Blijkbaar trekt hij nogal wat raar volk aan. Dat zegt ook wel iets over de achterban. Maar dat risico moet je natuurlijk nemen. Alsof andere partijen daar ook niet af en toe mee te maken hebben. Zie maar eens wat voor roeptoeters er in al die gemeenteraden zitten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dan zal je toch nooit wat kunnen bereiken en enkel aan het screenen blijven?Waarom niet 10 capabele mensen screenen, die vervolgens per persoon ook 10 mensen screenen et cetera. Alsof een CEO alle werknemers aanneemt in een bedrijf...
Bij een bedrijf kun je mensen ontslaan, dat is in de politiek een heel stuk moeilijker. Overigens is de vergelijking met een CEO een verkeerde: beter kun je de situatie vergelijken met een startend bedrijf. Daar worden de vaste contracten ook niet bij bosjes uitgedeeld, en houdt de oprichter meestal een stevige vinger in de pap bij het aannamebeleid.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dan zal je toch nooit wat kunnen bereiken en enkel aan het screenen blijven?Waarom niet 10 capabele mensen screenen, die vervolgens per persoon ook 10 mensen screenen et cetera. Alsof een CEO alle werknemers aanneemt in een bedrijf...
Eens. Uiteindelijk is Wilders een politicus en geen "gewone man" zoals veel PVV'ers hem zien. Hij heeft zijn eigen belangen, als hij werkelijk om de gewone man zou geven, zou hij deze kans niet voorbij laten gaan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:09 schreef thewarrior82 het volgende:
De problemen waar de PVV zich vooral op richt heeft toch te maken met de 'uitwassen' van de multiculturele samenleving? Als hij daar dan graag iets aan wil veranderen in die steden waar zijn achterban er last van heeft moet hij juist mee doen aan de gemeenteraadsverkiezingen want daar kan hij direct invloed uitoefenen op het beleid.
Maar dat is waarschijnlijk te moeilijk voor de PVV. Voor een partij die zoveel aanhang heeft is het dieptriest dat ze maar in twee gemeentes geschikte mensen hebben kunnen vinden. Waarschijnlijk wil Geert alles zelf in controle houden, en heeft hij geen vertrouwen in zijn achterban..
"In zijn geest politiek bedrijven" = als een schaap achter hem aanlopen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wilders doet het eigenlijk beter dan de Pvda: als hij geen mensen kan vinden die in zijn geest politiek bedrijven, doet hij een stap terug. Bij de Pvda is het al prima als je een kleurtje hebt, (sociaaldemocratische) ideeën zijn niet noodzakelijk. Waardoor de Pvda een partij is met een onduidelijk profiel. Leermomentje voor de Pvda.
Precies .. zo zou je eindelijk eens duidelijk kunnen zien wat voor vlees je echt in de kuip hebt, soort van 'let your actions speak for you' ..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op zich geen slecht idee. Als ze niet zeker weten dat ze na die gemeentelijke verkiezingen op weg naar de landelijke verkiezingen een succes worden moeten ze het niet doen.
Ik had liever dat ze het wel deden, maar ja.
Exact, maar dan zou de teleurstelling al komen voor de tweedekamer-verkiezingen, en dat is nou net niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Precies .. zo zou je eindelijk eens duidelijk kunnen zien wat voor vlees je echt in de kuip hebt, soort van 'let your actions speak for you' ..
Ja, je snapt 'm. Wilders wil echt wat bereiken met zijn ideeën (en niet met die van een ander), en daarom wil hij niet dat er een kink in de kabel komt doordat mensen een eigen koers gaan varen, dus zijn jaknikkers en geestverwanten gewenst. Ik snap niet dat dit zoveel weerzin/afkeuring oproept, dat zijn ideeën weerzin oproepen is begrijpelijk, maar dit is gewoon een verstandig uitgangspunt, waar andere politici ook wat van kunnen leren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
"In zijn geest politiek bedrijven" = als een schaap achter hem aanlopen?
Juist daarom laat ie deze kans, die geen kans is, voorbijgaan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Eens. Uiteindelijk is Wilders een politicus en geen "gewone man" zoals veel PVV'ers hem zien. Hij heeft zijn eigen belangen, als hij werkelijk om de gewone man zou geven, zou hij deze kans niet voorbij laten gaan.
Ja, want Wilders is een alwetende genie, hij hoeft helemaal niet met anderen te overleggen. Het enige wat hij nodig heeft, zijn wat schapen die achter hem aanlopen, net als zijn achterban.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:19 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, je snapt 'm. Wilders wil echt wat bereiken met zijn ideeën (en niet met die van een ander), en daarom wil hij niet dat er een kink in de kabel komt doordat mensen een eigen koers gaan varen, dus zijn jaknikkers en geestverwanten gewenst. Ik snap niet dat dit zoveel weerzin/afkeuring oproept, dat zijn ideeën weerzin oproepen is begrijpelijk, maar dit is gewoon een verstandig uitgangspunt, waar andere politici ook wat van kunnen leren.
De angst regeert?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
Juist daarom laat ie deze kans, die geen kans is, voorbijgaan.
Alles overwegende is het afbreukrisico het groot.
Hij heeft zelf aangegeven waarom hij niet meedoet.quote:
Het is nogal ondemocratisch. Ons politieke systeem is opgebouwd zoals het opgebouwd is om democratie te garanderen. Anders kan je net zo goed voor iedere partij maar één iemand in de kamer zetten die voor het aantal stemmen dat hij haald stemrecht heeft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:19 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, je snapt 'm. Wilders wil echt wat bereiken met zijn ideeën (en niet met die van een ander), en daarom wil hij niet dat er een kink in de kabel komt doordat mensen een eigen koers gaan varen, dus zijn jaknikkers en geestverwanten gewenst. Ik snap niet dat dit zoveel weerzin/afkeuring oproept, dat zijn ideeën weerzin oproepen is begrijpelijk, maar dit is gewoon een verstandig uitgangspunt, waar andere politici ook wat van kunnen leren.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:19 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nogmaals, op dat argument had hij ook niet aan de 2de Kamerverkiezingen mee moeten doen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:29 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hij heeft zelf aangegeven waarom hij niet meedoet.
Je moet wel goede kandidaten hebben.
Nou nee hoor. Maar hij is blijkbaar overtuigd van zijn ideeën, iets wat in de politiek bezwaarlijk als probleem gezien kan worden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ja, want Wilders is een alwetende genie, hij hoeft helemaal niet met anderen te overleggen.
Ja.quote:Het enige wat hij nodig heeft, zijn wat schapen die achter hem aanlopen, net als zijn achterban.
Ik denk niet dat hij zijn achterban dan in de steek laat. Zijn achterban wil immers op Wilders stemmen, niet op een figuur met andere ideeën. Nu het blijkbaar niet mogelijk is voldoende jaknikkers te vinden, is dit de verstandigste oplossing op korte termijn. Wellicht dat er meer mogelijkheden zijn bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen.quote:Maar vind je nou niet dat Wilders zijn achterban nu in de steek laat? Hij heeft de afgelopen jaren tegen elke partij aangeschopt, er is niet één partij waar hij gematigd tegenover staat. Waar moet de PVV'er nu op stemmen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen? Als ze niet stemmen, krijg je een oververtegenwoordiging van de andere stemmers en hun partijen, waar PVV'ers het vervolgens jarenlang mee moeten doen. Maar goed, zijn achterban is waarschijnlijk te dom om dat te kunnen begrijpen.
Hoe kan het dat er geen goede kandidaten zijn?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:29 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hij heeft zelf aangegeven waarom hij niet meedoet.
Je moet wel goede kandidaten hebben.
Dat is allemaal off-topic volgens qonmanquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Vanuit Wilders' oogpunt is het natuurlijk volkomen logisch, maar ik snap niet hoe mensen kunnen beweren dat hij dichter bij "de gewone man" staat, politiek gezien, dan willekeurig elke andere partij. Geen inspraak, niet lid kunnen worden, enkel ja en amen op Wilders zeggen. Dat klopt toch niet ?
Ons stelsel is democratisch, maar dat wil niet zeggen dat politieke organisaties democratisch moeten zijn. Politieke organisaties zijn niets meer dan de dragers van ideeën, of die ideeën nu van één man komen of van een groep mensen is irrelevant. Als je het er mee eens bent, kun je er op stemmen. Zo niet, stem je er niet op. Niets ondemocratisch aan, zolang je maar kunt stemmen op de ideeën van jouw keuze (of anders zelf de politiek in kunt gaan als je je niet vertegenwoordigd voelt).quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het is nogal ondemocratisch. Ons politieke systeem is opgebouwd zoals het opgebouwd is om democratie te garanderen. Anders kan je net zo goed voor iedere partij maar één iemand in de kamer zetten die voor het aantal stemmen dat hij haald stemrecht heeft.
Klopt, ik de politiek is er ruimte voor discussie. Anders kun je al die debatten net zo goed laten. Echter laat hij die ruimte niet, want dan loopt hij weg.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:32 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Maar hij is blijkbaar overtuigd van zijn ideeën, iets wat in de politiek bezwaarlijk als probleem gezien kan worden.
Maak je geen zorgen, dan is hij al door het ijs gezakt.quote:Wellicht dat er meer mogelijkheden zijn bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen.
Blijkbaar heeft hij ideeën die goed vallen bij de gewone man. Als de ideeën niet meer goed vallen zal de gewone man wel op een andere partij gaan stemmen. Prima toch?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Vanuit Wilders' oogpunt is het natuurlijk volkomen logisch, maar ik snap niet hoe mensen kunnen beweren dat hij dichter bij "de gewone man" staat, politiek gezien, dan willekeurig elke andere partij. Geen inspraak, niet lid kunnen worden, enkel ja en amen op Wilders zeggen. Dat klopt toch niet ?
Ach, ik snap de motivatie wel hoor. Veel van dat soort lui hebben sowieso weinig met democratie. Ze willen enkel een sterk figuur als leider die carte blanche krijgt om Nederland "eens schoon te vegen", polderfascisme.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is allemaal off-topic volgens qonman
Voorspelbaar, omdat het een logische reactie is. Als jij een beetje je verstand zou gebruiken in plaats van blindelings achter Wilders aan te huppelen, zou jij er zelf ook op gekomen zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:35 schreef qonmann het volgende:
Halsema: Wilders laat kiezers in de kou staan
DEN HAAG - „Een ongelooflijk zwaktebod.” Zo reageert GroenLinks-leider Femke Halsema op het besluit van Geert Wilders om met zijn PVV de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar grotendeels te laten schieten. „Hij doet wel mee in Europa, terwijl hij daar niet in gelooft”, zegt ze in een verwijzing naar de PVV-deelname aan de Europese verkiezingen afgelopen juni. „Maar hij doet nu niet mee in de steden waar hij zegt de problemen te willen oplossen. Hij laat zijn kiezers in de kou staan”, aldus Halsema.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_staan___.html?p=2,1
De voorspelbare reactie.
Ze zou blij moeten zijn immers haar partij kan nu meer zetels krijgen omdat er een Partij minder meedoet.
Ik zeg ook nergens dat hij regels overtreedt met zijn partij ofzo. Wat ik bedoel is dat hij het systeem ondermijnd. Hij brokkelt langzaam de democratie af, of dat nou volgens de regeltjes mag of niet, is niet relevant. Het is wat hij doet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ons stelsel is democratisch, maar dat wil niet zeggen dat politieke organisaties democratisch moeten zijn. Politieke organisaties zijn niets meer dan de dragers van ideeën, of die ideeën nu van één man komen of van een groep mensen is irrelevant. Als je het er mee eens bent, kun je er op stemmen. Zo niet, stem je er niet op. Niets ondemocratisch aan, zolang je maar kunt stemmen op de ideeën van jouw keuze (of anders zelf de politiek in kunt gaan als je je niet vertegenwoordigd voelt).
Nou en? Als mensen op een partij willen stemmen die niks klaarspeelt omdat deze partij niet onderhandelt over de uitgangspunten met andersdenkenden is dat toch hun goed recht? De SGP doet dit ook al jaren en daar hoor je ook nooit iemand over. Ik zie het probleem echt niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:35 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Klopt, ik de politiek is er ruimte voor discussie. Anders kun je al die debatten net zo goed laten. Echter laat hij die ruimte niet, want dan loopt hij weg.
Het zal me worst wezen, ik analyseer dit namelijk puur klinisch, wensdenken heeft niet mijn interesse.quote:[..]
Maak je geen zorgen, dan is hij al door het ijs gezakt.
Nogmaals, hij brokkelt langzaam ons politieke systeem af. Of het mag of niet volgens de regeltjes is niet relevant. Ik zeg alleen maar dat ik het onwenselijk vind.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:39 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nou en? Als mensen op een partij willen stemmen die niks klaarspeelt omdat deze partij niet onderhandelt over de uitgangspunten met andersdenkenden is dat toch hun goed recht? De SGP doet dit ook al jaren en daar hoor je ook nooit iemand over. Ik zie het probleem echt niet.
Toch mazzel dat jij geen gewone man bent..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:40 schreef gelly het volgende:
De PVV zit ook enkel in het Europees parlement om de verenigingskas te spekken, niet omdat ze daar daadwerkelijk wat kunnen bereiken. Het is toch zo langzamerhand wel duidelijk dat Wilders er helemaal niet voor de gewone man is, hij zit er enkel voor z'n eigen belangen. De gewone man is makkelijk te misbruiken, jammer dat ze het zelf niet doorhebben.
Ik behoor zeker wel tot "de gewone man", echter laat ik me niet leiden door goedkope retoriek en dito sentimenten. Dat is meer een persoonlijke eigenschap dan een demografische statistiek.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:43 schreef qonmann het volgende:
[..]
Toch mazzel dat jij geen gewone man bent..
Gonny en Meki die de kar in Amsterdam gaan trekken voor D66quote:'D66 zou PVV moeten volgen'
ROTTERDAM - D66 zou het voorbeeld van de PVV moeten volgen en niet mee doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in steden waar te weinig capabele mensen te vinden zijn. Dat stelt politicoloog Rinus van Schendelen van de Erasmus Universiteit zaterdag in een reactie op het besluit van Geert Wilders om de lokale verkiezingen in maart 2010 aan zijn partij voorbij te laten gaan.
,,Wie niet op zijn lokale handlangers kan vertrouwen, moet gewoon niet aan het avontuur beginnen'', adviseert Van Schendelen. ,,Bij D66 stromen de gelukszoekers en baantjesjagers nu ook toe, omdat de partij in de peilingen op flinke winst staat. Partijinhoudelijk doorstaan die de gesprekken wel. Maar in karakter en humeur zitten er ongeleide projectielen tussen, waaraan de LPF ook ten onder is gegaan. Dat soort trekjes haal je er niet uit in één gesprek.''
Van Schendelen signaleert het probleem ook bij bijvoorbeeld het CDA, maar die partij hoeft op basis van de peilingen niet veel nieuwe mensen te zoeken. In Rotterdam, de stad waar de politicoloog na de opkomst van Pim Fortuyn en zijn Leefbaar Rotterdam regelmatig in het lokale bestuur bemiddelde, voorziet de wetenschapper in maart 2010 een nek-aan-nekrace tussen Leefbaar en coalitiepartij PvdA.
(ANP)
Je hebt toch gezien hoe Geert Wilders als een paranoïde Führertje die Europese lijsttrekker uitlegde wat hij moest zeggen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:07 schreef gelly het volgende:
Eigenlijk is hij dus van mening dat z'n achterban helemaal niet in staat is juiste beslissingen te maken.
Ja, dat is ook precies de reden waarom Wilders nooit zal regeren. Niemand, behalve Wilders, zal een eigen mening mogen ventileren. Ik denk ook niet dat hij blij was met de "rode neuzen" speech van Martin Bosma.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je hebt toch gezien hoe Geert Wilders als een paranoïde Führertje die Europese lijsttrekker uitlegde wat hij moest zeggen?
Waarom doet hij dan wel mee in een paar gemeenten?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
In een gemeenteraad zitten past sowieso al niet bij de problemen van grote schaal waarop de PVV zich voornamelijk richt.
De PVV wordt hoe dan ook niks. Het leek mij persoonlijk fijner voor de PVV aanhang om wat sneller te zien wat voor club de PVV daadwerkelijk is. Hoewel ik niet de illusie heb dat ze daarna niet gewoon weer op de volgende populist gaan stemmen. Verdonk stond ook op 30 zetels.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:50 schreef Clairvaux het volgende:
Ik had de reactie van users hier willen lezen als GW besloten had in elke gemeente mee
te doen.
Het gejank dat het de LPF all over zou zijn was dan niet van de lucht geweest.(en terecht)
GW heeft de enige juiste beslissing genomen.
quote:Het risico van infiltratie door ongewenste (linkse)elementen in de PVV moet tot een minimum beperkt worden.
Jouw frustratie druipt er zoals gewoonlijk weer vanaf.quote:
Hou op, Wilders is geen liberaal. Ik heb zelf ook jaren VVD gestemd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:58 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Betekent niet dat ik GW , liberaal in hart en nieren, geen warm hart toedraag.
De PVV is allesbehalve liberaal en de VVD is op z'n best een conservatieve partij met een liberale vleugel, al zie je daar helaas steeds minder van.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:58 schreef Clairvaux het volgende:
For the record, ik ben zelf al 20 jaar lid van de VVD en zal ook zo stemmen.
Betekent niet dat ik GW , liberaal in hart en nieren, geen warm hart toedraag.
En wat stem je nu?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Hou op, Wilders is geen liberaal. Ik heb zelf ook jaren VVD gestemd.
Je was toch liberaal zei je?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:05 schreef Clairvaux het volgende:
GW doet wat de VVD had moeten doen, een stevige koers ter rechter zijde varen.
De huidige VVD is gewoon een links-liberale partij met een dito koers.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De PVV is allesbehalve liberaal en de VVD is op z'n best een conservatieve partij met een liberale vleugel, al zie je daar helaas steeds minder van.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:58 schreef Clairvaux het volgende:
Geert Wilders , liberaal in hart en nieren
De huidige VVD is een conservatieve partij die op de meeste terreinen heel ver van het liberalisme af staat.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:08 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
De huidige VVD is gewoon een links-liberale partij met een dito koers.
De zon schijnt, het is een mooie dag en ik zie bij jou een lach op je gezicht.quote:
quote:
Hoe rijmt zich dat met hetgeen Wilders en Verdonk verkondigen ? Ik stem nu trouwens al een tijdje D'66.quote:Het liberalisme heeft als uitgangspunt de vrijheid van het individu. Liberalen streven naar een samenleving waarin burgers grote vrijheden genieten, zoals de burgerrechten die het individu beschermen en de macht van de staat en de kerk beperken. Ook streeft het liberalisme naar een vrije markt waarin de overheid zich terughoudend opstelt. Ander speerpunt van het liberalisme is de scheiding van kerk en staat (onder andere als voorwaarde voor godsdienstige tolerantie). Ook willen liberalen dat de staatsinrichting wordt vastgelegd in een grondwet waarin ook de grondrechten van de burger staan.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:12 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
De zon schijnt, het is een mooie dag en ik zie bij jou een lach op je gezicht.![]()
Kan de dag nog mooier?
Dan was ik blij geweest dat die faalhaas GW eindelijk eens eerlijk tegenover het stemvee zou zijn. En dat het fenomeen PVV snel de geschiedenisboeken in zou verdwijnen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:50 schreef Clairvaux het volgende:
Ik had de reactie van users hier willen lezen als GW besloten had in elke gemeente mee
te doen.
Het gejank dat het de LPF all over zou zijn was dan niet van de lucht geweest.(en terecht)
Het napraten van de Grote Leider GW siert je niet.quote:Het risico van infiltratie door ongewenste (linkse)elementen in de PVV moet tot een minimum beperkt worden.
Maar de aanschaf van dat dure, onnodige kunstwerkje of vaak wel weer nuttig clubhuis voor hangjongeren wordt niet in Den Haag maar in de gemeenteraad bepaald.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:15 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt me een heel verstandig besluit.
Op lokaal niveau slaat een partij als CDA, PvdA, PVV etc natuurlijk ook helemaal nergens op omdat in elke stad de issues compleet anders zijn. In feite zijn partijen in de gemeenteraad dus gewone lokale partijen, ook al lenen ze de naam van een landelijke partij.
Wilders heeft natuurlijk helemaal niks te winnen met lokale partijtjes die de naam PVV gebruiken maar gewoon hun eigen beleid maken. Dat is alleen maar riskant.
He?? het moslimprobleem is toch zoooo groot volgens GW, dat moet dan toch wel een probleem zijn in iedere stad/dorp/gehucht??? Werk aan de winkel dus voor Geert.....quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:15 schreef SeLang het volgende:
Op lokaal niveau slaat een partij als CDA, PvdA, PVV etc natuurlijk ook helemaal nergens op omdat in elke stad de issues compleet anders zijn.
Wiens grote leider GW is weet ik niet, niet de mijne iig. Dat jij hem al zo ziet zegt wat over jou!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:16 schreef waht het volgende:
[..]
Het napraten van de Grote Leider GW siert je niet.
Of er in Tietsjerkeradeel een kunstwerk komt te hangen of niet is toch geen PvdA beleid, of CDA beleid of PVV beleid? Dat is toch niet iets wat een standpunt is voor een landelijke partij?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar de aanschaf van dat dure, onnodige kunstwerkje of vaak wel weer nuttig clubhuis voor hangjongeren wordt niet in Den Haag maar in de gemeenteraad bepaald.
Als je als partij vindt dat je daar geen invloed op hoeft te hebben terwijl je juist wel klaagt over diezelfde hangjongeren dan zet je jezelf wel te kijk.
D66 heeft wel direct meegedaan aan de gemeenteraadsverkiezingen. Wilders laat nu al voor de tweede keer op rij de kans liggen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach kom nou toch. Nu moet ene partij in 5 jaar opeens volwassen zijn. D66 is tot eind jaren 90 nog een jonge partij genoemd
Nou goed, laten we dan stellen dat de PVV niet in de gemeenteraad hoeft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Of er in Tietsjerkeradeel een kunstwerk komt te hangen of niet is toch geen PvdA beleid, of CDA beleid of PVV beleid? Dat is toch niet iets wat een standpunt is voor een landelijke partij?
Ik heb nooit begrepen waarom mensen voor gemeenteraadsverkiezingen op een landelijke partij stemmen, want op grond van landelijke politiek kun je toch helemaal niet zeggen of iemand daarvoor is of daartegen? Voor de lokale politici is het gebruik van de naam van een landelijke partij echter een makkelijke manier om stemmen te trekken. Veel mensen die landelijk PvdA stemmen doen dat automatisch voor de gemeenteraad ook zonder de lokale standpunten te kennen.
En zie wat het ze gebracht heeftquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
D66 heeft wel direct meegedaan aan de gemeenteraadsverkiezingen. Wilders laat nu al voor de tweede keer op rij de kans liggen.
Wat kan een gemeenteraad daar dan aan doen? Over dit soort themas heeft een gemeenteraad geen enkele macht.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:20 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
He?? het moslimprobleem is toch zoooo groot volgens GW, dat moet dan toch wel een probleem zijn in iedere stad/dorp/gehucht??? Werk aan de winkel dus voor Geert.....
Zo, en wie dan wel?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat kan een gemeenteraad daar dan aan doen? Over dit soort themas heeft een gemeenteraad geen enkele macht.
In de grote steden wordt natuurlijk wel degelijk zelfstandig beleid gevoerd, als het gaat om integratie. Qua veiligheid en handhaving hebben gemeenteraden ook gewoon bevoegdheden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat kan een gemeenteraad daar dan aan doen? Over dit soort themas heeft een gemeenteraad geen enkele macht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |