Ja, een pruilsmoeltje.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:35 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Carice kan altijd zo lekker sip kijken... Alsof iemand totaal onverwacht haar ballon afgepakt heeft.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:50 schreef AardappelAnders. het volgende:
Volgende week Pechtold, dat lijkt me interessant.
Voordeel zal zijn dat Pechtold waarschijnlijk zelf dingen heeft om over praten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:54 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ja daar hoop ik ook op, al hoop ik niet dat het weer verneukt wordt door stompzinnige vragen.
Dat is inderdaad het enige wat we van deze avond geleerd hebben. Maar kan zijn dat de "bladen"mutsen het al lang wisten...quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:56 schreef Ryon het volgende:
Ik was nog even bier aan het halen bij de AH.. Maar is het uit tussen haar en die duitser?
Dat dusquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Voordeel zal zijn dat Pechtold waarschijnlijk zelf dingen heeft om over praten.
Nee ze is zo kippig als de pest.quote:
Ja ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan. Van iemand uit de provincie, skyrocket tot nummer 1 van een vervallen partij, en die nu weer opkrabbelt naar een middel/kop partij. Welke stappen zijn daar tussen geweest en welke keuzes... Kortom , reuze interessant als je van politiek houdt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Voordeel zal zijn dat Pechtold waarschijnlijk zelf dingen heeft om over praten.
Een rake opmerking.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:02 schreef pfaf het volgende:
Suggereert Margriet nu (terecht) dat Carice kutfilms kiest de laatste tijd?
Terecht ook. Hoe kun je het in je hoofd halen om in verfilmingen van Kluun en Van Rooijen te spelen?quote:
Alsof dat bepalend is voor de kwaliteit van de film. De ontdekking van de hemel, van Mulisch, is bijvoorbeeld een waardeloze verfilming geworden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Terecht ook. Hoe kun je het in je hoofd halen om in verfilmingen van Kluun en Van Rooijen te spelen?
Ja nu durft die Margriet wel .quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:01 schreef MrJones het volgende:
Klein steekje van Margriet net?
Zo prijs je jezelf de markt wel uit. Aan de onderkant, wel te verstaan.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Terecht ook. Hoe kun je het in je hoofd halen om in verfilmingen van Kluun en Van Rooijen te spelen?
Dat Carice verheven (sic) films en fragmenten kiest en interessant vindt, maar in films van commerciele chicklits speelt. Ze corrigeerde haar opmerking met "Herken je in die films iets van Das Leben der Anderen?", maar het kwaad is al geschied...quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat zei ze dan precies?
Je moet Minoes eens kijkenquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:08 schreef N.i.c.k het volgende:
ik kijk weinig films. Heb geen ontwikkeld oog voor acteerprestaties.
Kan iemand uitleggen waarom Carice zo'n goede actrice is? Kheb alles is liefde gezien, en Valkery, en twee keer is me niets bijzonders opgevallen.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat Carice verheven (sic) films en fragmenten kiest en interessant vindt, maar in films van commerciele chicklits speelt. Ze corrigeerde haar opmerking met "Herken je in die films iets van Das Leben der Anderen?", maar het kwaad is al geschied...
Kijk zwartboek en je weet het.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:08 schreef N.i.c.k het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom Carice zo'n goede actrice is? Kheb alles is liefde gezien, en Valkery, en twee keer is me niets bijzonders opgevallen.
Zo'n vraag zou eigenlijk ook aan Rutger Hauer gesteld kunnen worden als hij in Zomergasten zou willen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat Carice verheven (sic) films en fragmenten kiest en interessant vindt, maar in films van commerciele chicklits speelt. Ze corrigeerde haar opmerking met "Herken je in die films iets van Das Leben der Anderen?", maar het kwaad is al geschied...
dat overdreven afgeven op Kluun altijd is ook kuddengedrag. Was niet onder de indruk van het boek, maar heb heel veel even slechts gelezen. Intellectueel snobismequote:Op zondag 16 augustus 2009 22:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kijk Zwartboek en oordeel zelf, ik vind haar in die film echt erg goed.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:08 schreef N.i.c.k het volgende:
Nou sorry hoor, Ik vond Kluun echt ongekend slecht. En er zijn inderdaad boeken die net zo slecht zijn, maar die krijgen dan niet de lof die dat boek krijgt. Dat maakt het misschien net even slechter. Dat men weigert dat te zien ofzo...quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:11 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
dat overdreven afgeven op Kluun altijd is ook kuddengedrag. Was niet onder de indruk van het boek, maar heb heel veel even slechts gelezen. Intellectueel snobisme
Ik vind haar ook een goede actrice, heb haar live gezien in een toneelstuk wat hier speelde (inclusief tietenquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Kijk Zwartboek en oordeel zelf, ik vind haar in die film echt erg goed.
Ik vind het ook wel degelijk een interessante vrouw overigens, ze verwoordt misschien niet alles even subtiel maar het is absoluut geen eendimensionaal typje.
Is ie wel, maar wordt vooral genoemd om erg slim over te komen, omdat het plebs hem niet "snapt". Dus Magnolia mooi vinden is interessant!quote:
Dat eerste ben ik wel met je eens, maar van Dis was echt om te kotsen met zijn quasi elitaire gereutel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:14 schreef AardappelAnders. het volgende:
Na 3,5 uitzendingen Zomergasten 2009 kan ik zeggen dat ik Margriet geen goede interviewster vind.
Adriaan van Dis.
over snobisme gesproken: kuddegedragquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:11 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
dat overdreven afgeven op Kluun altijd is ook kuddengedrag. Was niet onder de indruk van het boek, maar heb heel veel even slechts gelezen. Intellectueel snobisme
Eén van de slechtste die ik gezien heb..quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:14 schreef AardappelAnders. het volgende:
Na 3,5 uitzendingen Zomergasten 2009 kan ik zeggen dat ik Margriet geen goede interviewster vind.
Mwah, het boek was dommig, maar zeker niet slecht. Het geeft enkel een beeld van een 'scene' waar veel 'literaire' mensen niet zoveel mee hebben. Als je de kroeg "la bastille" bij het leidseplein nooit van binnen hebt gezien dan kan je het geen ene kanker schelen dat er in een boek even "een kader" neergezet wordt "dat je daar de meeste wijven kan regelen".quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, Ik vond Kluun echt ongekend slecht. En er zijn inderdaad boeken die net zo slecht zijn, maar die krijgen dan niet de lof die dat boek krijgt. Dat maakt het misschien net even slechter. Dat men weigert dat te zien ofzo...
Je zit daar om een boeiend en interessant gesprek te houden, en dat is er nog niet van gekomen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:17 schreef Reya het volgende:
Ik vind Margriet toch de beste interviewer sinds Joost Zwagerman. Er vallen soms onaangename stiltes, maar je zit daar ook niet om even een gezellig babbeltje te houden.
Ik vind dat er na Zwagerman helemaal niks goeds meer is gekomen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:17 schreef Reya het volgende:
Ik vind Margriet toch de beste interviewer sinds Joost Zwagerman. Er vallen soms onaangename stiltes, maar je zit daar ook niet om even een gezellig babbeltje te houden.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:01 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ja ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan. Van iemand uit de provincie, skyrocket tot nummer 1 van een vervallen partij, en die nu weer opkrabbelt naar een middel/kop partij. Welke stappen zijn daar tussen geweest en welke keuzes... Kortom , reuze interessant als je van politiek houdt.
En die wetenschappelijke conclusie trek jij op grond van?quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:21 schreef SimonVanCyrene het volgende:
carice van houten is een retard.
Net zoals het Duits van Rudi Carell. Bij sommige mensen blijft het accent voor altijd hangen heb ik het idee.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:20 schreef TAV74 het volgende:
wow, Simek is echt geen haar beter Nederlands gaan praten in al die jaren.. Volgens mij is het gewoon een gimmick
lof? dan zullen we wel andere kranten lezen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, Ik vond Kluun echt ongekend slecht. En er zijn inderdaad boeken die net zo slecht zijn, maar die krijgen dan niet de lof die dat boek krijgt. Dat maakt het misschien net even slechter. Dat men weigert dat te zien ofzo...
Het spijt me, maar als dat je oordeel is ben je blijkbaar niet in staat om een beetje verder te kijken dan dat wat aan de oppervlakte ligt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:21 schreef SimonVanCyrene het volgende:
carice van houten is een retard.
Nee in de kranten was geen lof voor dat boek. Maaar heeel Nederland werd er nat van in de broek, Lezers en niet lezers alike. Stuitend geweldig vond "men" dat boek!quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:23 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
lof? dan zullen we wel andere kranten lezen.
Bovendien, een boek dat zoveel verkoopt betekent ontegenzeggelijk iets voor de literatuur. maargoed, het gaat hier over Carice.
FANBOY!quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:25 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het spijt me, maar als dat je oordeel is ben je blijkbaar niet in staat om een beetje verder te kijken dan dat wat aan de oppervlakte ligt.
Ik zie een gespannen gevoelsmens die soms moeite heeft om dingen onder woorden te brengen. Mensen verwarren taalvaardigheid echt te vaak met intelligentie.
Je kan nou niet echt zeggen dat Carice veel diepgang heeft (hiermee wil ik geen link leggen met intelligentie).quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:25 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het spijt me, maar als dat je oordeel is ben je blijkbaar niet in staat om een beetje verder te kijken dan dat wat aan de oppervlakte ligt.
Ik zie een gespannen gevoelsmens die soms moeite heeft om dingen onder woorden te brengen. Mensen verwarren taalvaardigheid echt te vaak met intelligentie.
Mag ook wel. Na twee en een half uur.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:27 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
cliche: "toch zeg je heel veel"
Herhaling is op zaterdagmiddag.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:27 schreef Hik het volgende:
Je kunt de uitzendingen nergens terugkijken toch? Zou graag volgende week zien, maar ik ben er niet dan...
Hoeft toch ook niet om haar eventueel een interessant mens te vinden?quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:26 schreef AardappelAnders. het volgende:
Je kan nou niet echt zeggen dat Carice veel diepgang heeft (hiermee wil ik geen link leggen met intelligentie).
ik zei het al na 15 minuten , maar mocht toen nog niet oordelen. Nu bijna aan het einde, heb ik nog steeds dezelfde mening. Kan er alleen nog niet over uit of deze slechter dan de Piktor&Muilkorf aflevering is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:26 schreef AardappelAnders. het volgende:
[..]
Je kan nou niet echt zeggen dat Carice veel diepgang heeft (hiermee wil ik geen link leggen met intelligentie).
Nou, ik heb al haar CD'squote:
Dat deed ik op de kleuterschool nou ook wel eens: dat expres verbasteren van namen van mensen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:28 schreef waxmask het volgende:
Kan er alleen nog niet over uit of deze slechter dan de Piktor&Muilkorf aflevering.
Ik vind deze uitzending toch wel het dieptepunt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:28 schreef waxmask het volgende:
[..]
ik zei het al na 15 minuten , maar mocht toen nog niet oordelen. Nu bijna aan het einde, heb ik nog steeds dezelfde mening. Kan er alleen nog niet over uit of deze slechter dan de Piktor&Muilkorf aflevering.
Kluun schrijft vooral erg goedkoop. Hij gebruikt amper metaforen en schrijft zoals Jan met de pet in het dagelijks leven praat. Op die manier kan een auteur wel 50 boeken per jaar schrijven. Boeken die je leest zoals je een McDonalds menu verorbert: een snelle en smakeloze hap die de eetlust dempt, maar nooit tot een nieuwe ontdekking leidt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Mwah, het boek was dommig, maar zeker niet slecht. Het geeft enkel een beeld van een 'scene' waar veel 'literaire' mensen niet zoveel mee hebben. Als je de kroeg "la bastille" bij het leidseplein nooit van binnen hebt gezien dan kan je het geen ene kanker schelen dat er in een boek even "een kader" neergezet wordt "dat je daar de meeste wijven kan regelen".
Maar dat maakt het verder geen vlot geschreven en boeiend boek. Wellicht niet literair, maar zeker geem slecht geschreven boek.
Daar had best wat dieper op in kunnen worden gegaan.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:29 schreef Mister1977 het volgende:
Toch best interessant. Clarice haar aftrekmethode.
Ja inderdaad nu zie ik het zelf ook. Ik kom uit Geldrop en daar noemde we ze altijd al zo. Je wilt niet weten hoe we die zwemmer noemde...Zal wel afgunst geweest zijn...quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat deed ik op de kleuterschool nou ook wel eens: dat expres verbasteren van namen van mensen.
Voor jou waarschijnlijk niet zo lang geleden, zo te zien?
Ik vind dit een goed punt van je. Als interviewer moet je aanvoelen bij wie dat wel of geen zin heeft en ook bij welke onderwerpen wel of niet. Daar ontbreekt het een beetje aan helaas...daardoor lijkt een gast soms misschien wat oppervlakkig.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:10 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Ik vind van zulke programma's irritant dat alles voor de interviewer een reden moet hebben. En volgens mij heeft Carice ook steeds het idee, gewoon 'daarom' en dat ze er dan toch maar een semi-diep antwoord uit probeert te persen.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:29 schreef Mister1977 het volgende:
Toch best interessant. Clarice haar aftrekmethode.
Zeker als dan blijkt dat er tegenover je een uiterst oppervlakkig persoon bevindt, dan draait het gesprek in cirkels.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:34 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik vind dit een goed punt van je. Als interviewer moet je aanvoelen bij wie dat wel of geen zin heeft en ook bij welke onderwerpen wel of niet. Daar ontbreekt het een beetje aan helaas...daardoor lijkt een gast soms misschien wat oppervlakkig.
Net met de liefde voor muziek van Carice vroeg Margriet weer waar dat vandaan kwam. Tsja bij haar vader waarschijnlijk. Dat was namelijk als 10x genoemd. Vraag dan waar die liefde uit blijkt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:34 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik vind dit een goed punt van je. Als interviewer moet je aanvoelen bij wie dat wel of geen zin heeft en ook bij welke onderwerpen wel of niet. Daar ontbreekt het een beetje aan helaas...daardoor lijkt een gast soms misschien wat oppervlakkig.
Hmm, nou word ik nieuwsgierig... *noteert*quote:
Ik vind zijnquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:38 schreef Pedroso het volgende:
Hoe je het ook went of keert, het is wel een lekker wijf.
Het oog wil ook wat, volgende week naar dat lelijke hoofd van Pechtold aankijken is ook geen pretje.
Mja, dat lukt dus ook niet. Maar wel bedankt!quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:28 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Herhaling is op zaterdagmiddag.
Dat was een deel van de bewondering, het onbespreekbare, bespreekbaar maken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:37 schreef PLAE@ het volgende:
Overigens wel leuk dat iedereen meteen Simek weer de hemel in prijst maar ze juist een fragment laat zien waarin hij hemel en aarde beweegt maar niet voor vindt waar hij naar op zoek is?
Ik had oook wel wat FAILS van : We hebben hier een bloemtje van iemand die iets goed wil maken, moet jij eens raden wie dat is...en dan eerst elk akkefietje uit kouwen voor ze de stuurder weet... enorm grappig.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:41 schreef AardappelAnders. het volgende:
Ik had liever een fragment van Geef nooit op! willen zien.
Tja, bij Trudy gebeurde hetzelfde. Wie is de constante factor?quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:36 schreef waxmask het volgende:
[..]
Zeker als dan blijkt dat er tegenover je een uiterst oppervlakkig persoon bevindt, dan draait het gesprek in cirkels.
Dan is er nog de videorecorder of de dvdrecorder. Of weet jij -net als tong90- ook niet hoe die werkt?quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:40 schreef Hik het volgende:
[..]
Mja, dat lukt dus ook niet. Maar wel bedankt!
bij jou in je basisschooltijd niet? Dan ben je waar. schijnlijk de enige... Afkraken om het afkraken ditquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:49 schreef waxmask het volgende:
Ah in Carice's leefwereld zijn maar 2 kampen, Nerds en Popi's.
Carice in een Maja-de-Bij-pakje. Dat lijkt me pas echtquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die blik van Carice, met die pen in haar mond![]()
Nee toen nog niet, ik weet niet waar jij bent opgegroeid, maar op de basisschool had je 3 groepen, je klas, ouderen, en jongeren , pas op de middelbare kreeg je diverse groepen, In de eerste klas was dat overzichtelijk, de bruggers en de ouderen , vanaf de 2e kreeg je een beetje de feeling en zag je echt wel meer dan 2 groepen, nerds, sjonnies, alto's, hardrockers, olillys.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:53 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
bij jou in je basisschooltijd niet? Dan ben je waar. schijnlijk de enige... Afkraken om het afkraken dit
Kijk, waar Zomergasten hopeloos teleurstelt, wordt er hier tenminste diepgaand op razend interessante onderwerpen ingegaanquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:57 schreef waxmask het volgende:
[..]
Nee toen nog niet, ik weet niet waar jij bent opgegroeid, maar op de basisschool had je 3 groepen, je klas, ouderen, en jongeren , pas op de middelbare kreeg je diverse groepen, In de eerste klas was dat overzichtelijk, de bruggers en de ouderen , vanaf de 2e kreeg je een beetje de feeling en zag je echt wel meer dan 2 groepen, nerds, sjonnies, alto's, hardrockers, olillys.
wat voor pakje dan ookquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:57 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Carice in een Maja-de-Bij-pakje. Dat lijkt me pas echt
Als je alleen maar woorden in onwillekeurige volgorde de buis op slingert kan je daar moeilijk een leugen in ontdekken, dus dan heb je wel gelijk.quote:
Vroeger ging Zomergasten nog over de persoon die er te gast was.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:04 schreef waxmask het volgende:
[..]
Als je alleen maar woorden in onwillekeurige volgorde de buis op slingert kan je daar moeilijk een leugen in ontdekken, dus dan heb je wel gelijk.
Ze lijkt me niet echt iemand die zich even gezellig kwetsbaar opstelt nee..quote:
[offtopic]quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:09 schreef Fappie het volgende:
[..]
Vroeger ging Zomergasten nog over de persoon die er te gast was.
Nu je het zegt, inderdaad!quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
De perfecte antithese van Beyonce: Dik, lelijk, wit en hij kan wél zingen.
Ik zag hem volgens mij!quote:
Nog niet...quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:14 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
[offtopic]
Wat een tof konijn. Heb je die ook in het groot?
[/offtopic]
oooh hij lijkt op mijn oude knijnquote:
Wat jammerquote:
Jammer nou, gecondoleerd nog.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oooh hij lijkt op mijn oude knijn
maar die is dood;(
Toen je eerder 'kippig' schreef dacht ik al dat je dat stuk had gelezen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:43 schreef golfer het volgende:
Ik ben na dat stukje van Thom Hofmann over haar in de Vara-gids nu toch wel benieuwd naar haar imitatie van de Inflatable Sex Doll met open mond en uitpuilende ogen.
Misschien kan Margriet haar nog even zo ver krijgen?
Hadden ze maar gewoon beter op moeten letten.. of het over 10 jaar nog eens terug kijken, misschien zien ze het dan welquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:23 schreef Toad het volgende:
Ik vond het mooi.
En al die mensen die zitten te klagen dat het te weinig inhoud bevat..Beetje treurig eigenlijk.
Pierre Janssen in 1988.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:20 schreef Fappie het volgende:
Als jullie echt goede Zomergasten-afleveringen willen zien, heb ik nog wat aanraders:
Moskovitz 2007, Willem Schinkel 2008 en Ad Verbrugge 2006.
Eens kijken of die op internet te vinden is.quote:
Zou mooi zijn om die ooit nog eens terug te zien.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:32 schreef Fappie het volgende:
Eens kijken of die op internet te vinden is.
Heb ik naar een ander net zitten kijken?quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:26 schreef minilot het volgende:
Verder: ik kan oneindig naar dat prachtige hoofd kijken, maar jemig, wat kwam ze slecht uit haar woorden!
Je bent tijdens de uitzending verliefd op haar geworden. Dan word je sowieso blind.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heb ik naar een ander net zitten kijken?
Actrices die zichzelf bloot kunnen geven zijn er maar weinig, denk ik.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:38 schreef MOVO het volgende:
Een uitstekende actrice die zichzelf speelde vanavond. Helaas vond ik het een rol met weinig diepte.
Ik wil haar best een keer over haar angst voor intimiteit heen helpen, hoor.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:42 schreef conleche het volgende:
Ik vond er heel mooie fragmenten tussen zitten. En Carice is echt een heel mooie vrouw, maar wat ik irritant vond, was dat geflirt met de camera en vooral dat ze steeds weer benadrukte dat ze intimiteit zo eng vond. Dat kwam onecht over. Als ze het echt eng zou vinden, was ze er niet over begonnen. Ik zag af en toe echt de actrice ipv de persoon.
Ze heeft zichzelf toch aardig blootgelegd. Al verloor ze nooit de controle en wist ze precies wanneer ze met haar ogen moest knipperen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:38 schreef MOVO het volgende:
Een uitstekende actrice die zichzelf speelde vanavond. Helaas vond ik het een rol met weinig diepte.
That, my dear, I quit understand!!quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik wil haar best een keer over haar angst voor intimiteit heen helpen, hoor.
Zeker in een uitzending, ze zijn zich meer nog dan een ander wellicht bewust van de aanwezigheid van camera's. Ik ben dan ook geen voorstander van acteurs in Zomergasten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:42 schreef Fappie het volgende:
[..]
Actrices die zichzelf bloot kunnen geven zijn er maar weinig, denk ik.
Dat was ik al veel langer. Met de schoonheid van Carice valt niet te spotten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:41 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Je bent tijdens de uitzending verliefd op haar geworden. Dan word je sowieso blind.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:33 schreef Mister1977 het volgende:
Die piepjonge Jeff -The Dude- Bridges.
Saampies doen?quote:
Nee ze snapt het niet, het levert geen interessante tv op, ze heeft teveel nagedacht over hoe zij en haar keuzes over kunnen komen. En dat zag je ook, het was weinig echt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ze heeft zichzelf toch aardig blootgelegd. Al verloor ze nooit de controle en wist ze precies wanneer ze met haar ogen moest knipperen.
Je snapt je vak of niet. Zij snapt het.
In Taxidriver is ze niet te versmaden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
ik heb een zwak voor hem geloof ik..
moet zeggen dat ik Cybill ook erg sympathiek over vind komen, kende haar verder eigenlijk alleen van Moonlightning met een zeer jonge Bruce Willis.. ook leuk![]()
Ik bedoelde meer dat ik jóu begreep.quote:
1. Het was interessante tvquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:51 schreef MOVO het volgende:
[..]
Nee ze snapt het niet, het levert geen interessante tv op, ze heeft teveel nagedacht over hoe zij en haar keuzes over kunnen komen. En dat zag je ook, het was weinig echt.
Ik ga een schokkende bekentenis afleggen: ik heb Taxidriver nog nooit gezienquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
In Taxidriver is ze niet te versmaden.
Vooral met Jodie Fosterquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik ga een schokkende bekentenis afleggen: ik heb Taxidriver nog nooit gezienafgezien van fragmenten die her en der in tv programma's voorbij komen..
Dit soort opmerkingen vind ik dus zoooo absurd Dat zei iemand hier een paar jaar geleden toevallig ook bij Halina Reijn (haar hartsvriendin). Dit programma gaat over de gasten ZELF en een kijkje in hun levens aan de hand van tv-fragmenten. Dan is het niet meer dan logisch om heel erg veel over jezelf te praten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:08 schreef Reya het volgende:
Carice mag wel iets minder over zichzelf praten.
Het was veilige tv, met veilige keuzes en veilige verhalen.quote:
Van wat ze in haar jeugd zag, via paul de Leeuw naar de kleinkunst, naar het actrice zijn, met als truukje beginnen en eindigen met een orkest. Een bio-tje zonder moeilijke verhalen zullen we maar zeggen.quote:2. Ze heeft inderdaad nagedacht over de rode draad van de avond
Ik heb geen waarachtig verhaal gehoord alleen wat vaag aanstippen en vaag filosoferen.quote:3. Echtheid?? Waarachtige verhalen willen we. En die hebben we gekregen.
Lijkt mij ook wel leuk, ja.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:55 schreef conleche het volgende:
Ik bedoelde meer dat ik jóu begreep.Zelf laat ik deze beker dan graag aan mij voorbij gaan. Maar misschien kan je Halina voor erbij vragen?!
Volgende week een slechtgemetseld leugendier uit de politiek om de wereld kapot te analyseren.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:06 schreef JeanVe het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen vind ik dus zoooo absurd Dat zei iemand hier een paar jaar geleden toevallig ook bij Halina Reijn (haar hartsvriendin). Dit programma gaat over de gasten ZELF en een kijkje in hun levens aan de hand van tv-fragmenten. Dan is het niet meer dan logisch om heel erg veel over jezelf te praten.
Ik wil ook niet generaliseren...quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:48 schreef MOVO het volgende:
[..]
Zeker in een uitzending, ze zijn zich meer nog dan een ander wellicht bewust van de aanwezigheid van camera's. Ik ben dan ook geen voorstander van acteurs in Zomergasten.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:11 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
Weet iemand de naam van die zanger die ze in het laatste half uur lieten horen?
Hoofdredacteur.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:11 schreef Fappie het volgende:
Anyway, ik ben benieuwd hoe de Opzij-directrice Pechtold gaat interviewen.
Mmm gewoon iets naturels met een glittertje...quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:07 schreef rhubarbje het volgende:
Wat is ze mooi Carice
ik zou echt een moord doen voor die oogschaduw die ze op heeft
iemand enig verstand van make up die mij zo van beeld af kan vertellen welke het is?
Dank je!quote:
Ik hoop zo dat ie niet alleen z'n partij-riedeltje gaat opdreunen of alleen maar reclame voor dat partijtje gaat maken en gewoon als mens Pechtold iets toe te voegen heeft.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:18 schreef qonmann het volgende:
Pechtold zal zich niets van dat Opzij-mens aantrekken en gewoon zijn verhaaltje vertellen
We kunnen een hoop mooipraterij verwachten. Ik snap eigenlijk niet dat ze een politicus in functie zo'n platform geven.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:18 schreef qonmann het volgende:
Pechtold zal zich niets van dat Opzij-mens aantrekken en gewoon zijn verhaaltje vertellen
vpro he (qua achterban wel vergelijkbaar, denk ik)quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
We kunnen een hoop mooipraterij verwachten. Ik snap eigenlijk niet dat ze een politicus in functie zo'n platform geven.
denk het ook... Femke had ook gekundquote:Op maandag 17 augustus 2009 00:24 schreef Verlicht het volgende:
[..]
vpro he (qua achterban wel vergelijkbaar, denk ik)
Dat matcht inderdaad wel goed.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:24 schreef Verlicht het volgende:
[..]
vpro he (qua achterban wel vergelijkbaar, denk ik)
Erg leuke film ja!quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:22 schreef cultheld het volgende:
Pechtold heeft Wag The Dog als keuzefilm opgegeven. Lijkt me de moeite waard.
Ja, haha. Die serie moesten ze weer eens herhalen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
ik heb een zwak voor hem geloof ik..
moet zeggen dat ik Cybill ook erg sympathiek over vind komen, kende haar verder eigenlijk alleen van Moonlightning met een zeer jonge Bruce Willis.. ook leuk![]()
Tsja, maar die gaan wel naar de VPRO-hemel.quote:
ik denk dat VPRO toch meer D66 is, maar halsema had ook wel gekundquote:Op maandag 17 augustus 2009 00:26 schreef qonmann het volgende:
[..]
denk het ook... Femke had ook gekund
Van hetzelfde jaar als de keuzefilm van vanavond:quote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:17 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
[..]
Dank je!
Wow, ben er stil van...heel apart!
Daar heb je zeker gelijk in. Carice hoeft niet met veel mensen rekening te houden. Pechtold met alle D66'ers, stiekem.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat matcht inderdaad wel goed.
Met Pechtold is niet zoveel mis maar zo'n hele avond die hij zelf mag regisseren, mwah. Ik vrees voor een gelikte show.
AMEN. Dit fragment had ze moeten kiezen, dit gaat door merg en been (positief bedoeld). Echt heel jammer dat het niet is zonder de interruptie van Leonard Cohen.quote:
Als Linda de Mol mag, waarom Mark Rutte dan niet? De verzuiling is nu toch wel voorbij wat dat betreft.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:33 schreef Verlicht het volgende:
[..]
ik denk dat VPRO toch meer D66 is, maar halsema had ook wel gekund
Ja dit is echt prachtig!quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:40 schreef Ratjepoepe het volgende:
[..]
AMEN. Dit fragment had ze moeten kiezen, dit gaat door merg en been (positief bedoeld). Echt heel jammer dat het niet is zonder de interruptie van Leonard Cohen.
Ik vraag me serieus af of zo iemand zijn PR-adviseurs raadpleegt over een avond als deze.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:37 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in. Carice hoeft niet met veel mensen rekening te houden. Pechtold met alle D66'ers, stiekem.
Ik denk het wel (Pechtold = D66 momenteel), maar eigenlijk vind ik dit wel een interessante vraag om het hem persoonlijk te vragen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of zo iemand zijn PR-adviseurs raadpleegt over een avond als deze.
genoeg variatie geweest wat dat betreft:quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:41 schreef Ringo het volgende:
Als Linda de Mol mag, waarom Mark Rutte dan niet? De verzuiling is nu toch wel voorbij wat dat betreft.
Pechtold is nog een van de weinige eersterangs politici die buiten zijn politieke grenzen durft te treden. Dat maakt hem in elk geval vooraf interessanter dan de gemiddelde harlekijn op het Binnenhof.
Politici, juristen en artiesten overleggen het sowieso met hun agenten/adviseurs.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of zo iemand zijn PR-adviseurs raadpleegt over een avond als deze.
Ik zou het raar vinden als dat niet gebeurde. Vooraf dan hè. Maar ook tijdens het proces van fragmenten verzamelen? Zouden die adviseurs ook sturende invloed hebben op Pechtolds keuze van fragmenten? Of gaat hun invloed niet verder dan de vraag of het überhaupt verstandig is om aan zo'n programma mee te doen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:51 schreef Fappie het volgende:
[..]
Politici, juristen en artiesten overleggen het sowieso met hun agenten/adviseurs.
Dat laatste denk ik dus niet, omdat D66 niet zulke adviseurs kent. Het is geen CDA.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zou het raar vinden als dat niet gebeurde. Vooraf dan hè. Maar ook tijdens het proces van fragmenten verzamelen? Zouden die adviseurs ook sturende invloed hebben op Pechtolds keuze van fragmenten? Of gaat hun invloed niet verder dan de vraag of het überhaupt verstandig is om aan zo'n programma mee te doen?
Ik denk dat veel van die lui wel een goed ontwikkeld ego hebben, ze zullen iig het meeste van hun fragmenten zelf uitzoeken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zou het raar vinden als dat niet gebeurde. Vooraf dan hè. Maar ook tijdens het proces van fragmenten verzamelen? Zouden die adviseurs ook sturende invloed hebben op Pechtolds keuze van fragmenten? Of gaat hun invloed niet verder dan de vraag of het überhaupt verstandig is om aan zo'n programma mee te doen?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:56 schreef Verlicht het volgende:
Dat laatste denk ik dus niet, omdat D66 niet zulke adviseurs kent. Het is geen CDA.
quote:
Dat laatste zou ik in ieder geval revolutionair, fantastisch en adembenemend vinden.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:00 schreef Reya het volgende:
Mij zou het wel wat lijken als voor volgend jaar in ieder geval Jules Deelder, Jan Decleir en Herman Philipse worden uitgenodigd. Als interviewer wellicht Charles Groenhuijsen. Wat jullie?
De partij van de ex-journalisten Hans van Mierlo en Hans Gruijters die het begrip media-beïnvloeding en spindocters heeft uitgevonden zou nu met Pechtold opeens geen gladde PR- en communicatie-adviseurs meer hebben die de leiding 'helpt' bij zo'n uitzending?quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:59 schreef Verlicht het volgende:
D66, er zullen vast bobo's zijn die de grote partijlijnen beinvloeden, maar pechtolds fragmentjes... nee
De meeste politici zijn bangelijke partijdieren, die staan liever in het zicht van de kudde dan zo'n kwetsbare positie in te nemen, drie uur lang alleen aan een tafel, zonder vragen die je vooraf kunt bespreken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:57 schreef Fappie het volgende:
[..]
Ik denk dat veel van die lui wel een goed ontwikkeld ego hebben, ze zullen iig het meeste van hun fragmenten zelf uitzoeken.
Ja, ik denk het wel, maar ik wil het wel voor mijzelf uitzoeken. Ik ben wel benieuwd.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:03 schreef golfer het volgende:
[..]
De partij van de ex-journalisten Hans van Mierlo en Hans Gruijters die het begrip media-beïnvloeding en spindocters heeft uitgevonden zou nu met Pechtold opeens geen gladde PR- en communicatie-adviseurs meer hebben die de leiding 'helpt' bij zo'n uitzending?
Ik hoop dan ook van harte dat Margriet hem ergens in de uitzending aanwrijft of hij geen pleefiguur slaat bij roemruchte voorgangers als Van Mierlo, Terlouw en Wijers.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
De meeste politici zijn bangelijke partijdieren, die staan liever in het zicht van de kudde dan zo'n kwetsbare positie in te nemen, drie uur lang alleen aan een tafel, zonder vragen die je vooraf kunt bespreken.
Ach alles is bespreekbaar bij de VPRO zolang ze maar hun kijkcijfers halen hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
De meeste politici zijn bangelijke partijdieren, die staan liever in het zicht van de kudde dan zo'n kwetsbare positie in te nemen, drie uur lang alleen aan een tafel, zonder vragen die je vooraf kunt bespreken.
Ik dacht nu net dat de VPRO de laatste omroep is die met kijkcijfers het liefst de kont afveegt. Zo was het vroeger tenminste.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:07 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
Ach alles is bespreekbaar bij de VPRO zolang ze maar hun kijkcijfers halen hoor.
Vroegah ja tell me...maar geloof mij het is wel een clubje...als je geen Citroen DX heb hoor je er echt niet bij. En heb gezien hoe Peter Van Ingen de reet aan het likken was van Paul de Leeuw....voor de kijkcijfers....quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik dacht nu net dat de VPRO de laatste omroep is die met kijkcijfers het liefst de kont afveegt. Zo was het vroeger tenminste.
Revolutionair is Charles als interviewer voor Zomergasten zeker, maar je format gaat er zo wel aan. Charles past er - met alle respect dat ik voor hem heb - gewoonweg niet bij.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:01 schreef Fappie het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik in ieder geval revolutionair, fantastisch en adembenemend vinden.
Dat denk ik dus ook.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:46 schreef JeanVe het volgende:
Ik denk dat de mensen hier die Carice's intelligentie in twijfel trekken haar als persoon niet kunnen plaatsen..
Juist. Ik kon me bijvoorbeeld dat fragment van Nikita weer herinneren. Dat had toen ook indruk op mij gemaakt. In Zomergasten zie je echter maar de helft van het verhaal, waar ook nog eens een of ander diepzinnig vergrootglas op wordt gelegd.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:19 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook.
Carice is wel duidelijk een gevoelsmens, als je daar een avond lang rationele "waarom"-vragen aan gaat stellen krijgt zo iermand best een lastige avond. Ik vond dat juist wel boeiend om te zien, vooral ook omdat het af en toe duidelijk was dat ze het lastig vond als het heel dichtbij kwam.
Niet iedereen zal dit er uit gehaald hebben, een beetje herkenning bij het type helpt wel (en 30+ zijn ook wel denk ik, maar dat zullen veel mensen niet met me eens zijn).
Klagen over Zomergasten is een vast ritueel. Het maakt de zomer compleet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Carice nu op 3FM. Geeft de mensen die online klagen ff een trap na. "Kom op, man. Je kunt ook iets anders kijken."
Experimenteren met nieuwe concepten past juist bij de VPRO, zou ik dan zeggen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:24 schreef Toad het volgende:
[..]
Revolutionair is Charles als interviewer voor Zomergasten zeker, maar je format gaat er zo wel aan. Charles past er - met alle respect dat ik voor hem heb - gewoonweg niet bij.
Alhoewel, iig. als je het vergelijkt met de recentere presentatoren.
Omhoog gevallen trut.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Carice nu op 3FM. Geeft de mensen die online klagen ff een trap na. "Kom op, man. Je kunt ook iets anders kijken."
Haar keus in materiaal bijvoorbeeld en sowieso hoe ze zich als persoon profileert. Als er iemand van 50 had gezeten had je t ook geloofd (los van haar uiterlijk). Ze is gewoon zo ouwelijk in haar gedrag,zo ontzettend belegen. Hoe oud is ze nu helemaal? Net of ze dr jeugd geskipt heeft en meteen maar de middelbare leeftijd ingedokenquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:32 schreef Toad het volgende:
Kan je een voorbeeld noemen Samson? Wat Carice een bejaarde maakt?
Zou iedereen in elke generatie en elke opvoeding moeten meekrijgen, dat soort algemene ontwikkeling en ook dat soort kennis van Laurel en Hardy.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:39 schreef Samson het volgende:
Komt ook wel door haar opvoeding zie ik, ze heeft veelal dingen meegehad voor een heel andere generatie (ook bv die Laurel & Hardy)
Ze steekt inderdaad erg af bij een verder nogal infantiele generatie.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:39 schreef Samson het volgende:
[..]
Haar keus in materiaal bijvoorbeeld en sowieso hoe ze zich als persoon profileert. Als er iemand van 50 had gezeten had je t ook geloofd (los van haar uiterlijk). Ze is gewoon zo ouwelijk in haar gedrag,zo ontzettend belegen. Hoe oud is ze nu helemaal? Net of ze dr jeugd geskipt heeft en meteen maar de middelbare leeftijd ingedokenKomt ook wel door haar opvoeding zie ik, ze heeft veelal dingen meegehad voor een heel andere generatie (ook bv die Laurel & Hardy)
quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:13 schreef Ringo het volgende:
Ze steekt inderdaad erg af bij een verder nogal infantiele generatie.
Touchéquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ze steekt inderdaad erg af bij een verder nogal infantiele generatie.
Telegraaf.quote:Hanneke Groenteman haalt uit naar Zomergasten-presentatrice
AMSTERDAM - Journalist/presentatrice Hanneke Groenteman vindt dat Zomergast Carice van Houten totaal niet uit de verf kwam, met dank aan presentatrice Margriet van der Linden... "Elke mogelijkheid om jou te laten sprankelen, elke kans om jouw persoonlijkheid te laten zien, elk glimpje emotie sloeg ze dood door slecht interviewen."
Hanneke schrijft op haar weblog aan Carice: "Je had leuke fragmenten, je was jezelf en dat zou meer dan genoeg moeten zijn. Alleen: de hele mooie avond sloeg dood als een slecht getapt glas bier. Dat kwam niet door jou, dat kwam voor 100 % door de totaal humorloze, formele, oninteressante en onbekwame manier waarop Margriet van der Linden je door de avond loodste. Elke mogelijkheid om jou te laten sprankelen, elke kans om jouw persoonlijkheid te laten zien, elk glimpje emotie sloeg ze dood door slecht interviewen. Er werd nauwelijks gelachen, al jouw voorzetten werden niet 'ingekopt', we bleven met meer vragen zitten dan er antwoorden gegeven waren. Het was verbijsterend en ik snak ernaar om jou eens goed geïnterviewd te horen/zien. Zoals die keer door Raoul Heertje, dat rare leuke gesprek. Daar schitterde en lachte jij zo betoverend!(...) Enfin, als Margriet van der Linden in haar pink iets van de kwaliteit Simek had gehad, was deze Zomergastavond met jou een feest geweest, waar jijzelf verrijkt uit was gekomen. En wij ook. Ik kan me niet voorstellen dat dat nu zo was. Ik niet in elk geval."
ik vond dehue leukerquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:11 schreef Weakling het volgende:
Beste zomergasten aflevering tot nu toe, maar dat lag voor 100% aan Carice. Nou goed, voor 90% dan, want het was wel sterk van Margriet dat ze door de maniertjes van Carice heen prikte.
Met de interviewer staat of valt alles idd. Maar ik vind het nog best meevallen met Margriet.quote:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:42 schreef Fappie het volgende:
[..]
Met de interviewer staat of valt alles idd. Maar ik vind het nog best meevallen met Margriet.
Klopt, die was goed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:55 schreef MrJones het volgende:
Ik ben even wat oude fragmenten aan het terugkijken, maar Joost Zwagerman vond ik toch wel een hele prettige presentator hoor, die zou van mij nog best een seizoen mogen terugkeren.
Bij Martin Simek zet ik een hele grote NEE. Drie uur lang dat geglibber, een heel seizoen lang,quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:42 schreef conleche het volgende:
Van Martin Simek gaan al mijn haren recht overeind staan!! Alsjeblieft niet zeg!!! Brrrr.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |