dan moet je stemmen op de partij van de semantische interpunctie. maar die zit er met opzet niet bij.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:26 schreef Bakkerbier het volgende:
Je gebruikt de haakjes verkeerd in de TT
Helemaal juist, weg met die gore uitkeringstrekkers!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:30 schreef Bakkerbier het volgende:
PVV omdat buitenlanders het land uit moeten
Op wie?quote:
Boequote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:30 schreef Bakkerbier het volgende:
PVV omdat buitenlanders het land uit moeten
Mensen die later serieus om dit soort redenen gaan stemmen moeten ze hun stemrecht afnemen. Echt hoor, wat een goede reden om ons land naar de klote te helpen. Stemmen op een partij om te kijken hoe de formatie gaat verlopen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:15 schreef IndridKoud het volgende:
Ik persoonlijk heb gestemd op PVV omdat ik wel eens wil zien welke partij er voor zwicht met Wilders in 1 kabinet te zitten.
Dit is dan nog een betere argumentatiequote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:28 schreef SpiekerJozef het volgende:
PVDD omdat ik vind dat ik recht heb op subsidie voor het onderhouden van de poes van mijn vrouwtje.
Sneu figuur.quote:Ik persoonlijk heb gestemd op PVV omdat ik wel eens wil zien welke partij er voor zwicht met Wilders in 1 kabinet te zitten.
Jammere poging om je xenofobie te maskeren met een flinterdun zweempje van politieke kennis......quote:Ik persoonlijk heb gestemd op PVV omdat ik wel eens wil zien welke partij er voor zwicht met Wilders in 1 kabinet te zitten.
Dames en heren! Het woord van het jaar 2009: Xenofobie!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:16 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Jammere poging om je xenofobie te maskeren met een flinterdun zweempje van politieke kennis......
Als je op een partij zou stemmen, niet om zijn standpunten, maar om de reactie van anderen heb je zelfs zoveel kennis niet. Dan verdien je je stemrecht gewoonweg nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:16 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Jammere poging om je xenofobie te maskeren met een flinterdun zweempje van politieke kennis......
PVV ook al is het alleen al om al die (quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:05 schreef Uro het volgende:
Groenlinks (of misschien de SP).
Ook al is het alleen al om al die PVV-stemmers tegen te zitten.
En ik ben voorstander van één Europa. Zowel op bestuurlijk als economisch gebied. Echter vind ik de ecologie belangrijker dan de economie.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:05 schreef Uro het volgende:
Groenlinks (of misschien de SP).
Ook al is het alleen al om al die PVV-stemmers tegen te zitten.
En ik ben voorstander van één Europa. Zowel op bestuurlijk als economisch gebied. Echter vind ik de ecologie belangrijker dan de economie.
Ah, nog een troll.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:38 schreef pisnicht het volgende:
[..]
PVV ook al is het alleen al om al die () GL stemmers tegen te zitten
Volgens mij zit je moeder gewoon de woonkamer?quote:
Huh??quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:03 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Volgens mij zit je moeder gewoon de woonkamer?
Waarom zou ik misschien SP zeggen.quote:
Oeehhh, hij vergat een woordje!!!1 Nu ga ik net doen alsof ik helemaal niet meer begrijp wat er staat hahaha!! Hilarisch, ik ga ff fappen!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Huh??
En nu in normaal Nederlands.
Prima, dan verstoor je dit topic tenminste niet meer met je getroll.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:33 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Oeehhh, hij vergat een woordje!!!1 Nu ga ik net doen alsof ik helemaal niet meer begrijp wat er staat hahaha!! Hilarisch, ik ga ff fappen!
Ja, ik stem ook op de weldenkende liberalen.quote:
Tegen de tijd dat ik kan stemmen heb ik het sowieso wel doorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef Idler het volgende:
Wel mooi dat veel mensen maar dingen loopt te roepen zonder ook maar door te hebben dat het om gemeenteraadsverkiezingen gaat...Leve de democratie!
TS kan natuurlijk ook vooruitziende gaven hebben en weten dat het kabinet 2011 niet haaltquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
TS denkt blijkbaar dat de volgende Tweede-Kamerverkiezingen al in 2010 zijn? Newsflash: die zijn in mei 2011.
En om de vraag uit de OP te beantwoorden: hoe moet ik dat in godsnaam nu al weten? Het is nog lang geen 2011. Niet voor niets is de vraag in peilingen doorgaans: wat zou u stemmen als er op dit moment verkiezingen zouden zijn?
De NWO.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Gaan we weer. Ik vind alle pratijen bullshit. Allemaal slap, alsof je nieuwe kansen krijgt met een nieuwe partij. De NWo heeft alles strak in het gareel zij wuiven met het geld. Politci wilen macht dus die dansen naar de pijpen van EU en de centrale banken.. Change? small change voor ons.. BIG change for the New World Order.
Waarom niet GL lokaal? Het zuigt?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:46 schreef du_ke het volgende:
Tja voor de raad weet ik het niet. Dat zijn allemaal niet zulke talenten hier. Daarom denk ik aan D66 omdat die dan evt weer in de raad kunnen komen. Maar GL kan ook. Landelijk zal het wel GL worden in 2011.
De PVV en realpolitik sluit elkaar min of meer uit, al kun je altijd nog een moderne zelfverzonnendraai geven aan 'realisme'.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:53 schreef detlevico het volgende:
PVV, omdat ik een nationalist en een realist ben.
Ben er niet zo enthousiast over inderdaadquote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:26 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Waarom niet GL lokaal? Het zuigt?
PVV en realistisch in één zin. Als er één ding mis is met de PVV, dan is het wel dat hun oplossingen totaal onrealistisch zijn. En een ander gebrek bij de PVV is blijkbaar dat de aanhangers dat niet door hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:53 schreef detlevico het volgende:
PVV, omdat ik een nationalist en een realist ben.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben er niet zo enthousiast over inderdaad. De lokale juffrouw Ooievaar bedoelt het goed maar daar blijft het bij vrees ik. En dat gaat op voor de hele raad hier dus ga ik voor een partij die nog niet vertegenwoordig is.
Dat krijg je ervan als de landelijke politiek alles wat bij de gemeentelijke politiek hoort afpakt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:53 schreef MrX1982 het volgende:
VVD. Alleen gaan de gemeenteraadsverkiezingen nergens over. Fietspad hier en drempel daar.
Hoe dan ook de VVD moet hier de grootste blijven.
Noem eens een voorbeeld van iets wat de landelijke politiek heeft afgepakt van de gemeentelijke politiek?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als de landelijke politiek alles wat bij de gemeentelijke politiek hoort afpakt.
Blanco stemmen worden (dacht ik) bij de grootste partij opgeteld.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:34 schreef Keltie het volgende:
Waarschijnlijk blanco.
Gun op dit moment niemand mijn stem.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:06 schreef UZEI het volgende:
de islamisering van Nederland
quote:Ik vind de ontwikkeling dat de naam Mohammed op nummer één bij pasgeborenen in de grote steden staat schokkend.
Doet de PVV wel mee in jouw gemeente? Ik dacht dat hij voorlopig alleen in Den Helder, Rotterdam, Den Haag en Venlo meedoet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:06 schreef UZEI het volgende:
PVV, omdat ik tegen de islamisering van Nederland ben. Ik vind de ontwikkeling dat de naam Mohammed op nummer één bij pasgeborenen in de grote steden staat schokkend.
Het kan ook gewoon duiden op meer creativiteit bij autochtone ouders.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:06 schreef UZEI het volgende:
PVV, omdat ik tegen de islamisering van Nederland ben. Ik vind de ontwikkeling dat de naam Mohammed op nummer één bij pasgeborenen in de grote steden staat schokkend.
Veels te normale spelling voor creatieve autochtone ouders.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon duiden op meer creativiteit bij autochtone ouders.
Nee dat gebeurt niet, maar iedere blanco stem en niet gebruikte stem is in het voordeel van de grootste partij.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:42 schreef 0100 het volgende:
[..]
Blanco stemmen worden (dacht ik) bij de grootste partij opgeteld.
Woon je in Staphorst? Gecondoleerdquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:30 schreef Resistor het volgende:
Wat doen landelijke thema's nou bij gemeentelijke verkiezingen?
Ik bekijk de programma's, hopelijk is er een stemwijzer voor mijn dorp, en de gene die mij het meeste aanstaat krijgt mijn stem
Waar ik in 2006 uit kon kiezen:ChristenUnie [lokale splinter] (die laatst een crisis heeft veroorzaakt in de gemeenteraad) CDA CAP (Christelijke Arbeiders Partij)
Nopequote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Woon je in Staphorst? Gecondoleerd.
Fout! 4/4quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
3 van de 4 partijen christelijk. Staphorst II.
In Staphorst had je in 2006 nog 'Gemeentebelangen/VVD' en de PvdAquote:De Bijbel als richtsnoer voor ons handelen
4. Betaalbaar Bunschoten vindt haar inspiratie in de Bijbel als Woord van God. Dat is voor ons de norm waaraan alle besluiten moeten voldoen en het is uitgangspunt voor ons handelen. Onze standpunten kunnen altijd getoetst worden aan Gods Woord.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:55 schreef Resistor het volgende:
Fout! 4/4
Uit de uitgangspunten van wat ooit 'Betaalbaar Bunschoten' was:
[..]
In Staphorst had je in 2006 nog 'Gemeentebelangen/VVD' en de PvdA
kan ze die zelf niet scheren dan?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:28 schreef SpiekerJozef het volgende:
PVDD omdat ik vind dat ik recht heb op subsidie voor het onderhouden van de poes van mijn vrouwtje.
Mjah, dan eerder in de zin van "de kleintjes worden niet groter". Maar je stem vervalt echt, in tegenstelling tot niet gaan waar de stem wel op de grote hoop word geveegd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:36 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Nee dat gebeurt niet, maar iedere blanco stem en niet gebruikte stem is in het voordeel van de grootste partij.
Bij blanco zwijg je nietquote:Meer een wie zwijgt stem toe, als dat het er daad werkelijk bij word geteld.
De verkiezingsuitslag wordt gebaseerd op het aantal geldige stemmen. Een blanco stem is per definitie ongeldig. Het enige waarin de blanco stem wel meegeteld wordt is de berekening van het opkomstpercentage, maar dat is een getal dat leuk is voor de statistieken en de kranten. Enige invloed op de verkiezingsuitslag heeft het niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mjah, dan eerder in de zin van "de kleintjes worden niet groter". Maar je stem vervalt echt, in tegenstelling tot niet gaan waar de stem wel op de grote hoop word geveegd.
Wat het dus een betere optie maakt als stemmen op een "protestpartij" wat vaak gebeurd of totaal niet gaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:08 schreef freako het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslag wordt gebaseerd op het aantal geldige stemmen. Een blanco stem is per definitie ongeldig. Het enige waarin de blanco stem wel meegeteld wordt is de berekening van het opkomstpercentage, maar dat is een getal dat leuk is voor de statistieken en de kranten. Enige invloed op de verkiezingsuitslag heeft het niet.
Want? Zodra je niet stemt (dus niet op komt dagen) gaat'ie toch naar de grootste toe?quote:In de praktijk zit er dus geen verschil tussen blanco, anders ongeldig, of niet stemmen.
Nee. Die stem vervalt, want het is geen geldige stem. Het is helemaal geen stem zelfs. Als je het niet gelooft: een voorbeeld. Hier vind je de uitslagen van de Provinciale-Statenverkiezingen 2007 in Zuid-Holland. Zoals je onderaan de pagina kunt zien, was de opkomst daar 44,04%, dus 56% van de kiezers is niet komen opdagen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:28 schreef Keltie het volgende:
Want? Zodra je niet stemt (dus niet op komt dagen) gaat'ie toch naar de grootste toe?
Ik ben het er mee eens, wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
[..]
Heb je ook nog een eigen visie naast het papegaaien van Wilders?
Vreemd, want dat word wel altijd gezegdquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:11 schreef freako het volgende:
[..]
Nee. Die stem vervalt, want het is geen geldige stem. Het is helemaal geen stem zelfs. Als je het niet gelooft: een voorbeeld. Hier vind je de uitslagen van de Provinciale-Statenverkiezingen 2007 in Zuid-Holland. Zoals je onderaan de pagina kunt zien, was de opkomst daar 44,04%, dus 56% van de kiezers is niet komen opdagen.
In dit geval is het CDA de grootste partij. Als de stem van alle niet-stemmers naar het CDA zou gaan, zou deze partij dus de meerderheid van de zetels moeten hebben. Ze hebben naast de eigen stemmen immers 56% van alle stemmen gratis erbij gekregen. Als je kijkt naar het aantal zetels, is het CDA echter maar net iets groter als de VVD geworden. Ook hebben ze maar 13 van de 55 zetels.
Maar die hebben dan weer helemaal niets te vertellenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:55 schreef Resistor het volgende:
In Staphorst had je in 2006 nog 'Gemeentebelangen/VVD' en de PvdA
''Ja ik wil..... laat maar kan niet kiezen''quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:39 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mjah, dan eerder in de zin van "de kleintjes worden niet groter". Maar je stem vervalt echt, in tegenstelling tot niet gaan waar de stem wel op de grote hoop word geveegd.
[..]
Bij blanco zwijg je niet
Eerder: "Ik ben het niet eens met de gan van zaken en wens geen minst-kwade te kiezen".quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:24 schreef iszinloos het volgende:
[..]
''Ja ik wil..... laat maar kan niet kiezen''
Waar wordt dat altijd gezegd?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:35 schreef Keltie het volgende:
[..]
Vreemd, want dat word wel altijd gezegd
Ik heb in de bijna 7 jaar dat ik post op het Fok!-forum inmiddels al zo vaak voorbij horen komen dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat, dat het blijkbaar een wijdverbreid misverstand is.quote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mag ik wachten met het beantwoorden van deze vraag tot ik de verkiezingsprogramma 's heb gezien ? Of is dat heel dom gedacht van mij ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |