quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:46 schreef ranja het volgende:
5 weken?
Wie zijnquote:were largely responsible for returning lead guitar to indie rock and they injected late-'80s alternative rock with monumental levels of pure guitar noise. As the group's career progressed, it turned into a vehicle for
songwriting and playing, which had the ultimate result of turning
albums into largely similar affairs. Over time,
shed his hardcore punk roots and revealed himself to be a disciple of Neil Young, crafting simple songs that were delivered at a crushing volume and spiked with shards of feedback. On their early records,
lurched forward, taking weird detours into free-form noise and melodic soloing before the songs are brought back into relief by
laconic whine.
records laid the foundation for alternative rock's commercial breakthrough in the early '90s, and while the band's profile was raised substantially in the wake of Nirvana's success, they never really became much bigger than highly respected cult figures.
Berkery +2quote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:27 schreef infp2009 het volgende:
Neem oordoppen mee!
Inderdaadquote:Op maandag 17 augustus 2009 09:40 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Precies mijn tip twee weken geleden!
quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:17 schreef ranja het volgende:
Maggie Reilly?
Nope niet gezien en ook niks van gehoord nog al zie ik de naam steeds vaker langskomen, dus misschien moet ik ze maar eens checken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:51 schreef ranja het volgende:
Bartrid (of iemand anders) heb jij A Place to Bury Strangers ooit gezien? Enig idee hoe het daar zit met het geluid? Die ga ik woensdag zien. Weliswaar als voorprogramma maar toch.
Overigens zou het niet de eerste keer zijn dat het geluid bij het voorprogramma harder is dan bij het hoofdprogrammaMeestal bij van die beginnende bandjes die denke dat hoe harder het geluid staat hoe ruiger ze zelf zijn.
Dubbele punten-topicquote:
Welk nummer?quote:Op 16 augustus verschijnt![]()
, de allereerste single van
. Er wordt een reclamecampagne van $100.000 tegen aan gegooid om het plaatje te promoten. Het nummer is geschreven door
en
, een schrijverduo wat ook liedjes heeft geschreve nvoor Chubby Checker en Jay & The Americans.
"We were just looking for a name that sounded good. There's a little town in Northern Arizona I used to go through in the summer on the way to Oak Creek Canyon called. We were throuwing out names, and when we got to
, we thought
sounded even better.
![]()
komt op 10 september 1966 de Billboard Hot 100 binnen en staat in de de week van 5 november 1966 op de eerste plaats. In Nederland komt de single op 22 oktober 1966 de Nederlandse Top 40 binnen, en haalt uiteindelijk een twaalfde plaats.
Burnett +2quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:58 schreef Burnett het volgende:
last train to clarkesville
Pak je d'er toch mooi 3 punten mee...quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:09 schreef schaap001 het volgende:
Jeff Wayne
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat MadMaster enkele weken geleden precies deze foto ook al gevraagd heeft ivm WOTW concert in HMH. Toen wist ik 'm trouwens ook![]()
goed gezien!quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:56 schreef Burnett het volgende:
justin timberlake en layne staley
Het is ook maar een half gezicht waar we het mee moeten doen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:32 schreef infp2009 het volgende:topic meteen dood nadat er een rapper (geen idee of het een rapper is trouwens) wordt gevraagd...
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:57 schreef schaap001 het volgende:
maar me bekruipt hier het gevoel dat we niet met een classic album te maken hebben
oepsquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:59 schreef Burnett het volgende:
[..]
![]()
Een album dat 20 jaar na dato klinkt alsoftie vorige week is opgenomen..., een ware Hipperdihop-classic
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |