Okay ( in mijn geval, want ik kan natuurlijk niet zeggen dat alle Chinese jongemannen zo zijn) houdt hij ontzettend van koken en dat zie ik ook in zijn vrienengroep. Ik kwam nooit verder dan de afhaalmaaltijd van de Chinees, maar heerlijke verse Chinese gerechten zijn fantastisch. Daarnaast is mijn vriend wat beschermder als ik hem vergelijk met mijn Nederlandse exen: die denken altijd: die redt zich wel. Ook is hij heel complimenteus en zet je echt op de eerste plaats. Dit klinkt nu heel zwart/wit, maar ik voel gewoon dat sommige dingen ook met cultuurverschil te maken hebben. Hij waardeert de Nederlandse nuchterheid wel merk ik. Minder is de Nederlandse directheid. Daar schrikt hij soms wat van of pakt dingen heel persoonlijk op.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 05:55 schreef Harajuku. het volgende:
Vertel dan zelf ook wat je wel en niet bevalt.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 05:49 schreef anne85 het volgende:
Sindskort date ik een Chinese jongeman. voor mij is het dan ook een echte eyeopener
Maar dat ben jij voor hem niet...quote:voor mij is het dan ook een echte eyeopener
Zo herkenbaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:03 schreef anne85 het volgende:
[..]
Okay ( in mijn geval, want ik kan natuurlijk niet zeggen dat alle Chinese jongemannen zo zijn) houdt hij ontzettend van koken en dat zie ik ook in zijn vrienengroep. Ik kwam nooit verder dan de afhaalmaaltijd van de Chinees, maar heerlijke verse Chinese gerechten zijn fantastisch. Daarnaast is mijn vriend wat beschermder als ik hem vergelijk met mijn Nederlandse exen: die denken altijd: die redt zich wel. Ook is hij heel complimenteus en zet je echt op de eerste plaats. Dit klinkt nu heel zwart/wit, maar ik voel gewoon dat sommige dingen ook met cultuurverschil te maken hebben. Hij waardeert de Nederlandse nuchterheid wel merk ik. Minder is de Nederlandse directheid. Daar schrikt hij soms wat van of pakt dingen heel persoonlijk op.![]()
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:58 schreef eleusis het volgende:
[..]
Maar dat ben jij voor hem niet...
[ afbeelding ]
Hele directe poesjes waar jij van schrikt dan blijkbaar toch.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:19 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Zo herkenbaar.Behalve dat ik geen chef-kok ben.
Nederlandse mannen zijn poesjes
Whuuut?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:27 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Hele directe poesjes waar jij van schrikt dan blijkbaar toch.
quote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 06:03 schreef anne85 het volgende:
[..]
Minder is de Nederlandse directheid. Daar schrikt hij soms wat van of pakt dingen heel persoonlijk op.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:19 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Zo herkenbaar.Behalve dat ik geen chef-kok ben.
Nederlandse mannen zijn poesjes
Ik mag hopen dat hun haar dan niet IN het vloeitje zitquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:34 schreef _Led_ het volgende:
Chineze vrouwen hebben hun spleetje van links naar rechts, die kan je likken als een vloeitje.
O wat ik ben toch blij dat er ook weer 's iemand aan MIJ denkt....quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:12 schreef Bolter het volgende:
Heeft HamsterSlayer eindelijk iemand gevonden
Nee want het eigen volk is suprieur en daar mag je natuurlijk niets negatiefs over zeggen..quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:22 schreef Hamast het volgende:
Wat een ongelooflijk diepgaand topic.Het ergste vind ik nog wel dat je je zo negatief uitlaat over het mannelijke deel van je eigen volk. Maarja als jij lekker met die miebal wilt gaan moet je het zelf weten.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 05:52 schreef Chain_Reaction het volgende:
Zorg dat je goed op de hoogte bent van de laatste computerspellen op de diverse gameconsoles.. En hopelijk blijven je de ogen zover open gaan als die van hun dichtzitten. Succes..
Welke normale, gezonde Nederlander wil er ook met een Chinees neuken?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 04:39 schreef anne85 het volgende:
Ow nee hoor, dit topic is niet kansloos bedoelt... cultuurverschil is er altijd en ik was benieuwd naar de ervaringen...
Toch weinig reacties van Nederlands - Chinese stellen....![]()
Raadselachtig
Slechte ervaring Chain?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 05:21 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Welke normale, gezonde Nederlander wil er ook met een Chinees neuken?
Wat is daar nou weer raadselachtig aan?
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 05:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn ervaring met Chinese vrouwen is dat ze geen intresses hebben behalve geld en status, weinig intressant dus.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 05:29 schreef The.Apple het volgende:
uuhh
Its friday evening even in ohio....
shouldnt you be out on a date?
aahh, dat worden een paar uurtjes in de auto,quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 06:28 schreef anne85 het volgende:
[..]
Morgen vroeg op naar Chicago... dus even op fokforum
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 06:47 schreef The.Apple het volgende:
[..]
aahh, dat worden een paar uurtjes in de auto,
have fun in the windy city,
tip oude vliegveld meigs.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 06:49 schreef Harajuku. het volgende:
Maar goed, jouw Chinees had dus net zo goed een Nederlander, Duitser, Amerikaan, Indiër you name it kunnen zijn.
Klinkt als importbruidjes?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 05:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn ervaring met Chinese vrouwen is dat ze geen intresses hebben behalve geld en status, weinig intressant dus.
Maar ken zat Nederlanders die toch heel gelukkig zijn met zo'n vrouwtje dus misschien kan dat met een Nederlandse vrouw en een Chinese kerel ook wel
haha... iddquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 06:57 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Maar het argument van TS dat haar vriend sommige dingen persoonlijk opvat, is wel typisch Chinees hoor. Natuurlijk zijn niet alle Chinezen zo (ikzelf bijvoorbeeld), maar toen ik een keer een grapje maakte tegenover een Chinese jongen, kwam hij daar een paar dagen later op terug. Ik dacht echt: Jesus man, het was een fokking grap
Naar Nederland gekomen om te studeren, even een Nederlander vinden en een samenlevingcontract sluiten en dan kan je vrolijk op kosten van de Nederlandse belastingbetaler voor veel minder lesgeld studeren en je krijgt nog studiefinanciering toe ook.quote:
Dat bedoelde ik ook: import. Mijn moeder heeft ook Chinese vriendinnen die vanuit China naar Nederland kwamen om te studeren bijvoorbeeld. Sommigen zijn gewoon lieve vrouwen, en een enkele is sindskort getrouwd met een producer met rijke ouders. Mijn moeder spreekt haar niet meer omdat ze een bitch is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 07:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Naar Nederland gekomen om te studeren, even een Nederlander vinden en een samenlevingcontract sluiten en dan kan je vrolijk op kosten van de Nederlandse belastingbetaler voor veel minder lesgeld studeren en je krijgt nog studiefinanciering toe ook.
Niet onaardig hoor die vrouwtjes, ze lachen ook om iedere domme grap maar zulke berekenende en koele/saaie vrouwen zijn het
Goed om te horen dat je eindelijk geneukt hebt man. In al die 29443054 topics van je over dit onderwerp voelde ik met je mee.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:31 schreef THS het volgende:
[..]
O wat ik ben toch blij dat er ook weer 's iemand aan MIJ denkt....![]()
leuk genoeg heb ik al eens de schoonheden van den Aziatische Vrouw mogen proeven c.q. beleven in het buitenland....en kan je zeggen dat "de daad" op zichzelf eigenlijk niet eens zo geweldig is als ik mijzelf 25 jaar lang heb voorgehouden. Maar aan de andere kant, na "de daad" voelt men zich een waarlijk Supreme Being on Earth![]()
Was het stereotype niet kleine scharminkels met vet haar?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:41 schreef Silenus het volgende:
[..]
Goed om te horen dat je eindelijk geneukt hebt man. In al die 29443054 topics van je over dit onderwerp voelde ik met je mee.
OT: Ik haat Chinezen. De mannen zijn altijd zonder uitzondering dikke, lelijke, zwetende padden
Niet alleen de snackbars, maar ook de apotheken. En dan bedoel ik niet de Chinees met al die kruidenshit, maar de Chinees met ritalin en mijn anti-depressiva.quote:Ohja, ik erger me ook aan het feit dat ze altijd met een twix-tekentje op foto's gaan staan. En het ergste:
They took our jobsSNACKBARS! Zit Zen Lhou een beetje mijn oud-Hollandsche bamibal te bereiden, ik mis Kroket Fred.
Emoquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:47 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Was het stereotype niet kleine scharminkels met vet haar?
[..]
Niet alleen de snackbars, maar ook de apotheken. En dan bedoel ik niet de Chinees met al die kruidenshit, maar de Chinees met ritalin en mijn anti-depressiva.
Nou nou, meneer heeft teveel chinese maffia films zitten kijken ofzo...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:41 schreef Silenus het volgende:
[..]
Goed om te horen dat je eindelijk geneukt hebt man. In al die 29443054 topics van je over dit onderwerp voelde ik met je mee.
OT: Ik haat Chinezen. De mannen zijn altijd zonder uitzondering dikke, lelijke, zwetende padden en de vrouwen zijn van die kleine, iele, giechelende trutjes met ongezellige tietjes.
Ze kunnen koken.Ohja, natuurlijk een kunst wat alleen is voorbehouden aan Chinezen.
Ohja, ik erger me ook aan het feit dat ze altijd met een twix-tekentje op foto's gaan staan. En het ergste:
They took our jobsSNACKBARS! Zit Zen Lhou een beetje mijn oud-Hollandsche bamibal te bereiden, ik mis Kroket Fred.
Hoezo, bakt iedereen bamiballen in Chinese maffiafilms dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:58 schreef MakuMaku het volgende:
[..]
Nou nou, meneer heeft teveel chinese maffia films zitten kijken ofzo...
Want als je het ergens niet mee eens bent dan moet dat wel met je afkomst te maken hebben.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:02 schreef Catbert het volgende:
Toch grappig hoe nederlandse kerels zich meteen aangesproken voelen
Datgene waar ze het niet mee eens zijn gaat over afkomstquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:05 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Want als je het ergens niet mee eens bent dan moet dat wel met je afkomst te maken hebben.
Klopt. Conclusie is dus dat wanneer je het er niet mee eens bent dat bepaalde kenmerken met afkomst te maken hebben, je dat alleen maar zegt door je eigen afkomst?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:07 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Datgene waar ze het niet mee eens zijn gaat over afkomst
Losers die denken dat ze de complete vrouwelijke Nederlandse bevolking over één kam kunnen scherenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:11 schreef Pinterman het volgende:
Losers hier die denken dat mannen en vrouwen overal hetzelfde zijn. Nog erger zijn de losers die maar gewoon tevreden zijn met het man- danwel vrouwvolk dat binnen handbereik te vinden is.
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden met een Nederlandse vrouw.
Al die Nederlandse meisjes zijn hoeren, jwt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:13 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Losers die denken dat ze de complete vrouwelijke Nederlandse bevolking over één kam kunnen scheren
dat houdt in dat dus alles individueel is en totaal niet cultuur gerelateerd?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:14 schreef pc-fr34k het volgende:
Ieder mens is altijd nog een eigen persoon met eigen keuzes.
Ja hoor, dat kan ik best. Ik hoef ze niet, zonder uitzondering. Mag dat? Als je godverdomme geen aardbei lust ben je toch ook geen fruitracist.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:13 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Losers die denken dat ze de complete vrouwelijke Nederlandse bevolking over één kam kunnen scheren
Daar gaat het niet om. TS geeft aan dat ze een verschil opmerkt tussen iemand uit een andere cultuur (en natuurlijk zijn die verschillen er) en meteen duikt half mannelijk Fok! erop omdat ze zich aangevallen voelen. Da's gewoon triestquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:05 schreef RRGJL het volgende:
Want als je het ergens niet mee eens bent dan moet dat wel met je afkomst te maken hebben.
Omdat het gros van de users op Fok! mannelijk is wellicht? Het is maar een ideetje.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:22 schreef Catbert het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. TS geeft aan dat ze een verschil opmerkt tussen iemand uit een andere cultuur (en natuurlijk zijn die verschillen er) en meteen duikt half mannelijk Fok! erop omdat ze zich aangevallen voelen. Da's gewoon triest
Ik beticht je ook niet van racisme. Was je daar bang voor ofzo?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:20 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan ik best. Ik hoef ze niet, zonder uitzondering. Mag dat? Als je godverdomme geen aardbei lust ben je toch ook geen fruitracist.
Komop zeg, de eerste pagina spreekt boekdelen met reacties als "Zorg dat je goed op de hoogte bent van de laatste computerspellen op de diverse gameconsoles.. En hopelijk blijven je de ogen zover open gaan als die van hun dichtzitten. Succes.."quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:23 schreef RRGJL het volgende:
Omdat het gros van de users op Fok! mannelijk is wellicht? Het is maar een ideetje.
Waar het om gaat is dat ik vind dat je een onjuiste conclusie trekt.
Natuurlijk zijn er culturele dingen die in het algemeen opvallen. Maar dingen als koken of beschermend zijn... Dat is toch eigen persoonlijkheid? Eigen interesses?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:19 schreef zquing het volgende:
[..]
dat houdt in dat dus alles individueel is en totaal niet cultuur gerelateerd?
Nee, maar wel de gemiddeldequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:24 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ik beticht je ook niet van racisme. Was je daar bang voor ofzo?
Je moet het zeker zelf weten, ik vind het alleen dom aangezien er geen standaard Nederlandse vrouw bestaat.
En gefrustreerde users die zich aan alles en iedereen ergeren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:26 schreef Catbert het volgende:
[..]
Komop zeg, de eerste pagina spreekt boekdelen met reacties als "Zorg dat je goed op de hoogte bent van de laatste computerspellen op de diverse gameconsoles.. En hopelijk blijven je de ogen zover open gaan als die van hun dichtzitten. Succes.."
Fok! zit gewoon vol kansloze rukkers.
Nah. Onzin. Er zijn zoveel verschillen in opleiding/intelligentie, interesses en uiterlijk binnen de Nederlandse bevolking dat het totaal onzinnig is om een gemiddelde vrouw te schetsen. Die zal niet representatief zijn.quote:
Als meiden van een bepaalde afkomst niet je smaak zijn dan is dat wat anders dan dat je ze niet hoeft omdat ze van die afkomst zijn. En dan zou je dus gelijk wat zeggen over de persoonlijkheid/eigenschappen van alle meiden van die afkomst.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:20 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan ik best. Ik hoef ze niet, zonder uitzondering. Mag dat? Als je godverdomme geen aardbei lust ben je toch ook geen fruitracist.
Als je denkt dat ik 'gefrustreerd' raak van rukkertjes op een forum met een grote bek en een klein hartje zit je d'r mijlenver naastquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:28 schreef RRGJL het volgende:
En gefrustreerde users die zich aan alles en iedereen ergeren.
Als 'ie dat vindt, laat 'em lekker. Ik date ook geen chinese meiden omdat ik die gewoon niet aantrekkelijk vind. Boeiend.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:29 schreef pc-fr34k het volgende:
Jij laat het over komen alsof alle NL chicks het niet waard zijn om te daten
Niet helemaal natuurlijkquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:26 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er culturele dingen die in het algemeen opvallen. Maar dingen als koken of beschermend zijn... Dat is toch eigen persoonlijkheid? Eigen interesses?
Misschien toch eens aan je communicatieve vaardigheden werken dan want zo kom je wel over.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik 'gefrustreerd' raak van rukkertjes op een forum met een grote bek en een klein hartje zit je d'r mijlenver naast
Het is alleen een beetje dubieus als je tussen Nederlandse vrouwen op bent gegroeid, maar je die niet aantrekkelijk vindt. Nooit.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als 'ie dat vindt, laat 'em lekker. Ik date ook geen chinese meiden omdat ik die gewoon niet aantrekkelijk vind. Boeiend.
Ik zei ook al als het om aantrekkingskracht gaat dan kan ik begrijpen dat meiden van een bepaalde afkomst niet in je smaak vallen. Het is wat anders als je denkt te weten hoe alle Nederlandse meiden denken en doen en dit op een generaliserende hoop gooit, en hierdoor een afkeer hebben voor NL vrouwen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als 'ie dat vindt, laat 'em lekker. Ik date ook geen chinese meiden omdat ik die gewoon niet aantrekkelijk vind. Boeiend.
Was dat een grap? Ik vond het gewoon een kansloze poging tot. Op z'n best. En drukmaken, puh-leasequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:33 schreef RRGJL het volgende:
Het feit dat jij je druk maakt om een opmerking als "Zorg dat je goed op de hoogte bent van de laatste computerspellen op de diverse gameconsoles.. " zeg mij al genoeg. Dat heeft niets met jaloezie of het feit dat het hier man vs. man is te maken. Dat soort mensen vinden het gewoon leuk om dat soort grapjes te maken. Niet meer en niet minder. Je kan het niet grappig vinden, doe ik ook, maar het meteen veroordelen slaat gewoon nergens op.
Kan toch? Nederlandse vrouwen gedragen zich gemiddeld heel anders dan amerikaanse, thaise of oost-europese vrouwen. Waarom zou iemand daar niet meer op kunnen vallen? Zelf heb ik juist een voorkeur voor nederlandse vrouwen, maar dat kan zo anders zijn. Boeiend.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:35 schreef pc-fr34k het volgende:
Ik zei ook al als het om aantrekkingskracht gaat dan kan ik begrijpen dat meiden van een bepaalde afkomst niet in je smaak vallen. Het is wat anders als je denkt te weten hoe alle Nederlandse meiden denken en doen en dit op een generaliserende hoop gooit, en hierdoor een afkeer hebben voor NL vrouwen.
Heeft niks met kwetsen te maken, het heeft te maken met hoe jij je presenteert als persoon. Als jij overkomt als zijnde gefrustreerd, maar je bent dat niet, dan zit er toch ergens iets verkeerd lijkt me. Of je liegt. Maar oké, doe je ding hoorquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Was dat een grap? Ik vond het gewoon een kansloze poging tot. Op z'n best. En drukmaken, puh-lease![]()
En maak je over mijn communicatie vaardigheden maar niet druk hoor. Ik ga me niet inhouden omdat ik misschien zo'n kneusje op een forum ga kwetsen
Een beetje meer respect voor je moeder héquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 08:00 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Mijn moeder spreekt haar niet meer omdat ze een bitch is.
Gek genoeg heb je daar bij 'De Chinees' nauwelijks last vanquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:00 schreef Silenus het volgende:
Vrouwen? Ik heb nog nooit een lekkere leuke Nederlandse vrouw gezien met een Chinees. Komt omdat de gemiddelde leuke vrouw redelijk lang is en een Chinees vaak bol en klein.
Het gaat me erom dat je tegenwoordig geen snackbar meer inkunt of je ziet wel een Chinees!
Dat moet een héél slechte ervaring geweest zijn, als je alle Nederlandse vrouwen diskwalificeertquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:11 schreef Pinterman het volgende:
Losers hier die denken dat mannen en vrouwen overal hetzelfde zijn. Nog erger zijn de losers die maar gewoon tevreden zijn met het man- danwel vrouwvolk dat binnen handbereik te vinden is.
nou, dan heb je mij en mijn dame vast nog niet gezien (ook al ben ik niet "chinees", wel aziaat en niet echt kleinen bol te noemen).quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:00 schreef Silenus het volgende:
Vrouwen? Ik heb nog nooit een lekkere leuke Nederlandse vrouw gezien met een Chinees. Komt omdat de gemiddelde leuke vrouw redelijk lang is en een Chinees vaak bol en klein.
haha want ze zijn allemaal natuurlijk exact hetzelfde.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:11 schreef Pinterman het volgende:
Overigens was ik een tijdje terug in een chinees restaurant met opeens een Nederlandse eigenaar + serveerster. Wel met Chineze kok maar die bakte er niet veel vanquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:00 schreef Silenus het volgende:
Het gaat me erom dat je tegenwoordig geen snackbar meer inkunt of je ziet wel een Chinees!
zie hier de oorzaakquote:Op maandag 3 augustus 2009 08:34 schreef trancethrust het volgende:
Wel met Chineze kok maar die bakte er niet veel van
Haa, ik zit al 4 weken in China en ik vind het telkens weer komisch wanneer Chinezen vechten om de rekening ("Ik betaal!" "Nee, ik betaal wel!") Dan slaan ze elkaars handen weg met hun bankbiljetjes en wordt er hard geschreeuwd (of course). Een keer ging het zelfs zo ver, dat toen mijn moeder en mijn nicht vochten (letterlijk) om de taxi rekening (1,50 euro ofzo), ze per ongeluk de chauffeur op zijn hoofd sloeg.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:04 schreef fukuyama het volgende:
Bijvoorbeeld het oer Hollandse rekening splitsen is not done, daarentegen is afdingen weer wel normaal. Ik weet niet of andere mensen nog dit soort verschillen zien?
Haha, maf is dat he. Ik heb op m'n werk wel te maken met een paar Chinezen, die kerels zijn zóóó overdreven nederig en bescheiden dat ik daar zelf helemaal gallisch van word. Maargoed, Japanners hebben dat ook heel erg, er zal wel iets in de lucht zitten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:59 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Bescheidenheid staat hoog aangeschreven, terwijl ze juist zeggen dat je niet zo bescheiden moet zijn. Dus wanneer een Chinees iemand tegen mij zegt: "Joh, ik betaal wel, laat maar zitten!" Dan zeg ik gewoon: "...Ok." En dan denken ze weer: "Jezus, wat een bietser" Waarna ik weer als excuus heb dat ik in het Westen ben opgegroeid en niet beter weet.
Er heerst, volgens mij, bij de opvoeding het idee dat zolang je aardig doet anderen ook aardig terug doen en zelfs ook wanneer anderen niet aardig doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:26 schreef Silenus het volgende:
[..]
Haha, maf is dat he. Ik heb op m'n werk wel te maken met een paar Chinezen, die kerels zijn zóóó overdreven nederig en bescheiden dat ik daar zelf helemaal gallisch van word. Maargoed, Japanners hebben dat ook heel erg, er zal wel iets in de lucht zitten.
In de Chinese cultuur wordt emoties tonen (inclusief boos worden, met verheven stem praten, etc) gezien als een zwakte die leidt tot gezichtsverlies. Vanuit zijn perspectief kan hij er dus best als overwinnaar uitkomen terwijl jij misschien denkt wat een sukkel hij zegt niks terug.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:22 schreef Baka-san het volgende:
[..]
Er heerst, volgens mij, bij de opvoeding het idee dat zolang je aardig doet anderen ook aardig terug doen en zelfs ook wanneer anderen niet aardig doen.
En dat maakt Chinezen altijd een beetje de nerds van de klas, ze zijn ijverig, doen soms overdreven aardig en nederig, beetje stil maar zijn nooit populair en als je ze uit scheldt doen ze ook niks terug.
Het giechelen van Chinese meisjes is niet een vorm van emotie tonen. Als een Chinees meisje jou leuk vindt dan merk je daar niks van. Die laten helemaal niks merken (wat super lastig is dus).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Maar dat constante giechelen van Chinese meisjes he, zien ze dat dan niet als emotie tonen?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
In de Chinese cultuur wordt emoties tonen (inclusief boos worden, met verheven stem praten, etc) gezien als een zwakte die leidt tot gezichtsverlies. Vanuit zijn perspectief kan hij er dus best als overwinnaar uitkomen terwijl jij misschien denkt wat een sukkel hij zegt niks terug.
Oja? ik hoor vaker het woord '' kutmarokkaan '' dan ''spleetoog '' voorbij komen. En beide zijn niet grappig neeh, schelden met ras en etniciteit is gewoon zwak, héél zwakquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:01 schreef Baka-san het volgende:
[..]
Helaas ben je 'hier' ook gewoon een sukkel als je niks terugzegt of er niet boos om wordt![]()
Er worden nog altijd opmerkingen gemaakt met spleetoog, kutchinees enzo, omdat 't 'grappig' is. Maar iedereen is wel 'n stuk voorzichtiger als we kutmarokkaan of kutmoslims zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
Dingen lopen daar veel formeler via introducties enzo. Het is meestal zo dat een vriend of vriendin of collega iemand aan jou introduceert. Het is daar over het algemeen niet zo dat je een bar inloopt en daar iemand spontaan ontmoet. Sowieso zijn meiden die in een bar rondhangen meestal hoeren of iig van bedenkelijk allooi. Uitgaan doen ze in een groepje (jongens/ meisjes) en die gaan dan alleen met elkaar om. Je komt daar niet zomaar tussen. Vriendinnetjes die ik heb gehad waren meisjes die ik elke dag zag en uiteindelijk leer je elkaar dan toch wel kennen. Maar trek daar rustig een half jaar voor uit. Maar als je bijvoorbeeld in de metro een leuk meisje ziet en je lacht naar haar dan denkt ze dat je haar aan het uitlachen bent. Het concept 'flirten' wordt daar nog niet helemaal begrepen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Moeilijk als ze dat niet tonen, dan loop je dus veel blauwtjes in die hoek van de wereld neem ik aan?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:26 schreef Silenus het volgende:
[..]
Haha, maf is dat he. Ik heb op m'n werk wel te maken met een paar Chinezen, die kerels zijn zóóó overdreven nederig en bescheiden dat ik daar zelf helemaal gallisch van word. Maargoed, Japanners hebben dat ook heel erg, er zal wel iets in de lucht zitten.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:47 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Huisgenootje van mijn vriendin is vietnamees, ook overdreven nederig en bescheiden.
Kijkt altijd omlaag, nooit eens een serieuze lach vanaf. Het ergste is nog dat ze je ontwijkt, als je naar de keuken of wc gaat daar, wacht ze altijd of gaat ze terug haar kamer op als ze in de buurt moet zijn voor afwassen of iets dergelijks.
En de keren dat je haar tegenkomt, loopt ze langs je en zegt ze altijd "sorry".. wat overkomt als
"sorry dat ik besta"
Echt walgelijk gewoon hoe dat voelt als een levenloos iemand met geen identiteit.
Maar in haar eigen wereldje is ze anders, blehrt als een krijsende borderliner over de telefoon urenlang. Pas getrouwd en 22 jaar.
Heb wel een vietnamese vriend gehad op school die niet zo was, maar buiten school was hij ook weer in zijn afgesloten wereldje met alleen een viet-gang, alleen naar asian parties gaan.
Ergens vind ik het heel jammer dat oosterse allochtonen hier in nederland zo vastklampen aan hun eigen wereld.
Wat dat betreft vind ik ze nog niet helemaal ingeburgerd.
Het is echter niet verwonderlijk als je kijkt naar de eerste golven van oosterse immigranten en hoe dat gegaan is.
Duurt nog wel een paar generaties.
DAT heeft te maken met je vorige leven als chinezin!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 05:49 schreef anne85 het volgende:
Sindskort date ik een Chinese jongeman. De eerste keer dat ik jongen date van een andere cultuur. Tot nu toe gaat het geweldig en voor mij is het dan ook een echte eyeopener: ik wil niet meer terug naar de standaard Nederlandse jongen, die toch nooit zo goed bij mij leek te passen.
Dit topic is dan ook geen beklag. Ik ben gewoon erg nieuwschierig naar jullie ervaringen. Wie date er nog meer een Chinese man/vrouw? En hoe is/was dat? In welke dingen merk je het cultuurverschil? En wat bevalt je/ juist niet?
Ik ben iniedergeval erg gelukkig!![]()
Maar weel Yap Yum +Oquote:
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:47 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Huisgenootje van mijn vriendin is vietnamees, ook overdreven nederig en bescheiden.
Kijkt altijd omlaag, nooit eens een serieuze lach vanaf. Het ergste is nog dat ze je ontwijkt, als je naar de keuken of wc gaat daar, wacht ze altijd of gaat ze terug haar kamer op als ze in de buurt moet zijn voor afwassen of iets dergelijks.
En de keren dat je haar tegenkomt, loopt ze langs je en zegt ze altijd "sorry".. wat overkomt als
"sorry dat ik besta"
Echt walgelijk gewoon hoe dat voelt als een levenloos iemand met geen identiteit.
Maar in haar eigen wereldje is ze anders, blehrt als een krijsende borderliner over de telefoon urenlang. Pas getrouwd en 22 jaar.
Heb wel een vietnamese vriend gehad op school die niet zo was, maar buiten school was hij ook weer in zijn afgesloten wereldje met alleen een viet-gang, alleen naar asian parties gaan.
Ergens vind ik het heel jammer dat oosterse allochtonen hier in nederland zo vastklampen aan hun eigen wereld.
Wat dat betreft vind ik ze nog niet helemaal ingeburgerd.
Het is echter niet verwonderlijk als je kijkt naar de eerste golven van oosterse immigranten en hoe dat gegaan is.
Duurt nog wel een paar generaties.
Idd. Ik ben zo niet-Chinees als maar kan zijn. Mijn ouders laten me helemaal vrij, dus geen strenge Chinese moeder die schreeuwt dat je 24/7 moet studeren. En ze zegt ook altijd dat wanneer ik ergens mee zit, erover moet praten. In traditionele Chinese families wordt nergens over gepraat, wordt altijd om alles heen gedraaid, worden dingen persoonlijk opgevat alsof er meer achter zit. Daar word ik zo moe van.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:25 schreef Space-Chinees het volgende:
Interessante perspectieven. Sommige generaliserend, sommige denigrerend. En sommige herkenbaar en waar. Het perspectief van wat mensen hebben over chinezen hangt grotendeels op ervaring af. De een heeft er ervaring mee als importbruid. De ander baseert zijn perspectief op basis van ervaringen in het land zelf. Allemaal waar, maar niet over één kam te scheren. Het hangt er nogal vanaf of mensen uit een sterk traditionele familie komen of uit een liberalere familie. En waar een persoon is opgegroeid en in welke sociale kringen hij zich bevindt, eigenlijk zoals elk normaal persoon (en dus valt niet alles op afkomst of cultuur af te schuiven).
Spreken doe ik meestal ook wel in het Nederlands. Ik vind het zo raar (en aso) om in de trein of gewoon in het openbaar chinees te gaan praten (hoewel cantonees-sprekenden ook een uitstervende soort lijkt te zijn). Daarom praat ik ook enkel met me ouders chinees. Andersom vind ik het weer juist weer handig om in china of hong kong nederlands tussendoor te praten. Lekker tijdens het afdingen in het Nederlands overleggen over de juiste prijs.quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:21 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Idd. Ik ben zo niet-Chinees als maar kan zijn. Mijn ouders laten me helemaal vrij, dus geen strenge Chinese moeder die schreeuwt dat je 24/7 moet studeren. En ze zegt ook altijd dat wanneer ik ergens mee zit, erover moet praten. In traditionele Chinese families wordt nergens over gepraat, wordt altijd om alles heen gedraaid, worden dingen persoonlijk opgevat alsof er meer achter zit. Daar word ik zo moe van.
Verder ga ik niet (meer) naar Chinese school, kan ik niet Chinees lezen/schrijven, kijk ik geen Chinese televisie dmv een schotel, luister ik geen Chinese popmuziek en het spreken gaat ook steeds meer achteruit aangezien ik geen Chinese vrienden heb.
Je zou kunnen zeggen dat ik gewoon Nederlands ben. Maar dan niet in de trant van sterk-in-je-schoenen-staande-studentes-die-altijd-"He-doe-eens-normoal!"-schreeuwen.
Nou, raar en aso niet per se. Uitstervend? Ik dacht dat driekwart van de Chinezen hier gewoon Kantonees spreken. Ik ken in ieder geval geen jonge mensen die alleen mandarijn spreken, tenzij import. In China en HK praat ik sowieso veel Nederlands met mijn moeder, al is het om haar te wijzen op een lelijk iemand op straat.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:09 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Spreken doe ik meestal ook wel in het Nederlands. Ik vind het zo raar (en aso) om in de trein of gewoon in het openbaar chinees te gaan praten (hoewel cantonees-sprekenden ook een uitstervende soort lijkt te zijn). Daarom praat ik ook enkel met me ouders chinees. Andersom vind ik het weer juist weer handig om in china of hong kong nederlands tussendoor te praten. Lekker tijdens het afdingen in het Nederlands overleggen over de juiste prijs.
Wenzhounees? Wasda?quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:59 schreef Baka-san het volgende:
Vooral chinezen uit grote steden zoals Rotterdam, Den Haag en Utrecht spreken Kantonees. Ga je meer naar het oosten (en noorden) van het land, vind je meer Mandarijns- en Wenzhounees sprekenden, volgens mij.
Een dialect uit Wenzhou en omgeving. Het dialect is totaal anders als andere talen in China. Het is een gebied in China wat vroeger niet rijk was en daardoor veel emigratie kende. Hierdoor zijn er veel Chinezen in NL die dit dialect praten. Een vooroordeel over Wenzhounezen is dat ze ondernemender zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:55 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Wenzhounees? Wasda?Ik ken wel heel veel Haka sprekenden in Amsterdam.
Ik weet niet of dat klopt. Ken redelijk veel Mandarijn of Wenzhounees sprekende mensen in de Randstad. Denk wel dat er een meerderheid Kanto praat... sommige hebben zelfs alle drie de dialecten onder de knie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:59 schreef Baka-san het volgende:
Vooral chinezen uit grote steden zoals Rotterdam, Den Haag en Utrecht spreken Kantonees. Ga je meer naar het oosten (en noorden) van het land, vind je meer Mandarijns- en Wenzhounees sprekenden, volgens mij.
ja mot je ook niet in 1 keer je tampeloeris erin proberen te douwen. bovendien vallen Chinese chickies niet op mannen die LBO hebben gedaan. op zn minst TU Delftquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:48 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb een aantal keren met chinese meiden gedate, was niet echt een doorlopend succes
Dat kun je ook vn Hongkongnezen zeggen aangezien HK jarenlang een Britse kolonie was, waar de cultuur een mengeling tussen Chinees en Westers is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:19 schreef THS het volgende:
Hoe weet TS trouwens dat ze een Chinese jongen aan het daten is? Voor het zelfde geld is het een Koreaan, die zijn veel aantrekkelijker, en gewoon beter dan Chinezen. Bovendien hebben ze gewoon westerse karaktereigenschappen.![]()
nee, geen schoonouders, aangezien we beide in het buitenland zitten nu. In december vind de eerste officiele ontmoeting plaats, aangezien zijn ouders in China wonen. Ben benieuwd, maar hij komt uit een erg modern gezin met veel westerse ideeen, dus dat is geloof ik wel in mijn voordeelquote:[b]Op dinsdag 4 augustus 2009 10:04 @anne85 Heb jij je schoonouders al ontmoet?
Spannend! Ik ben in Maart met mijn vriendin naar China geweest voor haar opa's uitvaart. Het is inderdaad een voordeel dat je naar een modern gezin gaat. Ik heb in China het tegenovergestelde mee gemaakt. Kwam terecht in een dorp waar ik de eerste westerling was. Mensen die je aanstaren, brommers die stoppen om te kijken en meisjes die met me op de foto wilden. Ik voelde me een rockstar maar na een paar dagen wilde ik toch anoniemer zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:42 schreef anne85 het volgende:
[..]
nee, geen schoonouders, aangezien we beide in het buitenland zitten nu. In december vind de eerste officiele ontmoeting plaats, aangezien zijn ouders in China wonen. Ben benieuwd, maar hij komt uit een erg modern gezin met veel westerse ideeen, dus dat is geloof ik wel in mijn voordeel
Dat is wel een goede tip inderdaad.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:33 schreef fukuyama het volgende:
[..]
Neem vooral veel westerse dingen mee, de familie zal dat zeker op prijs stellen. Hennessy en Remy Martin cognac zijn echt luxe producten die elke schoonvader wel kan waarderen.
Mijn eerdere opmerking over TheHamsterSlayer blijkt dus juist te zijn. Zoveel triestheid in één persoon. Heb je je statica al gehaald?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:56 schreef THS het volgende:
[..]
ja mot je ook niet in 1 keer je tampeloeris erin proberen te douwen. bovendien vallen Chinese chickies niet op mannen die LBO hebben gedaan. op zn minst TU Delft
Gotta catch 'em all!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Toch lijkt het me wel tof om een keertje een chinese of japanse te daten. Ik heb al een turkse en thaise gehad, kiijken wat dit wordt
Turks-turks? En hoe beviel jou dat? Gaat er bij het woord manipulatief bij jou ook een belletje rinkelen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 03:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Toch lijkt het me wel tof om een keertje een chinese of japanse te daten. Ik heb al een turkse en thaise gehad, kiijken wat dit wordt
Ha! moet je horen wie het zegt...met je; When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True storyquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:19 schreef Bolter het volgende:
[..]
Mijn eerdere opmerking over TheHamsterSlayer blijkt dus juist te zijn. Zoveel triestheid in één persoon. Heb je je statica al gehaald?
Misschien wel het tofst (open en vrij), maar definitely niet het knapst. Dan heb je de ware verfijning van de gezichtjes en lichaampjes van de Chinese/Koreaanse vrouw nog niet mogen aanschouwen. (ikke welquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:09 schreef Rumboon het volgende:
Chinese meisjes zijn eng. Na vele verschillende nationaliteiten die ik heb gedate moet ik tot de conclusie komen dat Nederlandse meisjes én het knapst én het tofst zijn van heeeeel de wereldLieve kaaskopjes, deze is voor jullie
![]()
Dan kan je 't nog altijd gooien op verschillende smaken. Verder zijn de echt mooie aziaten behoorlijk zeldzaam, zeldzamer dan echt mooie hollandsequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:24 schreef THS het volgende:
[..]
Misschien wel het tofst (open en vrij), maar definitely niet het knapst. Dan heb je de ware verfijning van de gezichtjes en lichaampjes van de Chinese/Koreaanse vrouw nog niet mogen aanschouwen. (ikke wel). En kan je vertellen dan Nederlandse blanke vrouwen enorm lompe koeien/biggen zijn vergeleken met hun.
Nounou Hamsterslayer, niet zo gefrustreerd over de Nederlandse vrouwen zijn. Die heb jij jarenlang geadoreerd maar helaas, ze wilden je niet. Nu jij blijkbaar eindelijk ontmaagd bent door een Aziatische vrouw (heel leuk, maar doe daar nou niet zo tof over) heb je ineens de grootste praatjes.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:24 schreef THS het volgende:
[..]
Misschien wel het tofst (open en vrij), maar definitely niet het knapst. Dan heb je de ware verfijning van de gezichtjes en lichaampjes van de Chinese/Koreaanse vrouw nog niet mogen aanschouwen. (ikke wel). En kan je vertellen dan Nederlandse blanke vrouwen enorm lompe koeien/biggen zijn vergeleken met hun.
vergerleken met aziatische vrouwen ben ik als negerin ook een enorme koe. Chinese vrouwen zijn nou eenmaal vaak heel dun en letten goed op wat ze eten. Ieder mens heeft zijn voordelen en nadelen, en ieder z'n eigen mening. Zo vind jij Nederlandse niet het knapst iemand anders weer wel. En wat voor soort figuur je mooi vind verschilt ook, zoals bij mannen en vrouwen. Zo hebben aziatische vrouwen niet veel ronde vormen en ik denk dat een vol figuur niet bij ze zou staan, daarom is het niet heel vreemd dat andere vrouwen voor een biggetjeslichaam kiezenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:24 schreef THS het volgende:
[..]
Het is geen vooroordeel, mensen uit de omgeving van Wenzhou zijn veel ondernemender.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:50 schreef fukuyama het volgende:
[..]
Een dialect uit Wenzhou en omgeving. Het dialect is totaal anders als andere talen in China. Het is een gebied in China wat vroeger niet rijk was en daardoor veel emigratie kende. Hierdoor zijn er veel Chinezen in NL die dit dialect praten. [/b]Een vooroordeel over Wenzhounezen is dat ze ondernemender zijn. [b]
[..]
Ik weet niet of dat klopt. Ken redelijk veel Mandarijn of Wenzhounees sprekende mensen in de Randstad. Denk wel dat er een meerderheid Kanto praat... sommige hebben zelfs alle drie de dialecten onder de knie.
Ik hoop dat de TS nog wat input heeft over haar ervaringen. Vind het interessant om te zien hoe zij de Chinezen ziet. Ik zit me namelijk nog steeds te verbazen alhoewel ik steeds meer begin te begrijpen...
Hier ben ik het helemaal mee eens, uitzonderingen daar gelaten. Er zijn ook onwijs lekkere NL chicksquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:24 schreef THS het volgende:
[..]
Ja, een zachte huid? .. mwoa. Donkere vrouwen hebben ook een zachte huid, vrijwel haast zonder lichaamshaar. Maar aziatische vrouwen hebben wel de gaafste huid van allemaal, echt prachtigquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:11 schreef SeLang het volgende:
Chinese vrouwen hebben vaak een hele mooie fluweelzachte huid zonder lichaamshaar. Borsten zijn vaak ook erg mooi (niet groot maar wel mooi). Het enige gemis is een KONT
(maar ik ben meer een borstenman
)
Staan aziatische vrouwen niet bekend om hun oerwoud van onderen??quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:11 schreef SeLang het volgende:
Chinese vrouwen hebben vaak een hele mooie fluweelzachte huid zonder lichaamshaar. Borsten zijn vaak ook erg mooi (niet groot maar wel mooi). Het enige gemis is een KONT
)
Tieten blijkt echt mee te vallen in de praktijkquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:37 schreef aychelle het volgende:
maar missen echt ronde vormen zoals tieten en een kont.
Het probleem met zwarte vrouwen is meer om die kont een beetje binnen de perken te houdenquote:Wat wij weer hebben (als enige)![]()
Die van mij hadden dat niet, maar inderdaad in die Japanse p0rn hebben ze altijd een aardige bos.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:42 schreef Westlife-fan het volgende:
[..]
Staan aziatische vrouwen niet bekend om hun oerwoud van onderen??![]()
![]()
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tieten blijkt echt mee te vallen in de praktijk
Alleen geen kont inderdaad
[..]
![]()
Het probleem met zwarte vrouwen is meer om die kont een beetje binnen de perken te houden
Dat is omdat dat een stuk geiler is dan een hoop blokjesquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die van mij hadden dat niet, maar inderdaad in die Japanse p0rn hebben ze altijd een aardige bos.
Ik weet niet welke chinezen jij bent tegengekomen. Maar aziaten hebben alleen maar huidproblemen. Droog dit, vlekken dat..quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:37 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ja, een zachte huid? .. mwoa. Donkere vrouwen hebben ook een zachte huid, vrijwel haast zonder lichaamshaar. Maar aziatische vrouwen hebben wel de gaafste huid van allemaal, echt prachtigZe hebben een mooie gezicht (sommigen niet, sommigen wel) maar missen echt ronde vormen zoals tieten en een kont. Wat wij weer hebben (als enige)
![]()
Trouwens ik scheer mijn benen niet, niet nodig
O o o wat ben jij toch een held in hooghartige woorden op het internet !quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik 'gefrustreerd' raak van rukkertjes op een forum met een grote bek en een klein hartje zit je d'r mijlenver naast
Zoals op youtube? Neeeee! geen backstreetboys nazingen. preeeeasse!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:45 schreef Leatherface het volgende:
Hmm, die opmerkingen over geslotenheid en het niet tonen van emotie herken ik niet echt. De meeste Chinezen (of uberhaupt Aziaten) die ik ken, zijn aardig extravert. Maar misschien zijn dit wel heel atypische Chinezen.
Deze aziaat hier is hervormdquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:22 schreef Baka-san het volgende:
[..]
Er heerst, volgens mij, bij de opvoeding het idee dat zolang je aardig doet anderen ook aardig terug doen en zelfs ook wanneer anderen niet aardig doen.
En dat maakt Chinezen altijd een beetje de nerds van de klas, ze zijn ijverig, doen soms overdreven aardig en nederig, beetje stil maar zijn nooit populair en als je ze uit scheldt doen ze ook niks terug.
scool em school emquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:47 schreef Q_Orianka het volgende:
Niet alleen de snackbars, maar ook de apotheken. En dan bedoel ik niet de Chinees met al die kruidenshit, maar de Chinees met ritalin en mijn anti-depressiva.
Er zijn maar weinig hollandse meiden die met een chinees nemen (who can blame them).quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 04:39 schreef anne85 het volgende:
Ow nee hoor, dit topic is niet kansloos bedoelt... cultuurverschil is er altijd en ik was benieuwd naar de ervaringen...
Raadselachtig
Geen idee eigenlijk. Iedereen dnekt indisch//chinees maar ik lijk zelf erg op een volbloed chinees vind ik zelf. Mijn familie daarentegen.. indisch/chinees/nogiets. Mishcien ben ik wel geadopteerdquote:
Als je liever hebt dat ik IRL een potje hooghartig ga doen moet je 't zeggen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:50 schreef Schenkstroop het volgende:
O o o wat ben jij toch een held in hooghartige woorden op het internet !
Zijn niet alle chinese boys hufterig? Ik ken er in ieder geval geen die niet zo is...quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:43 schreef drollenvangster het volgende:
ik heb ook een keer gedate met een chinese jongenmaar helaas was hij een hufter
ik moest lachenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:34 schreef _Led_ het volgende:
Chineze vrouwen hebben hun spleetje van links naar rechts, die kan je likken als een vloeitje.
Echt zo grappig dat deze mensen het ondernemen in hun bloed hebben. Eigenlijk interessant en boeiend. Is het hun situatie of zit het in de genen? De situatie die je beschrijft past ook precies bij mijn vriendin en haar familie. Roots uit Wenzhou. De Nederlandse tak is allemaal goed opgeleid HBO/WO en gaat toch liever iets opstarten dan voor een baas werken. Ik vraag me dus echt af waar het vandaan komt? Klopt het dat je in China zit op dit moment?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:35 schreef stribe het volgende:
[..]
Het is geen vooroordeel, mensen uit de omgeving van Wenzhou zijn veel ondernemender.
Mijn vriendin komt uit de buurt van Wenzhou, en ik merk aan alles dat ze erg ondernemend is.
Zo heeft iedereen in de gehele familie ook een eigen bedrijf en schijnt een hoog percentage in en rond Wenzhou een eigen bedrijf te hebben (ik heb geen cijfers). Je ziet ook veel mensen uit Wenzhou die ergens anders in de wereld een eigen bedrijf beginnen.
...
quote:
WestLifequote:Op zondag 16 augustus 2009 18:56 schreef Westlife-fan het volgende:
[..]
Zijn niet alle chinese boys hufterig? Ik ken er in ieder geval geen die niet zo is...
Hey meisje!quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:53 schreef aychelle het volgende:
[..]
wat was je ge-edite verhaal? weer een zelfrelfectie op je aziatische kant??? ..
Ben ook erg benieuwdquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:22 schreef Silenus het volgende:![]()
edit: Misschien maar beter dat je het hebt weggehaald Schenkstroop.![]()
Wow, misschien ben ik wel geadopteerd. Behalve Chinese ouders ben ik dan zo niet-Chinees als maar kan zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:11 schreef SeLang het volgende:
)
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 05:45 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Wow, misschien ben ik wel geadopteerd. Behalve Chinese ouders ben ik dan zo niet-Chinees als maar kan zijn.
Ik denk voor die Chinese knul niet zo. Die heeft nogal moeite met z'n ogen open te houden. Ha ha ha! Seth!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 05:49 schreef anne85 het volgende:
mij is het dan ook een echte eyeopener
En negers hebben een grote.....quote:ik wil niet meer terug naar de standaard Nederlandse jongen, die toch nooit zo goed bij mij leek te passen.
Al date je met een pinguin op de noordpool, who cares? Het gaat erom dat jij je er goed bij voelt. Wat een ander vindt is totaal niet relevant als je om die ander geeft.quote:Dit topic is dan ook geen beklag. Ik ben gewoon erg nieuwschierig naar jullie ervaringen. Wie date er nog meer een Chinese man/vrouw? En hoe is/was dat? In welke dingen merk je het cultuurverschil? En wat bevalt je/ juist niet?
Ik ben iniedergeval erg gelukkig!![]()
Sommige Chinese vrouwtjes smeren ook honing op hun gezicht voor het naar bed gaan, schijnt ook goed te zijn ofzoquote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:40 schreef Baka-san het volgende:
Dat komt door Chinees eten (geen afhaalchinees), zit namelijk vol met anti-oxidanten en andere shit dat goed is voor huid en haar(sesamolie, oestersaus, soja, tofu, etc.)
Maarja ik ken ook een paar Chinezen met een mooi maanlandschap, zal vast door allergie komen ofzo
Van welke Volendamse inteelt-tokkie heb je die informatie gehad?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:57 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Sommige Chinese vrouwtjes smeren ook honing op hun gezicht voor het naar bed gaan, schijnt ook goed te zijn ofzo
Ze wil er gewoon over praten. kan toch?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:51 schreef RobbieRivera het volgende:
Al date je met een pinguin op de noordpool, who cares? Het gaat erom dat jij je er goed bij voelt. Wat een ander vindt is totaal niet relevant als je om die ander geeft.
Een echte Chinese studente van de UVA, dit vertelde ze mij toen ik vroeg waarom er honing in de badkamer stond naast de tandenborstelsquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:28 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Van welke Volendamse inteelt-tokkie heb je die informatie gehad?
haha !quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:57 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Sommige Chinese vrouwtjes smeren ook honing op hun gezicht voor het naar bed gaan, schijnt ook goed te zijn ofzo
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-902659.htmlquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Een echte Chinese studente van de UVA, dit vertelde ze mij toen ik vroeg waarom er honing in de badkamer stond naast de tandenborstels![]()
Misschien nam ze mij wel in de maling en ben ik wel het slachtoffer van Chinese humor, kan ook
Jij date sinds kort een chinees. De keren dat de nlse jongen niet zo goed bij jou leek te passen was vast niet binnen een termijn van 'sinds kort'. Geef de chinees ook ff wat tijd.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 05:49 schreef anne85 het volgende:
Sindskort date ik een Chinese jongeman. De eerste keer dat ik jongen date van een andere cultuur. Tot nu toe gaat het geweldig en voor mij is het dan ook een echte eyeopener: ik wil niet meer terug naar de standaard Nederlandse jongen, die toch nooit zo goed bij mij leek te passen.
Ja, nog wel, ik hoor het over 6 maanden wel.quote:Ik ben iniedergeval erg gelukkig!![]()
Herkenbaarquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:39 schreef Chuphinh het volgende:
Ik heb zowel Nederlandse als Aziatische vriendinnen gehad. Toch neig ik de laatste jaren meer naar mijn eigen aziatisch roots (niet indo of india's).
Nederlandse meiden vind ik echt prachtig. Vooral de brunettes/donker blond met groene ogen. Tijdens het uitgaan merk je ook van de omgeving wel dat mannen echt naar ons kijken. Als-in wat moet die nou met zo'n mooie meid denk ik altijd. Nederlandse meiden zijn ook, hoe cliche het ook is, meer ondernemend en gaan er ook echt voor als ze iets willen. Laten we het zo zeggen. Ik heb zo ver ik mij kan herinneren nooit de lead genomen bij het contact maken. En als dat voor de meeste Aziatische mannen geldt dan verklaart dat wel een hoop he
Nu lees ik hier ook steeds weer dat aziatische mannen klein zijn en daarom niet aantrekkelijk genoeg zijn. Tja ik ben zelf ook niet groot. Ik ben 1.80 en alle nl vriendinnen die ik heb gehad waren 1.65-1.80. Dus dat hoeft echt geen probleem te zijn. Ik merk wel dat in het zuiden des lands de vrouwen een kopje kleiner lijken te zijn dan mid en noord nederland.
En nu de aziatische meiden. Aziatische meiden daarentegen zijn veel terughoudender. Zij willen juist dat de man vooral het voortouw neemt. Maar zelfs voor een aziatische man is het wat moeilijker om contact met ze te krijgen. Je moet, tja.. klinkt een beetje vreemd, maar meer aanzien hebben en sociaal geaccepteerd zijn. Leuke vriendengroep etc. etc. en via via elkaar al een beetje kennen voordat je ook echt met een leuke meid in contact komt. Laat ik dat nu niet echt hebben in die sfeer. Wat dat betreft ben ik toch echt een nerd
Oh en qua zachtheid? Je hebt fijne smalle nederlandse vrouwen en fijne smalle aziatische vrouwen. Toch lijken de laatste wat zachter te zijn. Botstructuur van aziaten zijn gewoon wat "fragieler" dus de aanraking lijkt subjectief gezien ook wat zachter.
Enne tenslotte date ik op het moment een pinda'tje.Half Indonesisch, half Nederlands. Ik vind haar niet typisch aziatisch, maar ook niet typisch hollands.
Welkom op FOK!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:24 schreef Chain_Reaction het volgende:
Wat is de bedoeling precies van een topic als dit? Zijn Chinezen echt zulke eenheidworsten als ze eruit zien en daardoor allemaal over 1 kam te scheren?
Beijingquote:[b]
Welke stad/streek ga je als ik vragen mag?
Een houding in welke zin? FIGUURlijk of zijn ze initiatiefloos?quote:[b]
chinezen hebben geen houding..
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:34 schreef _Led_ het volgende:
Haha erg herkenbaar, dit was ook mijn situatie tot ongeveer mn 19e en ik alsnog besloot om Sinologie te studeren. Heb nog steeds teveel 'blanke vrienden'quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:21 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Idd. Ik ben zo niet-Chinees als maar kan zijn. Mijn ouders laten me helemaal vrij, dus geen strenge Chinese moeder die schreeuwt dat je 24/7 moet studeren. En ze zegt ook altijd dat wanneer ik ergens mee zit, erover moet praten. In traditionele Chinese families wordt nergens over gepraat, wordt altijd om alles heen gedraaid, worden dingen persoonlijk opgevat alsof er meer achter zit. Daar word ik zo moe van.
Verder ga ik niet (meer) naar Chinese school, kan ik niet Chinees lezen/schrijven, kijk ik geen Chinese televisie dmv een schotel, luister ik geen Chinese popmuziek en het spreken gaat ook steeds meer achteruit aangezien ik geen Chinese vrienden heb.
Je zou kunnen zeggen dat ik gewoon Nederlands ben. Maar dan niet in de trant van sterk-in-je-schoenen-staande-studentes-die-altijd-"He-doe-eens-normoal!"-schreeuwen.
.. en het kleppert zo lekker als ze de trap oploopt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:34 schreef _Led_ het volgende:
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:10 schreef VonHinten het volgende:
[..]
.. en het kleppert zo lekker als ze de trap oploopt.
Vind je het gek.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 04:39 schreef anne85 het volgende:
Raadselachtig
ik snap em ook nietquote:
schenkstroop neeeeeeeeh, hou op!!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ik snap em ook niet
OT: vinden jullie ook niet dat chinezen en andere aziaten zich anders bewegen. Beetje raar, onzeker, niet wetende waar hun anker ligt ofzo? En viden vrouwen dat niet onaantrekkelijk? Ik wil geen aziaten bashen het valt me gewoon op. Ik ben namelijk ook aziatisch. En ja ik neem mijn 'soort' heel erg onder de loep.
Het valt mij niet op.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ik snap em ook niet
OT: vinden jullie ook niet dat chinezen en andere aziaten zich anders bewegen. Beetje raar, onzeker, niet wetende waar hun anker ligt ofzo? En viden vrouwen dat niet onaantrekkelijk? Ik wil geen aziaten bashen het valt me gewoon op. Ik ben namelijk ook aziatisch. En ja ik neem mijn 'soort' heel erg onder de loep.
Hier doel je volgens mij meer op die oppernerds; grote bril, onverzorgd kapsel, paardenbek, en altijd kijkend alsof ze niet weten waar ze naar toe moeten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ik snap em ook niet
Hangt van de Aziaat af lijkt me, netzoals je ook wel meer onzekere Nederlanders kunt zien rondlopen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ik snap em ook niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |