abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71758073
Deel 1 - ‘Hoge hakken moeten verboden worden’
quote:
AMSTERDAM – Hoge hakken zijn seksistisch en een gevaar voor de gezondheid en de veiligheid, aldus het Britse Trade Union Congress. Reden genoeg voor de vakbond om hooggehakte schoenen van de werkvloer te willen bannen.

Trade Union Congress, waar mannen het over het algemeen voor het zeggen hebben, wil dat vrouwen voortaan ‘redelijke’ schoenen gaan dragen, met een hak van 2,5 centimeter. Als de vrouw voor haar werk veelal zit dan mag de lengte van de hak oplopen tot 4 centimeter. Dit zou beter zijn voor hun voeten en rug.

Het Belgische magazine Nina meldt dat volgende maand op de vakbondsvergadering gesproken zal worden over de kwestie, die wordt opgehangen aan de stelling: "Hoge hakken zien er glamoureus uit op de catwalks in Hollywood maar zijn totaal ongepast op de werkvloer."

Britse zakenvrouwen blijken niet heel enthousiast over het idee en noemen het voorstel meer seksistisch dan stiletto’s zelf en ook dames binnen de politiek laten inmiddels van zich horen. "Soms hebben vrouwen die extra centimeters nodig om gezien te worden door mannen”, aldus politica Nadine Dorries. “Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken en word ik als een gelijke behandeld."
BRON: NU.NL

Hier kan het verder met dit briljante proefballonnetje van oude mannen en jezusslippersdragende vrouwen met een pittig kort kapsel
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71758102
Hey, een vervolg.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Vrijheid? Voor een verbod of voorschrift moet naar mijn mening een bijzonder goede reden zijn. Dat er mannen zijn die hun pik achterna lopen en hun eigen gedrag niet onder controle hebben lijkt mij geen goede reden voor kledingvoorschriften.
Vrijheid is een bijzonder relatief begrip, Alicey. Ik ben overigens geen voorstander van verbieden overheidswege of iets dergelijks. Bewustwording is veel beter. Maar dat gaat niet over één nacht ijs.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:32 schreef Alicey het volgende:
Juist de openbare ruimte is daar voor lijkt mij. Interactie tussen mensen vindt plaats in de openbare ruimte en dus ook interactie tussen mensen die een bepaalde soort relatie zoeken.
Dat hoeft niet expliciet omdat er in diezelfde ruimte zich ook mensen begeven die er niet van gediend zijn. Oh nee, die moeten dan maar snel de andere kant op kijken. Want de vrijheid van de libertijn gaat voor alles.
pi_71758512
tvp
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:24:42 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71758633
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:07 schreef servus_universitas het volgende:
Hey, een vervolg.
[..]

Dat hoeft niet expliciet omdat er in diezelfde ruimte zich ook mensen begeven die er niet van gediend zijn. Oh nee, die moeten dan maar snel de andere kant op kijken. Want de vrijheid van de libertijn gaat voor alles.
Vrijheid van het individu gaat voor het opleggen van persoonlijke voorkeuren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71758665
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad een scherpe constatering. De wezenlijke discussie lijkt eigenlijk te gaan om gedrag dat de andere sekse imponeert. Er wordt BB wel verweten dat hij zich niet kan voorstellen wat voor'n impact mannelijke rondingen (of hoeken) op vrouwen hebben, maar feit is dat mannen veel gevoeliger zijn voor vrouwelijke rondingen dan andersom.
Dat is een gevolg van evolutionaire processen. De aantrekkingskracht van vrouwen is vele malen meer gericht op uiterlijk dan dat van mannen. Zoals ik echter al aangaf speelt bij mannen status dan weer een veel grotere rol. Dat heeft te maken met de asymetrische investering in eventueel nageslacht.
quote:
Het verwijt dat BB gemaakt wordt geldt andersom net zo hard -zo niet harder- voor vrouwen: die hebben geen idee wat voor'n impact ze echt maken op mannen (vele malen 'erger' dan mannen andersom bij hen doen). Onderzoek wijst uit dat mannen letterlijk minder kunnen denken na het zien van een sexy vrouw, laat staan dat ze zich schaars kleedt.
Voorbeeldje: ik denk dat veel mannen zich zullen herkennen in het moeten kijken naar een decolleté. Of je nou wilt of niet, mijn blik dwaalt op gezette tijden altijd weer af. Ik ervaar een decolleté -hoe klein dan ook- dan ook als erg storend op de werkvloer. Hetzelfde geldt voor een rok, of een overdaad aan make-up. Het is afleidend (omdat het seksualiteit accentueert) en daardoor ook erg onprofessioneel.

Je kunt als vrouw je mond vol hebben van "ik doe het voor mezelf" en "ik bedoel het niet als seksuele prikkeling" maar zodra een man dat, ongeacht jouw intenties, wél zo ervaart heb je nóg hetzelfde probleem. Dan kun je roepen dat mannen zich maar moeten beheersen maar dat soort dingen komen van twee kanten. Ik vond BB zijn voorbeeld aangaande de alcoholist in dit geval wel erg treffend, en spoor al die Fokkers! die BB één of ander conservatief wereldbeeld toedichten aan zijn posts eens echt te lezen.
Ja je kunt elk duur pak, duur horloge, dure auto, etcetera aangeschaft door een man op analoge wijze afdoen als een poging om de andere sekse te imponeren, hoe hard men ook beweert zoiets 'voor zichzelf' aan te schaffen. Maar moet je dan om afgunst bij de andere mannetjes te voorkomen ook maar dat soort zaken niet aanschaffen? Daarbij doe je het imponeren van de andere sekse in weze natuurlijk ook gewoon voor jezelf. BB valt dan ook prima een conservatief wereldbeeld toe te dichten. Het is het hypocriete wereldbeeld waarbij alleen de man lusten en verlangens zou hebben en de vrouw alles zou moeten doen om die lusten en verlangens niet te stimuleren, maar andersom niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71758667
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt ook nog zoiets als "algemene zedelijkheid" en "openbare orde" blablabla.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71758745
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:20 schreef Modus het volgende:
De aloude discussie over al dan niet zo bedoeld sexy gedrag. Het leven draait om aantrekkelijk zijn, op wat voor manier dan ook, zien en gezien worden. Vrouwen weten dat en gedragen zich daar bewust en onbewust naar, mannen ook.
Voor mij heeft het sterk met het idee te maken van 'niet alleen maar het hoogstnoodzakelijke', iets wat geen directe functie heeft en daarom een beetje cultivering (noem het versiering) toevoegt.

Heb bijv een tijd rondgereisd als roadie, loeizwaar werk, van vroeg tot laat in een mannenwereld. Je loopt de hele dag in je zwarte kloffie met je grote schoenen je pet en je gereedschap. Heerlijk om dan op je vrije dag uit eten te gaan en ff hakken aan te kunnen doen. En het is echt niet dat mijn vrouwelijkheid er van afhangt maar voor mij vertegenwoordigen hakken dan gewoon ff de lichtere zijde van het leven

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 10-08-2009 19:18:17 ]
pi_71758926
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vrijheid van het ene individu kan de vrijheid van het andere individu beïnvloeden, in positieve dan wel negatieve zin. We leven niet op eilandjes. Daarom is het belangrijk dat dit soort vraagstukken van twee kanten worden bekeken. Om fatsoenlijk samen te leven moeten we allemaal water bij de wijn doen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:34:18 #9
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_71758939
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:25 schreef Monolith het volgende:
Ja je kunt elk duur pak, duur horloge, dure auto, etcetera aangeschaft door een man op analoge wijze afdoen als een poging om de andere sekse te imponeren, hoe hard men ook beweert zoiets 'voor zichzelf' aan te schaffen. Maar moet je dan om afgunst bij de andere mannetjes te voorkomen ook maar dat soort zaken niet aanschaffen? Daarbij doe je het imponeren van de andere sekse in weze natuurlijk ook gewoon voor jezelf.
Absoluut, en nee; dat soort zaken moet je ook niet afschaffen. Ook hier is matigheid troef. Misschien stomme voorbeelden maar: een man met een te groot gouden horloge, of überhaupt veel goud, of in een grote dure auto oogsten ook niet altijd lof (en zijn in die zin misschien vergelijkbaar met een schaars gekleede dame, mits we status en bloot als vergelijkbaar beschouwen in deze discussie). En op de werkvloer geldt ook voor mannen: op die wijze niet teveel opvallen ten opzichte van andere mannen.
quote:
BB valt dan ook prima een conservatief wereldbeeld toe te dichten. Het is het hypocriete wereldbeeld waarbij alleen de man lusten en verlangens zou hebben en de vrouw alles zou moeten doen om die lusten en verlangens niet te stimuleren, maar andersom niet.
Dat zou zeker kunnen, maar daar was het mij echter niet om te doen. Teveel mensen riepen bij voorbaat al dat BB onzin lulde terwijl in een deel van wat hij zei wel degelijk het overwegen waard is.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_71758954
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:07 schreef servus_universitas het volgende:

Vrijheid is een bijzonder relatief begrip, Alicey. Ik ben overigens geen voorstander van verbieden overheidswege of iets dergelijks. Bewustwording is veel beter. Maar dat gaat niet over één nacht ijs.
Ik denk dat veel mensen zich bewust zijn van de aspecten die er aan vast zitten, maar niet besluiten iets te veranderen.
quote:
Een lastig punt, want de vraag is hier waar je de grens trekt. Er zijn sommige dingen waar veel mensen niet tegen kunnen. Bijvoorbeeld naaktheid is iets wat veel mensen liever niet zien. Dat is iets wat je alleen om die reden al niet zomaar kunt negeren. Ik ben zelf geneigd om bij dit soort dingen toch vooral te kiezen voor "kijk dan maar de andere kant op", want dat is een keuze die je makkelijk kunt maken. Er zijn dingen die ik ook liever niet zie, terwijl er geen wettelijke voorschriften of zelfs fatsoensnormen worden overschreden. Gelukkig verplicht niemand mij daar naar te kijken.

Om weer een beetje terug bij het topic te komen, hoge hakken. Daarbij wordt gesteld dat het niet eens zo zeer gaat om het uiterlijk er van, maar een aantal mannen meent dat het nodig is dat zij vrouwen beschermen tegen de (al dan niet vermeende) negatieve effecten er van.
pi_71758991
Oh een vervolgtopic.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:38:24 #12
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_71759078
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:34 schreef Alicey het volgende:

Om weer een beetje terug bij het topic te komen, hoge hakken. Daarbij wordt gesteld dat het niet eens zo zeer gaat om het uiterlijk er van, maar een aantal mannen meent dat het nodig is dat zij vrouwen beschermen tegen de (al dan niet vermeende) negatieve effecten er van.
Dat argument van 'beschermen' is natuurlijk complete politiek correcte onzin, en de vent die dat in zijn mond neemt kan ik ook niet serieus nemen. Het is niet des mans om de vrouw maar tegen zichzelf te beschermen.

Het gaat imo wel degelijk om de impliciete verwijzing naar het seksuele aspect dat er (toch) aan kleeft.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:39:35 #13
pi_71759130
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:34 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Vrijheid van het ene individu kan de vrijheid van het andere individu beïnvloeden, in positieve dan wel negatieve zin. We leven niet op eilandjes. Daarom is het belangrijk dat dit soort vraagstukken van twee kanten worden bekeken. Om fatsoenlijk samen te leven moeten we allemaal water bij de wijn doen.
Nee hoor. Je kan andere mensen gewoon met rust laten als ze het niet met je eens zijn (een kort rokje dragen).

Ik veel gevallen is het helemaal niet nodig om zaken centraal te regelen. Ik raak erg in de war van rood haar, moeten we dat verbieden omdat IK er toevallig last van heb?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_71759189
quote:

[..]

Ik denk dat veel mensen zich bewust zijn van de aspecten die er aan vast zitten, maar niet besluiten iets te veranderen.
De bewustwording zou er dan ook uit moeten bestaan dat men zich bewust wordt van de noodzaak van verandering. Tenzij je tevreden bent met de huidige situatie, maar dan moet je ook accepteren dat je naast de verering ook altijd te maken zult hebben met kritiek en daar dan niet verontwaardigd over moet doen.
quote:
Een lastig punt, want de vraag is hier waar je de grens trekt. Er zijn sommige dingen waar veel mensen niet tegen kunnen. Bijvoorbeeld naaktheid is iets wat veel mensen liever niet zien. Dat is iets wat je alleen om die reden al niet zomaar kunt negeren. Ik ben zelf geneigd om bij dit soort dingen toch vooral te kiezen voor "kijk dan maar de andere kant op", want dat is een keuze die je makkelijk kunt maken. Er zijn dingen die ik ook liever niet zie, terwijl er geen wettelijke voorschriften of zelfs fatsoensnormen worden overschreden. Gelukkig verplicht niemand mij daar naar te kijken.
En zo'n samenleving vind ik dus niet wenselijk en zal er dus ook altijd mijn kritiek over uiten. De grens is inderdaad moeilijk te trekken, maar ik vind het niet meer dan van fatsoen getuigen dat je rekening houdt met elkaar. Maar ja, fatsoen he, dat is toch een beetje een vies woord tegenwoordig.
quote:
Ja, de discussie die inmiddels is ontstaan is zijn oorspronkelijke context een beetje voorbij geschoten.
pi_71759265
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat argument van 'beschermen' is natuurlijk complete politiek correcte onzin, en de vent die dat in zijn mond neemt kan ik ook niet serieus nemen. Het is niet des mans om de vrouw maar tegen zichzelf te beschermen.
Mee eens, maar dan moet de werkgever ook niet bang hoeven zijn dat hij verantwoordelijk wordt gesteld voor eventuele opgelopen schade aan de gezondheid. Daar wees Bolkesteijn in de vorige topic ook al op.
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:43:50 #16
pi_71759302
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:25 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt ook nog zoiets als "algemene zedelijkheid" en "openbare orde" blablabla.
Zedelijkheid: voorkeuren.
Openbare orde: Geweld, ordeverstoring. Het is niet het korte rokje dat de orde verstoord, het zijn de mannen die er niet mee om kunnen gaan.

Je moet wel goed kijken wat nou eigenlijk het probleem is. Kan ik ongestraft crimineel zijn omdat ik onze huidige christenfundamentalistische regering niet erken als de mijne?
pi_71759310
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor. Je kan andere mensen gewoon met rust laten als ze het niet met je eens zijn (een kort rokje dragen).
Ik zie in een kort rokje echt niet per definitie iets seksueels. Het gaat mij om de context.
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:50:23 #18
pi_71759526
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:44 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik zie in een kort rokje echt niet per definitie iets seksueels. Het gaat mij om de context.
Als het niet seksueel is, wat is het probleem dan?
pi_71759586
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als het niet seksueel is, wat is het probleem dan?
Je moet wel goed lezen. Het is niet per definitie seksueel. Het gaat om de context. Mijn standpunt is simpelweg dat expliciete seksualiteit niet thuishoort in de openbare ruimte.
pi_71759777
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zedelijkheid: voorkeuren.
Openbare orde: Geweld, ordeverstoring. Het is niet het korte rokje dat de orde verstoord, het zijn de mannen die er niet mee om kunnen gaan.

Je moet wel goed kijken wat nou eigenlijk het probleem is. Kan ik ongestraft crimineel zijn omdat ik onze huidige christenfundamentalistische regering niet erken als de mijne?
Heb je het tegen mij? Ik was sarcastisch.
pi_71759784
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:52 schreef servus_universitas het volgende:
Mijn standpunt is simpelweg dat expliciete seksualiteit niet thuishoort in de openbare ruimte.
Waarom niet?
pi_71759879
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:58 schreef teknomist het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat niet iedereen daarvan is gediend. Maar dat geldt voor zoveel zaken wat mij betreft. Ook voor het geschreeuw op straat, het harde geblaat in mobiele telefoons enzovoort.
pi_71759916
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het gaat imo wel degelijk om de impliciete verwijzing naar het seksuele aspect dat er (toch) aan kleeft.
Het zou ook om dat eerste kunnen gaan. Die mannen zijn er tenslotte ook echt.
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:04:30 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71759981
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:01 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen daarvan is gediend. Maar dat geldt voor zoveel zaken wat mij betreft. Ook voor het geschreeuw op straat, het harde geblaat in mobiele telefoons enzovoort.
en wat is de juiste reactie als je iets tegenkomt waar je niet van gediend bent?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71760008
quote:

[..]

Omdat niet iedereen daarvan is gediend.
Is er iets waar iedereen dan wel van gediend is?
pi_71760027
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:04 schreef Re het volgende:

[..]

en wat is de juiste reactie als je iets tegenkomt waar je niet van gediend bent?
Dat weet ik niet meester.
pi_71760066
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:41 schreef servus_universitas het volgende:

De bewustwording zou er dan ook uit moeten bestaan dat men zich bewust wordt van de noodzaak van verandering. Tenzij je tevreden bent met de huidige situatie, maar dan moet je ook accepteren dat je naast de verering ook altijd te maken zult hebben met kritiek en daar dan niet verontwaardigd over moet doen.
Kritiek geen probleem mee. Ik kan het toch niet iedereen naar de zin maken. Wat je ook doet, er zullen altijd mensen zijn die iets voldoende erg vinden om kritiek te leveren.
quote:
En zo'n samenleving vind ik dus niet wenselijk en zal er dus ook altijd mijn kritiek over uiten. De grens is inderdaad moeilijk te trekken, maar ik vind het niet meer dan van fatsoen getuigen dat je rekening houdt met elkaar. Maar ja, fatsoen he, dat is toch een beetje een vies woord tegenwoordig.
Het probleem met fatsoen is dat het niet universeel is. Fatsoen wordt vaak gebruikt wanneer redelijke argumenten om de andere partij te overtuigen van het eigen standpunt op zijn. Ik denk dat dit sowieso al een probleem zou zijn wanneer bijvoorbeeld wij tweeën tot een consensus zouden willen komen; wij hebben een verschillende opvatting van fatsoen.
quote:
Ja, de discussie die inmiddels is ontstaan is zijn oorspronkelijke context een beetje voorbij geschoten.
Hoewel dat op zichzelf ook niet erg hoeft te zijn.
pi_71760203
Ik merk al wel dat het geen enkele zin heeft om hier nog verder op in te gaan. In tegenstelling tot hoe dit overkomt, bedoel ik dat absoluut niet afkeurend of neerbuigend. Zoals Alicey al zegt hebben mensen verschillende opvattingen over fatsoen. Een discussie daarover is dan ook vrijwel zinloos omdat de aangevoerde argumenten geen werkelijke argumenten zijn, maar uitingen van persoonlijke overtuiging. Als ik mijn standpunt geef en iemand vraagt mij waarom ik dat vind, dan kan ik daar niet een bevredigend antwoord op geven.
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:14:06 #29
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71760326
Kan een vrouw mij uitleggen waarom ze hun tools "gebruiken" en tonen buiten de slaapkamer? Is dit niet een zeer unfaire manier van "zaken doen"???

Het mag toch duidelijk zijn dat elke gezonde knul een zwak voor vrouwen heeft? En dus per definitie bezwijkt wanneer zij haar tools in de strijd gooit? Dit geldt uiteraard niet voor volgelingen van het homoïsme.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_71760399
Servus: Hoge hakken horen toch niet bij expliciete seksualiteit? Of gaat de discussie daar al lang niet meer over.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71760417
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:10 schreef servus_universitas het volgende:
Ik merk al wel dat het geen enkele zin heeft om hier nog verder op in te gaan. In tegenstelling tot hoe dit overkomt, bedoel ik dat absoluut niet afkeurend of neerbuigend. Zoals Alicey al zegt hebben mensen verschillende opvattingen over fatsoen. Een discussie daarover is dan ook vrijwel zinloos omdat de aangevoerde argumenten geen werkelijke argumenten zijn, maar uitingen van persoonlijke overtuiging. Als ik mijn standpunt geef en iemand vraagt mij waarom ik dat vind, dan kan ik daar niet een bevredigend antwoord op geven.
Klopt, daarom vind ik dat de overheid zich niet op dit terrein zou moeten begeven. En vakbonden al helemaal niet.
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:16:52 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71760423
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Kan een vrouw mij uitleggen waarom ze hun tools "gebruiken" en tonen buiten de slaapkamer? Is dit niet een zeer unfaire manier van "zaken doen"???

Het mag toch duidelijk zijn dat elke gezonde knul een zwak voor vrouwen heeft? En dus per definitie bezwijkt wanneer zij haar tools in de strijd gooit? Dit geldt uiteraard niet voor volgelingen van het homoïsme.

²
je kijkt teveel pornofilms BSB, vrouwen dragen helemaal geen naaldhakken in bed...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71760431
quote:

²
Het dragen van hoge hakken is in veel gevallen niet zo'n "tool". Voor de gevallen waarbij het wel als tool gebruikt wordt, is dit om dezelfde reden waarom mannen hun "tools" in de strijd gooien. Om iets duidelijk te maken aan leden van de andere sekse (of van dezelfde sekse, voor volgelingen van het homoïsme ).
pi_71760446
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:16 schreef waht het volgende:
Servus: Hoge hakken horen toch niet bij expliciete seksualiteit? Of gaat de discussie daar al lang niet meer over.
Gedeeltelijk gaat het erover. Volgens mij lopen er een aantal subdiscussies door elkaar. Maar nee, hoge hakken horen niet bij expliciete seksualiteit. Ik heb dan ook nergens mij kritisch uitgelaten over hoge hakken. Sterker nog, ik heb aangegeven ze wel te kunnen waarderen.
pi_71760465
quote:

²
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:18:52 #36
13462 BansheeBoy
pi_71760478
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:16 schreef Re het volgende:

[..]

je kijkt teveel pornofilms BSB, vrouwen dragen helemaal geen naaldhakken in bed...
Met tools bedoel ik uiteraard het totale behaviour. Een vrouw zou wel ziek zijn, naaldhakken aan in bed.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_71760510
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:16 schreef Re het volgende:

[..]

maandag 10 augustus 2009 @ 14:21:03 #38
13462 BansheeBoy
pi_71760549
Al die het dragen van (naald)hakken niet sensueel vinden: waarom dragen dames van lichte zeden enkel zulks schoeisel (heb ik me laten vertellen). Dat is heus niet om stabiel en solide over te komen. Neen, het is om z.s.m. een reactie op te roepen om en nabij de geslachtsdelen van de nabije man.

²
pi_71760676
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Al die het dragen van (naald)hakken niet sensueel vinden: waarom dragen dames van lichte zeden enkel zulks schoeisel (heb ik me laten vertellen). Dat is heus niet om stabiel en solide over te komen. Neen, het is om z.s.m. een reactie op te roepen om en nabij de geslachtsdelen van de nabije man.

²
Dat is dus wat ik bedoelde met context. Een (naald)hak kan behoren tot een erotisch imago, maar ook behoren tot een representatief en zakelijk uiterlijk (tijdens het werk).
pi_71761375
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:21 schreef BansheeBoy het volgende:

²
je bent wel een oversimplistische kutkloon hoor, men!

Wie zegt dat vrouwen stabiel en solide moeten overkomen? Mannen lopen met toupets en getailleerde colberts met schoudervulling van smerige synthetische stoffen, rijden ter compensatie in hun eentje in grote energieverslindende bakken, terwijl Nederland dichtslibt, hoe stabiel en solide is dat.

Als je een beetje tussen de regels doorleest zou je begrijpen dat alle extra entourage het voor vrouwen van lichte zeden makkelijker maakt om zich in een bepaalde rol te verplaatsen. Maar het is niet verplicht. Zoals jurken baarden en hoofddoeken bij moslims. Die verplichting voegt blijkbaar iets toe aan wat niet puur met het innerlijk beleefd kan worden. Maar dat hakken duiden op lichte zeden is waarschijnlijk alleen zo in de ogen van mannen bij wiens gratie die vrouwen van lichte zeden bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 10-08-2009 19:19:20 ]
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:52:19 #41
pi_71761457
quote:

[..]

kerken, vuilnisbakken,.... ALLES VERBIEDEN!
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:55:54 #42
pi_71761553
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:10 schreef servus_universitas het volgende:
Als ik mijn standpunt geef en iemand vraagt mij waarom ik dat vind, dan kan ik daar niet een bevredigend antwoord op geven.
Dus heb je geen overtuigend argument om anderen te ontmoedigen korte rokjes een naaldhakken te dragen.
pi_71761627
quote:

²
Kom je daar nou weer mee?
pi_71762020
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Kom je daar nou weer mee?
Ik dacht ook dat we dat soort primaten gewoon een tros bananen gaven en in een kooi stopten.
pi_71762177
quote:

²
Als een vrouw alleen maar haar charmes in de slaapkamer mag tonen, hoe kunnen mannen en vrouwen elkaar dan ooit vinden?

Ik vind het trouwens unfair dat jij de verantwoordelijkheid voor jouw zwakte bij vrouwen neerlegt. Zij moeten zich kleden zoals jij dat wenst, maar besef je wel dat het jouw lichaam is, jouw frustratie en jouw hormonen zijn en jouw gedrag?

Misschien dat je wijzer wordt als je een keer een vriendin krijgt.. dan kun je naar een paar heupen kijken zonder dat je brein gelijk uitgeschakeld wordt (je eigen woorden ), omdat je bloed naar andere lichaamsdelen stroomt.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:30:39 #46
13462 BansheeBoy
pi_71762517
Ter verduidelijking: ik ben reeds aan de vrouw: ik ben getrouwd. Dus ik ben niet wanhopig. Ik roep ook overal dat de verantwoordelijkheid bij zowel de (krolse) man als de (hitsige) vrouw ligt. Overal roep ik ook op dat beiden sexen de hand in eigen boezem moeten steken. Echter heeft de vrouw een lichte voorsprong vanwege de zwakke natuur van de man. Dit is allemaal common sense.

Het gaat dus allemaal om behaviour en human interest.

²
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:33:36 #47
13462 BansheeBoy
pi_71762596
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat we dat soort primaten gewoon een tros bananen gaven en in een kooi stopten.
Het zijn inderdaad natuurlijke driften. M.i. is het geen schande als de vrouwen wat water bij de wijn doen.

Hoor nu net op de radio:"Steeds meer vrouwen gaan vreemd." Past precies bij wat ik hier probeer uit te leggen. Waarom denk je dat ze vaker vreemd gaan? Door hun behavior, kledij en tijding ontstaat er (o.a. op de werkvloer) meer hitsige interactie tussen man en vrouw dan gewenst.

²
pi_71762765
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Ter verduidelijking: ik ben reeds aan de vrouw: ik ben getrouwd. Dus ik ben niet wanhopig. Ik roep ook overal dat de verantwoordelijkheid bij zowel de (krolse) man als de (hitsige) vrouw ligt. Overal roep ik ook op dat beiden sexen de hand in eigen boezem moeten steken. Echter heeft de vrouw een lichte voorsprong vanwege de zwakke natuur van de man. Dit is allemaal common sense.

²
Over het algemeen worden poezen krols, maar ik snap wat je bedoelt..

Maar wat interesseren jou die meiden met korte rokjes dan? Ik mag aannemen dat je gelukkig getrouwd bent?
pi_71763116
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad natuurlijke driften. M.i. is het geen schande als de vrouwen wat water bij de wijn doen.

Hoor nu net op de radio:"Steeds meer vrouwen gaan vreemd." Past precies bij wat ik hier probeer uit te leggen. Waarom denk je dat ze vaker vreemd gaan? Door hun behavior, kledij en tijding ontstaat er (o.a. op de werkvloer) meer hitsige interactie tussen man en vrouw dan gewenst.

²
Toegenomen onafhankelijkheid en emancipatie lijken me ook prima verklaringen.
pi_71763379
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Dat zou logischerwijs moeten komen omdat mannen zich dan pikanter kleden? Of worden vrouwen nu al hitsig van hun eigen kleding, of van het hitsige gedrag van mannetjes die om ze heen staan te springen op de werkvloer?
Ze verleiden zwakke mannen en ze gaan nog vaker vreemd ook.. Je kunt ze natuurlijk ook gewoon overal de schuld van geven.
Vergeleek je vrouwen niet met alcohol? Hoge dunk heb je van ze hoor
Het is de wortel van alle kwaad!
pi_71763617
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Ik neem aan dat jouw vrouw zedig gekleed gaat?
Dus waarom maak je je druk om alle andere vrouwen?
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:55:56 #52
13462 BansheeBoy
pi_71764673
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik alleen met dit onderwerp mee doe, dit is een forum. Als je mijn postgeschiedenis doorneemt zul je zien dat ik voor veel meer zaken strijd.

²
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:59:58 #53
13462 BansheeBoy
pi_71764787
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Toegenomen onafhankelijkheid en emancipatie lijken me ook prima verklaringen.
Als dit overspel in de hand werkt wordt dit dus een ontwikkeling die we z.s.m. moet stoppen. Dat ben je met me eens neem ik aan?

Ratio, daar draait het om.

²
pi_71764975
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als dit overspel in de hand werkt wordt dit dus een ontwikkeling die we z.s.m. moet stoppen. Dat ben je met me eens neem ik aan?

Ratio, daar draait het om.

²
Als je zo rationeel bent dan ruimen we toch gewoon een groot deel van de mannen, houden er een paar voor zaadproductie? Scheelt enorm in het overspel.
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:07:41 #55
pi_71764997
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als dit overspel in de hand werkt wordt dit dus een ontwikkeling die we z.s.m. moet stoppen.
Waarom? Wat is er mis met een beetje variatie?
pi_71765086
BansheeBoy, wat vind jij van mannen die in jurken lopen?
pi_71765117
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik alleen met dit onderwerp mee doe, dit is een forum. Als je mijn postgeschiedenis doorneemt zul je zien dat ik voor veel meer zaken strijd.

²
Ben net begonnen aan je essay
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:13:16 #58
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71765146
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:16 schreef waht het volgende:
Nee, vrouwen dragen zeker hakken omdat het zo heerlijk zit.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:18:33 #59
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_71765312
Die naaldhakken zijn wel een erotische magneet die de geilheid van veel mannen opwekt. De meeste vrouwen trekken die duivelse dingen aan om aandacht te trekken. Vrouwen die anders beweren liegen zichzelf en anderen moedwillig voor. Want het is niet prijzenswaardig om toe te geven dat je eigenbeeld valt en opstaat met het dragen van erotische tools en je status eraan ontleent.
What lies in the shadow of the statue?
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:23:50 #60
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71765477
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:18 schreef Ghazi het volgende:
het is niet prijzenswaardig om toe te geven dat je eigenbeeld valt en opstaat met het dragen van erotische tools en je status eraan ontleent.
Het is een toevoeging, meer niet.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71765736
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:13 schreef Verlicht het volgende:

[..]

Nee, vrouwen dragen zeker hakken omdat het zo heerlijk zit.
Omdat je ze dan van een afstand hoort aankomen?
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:33:01 #62
pi_71765740
quote:
Die naaldhakken zijn wel een erotische magneet die de geilheid van veel mannen opwekt. De meeste vrouwen trekken die duivelse dingen aan om aandacht te trekken. Vrouwen die anders beweren liegen zichzelf en anderen moedwillig voor. Want het is niet prijzenswaardig om toe te geven dat je eigenbeeld valt en opstaat met het dragen van erotische tools en je status eraan ontleent.

FAPFAPFAPFAPFAPFapfap...fap....f...

Nou sorry hoor, maar mij doet het niets.

Zouden alle moslims fetisjen zijn?
pi_71765780
quote:
Wat een gewauwel.
Volgens mij zijn mannen helemaal niet zo bezig met of een vrouw op sexy schoenen loopt of niet. Een aantrekkelijke dame op gympies trekt ook bijkijks.

Maar ja, vrouwen moeten zeker van jou in burka achter het aanrecht, en verder niets.
pi_71765944
Ja nou ja Bansheeboy ik geloof helemaal niets van jouw bs dat vrouwen mannen niet moeten uitlokken omdat ze zo zwak zijn. Mannen nemen maatschappelijke beslissingen, mannen moeten zich ten alle tijde kunnen beheersen. Als je het zo bekijkt.

En als jij zegt dat ik mannen plaag door op hakken te lopen vind ik dat prima zolang ik er geen last van heb. Ze laten zich maar ergens tien weesgegroetjes geselen voor hun stiekeme fantasieën whatever, maar hou het ff lekker bij jezelf aub.

In bepaalde staten in de VS was er een verbod op reclames waarbij moeders (discreet) met hun kindjes baadden, omdat het mensen op pedofiele gedachten zou brengen. Nou dan zeg je toch eigenlijk dat het grootste deel van je eigen land bevolkt is met sick fucks. Als je mensen als sick fucks wegzet worden het sick fucks.

Dus afblijven van onze homo's onze pr0n onze hoeren onze hakken, wij zijn baas in eigen buik oke.

On that note, alleen die verschrikkelijke nachtreclames mag je meenemen, wat een hoerenzooi daar schaam ik me nou echt voor zie je ook niet op de Belgische op Duitse netten snachts. Nee eerst moet de gewone vrouw uit de hakken, d'oh
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:42:00 #65
13462 BansheeBoy
pi_71765973
Het is wel jammer dat mensen met een wat degelijkere visie geridiculiseerd worden. Zo kunnen we Nederland natuurlijk nooit naar een hoger plan tillen. Ik mag toch aannemen dat ons gezamenlijk doel is.

²
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:43:48 #66
pi_71766016
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wel jammer dat mensen met een wat degelijkere visie geridiculiseerd worden. Zo kunnen we Nederland natuurlijk nooit naar een hoger plan tillen. Ik mag toch aannemen dat ons gezamenlijk doel is.

²
Klopt. Maar jouw ideeën over "een hoger plan" doen nogal ouderwetsch en primitief aan.
pi_71766102
quote:

²
drom. als je zelf degelijk bent hoef je anderen toch geen regels op te leggen om zich tegen jou te beschermen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 10-08-2009 17:57:23 ]
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:59:01 #68
pi_71766418
http://www.libido-increas(...)-Brain-Sex-Organ.php
quote:
What organ gives you your most intense sexual pleasure? That's right: your brain.

Er zijn landen waar ze vrouwen niet naar school laten gaan...

[ Bericht 10% gewijzigd door Papierversnipperaar op 10-08-2009 18:12:47 ]
pi_71766440
quote:

²
Hoger plan? Denk eerder dat dit een persoonlijke kruistocht is tegen de in jouw ogen onzedelijke kleding van sommige vrouwen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:00:06 #70
13462 BansheeBoy
pi_71766453
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:47 schreef Manono het volgende:

[..]

drom. als je zelf degelijk bent hoef je anderen toch geen regels op te leggen om zich tegen jou te beschermen?
Dat is exact wat ik probeer te zeggen. Ik ben degelijk, met mij zul je geen problemen hebben inderdaad, we moeten zoveel mogelijk mensen die kant op krijgen. Goed punt van je. Ik krijg nu het idee dat je op één lijn begint te komen met me.

²
pi_71766528
quote:

²
Je wordt voornamelijk geridiculiseerd omdat je vindt dat vrouwen zich aan dienen te passen vanwege een marginale groep chimpanzee-achtigen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:03:28 #72
pi_71766566
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is exact wat ik probeer te zeggen. Ik ben degelijk, met mij zul je geen problemen hebben inderdaad, we moeten zoveel mogelijk mensen die kant op krijgen. Goed punt van je. Ik krijg nu het idee dat je op één lijn begint te komen met me.

²
Behalve het punt waarop je je met andermans zaken gaat bemoeien. Ik haat degelijk
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:05:29 #73
13462 BansheeBoy
pi_71766626
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Behalve het punt waarop je je met andermans zaken gaat bemoeien. Ik haat degelijk
Exact! Daarom roep ik dus steeds dat we het "samen" moeten doen. Dan ontwijk je de zgn. bemoei-problematiek.

²
pi_71766656
Jesus Christ. Als ze het dan gaan verbieden, dan zeuren ze wsl. een tijdje erna al over het feit dat vrouwen minder betaald krijgen, en dat werkgevers voor iedere functie wel een betere man weten te vinden.

Hakken hebben een maatschappelijke compensatiefunctie.
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:10:29 #75
pi_71766763
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Exact! Daarom roep ik dus steeds dat we het "samen" moeten doen. Dan ontwijk je de zgn. bemoei-problematiek.

²
Ik heb geen problemen met rokjes en hoge hakken. Ik heb wel een probleem met degelijk

We kunnen samen degelijke kleding verbieden.
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:47:13 #76
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71767601
Geweldig, Verenigd Koninkrijk vertrut verder...

Gaan ze nu ook bepalen welke schoenen je wel of niet mag aantrekken op de werkvloer?
pi_71767913
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:14:34 #78
111382 Ofyles2
pi_71768360
quote:

²
Naar een hoger plan tillen?

Je wil dus eenheidsworst op de vloer?
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:17:09 #79
111382 Ofyles2
pi_71768420
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:59 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
Niets mis mee toch?

Bovendien is Groot-Brittannië te verknocht aan 'The Old Code', ze weigeren te evolueren, ze willen zichzelf een uitzonderingspositie toebedelen in Europa.

Dan zeg ik: waarom stappen ze niet uit de Europese Unie als ze zich zo vijandig opstellen tegen Oost-Europa en één Europa. Dat land is echt geen aanwinst.
pi_71768833
Ik vind het bewonderenswaardig dat je een discussie over hoge hakken weet te koppelen aan een discussie over de EU.
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:30:37 #81
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71768837
quote:

²
Net of hoge hakken tools zijn?

En wat denk je dat een gezonde knul voor uitwerking heeft op een vrouw? Mag dat weer wel?

Nee, ik vind dat een vrouw hogen hakken moet kunnen dragen als ze dat zelf wil. Ik heb er absoluut geen bezwaar tegen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:36:42 #82
13462 BansheeBoy
pi_71769021
Martijn_77, ik bewonder je doorzettingsvermogen en drang naar kennis: echter hebben al je vragen zowat de revue reeds gepasseerd. Lees je in.

²
pi_71769782
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Martijn_77, ik bewonder je doorzettingsvermogen en drang naar kennis: echter hebben al je vragen zowat de revue reeds gepasseerd. Lees je in.

²
Even iets anders, waarom sluit je elke post af met ² ?
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:05:05 #84
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71769954
quote:
Hoge hakken goed voor uw seksleven

Hoewel artsen al jaren zeggen dat hoge hakken slecht zijn voor knieën en voeten, blijkt uit een nieuwe studie dat er ook voordelen zitten aan het dragen van een flinke hak.

Hoge hakken zouden zelfs een gunstig effect hebben op het seksleven. Niet omdat stilettohakken erotiserend werken maar omdat door het dragen van hoge hakken bekkenspieren sterker worden.

Bekkenspieren

De Italiaanse uroloog Maria Cerruto van de Universiteit van Verona leidde de studie en ontdekte dat vrouwen die hun hak in een hoek van 15 graden ten opzichte van de grond droegen (een hak van ongeveer 7 centimeter), 15 procent minder elektrische activiteit in hun bekkenspieren hadden.

Daardoor zouden de bekkenspieren sterker worden, wat helpt tegen incontinentie, bekkenpijn en bovendien een positief effect heeft op het seksleven. Vooral bij zwangere en oudere vrouwen kunnen de bekkenspieren verslappen. Zij krijgen vaak het advies de spieren te trainen.

‘Maar veel vrouwen vinden het moeilijk om hun oefeningen te doen. Dit is misschien een oplossing,’ aldus Cerruto in de Sunday Times, zelf fervent drager van hoge hakken.

Blahnik
Manolo Blahnik, de schoenenontwerper wiens schoenen zo vaak in de serie Sex and The City werden gedragen dat hij de ‘vijfde ster’ van de serie werd genoemd, is erg blij met het onderzoek.

‘Ik heb jarenlang het verwijt gekregen dat hoge hakken slecht voor de houding zijn, maar ik heb altijd gedacht dat tegenovergestelde waar was. Mijn moeder droeg tot ze 87 jaar was hakken van 12 centimeter en ze zag er prachtig uit. Ze was voor mij het levende voorbeeld dat het dragen van hakken goed voor je is.’

Orthopeden waarschuwen al jaren dat het dragen van hoge hakken osteoporose en artritis van de kniegewrichten kan veroorzaken. Voeten kunnen hamertenen en eeltknobbels krijgen, en de achillespees kan korter worden waardoor het pijnlijk kan zijn om op platte schoenen te lopen.
Bron
quote:
Hoge vrouwen willen hoge hakken
vrijdag 07 augustus 2009Auteur: (jdr) IN DE MARGE — BRUSSEL - 'Verbied hoge hakken op het werk.' Daar komt het voorstel van de Britse TUC, een koepelorganisatie van vakverenigingen, op neer. Het Trade Union Congress, dat hoofdzakelijk uit mannen bestaat, is van mening dat vrouwen in topfuncties zich maar al te vaak verplicht voelen zich op hoge hakken te wagen. Bovendien vinden de hoge heren stiletto's even seksistisch en vernederend als gevaarlijk en schadelijk voor rug en voeten. Vandaar: weg met de hoge hak. Enkele reacties van vrouwen met macht in de politiek, de pen en het zakenleven.

Annemie Turtelboom (41), minister van Binnenlandse Zaken: 'Waar bemoeien ze zich mee? Hebben die kerels niks beters te doen dan zich te buigen over de outfit van vrouwen? Ik draag regelmatig hoge hakken en ik pieker er niet over ze te laten omdat enkele hoge heren niet tegen hoge vrouwen kunnen. Trouwens, ik heb ook platte schoenen in mijn kast, en of ik voor een hak dan wel een plat hieltje kies, hangt af van de kleren die ik erbij draag en de gelegenheid. Hoge hakken zijn voor mij geen machtsinstrument. Ik grijp er dus niet naar als ik me dominant wil opstellen of zo.'

Annelies Verbeke (33), schrijfster: 'Mannen denken dat vrouwen er alleen maar knap willen uitzien om mannen te behagen, maar een mooi paar schoenen trek je als vrouw ook aan om je zelf prettig te voelen. Moet dat dan verboden worden? Ik draag vaak hoge hakken omdat ik het fijn vind er goed uit te zien. Een hoge hak is sexy en het accentueert je benen. Bovendien zijn ze goed voor je zelfbeeld, ook al gebruik ik hakken niet meteen om er tegenover mannen psychologisch voordeel uit te halen. Ik ben met 1 meter 73 een nogal grote vrouw, dus hoef ik me niet groter te maken. Ik heb geen baas die me commandeert, maar had ik die wel, dan zou ik me nooit aan zo'n belachelijke richtlijn houden.'

Martine Reynaers (52), CEO van Reynaers Aluminium: 'Als ik het zo hoor, lijk het me bijna een grap. Het is zo onvoorstelbaar dat bonden zich daarmee bezighouden terwijl Groot-Brittannië met een hoop andere problemen kampt. Als het toch ernstig bedoeld zou zijn, dan vind ik nog altijd dat vrouwen op het werk de schoenen mogen dragen die ze willen. En dan maakt het geen enkel verschil welke functie ze bekleden. Ik ben niet zo'n modieus iemand, maar ik heb geen enkel bezwaar tegen hoge hakken.'
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:31:21 #85
pi_71770794
quote:
Annemie Turtelboom (41), minister van Binnenlandse Zaken: 'Waar bemoeien ze zich mee?
Slotje
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:32:04 #86
13462 BansheeBoy
pi_71770824
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:00 schreef Malev het volgende:

[..]

Even iets anders, waarom sluit je elke post af met ² ?
Dat geeft mijn posts extra cachet. Inhoudelijk is het al sterk, dit is het puntje op de spreekwoordelijke i zeg maar.

Human interest it is.

²
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:35:11 #87
111382 Ofyles2
pi_71770940
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:30 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind het bewonderenswaardig dat je een discussie over hoge hakken weet te koppelen aan een discussie over de EU.
Het was eigenlijk een onbedoelde referentiekoppeling, maar ik ben het egogedrag van Groot-Brittannië in Europa kotsbeu.
pi_71771068
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met rokjes en hoge hakken. Ik heb wel een probleem met degelijk

We kunnen samen degelijke kleding verbieden.
Laten we ons om te beginnen 'hard' maken voor meer erotische uitingen in reclame! Verplicht moet worden, minstens 1 dame op hoge hakken en in lingerie in iedere reclame-uiting. En 1atletisch gebouwde schaars geklede heer om de dames en homo-isten te bedienen, natuurlijk..

Da's toch beter dan vrouwelijke charmes met vergif vergelijken..
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:41:08 #89
13462 BansheeBoy
pi_71776977
Uit het vorige topic, nogmaals ter ondersteuning van mijn betoog:

Ondanks dat Suske en Wiske tot de humoristishe strip worden gerekend geven ze hieronder toch een natuurgetrouwe weergave van de samenleving. Mijn punt wordt perfect ondersteund. Neen, de tekenaar van Suske en Wiske is geen Moslim.

²
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:48:37 #90
219969 Ghazi
pi_71777193
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat een gewauwel.
Volgens mij zijn mannen helemaal niet zo bezig met of een vrouw op sexy schoenen loopt of niet. Een aantrekkelijke dame op gympies trekt ook bijkijks.

Maar ja, vrouwen moeten zeker van jou in burka achter het aanrecht, en verder niets.
Toegegeven: Vrouwen gaan vreemd

Vrouwen geven steeds vaker toe vreemd te gaan. 25 procent van de vrouwen zegt het te doen, blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van tijdschrijft Cosmopolitan.

Hoewel vier op de vijf mensen vindt dat monogamie niet bestaat, zegt toch meer dan 90 procent van de mensen dat buiten de deur rommelen verkeerd is. Het onderzoek is gedaan onder ruim vijfhonderd mannen en vrouwen.

Een ander

Het is opvallend dat anno 2009 steeds meer vrouwen toegeven dat ze het 'met een ander hebben gedaan'. "In 1991 gaf nog maar 7 procent dat toe in een onderzoek van het Nisso, nu kenniscentrum seksualiteit Rutgers Nisso Groep. Nu zegt 25 procent van de vrouwen dat ze vreemd zijn gegaan", aldus hoofdredactrice Claudia Straatmans van de Cosmopolitan.

Uit de steekproef blijkt dat een op de vier personen wel eens met een ander tussen de lakens is gekropen. Daarin krijgen vrouwen dus een steeds groter aandeel. Waar vrouwen vroeger veel meer tijd thuis doorbrachten, stappen zij volgens Straatmans nu veel meer in het wereldse leven "en daar horen ook de verleidingen bij". Volgens relatietherapeute en schrijfster Carolien Roodvoets zijn mensen van nature niet monogaam. "We kunnen er alleen niet mee omgaan."

Volgens het magazine zijn niet alleen werk, sport en hobby's terreinen om in de verleiding te komen, maar zijn dat ook websites als Facebook, Linkedin en Hyves. "Toch is dit niet de enige factor. Voor 44 procent van de vrouwen blijkt alcohol de drempel sterk te verlagen. Voor bijna de helft van alle mannen en vrouwen wordt de verleiding wel heel erg groot op het moment dat zij in een andere omgeving en buiten het vizier van hun partner zijn", zo concludeert Motivaction.
pi_71777371
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:48 schreef Ghazi het volgende:

[..]
En hoe zijn die cijfers voor mannen?
pi_71780579
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:30 schreef MinderMutsig het volgende:
pi_71783098
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Uit het vorige topic, nogmaals ter ondersteuning van mijn betoog:

Ondanks dat Suske en Wiske tot de humoristishe strip worden gerekend geven ze hieronder toch een natuurgetrouwe weergave van de samenleving. Mijn punt wordt perfect ondersteund. Neen, de tekenaar van Suske en Wiske is geen Moslim.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

²
Wat wil je nu eigenlijk zeggen met die strip? Hiermee wordt dus duidelijk die man voor gek gezet en niet die vrouwen.

Ik vind het werkelijk triest dat hier uberhaupt een discussie over gaande is. We zijn eigenlijk zover gekomen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig behandeld kunnen worden en dat we allemaal vrijheden hebben en dan komen er een paar van die mongolen die zichzelf niet in de hand hebben en daar zouden wij vrouwen ons op aan moeten passen? Flikker toch op! Geloven en godsdiensten, dat zouden ze moeten verbieden!
pi_71783144
Oh ja, en dat vrouwen meer vreemd gaan komt niet omdat ze vrijer worden, maar omdat de kerels steeds meer saaie, liefdeloze sukkels worden.

Zelf ben ik 20 jaar bij dezelfde vent en ik pieker er niet over om vreemd te gaan want het is gewoon de leukste en liefste man op aarde, terwijl ik genoeg mogelijkheden heb en mezelf waar het kan zo sexy mogelijk kleed. Omdat ik dat zelf prettig vind. Maar als ik om me heen kijk geef ik veel vrouwen groot gelijk dat ze vreemd gaan. Wel jammer dat ze nog niet vrij en dapper genoeg zijn om eerst de eigen suffe vent te dumpen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:38:15 #95
13462 BansheeBoy
pi_71783410
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:21 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Wat wil je nu eigenlijk zeggen met die strip? Hiermee wordt dus duidelijk die man voor gek gezet en niet die vrouwen.
De stript fundeert mijn betoog, met extra finesse nog wel. Hier zie je duidelijk hoe de man in de luren wordt gelegd door de vrouw, zij gooit haar tools in de strijd terwijl Sidonia daadwerkelijk beter gekwalificeerd is. De vrouw weet haar tools dus te misbruiken, conclusie: activatie geslachtsdelen bij werkgever, uitschakeling hersens, sensuele vrouw komt als winnaar uit de strijd.

²
pi_71783495
En jij denkt dat het er in een professionele werksituatie echt zo aan toe gaat? Heb je uberhaupt wel ooit gewerkt?

Dit soort strips is humoristisch bedoeld, om clichebeelden te versterken. Intelligente mensen snappen dat en moeten daar om lachen. Anderen nemen dit serieus en voor waar aan.....
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:43:53 #97
13462 BansheeBoy
pi_71783537
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:42 schreef bloodymary het volgende:
En jij denkt dat het er in een professionele werksituatie echt zo aan toe gaat? Heb je uberhaupt wel ooit gewerkt?
Bedankt voor het meedenken. Ik waardeer je inzet. Ja, uiteraard, ik zit nu op mijn werk.
quote:
Dit soort strips is humoristisch bedoeld, om clichebeelden te versterken. Intelligente mensen snappen dat en moeten daar om lachen. Anderen nemen dit serieus en voor waar aan.....
Dit is slechts een voorbeeld wat treffend past bij dit onderwerp.

²
pi_71783619
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:42 schreef bloodymary het volgende:
Je snapt 'm nog steeds niet he?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:50:07 #99
13462 BansheeBoy
pi_71783680
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:47 schreef bloodymary het volgende:
Je snapt 'm nog steeds niet he?
Dank je, nogmaals. Echter noem ik reeds in mijn oorspronkelijke tekst dat Suske en Wiske een humoristische strip is, dit is dus niets nieuws onder de zon. Maar ze geven wel extra cachet aan dit onderwerp. Niemand kan ontkennen dat dit soort dingen heel veel gebeuren.

²
pi_71785106
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:21 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind het werkelijk triest dat hier uberhaupt een discussie over gaande is. We zijn eigenlijk zover gekomen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig behandeld kunnen worden en dat we allemaal vrijheden hebben en dan komen er een paar van die mongolen die zichzelf niet in de hand hebben en daar zouden wij vrouwen ons op aan moeten passen? Flikker toch op! Geloven en godsdiensten, dat zouden ze moeten verbieden!
Toch is die laatste zin weer zo jammer en tegelijkertijd ook tekenend voor de moderne gedachtegang. Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen. Waarom scheer je al het geloof over één kam waarbij je oppert dat het allemaal verboden moet worden? Zou het niet meer in lijn zijn met je lofzang over respect voor iedereen, dat je ook mensen met een geloof respecteert?
pi_71785184
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dank je, nogmaals. Echter noem ik reeds in mijn oorspronkelijke tekst dat Suske en Wiske een humoristische strip is, dit is dus niets nieuws onder de zon. Maar ze geven wel extra cachet aan dit onderwerp. Niemand kan ontkennen dat dit soort dingen heel veel gebeuren.

²
Ik wil het wel even voor je ontkennen.
pi_71785234
Met betrekking tot die strip:
Natuurlijk is die strip humoristisch bedoeld en is het clichébeeld sterk overdreven. Maar mensen zouden de humor niet begrijpen wanneer ze de geschetste situatie niet zouden herkennen vanuit de werkelijkheid. In hoeverre dat dan te bekritiseren valt is weer een ander verhaal. Zo gaat dat nu eenmaal. Die strip is dan ook niet echt een zinvolle toevoeging aan deze discussie.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:54:25 #103
13462 BansheeBoy
pi_71785312
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik wil het wel even voor je ontkennen.
Nogmaals, ik kan niet anders zeggen dat het me deugd doet dat je je tijd opoffert voor een discours als deze. Dat is zeker prijzenswaardig. Echter: je kunt het ontkennen, maar iedereen weet dat dit voorkomt, is echt niets nieuws. Ontkennen dat de aarde van ronde makelij is, is van eenzelfde kaliber.

²
pi_71785331
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat een gewauwel.
pi_71785739
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nogmaals, ik kan niet anders zeggen dat het me deugd doet dat je je tijd opoffert voor een discours als deze. Dat is zeker prijzenswaardig. Echter: je kunt het ontkennen, maar iedereen weet dat dit voorkomt, is echt niets nieuws. Ontkennen dat de aarde van ronde makelij is, is van eenzelfde kaliber.

²
Ach...
quote:
College students (n = 30) and professional interviewers (n = 30) rated and ranked bogus résumés on suitability for a managerial position. Applicant sex, physical attractiveness, and scholastic standing were systematically varied in the résumés. A 2 X 2 X 2 X 3 repeated measures analysis of variance on the ratings yielded four significant main effects (p < .05), while the same analysis on the rankings yielded three significant main effects (p < .01). Students rated applicants more favorably than professionals. Both groups preferred males to females, attractive applicants to unattractive applicants, and applicants of high scholastic standing. The latter variable accounted for the greatest proportion of variance. However, internal analyses of the rankings revealed sex and physical attractiveness were more important than indicated by the analysis of variance.
quote:
The present study investigated the impact of physical attractiveness and résuméquality on the evaluation of job applicants in the screening phase of the selection process. One hundred and eighty participants were asked to imagine they were a recruiting officer and to screen an application for the position of graduate trainee manager. Participants read a job advertisement and one of two versions of a curriculum vitae, which differed in quality. Attached to the front page of each curriculum vitae was a passport-sized head-and-shoulders photograph of either an average or an attractive female. A control condition with no attached photograph was also included. Participants judged the likelihood with which they would offer an interview to the applicant, the quality of the application, and the likely starting salary they would offer the applicant. Results indicated that attractiveness had no impact when the quality of the application was high but that attractiveness was an advantage when the application was mediocre. When the résumé quality was average the attractive applicant was evaluated more positively than the control, no photograph, applicant; an attractive photograph boosted the evaluation of a mediocre application. Results are discussed in terms of discrimination and implications for the field of human resource management.
quote:
We report the findings of a meta-analytic review of experimental studies concerned with the biasing effect of physical attractiveness on a variety of job-related outcomes. In support of implicit personality theory, attractive individuals were found to fare better than unattractive individuals in terms of a number of such outcomes. The weighted mean effect size, d, was .37 for all studies. In addition, tests for moderating effects showed that (a) the attractiveness bias did not differ between studies that provided low versus high amounts of job-relevant information about the targets, (b) the same bias was greater for within-subjects research designs than for between-subjects designs, (c) professionals were as susceptible to the bias as were college students, (d) attractiveness was as important for men as for women, and (e) the biasing effect of attractiveness has decreased in recent years. Implications of these findings are considered.
pi_71785901
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach...
[..]

[..]

[..]

pi_71786208
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niemand kan ontkennen dat dit soort dingen heel veel gebeuren.

²
Ik wil dit soort zaken toch heel erg ontkennen. Ik werk zelf in een heel serieuze wereld, de accountantswereld en kom zodoende ook met veel bedrijven in andere branches in aanraking. En er wordt echt wel gekeken naar kwaliteit en niet of er een goed stel tieten aan zit. Het idee alleen al.

Wellicht zit jij in een andere branche waar dat wel voorkomt. Ik kan me voorstellen dat je achter een bar liever een lekker wijf neer zet dan een intelligent wijf. Wat trouwens ook heel goed kan samengaan.
pi_71786691
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:25 schreef bloodymary het volgende:
Ik wil dit soort zaken toch heel erg ontkennen. Ik werk zelf in een heel serieuze wereld, de accountantswereld en kom zodoende ook met veel bedrijven in andere branches in aanraking. En er wordt echt wel gekeken naar kwaliteit en niet of er een goed stel tieten aan zit. Het idee alleen al.
Jij hebt zeker geen goede tieten he.
pi_71786737
Hele mooie!

Maar daar zal het toch niet aan gelegen hebben dat ik succesvol ben ........ ik dacht door mijn intelligentie
pi_71786916
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:44 schreef bloodymary het volgende:
Hele mooie!

Maar daar zal het toch niet aan gelegen hebben dat ik succesvol ben ........ ik dacht door mijn intelligentie
+ je hoge hakken
pi_71789080
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:42 schreef Modus het volgende:

[..]

Jij hebt zeker geen goede tieten he.
Seksist.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:17:29 #112
13462 BansheeBoy
pi_71789319
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:44 schreef bloodymary het volgende:
"You are so naive."

²
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:18:44 #113
13462 BansheeBoy
pi_71789354
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:25 schreef bloodymary het volgende:
Wellicht zit jij in een andere branche waar dat wel voorkomt. Ik kan me voorstellen dat je achter een bar liever een lekker wijf neer zet dan een intelligent wijf. Wat trouwens ook heel goed kan samengaan.
Ik werk in de IT. Nu kan ik zeggen dat dat een gezond vakgebied is, maar onderstaande link zegt wat anders.

http://www.medicalfacts.n(...)oningse-upskirt-man/

²
pi_71789529
Ik heb het vorige topic gemist, maar als werkgever zou ik mijn personeel (mochten ze veel moeten lopen) liever ook niet in schoenen zien die zouden kunnen zorgen voor rugklachten etc. Ziektewet kost ook een werkgever geld en tijd . Tijd die je beter in andere dingen kunt stoppen dan in vervanging voor je zieke personeel laten zoeken.

Dus denk dat je die eis gewoon aan de werkgever moet overlaten. Zo'n verbod is dus niet voor elk beroep noodzakelijk.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:25:58 #115
219969 Ghazi
pi_71789562
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik werk in de IT. Nu kan ik zeggen dat dat een gezond vakgebied is, maar onderstaande link zegt wat anders.

http://www.medicalfacts.n(...)oningse-upskirt-man/

²
Goed punt. Door de hakken is het wel iets makkelijk om onder de rok te filmen.

Vooral die naaldhakken blijven dragen, wil je je doos ergens op het internet tegenkomen.
pi_71791507
Hoge hakken kun je ook prima onder een broek dragen hoor!

Ach waar maak ik me eigenlijk druk om, ik draag bijna nooit hakken omdat ik zo al 1.80 ben. Maar hier wordt zo'n onzin gepost dat ik het niet kon laten me er in te mengen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:44:36 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_71791918
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:29 schreef bloodymary het volgende:
Hoge hakken kun je ook prima onder een broek dragen hoor!

Ach waar maak ik me eigenlijk druk om, ik draag bijna nooit hakken omdat ik zo al 1.80 ben. Maar hier wordt zo'n onzin gepost dat ik het niet kon laten me er in te mengen.
En ook hier zou je weer iets kunnen doen aan die viespeuken die ongevraagd de video-oom uithangen in plaats van met kledingvoorschriften te komen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:58:23 #118
111382 Ofyles2
pi_71792295
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

"You are so naive."

²
Gast, je bedrading deugt niet.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:59:19 #119
111382 Ofyles2
pi_71792312
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:25 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Vooral die naaldhakken blijven dragen, wil je je doos ergens op het internet tegenkomen.
Wat een scorebordjournalistiek alweer.
pi_71792696
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat een scorebordjournalistiek alweer.
Ik ben benieuwd wat dat soort types vrouwen aan zouden raden als hoofddoekje meppen een rage zou worden.
pi_71792794
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:25 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Een hoop vrouwen doen gewoon een hotpants onder hun rok hoor. Is er ook niks te zien.
Met het wel of niet dragen van hakken heeft dit weinig te maken.
pi_71793163
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het was eigenlijk een onbedoelde referentiekoppeling, maar ik ben het egogedrag van Groot-Brittannië in Europa kotsbeu.
Op wat voor gebieden?
pi_71794012
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat dat soort types vrouwen aan zouden raden als hoofddoekje meppen een rage zou worden.
Ja inderdaad, ben ik ook benieuwd naar.
Maar eigenlijk krijgen we een aardig inkijkje in de gedachtengang van deze types. Ze nemen zichzelf als maatstaf voor álle mannen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:11:55 #124
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71794325
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een hoop vrouwen doen gewoon een hotpants onder hun rok hoor. Is er ook niks te zien.

tvp, voor de geniale opmerkingen hier!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:24:08 #125
219969 Ghazi
pi_71794581
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Met het wel of niet dragen van hakken heeft dit weinig te maken.
Wat zei je?

Kwart studentes zonder slipje naar school
Uitgegeven: 10 augustus 2009 10:13
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2009 10:24

AMSTERDAM – Nederlandse studentes gaan geregeld schaars gekleed naar college. Het rokje zonder slipje eronder blijkt hierbij favoriet: een kwart van de deelnemers geeft aan zo wel eens naar college te gaan.

© ANP
Ook een zomerjurkje zonder ondergoed eronder is met een tweede plek populair. Dat blijkt uit onderzoek van studenten.nl.

Een van de redenen waarom de jonge vrouwen geen ondergoed aanhebben, is geld. “Mooie lingerie is erg duur. Als ik geen geld heb voor een spannend setje, draag ik liever niets”, aldus een van hen. Een andere veelgehoorde reden is gemakzucht: er is niet op tijd gewassen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:31:17 #126
219969 Ghazi
pi_71794731
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja inderdaad, ben ik ook benieuwd naar.
Maar eigenlijk krijgen we een aardig inkijkje in de gedachtengang van deze types. Ze nemen zichzelf als maatstaf voor álle mannen.
De zoveelste ad-hominem.
pi_71794804
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:24 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Wat zei je?

AMSTERDAM – Nederlandse studentes gaan geregeld schaars gekleed naar college. Het rokje zonder slipje eronder blijkt hierbij favoriet: een kwart van de deelnemers geeft aan zo wel eens naar college te gaan.

© ANP
Ook een zomerjurkje zonder ondergoed eronder is met een tweede plek populair. Dat blijkt uit onderzoek van studenten.nl.

Een van de redenen waarom de jonge vrouwen geen ondergoed aanhebben, is geld. “Mooie lingerie is erg duur. Als ik geen geld heb voor een spannend setje, draag ik liever niets”, aldus een van hen. Een andere veelgehoorde reden is gemakzucht: er is niet op tijd gewassen.
25% niet = 75% wel = een hoop.
pi_71794812
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:24 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Wat zei je?

© ANP

Nou, vraag me echt af hoe ze zoiets onderzoeken.
Toen ik studeerde deed ik dat nooit, en ik ken ook niemand die dat heeft gedaan.

Als dit een enquete is waarbij studentes wordt gevraagd of ze wel eens zonder slipje naar college gaan zou ik ook al snel geneigd zijn voor de lol 'ja' in te vullen. Gaat toch nergens over?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:00:27 #129
111382 Ofyles2
pi_71795323
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:28 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Op wat voor gebieden?
Volgens mij had ik al een paar voorbeelden gegeven.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:16:16 #130
13462 BansheeBoy
pi_71795700
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Gast, je bedrading deugt niet.
Ja, vaak beschrijven ze het exact zo, wat dat aan gaat circuleren wij vrijwel om hetzelfde. Een wezenlijk verschil is echter dat ik vrouwen weiger als lustobject te classificeren, maar om dat uitgangspunt van degelijk leven te voorzien heb ik de de vrouwen in kwestie zelf wél nodig. Er dient werk te worden verricht op beide fronten. Dus je hebt zeker een punt.

²
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:18:58 #131
pi_71797332
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:16 schreef BansheeBoy het volgende:
dat ik vrouwen weiger als lustobject te classificeren,
En dat moet je helemaal zelf doen. Dat heeft niets met kleren, zelfs niets met vrouwen te maken. Alleen met jezelf.
pi_71798744
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, vaak beschrijven ze het exact zo, wat dat aan gaat circuleren wij vrijwel om hetzelfde. Een wezenlijk verschil is echter dat ik vrouwen weiger als lustobject te classificeren, maar om dat uitgangspunt van degelijk leven te voorzien heb ik de de vrouwen in kwestie zelf wél nodig. Er dient werk te worden verricht op beide fronten. Dus je hebt zeker een punt.

²
Van alle personen hier op dit forum heb ik alleen bij jou het gevoel dat je vrouwen als lustobject classificeert.......

Juist omdat je zo hard je best wil doen om het niet te doen. Vrouwen moeten zich maar degelijk kleden anders worden ze als lustobject gezien. Terwijl andere mannen ook sexy geklede vrouwen in hun waarde kunnen laten.
pi_71798823
En die vrouwen dan weer klagen als ze níet als lustobject worden gezien.
"Ja vind je me niet lekker ofzo??! "
pi_71799200
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:09 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Van alle personen hier op dit forum heb ik alleen bij jou het gevoel dat je vrouwen als lustobject classificeert.......

Juist omdat je zo hard je best wil doen om het niet te doen. Vrouwen moeten zich maar degelijk kleden anders worden ze als lustobject gezien. Terwijl andere mannen ook sexy geklede vrouwen in hun waarde kunnen laten.
Precies. Dat is exact het manonvriendelijke achter een burqa. Alsof mannen die een stukje huid bij een vrouw zien, wilde beesten zijn die ze gelijk bespringen.

BansheeBoy is een typische bange man die niet met vrouwen kan omgaan. Dan maar beter afreageren, dat is wel zo veilig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71799246
quote:

Bingo!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:56:59 #136
13462 BansheeBoy
pi_71800336
quote:

[..]

Hier kan ik me niet in herkennen. Ik heb gelukkig nog real life dat voor me pleit. Vrouwen zijn zo "lustigobjecterig" als ze zelf willen. Ik kan echter niets anders dan lof hebben voor de door jou getoonde motivatie.

²

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 11-08-2009 21:41:50 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:16:30 #137
pi_71801027
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:56 schreef BansheeBoy het volgende:
. Vrouwen zijn zo "lustigobjecterig" als anderen (vooral mannen) ze zien.
pi_71802430
Wie kent dat stripje van Jan, Jans en de kinderen? Jans beklaagt zich erover dat ze nagefloten wordt door bouwvakkers.. Maar op een gegeven moment dan gebeurt het niet, en dan is het ook niet goed.. Is ze bang dat ze oud aan het worden is, enzoiets..

maw. Een stripje gebruiken als argument is vrij onzinnig..

Ik heb ook een stripje van Dick Matena.. Waar een jongen een meisje ontzet dat verkracht dreigt te worden door een groepje mannen.. Krijgt die jongen toch een klets in zijn gezicht zeg.. Met de mededeling dat ze nymphomaan is en graag verkracht wordt, dat hulpgeroep was alleen maar bedoeld om ze op te hitsen..

Je kunt altijd wel een verzonnen verhaaltje opvoeren als onderbouwing voor wat voor stelling dan ook
Maar het zegt me dus helemaal niets.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:04:36 #139
13462 BansheeBoy
pi_71802680

Fragment uit "van 0 tot nu"

Een strip vertelt soms wel degelijk waarheden.

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 09:18:24 #140
116015 SicSicSics
pi_71810457
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Een strip vertelt soms wel degelijk waarheden.

²
Ja natuurlijk. Je kunt met alle communicatiemiddelen waarheden vertellen... Je kunt ook met alle communicatiemiddelen onwaarheden vertellen!

Je kunt ook mensen in hun waarde laten, hoe goedkoop ze ook lijken te zijn in jouw ogen. Is het nemen van iets dat goedkoop is niet net zo erg als het stelen van iets duurs dat niet van jouw is?

Of mag je volgens jou ook auto's stelen waar de sleuteltjes nog inzitten?

Of is het stelen van een zilveren ketting minder erg dan het stelen van een gouden?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_71810541
Ik vind nagefloten worden ook iets tamelijks onschuldigs hoor.
Heb het idee dat bouwvakkers dat doen bij alle meisjes en vrouwen die leuk uitzien, en dat dit weinig met 'lustobjecten' te maken heeft. Ze doen het naar dames in een dikke winterjas en vast ook naar korte rokjes. Maar niet alléén naar korte rokjes.
Die hebben er, wederom, niks mee te maken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:03:39 #142
13462 BansheeBoy
pi_71812779
Dan mag ik aannemen dat jullie je voordeur altijd open laten, en ook je auto nooit op slot doet, men moet er immers vanaf blijven en daar ga je ook van uit. Zelfs met deze acties zou een potentiële dief nooit in de verleiding komen om te stelen.

Zwakke argumentatie dus me dunkt. Dank voor je tijd, dat wel.

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:20:45 #143
116015 SicSicSics
pi_71813193
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Dan mag ik aannemen dat jullie je voordeur altijd open laten, en ook je auto nooit op slot doet, men moet er immers vanaf blijven en daar ga je ook van uit. Zelfs met deze acties zou een potentiële dief nooit in de verleiding komen om te stelen.

Zwakke argumentatie dus me dunkt. Dank voor je tijd, dat wel.

²
Dat was niet helemaal mijn vraag en ook niet mijn enige vraag.

Weinig antwoord dunkt me.

En nee, dat mag je niet aannemen. Ik neem toch ook niet aan dat dames altijd in een kort rokje lopen. En mag je aannemen dat een verkrachter nooit in de verleiding komt om te verkrachten in een wereld vol hoofddoekjes en niqaabs?
Fine, fuck you then!
pi_71813403
Zozo BB, dus in jouw optiek vraagt een vrouw in een kort rokje die verkracht wordt er zelf om?

Ik dacht dat we in Nederland dat stadium al 40 jaar gepasseerd waren.....
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:24:37 #145
13462 BansheeBoy
pi_71815196
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:28 schreef bloodymary het volgende:
Zozo BB, dus in jouw optiek vraagt een vrouw in een kort rokje die verkracht wordt er zelf om?
Dat zeg ik dus nergens, wel kan ik stellen dat een vrouw in staat is "verkrachtingsgevoelens" te activeren bij een potentieel. Het is dus bi-directioneel verkeer.

²
pi_71816321
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus nergens, wel kan ik stellen dat een vrouw in staat is "verkrachtingsgevoelens" te activeren bij een potentieel. Het is dus bi-directioneel verkeer.

²
Onzin. Mannen moeten gewoon hun poten thuishouden. Kijken is prima, maar het hoeft niet verder te gaan.
Verder denk ik dat als een man zo ver is dat hij tot een verkrachting kan overgaan de kleding van de vrouw er verder niet zoveel toe doet.
Er zijn geen bewijzen dat vrouwen die verkracht zijn er gemiddeld vaker uitdagend bijlopen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:01:02 #147
116015 SicSicSics
pi_71816358
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Zo lust ik er nog wel een paar!

Zo is de plaatselijke juwelier in staat om 'goudzuchtige gevoelens' te activeren bij mij. De slager en bakker roepen 'hongergevoelens' op en de groenteboer 'aversie'.

En nu? Overal een doekje overheen gooien en luchtverfrisser ophangen zodat ik niet in 'de verleiding' kom? Of moet ik me gewoon gedragen?

Tevens geef je geen antwoord op mijn eerdere vragen!
Fine, fuck you then!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:04:34 #148
13462 BansheeBoy
pi_71816480
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:18 schreef SicSicSics het volgende:
Of mag je volgens jou ook auto's stelen waar de sleuteltjes nog inzitten?

Of is het stelen van een zilveren ketting minder erg dan het stelen van een gouden?
Natuurlijk niet, maar je kunt wel alles in werking stellen om dit soort zaken veilig op te bergen. Wat dat aan gaat is de parallel tussen kluis met sieraden en kledij met vrouwen gouw gemaakt. Maar vind je hem ook treffend dan? Ja, dat zeker, het is een uitmuntend voorbeeld.

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:07:49 #149
13462 BansheeBoy
pi_71816610
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

Er zijn geen bewijzen dat vrouwen die verkracht zijn er gemiddeld vaker uitdagend bijlopen.
Hmm, als je mag kiezen hé, je bent een dief, steel je dan een dicht doosje met misschien een ketting erin, of pik je een ketting waarvan je weet dat hij mooi en erg aantrekkelijk is? Juist ja, zo ook met de verkrachter, ik kan niet als een verkrachter denken daar ik zeer vredelievend door het leven ga, maar het lijkt me niet meer dan logisch dan dat een verkrachter liever een schaarsgeklede sensueel pakt, zekerheidje, dan een vrouw die zedelijk gekleed is, onzekerheid (hoe sensueel de vrouw in kwestie is).

En dan heb ik het nog niet eens over de praktische voordelen (o.a. tijdswinst) voor de verkrachter als de sensueel in kwestie "easy access" verleent tot één der tools.

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:10:43 #150
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_71816701
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:07 schreef BansheeBoy het volgende:

En dan heb ik het nog niet eens over de praktische voordelen (o.a. tijdswinst) voor de verkrachter als de sensueel in kwestie "easy access" verleent tot één der tools.
Maarja, er zijn ook dieven die het veel spannender vinden om het doosje uit te pakken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:12:42 #151
13462 BansheeBoy
pi_71816762
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maarja, er zijn ook dieven die het veel spannender vinden om het doosje uit te pakken.
Ik denk dat het grootste deel van de dieven kiezen voor zekerheid, wat levert het meeste cash op, dan op zoek te gaan naar "spanning". Want dan kijken ze wel naar een (psychologische) thriller. Bv. Die Hard with a Vengeance of Final Destination.

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:13:54 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_71816791
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk dat het grootste deel van de dieven kiezen voor zekerheid, wat levert het meeste cash op, dan op zoek te gaan naar "spanning". Want dan kijken ze wel naar een (psychologische) thriller. Bv. Die Hard with a Vengeance of Final Destination.

²
Dat zijn dieven inderdaad. Om die reden gaat de vergelijking niet helemaal op. Verkrachters zijn echter wel uit op spanning.
pi_71816892
quote:

²
Het is aan die knul om sterk genoeg in zijn schoenen te staan en zich er niet door te laten beinvloeden (en ondertussen te genieten van het prettige stukje natuur).

Als je hier al niet mee om kan gaan ben je sowieso te zwak om op een gezonde manier deel te nemen aan een samenleving.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:17:38 #154
116015 SicSicSics
pi_71816898
Gelegenheid maakt de dief, dat ben ik in principe met je eens, maar ik denk dat je kleding een te grote rol toebedeeld als gelegenheidsfactor.

Volgens mij kun je beter in een kort rokje overdag in de AH lopen dan 's nachts met een niqaab in de Medina.

Verder blijft het een absurde vorm van redeneren. Iemand dient zijn/ haar poten gewoon thuis te houden.
Fine, fuck you then!
pi_71816949
quote:

Hmm, als je mag kiezen hé, je bent een dief, steel je dan een dicht doosje met misschien een ketting erin, of pik je een ketting waarvan je weet dat hij mooi en erg aantrekkelijk is? Juist ja, zo ook met de verkrachter, ik kan niet als een verkrachter denken daar ik zeer vredelievend door het leven ga, maar het lijkt me niet meer dan logisch dan dat een verkrachter liever een schaarsgeklede sensueel pakt, zekerheidje, dan een vrouw die zedelijk gekleed is, onzekerheid (hoe sensueel de vrouw in kwestie is).

²
Ok, stel ik ben een dief en ik breek in in een juweliersruimte en kom 2 doosjes tegen, 1 doosje is dicht en 1 doosje is open. In het open doosje zie ik een hele mooie ketting liggen. Wat doe ik? Ik neem het open doosje mee. Ik weet namelijk inderdaad niet wat er in het andere doosje zit, en dus minder interessant.
De oplossing is dus het doosje dicht doen. Maar goed, wat doe ik dan? Ik breek in, en zie 2 dichte doosjes liggen. Hoppa, ik neem ze allebei maar mee.

Terugvertaald naar het hoge hakken onderwerp. Ik ben een verkrachter en zie 2 meisjes lopen, 1 schaars gekleed en 1 niet schaars gekleed. Wat doe ik? Ik pak het schaars gekleed meisje en ga me even lekker te buiten op haar. Ik weet niet of het schaars geklede meisje mooi is, dus minder interessant.
De oplossing is dus niet schaars kleden. Maar goed, wat doe ik dan? Ik ben een verkrachter en zie 2 niet schaars geklede meisjes lopen. Hoppa, ik neem ze allebei maar.

Mijn punt, je voorbeelden die je aanhaalt om je mening te ondersteunen zijn te makkelijk en kloppen van geen kant.
pi_71817090
Idd, iemand die een dusdanige tik van de molenwiek heeft gekregen dat hij een verkrachting begaat doet dit toch wel, hooguit maakt hij een andere keus afhankelijk van de situatie die je schetst.

De verkrachtingen die in Afghanistan plaats vinden/vonden onder de taliban zijn wel een mooi voorbeeld in deze; de vrouwen daar zijn flink ingepakt, maar verkracht wordt er net zo goed. Voor mijn gevoel veel meer als hier, al kan ik dat niet met cijfers onderbouwen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_71817168
quote:

[..]

²
Er zijn verschillende soorten verkrachters.
Vaak is het een bekende, partner of ex-partner. Die kent het slachtoffer al en heeft vaak gevoelens van haat, wraak en wrok. Kleding speelt hierin geen rol.
En de verkrachter waar we allemaal zo bang voor zijn die midden in de nacht eenzame vrouwen belaagd heeft een zwaar seksueel probleem, is zeer gefrustreerd. Vaak pakken die maar net wat er voorbij komt hoor.
Kijk maar eens 'opsporing verzocht', vaak genoeg zijn zelfs oudere vrouwen het slachtoffer van een verkrachter. Maar ze waren net op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip.
Het zijn niet alleen maar wapperende rokjes die ze pakken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:29:02 #158
13462 BansheeBoy
pi_71817222
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:24 schreef Frezer het volgende:
Idd, iemand die een dusdanige tik van de molenwiek heeft gekregen dat hij een verkrachting begaat doet dit toch wel, hooguit maakt hij een andere keus afhankelijk van de situatie die je schetst.
Precies én tevens exactly. Je onderschrijft exact mijn punt. Waarom als vrouw dan niet aan de veilige kant van de twijfel staan? Jongens, we zijn het toch eens dat een man liever een tedere schaarsgeklede sensueel pakt dan een dichtbepakte vrouw, waarvan hij A niet weet wat voor vlees ze in de kuip heeft en hem B meer tijd kost om de boel los te koppelen. Ik waardeer je inzet, ondanks de tijdsdruk, dat zeker.

²
pi_71817254
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:

Jongens, we zijn het toch eens
Praat voor jezelf.
pi_71817304
quote:

[..]

Precies én tevens exactly. Je onderschrijft exact mijn punt. Waarom als vrouw dan niet aan de veilige kant van de twijfel staan? Jongens, we zijn het toch eens dat een man liever een tedere schaarsgeklede sensueel pakt dan een dichtbepakte vrouw, waarvan hij A niet weet wat voor vlees ze in de kuip heeft en hem B meer tijd kost om de boel los te koppelen. Ik waardeer je inzet, ondanks de tijdsdruk, dat zeker.

²
pi_71817324
quote:

[..]

²
Goh. Als ik zo redeneer kan ik het beste mijn auto verkopen; die kunnen ze immers jatten. Buiten bellen met een mobieltje is ook maar gevaarlijk; dadelijk pakken ze hem af.

Is je fiets gejat op het station? Eigen schuld hoor; je weet immers dat fietsen die bij het station staan vaak gejat worden...
pi_71817340
quote:

[..]

²
Ben het niet met je eens.
Het veiligste is denk ik om als vrouw gewoon niet in het holst van de nacht op bepaalde plekken te komen. Alleen he.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:37:27 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_71817488
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

Ben het niet met je eens.
Het veiligste is denk ik om als vrouw gewoon niet in het holst van de nacht op bepaalde plekken te komen. Alleen he.
Dan kun je beter helemaal niet buiten komen, want ook op rustige momenten overdag kan er overal opeens een kerel tevoorschijn komen die zijn poten niet kan thuis houden.
pi_71817557
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dan kun je beter helemaal niet buiten komen, want ook op rustige momenten overdag kan er overal opeens een kerel tevoorschijn komen die zijn poten niet kan thuis houden.
Kun je niet lezen?
De kans is nu eenmaal groter om drie uur in de nacht op bepaalde plekken als je alleen bent.
Ik zeg nergens dat je buiten die tijd niks kan gebeuren.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:42:47 #165
13462 BansheeBoy
pi_71817634
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:32 schreef Frezer het volgende:

[..]

Goh. Als ik zo redeneer kan ik het beste mijn auto verkopen; die kunnen ze immers jatten. Buiten bellen met een mobieltje is ook maar gevaarlijk; dadelijk pakken ze hem af.
Jij laat je mobieltje overal rondslingeren. Jij let er niet op?
quote:
Is je fiets gejat op het station? Eigen schuld hoor; je weet immers dat fietsen die bij het station staan vaak gejat worden...
Je doet een fiets nooit op slot? Het slot is hier te vergelijken met zedelijke kledij. Een sensuele (tedere) strakgeklede vrouw is te vergelijken met een fiets zonder slot.

Nogmaals bedankt. Je doet aardig mee.

²
pi_71817748
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij laat je mobieltje overal rondslingeren. Jij let er niet op?
[..]

Je doet een fiets nooit op slot? Het slot is hier te vergelijken met zedelijke kledij. Een sensuele (tedere) strakgeklede vrouw is te vergelijken met een fiets zonder slot.

²
Nee, het klopt niet wat je zegt. De potentie van een voorval zit in de dader, niet in het slachtoffer. Afhankelijk van de intenties van de dader zal er een bepaald voorval plaatsvinden. Zoveel daders, zoveel mogelijkheden. Je kunt dus onmogelijk rekening houden met de intenties van alle daders bij elkaar, inderdaad zoals gesteld, dan kun je maar beter je auto verkopen, er hoeft namelijk maar 1 dader te zijn die je auto hoe-dan-ook wil stelen, je auto is dan per definitie niet meer veilig.
Zo ook met 'zedelijke kledij', er is geen constante hierin, waar moet je mee rekening houden?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:47:50 #167
13462 BansheeBoy
pi_71817786
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:46 schreef vanhal het volgende:

Zo ook met 'zedelijke kledij', er is geen constante hierin, waar moet je mee rekening houden?
Je kunt het de dief verleidelijker en makkelijker maken. Wat snap je hier niet aan?

²
pi_71817849
Dat het in de praktijk niet zo is. Vrouwen die verkracht worden door een vreemde liepen er meestal niet sexy gekleed bij. En dan heb ik het nog niet eens over de bejaarde vrouwen die verkracht worden. De kronkel zit bij de dader, zoals hierboven gezegd.
pi_71817872
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:47 schreef BansheeBoy het volgende:

Je kunt het de dief verleidelijker en makkelijker maken. Wat snap je hier niet aan?

²
Een dief die kwaad in z'n zin heeft en snachts op pad gaat om auto's af te struinen op autoradio's zal niet enkel specifiek op zoek gaan naar auto's die open zijn. Een auto die open is is een mazzeltje, maar de dief zal net zo makkelijk auto's die op slot staan openbreken om z'n buit binnen te halen.
Zo ook zoals eerder is gesteld, iemand met kwaad in z'n zin zal hoe dan ook z'n slag slaan. Schaars gekleed of niet.
pi_71817911
Ik vind je voorbeelden meer overeen komen met moedwillig met een verkrachter naar huis gaan omdat hij je een kopje koffie aanbiedt.

Verder; iedereen aan exact het zelfde kale mobieltje, allemaal de zelfde auto, enz. Van overheidswege aan iedereen verstrekt natuurlijk; anders krijg je jaloerse mensen die misschien wel gaan stelen.
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Dank je. Waarom ga je niet in op het feit dat een vrouw in burka in Afghanistan net zo veel (of waarschijnlijk wel meer) kans loopt verkracht te worden als een vrouw die hier rond loopt in uitdagende kleding?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:54:02 #171
13462 BansheeBoy
pi_71817976
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:51 schreef Frezer het volgende:
Dank je. Waarom ga je niet in op het feit dat een vrouw in burka in Afghanistan net zo veel (of waarschijnlijk wel meer) kans loopt verkracht te worden als een vrouw die hier rond loopt in uitdagende kleding?
Als een vrouw daar in die hoedanigheid verkracht wordt kunnen we haar niets kwalijk nemen, het is de ziekte van de man in kwestie.

²
pi_71818000
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als een vrouw daar in die hoedanigheid verkracht wordt kunnen we haar niets kwalijk nemen, het is de ziekte van de man in kwestie.

²
Had ze maar niet buiten moeten komen.

Maar goed het feit dat er inbrekers zijn betekent natuurlijk niet dat iedereen van z'n huis een Fort Knox dient te maken en dat is nou precies analoog wat onze relitrolletjes hier met betrekking tot verkrachting suggereren.
pi_71818043
quote:

²
Oh dan wel?
Het is in alle gevallen 'de ziekte van de man in kwestie'
pi_71818176
quote:

[..]

²
Ik vind een sensueel geklede vrouw veel spannender dan een naakte vrouw.. Zou dan een volledig ingepakte vrouw niet veel verleidelijker zijn?
Zijn vrouwen daadwerkelijk veiliger in landen waar ze er zo bij lopen?

Overigens vind ik niet dat de gelegenheid de dief maakt.. Als ik het erg gemakkelijk maak voor een inbreker, heeft ie nog steeds niet in te breken..
pi_71818206
Ow en natuurlijk dagen alle vrouwen die een burka dagen hun man uit tot lichamelijke mishandeling; immers kan hij er makkelijker ongestaft mee wegkomen aangezien nieman kan zien dat ze een blauw oog heeft, .
pi_71818306
quote:

[..]

²
In Afganistan wordt de vrouw gestenigd nadat ze is verkracht en krijgt de dader een aai over z'n bol.
pi_71818314
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:01 schreef Frezer het volgende:
Ow en natuurlijk dagen alle vrouwen die een burka dagen hun man uit tot lichamelijke mishandeling; immers kan hij er makkelijker ongestaft mee wegkomen aangezien nieman kan zien dat ze een blauw oog heeft, .
Dát is het! een burka verhult de striemen en de blauwe plekken!
pi_71818355
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

In Afganistan wordt de vrouw gestenigd nadat ze is verkracht en krijgt de dader een aai over z'n bol.
Eigenlijk zegt ons trolletje hier ook dat ingeval een vrouw met hoge hakken of schaarse kleding verkracht wordt, het haar eigen schuld is. Je zou dan zelfs zo ver kunnen gaan om degene met schuld te straffen, zoals in die landen inderdaad gebeurd.
pi_71818444
quote:

[..]

²
Nou, die vlieger gaat niet altijd op, in sommige van die landen wordt de vrouw gestenigd omdát ze door zo'n sicko verkracht is. Dus krijgt de vrouw-ondanks haar passende kledij- alsnog de schuld.

Edit: het staat hierboven al.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:12:46 #180
116015 SicSicSics
pi_71818484
quote:
Dat komt omdat ze daar volgens andere standaarden leven. Daar ben je al een hoer als je als vrouw zonder man over straat gaat, ongeacht hoeveel kleren je aan hebt.

Dit is dan ook weer niet de schuld van de man, maar is het de ondeugendheid van de vrouw die de verkrachting geïnitieerd heeft.
Fine, fuck you then!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:20:35 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_71818738
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kun je niet lezen?
De kans is nu eenmaal groter om drie uur in de nacht op bepaalde plekken als je alleen bent.
Ik zeg nergens dat je buiten die tijd niks kan gebeuren.
Ik betwijfel of dat zo is. Op die bepaalde plekken is het ook vanzelf weer rustiger, waardoor er minder potentiële verkrachters rond lopen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:15:58 #182
13462 BansheeBoy
pi_71820272
quote:

[..]

As je dit echt gelooft wil ik je echt wel een keer uitnodigen voor een consult. Dit is natuurlijk verre van de natuurgetrouwe realiteit. Dit neemt echter niet weg dat ik het apprecieer dat je je best doet.

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:21:51 #183
13462 BansheeBoy
pi_71820451
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:56 schreef vanhal het volgende:

[..]

Oh dan wel?
Het is in alle gevallen 'de ziekte van de man in kwestie'
Klopt, dit ben je gelukkig met me eens, laten we dit als uitgangspunt nemen. Een vrouw moet derhalve wel goed weten welke signalen ze uitzendt en hier dus zorgvuldig mee omgaan. Een schaars geklede sensueel zal eerder "pak me" uitstralen dan een degelijke geklede (jonge) dame.

Signalen, daar gaat het om, én om human interest.

²
pi_71820474
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:

As je dit echt gelooft wil ik je echt wel een keer uitnodigen voor een consult. Dit is natuurlijk verre van de natuurgetrouwe realiteit. Dit neemt echter niet weg dat ik het apprecieer dat je je best doet.

²
Ok, dan neem ik jou een keer mee naar buiten, want de voorbeelden die jij te pas en te onpas schetst zijn natuurlijk ook verre van de natuurgetrouwe realiteit.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:26:42 #185
13462 BansheeBoy
pi_71820602
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:22 schreef vanhal het volgende:

[..]

Ok, dan neem ik jou een keer mee naar buiten, want de voorbeelden die jij te pas en te onpas schetst zijn natuurlijk ook verre van de natuurgetrouwe realiteit.
Dit is een pleonasme, maar dat terzijde. De voorbeelden die ik aanhaal laten slechts parallellen zien, natuurlijk gaan veel voorbeelden niet voor 100% op. Ik mag aannemen dat we wel zo volwassen zijn om dit door te hebben, me dunkt.

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:28:49 #186
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71820656
Ik zeg nogsteeds het is helemaal niet seksistisch, want vrouwen vinden hoge hakken zelf (de meesten danl) ook geweldig!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_71820668
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:26 schreef BansheeBoy het volgende:

Dit is een pleonasme, maar dat terzijde.
Ja dus? Jij kwam ermee
quote:
De voorbeelden die ik aanhaal laten slechts parallellen zien, natuurlijk gaan veel voorbeelden niet voor 100% op. Ik mag aannemen dat we wel zo volwassen zijn om dit door te hebben, me dunkt.

²
De voorbeelden die je aanhaalt zijn onzinnig en niet reeel. Het doet mij vermoeden dat je weinig met de realiteit in aanraking komt, met andere woorden, ik betwijfel of je wel eens buiten de deur komt.
pi_71822415
quote:

[..]

²
Flikker toch eens op met je interessante woordkeuze.
Volgens mij ben je niet eens een moslim, maar een troll die hier al jaren actief is.
pi_71822535
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Volgens mij ben je niet eens een moslim, maar een troll die hier al jaren actief is.
ja hehe
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:36:31 #190
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_71822612
BSB communiceert tenminste nog op waardige wijze.
pi_71822671
Ja, maar dat is typerend voor een typetje/kloon/troll. Op die manier is zo'n user moeilijker aan te pakken door moderatie. Altijd correct blijven, dan kunnen ze je daar in ieder geval niet op pakken.
pi_71822918
Het TUC is in Engeland altijd een bolwerk geweest van hele of halve communisten. Ze hadden in de jaren '70 zelfs de macht in handen (bepaalden wie er in de Labour regering mochten zitten). Gelukkig heeft Margareth Thatcher, die ijzeren dame mét hoge hakken en handtasje, die macht gebroken.

Trouwens dat communisten geen verstand van mode hebben bewijzen hun grote roergangers Mao en Stalin wel:

pi_71822930
quote:

[..]

²
Je wilt toch niet beweren dat jij psycholoog oid bent? Ik verwacht jou eerder op de bank dan achter het bureau.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:12:01 #194
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71823521
Een verbod op teenslippers en leggings lijkt me meer voor de hand liggend.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:19:27 #195
13462 BansheeBoy
pi_71823692
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat? We hebben toch een normaal debat/discours?

²
pi_71824699
Maar vertel Banshee, jouw ideale samenleving is er één waarin iedereen zoveel mogelijk gelijk is en het zelfde bezit heeft?

Overigens is het hele verkrachting verhaal natuurlijk enorm offtopic, aangezien het aantal verkrachtingen in een kantooromgeving erg gering is.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:00:50 #197
219969 Ghazi
pi_71824860
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:55 schreef Frezer het volgende:

Overigens is het hele verkrachting verhaal natuurlijk enorm offtopic, aangezien het aantal verkrachtingen in een kantooromgeving erg gering is.
Verkrachting is natuurlijk een extreem voorbeeld. Maar ongewenste intimiteiten en aanrandingen zijn heus niet zo ongebruikelijk op de werkvloer.

Een deel van de zedendelicten zou fors verminderd kunnen worden door wat minder sensueel te kleden.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:01:30 #198
13462 BansheeBoy
pi_71824880
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:55 schreef Frezer het volgende:
Maar vertel Banshee, jouw ideale samenleving is er één waarin iedereen zoveel mogelijk gelijk is en het zelfde bezit heeft?
Heldere vraag, netjes en degelijk geformuleerd. Het antwoord: mijn ideale samenleving is waarin iedereen (tot op zekere hoogte) rekening met elkaar houdt, met elkaars wensen, behoeftes én "zwaktes". We hebben het hier niet over wiskunde of andere mathematiek dus vandaar de lichte slag om de arm. Ja. Wat heeft een vrouw eraan om een erectie te activeren bij een wildvreemde man?

Zoals ik reeds eerder ter woorden bracht: human interest dus.

²
pi_71825929
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:00 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Verkrachting is natuurlijk een extreem voorbeeld. Maar ongewenste intimiteiten en aanrandingen zijn heus niet zo ongebruikelijk op de werkvloer.

Een deel van de zedendelicten zou fors verminderd kunnen worden door wat minder sensueel te kleden.
Het eerste deel van je antwoord kan ik me in vinden, deel twee zou je imho mogen onderbouwen met cijfers voordat je daar een uitspraak over kunt doen.
pi_71826222
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heldere vraag, netjes en degelijk geformuleerd. Het antwoord: mijn ideale samenleving is waarin iedereen (tot op zekere hoogte) rekening met elkaar houdt, met elkaars wensen, behoeftes én "zwaktes". We hebben het hier niet over wiskunde of andere mathematiek dus vandaar de lichte slag om de arm. Ja. Wat heeft een vrouw eraan om een erectie te activeren bij een wildvreemde man?

²
kee, geen hakken meer dus. Die arme pedofielen moeten we ook rekening mee houden, alle kindertjes van straat?

Imho is de ene zwakte de andere niet. Iemand die verkracht heeft een dusdanige tik van de molenwiek dat de samenleving tegen hem beschermd moet worden, niet andersom. Met een dusdanige tik zal je namelijk the next best thing pakken; en dan lopen vrouwen met platte schoenen en een burka net zo veel risico. Zie mijn voorbeeld van afghanistan waar óók vrouwen worden verkracht.

als een vrouw erecties wil activeren ( ) bij mannen zonder verder iets te willen is het aan die mannen om daar verder op een fatsoenlijke manier mee om te gaan; kijk er naar of negeer het, wat je wil, maar je gaat je niet als een holbewoner gedragen. Human interest dus.
pi_71826273
quote:

[..]

²
Ik zie weinig tot geen andere users die het met je eens zijn. Dus het lijkt er eerder op dat we rekening moeten houden met jou dan dat we rekening moet houden met elkaars wensen.
pi_71826416
Ik krijg ook echt erecties van hoge hakken. !
pi_71826791
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vind een sensueel geklede vrouw veel spannender dan een naakte vrouw.. Zou dan een volledig ingepakte vrouw niet veel verleidelijker zijn?

Overigens vind ik niet dat de gelegenheid de dief maakt.. Als ik het erg gemakkelijk maak voor een inbreker, heeft ie nog steeds niet in te breken..
Waarom reageert BSB hier niet op?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:23:48 #204
13462 BansheeBoy
pi_71826933
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom reageert BSB hier niet op?
Nogmaals voor de duidelijkheid, een dief mag nooit stelen, een popuul nooit verkrachten. Dat zijn jullie gelukkig met me eens. Er zijn echter situaties waarin je het ze niet makkelijk moet maken: slot op fiets, degelijke kledij op vrouw (én man).

²
pi_71826975
Nou met sloten op je fiets zijn we toch eik al waaayyyyy beyond hoe het zou moeten zijn toch. Blijf met je tyfusklauwen gewoon van een ander zijn spullen af, heb je ook geen slot nodig.
pi_71827000
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:23 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat zijn jullie gelukkig met me eens.
Dit is trol gedrag

Die 2 punten die jij noemt zijn geen punten die jij hebt aangedragen, dus ik ben het niet met jou eens, jij bent het met mij eens.
pi_71827060
quote:

[..]

Wat heeft een vrouw eraan om een erectie te activeren bij een wildvreemde man?

Misschien vindt een vrouw dat spannend, en is het een compliment voor de desbetreffende vrouw?
Misschien vindt een man het ook wel leuk om een vrouw te zien die zo sensueel is dat hij er een erectie van krijgt?
Misschien leidt het zien van een mooie vrouw niet direct tot een erectie?

Jongen, wat zul jij een moreel probleem hebben met bv. het topic Userfoto's.. Het moet volkomen a-moreel voor je zijn.
En volgens jouw manier van redeneren erg frustrerend voor de mannen in kwestie.. Er worden daar achter elkaar erecties verwekt bij mannen die onmogelijk bij de afgebeelde vrouwen kunnen komen.
Toch beleven beide geslachten er kennelijk veel plezier aan. Ergo: Er is hier meer in het spel dan blinde voortplantingsdrift. Mensen vinden het leuk om elkaar leuk te vinden.
Ook flirten is zoiets, het schijnt gezond te zijn. Goed voor je ego enzo.. Terwijl mensen die flirten verder vaak niets van elkaar willen.
Menselijke interactie is veel genuanceerder dan dat jij het voorstelt.

Als ik je een persoonlijke vraag mag stellen: Wat vindt je vrouw van je wereldvreemde ideeën? Hoe gaat zij gekleed? En hebben jullie kinderen, en hoe voed je die op?
Ok, dat zijn er vier.. Maar vooruit..
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:28:39 #208
13462 BansheeBoy
pi_71827075
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:26 schreef vanhal het volgende:
Die 2 punten die jij noemt zijn geen punten die jij hebt aangedragen, dus ik ben het niet met jou eens, jij bent het met mij eens.
Mooi, ik heb dit nl. al een aantal keren geroepen. Ik ben voor duidelijkheid, ik zie nl. dat er steeds weer posts komen met min of meer dezelfde strekking, vandaar. Maar wat dit aangaat zitten we inderdaad op één lijn.

²
pi_71827090
quote:

[..]

Nogmaals voor de duidelijkheid, een dief mag nooit stelen, een popuul nooit verkrachten. Dat zijn jullie gelukkig met me eens. Er zijn echter situaties waarin je het ze niet makkelijk moet maken: slot op fiets, degelijke kledij op vrouw (én man).

²
Ik zal mijn vriendin snel van een kuisheidsgordel voorzien..
pi_71827100
heb je vakantie ofzo ?.ga elders trollen..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71827121
quote:

[..]

²
en de rest van mijn post?
pi_71827124
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:28 schreef BansheeBoy het volgende:

Mooi, ik heb dit nl. al een aantal keren geroepen. Ik ben voor duidelijkheid, ik zie nl. dat er steeds weer posts komen met min of meer dezelfde strekking, vandaar. Maar wat dit aangaat zitten we inderdaad op één lijn.

²
Nee hoor, jij en ik liggen nooit op 1 lijn.
pi_71827159
Zou dit je dan weer van je erectie afhelpen BSB?

pi_71827247
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:25 schreef Modus het volgende:
Nou met sloten op je fiets zijn we toch eik al waaayyyyy beyond hoe het zou moeten zijn toch. Blijf met je tyfusklauwen gewoon van een ander zijn spullen af, heb je ook geen slot nodig.
Als je er goed over nadenkt is onze samenleving idd. diep gezonken.

Eigenlijk is de vergelijking met een vrouw belachelijk: Zij zou zich kuis moeten kleden, zoals we veronderstelt worden om onze fietsen op slot te doen. Zodat ze moeilijker gestolen kunnen worden..
Dat impliceert dat een vrouw bezit is. Is dat eigenlijk niet heel erg kwalijk?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:39:34 #215
13462 BansheeBoy
pi_71827393
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:03 schreef Modus het volgende:
Ik krijg ook echt erecties van hoge hakken. !
Het gaat uiteraard om het totaalplaatje, zoals jij het hier plaatst ridiculiseer jij de boel. Ofschoon ik je reactie wel op waarde weet te schatten.

²
pi_71827511
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Misschien vindt een vrouw dat spannend, en is het een compliment voor de desbetreffende vrouw?
Misschien vindt een man het ook wel leuk om een vrouw te zien die zo sensueel is dat hij er een erectie van krijgt?
Misschien leidt het zien van een mooie vrouw niet direct tot een erectie?

Jongen, wat zul jij een moreel probleem hebben met bv. het topic Userfoto's.. Het moet volkomen a-moreel voor je zijn.
En volgens jouw manier van redeneren erg frustrerend voor de mannen in kwestie.. Er worden daar achter elkaar erecties verwekt bij mannen die onmogelijk bij de afgebeelde vrouwen kunnen komen.
Toch beleven beide geslachten er kennelijk veel plezier aan. Ergo: Er is hier meer in het spel dan blinde voortplantingsdrift. Mensen vinden het leuk om elkaar leuk te vinden.
Ook flirten is zoiets, het schijnt gezond te zijn. Goed voor je ego enzo.. Terwijl mensen die flirten verder vaak niets van elkaar willen.
Menselijke interactie is veel genuanceerder dan dat jij het voorstelt.

Als ik je een persoonlijke vraag mag stellen: Wat vindt je vrouw van je wereldvreemde ideeën? Hoe gaat zij gekleed? En hebben jullie kinderen, en hoe voed je die op?
Ok, dat zijn er vier.. Maar vooruit..
Geweldig
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:45:50 #217
13462 BansheeBoy
pi_71827577
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:30 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee hoor, jij en ik liggen nooit op 1 lijn.
Net waren we het nog eens. Je droeg dezelfde argumenten als ik aan. Een dief mag nooit stelen, een popuul nooit verkrachten. Als jij dat ook vindt, wat ik toch wel mag aannemen, dan ben je het dus met me eens en zitten we op één lijn. Ja toch?

²
pi_71827663
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:

Net waren we het nog eens. Je droeg dezelfde argumenten als ik aan. Een dief mag nooit stelen, een popuul nooit verkrachten. Als jij dat ook vindt, wat ik toch wel mag aannemen, dan ben je het dus met me eens en zitten we op één lijn. Ja toch?

²
Jij bent het misschien met 1 ding wel met me eens, op 1 lijn liggen zullen we nooit. Daarvoor heb jij in mijn ogen geen goede (lees: gezonde) kijk op de realiteit.
pi_71829384
http://www.nu.nl/algemeen(...)van-zedendelict.html

Dat was vast die vrouw met dat korte rokje en die hoge hakken!
pi_71829456
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:44 schreef bloodymary het volgende:

pi_71829955
Prachtig hoe die BackStreetBoy rukker in de pan word gehakt!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:30:47 #222
13462 BansheeBoy
pi_71831005
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:44 schreef bloodymary het volgende:

Bedankt voor het ondersteunende bewijs, dit noem ik de uitzondering die de regel bevestigd. Wel wil ik mijn medeleven betuigen voor het slachtoffer, want dit kan natuurlijk echt niet.

Terugrijdend vanuit mijn werk hoorde ik betreffend bericht, ik wilde het bij thuiskomst meteen posten. Je was gelukkig eerder. Dank daarvoor.

²
pi_71831463
Ach jongen, zwets toch niet zo, wat nou uitzondering die de regel bevestigt? Gewoon regel die de regel bevestigt.

Graag gedaan hoor, slijmjurk.
pi_71831962
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:41 schreef bloodymary het volgende:
Ach jongen, zwets toch niet zo, wat nou uitzondering die de regel bevestigt? Gewoon regel die de regel bevestigt.

Graag gedaan hoor, slijmjurk.
't is allemaal onderdeel van het typetje, op zo'n manier zoals hij reageert.

Op de correcte manier zoals hij reageert gaan anderen geirriteerd reageren, met als gevolg dat anderen zich in de discussie gaan verlagen tot scheldpartijen, en waarmee hij 'gewonnen' heeft. Hij blijft immers correct en netjes in de discussie, los van wat zijn inhoudelijke boodschap is. Dat laatste (z'n inhoudelijke boodschap) is trouwens bijzaak, het is onderdeel van zijn typetje.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:57:25 #225
13462 BansheeBoy
pi_71832162
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:53 schreef vanhal het volgende:

[..]

't is allemaal onderdeel van het typetje, op zo'n manier zoals hij reageert.
Even tussendoor, ik zit naar Oranje te kijken, ik begin me toch steeds meer af te vragen wat de inzet is van vrouwen om het steeds bonter te maken, onder het mom van "less is more" moet alles maar kunnen?

Laatst reed een man tegen mijn auto aan, gevolg: schade aan mijn bolide van de zaak. Wat denk je dat de oorzaak is? Er kwam van links een sensuele dame en hij "vergat" naar rechts te kijken.

²
pi_71832324
He da's toevallig, had ik laatst ook. Ik stopte voor een auto van rechts en die reed zo de weg op tegen een auto die voor hem van rechts kwam. Ik schrok wel, want ik zat net een beetje onderuit gezakt in de auto met een been op het dashboard.
pi_71832393
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bedankt voor het ondersteunende bewijs, dit noem ik de uitzondering die de regel bevestigd. Wel wil ik mijn medeleven betuigen voor het slachtoffer, want dit kan natuurlijk echt niet.
Ik heb nog altijd geen ondersteunend bewijs gezien waaruit een verband blijkt tussen kleding/aantrekkelijkheid en aantal verkrachtingen, .

Andere vraag, vind je dat betreffend heerschap anders gestraft zou moeten worden wanneer het slachtoffer een jongedame was geweest die een kort rokje en hoge hakken droeg?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:04:54 #228
13462 BansheeBoy
pi_71832437
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:41 schreef bloodymary het volgende:
Redelijk, redelijk. Dit is nu het 2de topic wat over dit onderwerp gaat and we've never been more close, me dunkt. Ik gun vrouwen hun vrijheid, laat daar geen twijfel over bestaan, ik ben getrouwd en weet dus hoe vrouwen hier op gesteld zijn. Echter: we zijn doorgeschoten, alles moet maar kunnen, zonder gêne activeren vrouwen de pants van wildvreemde mannen. We weten allemaal waar Abraham de mosterd haalt, geen probleem dus.

²
pi_71832523
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik gun vrouwen hun vrijheid, laat daar geen twijfel over bestaan, ik ben getrouwd en weet dus hoe vrouwen hier op gesteld zijn.
Haha, jij bent echt gek! Deze regel is zo eng als je die goed leest....
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:08:24 #230
13462 BansheeBoy
pi_71832552
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:03 schreef Frezer het volgende:
Andere vraag, vind je dat betreffend heerschap anders gestraft zou moeten worden wanneer het slachtoffer een jongedame was geweest die een kort rokje en hoge hakken droeg?
Meer dan uitstekende vraag, dank je. Neen, ik vind dat de dader altijd de dader blijft en hoe dan ook gestraft moet worden zonder verzachtende omstandigheden. Ofschoon een vrouw uiteraard in staat is her en der hitsigheid te activeren blijf ik het ook de verantwoordelijkheid van de man vinden om hier verstandig mee om te gaan. Mijn hele standpunt is er juist gebaseerd om de vrouw te beschermen. Ja? Ja dat voornl.

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:30:08 #231
13462 BansheeBoy
pi_71833355
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat ik me zorgen om ze maak, en de eventuele daders van aanrandingen en sensuele intimiteiten, wil ik allemaal voorkomen.

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:00:37 #232
pi_71834471
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:

Mijn hele standpunt is er juist gebaseerd om de vrouw te beschermen.
Dan moet je verkrachters aanpakken, niet vrouwen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:02:35 #233
13462 BansheeBoy
pi_71834527
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan moet je verkrachters aanpakken, niet vrouwen.
Het mes snijdt aan 2 kanten. Je kan als vrouw het gedrag van een ander niet veranderen, wel dat van je zelf.

²
pi_71834610
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het mes snijdt aan 2 kanten. Je kan als vrouw het gedrag van een ander niet veranderen, wel dat van je zelf.

²
Dus een vrouw moet haar gedrag veranderen om ervoor te zorgen dat ze geen lust opwekt bij mannen?
En met gedrag veranderen bedoel je dat een vrouw een niqaab of burka aan moet?
Dan leg je dus de verantwoordelijkheid weer bij de vrouwen en zeg je eigenlijk dat mannen willoze slachtoffers zijn van hun lusten.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:08:19 #235
13462 BansheeBoy
pi_71834693
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:05 schreef Lavenderr het volgende:

Dan leg je dus de verantwoordelijkheid weer bij de vrouwen en zeg je eigenlijk dat mannen willoze slachtoffers zijn van hun lusten.
Oké, ik heb het maar 34 keer geroepen, nog één keer.

- Een man moet verstandig omgaan met certain "activaties"
- Verkrachting is nooit goed te praten
- Vrouwen/Sensuelen moeten verstandig omgaan met hun tools

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:08:38 #236
pi_71834705
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kan vrouwen ook niet zo veranderen dat ze geen rokjes meer dragen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:10:25 #237
13462 BansheeBoy
pi_71834760
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan vrouwen ook niet zo veranderen dat ze geen rokjes meer dragen.
Exact, dat moet vanuit hun zelf komen. Ik kan slechts mijn adviezen geven, ze zijn goed bedoeld.

²
pi_71835047
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Exact, dat moet vanuit hun zelf komen. Ik kan slechts mijn adviezen geven, ze zijn goed bedoeld.

²
Ik blijf me toch echt kleden zoals ik zelf wil hoor, al jouw 'goede' adviezen ten spijt.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:20:42 #239
13462 BansheeBoy
pi_71835088
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik blijf me toch echt kleden zoals ik zelf wil hoor, al jouw 'goede' adviezen ten spijt.
Dat is je goed recht, uiteraard. Maar je weet nu wel dat ik het beste met je voor heb. Ik zou het niet fijn vinden als je zou worden aangerand o.i.d vanwege een onwillige activatie ergens.

²
pi_71835158
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is je goed recht, uiteraard. Maar je weet nu wel dat ik het beste met je voor heb. Ik zou het niet fijn vinden als je zou worden aangerand o.i.d vanwege een onwillige activatie ergens.

²
Je bent er toch niet zo 1 die zegt dat een vrouw zich maar niet zo hoerig moet kleden als ze niet aangerand wil worden he?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:26:02 #241
13462 BansheeBoy
pi_71835240
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:23 schreef McKillem het volgende:

[..]

Je bent er toch niet zo 1 die zegt dat een vrouw zich maar niet zo hoerig moet kleden als ze niet aangerand wil worden he?
Dag McKillem, welkom. Lees het topic aub even door. Ik wil gerust het debat met je aan. Alleen nu heb je geen voorkennis, en dat is niet helemaal eerlijk.

Ik spreek je zo.

²
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:26:04 #242
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71835241
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:23 schreef McKillem het volgende:

[..]

Jawel, en de zedigheid van een vrouw wordt bepaald door een man, precies zoals een goed moslima betaamd.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71835466
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dag McKillem, welkom. Lees het topic aub even door. Ik wil gerust het debat met je aan. Alleen nu heb je geen voorkennis, en dat is niet helemaal eerlijk.

Ik spreek je zo.

²
Je kan ook gewoon ja of nee antwoorden in plaats van mij 2 topics vol hogehakken-gedoe te laten lezen wat inhouderlijk, gezien het discussieonderwerp "hoge hakken verbieden", helemaal nergens over zal gaan ook nog.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:47:44 #244
13462 BansheeBoy
pi_71835802
Dag McKillem, je zal waarschijnlijk nog niet klaar zijn met inlezen. Maar ik kan je wel vast je vraag beantwoorden, het antwoord is uiteraard nee. De fundering hiervoor zul je vast wel zijn tegengekomen.

Tot straks.

²
pi_71835829
quote:

[..]

²
Ik ben er niet van overtuigd dat je het beste met me voor hebt.
Heb eerder het idee dat je die 'arme' mannen wilt beschermen voor de verderfelijke invloed van sexy vrouwen. Met in je achterhoofd het idee dat elke man zich stort op elke vrouw die in jouw ogen niet zedig gekleed gaat. En ja, dat vind ik kwalijk. Je hebt geen vertrouwen in mannen en al helemaal niet in vrouwen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:50:54 #246
13462 BansheeBoy
pi_71835895
In dat geval kan ik je gerust stellen waarde Lavenderr, want het ligt genuanceerder dan dat. Neem de post waarop je reageert maar als uitgangspunt, immers: ik ben het die mijn intenties het best weet.

²
pi_71835961
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Dag McKillem, je zal waarschijnlijk nog niet klaar zijn met inlezen. Maar ik kan je wel vast je vraag beantwoorden, het antwoord is uiteraard nee. De fundering hiervoor zul je vast wel zijn tegengekomen.

Tot straks.

²
Je geeft ergens in je laatste posts aan het niet te vinden.
Prima leuk en aardig. (en gelukkig)
Maar alles wat je opschrijft van pagina 1 tot en met pagina 4 neigt er ernstig sterk naar. Ik vind het ergens zelfs ongelovelijk communistisch.
Jij ziet de vrouw het liefste ten allertijde in winterkleding lopen, of gewoon in een burka, want stel je voor zeg die tools van ze.

Bij hoge hakken wil ik niet eens beginnen met discussieren want dat is gewoon doodnormaal schoeisel en kan je alleen wat mee doen als je een voetfetisj hebt.
pi_71835986
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:
In dat geval kan ik je gerust stellen waarde Lavenderr, want het ligt genuanceerder dan dat. Neem de post waarop je reageert maar als uitgangspunt, immers: ik ben het die mijn intenties het best weet.

²
Dat begrijp ik BansheeBoy, maar jij moet ook begrijpen dat sommige aanrandingen ook plaatsvinden terwijl die vrouwen absoluut niet sexy gekleed gaan, integendeel zelfs.
pi_71836040
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat begrijp ik BansheeBoy, maar jij moet ook begrijpen dat sommige aanrandingen ook plaatsvinden terwijl die vrouwen absoluut niet sexy gekleed gaan, integendeel zelfs.
De kleding van de vrouw is irrelevant in die disucussie.
Punt.

Je kan wel aanstoot nemen aan een trui met een extreme V hals ofzo, maar zelfs als ze naakt over straat gaat blijf je er met de poten van af.
pi_71836071
quote:

[..]

²
Dus het is erger als een lelijke, niet seksueel aantrekkelijke vrouw verkracht wordt, dan als een mooie (dan wel) seksueel aantrekkelijke vrouw kapotgescheurd wordt?

Dan zal je hier wel geen problemen mee hebben zeker?

Man (21) misbruikt bejaarde (93)
Nuenen - De politie van Eindhoven heeft woensdagochtend een 21-jarige man uit Nuenen aangehouden voor een zedendelict waarvan een 93-jarige vrouw slachtoffer is geworden.

De verdachte was sinds een jaar werkzaam in zorgcentrum Brunswijck in stadsdeel Woensel-Zuid. De vrouw, die lijdt aan dementie, woont in dit tehuis.

De man werd in de nacht van dinsdag op woensdag op heterdaad betrapt door een collega in „een grensoverschrijdende situatie”, zei een woordvoerder van Vitalis WoonZorg Groep, de exploitant van het zorgcentrum. Er zijn volgens hem geen aanwijzingen dat de man zich eerder schuldig heeft gemaakt aan een zedendelict in het tehuis.

http://www.telegraaf.nl/b(...)bejaarde__93___.html

Had ze maar niet zo'n geile stola aan moeten trekken
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 12 augustus 2009 @ 23:57:38 #251
13462 BansheeBoy
pi_71836077
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dit stadium zijn we al voorbij. Dat hebben we allang en breed besproken, reeds. Laten we zeggen dat er gemiddeld 1000 aanrandingen per dag plaatsvinden. Ik weet zeker dat als vrouwen wat zorgvuldiger omgaan met hun tools en niet zomaar her en der geslachtsdelen van tegengestelde sexe activeren dat we dit aantal zo richting 665 kunnen brengen (ruwe schatting).

En wat is dan het probleem? Niet, dat is een win-win situatie.

²
pi_71836152
Ik geloof niet dat deze discussie tot een gezamenlijke conclusie zal leiden...
pi_71836221
Ik ben trouwens zelf ook een keer aangerand, lang geleden en toen had ik gewoon een spijkerbroek, platte laarzen en een jas aan (die ik dicht had). De betreffende persoon kwam op een parkeerplaats op mij af en pakte me bij mijn tieten. Toen schopte ik hem (met mijn platte laarzen) en liep hij weg en riep nog keihard "vuile hoer".
pi_71836232
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar dit stadium zijn we al voorbij. Dat hebben we allang en breed besproken, reeds. Laten we zeggen dat er gemiddeld 1000 aanrandingen per dag plaatsvinden. Ik weet zeker dat als vrouwen wat zorgvuldiger omgaan met hun tools en niet zomaar her en der geslachtsdelen van tegengestelde sexe activeren dat we dit aantal zo richting 665 kunnen brengen (ruwe schatting).

²
Nu kan ik heel veel zeggen, maar ik doe het niet. Want ik ben woedend en dan is het beter om dat niet te doen.
Laat ik het hypothetisch houden.
Een vrouw, op weg naar haar werk in het uniform wat ze moet dragen voor haar werk, wordt aangerand door twee jongens, die haar van haar fiets trekken en hun gang gaan met haar.

Heefi die vrouw daar om gevraagd, heeft die vrouw daar aanleiding toe gegeven? Ik dacht het niet.
Maar dit is dus hypothetisch.
pi_71836247
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Dat is helemaal geen win win.
Een vrouw die niet meer kan aantrekken wat ze graag aantrekken om een paar van die bavianen met een permanente erectie noem ik absoluut geen win.
Er zijn ook vrouwen die geil worden van moslims met baarden. Gaan we nou die baarden er af scheren in het kader van die fictieve win win?
pi_71836278
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus het is erger als een lelijke, niet seksueel aantrekkelijke vrouw verkracht wordt, dan als een mooie (dan wel) seksueel aantrekkelijke vrouw kapotgescheurd wordt?

Nuenen - De politie van Eindhoven heeft woensdagochtend een 21-jarige man uit Nuenen aangehouden voor een zedendelict waarvan een 93-jarige vrouw slachtoffer is geworden.

De verdachte was sinds een jaar werkzaam in zorgcentrum Brunswijck in stadsdeel Woensel-Zuid. De vrouw, die lijdt aan dementie, woont in dit tehuis.

De man werd in de nacht van dinsdag op woensdag op heterdaad betrapt door een collega in „een grensoverschrijdende situatie”, zei een woordvoerder van Vitalis WoonZorg Groep, de exploitant van het zorgcentrum. Er zijn volgens hem geen aanwijzingen dat de man zich eerder schuldig heeft gemaakt aan een zedendelict in het tehuis.

Nog even voor Bansheeboy.

Ben benieuwd.

pi_71836287
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:02 schreef bloodymary het volgende:
Ik ben trouwens zelf ook een keer aangerand, lang geleden en toen had ik gewoon een spijkerbroek, platte laarzen en een jas aan (die ik dicht had). De betreffende persoon kwam op een parkeerplaats op mij af en pakte me bij mijn tieten. Toen schopte ik hem (met mijn platte laarzen) en liep hij weg en riep nog keihard "vuile hoer".
Hulde aan jou en je trapactie.
pi_71836323
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:04 schreef McKillem het volgende:

Er zijn ook vrouwen die geil worden van moslims met baarden. Gaan we nou die baarden er af scheren in het kader van die fictieve win win?
Iraanse moslima's in chador die verkracht worden door perverse moslims die "alles wat onder die doek zit, wel uitermate spannend vinden".

pi_71836324
Nou ja, dat is gewoon je eerste reactie. Ik vond het maar een vreemde actie van die man.
pi_71836358
[quote]Op donderdag 13 augustus 2009 00:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iraanse moslima's in chador die verkracht worden door perverse moslims die "alles wat onder die doek zit, wel uitermate spannend vinden".
[/quote

Een paar weken geleden was ik op vakantie in het uiterste zuiden van Italie. In een van de appartementen waar we gelogeerd hebben hadden we televisie met heel veel kanalen waarvan zeker 30 kanalen met Arabische porno. Je lacht je echt dood wat je dan ziet. Naakte vrouwen met een doek om het hoofd en zo.
pi_71836477
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:09 schreef bloodymary het volgende:
[quote]Op donderdag 13 augustus 2009 00:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[/quote

Een paar weken geleden was ik op vakantie in het uiterste zuiden van Italie. In een van de appartementen waar we gelogeerd hebben hadden we televisie met heel veel kanalen waarvan zeker 30 kanalen met Arabische porno. Je lacht je echt dood wat je dan ziet. Naakte vrouwen met een doek om het hoofd en zo.
Toen ik door Teheran liep, werd er keihard geflirt door de vrouwen aldaar. Bloedmooi en met een doek om het hoofd. Stomme hoeren. Een beetje flirten met een Westerse man. Dan vragen ze er natuurlijk om.

pi_71836517
Je hebt er toch wel een paar een flinke, welverdiende veeg gegeven, hoop ik?
pi_71836561
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:15 schreef bloodymary het volgende:
Je hebt er toch wel een paar een flinke, welverdiende veeg gegeven, hoop ik?
Ik heb de religieuze politie benaderd en gezegd dat ze maar flink moeten ingrijpen tegen dit moreel verval. Ze zullen wel stokslagen gekregen hebben.

Zo lossen we dat op.

donderdag 13 augustus 2009 @ 00:21:55 #264
pi_71836704
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bejaarden verbieden!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 00:28:25 #265
13462 BansheeBoy
pi_71836868
Omdat ik nu voornl. vragen zie van dezelfde strekking, wat ik overigens niet erg rationeel vind daar we dit reeds tot in den treure hebben besproken. Het "je vraagt erom" argument wordt mij telkens in de mond gelegd, dit zeg ik nergens. Ik constateer slechts dat vrouwen veiliger zijn als ze hun scupltures verbergen daar ze dan geen seksuele prikkels activeren bij 3den, er zullen er altijd zijn die zelfs krols worden van een 90-jarige (lijk), maar dat is zo ridicuul, we horen beleid te maken op de regel en niet op een uitzondering.

²
pi_71836950
Dus als ze dat niet doen zijn ze minder veilig. Dan vragen ze er toch om?
pi_71836979
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik constateer slechts dat vrouwen veiliger zijn als ze hun scupltures verbergen daar ze dan geen seksuele prikkels activeren bij 3den,
Dat is aantoonbaar gelul. Verreweg de meeste mannen bespringen goedbedeelde Nederlandse vrouwen niet. En toch zijn zij bereid hun vrouwelijkheid te tonen.

Dat apen als jij dat wel willen, daar kunnen die vrouwen niets aan doen. Dat is het punt.

Over "beleid maken op uitzonderingen" gesproken. Uitgeluld.

donderdag 13 augustus 2009 @ 00:34:47 #268
13462 BansheeBoy
pi_71837013
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:31 schreef bloodymary het volgende:
Dus als ze dat niet doen zijn ze minder veilig. Dan vragen ze er toch om?
Dat ze dan minder veilig zijn is een feitelijke constatering, er om vragen doen ze pas als ze er echt om vragen (mondeling of in behaviour). Het ene hoeft het andere dus niet uit te sluiten.

²
  donderdag 13 augustus 2009 @ 00:40:25 #269
13462 BansheeBoy
pi_71837132
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is aantoonbaar gelul. Verreweg de meeste mannen bespringen goedbedeelde Nederlandse vrouwen niet. En toch zijn zij bereid hun vrouwelijkheid te tonen.

Dit klopt niet helemaal heb ik het idee.
quote:
Over "beleid maken op uitzonderingen" gesproken. Uitgeluld.
Exact! Pure wiskunde-retoriek mijnerzijds: zal een man eerder een aantrekkelijke vrouw aanranden of een onaantrekkelijke?

²
  donderdag 13 augustus 2009 @ 00:40:34 #270
111382 Ofyles2
pi_71837133
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Omdat ik nu voornl. vragen zie van dezelfde strekking, wat ik overigens niet erg rationeel vind daar we dit reeds tot in den treure hebben besproken. Het "je vraagt erom" argument wordt mij telkens in de mond gelegd, dit zeg ik nergens. Ik constateer slechts dat vrouwen veiliger zijn als ze hun scupltures verbergen daar ze dan geen seksuele prikkels activeren bij 3den, er zullen er altijd zijn die zelfs krols worden van een 90-jarige (lijk), maar dat is zo ridicuul, we horen beleid te maken op de regel en niet op een uitzondering.

²
Soms vraag ik me af of iedereen jouw gesprekken nog kan volgen. Het komt nergens vandaan en het gaat ook nergens toe.
pi_71837204
Jawel, het is prima te volgen. Maar hij slaat ook volkomen de plank mis. Maar toch vind ik het wel interessant om te lezen wat zulke mensen drijft.
pi_71837207
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit klopt niet helemaal heb ik het idee.
Nee, jouw ideeen zijn nogal verneukt, dat is het probleem.
Hoeveel verkrachtingen vinden er in Nederland plaats, Nederland, het land waar vrouwen er rondborstig voor uitkomen dat ze mooi en spannend zijn?
quote:
Exact! Pure wiskunde-retoriek mijnerzijds: zal een man eerder een aantrekkelijke vrouw aanranden of een onaantrekkelijke?

²
Wrong. 180 degrees.
Verkrachtende mannen zijn bang. Bang voor mooie, aantrekkelijke vrouwen. Daarom zullen ze hun lusten botvieren op juist minder mooie vrouwen, want ze denken dat dat makkelijkere prooien zijn.

donderdag 13 augustus 2009 @ 00:47:21 #273
13462 BansheeBoy
pi_71837281
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:43 schreef bloodymary het volgende:
Jawel, het is prima te volgen. Maar hij slaat ook volkomen de plank mis. Maar toch vind ik het wel interessant om te lezen wat zulke mensen drijft.
In de zin van dat ik een potentiële verkrachter ben? Ik mag toch hopen dat je dat niet bedoelt. Zal mijn vrouw een message vinden zeg.

²
  donderdag 13 augustus 2009 @ 00:52:43 #274
13462 BansheeBoy
pi_71837381
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:44 schreef El_Matador het volgende:

Verkrachtende mannen zijn bang. Bang voor mooie, aantrekkelijke vrouwen. Daarom zullen ze hun lusten botvieren op juist minder mooie vrouwen, want ze denken dat dat makkelijkere prooien zijn.
Dit klinkt zo uit de realiteit gegrepen, je hebt toch geen daderkennis hé? We hebben het hier telkens over verkrachtingen, maar ik bedoel uiteraard alle ongewenste sexuele initmidaties:

- verkrachting
- etc.
- Aanranding
- Verkeerde blikken (op werkvloer, bv. IT-er die even een pc onder het bureau moet weghalen en net iets te lang wegblijft naar je zin.)
- Aanrakingen (op ongewenste plekken bv. bips of schouder)

Mannen doen dit soort dingen voornl. bij "sappige" dames. Als vrouwen hier mee kunnen leven moeten ze het zelf weten.

²
  donderdag 13 augustus 2009 @ 00:54:36 #275
111382 Ofyles2
pi_71837417
BB, je moet wel heel erg vroom zijn.
pi_71837446
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Als vrouwen hier mee kunnen leven moeten ze het zelf weten.
Hehe we zijn er.

Als vrouwen met het risico op ongewenste intimiteiten kunnen leven, moeten ze het zelf weten.

Goed dat je overtuigd bent.

donderdag 13 augustus 2009 @ 00:58:26 #277
13462 BansheeBoy
pi_71837483
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hehe we zijn er.
Gelukkig zitten we nu op één lijn, zie je wel, het is geen schande om water bij de wijn te doen. Dat is het voordeel van oprecht debatteren.

²
pi_71840165
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Gelukkig zitten we nu op één lijn, zie je wel, het is geen schande om water bij de wijn te doen. Dat is het voordeel van oprecht debatteren.

²
Nee, je draait het weer om. Wij doen geen water bij de wijn, jij doet water bij de wijn.
pi_71840336
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit klinkt zo uit de realiteit gegrepen, je hebt toch geen daderkennis hé? We hebben het hier telkens over verkrachtingen, maar ik bedoel uiteraard alle ongewenste sexuele initmidaties:

- verkrachting
- etc.
- Aanranding
- Verkeerde blikken (op werkvloer, bv. IT-er die even een pc onder het bureau moet weghalen en net iets te lang wegblijft naar je zin.)
- Aanrakingen (op ongewenste plekken bv. bips of schouder)

Mannen doen dit soort dingen voornl. bij "sappige" dames. Als vrouwen hier mee kunnen leven moeten ze het zelf weten.

²
Waar precies de grens ligt is natuurlijk afhankelijk van je indiviuele normen. Imho ligt de grens ligt tussen kijken (verkeerde blikken, ) en ongewenste aanrakingen (=aanranding), en ik denk dat deze norm wel zo'n beetje in de hele westerse samenleving ongeveer daar ligt. Als je dit echt niet kun accepteren kun je beter opzoek gaan naar een samenleving die wel overeen komt met jouw normen.

Als een dame niet wil dat ze door mannen bekenen wordt moet ze zich idd maar anders gaan kleden. Maar wanneer het aanranding is geldt het "als vrouwen hiermee kunnnen leven" niet, de aanrander is fout.
pi_71840368
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:24 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nee, je draait het weer om. Wij doen geen water bij de wijn, jij doet water bij de wijn.
Dat is idd zijn discussie strategie; eerst extreme uitspraken doen en vervolgens nuance aanbrengen in een poging het er op te laten lijken dat zijn discussie tegenstanders het toch met hem/zijn extreme uitspraak eens zijn.
pi_71841084
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In de zin van dat ik een potentiële verkrachter ben? Ik mag toch hopen dat je dat niet bedoelt. Zal mijn vrouw een message vinden zeg.

²
Nee, dat was nog helemaal niet in me opgekomen. Ik bedoel mensen die zo over vrouwen denken als jij. Die denken dat ze vrouwen moeten beschermen en menen hiervoor bepaalde plichten en verboden op te moeten leggen. Die juist daarme vrouwen niet in hun waarde laten, terwijl ze zelf volledig in de veronderstelling zijn dat wel te doen.
pi_71841868
Ik ben geen expert maar ik dacht dat verkrachting vaak helemaal niks of weinig met lust te maken heeft, maar des te meer met een bepaald machtsgevoel.
pi_71845751
Ik denk dat BSB het beter begrijpt als we er een stripverhaal van maken:

BSB kwam Lavenderr toevallig tegen op straat. Omdat ze geen burka aanhad en over enige mate van penisopwekkende eigenschappen beschikt, gebruikte ze onbewust haar superpowers.
BSB's brein werd onmiddellijk uitgeschakeld. De laatste samenhangende gedachte was: 'Ze zou maar zo accountant kunnen worden, met zulke borsten.'
'Gelegenheid maakt tenslotte de dief.' Zo redeneerde hij later tegenover de rechter, die woedend reageerde op zijn vergelijkingen met fietsen en huizen met openstaande voordeur, alsof een ander mens een bezit is dat gestolen kan worden..
Hij beweerde nog dat het door haar naaldhakken kwam en hij derhalve onschuldig is aan aanranding.
'Dat kun je toch niet hardmaken voor de rechtbank' zei de advocaat van de tegenpartij.
'oh nee?'*BSB begint te masturberen in het verdachtenbankje*
De erectie kwam, en zo grotesk dat dat BSB's brein andermaal werd uitgeschakeld door plotselinge lage bloeddruk in de rest van zijn lichaam.
In een politiecel kwam hij weer bij. Hij hoort daar dat hij zes maanden voorwaardelijk heeft gekregen wegens belediging van de rechtbank. Hij zou met zijn eikel naar de rechter hebben staan zwaaien.
Uiteraard gaat hij in hoger beroep.
Tja moest ie maar niet zo'n geile pruik opdoen.

Helaas heb ik geen tijd om het uit te tekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 13-08-2009 13:01:00 ]
pi_71846395
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:19:08 #285
13462 BansheeBoy
pi_71846469
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:24 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nu maak je er een ego-zaak van, dat vind ik van ondergeschikt belang en dus niet zo relevant, de inhoud moet leidend zijn in deze, eigenlijk in elke discours.

Samenvattend kan ik dus stellen dat ik tegen sensuele entourages ben buiten de slaapkamer om vanwege o.a. de volgende (klinische) argumenten:

- misbruik voor eigen gewin (bv. beïnvloeden van carriërepad d.m.v. activaties geslachtsdelen 3den (lees:chef/manager)
- mogelijk misbruik door zieke geesten die in sensuele entourages net dat ene tikje in de richting van een aanranding/verkrachting zien.

Nogmaals bedankt voor je inzet. Het geeft me altijd een fijn gevoel als er goed wordt gedebatteerd.

²
pi_71846587
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nu maak je er een ego-zaak van, dat vind ik van ondergeschikt belang en dus niet zo relevant, de inhoud moet leidend zijn in deze, eigenlijk in elke discours.

Samenvattend kan ik dus stellen dat ik tegen sensuele entourages ben buiten de slaapkamer om vanwege o.a. de volgende (klinische) argumenten:

- misbruik voor eigen gewin (bv. beïnvloeden van carriërepad d.m.v. activaties geslachtsdelen 3den (lees:chef/manager)
- mogelijk misbruik door zieke geesten die in sensuele entourages net dat ene tikje in de richting van een aanranding/verkrachting zien.

Nogmaals bedankt voor je inzet. Het geeft me altijd een fijn gevoel als er goed wordt gedebatteerd.

²
Nu nog even een empirische onderbouwing van je vermeende effecten.
pi_71846800
quote:
Nu maak je er een ego-zaak van,
Je draait het weer om. Jij hebt een ego-zaak gemaakt van deze discussie.
pi_71846806
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het viel me vaker op dat BSB nogal selectief reageert. Ik vroeg hem al eerder of het idd. zo is dat vrouwen veiliger zijn in landen waar een burka gebruikelijk is.. Ik heb nog geen reactie mogen vernemen..
pi_71846855
Typetjes reageren altijd selectief.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:34:04 #290
13462 BansheeBoy
pi_71846918
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het viel me vaker op dat BSB nogal selectief reageert. Ik vroeg hem al eerder of het idd. zo is dat vrouwen veiliger zijn in landen waar een burka gebruikelijk is.. Ik heb nog geen reactie mogen vernemen..
Neem me niet kwalijk, het is niet bewust selectief, het is meer dat ik niet overal op kan reageren. Als je je vraag nogmaals wilt stellen ben ik de beroerdste niet deze te beantwoorden. We werken lekker samen zo. Alvast bedankt.

²
pi_71846944
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:34 schreef BansheeBoy het volgende:

We werken lekker samen zo. Alvast bedankt.

donderdag 13 augustus 2009 @ 13:58:15 #292
116015 SicSicSics
pi_71847644
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:22 schreef Monolith het volgende:
Hoe kun je de invloed van sexy kleding nou blind testen!?!
Fine, fuck you then!
pi_71847844
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, hier is de post waarin ik dat vroeg, BSB..
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:12:15 #294
13462 BansheeBoy
pi_71848085
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, hier is de post waarin ik dat vroeg, BSB..
Je spitst je vragen nu wel heel erg op je eigen smaak, nogmaals, beleid moet worden gemaakt op basis van de regel en niet de uitzondering. Wat betreft je vraag over de strenge Maghreb landen: daar worden vaak alleen de vrouwen lastig gevallen die er gemiddeld uitgedoster uit zien dan de rest. In dat soort landen moet je rekening houden, eigenlijk overal, met de signalen die je uitzendt (naar bv. de pocket van wildvreemde mannen).

In dat soort landen kan een glimlach of wat lipvocht (gloss efect) al een certain activatie opwekken en beschouwd worden als een bepaald signaal.

²
pi_71848245
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je spitst je vragen nu wel heel erg op je eigen smaak, nogmaals, beleid moet worden gemaakt op basis van de regel en niet de uitzondering. Wat betreft je vraag over de strenge Maghreb landen: daar worden vaak alleen de vrouwen lastig gevallen die er gemiddeld uitgedoster uit zien dan de rest. In dat soort landen moet je rekening houden, eigenlijk overal, met de signalen die je uitzendt (naar bv. de pocket van wildvreemde mannen).

In dat soort landen kan een glimlach of wat lipvocht (gloss efect) al een certain activatie opwekken en beschouwd worden als een bepaald signaal.

²
Dan sporen die mánnen in die landen toch niet?
En dat absurde gedrag zou je ook graag in Nederland zien?

Ben je echt serieus of zit je de boel op te fokken?
pi_71848379
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe kun je de invloed van sexy kleding nou blind testen!?!
Een empirische onderbouwing hoeft niet gelijk een willekeurige, dubbelblinde test te zijn.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:23:07 #297
13462 BansheeBoy
pi_71848407
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan sporen die mánnen in die landen toch niet?
Ja, die mannen sporen niet. Ik geloof dat ik deze vraag al 56 keer heb beantwoord, sterker nog: ik noem ze zelfs nog "zieke" gasten in de post die je notabene quote.
quote:
Ben je echt serieus of zit je de boel op te fokken?
Uiteraard ben ik ernstig, dit is geen onderwerp waar we lichtzinnig over moeten doen. Of vind jij van wel?

²
pi_71848409
quote:

Eerder zei je dit:
quote:
mijn ideale samenleving is waarin iedereen (tot op zekere hoogte) rekening met elkaar houdt, met elkaars wensen, behoeftes én "zwaktes".
De ene keer wil je dat we rekening houden met elkaar, de andere keer wil je dat 1 groep zich aanpast. Ik kan alleen maar concluderen dat je niet rechtlijning bent in je betoog.
pi_71848453
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Dan kun je stellen dat de spanning alleen maar vergroot wordt door bedekkende kleding.. Burka's zijn dus erg gevaarlijk.. een paar mooie, bruine, lachende ogen of een glimlach van een vrouw met mooi gevormde lippen, en ze slaan al op hol..
Daarbij hebben de jongemannen natuurlijk nog nooit een naakte of schaars geklede vrouw gezien, terwijl ze wel strak staan van de hormonen en het enorme taboe op seks maakt het alleen maar spannender.
Aan de hand van je verhaal trek ik de omgekeerde conclusie: Vrouwen zijn veel veiliger in een land waar ze gelijkwaardig behandeld en gezien mogen worden.
pi_71848546
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:23 schreef vanhal het volgende:

De ene keer wil je dat we rekening houden met elkaar, de andere keer wil je dat 1 groep zich aanpast. Ik kan alleen maar concluderen dat je niet rechtlijning bent in je betoog.
Dat vind ik dus ook: De ene keer is de kleding van een vrouw geen verzachtende omstandigheid voor de dader als ze wordt aangerand. De andere keer heeft ze 'superpowers' of 'tools' die inwerken op de 'natuurlijke zwakte' van een man en ze moet zich daarom maar helemaal inpakken.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:28:43 #301
13462 BansheeBoy
pi_71848570
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:23 schreef vanhal het volgende:

Ik sta achter beide standpunten, m.i. zijn ze niet paradoxaal, het één sluit het ander niet uit. Het is jouw perceptie in deze waar de schoen wringt. Dank.

²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')