bronquote:AMSTERDAM – Hoge hakken zijn seksistisch en een gevaar voor de gezondheid en de veiligheid, aldus het Britse Trade Union Congress. Reden genoeg voor de vakbond om hooggehakte schoenen van de werkvloer te willen bannen.
Trade Union Congress, waar mannen het over het algemeen voor het zeggen hebben, wil dat vrouwen voortaan ‘redelijke’ schoenen gaan dragen, met een hak van 2,5 centimeter. Als de vrouw voor haar werk veelal zit dan mag de lengte van de hak oplopen tot 4 centimeter. Dit zou beter zijn voor hun voeten en rug.
Het Belgische magazine Nina meldt dat volgende maand op de vakbondsvergadering gesproken zal worden over de kwestie, die wordt opgehangen aan de stelling: "Hoge hakken zien er glamoureus uit op de catwalks in Hollywood maar zijn totaal ongepast op de werkvloer."
Britse zakenvrouwen blijken niet heel enthousiast over het idee en noemen het voorstel meer seksistisch dan stiletto’s zelf en ook dames binnen de politiek laten inmiddels van zich horen. "Soms hebben vrouwen die extra centimeters nodig om gezien te worden door mannen”, aldus politica Nadine Dorries. “Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken en word ik als een gelijke behandeld."
Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Knappe vent die mij uit m'n hakken krijgt.
Knappe vent die mij op een paar stiletto's krijgtquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Knappe vent die mij uit m'n hakken krijgt.
Mwa, hoge hakken hoeven niet meteen sensueel te zijn hoor. Hakken kunnen ook gracieus zijn en met klasse gedragen worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.²
Om over de ruggen van mannen te lopen, natuurlijkquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom trek je ze aan?
Pumps zijn sensueel?quote:Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.
Heb jij dat wel eens geprobeerd dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, hoge hakken hoeven niet meteen sensueel te zijn hoor. Hakken kunnen ook gracieus zijn en met klasse gedragen worden.
Zo is dat !quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:51 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het krengen om op te lopen, maar als shmoopy dat fijn vindt, moet ze dat vooral blijven doen.
Neh, lijkt me ook een crime:) vooral omdat ik het niet echt gewend ben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:52 schreef FANN het volgende:
[..]
Heb jij dat wel eens geprobeerd dan?
Niet een kwartiertje dan hé, maar de hele dag.
kan jou het schelen....quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:55 schreef Hukkie het volgende:
Maar dit lijkt een vrouwentopic te worden
Jouw bijdragen worden iig zeer op prijs gesteld.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:55 schreef Hukkie het volgende:
Maar dit lijkt een vrouwentopic te worden
Jij vindt het sensueel maar dat geldt misschien niet voor iedereen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.²
8 cmquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Op stiletto's breek ik mijn nekje, hoor, die draag ik echt niet.
Maar hakken van een cm of 7/8 wel altijd, en waarom?
Om dezelfde reden dat ik altijd een jurk of een rok draag: ik ben een vrouw en wil me graag zo voelen.
Zelf kijk ik ook graag naar andere mooie vrouwen omdat ik vrouwelijke vormen nu eenmaal mooi vind.
Welke debiel gaat zo bevoogdend voor mij beslissen of wat ik draag wel goed voor me is?
Puhlease.
De wet. Je weet neem ik aan dat je mannen het hoofd op hol brengt met dergelijk gedrag? Waarom???quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Welke debiel gaat zo bevoogdend voor mij beslissen of wat ik draag wel goed voor me is?
Puhlease.
Meestal om lengte te compenseren, net als ik (1.62M).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De wet. Je weet neem ik aan dat je mannen het hoofd op hol brengt met dergelijk gedrag? Waarom???²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |