheiding. (niet mijn schuld natuurlijk )

Vertel mij niet hoe dat is of hoe zielig die mensen zijn.
Slechte tijden, honger, geen huis, geen baan en geen geld. Been there, done that.
De schuldvraag vind ik niet relevant, veranderd namelijk weinig aan de feitelijke situatie.

Of je in zo'n situatie blijft steken is altijd een eigen keuze. Je kunt er uitkomen namelijk maar
dat gaat niet vanzelf en wordt je ook niet aangedragen.
Dat jij met dat soort mensen medelijden hebt en ze zielig vind is mensonterend. Denk daar maar over na.
pi_71878770
Ik blijf vraagtekens zetten achter die hele voedselbank...
Een voedselbank voor beesten (van voedselbank klanten) en kinderen kan ik wel achter staan omdat die beesten en koters er oprecht niets aan kunnen doen dat hun meerdere geen geld heeft, maar wat moet je allemaal wel niet fout doen in dit land om het ZO moeilijk te hebben dat je naar de voedselbank moet voor eten?
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:01:29 #50
8781 crew  Frutsel
pi_71878886
Stop ook hier eens met dat persoonlijke gedoe en getreiter en laat elkaar in waarde aub
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')