abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71697518
quote:
AMSTERDAM – Hoge hakken zijn seksistisch en een gevaar voor de gezondheid en de veiligheid, aldus het Britse Trade Union Congress. Reden genoeg voor de vakbond om hooggehakte schoenen van de werkvloer te willen bannen.

Trade Union Congress, waar mannen het over het algemeen voor het zeggen hebben, wil dat vrouwen voortaan ‘redelijke’ schoenen gaan dragen, met een hak van 2,5 centimeter. Als de vrouw voor haar werk veelal zit dan mag de lengte van de hak oplopen tot 4 centimeter. Dit zou beter zijn voor hun voeten en rug.

Het Belgische magazine Nina meldt dat volgende maand op de vakbondsvergadering gesproken zal worden over de kwestie, die wordt opgehangen aan de stelling: "Hoge hakken zien er glamoureus uit op de catwalks in Hollywood maar zijn totaal ongepast op de werkvloer."

Britse zakenvrouwen blijken niet heel enthousiast over het idee en noemen het voorstel meer seksistisch dan stiletto’s zelf en ook dames binnen de politiek laten inmiddels van zich horen. "Soms hebben vrouwen die extra centimeters nodig om gezien te worden door mannen”, aldus politica Nadine Dorries. “Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken en word ik als een gelijke behandeld."
bron

Belachelijk dit. Is het niet gewoon aan een werkgever te bepalen wat de dresscode is?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:12:51 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71697531

Wat een onzin weer
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:17:55 #3
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71697667

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_71697686
"Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken en word ik als een gelijke behandeld."

Ook een triest argument van die politica. Als je hakken aan moet om aandacht te krijgen...
Ik vind ook dat dit gewoon per bedrijf geregeld moet worden eigenlijk. Daarnaast denk ik (hoop ik?) dat de meeste vrouwen niet zo dom zijn om de hele dag op hoge hakken te gaan wandelen terwijl ze er last van hebben... Aan de andere kant zijn er ook nog mensen met een hernia of zo die op schoenen met hakken gaan lopen, dus ja...

Er zijn op zich wel veel bedrijven waar min of meer 'verwacht' wordt dat vrouwen hakken dragen. Net als dat verwacht wordt dat vrouwen hun haar verven als het grijs wordt en altijd make-up en oorbellen dragen. Dus in zekere zin begrijp ik wel wat ze bedoelen met seksisme. Aandacht van de vakbond vind ik wel goed, maar een verbod gaat te ver.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:23:15 #5
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71697819
Het jarenvijftiggevoel van Balkenende c.s. is overgewaaid naar Engeland?
Komkommernieuws
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:27:50 #6
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_71697933
De helft van de tijd vind ik de hoge hakken helemaal niet opvallend sexy. En wat er dan overblijft loopt vaak zo te waggelen dat ik er meedelijden mee krijg.

En ach, korte mannen dragen toch ook geen hoge hakken om hun langere bazin recht in de ogen te kunnen kijken?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_71698306
Knappe vent die mij uit m'n hakken krijgt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:41:59 #8
13462 BansheeBoy
pi_71698340
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_71698428
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Knappe vent die mij op een paar stiletto's krijgt

de goeten... kan je toch bijna niet op lopen......
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:50:21 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71698570
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.

²
Mwa, hoge hakken hoeven niet meteen sensueel te zijn hoor. Hakken kunnen ook gracieus zijn en met klasse gedragen worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:51:24 #12
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71698598
quote:
Waarom trek je ze aan?
Om over de ruggen van mannen te lopen, natuurlijk
quote:
Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.
Pumps zijn sensueel? Rokjes mogen zeker ook niet hè? Laten we ook decolletés verbieden!

Persoonlijk vind ik het krengen om op te lopen, maar als shmoopy dat fijn vindt, moet ze dat vooral blijven doen.
pi_71698620
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:50 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mwa, hoge hakken hoeven niet meteen sensueel te zijn hoor. Hakken kunnen ook gracieus zijn en met klasse gedragen worden.
Heb jij dat wel eens geprobeerd dan?
Niet een kwartiertje dan hé, maar de hele dag.

pi_71698659
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:51 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het krengen om op te lopen, maar als shmoopy dat fijn vindt, moet ze dat vooral blijven doen.
Zo is dat !

maar ik hoef niet zo nodig een 10 cm hoge hak.....

sjesus dan heb je 's avonds geen voeten meer over
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:55:03 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71698690
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:52 schreef FANN het volgende:

[..]

Heb jij dat wel eens geprobeerd dan?
Niet een kwartiertje dan hé, maar de hele dag.

Neh, lijkt me ook een crime:) vooral omdat ik het niet echt gewend ben.
Maar heb wel werksituaties meegemaakt waarbij ik dacht: zo die dame ziet er goed uit, zonder er gelijk iets met sex bij te associeren.
DeviantArt
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:55:43 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71698710
Maar dit lijkt een vrouwentopic te worden
DeviantArt
pi_71698720
Op stiletto's breek ik mijn nekje, hoor, die draag ik echt niet.
Maar hakken van een cm of 7/8 wel altijd, en waarom?
Om dezelfde reden dat ik altijd een jurk of een rok draag: ik ben een vrouw en wil me graag zo voelen.
Zelf kijk ik ook graag naar andere mooie vrouwen omdat ik vrouwelijke vormen nu eenmaal mooi vind.

Welke debiel gaat zo bevoogdend voor mij beslissen of wat ik draag wel goed voor me is?
Puhlease.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_71698764
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:55 schreef Hukkie het volgende:
kan jou het schelen....
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:58:00 #19
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71698776
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:55 schreef Hukkie het volgende:
Jouw bijdragen worden iig zeer op prijs gesteld.
pi_71698780
quote:

[..]

²
Jij vindt het sensueel maar dat geldt misschien niet voor iedereen.

Ik droeg vroeger niet anders, tot ik problemen kreeg met m'n rug e.d. Toen moest ik wel over op platte schoenen. Ik droeg zelf altijd hakken om langer te lijken - was altijd de kortste van de klas en dat vond ik niet leuk. Daarnaast vind ik ze gewoon mooi, mooier dan platte schoenen. En ik heb voor een vrouw grote voeten en in hakken lijken ze vaak wat kleiner dan in platte schoenen.

Verder denken mannen altijd dat hakken per definitie oncomfortabel zijn om op te lopen, maar dat hoeft helemaal niet. Als de hak niet van een te hard materiaal is, geeft het geen al te harde klappen. En tenzij het om naaldhakken gaat, hoef je ook niet te balanceren of bang te zijn dat je vast komt te zitten tussen loszittende tegels. Ik vond ze lekker lopen, deed er alles op en droeg een hele periode van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat schoenen met hakken van 13 cm hoog (voorkant was ook iets van 5 cm denk ik). Ik kon erop rennen als ik de bus moest halen, ging erop naar buiten om de hond uit te laten, etc.

Juist op lage hakjes had ik wel pijn in m'n voeten. Zo'n centimetertje of vier, wat een rothoogte is dat, na een uur liep ik niet meer van de pijn.
pi_71698802
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Op stiletto's breek ik mijn nekje, hoor, die draag ik echt niet.
Maar hakken van een cm of 7/8 wel altijd, en waarom?
Om dezelfde reden dat ik altijd een jurk of een rok draag: ik ben een vrouw en wil me graag zo voelen.
Zelf kijk ik ook graag naar andere mooie vrouwen omdat ik vrouwelijke vormen nu eenmaal mooi vind.

Welke debiel gaat zo bevoogdend voor mij beslissen of wat ik draag wel goed voor me is?
Puhlease.
8 cm

Respect !!!

Nee van mij mag je hoor... ik kan het niet.....

ik heb gewoon geen zin in pijn in mijn voeten
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:59:43 #22
13462 BansheeBoy
pi_71698834
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Puhlease.
De wet. Je weet neem ik aan dat je mannen het hoofd op hol brengt met dergelijk gedrag? Waarom???

²
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:59:54 #23
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71698839
quote:

[..]

²
Meestal om lengte te compenseren, net als ik (1.62M).
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71698857
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De wet. Je weet neem ik aan dat je mannen het hoofd op hol brengt met dergelijk gedrag? Waarom???

²
pi_71698861
Ik doe met shmoopy mee.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')