dan moet je stemmen op de partij van de semantische interpunctie. maar die zit er met opzet niet bij.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:26 schreef Bakkerbier het volgende:
Je gebruikt de haakjes verkeerd in de TT
Helemaal juist, weg met die gore uitkeringstrekkers!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:30 schreef Bakkerbier het volgende:
PVV omdat buitenlanders het land uit moeten
Op wie?quote:
Boequote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:30 schreef Bakkerbier het volgende:
PVV omdat buitenlanders het land uit moeten
Mensen die later serieus om dit soort redenen gaan stemmen moeten ze hun stemrecht afnemen. Echt hoor, wat een goede reden om ons land naar de klote te helpen. Stemmen op een partij om te kijken hoe de formatie gaat verlopen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:15 schreef IndridKoud het volgende:
Ik persoonlijk heb gestemd op PVV omdat ik wel eens wil zien welke partij er voor zwicht met Wilders in 1 kabinet te zitten.
Dit is dan nog een betere argumentatiequote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:28 schreef SpiekerJozef het volgende:
PVDD omdat ik vind dat ik recht heb op subsidie voor het onderhouden van de poes van mijn vrouwtje.
Sneu figuur.quote:Ik persoonlijk heb gestemd op PVV omdat ik wel eens wil zien welke partij er voor zwicht met Wilders in 1 kabinet te zitten.
Jammere poging om je xenofobie te maskeren met een flinterdun zweempje van politieke kennis......quote:Ik persoonlijk heb gestemd op PVV omdat ik wel eens wil zien welke partij er voor zwicht met Wilders in 1 kabinet te zitten.
Dames en heren! Het woord van het jaar 2009: Xenofobie!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:16 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Jammere poging om je xenofobie te maskeren met een flinterdun zweempje van politieke kennis......
Als je op een partij zou stemmen, niet om zijn standpunten, maar om de reactie van anderen heb je zelfs zoveel kennis niet. Dan verdien je je stemrecht gewoonweg nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:16 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Jammere poging om je xenofobie te maskeren met een flinterdun zweempje van politieke kennis......
PVV ook al is het alleen al om al die (quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:05 schreef Uro het volgende:
Groenlinks (of misschien de SP).
Ook al is het alleen al om al die PVV-stemmers tegen te zitten.
En ik ben voorstander van één Europa. Zowel op bestuurlijk als economisch gebied. Echter vind ik de ecologie belangrijker dan de economie.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:05 schreef Uro het volgende:
Groenlinks (of misschien de SP).
Ook al is het alleen al om al die PVV-stemmers tegen te zitten.
En ik ben voorstander van één Europa. Zowel op bestuurlijk als economisch gebied. Echter vind ik de ecologie belangrijker dan de economie.
Ah, nog een troll.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:38 schreef pisnicht het volgende:
[..]
PVV ook al is het alleen al om al die () GL stemmers tegen te zitten
Volgens mij zit je moeder gewoon de woonkamer?quote:
Huh??quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:03 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Volgens mij zit je moeder gewoon de woonkamer?
Waarom zou ik misschien SP zeggen.quote:
Oeehhh, hij vergat een woordje!!!1 Nu ga ik net doen alsof ik helemaal niet meer begrijp wat er staat hahaha!! Hilarisch, ik ga ff fappen!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Huh??
En nu in normaal Nederlands.
Prima, dan verstoor je dit topic tenminste niet meer met je getroll.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:33 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Oeehhh, hij vergat een woordje!!!1 Nu ga ik net doen alsof ik helemaal niet meer begrijp wat er staat hahaha!! Hilarisch, ik ga ff fappen!
Ja, ik stem ook op de weldenkende liberalen.quote:
Tegen de tijd dat ik kan stemmen heb ik het sowieso wel doorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef Idler het volgende:
Wel mooi dat veel mensen maar dingen loopt te roepen zonder ook maar door te hebben dat het om gemeenteraadsverkiezingen gaat...Leve de democratie!
TS kan natuurlijk ook vooruitziende gaven hebben en weten dat het kabinet 2011 niet haaltquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
TS denkt blijkbaar dat de volgende Tweede-Kamerverkiezingen al in 2010 zijn? Newsflash: die zijn in mei 2011.
En om de vraag uit de OP te beantwoorden: hoe moet ik dat in godsnaam nu al weten? Het is nog lang geen 2011. Niet voor niets is de vraag in peilingen doorgaans: wat zou u stemmen als er op dit moment verkiezingen zouden zijn?
De NWO.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Gaan we weer. Ik vind alle pratijen bullshit. Allemaal slap, alsof je nieuwe kansen krijgt met een nieuwe partij. De NWo heeft alles strak in het gareel zij wuiven met het geld. Politci wilen macht dus die dansen naar de pijpen van EU en de centrale banken.. Change? small change voor ons.. BIG change for the New World Order.
Waarom niet GL lokaal? Het zuigt?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:46 schreef du_ke het volgende:
Tja voor de raad weet ik het niet. Dat zijn allemaal niet zulke talenten hier. Daarom denk ik aan D66 omdat die dan evt weer in de raad kunnen komen. Maar GL kan ook. Landelijk zal het wel GL worden in 2011.
De PVV en realpolitik sluit elkaar min of meer uit, al kun je altijd nog een moderne zelfverzonnendraai geven aan 'realisme'.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:53 schreef detlevico het volgende:
PVV, omdat ik een nationalist en een realist ben.
Ben er niet zo enthousiast over inderdaadquote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:26 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Waarom niet GL lokaal? Het zuigt?
PVV en realistisch in één zin. Als er één ding mis is met de PVV, dan is het wel dat hun oplossingen totaal onrealistisch zijn. En een ander gebrek bij de PVV is blijkbaar dat de aanhangers dat niet door hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:53 schreef detlevico het volgende:
PVV, omdat ik een nationalist en een realist ben.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben er niet zo enthousiast over inderdaad. De lokale juffrouw Ooievaar bedoelt het goed maar daar blijft het bij vrees ik. En dat gaat op voor de hele raad hier dus ga ik voor een partij die nog niet vertegenwoordig is.
Dat krijg je ervan als de landelijke politiek alles wat bij de gemeentelijke politiek hoort afpakt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:53 schreef MrX1982 het volgende:
VVD. Alleen gaan de gemeenteraadsverkiezingen nergens over. Fietspad hier en drempel daar.
Hoe dan ook de VVD moet hier de grootste blijven.
Noem eens een voorbeeld van iets wat de landelijke politiek heeft afgepakt van de gemeentelijke politiek?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als de landelijke politiek alles wat bij de gemeentelijke politiek hoort afpakt.
Blanco stemmen worden (dacht ik) bij de grootste partij opgeteld.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:34 schreef Keltie het volgende:
Waarschijnlijk blanco.
Gun op dit moment niemand mijn stem.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:06 schreef UZEI het volgende:
de islamisering van Nederland
quote:Ik vind de ontwikkeling dat de naam Mohammed op nummer één bij pasgeborenen in de grote steden staat schokkend.
Doet de PVV wel mee in jouw gemeente? Ik dacht dat hij voorlopig alleen in Den Helder, Rotterdam, Den Haag en Venlo meedoet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:06 schreef UZEI het volgende:
PVV, omdat ik tegen de islamisering van Nederland ben. Ik vind de ontwikkeling dat de naam Mohammed op nummer één bij pasgeborenen in de grote steden staat schokkend.
Het kan ook gewoon duiden op meer creativiteit bij autochtone ouders.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:06 schreef UZEI het volgende:
PVV, omdat ik tegen de islamisering van Nederland ben. Ik vind de ontwikkeling dat de naam Mohammed op nummer één bij pasgeborenen in de grote steden staat schokkend.
Veels te normale spelling voor creatieve autochtone ouders.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon duiden op meer creativiteit bij autochtone ouders.
Nee dat gebeurt niet, maar iedere blanco stem en niet gebruikte stem is in het voordeel van de grootste partij.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:42 schreef 0100 het volgende:
[..]
Blanco stemmen worden (dacht ik) bij de grootste partij opgeteld.
Woon je in Staphorst? Gecondoleerdquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:30 schreef Resistor het volgende:
Wat doen landelijke thema's nou bij gemeentelijke verkiezingen?
Ik bekijk de programma's, hopelijk is er een stemwijzer voor mijn dorp, en de gene die mij het meeste aanstaat krijgt mijn stem
Waar ik in 2006 uit kon kiezen:ChristenUnie [lokale splinter] (die laatst een crisis heeft veroorzaakt in de gemeenteraad) CDA CAP (Christelijke Arbeiders Partij)
Nopequote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Woon je in Staphorst? Gecondoleerd.
Fout! 4/4quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
3 van de 4 partijen christelijk. Staphorst II.
In Staphorst had je in 2006 nog 'Gemeentebelangen/VVD' en de PvdAquote:De Bijbel als richtsnoer voor ons handelen
4. Betaalbaar Bunschoten vindt haar inspiratie in de Bijbel als Woord van God. Dat is voor ons de norm waaraan alle besluiten moeten voldoen en het is uitgangspunt voor ons handelen. Onze standpunten kunnen altijd getoetst worden aan Gods Woord.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:55 schreef Resistor het volgende:
Fout! 4/4
Uit de uitgangspunten van wat ooit 'Betaalbaar Bunschoten' was:
[..]
In Staphorst had je in 2006 nog 'Gemeentebelangen/VVD' en de PvdA
kan ze die zelf niet scheren dan?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:28 schreef SpiekerJozef het volgende:
PVDD omdat ik vind dat ik recht heb op subsidie voor het onderhouden van de poes van mijn vrouwtje.
Mjah, dan eerder in de zin van "de kleintjes worden niet groter". Maar je stem vervalt echt, in tegenstelling tot niet gaan waar de stem wel op de grote hoop word geveegd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:36 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Nee dat gebeurt niet, maar iedere blanco stem en niet gebruikte stem is in het voordeel van de grootste partij.
Bij blanco zwijg je nietquote:Meer een wie zwijgt stem toe, als dat het er daad werkelijk bij word geteld.
De verkiezingsuitslag wordt gebaseerd op het aantal geldige stemmen. Een blanco stem is per definitie ongeldig. Het enige waarin de blanco stem wel meegeteld wordt is de berekening van het opkomstpercentage, maar dat is een getal dat leuk is voor de statistieken en de kranten. Enige invloed op de verkiezingsuitslag heeft het niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mjah, dan eerder in de zin van "de kleintjes worden niet groter". Maar je stem vervalt echt, in tegenstelling tot niet gaan waar de stem wel op de grote hoop word geveegd.
Wat het dus een betere optie maakt als stemmen op een "protestpartij" wat vaak gebeurd of totaal niet gaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:08 schreef freako het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslag wordt gebaseerd op het aantal geldige stemmen. Een blanco stem is per definitie ongeldig. Het enige waarin de blanco stem wel meegeteld wordt is de berekening van het opkomstpercentage, maar dat is een getal dat leuk is voor de statistieken en de kranten. Enige invloed op de verkiezingsuitslag heeft het niet.
Want? Zodra je niet stemt (dus niet op komt dagen) gaat'ie toch naar de grootste toe?quote:In de praktijk zit er dus geen verschil tussen blanco, anders ongeldig, of niet stemmen.
Nee. Die stem vervalt, want het is geen geldige stem. Het is helemaal geen stem zelfs. Als je het niet gelooft: een voorbeeld. Hier vind je de uitslagen van de Provinciale-Statenverkiezingen 2007 in Zuid-Holland. Zoals je onderaan de pagina kunt zien, was de opkomst daar 44,04%, dus 56% van de kiezers is niet komen opdagen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:28 schreef Keltie het volgende:
Want? Zodra je niet stemt (dus niet op komt dagen) gaat'ie toch naar de grootste toe?
Ik ben het er mee eens, wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
[..]
Heb je ook nog een eigen visie naast het papegaaien van Wilders?
Vreemd, want dat word wel altijd gezegdquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:11 schreef freako het volgende:
[..]
Nee. Die stem vervalt, want het is geen geldige stem. Het is helemaal geen stem zelfs. Als je het niet gelooft: een voorbeeld. Hier vind je de uitslagen van de Provinciale-Statenverkiezingen 2007 in Zuid-Holland. Zoals je onderaan de pagina kunt zien, was de opkomst daar 44,04%, dus 56% van de kiezers is niet komen opdagen.
In dit geval is het CDA de grootste partij. Als de stem van alle niet-stemmers naar het CDA zou gaan, zou deze partij dus de meerderheid van de zetels moeten hebben. Ze hebben naast de eigen stemmen immers 56% van alle stemmen gratis erbij gekregen. Als je kijkt naar het aantal zetels, is het CDA echter maar net iets groter als de VVD geworden. Ook hebben ze maar 13 van de 55 zetels.
Maar die hebben dan weer helemaal niets te vertellenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:55 schreef Resistor het volgende:
In Staphorst had je in 2006 nog 'Gemeentebelangen/VVD' en de PvdA
''Ja ik wil..... laat maar kan niet kiezen''quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mjah, dan eerder in de zin van "de kleintjes worden niet groter". Maar je stem vervalt echt, in tegenstelling tot niet gaan waar de stem wel op de grote hoop word geveegd.
[..]
Bij blanco zwijg je niet
Eerder: "Ik ben het niet eens met de gan van zaken en wens geen minst-kwade te kiezen".quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:24 schreef iszinloos het volgende:
[..]
''Ja ik wil..... laat maar kan niet kiezen''
Waar wordt dat altijd gezegd?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:35 schreef Keltie het volgende:
[..]
Vreemd, want dat word wel altijd gezegd
Ik heb in de bijna 7 jaar dat ik post op het Fok!-forum inmiddels al zo vaak voorbij horen komen dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat, dat het blijkbaar een wijdverbreid misverstand is.quote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mag ik wachten met het beantwoorden van deze vraag tot ik de verkiezingsprogramma 's heb gezien ? Of is dat heel dom gedacht van mij ?
Tja, probeer dat maar eens uit te leggen. Vaak is die plaat voor hun kop zo groot dat er bijna niet mee te praten valt. Daarom heb ik besloten niet meer met vrienden en familieleden in debat te gaan. Vaak is het wachten op de Godwin en daarbij voelen mensen zich snel persoonlijk aangevallen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:33 schreef JodyBernal het volgende:
Mensen die op D66 zeggen te stemmen hebben de afgelopen 10 jaar gewoon geen zak geleerd. Die laten zich wederom een rad voor ogen draaien door mooipratertje Pechtold van de linkse kerk. Maar een stem voor D66 is een stem dat alles bij het oude blijft.
Dat betekent dus gewoon weer een teruggang naar de regenteske politiek van voor 2002 en dat betekent ook nog meer asielzoekers, Afrikaanse criminelen en moslims naar Nederland. Ik verwacht dan ook dat D66 het vooral in de provincie, waar de multiculturele ellende nog niet tot volle wasdom is gekomen, goed zal doen.
Ik wil niet zeggen dat D66 veel beter is dan de rest, maar op dit moment is het voor mij wel de minst slechte partij. VVD is voor mij te conservatief en links te veel voor overheidsbemoeienis dus dan blijft er niet bijster veel over. Dan heb je natuurlijk ook nog de christelijke partijen maar daar stem ik standaard al niet op, mij te calvinistisch. De PVV is te extreem in zijn opvattingen en voor inperking van de persoonlijke vrijheid. Om het over TON maar niet te hebben met al die debacles.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:33 schreef JodyBernal het volgende:
Mensen die op D66 zeggen te stemmen hebben de afgelopen 10 jaar gewoon geen zak geleerd. Die laten zich wederom een rad voor ogen draaien door mooipratertje Pechtold van de linkse kerk. Maar een stem voor D66 is een stem dat alles bij het oude blijft.
Dat betekent dus gewoon weer een teruggang naar de regenteske politiek van voor 2002 en dat betekent ook nog meer asielzoekers, Afrikaanse criminelen en moslims naar Nederland. Ik verwacht dan ook dat D66 het vooral in de provincie, waar de multiculturele ellende nog niet tot volle wasdom is gekomen, goed zal doen.
Toch raar dan dat D66 juist goed scoort in de grote steden in de Randstad en studentensteden (kijk de uitslagen van de Europese verkiezingen er maar op na)quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:33 schreef JodyBernal het volgende:
Ik verwacht dan ook dat D66 het vooral in de provincie, waar de multiculturele ellende nog niet tot volle wasdom is gekomen, goed zal doen.
Prima toch? De jaren 90quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:33 schreef JodyBernal het volgende:
PVV deed het bij de laatste verkiezingen vrijwel overal goed. Van Amsterdam tot Maastricht en van Rotterdam tot Oude Pekela.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
PVV deed het geloof ik vooral in Limburg erg goed.
En terecht lijkt me. Als we het programma van de PVV erbij pakken zien we duidelijkheid, met name punt 2 (Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme), punt 4 (Immigratiestop / Integratie), punt 5 (Directe democratie: meer invloed van de burgers), punt 6(Zorg / Sociale Zaken), punt 7 (Infrastructuur / Ruimtelijk ordening / Energie), zijn mooie dingen in terug te vinden die veel burgers aanspreken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
PVV deed het bij de laatste verkiezingen vrijwel overal goed. Van Amsterdam tot Maastricht en van Rotterdam tot Oude Pekela.
Ik heb het een tijdje geleden ook opgegeven. Maar ik zie nu dat steeds meer familieleden de PVV eigenlijk ineens zo gek nog niet vinden. Veel van mijn familie woont in de rustigere delen van de Randstad, en zij zien natuurlijk ook wel wat een verschrikkelijke ontwikkelingen er enkele kilometers verderop plaatshebben. En dat willen ze voor geen goud in hun eigen stadje of dorp.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:16 schreef UZEI het volgende:
[..]
Tja, probeer dat maar eens uit te leggen. Vaak is die plaat voor hun kop zo groot dat er bijna niet mee te praten valt. Daarom heb ik besloten niet meer met vrienden en familieleden in debat te gaan. Vaak is het wachten op de Godwin en daarbij voelen mensen zich snel persoonlijk aangevallen.
Goed gezien, dit is mij ook weleens opgevallen. Vaak van die types die wel redelijk intelligent zijn, hoogopgeleid meestal ook (maar één of andere Peppie en Kokkiestudie), maar die er ook erg graag bij willen horen en die moeite hebben om een eigen, onafhankelijke mening te vormen.quote:Ik heb wel gemerkt, dat Pechtold een "cool" merk is voor mensen die onzeker zijn over hun eigen intellect.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:51 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
En terecht lijkt me. Als we het programma van de PVV erbij pakken zien we duidelijkheid
Drugsgebruik is geen misdrijf. Zelfs geen overtredingquote:Om te beginnen bij punt 2:
- Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
- Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
Prima, wat mij betreft hanteren ze hier Thaise straffen! Dat is helemaal een ideale oplossing, rot lekker weg in je cel vuile pedovuile draideurcrimineel die overal schijt aan heeft
, vuile kindermoordenaar
, vuile drugsgebruiker
Waarvan de vraag is of ze werken. Jeugdgevangenissen en opvanghuizen in NL hebben al een twijfelachtige naam. Vooral ook omdat ze vol zitten met jongeren die er niet horen, maar okee.quote:- Introductie heropvoedingskampen
Kan, al mag ik toch hopen dat als je zo ver wil gaan, je het verstand op kunt brengen ze ook effectief te laten zijn. Waar moeten we ons op richten? Wapenbezit. Dus zul je de wet moeten wijzigen om die fouilleringen echt effectief te laten zijn.quote:- Preventief fouilleren in het hele land
Mij best.quote:- Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
Lijkt me niet nodig eigenlijk.quote:- Wettelijk verbod op pedofielenpartij
Nee, Wilders dan. Die wil discriminatie institutionaliseren door artikel 1 van de grondwet te schrappen. Is dat jouw democratie?quote:Dat laatste met name. Dus we verstaan onder de huidige democratie partijen die graag kinderen willen misbruiken?
Waar denk je het geld vandaan te halen om dergelijke strenge wetgeving na te leven?quote:- Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
En zo is het maar net. Het trekt alleen maar smerig tuig aan die je hier niet wilt hebben. Kijk naar de overlast met name in Limburg en grensstreken met al die drugsrunners. Heeft de politie zijn handen vol aan
Als je wordt betrapt door de politie is het wel degelijk een overtreding, lul niet zo dom kneus.quote:Op zondag 16 augustus 2009 08:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Drugsgebruik is geen misdrijf. Zelfs geen overtreding
Dit land laten verpauperen, en de Islam dit land de overhand laten krijgen zodat de democratie is dat indien er meer moslims zijn er de sharia wordt ingevoerd. Dat is jouw land en jouw democratie? Heb je geen eigenwaarde? Je laat je graag onderwerpen, compleet met stokslagen?quote:Nee, Wilders dan. Die wil discriminatie institutionaliseren door artikel 1 van de grondwet te schrappen. Is dat jouw democratie?
Door geen geld meer te geven aan ontwikkelingshulp wat toch opgaat aan wapens?quote:Waar denk je het geld vandaan te halen om dergelijke strenge wetgeving na te leven?![]()
Dat is een aanname die je nu zelf maakt, De feiten liggen toch echt anders....quote:Waar haal je het idee vandaan dat het gedoogbeleid weg moet om overlast aan te pakken? Het is overduidelijk dat de reden dat ons gedoogbeleid niet werkt gelegen is in het feit dat de aanvoer illegaal is.
Dat is niet zo onschuldig als het lijkt, dan kun je het cokegebruik ook relatief onschuldig noemen. Het is te makkelijk om drank te stigmatiseren. Voor alles geldt eigenlijk dat teveel nooit goed is. Wat jij doet is drugs goedpraten en drank bestrijden. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar dat gaat voor jou niet op, omdat je misschien zelf een drugsgebruiker bent? Sukkel...quote:Daarnaast is cannabis relatief onschuldig. Vergelijk het aantal comablowers (nul) maar eens met het aantal comazuipers bijvoorbeeld.
1) Zal best waar zijn, geloof zelf dat dit inderdaad ook zo is, maar ik ken ook genoeg mensen die gewoon wel eens wiet gebruiken, en om dat nou af te schaffen vind ik een beetje ver gaan hoor. Gedoogbeleid werkt redelijk goed, en zorgt juist voor eigenwaarde: Je beslist zelf maar of je je naar de klote rookt/snuift.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:33 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
1)Als je wordt betrapt door de politie is het wel degelijk een overtreding, lul niet zo dom kneus.
[..]
2)Dit land laten verpauperen, en de Islam dit land de overhand laten krijgen zodat de democratie is dat indien er meer moslims zijn er de sharia wordt ingevoerd. Dat is jouw land en jouw democratie? Heb je geen eigenwaarde? Je laat je graag onderwerpen, compleet met stokslagen?
[..]
3)Door geen geld meer te geven aan ontwikkelingshulp wat toch opgaat aan wapens?
[..]
Dat is een aanname die je nu zelf maakt, De feiten liggen toch echt anders....
[..]
Dat is niet zo onschuldig als het lijkt, dan kun je het cokegebruik ook relatief onschuldig noemen. Het is te makkelijk om drank te stigmatiseren. Voor alles geldt eigenlijk dat teveel nooit goed is. Wat jij doet is drugs goedpraten en drank bestrijden. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar dat gaat voor jou niet op, omdat je misschien zelf een drugsgebruiker bent? Sukkel...
Dat vind ik een goede redenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:53 schreef ouderejongere het volgende:
Ik ga PvdA stemmen, omdat mijn vader daar ook op stemt en mijn opa daar ook altijd op stemde.
Huh, waarom dat dan ineens? Mijn indruk was (kan ernaast zitten overigens) dat je meestal een vrij wel-overwogen mening hebt. Daarbij dacht ik dat je zelf een islamitische achtergrond had...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 02:25 schreef AryaMehr het volgende:
Mijn visie is de laatste tijd sterk veranderd. Als ik nu mocht stemmen zou het waarschijnlijk de PVV worden.
Dus als je op de PVV stemt heb je geen "wel-overwogen mening"?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Huh, waarom dat dan ineens? Mijn indruk was (kan ernaast zitten overigens) dat je meestal een vrij wel-overwogen mening hebt. Daarbij dacht ik dat je zelf een islamitische achtergrond had...
Puike onderbouwing. Gewoon omdat het 'niet mag bestaan' en het 'extreem' is, mag de SP of PvdA dit wel even oplossen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:58 schreef Trevlig het volgende:
Als ik zou mogen stemmen zou ik SP of PvdA stemmen. Er leven hier in Nederland nog steeds mensen in armoede terwijl er mensen zijn die miljoenen aan bonussen krijgen, een verschil waarvan ik vind dat het niet zo extreem mag bestaan.![]()
Heeft weinig met fok te maken, kijk naar de statistieken. 90% van de PVV stemmers zijn laagopgeleide paupers. En zie bijvoorbeeld ook de nieuwsitems waarin PVV stemmers aan het woord komen, stuk voor stuk zwakzinnige randdebielen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:54 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Dus als je op de PVV stemt heb je geen "wel-overwogen mening"?
Only op fok...
Jij benadert het statistisch, maar je moet het kwalitatief benaderen: de PVV is een simpele, haatzaaiende partij vol met onintelligente clowns. Dát is de partij waar iemand op stemt, en dát is genoeg om iemand die op de PVV wil stemmen te verwijten een domme, gevaarlijke stem te hebben uitgebracht. Niet omdat 90% zegt dat... Het is geen grote stap om iemand die een domme, gevaarlijke stem uitbrengt ervan te betichten geen wel-overwogen mening te hebben. Ja, je kunt wel-overwogen voor de haatpartij kiezen, maar dan vroeg ik mij af met welke gereedschappen dat wel-overwegen van doen heeft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:04 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Heeft weinig met fok te maken, kijk naar de statistieken. 90% van de PVV stemmers zijn laagopgeleide paupers. En zie bijvoorbeeld ook de nieuwsitems waarin PVV stemmers aan het woord komen, stuk voor stuk zwakzinnige randdebielen.
Dat is natuurlijk bij bijna elke partij een probleem, maar proportioneeel is de PVV wel heel erg.
Waarom wel is een betere vraag. Heb jij fatsoenlijk en gedegen beleid nodig?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ga tijdens de gemeenteraadsverkiezingen op het CDA stemmen. Gewoon, fatsoenlijk en gedegen beleid. Waarom niet?
Nee, steeds verder afglijden naar een politiestaat is vooruitgang. Dan beter stilstand.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:17 schreef JodyBernal het volgende:
De huidige opleving van D66 zal dan ook van tijdelijke aard blijken te zijn. Men zal snel doorkrijgen dat deze partij alles eigenlijk gewoon bij het oude wil houden. Maar stilstand is achteruitgang, zeker in deze tijd die om een doortastende aanpak schreeuwt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |