Ik gok 12.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:18 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Maar vooruit, een nieuwe vraag.
Wat is het minimaal benodigde aantal muzikanten om het label 'big band' te krijgen?
Brugklas-muziekles ftw
Dan doen we zo: Kalebatz +1quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:28 schreef Kalebatz het volgende:
10 zeg ik.
Nou, nieuwe vraag dan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:30 schreef Kalebatz het volgende:
Toevallig laatst nog over gehad met een zwager die in de muziek zit! Jippie!
Uh, dat is een liedje voor een ex-bandlid. En dat was een of andere drugsgebruiker. Welke drug, geen flauw ideequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:32 schreef Kalebatz het volgende:
Waarom heeft Lemmy zijn band Motörhead genoemd en wat betekent de naam?
Niet goed, wel warm.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:38 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Uh, dat is een liedje voor een ex-bandlid. En dat was een of andere drugsgebruiker. Welke drug, geen flauw idee![]()
* Dein_Gesicht was vroegah fet metal jeweetz
Ik vind Motorhead trouwens echt een baggerband, mn ex vond ze geweldig![]()
Ik ken alleen de zanger van naamquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:45 schreef Kalebatz het volgende:
Weet niet of ik dit helemaal goed kan rekenen... Komt erg in de buurt. Over welk bandlid heb je het?
- ----- super nummer!
Correct, Motörhead is genoemd naar het laatste nummer wat Lemmy voor die band schreef!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:47 schreef infp2009 het volgende:
Laatste nummer dat hij voor de band heeft geschreven waar hij uitgeknikkerd werd, maar ik kan niet op de naam komen.
Jah Hawkwind
Van belsen had je de naam, niet het bovenstaande.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:47 schreef infp2009 het volgende:
Laatste nummer dat hij voor de band heeft geschreven waar hij uitgeknikkerd werd, maar ik kan niet op de naam komen.
Amerikaanse slang voor n speed-junkie toch?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:51 schreef infp2009 het volgende:
Weet ik veel wat het betekent... vast iets van snelheidsduivel of zo.
Ik werd gedwongen... anders pak je dit punt, vraag is echt een eitje...quote:
I've got nothingquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:59 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ik werd gedwongen... anders pak je dit punt, vraag is echt een eitje...
Kijk zo makkelijk is dat dus.quote:
Ten eerste staat er beoogde, en ten tweede: ja, postuum is SFMSTD uitgekomen...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:08 schreef cafca het volgende:
heeft Jeff Buckley dan een tweede album gemaakt?
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:19 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Moeite waard om mijn oor er aan te wagen?
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:19 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Geen idee wie die producer moet zijn. Ik ken de naam van die gast wel, maar geen muziek. Moeite waard om mijn oor er aan te wagen?
Mja, ik weet de precieze naam neit meerquote:
Verlaine!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:22 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Mja, ik weet de precieze naam neit meerVerlane, verlain...iets op die fiets. Weet dat ie in de band Television zat.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:05 schreef ranja het volgende:
Miami Vice?
Ja, zo kun je hem ook lezenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:07 schreef schaap001 het volgende:
Een paar weet ik, de rest gok ik![]()
Glenn Frey - Miami Vice
Gene Simmons - Family Jewels
Ted Nugent - That 70's Show![]()
Eartha Kitt - Love Boat![]()
Miles Davis - Miami Vice![]()
Frank Zappa - Saturday Night Live![]()
Leonard Cohen - Hotel![]()
James Brown - Cosby Show
Ik kan me die met Ted Nugent nog erg goed herinneren, als drugsdealerquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:06 schreef Burnett het volgende:
[..]
ik kan me de aflevering met Miles herinneren..., best een goed acteur.
... of Anthrax bij Married With Children. Komt Marcy binnen zegt de band: "Goodmorning sir"quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:07 schreef Mark het volgende:
[..]
Toch een imposant rijtje. Zelf vind ik deze ook wel memorabel:
En natuurlijk Motorhead in de keuken van de Young Ones!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:09 schreef schaap001 het volgende:
[..]
... of Anthrax bij Married With Children. Komt Marcy binnen zegt de band: "Goodmorning sir"
En die met Berkery..., eh Alexei Sayle in The Young Onesquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:15 schreef Mark het volgende:
[..]
En natuurlijk Motorhead in de keuken van de Young Ones!
Die had ik dus expres uit het rijtje weggelatenquote:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:29 schreef Kalebatz het volgende:
Vergeet gewoon dat ik straks verjaardag hou en alles nog klaar moet zetten....
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:29 schreef Kalebatz het volgende:
Shit man, dit topic is echt leuk!!
Vergeet gewoon dat ik straks verjaardag hou en alles nog klaar moet zetten....
quote:Riding a groove that is so tight it feels like a looped sample, "" is a fusion of Latin funk, soul, blues, and stoner rock & roll — a typical mix for the Southern California collective known as
.
Heavy percussion, including timbale, cowbell, and conga drums — plus a simultaneously played horn, harmonica and organ line in a great stereo delay effect — drive the song, backing an ultra-smooth lead vocal that is reminiscent of ZZ Top's Billy Gibbons. The lyric takes the cool image of the Chicano culture practice of hydraulically hot-rodding classic cars and using innuendo, extends the image to a lifestyle.
"" comes from
's 1975 hit album
, and hit number seven on the pop chart.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:42 schreef cafca het volgende:
War?
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:23 schreef Burnett het volgende:
En die met Berkery..., eh Alexei Sayle in The Young Ones
quote:
quote:
schaap001 +2quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:59 schreef schaap001 het volgende:
Vivian... Adrian Edmonson?
Crassquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:06 schreef Berkery het volgende:
Van welke band was Steve Ignorant de zanger?
Ah cool, ik zie dat die nog op de iPlayer beschikbaar is. Vandaag maar eens kijken als ik tijd heb.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:53 schreef schaap001 het volgende:
[..]
![]()
Joy Division, Oasis, Smiths, Simply Red en Buzzcocks wel
Vannacht een goeie documentaire gezien op BBC4 over de opkomst en ondergang van de Manchester scene en Factory.
Berkery + 2
quote:Documentary celebrating the triumph, tragedy and human comedy that was Manchester record company, Factory. Started by the late Tony Wilson, Alan Erasmus, Peter Saville and Martin Hannett in the late 1970s, it became known as the home of Joy Divsion, New Order and Happy Mondays and for creating the Hacienda club. The label pioneered Britain's independent pop culture, creating a new Manchester and blowing a shed-load of money. Includes interviews with all the main players in the Factory story. (R)
Wat? Beantwoorden?quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:52 schreef Burnett het volgende:
Ik doe hetzelfde als wat newbiedoobiedoo met de vraag van WeezerButler deed...
Dan zal ranja hem wel goed hebben en opteer ik alvast op Albert West.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:06 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ook, maar toch vooral vervolgvraag.
Excuus voor het lange wachten, onverwacht bezoek......quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik ook niet, maar de andere 2 hebben een duet met Iggy Pop gedaan..
edit: Dan moet Kate Pierson aangekomen zijn
Elvis Aaron Presleyquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:00 schreef belsen het volgende:
Zal ik maar een nieuwe doen?
Wie is er vandaag precies 32 jaar dood?
Herbie Hancockquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:23 schreef Burnett het volgende:
Wie is de gastmuzikant op New Gold Dream (81/82/83/84) van The Simple Minds?
quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:46 schreef ranja het volgende:
5 weken?
Wie zijnquote:were largely responsible for returning lead guitar to indie rock and they injected late-'80s alternative rock with monumental levels of pure guitar noise. As the group's career progressed, it turned into a vehicle for
songwriting and playing, which had the ultimate result of turning
albums into largely similar affairs. Over time,
shed his hardcore punk roots and revealed himself to be a disciple of Neil Young, crafting simple songs that were delivered at a crushing volume and spiked with shards of feedback. On their early records,
lurched forward, taking weird detours into free-form noise and melodic soloing before the songs are brought back into relief by
laconic whine.
records laid the foundation for alternative rock's commercial breakthrough in the early '90s, and while the band's profile was raised substantially in the wake of Nirvana's success, they never really became much bigger than highly respected cult figures.
Berkery +2quote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:27 schreef infp2009 het volgende:
Neem oordoppen mee!
Inderdaadquote:Op maandag 17 augustus 2009 09:40 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Precies mijn tip twee weken geleden!
quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:17 schreef ranja het volgende:
Maggie Reilly?
Nope niet gezien en ook niks van gehoord nog al zie ik de naam steeds vaker langskomen, dus misschien moet ik ze maar eens checken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:51 schreef ranja het volgende:
Bartrid (of iemand anders) heb jij A Place to Bury Strangers ooit gezien? Enig idee hoe het daar zit met het geluid? Die ga ik woensdag zien. Weliswaar als voorprogramma maar toch.
Overigens zou het niet de eerste keer zijn dat het geluid bij het voorprogramma harder is dan bij het hoofdprogrammaMeestal bij van die beginnende bandjes die denke dat hoe harder het geluid staat hoe ruiger ze zelf zijn.
Dubbele punten-topicquote:
Welk nummer?quote:Op 16 augustus verschijnt![]()
, de allereerste single van
. Er wordt een reclamecampagne van $100.000 tegen aan gegooid om het plaatje te promoten. Het nummer is geschreven door
en
, een schrijverduo wat ook liedjes heeft geschreve nvoor Chubby Checker en Jay & The Americans.
"We were just looking for a name that sounded good. There's a little town in Northern Arizona I used to go through in the summer on the way to Oak Creek Canyon called. We were throuwing out names, and when we got to
, we thought
sounded even better.
![]()
komt op 10 september 1966 de Billboard Hot 100 binnen en staat in de de week van 5 november 1966 op de eerste plaats. In Nederland komt de single op 22 oktober 1966 de Nederlandse Top 40 binnen, en haalt uiteindelijk een twaalfde plaats.
Burnett +2quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:58 schreef Burnett het volgende:
last train to clarkesville
Pak je d'er toch mooi 3 punten mee...quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:09 schreef schaap001 het volgende:
Jeff Wayne
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat MadMaster enkele weken geleden precies deze foto ook al gevraagd heeft ivm WOTW concert in HMH. Toen wist ik 'm trouwens ook![]()
goed gezien!quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:56 schreef Burnett het volgende:
justin timberlake en layne staley
Het is ook maar een half gezicht waar we het mee moeten doen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:32 schreef infp2009 het volgende:topic meteen dood nadat er een rapper (geen idee of het een rapper is trouwens) wordt gevraagd...
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:57 schreef schaap001 het volgende:
maar me bekruipt hier het gevoel dat we niet met een classic album te maken hebben
oepsquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:59 schreef Burnett het volgende:
[..]
![]()
Een album dat 20 jaar na dato klinkt alsoftie vorige week is opgenomen..., een ware Hipperdihop-classic
The Madd.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:31 schreef ranja het volgende:
Op Lowlands wordt het album "are Pretty Quick" gepresenteerd.
Wie zijn er zo snel?
Dein_gesicht +2quote:
quote:PRODUCEROVERLEDEN
De producer en pianistis zaterdag op 67-jarige leeftijd in een ziekenhuis overleden aan hartproblemen en interne bloedingen.
stond in de studio met Aretha Franklin, Bob Dylan, Big Star en the Rolling Stones. Zijn werk uit de jaren zestig en zeventig vormt tegenwoordig een inspiratiebron voor menig artiest.
Steeds meer artiesten herontdekken momenteel het geluid uit Memphis uit die tijd, een mengelmoes van rock, pop, blues, country en rhythm en blues.
heeft twee zoons, Luther en Cody, die zich ook in de muziekwereld hebben ondergedompeld. Beiden zoons zitten in de band North Mississippi Allstars. "Ik voel me gezegend, omdat ik van jongs af aan al wist wat ik wilde doen. Hetzelfde als mijn vader en zijn muziekvrienden", vertelde zijn zoon Luther in een interview vorig jaar.
heeft volgens zijn vrouw een geweldig leven gehad. "Hij hield van de muziek en van zijn familie."
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:23 schreef infp2009 het volgende:
Jim Dickinson, niet te verwarren met Bruce.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:28 schreef infp2009 het volgende:
Als er hints nodig zijn dan hoor ik het wel, he...
Hehe, goed genoeg:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:48 schreef Gehenna het volgende:
die van santana, uhm michael shieve oid volgens mij..
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:48 schreef Gehenna het volgende:
die van santana, uhm michael shieve oid volgens mij..
quote:DRUMMEROVERLEDEN AAN HERSENTUMOR
, de drummer van de Amerikaanse band
, is op 39-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersentumor.
overleed donderdag in het huis van zijn moeder in Artesia (Californië). Dat meldde de krant Los Angeles Times vrijdag.
kreeg in mei 2008 te horen dat hij een hersentumor had. Hij onderging behandelingen en bleef optreden tot de herfst van 2008.
''Dat wijkenden, betekende dat wij plezier in het leven kenden",' zo zeggen bandleden in een gezamenlijke verklaring. ''Hij had een hart van goud en deed alles voor iedereen. Woorden kunnen niet beschrijven hoe erg hij gemist zal worden.''
en de andere bandleden begonnen in 1989 met optreden. Na verschillende veranderingen in stijl en naam werd de band halverwege de jaren negentig echt populair onder de naam
. In 1999 bracht de band haar meest bekende album uit,
.
In Nederland behaaldein hetzelfde jaar de tweede plaats in de hitparade met het nummer
.
laat een dochter achter.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:40 schreef bukgeit het volgende:
Drummer Lit.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:55 schreef infp2009 het volgende:
Het is dubbel, niet driedubbelpuntentopic
check, namens bukgeit:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:10 schreef Kalebatz het volgende:
Jahaaaa....dat is toch die van The Apers?
ow, niet vanwege die tattoo op z'n rechterarm?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:47 schreef infp2009 het volgende:
Omdat hij zo'n verschrikkelijk getatoeeerd sikkie heeft zeg ik de zanger van Coal Chamber, maar vraag me niet hoe die heet.
Ach wat ergquote:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:48 schreef Kalebatz het volgende:
Hij heeft na dat ie Coal Chamber verlaten heeft, de band Devildriver opgericht. (hintje)
Wacht ff: waar gaat het nou om? Het is dus de zanger van Coal Chamber/Devildriver maar nu gaat het om de naam van die gast? Het wordt een tikkie verwarrend zo...quote:
aha. okquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:59 schreef infp2009 het volgende:
Uh nee, ik was sarcastich aan het doen...
Ow, nu weet je het ineens...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:36 schreef Gehenna het volgende:
oh dat antwoord van coal chamber telde niet?nouja zijn naam is Dez Fafara
Nee ik vroeg wie het was en niet in welke bands hij speelt/speelde.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:36 schreef Gehenna het volgende:
oh dat antwoord van coal chamber telde niet?nouja zijn naam is Dez Fafara
wist ik de hele tijd al, maar ik dacht dat de punten naar degene ging die coal chamber had geroepenquote:
Toevallig gister nog een paar dvdtjes gekeken van Roadrunner Roadrage, staan zij (jammer) ook opquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:33 schreef Gehenna het volgende:
Kalebatz + 2
klopt, ik had gedacht dat ze niet zo bekend meer waren
kon me herinneren dat ik dit prachtig vond toen ik een jaar of 15/16 was
BodyCount!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:16 schreef Gehenna het volgende:
geen limp bizkit die waren altijd dikke maatjes met korn, hmm body count met ice-T ??
Wat een rot dagquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:56 schreef Mark het volgende:
Oja, kom ik langs, zijn de metalvragen op
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:56 schreef Mark het volgende:
Oja, kom ik langs, zijn de metalvragen op
Oeps!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:16 schreef bukgeit het volgende:
Kings Of Leon
Dank je.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:48 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
TSE + 2
Wat zie je er lekker groen uit, meid!
quote:The song has earned a place in the Guinness Book of Records as the shortest recorded song ever. It is precisely 1.316 seconds long and consists entirely of the lyrics "", although it is very difficult to discern them.
De band heb je alvast...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:04 schreef Grobbel het volgende:
Of Napalm Death...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |