Ik denk dat hij met 'sinds' eigenlijk 'indien' bedoeld. Niet iedereen spreekt perfect Nederlands.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat in het bold, hoe weet jij dat .. zijn er getuigen die de dader hebben gezien?
slechts een aanname, moet je eigenlijk voorzichtig mee zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef MrX1982 het volgende:
Misdrijf in de relationele sfeer? Het zou me niet verbazen.
Dat laatste komt inderdaad veel voor. De ambulance is er meestal toch al. Ook voor de omstanders is dat minder confronterend.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:20 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Hier ligt toch echt een dode, helaas. Waarom staat er dan in het nieuwsbericht dat zij in het ziekenhuis overleden is? Weet iemand wat hier de reden voor is? Heeft het iets te maken met een ander te volgen procedure na overlijden en dat men er liever voor kiest om het stoffelijk overschot met de ambulance te vervoeren ipv met een lijkwagen?
dat dus, als ze problemen had in de relationele sfeer was dit allang al naar voren gekomen lijkt mij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:25 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is toch aannemelijk dat het een roofmoord was, beetje vreemd dat de politie nog steeds in het duister tast...
Ik durf te wedden dat het een Turk wasquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met 'sinds' eigenlijk 'indien' bedoeld. Niet iedereen spreekt perfect Nederlands.
Dan is de vraag gerechtvaardigd: Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:35 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat het een Turk was
Een Nederlander was het zeker niet. Weinig Nederlanders in Geuzenveld waarvan merendeels bejaarde mensen zijn. Marokkanen zouden zoiets niet doen want dat zouden ze niet durven, een Turkse vrouw neersteken in Geuzenveld. En ik had het eerder ook al gepost maar blijkbaar heeft iemand mijn vorige post weggedaan. Ze waren in conflict met een andere kinderdagopvangquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan is de vraag gerechtvaardigd: Waar baseer je dat op?
Nou nee, daar ligt iemand die zwaar gewond is, en die wordt vóór vervoer naar het ziekenhuis zo ver mogelijk gestabiliseerd, infusies aanleggen, bloedingen zover mogelijk stelpen ed, levensreddende handelingen die moeilijk uit te voeren zijn in een rijdende ambulance dus .. dat is vrij normaal.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:20 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Hier ligt toch echt een dode, helaas. Waarom staat er dan in het nieuwsbericht dat zij in het ziekenhuis overleden is? Weet iemand wat hier de reden voor is? Heeft het iets te maken met een ander te volgen procedure na overlijden en dat men er liever voor kiest om het stoffelijk overschot met de ambulance te vervoeren ipv met een lijkwagen?
En die kinderdagverblijven zijn big business dus er valt wat te halen, die dikke Mercedes zegt genoeg...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:27 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
dat dus, als ze problemen had in de relationele sfeer was dit allang al naar voren gekomen lijkt mij.
Volgens mij was het gewoon een junkquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:35 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat het een Turk was
Het is geloof ik een procedure. Ook al is iemand overleden, het lijk wordt toch meegenomen naar het ziekenhuis en daar proberen ze vaak ook nog een uur ofzo vanalles te doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:20 schreef Meaghan het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:51 schreef teknomist het volgende:
http://www.bedrijfskwaliteit.nl/toonreactie.php?Ber_Id=8669&Bed_Id=573268
Dat klinkt wel aannemelijk ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het is geloof ik een procedure. Ook al is iemand overleden, het lijk wordt toch meegenomen naar het ziekenhuis en daar proberen ze vaak ook nog een uur ofzo vanalles te doen.
En een alleen een arts mag iemand doodverklaren, en die zijn vaak alleen op de eerste hulp en niet bij een ambulance.
Of omdat iemand van mening was dat ze slecht voor zijn/haar kind was geweest.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:54 schreef Winner_Taco het volgende:
Sowieso voorbedachte rade. Niet toevallig dat het gebeurt is op de parkeerplaats toen ze weg wilde gaan. Iemand was dus van te voren al flink kwaad op die mevrouw.
Denk wel wraak ja . Maar kan ook wraak zijn omdat ze geluld heb over iemand , of slecht voor iemands kind is geweest.
Kijk, zo komen we ergens. Aangenomen dat je weet waar je over praat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:50 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Een Nederlander was het zeker niet. Weinig Nederlanders in Geuzenveld waarvan merendeels bejaarde mensen zijn. Marokkanen zouden zoiets niet doen want dat zouden ze niet durven, een Turkse vrouw neersteken in Geuzenveld. En ik had het eerder ook al gepost maar blijkbaar heeft iemand mijn vorige post weggedaan. Ze waren in conflict met een andere kinderdagopvang
Ik denk dat je dat verwisseld met 'the golden hour', het eerste uur nadat je gewond bent geraakt, in dat uur is de kans het grootst dat je een zwaargewonde kan helpen ..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het is geloof ik een procedure. Ook al is iemand overleden, het lijk wordt toch meegenomen naar het ziekenhuis en daar proberen ze vaak ook nog een uur ofzo vanalles te doen.
En een alleen een arts mag iemand doodverklaren, en die zijn vaak alleen op de eerste hulp en niet bij een ambulance.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ambulancequote:De ambulance is tegenwoordig een rijdende Eerste Hulp-afdeling geworden, waar een diagnose wordt gesteld en een behandeling wordt gestart. Doel van de behandeling is de patiënt stabiel te maken zodat deze veilig vervoerd kan worden naar een ziekenhuis waar de verdere behandeling en genezing kan plaatsvinden.
het ging gewoon om de benzquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:25 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is toch aannemelijk dat het een roofmoord was, beetje vreemd dat de politie nog steeds in het duister tast...
Dit vond ik met google. Ik heb er weleens vaker over gehoord, het vervoeren van doden met een ambulance, maar wettelijk mag dit dus niet en moet er een lijkwagen komen om de overledene te vervoeren. Maar dat laatste neemt doorgaans veel tijd in beslag en daarom wordt er ook weleens gekozen voor de ambulance.quote:'Soms wordt de urgentiearts gevraagd te vermelden dat de persoon op weg naar het ziekenhuis is overleden. In dat geval mag de ambulance het slachtoffer wel vervoeren.' Dit is inderdaad een praktijk die vaak toegepast wordt : men vraagt eigenlijk aan een arts om valsheid in geschriften te plegen, zodat een simpel praktisch probleem opgelost kan worden. Ik ben eigenlijk benieuw naar de reden waarom een ambulance niemand mag vervoeren die al overleden is...
Maak je niet druk. Wanneer het een Nederlander was geweest had je echt dezelfde reacties gezien. Denk zelfs begrip voor de dader.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:35 schreef Barikat het volgende:
Als eerste wens ik heel veel sterkte aan de nabestaanden van Arzu.
Oh wat een typisch mannetje ben jijquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:35 schreef Barikat het volgende:
een MOSLIM, een TÜRK, geboren en getogen in NEDERLAND!! MIJN LAND!
Maak jij er ook even geen drama van. Totaal onbelangrijk. Gevoel is gevoel. Tegenargumenten helpen denk ik wat meerquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Oh wat een typisch mannetje ben jijDe slachtofferrol zit je als gegoten of niet. Als je overigens in Nederland bent geboren en getogen ben je geen tuurk maar een Nederlander.
-edit- zo 1998
Ik weet dit omdat ik het zelf heb meegemaakt bij een vriend van me.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat verwisseld met 'the golden hour', het eerste uur nadat je gewond bent geraakt, in dat uur is de kans het grootst dat je een zwaargewonde kan helpen ..
Of ze ook lijken in een ambulance naar het ziekenhuis brengen weet ik eigenlijk niet, maar dat je eerst ter plaatse behandelt/gestabiliseerd wordt voor vervoer, dat weet ik dus wel .. het zou me wat moois wezen als ze iedereen meteen maar in die auto laden en afvoeren ..
en zowaar, het staat nog in de wiki ook
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ambulance
En nu is haar man, die in Turkije verbleef, plotseling eigenaar? Die zal wel hoofdverdachte zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef MrX1982 het volgende:
Misdrijf in de relationele sfeer? Het zou me niet verbazen.
Waar haal je die info vandaan, de linker of rechter duim?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:03 schreef Picchia het volgende:
[..]
En nu is haar man, die in Turkije verbleef, plotseling eigenaar? Die zal wel hoofdverdachte zijn.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:47 schreef TitusPullo het volgende:
De dader schijnt de moord met volkomen kalmte te hebben gepleegd.
Ja het zaakje stinkt. Daarom wordt er ook gelijk een heel mediacircus van gemaakt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:04 schreef ilona-scuderia het volgende:
Er schijnen 2 personen op een motor te zijn weggereden, of dat getuigen of daders waren is nog onbekend...
Zover ik weet is dat geen usance, dat doen ze alleen als ze denken dat er in het ziekenhuis nog wel middelen zijn om je terug te halen ..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik weet dit omdat ik het zelf heb meegemaakt bij een vriend van me.
Die was ook meteen dood, hebben ze nog gereanimeerd en de hele mikmak (van de ambulance) en die hebben ze daarna alsnog meegenomen naar het ziekenhuis en daar hebben ze ook nog vanalles geprobeerd.
Zo wordt naar de familie verantwoord dat alles is geprobeerd iemand nog het leven te redden.
In dit geval wordt er gezegd dat ze in het ziekenhuis is overleden ..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:59 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dit vond ik met google. Ik heb er weleens vaker over gehoord, het vervoeren van doden met een ambulance, maar wettelijk mag dit dus niet en moet er een lijkwagen komen om de overledene te vervoeren. Maar dat laatste neemt doorgaans veel tijd in beslag en daarom wordt er ook weleens gekozen voor de ambulance.
Nou, naar mijn ervaring is dat dus niet zo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Zover ik weet is dat geen usance, dat doen ze alleen als ze denken dat er in het ziekenhuis nog wel middelen zijn om je terug te halen ..
Bron?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb gehoord dat het om eerwraak ging.
quote:
Een kennis van m'n neef en daar de vriend van de zus van, bla, bla, bla.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een kennis van mijn vriendin woont daar in de buurt en dat zijn de geruchten die momenteel de ronde gaan.
Klinkt overigens aannemelijk.
Ik meld alleen dat er in de nabije omgeving sterke geruchten zijn dat het om eerwraak gaat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een kennis van m'n neef en daar de vriend van de zus van, bla, bla, bla.
Zullen we maar even wachten tot er officieel iets naar buiten is gebracht en de dader uberhaupt gepakt is?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik meld alleen dat er in de nabije omgeving sterke geruchten zijn dat het om eerwraak gaat.
Gezien de achtergrond van het slachtoffer zeg ik alleen dat het aannemelijk is.
Meer zeg ik niet
Ik ben helemaal geen fan van de islam maar eerwraak zie ik toch meer als een cultuur verschijnsel hoor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb gehoord dat het om eerwraak ging.
jaja ISLAM = VREDE!!!!!![]()
nah we vervelen ons en er is geen nieuws. Het was na een uur al de meest besproken steekpartij van 2009quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:21 schreef Ghazi het volgende:
Jezus, wat een roddels en verdachtmakingen.
Deze topic geeft wel een aardige inkijk van de gemiddelde Nederlandse gewoonten.
Maar het was niet haar man want die zat in Turkije.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:41 schreef IkBenOzan het volgende:
En inderdaad zoals ik zei, het blijkt echt een Turkse man te zijn. Ze heeft eerst een aantal steekwonden in haar rug gehad waarna ze omdraaide en eentje in het hart kreeg.Er zijn meerdere filmpjes gemaakt door buurtbewoners en één van de getuigen, een moeder die haar kind ophaalde heeft heel dichtbij de dader gestaan. Daarna is de man van deze vrouw nog achter de dader aan gerend, zonder succes.
Nee, dat zeg ik ook niet. De man die achter de dader ging rennen was de man van een moeder die haar kind kwam ophalen. En de man van het slachtoffer is een man die nogal problemen heeft met zijn gezondheid.. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom haar man haar iets zou aandoen. Wij Turken zijn geen Nederlanders trouwens. Geld wat wij verdienen is ook van ons partner.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar het was niet haar man want die zat in Turkije.
Misschien vond haar familie haar te 'modern'.
Zoals ze op die foto staat lijkt het me een zelfverzekerd type.
Maar goed, eerst afwachten hoe het zit.
Wat bedoel je hier nu mee?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:47 schreef IkBenOzan het volgende:
. Wij Turken zijn geen Nederlanders trouwens. Geld wat wij verdienen is ook van ons partner.Wij delen graag, dus het is onzin dat haar man haar iets zou aandoen voor geld.
Eerwraak heeft niks met geloof te maken bij Turken, dat kan ik je verzekeren. Het is cultuurquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Dat 'geloof' is echt verziekend, als het echt om eerwraak gaat dan is dat een nieuw dieptepunt...
Eerwraak komt niet alleen voor bij moslims.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Dat 'geloof' is echt verziekend, als het echt om eerwraak gaat dan is dat een nieuw dieptepunt...
Nou, er zijn een aantal reacties geweest hier dat haar man haar heeft laten vermoorden voor haar geld.quote:
dat zou sneu zijnquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:49 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nou, er zijn een aantal reacties geweest hier dat haar man haar heeft laten vermoorden voor haar geld.
Ja, net of Nederlanders zo zijn. Kom op zeg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:49 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nou, er zijn een aantal reacties geweest hier dat haar man haar heeft laten vermoorden voor haar geld.
Meeste welquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, net of Nederlanders zo zijn. Kom op zeg.
En daarmee bedoel ik niet dat Nederlanders hun partner zouden vermoorden hequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, net of Nederlanders zo zijn. Kom op zeg.
Nee. Doorgaans maken Nederlanders elkaar niet af voor geld.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:52 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Meeste welHet kan zijn dat jij niet zo bent, maar merendeels toch echt wel
Turkse bruiloftquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Doorgaans maken Nederlanders elkaar niet af voor geld.![]()
En Turken zijn echt niet allemaal dat ze zo graag delen. Ken er een paar die echt wel gierig zijn en op de centen.
Lees één post boven jouw post. En delen met wie?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Doorgaans maken Nederlanders elkaar niet af voor geld.![]()
En Turken zijn echt niet allemaal dat ze zo graag delen. Ken er een paar die echt wel gierig zijn en op de centen.
Ach had bijna iedereen het goed ingeschat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:41 schreef IkBenOzan het volgende:
En inderdaad zoals ik zei, het blijkt echt een Turkse man te zijn. Ze heeft eerst een aantal steekwonden in haar rug gehad waarna ze omdraaide en eentje in het hart kreeg.Er zijn meerdere filmpjes gemaakt door buurtbewoners en één van de getuigen, een moeder die haar kind ophaalde heeft heel dichtbij de dader gestaan. Daarna is de man van deze vrouw nog achter de dader aan gerend, zonder succes.
Eerwraak komt toch ook voort uit dat 'geloof'quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:49 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Eerwraak heeft niks met geloof te maken bij Turken, dat kan ik je verzekeren. Het is cultuur
Nee. En ik ben zelf geen moslim dus heb geen reden om moslims te verdedigenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Eerwraak komt toch ook voort uit dat 'geloof'
Maar waarom moet eerwraak altijd dodelijk zijn? Door Re:eerwraak?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:17 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nee. En ik ben zelf geen moslim dus heb geen reden om moslims te verdedigenHet is serieus cultuur.
Waar heb je dit geleerd? Kun je me anders een passage uit de Koran of de Hadith voorschotelen waarin "eerwraak" wordt gepropageerd?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Eerwraak komt toch ook voort uit dat 'geloof'
Eer is alles voor Turken. Voor heel veel Turken staat hun eer zelfs hoger dan hun geloof. Een ziekelijke zwakte die ik afkeur.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar waarom moet eerwraak altijd dodelijk zijn? Door Re:eerwraak?
Ik snap dat er situaties zijn waarin emotie en ratio samensmelten tot de conclusie dat iemand dood moet, maar dan moet er wel héél wat gebeurd zijn. Gekrenkte eer alleen lijkt me wat magertjes.
Ik verneem via de media dan vaak dat er zeer veel druk op zit. Of je wil of niet, je moet wel - voor jezelf, door druk uit de (familiaire) omgeving. Maar waarom dan die druk? Wie begint daar mee?
Wellicht is het jou ook een raadsel, maar ik dacht ik vraag het maar.
Oké, komt de hoofddoek ook voort uit de cultuur?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:17 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nee. En ik ben zelf geen moslim dus heb geen reden om moslims te verdedigenHet is serieus cultuur.
Klopt, deze volgorde hanteren ze vaak:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:29 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Eer is alles voor Turken. Voor heel veel Turken staat hun eer zelfs hoger dan hun geloof. Een ziekelijke zwakte die ik afkeur.
Neen, dit is echt een geloofs entourage.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:42 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Oké, komt de hoofddoek ook voort uit de cultuur?
Chill, ik dacht dat eerwraak voortkwam uit dat verzonnen geloof maar dat is dus iets cultureels...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar heb je dit geleerd? Kun je me anders een passage uit de Koran of de Hadith voorschotelen waarin "eerwraak" wordt gepropageerd?
Oh ja, alvast bedankt.²
Ja, dank je, je hebt gelijk, het is echt iets cultureels (joule).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Chill, ik dacht dat eerwraak voortkwam uit dat verzonnen geloof maar dat is dus iets cultureels...
Oké, het is dus een uiting van geloof & schoonheid...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dit is echt een geloofs entourage.²
Link?quote:Er zijn meerdere filmpjes gemaakt door buurtbewoners en één van de getuigen, een moeder die haar kind ophaalde heeft heel dichtbij de dader gestaan. Daarna is de man van deze vrouw nog achter de dader aan gerend, zonder succes.
Ik bedoel niet achter de dader aanrennen, dat zal hendig link zijn, maar ik bedoelde of die filmpjes al online staan?quote:
Dat druk je meer dan perfect uit, geloof vanwege de religieuze grondslag en schoonheid in de zin van de "schone Islam".quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:48 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Oké, het is dus een uiting van geloof & schoonheid...
Is onderdrukking ook een factor in dit culturele- en geloofsproces?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat druk je meer dan perfect uit, geloof vanwege de religieuze grondslag en schoonheid in de zin van de "schone Islam".²
Vrouwen dragen de hoofddoek graag, omdat ze de Schepper willen welbehagen. De invloed van cultuur op het dragen van de hoofddoek is zeer marginaal en dus te verwaarlozen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:52 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Is onderdrukking ook een factor in dit culturele- en geloofsproces?
Nee, eerwraak is een cultureel iets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Chill, ik dacht dat eerwraak voortkwam uit dat verzonnen geloof maar dat is dus iets cultureels...
Begrijpelijk, toch zie ik de hoofddoek als een vorm van onderdrukkingquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrouwen dragen de hoofddoek graag, omdat ze de Schepper willen welbehagen. De invloed van cultuur op het dragen van de hoofddoek is zeer marginaal en dus te verwaarlozen.
Nogmaals dank.²
Was al niet eerder gezegd dat men twee mannen weg zag rennen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:41 schreef IkBenOzan het volgende:
Er zijn meerdere filmpjes gemaakt door buurtbewoners en één van de getuigen, een moeder die haar kind ophaalde heeft heel dichtbij de dader gestaan. Daarna is de man van deze vrouw nog achter de dader aan gerend, zonder succes.
Bedoel je niet geloofs decoratie i.p.v entourage?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dit is echt een geloofs entourage.²
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bedoel je niet geloofs decoratie i.p.v entourage?
En laat die vriendin dat zomaar gebeuren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:01 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Begrijpelijk, toch zie ik de hoofddoek als een vorm van onderdrukking
Mannen & vrouwen zijn gelijk, ik heb een Marokkaanse vriendin die binnenkort wordt uitgehuwelijkt naar België dus ik hoop dat je je kan inleven in m'n verbijstering over het geloof & de cultuur
Ik ga weer ontopic, respect...
Ik denk dat ze vaak weinig keuze hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
En laat die vriendin dat zomaar gebeuren?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bedoel je niet geloofs decoratie i.p.v entourage?
Het komt toch gauw neer op 'alle schepen achter je verbranden', en dat is best moeilijk als je bent opgegroeid in een cultuur met veel hechtere familiebanden als de onze ..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vaak weinig keuze hebben.
Ja, je hebt dan ineens geen familie meer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Het komt toch gauw neer op 'alle schepen achter je verbranden', en dat is best moeilijk als je bent opgegroeid in een cultuur met veel hechtere familiebanden als de onze ..
Dat was de dag ervoor, 2 personen op een scooter .. en ja, die zouden er evtl mee te maken kunnen hebben, omgeving checken oid, maar voor hetzelfde geld waren het 2 jeugdige criminelen op zoek naar buit, maw, nog meer speculaasiesquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Was al niet eerder gezegd dat men twee mannen weg zag rennen?
Dat kan dan kloppen: De dader en daarachter de man van deze vrouw.
quote:Belangrijke getuigen steekpartij melden zich
AMSTERDAM - Drie belangrijke getuigen van de moord op de eigenaresse van een kinderdagverblijf in Amsterdam hebben zich dinsdagavond gemeld bij de politie.
Het zijn twee jongens en een meisje die op het moment van het misdrijf in een nabijgelegen parkje waren. Zij hebben de dader mogelijk gezien, voordat hij de vrouw neerstak of toen hij erna vluchtte. De drie meldden zich, nadat de politie hen daar in de media toe had opgeroepen.
Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt. Een nog onbekende persoon stak de 32-jarige Arzu Ebras maandagavond neer op de parkeerplaats voor kinderdagverblijf Moeders Schoot in Amsterdam-West.
Ze had het gebouw net op slot gedaan. Het slachtoffer overleed in het ziekenhuis.
Getuigen
Naast de twee jongens en het meisje hebben zich nog enkele personen gemeld die mogelijk iets hebben gezien. Ook heeft de politie het vermoedelijke steekwapen gevonden. Zij gaat dat onderzoeken op sporen. Een woordvoerder weigerde te zeggen wat voor wapen het precies is.
Een woordvoerster van het Amsterdamse stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer, waar Moeders Schoot ligt, laat weten dat er woensdagavond een bijeenkomst is voor ouders en werknemers op het stadsdeelkantoor.
Zij kunnen daar informatie krijgen over wat er is gebeurd. Er zijn vertegenwoordigers van het stadsdeel, de politie en Slachtofferhulp bij.
Turkije
Ebras was van Turkse afkomst en wordt dus binnenkort in Turkije begraven. Er zijn plannen voor een herdenkingsbijeenkomst in Amsterdam, maar het is nog onduidelijk of en wanneer die zal plaatshebben
http://www.nu.nl/algemeen(...)erd-al-bedreigd.htmlquote:'Vermoorde eigenares crèche werd al bedreigd'
Uitgegeven: 12 augustus 2009 15:26
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2009 15:26
AMSTERDAM - De eigenares van het kinderdagverblijf Moeders Schoot in Amsterdam-West is eerder al bedreigd door een boze vader die zijn kind niet meer mocht zien.
Dit meldt het Parool op basis van verklaringen van medewerkers van kinderdagverblijven in de buurt en vrienden van het 33-jarige slachtoffer.
De boze vader zou mogelijk de dader kunnen zijn van de moord, die maandag gepleegd werd op een parkeerplaats op de Dr. H. Colijnstraat in Geuzenveld.
''Het was een Turkse man die van de rechter te horen had gekregen dat hij zijn kind niet meer mocht zien", stellen de bronnen in de krant. "Hij was gescheiden van zijn vrouw en het kind verbleef overdag bij het kinderdagverblijf."
De man zou al een paar keer zijn langsgekomen op de crèche, maar had zijn kind niet meegekregen. Volgens de betrokkenen zou hij de vrouw hebben doodgestoken, zo schrijft het Parool.
Moordwapen
Het moordwapen is inmiddels gevonden, meldde de politie woensdagochtend. Ook de drie ooggetuigen van de moord, naar wie de politie op zoek was, hebben zich gemeld, net als andere getuigen. Het onderzoek is nog bezig.
Inderdaad wat je zegt, afgelopen maanden was de mode dat de gescheiden man in kwestie zijn kinderen (+ evt de vrouw) en zichzelf van het leven beroofde.....het houdt niet op.quote:
Ja, vervelend. En wat heeft dat te maken met deze doodgestoken vrouw?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:59 schreef AndreaW het volgende:
Ik woonde ook naast een chreche, men vooral in de zomer gekrijs de hele dag, En dan kom je uit de nachtdienst en dan is slapen er niet bij. Ik moest van ellende bij mijn broer gaan slapen daar was het rustig .. De nachtmerrie.
Niks, gewoon lekker zeiken om te zeikenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, vervelend. En wat heeft dat te maken met deze doodgestoken vrouw?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |