Wat bedoel je hier nu mee?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:47 schreef IkBenOzan het volgende:
. Wij Turken zijn geen Nederlanders trouwens. Geld wat wij verdienen is ook van ons partner.Wij delen graag, dus het is onzin dat haar man haar iets zou aandoen voor geld.
Eerwraak heeft niks met geloof te maken bij Turken, dat kan ik je verzekeren. Het is cultuurquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Dat 'geloof' is echt verziekend, als het echt om eerwraak gaat dan is dat een nieuw dieptepunt...
Eerwraak komt niet alleen voor bij moslims.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Dat 'geloof' is echt verziekend, als het echt om eerwraak gaat dan is dat een nieuw dieptepunt...
Nou, er zijn een aantal reacties geweest hier dat haar man haar heeft laten vermoorden voor haar geld.quote:
dat zou sneu zijnquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:49 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nou, er zijn een aantal reacties geweest hier dat haar man haar heeft laten vermoorden voor haar geld.
Ja, net of Nederlanders zo zijn. Kom op zeg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:49 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nou, er zijn een aantal reacties geweest hier dat haar man haar heeft laten vermoorden voor haar geld.
Meeste welquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, net of Nederlanders zo zijn. Kom op zeg.
En daarmee bedoel ik niet dat Nederlanders hun partner zouden vermoorden hequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, net of Nederlanders zo zijn. Kom op zeg.
Nee. Doorgaans maken Nederlanders elkaar niet af voor geld.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:52 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Meeste welHet kan zijn dat jij niet zo bent, maar merendeels toch echt wel
Turkse bruiloftquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Doorgaans maken Nederlanders elkaar niet af voor geld.![]()
En Turken zijn echt niet allemaal dat ze zo graag delen. Ken er een paar die echt wel gierig zijn en op de centen.
Lees één post boven jouw post. En delen met wie?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Doorgaans maken Nederlanders elkaar niet af voor geld.![]()
En Turken zijn echt niet allemaal dat ze zo graag delen. Ken er een paar die echt wel gierig zijn en op de centen.
Ach had bijna iedereen het goed ingeschat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:41 schreef IkBenOzan het volgende:
En inderdaad zoals ik zei, het blijkt echt een Turkse man te zijn. Ze heeft eerst een aantal steekwonden in haar rug gehad waarna ze omdraaide en eentje in het hart kreeg.Er zijn meerdere filmpjes gemaakt door buurtbewoners en één van de getuigen, een moeder die haar kind ophaalde heeft heel dichtbij de dader gestaan. Daarna is de man van deze vrouw nog achter de dader aan gerend, zonder succes.
Eerwraak komt toch ook voort uit dat 'geloof'quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:49 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Eerwraak heeft niks met geloof te maken bij Turken, dat kan ik je verzekeren. Het is cultuur
Nee. En ik ben zelf geen moslim dus heb geen reden om moslims te verdedigenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Eerwraak komt toch ook voort uit dat 'geloof'
Maar waarom moet eerwraak altijd dodelijk zijn? Door Re:eerwraak?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:17 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nee. En ik ben zelf geen moslim dus heb geen reden om moslims te verdedigenHet is serieus cultuur.
Waar heb je dit geleerd? Kun je me anders een passage uit de Koran of de Hadith voorschotelen waarin "eerwraak" wordt gepropageerd?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Eerwraak komt toch ook voort uit dat 'geloof'
Eer is alles voor Turken. Voor heel veel Turken staat hun eer zelfs hoger dan hun geloof. Een ziekelijke zwakte die ik afkeur.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar waarom moet eerwraak altijd dodelijk zijn? Door Re:eerwraak?
Ik snap dat er situaties zijn waarin emotie en ratio samensmelten tot de conclusie dat iemand dood moet, maar dan moet er wel héél wat gebeurd zijn. Gekrenkte eer alleen lijkt me wat magertjes.
Ik verneem via de media dan vaak dat er zeer veel druk op zit. Of je wil of niet, je moet wel - voor jezelf, door druk uit de (familiaire) omgeving. Maar waarom dan die druk? Wie begint daar mee?
Wellicht is het jou ook een raadsel, maar ik dacht ik vraag het maar.
Oké, komt de hoofddoek ook voort uit de cultuur?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:17 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Nee. En ik ben zelf geen moslim dus heb geen reden om moslims te verdedigenHet is serieus cultuur.
Klopt, deze volgorde hanteren ze vaak:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:29 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Eer is alles voor Turken. Voor heel veel Turken staat hun eer zelfs hoger dan hun geloof. Een ziekelijke zwakte die ik afkeur.
Neen, dit is echt een geloofs entourage.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:42 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Oké, komt de hoofddoek ook voort uit de cultuur?
Chill, ik dacht dat eerwraak voortkwam uit dat verzonnen geloof maar dat is dus iets cultureels...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar heb je dit geleerd? Kun je me anders een passage uit de Koran of de Hadith voorschotelen waarin "eerwraak" wordt gepropageerd?
Oh ja, alvast bedankt.²
Ja, dank je, je hebt gelijk, het is echt iets cultureels (joule).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Chill, ik dacht dat eerwraak voortkwam uit dat verzonnen geloof maar dat is dus iets cultureels...
Oké, het is dus een uiting van geloof & schoonheid...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dit is echt een geloofs entourage.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |