quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht en kan er niets actueels over vinden.
quote:Bloedspoor overblijfwacht in tas B. (JUNI 2009)
Het onderzoek in de zaak tegen de 31-jarige Mohammed B., die ervan wordt verdacht in maart overblijfwacht Leo van Trappe te hebben vermoord bij een schoolplein, is nog niet helemaal klaar.
Justitie laat in de zomer onder meer aanvullend DNA-onderzoek en een onderzoek naar de psychische gesteldheid van de verdachte uitvoeren. Begin september gaat vervolgens de inhoudelijke behandeling van de zaak tegen B. van start. In een tas die B. bij zijn aanhouding bij zich had, is een bloedspoor van Van Trappe gevonden.
Dat bleek donderdag tijdens de eerste pro-formazitting van de zaak tegen B. Zijn advocaat Harald Meijer vroeg tijdens de zitting om vrijlating van zijn cliënt, omdat er geen direct bewijs zou zijn voor B.'s betrokkenheid bij het doodsteken van Van Trappe. De rechtbank wees dit verzoek af.
Op camerabeelden zou te zien zijn hoe B. kort voor het misdrijf uit tramlijn 16 stapt en richting de school loopt. Zeker twee getuigen hebben verklaard B. te hebben zien rondlopen in de buurt van het schoolplein. B. maakte volgens hen een nerveuze indruk. Een taxichauffeur verklaarde bij de politie dat hij de man op een bankje vlakbij de school een sigaar zag roken.
Toen een van de getuigen B. een dag later ergens anders in de stad zag lopen, belde deze de politie. B. werd daarop aangehouden bij een metrostation. In de tas die hij bij zich had zat een mes. Op dat mes zijn geen sporen aangetroffen, wel trof de politie in de tas een bloedspoor van Van Trappe aan. Uit onderzoek op de computer van B. bleek dat de man via Google gezocht had naar de termen 'basisscholen Oud-Zuid Amsterdam'.
Waarom de 69-jarige Van Trappe precies werd doodgestoken, is nog steeds onduidelijk. Belangrijkste verdachte B. heeft zich in de verhoren tot nu toe meestal beroepen op zijn zwijgrecht. Eén keer heeft hij gezegd dat hij onschuldig was, zo bleek tijdens de zitting. Tijdens het verdere onderzoek zal hij nogmaals worden verhoord, volgens zijn advocaat wil B. mogelijk een verklaring afleggen. In de rechtbank was B. donderdag niet aanwezig, volgens zijn raadsman omdat hij grote moeite heeft om in kleine ruimtes te zitten.
De 69-jarige Van Trappe werd doodgestoken vlakbij het gezamenlijke schoolplein van de Willemsparkschool en de Montessorischool aan de Willem Witsenstraat. Op dat moment was de pauze aan de gang, waardoor kinderen het misdrijf zagen gebeuren.
Toch denk ik niet dat dat in dit geval toepasselijk is, als ik het adres intik in google maps zie ik dat het een losstaand gebouw is, omringd door bomen, en die indruk wordt bevestigd door zowel de foto's in de Telegraaf en de site van de crèche.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:02 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Geluidsoverlast door kinderen kan wel degelijk extreme overlast veroorzaken. . Met name het geschreeuw van meisjes gaat door merg en been . Als de zon schijnt spelen ze wel degelijk de gehele ltijd buiten en kan bijzonder onprettig zijn als je er eentje naast je KRIJGT . Want dat vergeet je voor het gemak . Sommige mensen wonen ergens en dan besluit iemand opeens dat er een kinderdagverblijf komt 2 deuren verder. Ben je mooi klaar mee.
En verhuizen is zo makkelijk niet want probeer je huis maar eens te slijten.....
Leuk hé, het zou zelfs een motief voor een dader kunnen zijn geweestquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:11 schreef OldJeller het volgende:
Wat is er in hemelsnaam met dit topic gebeurd?
Discussies over wel of niet geluidsoverlast bij kinderdagverblijven.
Who gives a fuck? Misschien iemand in OUD of KLB.
quote:Volgens een getuige zouden twee verdachte mannen gisteren al rond de parkeerplaats hebben rondgehangen bij de auto van de eigenares en er vervolgens op een scooter vandoor zijn gegaan.
Alsof daar ook maar één fatsoenlijke reden voor kan zijn.quote:De G. werd vrijdag gearresteerd, kort na een steekpartij in de crèche Fabeltjesland in Sint-Gillis bij Dendermonde. Daarbij kwamen twee baby’s en een leidster om het leven.
quote:
quote:Volgens een getuige zouden twee verdachte mannen gisteren al rond de parkeerplaats hebben rondgehangen bij de auto van de eigenares en er vervolgens op een scooter vandoor zijn gegaan
Volgens mijn vader was het ook een aardige vrouw.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:39 schreef Waterwereld het volgende:
Dr H colijnstraat?
En is dit het kinderdagcentrum?
En wat betreft moord en overlast? Laatste tijd zie ik wel meer opmerkelijke moorden. Zelfs kleine kinderen in een crèche hebben het nog niet zolang geleden ontgolden
[..]
Alsof daar ook maar één fatsoenlijke reden voor kan zijn.
Speculeren gebeurt wel vaker op FOK! dus snap het probleem niet echt.
Dit geval intrigeert me trouwens, want het moet een hele aardige vrouw geweest zijn die haar zaken goed voor elkaar had. Echt jammer dus
[..]
[..]
Zou best wel willen weten welke idiote reden die dader in zijn hoofd had zitten om dit te kunnen rechtvaardigen
Die optie Grijze wolven? Hoe kom je daarop? Afpersing ?
Zou best wel eens kunnenquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:23 schreef Rosbief het volgende:
Misschien een afrekening in het criminele circuit.
Een (wellicht ex-)man met een te klein piemeltje behoort wmb idd ook tot de mogelijkheden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:59 schreef hubschrauber het volgende:
[..]
een succesvolle moslima, dat wordt natuurlijk niet getolereerd in een cultuur waarin de vrouw wordt onderdrukt..
Ik heb geen verstand van prijzen van Benzen maar volgens mij niet echt een goedkope autoquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:03 schreef pisnicht het volgende:
Dikke benz? Dit is een normale middenklasser hoor.
Dat in het bold, hoe weet jij dat .. zijn er getuigen die de dader hebben gezien?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:57 schreef IkBenOzan het volgende:
Het is hier om de hoek gebeurt.Erg triest maar sinds de dader een Turk is zullen er vast roddels hier en daar verschijnen onder de Turkse gemeenschap. Ik zal het laten weten als ik iets oppik
Hoe typisch.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:51 schreef teknomist het volgende:
http://www.bedrijfskwaliteit.nl/toonreactie.php?Ber_Id=8669&Bed_Id=573268
Hier ligt toch echt een dode, helaas. Waarom staat er dan in het nieuwsbericht dat zij in het ziekenhuis overleden is? Weet iemand wat hier de reden voor is? Heeft het iets te maken met een ander te volgen procedure na overlijden en dat men er liever voor kiest om het stoffelijk overschot met de ambulance te vervoeren ipv met een lijkwagen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:52 schreef Bulletdodger het volgende:
[ afbeelding ]
Gouden business zeker die KDV gezien de dikke benz![]()
[..]
Zou best wel eens kunnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |