Nou echt subjectief is het niet want het is op veel plaatsen gemeten (was enige tijd geleden op tv) en het volume is echt hoog.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:06 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh wacht, nu gaan we het doodrelativeren. Dat een spoorbaan of een blaffende hond erg kut is neemt niet weg dat een crèche dan maar niet erg is.
En ja het is subjectief, maar dat is een nagel krassend over een schoolbord ook.
Is dat ooit bekend geworden?quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:08 schreef Winner_Taco het volgende:
Wat was destijds op die basisschool in Amsterdam eigenlijk het motief? Waar die Nederlandse man werd doodgestoken op het schoolplein. Misschien moeten we aan zoiets denken...
Wat geeft jou meer rechten om 2 mogelijke opties van die steekpartij te noemen?quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Loedertje, zou je nou niet iemand anders willen uitzoeken voor je prikjes? Ik ben een redelijk weldenkend wezen
Volgens mij heb je je puntje over geluidsoverlast nu wel gemaakt ....Graag weer OT of anders maak je zelf maar een topic waar je het daarover uitgebreid kunt hebben.....quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou echt subjectief is het niet want het is op veel plaatsen gemeten (was enige tijd geleden op tv) en het volume is echt hoog.
Hier laten ze de kinderen ook op karretjes met harde plastic banden rijden, dat geluid dringt diep in je huis door.
Je kunt overwegen om dubbel glas te nemen of oordopjes aan te schaffen . Dat zit een stuk fijner als je in je leunstoel tussen je geraniums naar buiten gluurt om te kijken wat de kinderen in je buurt uitspoken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:09 schreef Disana het volgende:
Hier laten ze de kinderen ook op karretjes met harde plastic banden rijden, dat geluid dringt diep in je huis door.
Ik deed ook alleen maar een on topic suggestie en werd aangevallen. Klaar!quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:11 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Volgens mij heb je je puntje over geluidsoverlast nu wel gemaakt ....Graag weer OT of anders maak je zelf maar een topic waar je het daarover uitgebreid kunt hebben.....
Nou, misschien moet je daar eens gaan praten, want ik hoor er rondom "mijn" KDV niemand over, dat ze excessieve geluidsoverlast hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou echt subjectief is het niet want het is op veel plaatsen gemeten (was enige tijd geleden op tv) en het volume is echt hoog.
Dat vraag ik dus...quote:
dacht dat die dader alles ontkende..quote:
Ik heb even gezocht en kan er niets actueels over vinden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:14 schreef qonmann het volgende:
[..]
dacht dat die dader alles ontkende..
quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht en kan er niets actueels over vinden.
quote:Bloedspoor overblijfwacht in tas B. (JUNI 2009)
Het onderzoek in de zaak tegen de 31-jarige Mohammed B., die ervan wordt verdacht in maart overblijfwacht Leo van Trappe te hebben vermoord bij een schoolplein, is nog niet helemaal klaar.
Justitie laat in de zomer onder meer aanvullend DNA-onderzoek en een onderzoek naar de psychische gesteldheid van de verdachte uitvoeren. Begin september gaat vervolgens de inhoudelijke behandeling van de zaak tegen B. van start. In een tas die B. bij zijn aanhouding bij zich had, is een bloedspoor van Van Trappe gevonden.
Dat bleek donderdag tijdens de eerste pro-formazitting van de zaak tegen B. Zijn advocaat Harald Meijer vroeg tijdens de zitting om vrijlating van zijn cliënt, omdat er geen direct bewijs zou zijn voor B.'s betrokkenheid bij het doodsteken van Van Trappe. De rechtbank wees dit verzoek af.
Op camerabeelden zou te zien zijn hoe B. kort voor het misdrijf uit tramlijn 16 stapt en richting de school loopt. Zeker twee getuigen hebben verklaard B. te hebben zien rondlopen in de buurt van het schoolplein. B. maakte volgens hen een nerveuze indruk. Een taxichauffeur verklaarde bij de politie dat hij de man op een bankje vlakbij de school een sigaar zag roken.
Toen een van de getuigen B. een dag later ergens anders in de stad zag lopen, belde deze de politie. B. werd daarop aangehouden bij een metrostation. In de tas die hij bij zich had zat een mes. Op dat mes zijn geen sporen aangetroffen, wel trof de politie in de tas een bloedspoor van Van Trappe aan. Uit onderzoek op de computer van B. bleek dat de man via Google gezocht had naar de termen 'basisscholen Oud-Zuid Amsterdam'.
Waarom de 69-jarige Van Trappe precies werd doodgestoken, is nog steeds onduidelijk. Belangrijkste verdachte B. heeft zich in de verhoren tot nu toe meestal beroepen op zijn zwijgrecht. Eén keer heeft hij gezegd dat hij onschuldig was, zo bleek tijdens de zitting. Tijdens het verdere onderzoek zal hij nogmaals worden verhoord, volgens zijn advocaat wil B. mogelijk een verklaring afleggen. In de rechtbank was B. donderdag niet aanwezig, volgens zijn raadsman omdat hij grote moeite heeft om in kleine ruimtes te zitten.
De 69-jarige Van Trappe werd doodgestoken vlakbij het gezamenlijke schoolplein van de Willemsparkschool en de Montessorischool aan de Willem Witsenstraat. Op dat moment was de pauze aan de gang, waardoor kinderen het misdrijf zagen gebeuren.
Toch denk ik niet dat dat in dit geval toepasselijk is, als ik het adres intik in google maps zie ik dat het een losstaand gebouw is, omringd door bomen, en die indruk wordt bevestigd door zowel de foto's in de Telegraaf en de site van de crèche.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Geluidsoverlast door kinderen kan wel degelijk extreme overlast veroorzaken. . Met name het geschreeuw van meisjes gaat door merg en been . Als de zon schijnt spelen ze wel degelijk de gehele ltijd buiten en kan bijzonder onprettig zijn als je er eentje naast je KRIJGT . Want dat vergeet je voor het gemak . Sommige mensen wonen ergens en dan besluit iemand opeens dat er een kinderdagverblijf komt 2 deuren verder. Ben je mooi klaar mee.
En verhuizen is zo makkelijk niet want probeer je huis maar eens te slijten.....
Leuk hé, het zou zelfs een motief voor een dader kunnen zijn geweestquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:11 schreef OldJeller het volgende:
Wat is er in hemelsnaam met dit topic gebeurd?
Discussies over wel of niet geluidsoverlast bij kinderdagverblijven.
Who gives a fuck? Misschien iemand in OUD of KLB.
quote:Volgens een getuige zouden twee verdachte mannen gisteren al rond de parkeerplaats hebben rondgehangen bij de auto van de eigenares en er vervolgens op een scooter vandoor zijn gegaan.
Alsof daar ook maar één fatsoenlijke reden voor kan zijn.quote:De G. werd vrijdag gearresteerd, kort na een steekpartij in de crèche Fabeltjesland in Sint-Gillis bij Dendermonde. Daarbij kwamen twee baby’s en een leidster om het leven.
quote:
quote:Volgens een getuige zouden twee verdachte mannen gisteren al rond de parkeerplaats hebben rondgehangen bij de auto van de eigenares en er vervolgens op een scooter vandoor zijn gegaan
Volgens mijn vader was het ook een aardige vrouw.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:39 schreef Waterwereld het volgende:
Dr H colijnstraat?
En is dit het kinderdagcentrum?
En wat betreft moord en overlast? Laatste tijd zie ik wel meer opmerkelijke moorden. Zelfs kleine kinderen in een crèche hebben het nog niet zolang geleden ontgolden
[..]
Alsof daar ook maar één fatsoenlijke reden voor kan zijn.
Speculeren gebeurt wel vaker op FOK! dus snap het probleem niet echt.
Dit geval intrigeert me trouwens, want het moet een hele aardige vrouw geweest zijn die haar zaken goed voor elkaar had. Echt jammer dus
[..]
[..]
Zou best wel willen weten welke idiote reden die dader in zijn hoofd had zitten om dit te kunnen rechtvaardigen
Die optie Grijze wolven? Hoe kom je daarop? Afpersing ?
Zou best wel eens kunnenquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:23 schreef Rosbief het volgende:
Misschien een afrekening in het criminele circuit.
Een (wellicht ex-)man met een te klein piemeltje behoort wmb idd ook tot de mogelijkheden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:59 schreef hubschrauber het volgende:
[..]
een succesvolle moslima, dat wordt natuurlijk niet getolereerd in een cultuur waarin de vrouw wordt onderdrukt..
Ik heb geen verstand van prijzen van Benzen maar volgens mij niet echt een goedkope autoquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:03 schreef pisnicht het volgende:
Dikke benz? Dit is een normale middenklasser hoor.
Dat in het bold, hoe weet jij dat .. zijn er getuigen die de dader hebben gezien?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:57 schreef IkBenOzan het volgende:
Het is hier om de hoek gebeurt.Erg triest maar sinds de dader een Turk is zullen er vast roddels hier en daar verschijnen onder de Turkse gemeenschap. Ik zal het laten weten als ik iets oppik
Hoe typisch.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:51 schreef teknomist het volgende:
http://www.bedrijfskwaliteit.nl/toonreactie.php?Ber_Id=8669&Bed_Id=573268
Hier ligt toch echt een dode, helaas. Waarom staat er dan in het nieuwsbericht dat zij in het ziekenhuis overleden is? Weet iemand wat hier de reden voor is? Heeft het iets te maken met een ander te volgen procedure na overlijden en dat men er liever voor kiest om het stoffelijk overschot met de ambulance te vervoeren ipv met een lijkwagen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:52 schreef Bulletdodger het volgende:
[ afbeelding ]
Gouden business zeker die KDV gezien de dikke benz![]()
[..]
Zou best wel eens kunnen
Ik denk dat hij met 'sinds' eigenlijk 'indien' bedoeld. Niet iedereen spreekt perfect Nederlands.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat in het bold, hoe weet jij dat .. zijn er getuigen die de dader hebben gezien?
slechts een aanname, moet je eigenlijk voorzichtig mee zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef MrX1982 het volgende:
Misdrijf in de relationele sfeer? Het zou me niet verbazen.
Dat laatste komt inderdaad veel voor. De ambulance is er meestal toch al. Ook voor de omstanders is dat minder confronterend.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:20 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Hier ligt toch echt een dode, helaas. Waarom staat er dan in het nieuwsbericht dat zij in het ziekenhuis overleden is? Weet iemand wat hier de reden voor is? Heeft het iets te maken met een ander te volgen procedure na overlijden en dat men er liever voor kiest om het stoffelijk overschot met de ambulance te vervoeren ipv met een lijkwagen?
dat dus, als ze problemen had in de relationele sfeer was dit allang al naar voren gekomen lijkt mij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:25 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is toch aannemelijk dat het een roofmoord was, beetje vreemd dat de politie nog steeds in het duister tast...
Ik durf te wedden dat het een Turk wasquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met 'sinds' eigenlijk 'indien' bedoeld. Niet iedereen spreekt perfect Nederlands.
Dan is de vraag gerechtvaardigd: Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:35 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat het een Turk was
Een Nederlander was het zeker niet. Weinig Nederlanders in Geuzenveld waarvan merendeels bejaarde mensen zijn. Marokkanen zouden zoiets niet doen want dat zouden ze niet durven, een Turkse vrouw neersteken in Geuzenveld. En ik had het eerder ook al gepost maar blijkbaar heeft iemand mijn vorige post weggedaan. Ze waren in conflict met een andere kinderdagopvangquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan is de vraag gerechtvaardigd: Waar baseer je dat op?
Nou nee, daar ligt iemand die zwaar gewond is, en die wordt vóór vervoer naar het ziekenhuis zo ver mogelijk gestabiliseerd, infusies aanleggen, bloedingen zover mogelijk stelpen ed, levensreddende handelingen die moeilijk uit te voeren zijn in een rijdende ambulance dus .. dat is vrij normaal.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:20 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Hier ligt toch echt een dode, helaas. Waarom staat er dan in het nieuwsbericht dat zij in het ziekenhuis overleden is? Weet iemand wat hier de reden voor is? Heeft het iets te maken met een ander te volgen procedure na overlijden en dat men er liever voor kiest om het stoffelijk overschot met de ambulance te vervoeren ipv met een lijkwagen?
En die kinderdagverblijven zijn big business dus er valt wat te halen, die dikke Mercedes zegt genoeg...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:27 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
dat dus, als ze problemen had in de relationele sfeer was dit allang al naar voren gekomen lijkt mij.
Volgens mij was het gewoon een junkquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:35 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat het een Turk was
Het is geloof ik een procedure. Ook al is iemand overleden, het lijk wordt toch meegenomen naar het ziekenhuis en daar proberen ze vaak ook nog een uur ofzo vanalles te doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:20 schreef Meaghan het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:51 schreef teknomist het volgende:
http://www.bedrijfskwaliteit.nl/toonreactie.php?Ber_Id=8669&Bed_Id=573268
Dat klinkt wel aannemelijk ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het is geloof ik een procedure. Ook al is iemand overleden, het lijk wordt toch meegenomen naar het ziekenhuis en daar proberen ze vaak ook nog een uur ofzo vanalles te doen.
En een alleen een arts mag iemand doodverklaren, en die zijn vaak alleen op de eerste hulp en niet bij een ambulance.
Of omdat iemand van mening was dat ze slecht voor zijn/haar kind was geweest.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:54 schreef Winner_Taco het volgende:
Sowieso voorbedachte rade. Niet toevallig dat het gebeurt is op de parkeerplaats toen ze weg wilde gaan. Iemand was dus van te voren al flink kwaad op die mevrouw.
Denk wel wraak ja . Maar kan ook wraak zijn omdat ze geluld heb over iemand , of slecht voor iemands kind is geweest.
Kijk, zo komen we ergens. Aangenomen dat je weet waar je over praat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Een Nederlander was het zeker niet. Weinig Nederlanders in Geuzenveld waarvan merendeels bejaarde mensen zijn. Marokkanen zouden zoiets niet doen want dat zouden ze niet durven, een Turkse vrouw neersteken in Geuzenveld. En ik had het eerder ook al gepost maar blijkbaar heeft iemand mijn vorige post weggedaan. Ze waren in conflict met een andere kinderdagopvang
Ik denk dat je dat verwisseld met 'the golden hour', het eerste uur nadat je gewond bent geraakt, in dat uur is de kans het grootst dat je een zwaargewonde kan helpen ..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het is geloof ik een procedure. Ook al is iemand overleden, het lijk wordt toch meegenomen naar het ziekenhuis en daar proberen ze vaak ook nog een uur ofzo vanalles te doen.
En een alleen een arts mag iemand doodverklaren, en die zijn vaak alleen op de eerste hulp en niet bij een ambulance.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ambulancequote:De ambulance is tegenwoordig een rijdende Eerste Hulp-afdeling geworden, waar een diagnose wordt gesteld en een behandeling wordt gestart. Doel van de behandeling is de patiënt stabiel te maken zodat deze veilig vervoerd kan worden naar een ziekenhuis waar de verdere behandeling en genezing kan plaatsvinden.
het ging gewoon om de benzquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:25 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is toch aannemelijk dat het een roofmoord was, beetje vreemd dat de politie nog steeds in het duister tast...
Dit vond ik met google. Ik heb er weleens vaker over gehoord, het vervoeren van doden met een ambulance, maar wettelijk mag dit dus niet en moet er een lijkwagen komen om de overledene te vervoeren. Maar dat laatste neemt doorgaans veel tijd in beslag en daarom wordt er ook weleens gekozen voor de ambulance.quote:'Soms wordt de urgentiearts gevraagd te vermelden dat de persoon op weg naar het ziekenhuis is overleden. In dat geval mag de ambulance het slachtoffer wel vervoeren.' Dit is inderdaad een praktijk die vaak toegepast wordt : men vraagt eigenlijk aan een arts om valsheid in geschriften te plegen, zodat een simpel praktisch probleem opgelost kan worden. Ik ben eigenlijk benieuw naar de reden waarom een ambulance niemand mag vervoeren die al overleden is...
Maak je niet druk. Wanneer het een Nederlander was geweest had je echt dezelfde reacties gezien. Denk zelfs begrip voor de dader.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:35 schreef Barikat het volgende:
Als eerste wens ik heel veel sterkte aan de nabestaanden van Arzu.
Oh wat een typisch mannetje ben jijquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:35 schreef Barikat het volgende:
een MOSLIM, een TÜRK, geboren en getogen in NEDERLAND!! MIJN LAND!
Maak jij er ook even geen drama van. Totaal onbelangrijk. Gevoel is gevoel. Tegenargumenten helpen denk ik wat meerquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Oh wat een typisch mannetje ben jijDe slachtofferrol zit je als gegoten of niet. Als je overigens in Nederland bent geboren en getogen ben je geen tuurk maar een Nederlander.
-edit- zo 1998
Ik weet dit omdat ik het zelf heb meegemaakt bij een vriend van me.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat verwisseld met 'the golden hour', het eerste uur nadat je gewond bent geraakt, in dat uur is de kans het grootst dat je een zwaargewonde kan helpen ..
Of ze ook lijken in een ambulance naar het ziekenhuis brengen weet ik eigenlijk niet, maar dat je eerst ter plaatse behandelt/gestabiliseerd wordt voor vervoer, dat weet ik dus wel .. het zou me wat moois wezen als ze iedereen meteen maar in die auto laden en afvoeren ..
en zowaar, het staat nog in de wiki ook
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ambulance
En nu is haar man, die in Turkije verbleef, plotseling eigenaar? Die zal wel hoofdverdachte zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef MrX1982 het volgende:
Misdrijf in de relationele sfeer? Het zou me niet verbazen.
Waar haal je die info vandaan, de linker of rechter duim?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:03 schreef Picchia het volgende:
[..]
En nu is haar man, die in Turkije verbleef, plotseling eigenaar? Die zal wel hoofdverdachte zijn.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:47 schreef TitusPullo het volgende:
De dader schijnt de moord met volkomen kalmte te hebben gepleegd.
Ja het zaakje stinkt. Daarom wordt er ook gelijk een heel mediacircus van gemaakt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:04 schreef ilona-scuderia het volgende:
Er schijnen 2 personen op een motor te zijn weggereden, of dat getuigen of daders waren is nog onbekend...
Zover ik weet is dat geen usance, dat doen ze alleen als ze denken dat er in het ziekenhuis nog wel middelen zijn om je terug te halen ..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik weet dit omdat ik het zelf heb meegemaakt bij een vriend van me.
Die was ook meteen dood, hebben ze nog gereanimeerd en de hele mikmak (van de ambulance) en die hebben ze daarna alsnog meegenomen naar het ziekenhuis en daar hebben ze ook nog vanalles geprobeerd.
Zo wordt naar de familie verantwoord dat alles is geprobeerd iemand nog het leven te redden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |