quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:26 schreef Wiebeldak het volgende:
+ Super scherp, als ik er langer naar kijkt lijkt het net of ik daar zelf sta. Ook omdat de kleuren erg realistisch zijn, en zwart is ook echt zwart.
- Die lijn lantaren lichten die onderbroken wordt. Al valt daar niet veel aan te doen.
HDR ?quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:30 schreef sjoemie_82 het volgende:
+ mooi detail
- erg rood maar hier kan je denk ik niet veel aan doen omdat de bloem rood is.
skate park in Tilburg:
[ afbeelding ]
nee het is geen echte HDR het is mar 1 foto.quote:
+ Scherp leuk en een leuk besstjequote:Op maandag 17 augustus 2009 21:50 schreef Row-1 het volgende:
+ Mooie foto, ding ziet er oud uit, versleten, leuke tekst onder "display".
- Beetje te donker, stoor me aan de "balk" boven.
De mijne:
[ afbeelding ]
+ Mooie belichting van de molen en de hoeveelheid ruis lijkt ook erg mee te vallenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:24 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
+ Scherp leuk en een leuk besstje
- beetje saai verder
om in de molens te blijven hij is al wat ouder maar goed:
[ afbeelding ]
Hekje tja nix echt aan te doen scheef klopt had geen muntjes of iets bij om onder mijn statief te leggen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:47 schreef BigBear het volgende:
[..]
+ Mooie belichting van de molen en de hoeveelheid ruis lijkt ook erg mee te vallen
- Het hekje leidt een beetje af en de molen lijkt iets scheef te staan?
Net terug van een weekje Schotland. Het was lastig om een keuze te maken, maar deze is het uiteindelijk geworden:
[ afbeelding ]
+ Compositiequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:47 schreef BigBear het volgende:
[..]
+ Mooie belichting van de molen en de hoeveelheid ruis lijkt ook erg mee te vallen
- Het hekje leidt een beetje af en de molen lijkt iets scheef te staan?
Net terug van een weekje Schotland. Het was lastig om een keuze te maken, maar deze is het uiteindelijk geworden:
[ afbeelding ]
Tnx!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
+ Compositie
+ HDR achtige wolken, heerlijk tumulteus weer
- Ietwat saai misschien (twijfel, ik mis wat, maar weetnietwat)
Samenvatting: Mooie foto, heerlijke sfeer, goed gedaan. Rolde die zo uit je camera, of heb je wat met de tone mapping gedaan?
Mijn bijdrage, ik zag iets met molens:
[ link | afbeelding ]
Klik voor 15MP
+ Gewoon een prachtig plaatje in zijn geheel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
+ Compositie
+ HDR achtige wolken, heerlijk tumulteus weer
- Ietwat saai misschien (twijfel, ik mis wat, maar weetnietwat)
Samenvatting: Mooie foto, heerlijke sfeer, goed gedaan. Rolde die zo uit je camera, of heb je wat met de tone mapping gedaan?
[ link | afbeelding ]
Klik voor 15MP
Dan pak ik die van jou ook nog even mee:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:55 schreef Sugar het volgende:
@ NiGeLaToR:
+ lichtjes, de weerspiegeling ervan
+ kleuren zijn gaaf, vind ik
+ compositie
- onderwerp is mij toch net te saai, had graag iets spannends gevonden nog.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Wat past er beter in een molentopic dan een koe!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:55 schreef sjoemie_82 het volgende:
even off topic maar hadden we dit niet beter het molen topic kunnen noemen haha?
+ Leuke compositie.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:59 schreef VicEd het volgende:
+ prachtige foto! licht, de nerven in het hout, zon in de tekst
- net jammer dat de "ND" in de schaduw vallen
Je had misschien een klein beetje kunnen draaien, of een paar minuten eerder moeten zijn.
Deze foto gemaakt bij het soda-meer Lake Magadi in Kenia. Aan het meer staat een grote fabriek die de soda wint uit het meer. Dit zijn pijpen die water en soda-oplossingen transporteren van en naar de fabriek.
Ben er zelf redelijk trots op, zeker gezien hij op het midden van de dag is gemaakt.
[ afbeelding ]
Doe ik een geitquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:49 schreef Arean het volgende:
Wat past er beter in een molentopic dan een koe!![]()
[ afbeelding ]
Dat is helaas een TL verlichting die er recht boven hangt. Ik heb geen flitser gebruikt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:09 schreef Ruud het volgende:
+ Compositie (camera goed gedraaid). Kleur bruin komt goed over.
- Licht (je flitser neem ik aan) weerkaatst. Zwart-wit was misschien beter geweest.
[..]
Doe ik een geit
Iets ouder, maar toch.
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Thanksquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:13 schreef Wiebeldak het volgende:
Wat is trouwens jou FlickR Account naam. Dan voeg ik je toe als je dat wilt tenminste. Ik zie vaak erg mooie foto's van je voorbij komen
+ mooie mystieke kleuren, I likequote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:02 schreef Black_Rainbow het volgende:
van de week geschoten aan het meer van Geneve.
Onbewerkt en eerste poging in het gebruik van spiegelreflex camera.
[ link | afbeelding ]
neequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:55 schreef sjoemie_82 het volgende:
even off topic maar hadden we dit niet beter het molen topic kunnen noemen haha?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:02 schreef Black_Rainbow het volgende:
van de week geschoten aan het meer van Geneve.
Onbewerkt en eerste poging in het gebruik van spiegelreflex camera.
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:55 schreef Wiebeldak het volgende:
En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
dan zal ik deze ook nog even doenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:09 schreef Ruud het volgende:
+ Compositie (camera goed gedraaid). Kleur bruin komt goed over.
- Licht (je flitser neem ik aan) weerkaatst. Zwart-wit was misschien beter geweest.
[..]
Doe ik een geit
Iets ouder, maar toch.
[ afbeelding ]
Klikbaar.
+ voor de moeitequote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:08 schreef MadMarine het volgende:
ik had niks te doen in de trein vandaag... dus mijn foto:
gast, dat is juist de bedoelingquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
- compositie.. ? ik zie dat het een raam van zo'n dubbeldekker trein boven is, maar verder?
- kleuren e.d.
- lijnen zijn vertekend, noem maar op.
- geen scherpte te bekennen.
+ wolken zijn erg mooi en krachtigquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dan mijn bijdrage voor vandaag, een vorige week gemaakte van de haven van Hoorn, met op de horizon de 'hoofdtoren', een overblijfsel van de oude stadsmuur (uit VOC-tijd):
Ik denk als je die foto groot ziet dat hij beter tot zijn recht komt. Dat is wel vaker het nadeel van het verkleinen van pics.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:59 schreef keko het volgende:
[..]
+ wolken zijn erg mooi en krachtig
- wat wil je laten zien? Het is nu te druk, en die wolken, en die volle haven en die volle kade...
Mijn bijdrage
[ afbeelding ]
+mooie scherptequote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:59 schreef keko het volgende:
[..]
+ wolken zijn erg mooi en krachtig
- wat wil je laten zien? Het is nu te druk, en die wolken, en die volle haven en die volle kade...
Mijn bijdrage
[ afbeelding ]
+ mooie omgeving, met veel detail in het landschapquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:42 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]
+mooie scherpte
-te donker
mijn poging.
[ afbeelding ]
+ Erg leuk hoe je een lijst van bomen om je onderwerp heb gevonden. Dat geeft de foto ook erg veel diepte. Als die bomen niet te zien waren op je foto dan stelt de foto zelf niet veel meer voor vind ik. Dan is het meer een leuk vakantie kiekje van een kasteel.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:56 schreef BigBear het volgende:
[..]
+ mooie omgeving, met veel detail in het landschap
- De lucht is overbelicht en mist detail
- De trein is links niet scherp, daarnaast ben ik nog aan het twijfelen of de trein nu iets toevoegt of dat ik m storend vind
De mijne, Cawdor Castle in Schotland:
[ afbeelding ]
Ik las het net op tijd dat je een beginner bentquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:27 schreef Elvi het volgende:
+ mooie kleuren, mooie belichting
- het lijkt wel of de verhoudingen scheef zijn, alsof de camera net teveel gekanteld was.
[ afbeelding ]
(ik ben een beginner, dus be gentle)
+Tof onderwerp dat zeker. Vooral het antieke toestel in het midden!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Terug naar het verleden
[ afbeelding ]
Grote foto is beter: http://farm3.static.flickr.com/2646/3844755573_b6b2e0c22c_b.jpg
+ Auto vanaf de mooiste hoek gefotografeerd en lekkere diepe zwarte kleurquote:Op zondag 23 augustus 2009 11:59 schreef k_man het volgende:
+ Mooi op het goede moment, scherp op het onderwerp.
- Dit was waarschijnlijk het maximum dat je kon inzoomen? Ik had eigenlijk wat minder storende dingen rondom willen zien, maar vooral de wesp en de bloem. Het hoofdonderwerp staat nu vrij klein op de foto.
Mijne:
[ link | afbeelding ]
Dank je.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:50 schreef sanger het volgende:
+ Auto vanaf de mooiste hoek gefotografeerd en lekkere diepe zwarte kleur
- Omgeving past niet echt bij dit soort auto en wel erg centraal geplaatst
Dan kun je mijn commentaar vergetenquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Dank je.Het contrast tussen m'n auto en de omgeving was juist de bedoeling.
Het is geen cropquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:18 schreef Cheiron het volgende:
+ Genoeg licht
- Echt een hele onflatteuze crop. Het lijkt alsof ze een enorme dikke nek heeft, dr kin hangt over het stofje heen wat ook niet helpt.
Mooie zwart wit conversie. Hoop scherpte. Misschien wel iets te veel waardoor er weinig diepte in zit en dat maakt hem een beetje saai. Voor jou is het een leuke plaat omdat je weet wat het onderwerp is. Voor een vreemde is dit een vlak plaatje met een petroleum kan. Het heeft geen connectie met treinen iig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:18 schreef Cheiron het volgende:
+ Genoeg licht
- Echt een hele onflatteuze crop. Het lijkt alsof ze een enorme dikke nek heeft, dr kin hangt over het stofje heen wat ook niet helpt.
Mijn foto van vorige week in het treinmuseum te Hoorn.
[ afbeelding ]
Groter @ Flickr
- Ik heb geen idee wat ik hier van moet vinden. Een foto van iemand zijn achterwerk. Een flink storend onscherp persoon links van de foto. Een grijs hoofd links voor op de foto. Ik had toch wat anders geplaatst als beste foto van de dagquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:11 schreef Lips het volgende:
+ Zwart wit is super bij deze foto. Lijkt alsof de tijd echt heeft stilgestaan.
- Jammer dat de bovenkant van de petroleumbus er af valt.
[ afbeelding ]
+ Dit vind ik een erg mooi plaatje. Je kan ook duidelijk zien hoe groot die vuurballen zijn omdat die mensen er ook goed opstaat op de voorgrond.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:16 schreef Noxa het volgende:
[..]
Mooie zwart wit conversie. Hoop scherpte. Misschien wel iets te veel waardoor er weinig diepte in zit en dat maakt hem een beetje saai. Voor jou is het een leuke plaat omdat je weet wat het onderwerp is. Voor een vreemde is dit een vlak plaatje met een petroleum kan. Het heeft geen connectie met treinen iig.
Afgelopen zaterdag naar het vuurwerk festival geweest in Scheveningen. Deze units werden in het water geschoten.
[ afbeelding ]
Groot @ Flickr
Dat is niet de petroleumbusquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:11 schreef Lips het volgende:
+ Zwart wit is super bij deze foto. Lijkt alsof de tijd echt heeft stilgestaan.
- Jammer dat de bovenkant van de petroleumbus er af valt.
[ afbeelding ]
+ Lekker veel detail van voor naar achterquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:33 schreef sjoemie_82 het volgende:
mijn foto ik ga weer voor de zelfde molen als eerder in dit topic alleen nu overdag en vanuit een ander oogpunt.
[ afbeelding ]
Mag je ook becommentariëren zonder een foto te plaatsen? Zo niet, dan sorry..ik plaats straks dan wel een plaatjequote:
+ Goede macroquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:23 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
+ Lekker veel detail van voor naar achter
- Standpunt iets te hoog om die molen prominent in beeld te krijgen
- Horizon is een scheetje beef
Atalanta's zijn dicht even apart als open
[ afbeelding ]
Met de Dynax 5D en Minolta 70-210(Ja, Sok heeft een beercan te pakken)
Ha mede-Tilburger.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:37 schreef florianb110 het volgende:
+mooie kleuren
-beetje saai. ( vind ik)
Ik maak eigenlijk nooit fotos, maar zag gister de oranje lucht hier in tilburg dus ik dacht; ik maak maar een foto ervan! Met camera van mn moeder:
[ link | afbeelding ]
Kon m niet lager nemen, want daar staat een heg...
kom ook uit tilburg maar ik denk dat de verf hier op was want ik heb het ook niet zo gezien helaasquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:26 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ha mede-Tilburger.
+Net zoals jouw beoordeling: Mooie kleur. Weet niet waar je dit ergens geschoten hebt, maar ik zag die lucht gister niet hoor? Mooi geschoten in ieder geval
-Foto boeit me niet sorry....Het onderwerp is natuurlijk de lucht, en alhoewel die mooi is, is de lucht zo egaal en glad dat het minder interessant is. Doet niets af aan de foto ofcourse.
[ afbeelding ]
Ben zelf niet zo kapot ervan, maar is de enige die ik vandaag gemaakt heb
Ok totaal off topic maar wat betekend TVP ik kan het nergens terug vinden zal vast een hele domme vraag van me zijn hahah.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:48 schreef Omniej het volgende:
Shit, heel dit topic vergeten. Schaamteloze tvp, voordat ik hem weer kwijtraak.
Bijna goedquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:17 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Ok totaal off topic maar wat betekend TVP ik kan het nergens terug vinden zal vast een hele domme vraag van me zijn hahah.
+ detailleringquote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:22 schreef Inspi het volgende:
Op mijn werk ben ik aan een antieke kast bezig met zeer veel details en ornamenten.
Dit is er één van:
[ afbeelding ]
Grotere op http://farm3.static.flickr.com/2617/3859457716_ae9cd02438_b.jpg
Wow, erg mooie actieshot!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:10 schreef Ruud het volgende:
+ Scherpte, details goed zichtbaar.
- Jammer dat z'n voelspriet en het takje er niet helemaal op staan (te weinig tussenruimte in het geval van de voelspriet).
[ afbeelding ]
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3475/3859833341_651449c65b_b.jpg
De kleine versie vond ik op het eerste oog niks, maar de grote is toch best fraai.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:10 schreef Ruud het volgende:
+ Scherpte, details goed zichtbaar.
- Jammer dat z'n voelspriet en het takje er niet helemaal op staan (te weinig tussenruimte in het geval van de voelspriet).
[ afbeelding ]
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3475/3859833341_651449c65b_b.jpg
Dank voor je complimentquote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:00 schreef Omniej het volgende:
Neo-M ook een mooi shot. Lekkere diepblauwe kleuren en de boot steekt er mooi tegen af. Pluspuntje ook voor de compositie. Enige minpunt is wat mij betreft de ruis in de foto; vooral in de lucht is die erg aanwezig en zelfs storend.
Mooie plaat, maar ik vind 'm iets te donker, vooral onderaan. Ik vermoed dat hij met wat minder contrast en wat minder saturation mooier was geweestquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wow, erg mooie actieshot!
Ook erg mooi hoe de reiger er qua kleur echt uitspringt tegen de donkere, groene achtergrond.
Ik vind het alleen een beetje jammer dat de vleugel en de achtergrond (bomen) niet scherp zijn. Ik begrijp dat het al heel erg moeilijk wordt om dat tegen te gaan, maar verder zijn er imo geen minpunten
Boottrip in Turkije, vorige week:
[ afbeelding ]
Let eens op je kleurprofiel AdobeRGB/sRGB bij het opslaan. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar dat kan een groot verschil in kleuren opleverenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:40 schreef Omniej het volgende:
Yep, véél beter zo.
Dat uploaden blijft toch vervelend.... Zelf heb ik vaak dat foto's totaal verkleuren nadat ik ze upload. Ligt soms volgens mij gewoon aan de manier van opslaan.
+ zeer scherpquote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:12 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mooie plaat, maar ik vind 'm iets te donker, vooral onderaan. Ik vermoed dat hij met wat minder contrast en wat minder saturation mooier was geweestOok heb ik het gevoel dat de boot nét niet helemaal scherp is, maar dat kan aan de resize liggen..
Pluspunt: Lucht is erg goed gelukt met die overloop van donker naar licht, en kader vind ik primaNiet teveel maar ook niet te weinig om de boot heen zichtbaar.
Afgelopen dinsdag bij de Eneco Tour slotetappe in Amersfoort:
[ afbeelding ]
Groot maatje: http://www.flickr.com/photos/intrepidity/3859459353/sizes/l/
Mja, als ik foto's op internet zet, sla ik ze nu ook altijd even apart via 'Save for web' op. Blijkbaar pakt hij dan ook een ander kleurprofiel ofzo, want als ik de 'for web' gesavede foto's upload, blijven de kleuren wel intact.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:13 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Let eens op je kleurprofiel AdobeRGB/sRGB bij het opslaan. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar dat kan een groot verschil in kleuren opleveren
+ De personen maken deze foto echt. Ik heb namelijk geen idee wat dat vrouwtje aan het doen is en die kerel rechts kijkt zo'n beetje hetzelfde naar haar als dat ik kijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:50 schreef IntensiveGary het volgende:
@sjoemie
+mooi van kleur. die blauwe lijn met flessen heeft wel wat.
-ik snap het onderwerp niet helemaal? Die flessen zo in het midden zeggen me niet zoveel..misschien iets dichterbij halen, naar voren trekken? Verder is de boarding scheef, of je hield je camera niet recht
Dan de mijne. Allereerst de disclaimer: ik kom pas net kijken en fotografeer eigenlijk een beetje op de gok.
Gisteren was ik met mijn vriendin aan de Amstel omdat ze wat nieuwe foto's wilde voor haar visitekaartjes en website. Tijdens de shoot kwamen er wat kids in de buurt en die liepen af en toe door het beeld...deze vond ik wel cool. Een dezer dagen maak ik wel een showcase van de mooiste foto's
[ afbeelding ]
Dat vrouwtje? Heuj, je hebt het wel over m'n vriendin, jaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:06 schreef Wiebeldak het volgende:
+ De personen maken deze foto echt. Ik heb namelijk geen idee wat dat vrouwtje aan het doen is en die kerel rechts kijkt zo'n beetje hetzelfde naar haar als dat ik kijk.
- Te veel contrast. Ik moet bijna mijn ogen dichtknijpen als ik dat roze zie![]()
Vrouwtje kun je als een compliment zien als ik dat zegquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:03 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat vrouwtje? Heuj, je hebt het wel over m'n vriendin, jaZe is overigens yoga lerares en deed haar oefeningen aan de Amstel.
vwb contrast; ik zag het toen ik net op een ander scherm keek... heb m bewerkt op mn kleine laptopje waarvan het scherm wat flets is, vandaar.
Boarding is kaarsrecht net als mijn cameraquote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:50 schreef IntensiveGary het volgende:
@sjoemie
+mooi van kleur. die blauwe lijn met flessen heeft wel wat.
-ik snap het onderwerp niet helemaal? Die flessen zo in het midden zeggen me niet zoveel..misschien iets dichterbij halen, naar voren trekken? Verder is de boarding scheef, of je hield je camera niet recht
Dan de mijne. Allereerst de disclaimer: ik kom pas net kijken en fotografeer eigenlijk een beetje op de gok.
Gisteren was ik met mijn vriendin aan de Amstel omdat ze wat nieuwe foto's wilde voor haar visitekaartjes en website. Tijdens de shoot kwamen er wat kids in de buurt en die liepen af en toe door het beeld...deze vond ik wel cool. Een dezer dagen maak ik wel een showcase van de mooiste foto's
[ afbeelding ]
Gave foto hoor, met die bewogen achtergrond.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:12 schreef Intrepidity het volgende:
[ afbeelding ]
Ook leuk.quote:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:54 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Klik voor 15MP
quote:
En deze compo is gewoon perfect!!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:37 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Wie zet het licht uit?
[ afbeelding ]
En deze ook. Je bent erg goed in compositie! Heel erg leuke foto!!quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Groot: http://www.flickr.com/photos/ferrybb123/3852906620/sizes/o/
Damn!!!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:06 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
De spiegel
[ afbeelding ]
FlickR foto omdat die scherper is:
http://farm3.static.flickr.com/2640/3862467942_7a370d4f2e.jpg
Thanksquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Wow, erg mooie actieshot!
Ook erg mooi hoe de reiger er qua kleur echt uitspringt tegen de donkere, groene achtergrond.
Dat zorgt juist een beetje voor dynamiekquote:Ik vind het alleen een beetje jammer dat de vleugel en de achtergrond (bomen) niet scherp zijn. Ik begrijp dat het al heel erg moeilijk wordt om dat tegen te gaan, maar verder zijn er imo geen minpunten
Dank je. De achtergrond vind ik zelf ook lelijk, helaas.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:00 schreef Omniej het volgende:
[..]
De kleine versie vond ik op het eerste oog niks, maar de grote is toch best fraai.
Niet de meest ideale achtergrond helaas (die is gewoonweg lelijk als ik eerlijk ben), maar dat heb je niet voor het uitzoeken natuurlijk.De reiger zelf heb je erg mooi te pakken.
Mooie fotoquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
Boottrip in Turkije, vorige week:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:12 schreef Intrepidity het volgende:
[ afbeelding ]
+ Goed standpunt. Leuk effect met de foto's (2x zichtbaar). En, zoals ElizabethR zei, goede compositie.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:06 schreef Wiebeldak het volgende:
De spiegel
[ afbeelding ]
FlickR foto omdat die scherper is:
http://farm3.static.flickr.com/2640/3862467942_7a370d4f2e.jpg
Dan maar elkaar beoordelenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:59 schreef Ruud het volgende:
[..]
+ Goed standpunt. Leuk effect met de foto's (2x zichtbaar). En, zoals ElizabethR zei, goede compositie.
- Kleuren vind ik niet zo mooi (kwestie van smaak, dus eigenlijk geen minpunt). Foto is ook een klein beetje scheef volgens mij.
[ afbeelding ]
Groter: http://farm3.static.flickr.com/2531/3864653139_55cc004d84_b.jpg
Ging helaas vrij snel, staat er daarom niet helemaal op
+ perspectiefquote:
+ Compositie, vlinder staat er goed op, vierkante crop past hier goed.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:05 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
+ perspectief
- kader doet wat afbreuk
Atalanta
[ afbeelding ]
met de Dynax en de Helios 44-2 2.0/58mm
Dat doe ik met al m'n foto's, met deze dus ook gedaan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:33 schreef Jongeheer123 het volgende:
- Probeer de foto aan de onderkant iets donkerder te krijgen (wat meer contrast) of door met de niveaus te spelen
+ Mooie perspectief, felle kleuren Goed gezienquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:33 schreef Jongeheer123 het volgende:
+ Aparte positie
- Probeer de foto aan de onderkant iets donkerder te krijgen (wat meer contrast) of door met de niveaus te spelen
En hier mijn foto:
[ afbeelding ]
Hebben ze regenbogen dan in Groningen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:49 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ Mooie perspectief, felle kleuren Goed gezien
- Vrij weinig, misschien wat uitgebleekte lucht onderin
De mijne: Een dubbele regenboog boven Station Groningen afgelopen vrijdag..
[ afbeelding ]
Nou!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:11 schreef ElizabethR het volgende:
![]()
![]()
![]()
Zie je nou Sjoeg!! Je maakt verdikkeme altijd iets bijzonders van je foto's!! Iedereen zou die fant er in zijn geheel opgezet hebben, jij hebt het lef om er de bovenkant gewoon vanaf te laten, en de compo zo heel spannend te maken, zeker met die slurf en staart in het kader zo! Echt meis, je hebt supertalent! Ik ben zwaar fan van je werk.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:49 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ Mooie perspectief, felle kleuren Goed gezien
- Vrij weinig, misschien wat uitgebleekte lucht onderin
De mijne: Een dubbele regenboog boven Station Groningen afgelopen vrijdag..
[ afbeelding ]
En je mag gerust weten dat ik het volledig met ER eens ben.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:53 schreef Sugar het volgende:
[..]
Nou!Dat is echt wel erg leuk om te lezen, zeg!
Dankjewel! Echt heel erg fijn om zoiets te lezen.
Fraaie foto en het heeft zeker een zichtbare sfeer. Ik denk alleen dat als je de zijkanten, waar het donkerder is, wat lichter had gemaakt (voor meer detail) dat ik het meer zou waarderen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:37 schreef firewirecable het volgende:
klappernoot:
Ik vind de regenboog bijzonder mooi van kleur en hij omt goed uit de foto, maar de rest van de foto is verre van boeiend vanwege de compositie. Wellicht als je een ander standpunt had gekozen dat de foto nét even dat ietsje extra's had gekregen.
Barrio Gótico Barcelona
[ link | afbeelding ]
Je hebt beslist geen kleurvervorming in je afbeelding, vaak hebben digitale bestanden wat nawerking nodig. In dit geval (en ik ken de kleurenpalet in die regio) zat je wel goed.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Fraaie foto en het heeft zeker een zichtbare sfeer. Ik denk alleen dat als je de zijkanten, waar het donkerder is, wat lichter had gemaakt (voor meer detail) dat ik het meer zou waarderen.
Desondanks zeker geen verkeerde foto
Onderweg tijdens een jeepsafari in Turkije: [ afbeelding ]
edit: ff vermelden dat ik met de kleuren hebt gefuckt. Ik heb vaker gezien dat kleuren op mijn beeldscherm fatsoenlijk uitzien en bij anderen afschuwelijk lelijk en overtrokken. Laat me weten als dat zo is bitte(noem alsjeblieft ook een minpunt op buiten die kleurvervorming
)
Gaaf hoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 22:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Onderweg tijdens een jeepsafari in Turkije: [ afbeelding ]
edit: ff vermelden dat ik met de kleuren hebt gefuckt. Ik heb vaker gezien dat kleuren op mijn beeldscherm fatsoenlijk uitzien en bij anderen afschuwelijk lelijk en overtrokken. Laat me weten als dat zo is bitte(noem alsjeblieft ook een minpunt op buiten die kleurvervorming
)
quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:47 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Je hebt beslist geen kleurvervorming in je afbeelding, vaak hebben digitale bestanden wat nawerking nodig. In dit geval (en ik ken de kleurenpalet in die regio) zat je wel goed.
+ ik vind het echt een prachtig vakantieplaatje met een in het oog springende omgeving.(Nu wil ik weer op vakantie!)
- voorgrond "mist" iets, bijv een steen oid en is iets verbleekt alsof je camera niet om kon gaan met contrast van de voorgrond (misschien volgende keer een polafilter gebruiken?)
De mijne van vandaag: een vliegende olifant in een restaurant in het station van Amersfoort..
[ afbeelding ]
Thank youquote:Op woensdag 2 september 2009 00:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gaaf hoor![]()
En ik vind de kleuren prachtig!!
+ Leuk gevonden. Lekker scherp, lichtval is ook prima.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:47 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Je hebt beslist geen kleurvervorming in je afbeelding, vaak hebben digitale bestanden wat nawerking nodig. In dit geval (en ik ken de kleurenpalet in die regio) zat je wel goed.
+ ik vind het echt een prachtig vakantieplaatje met een in het oog springende omgeving.(Nu wil ik weer op vakantie!)
- voorgrond "mist" iets, bijv een steen oid en is iets verbleekt alsof je camera niet om kon gaan met contrast van de voorgrond (misschien volgende keer een polafilter gebruiken?)
De mijne van vandaag: een vliegende olifant in een restaurant in het station van Amersfoort..
[ afbeelding ]
+ Mooie plaat, hele fijne plaat zelfs. Beetje rauwquote:Op woensdag 2 september 2009 19:24 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Leuk gevonden. Lekker scherp, lichtval is ook prima.
- Ik stoor mij een beetje aan die poort links onderin waar wat veel licht doorheen komt vergeleken met de rest van de foto.
Shaggie pauze.
[ afbeelding ]
@ Neo-Mullen . Prachtige foto inderdaad. En ook hier niets mis met de kleuren.
Werk aan je compositie: foto's maken uit een raam of luik waarbij het raam of luik nog te zien is, vind ik niet mooi. Zeker niet als je uitkijkt op de schoonheden van de natuur. Je had beter een foto kunnen maken tussen de bomen door of vanaf het strand. Dat oogt veel natuurlijker en dat past beter bij de foto.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef Stansfield het volgende:
[ afbeelding ]
Niet te kritisch graag begin pas net en deze is met een normaal compact cameratje genomen.
Had dan nog een stap achteruit gezet en een HDR foto ervan gemaakt. Dan had je die authentieke sfeer echt te pakken, maar nu is het een te donker randje geworden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:26 schreef Stansfield het volgende:
Ik vond het wel iets authentieks hebben dat luikje.
Photoshop moet ik nog een beetje doorkrijgen![]()
+ Ook ik vind het natuur plaatje erg mooi! Ik zou daar graag willen zitten met een biertje in mijn hand ik als ik naar je foto kijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef Stansfield het volgende:
[ afbeelding ]
Niet te kritisch graag begin pas net en deze is met een normaal compact cameratje genomen.
Dus daar is mijn rekenmachine ik was hem al kwijt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:13 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Ook ik vind het natuur plaatje erg mooi! Ik zou daar graag willen zitten met een biertje in mijn hand ik als ik naar je foto kijk.
- Het openstaande raam stoort mij ook wel plus dat ik onderin de foto nog een auto kan zien. Dat past ook niet bij het echte onderwerp. Maar verder zeker een geslaagde foto met je compact!
Weer een niet allerdaagse foto van mij. Daar hou ik nou eenmaal van![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het een vrij goed gelukte macro. Jammer dat het achterlijf en de (voor de hommel) linker vleugel niet scherp is Ook zou ik de kleuren iets verzadigenquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:56 schreef Mandamo het volgende:
+ Zonnebril zorgt voor een mooi contrast.
- Béétje korrelig, verder niks aan op te merken.
[ afbeelding ]
Eerste toevoeging!
Hij is aanklikbaar!
Mijn telefoonnummer kan je maken van die 5 cijfersquote:Op vrijdag 4 september 2009 18:13 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Ook ik vind het natuur plaatje erg mooi! Ik zou daar graag willen zitten met een biertje in mijn hand ik als ik naar je foto kijk.
- Het openstaande raam stoort mij ook wel plus dat ik onderin de foto nog een auto kan zien. Dat past ook niet bij het echte onderwerp. Maar verder zeker een geslaagde foto met je compact!
Weer een niet allerdaagse foto van mij. Daar hou ik nou eenmaal van![]()
[ afbeelding ]
+ de compositie werkt wel.. (tis wat ongebruikelijk), beeldverdelingquote:Op zaterdag 5 september 2009 22:03 schreef Arean het volgende:
+ In deze foto voel je de hitte en wil je een duik nemen in dat riviertje om af te koelen.
- De lucht komt wat onnatuurlijk over. (kan zijn dat de lucht in Turkije gewoon zo is hoor)
Deze heb ik vandaag gemaakt
[ afbeelding ]
Ik vond het grappig dat men op 3 manieren aan 1 paal duidelijk maakt dat ze geen pottekijkers willen.
Ik ben niet helemaal tevreden met m'n compositie though
+ scherpquote:Op zaterdag 5 september 2009 22:21 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ de compositie werkt wel.. (tis wat ongebruikelijk), beeldverdeling
- onscherp, weinig diepte, beetje rommelig
De mijne van vandaag:
Het wordt al weer herfst..
[ afbeelding ]
+ onderwerp, scherpte, de spanning op het gezichtquote:Op zondag 6 september 2009 20:40 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
+ scherp
+ scherpte diepte
+ mooie compo
- tja ehh dat blaadje dan maar (vind het een erg mooie foto.
mijne van vorige week (het logotje moet er in)
[ afbeelding ]
Hahah ik zeg nog zo hahaquote:Op zondag 6 september 2009 22:11 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ onderwerp, scherpte, de spanning op het gezicht
- toch maar het logotje..
De mijne van vandaag: bloem op tafel
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |