JIj wel geloof ik, want het staat er niet inquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:11 schreef Kopbal het volgende:
Moeite met lezen?
Ik niet, jij wel he?quote:
Ten eerste het is niet mijn kat, maar van mijn broer, maar dit is niet zo thuis op internetquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:09 schreef Netsplitter het volgende:
En waarom moet ze weg?
En lees dit Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna! eens door.
De huidige leefomgeving is te druk voor de poes, ze is beter af in een rustigere leefomgeving.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
JIj wel geloof ik, want het staat er niet in
Fout gelezen dusquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:14 schreef Kopbal het volgende:
De huidige leefomgeving is te druk voor de poes, ze is beter af in een rustigere leefomgeving.
Zo lees ik het dan.
dat komt denk ik door de flitser van de camera. foto is NIET geshoppedquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:16 schreef Atreidez het volgende:
Schattige poes om te zien, maar t lijkt wel of die ogen in de foto geshopt zijn ? Er zit groen op t ooglid, en aan de onderkant zitten een paar bleke pixels..
Het is dat ik er al 2 heb, de omschrijving zou goed bij mij thuis passen
Ik las het als in: niet terecht laten komen in een gezin met 5 kinderen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:14 schreef Kopbal het volgende:
[..]
De huidige leefomgeving is te druk voor de poes, ze is beter af in een rustigere leefomgeving.
Zo lees ik het dan.
Een koopappartement waar je geen binnenkat mag hebben?quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ze moet weg omdat hij een appartement heeft gekocht, en daarna pas ging informeren of er huisdieren mochten... dit mocht dus niet.
Het appartement ligt in een blok, en die hebben een gezamenlijke vereniging. en in het reglement staat dat er geen huisdieren mogenquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Fout gelezen dus
Ontopic maar weer
Overigens een prachtige poes
Overigens II: een appartement kopen en dan geen huisdieren mogen? Wie gaat daarover als ik vragen mag?
Boeie.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
... en in het reglement staat dat er geen huisdieren mogen
Geen idee, ik had hem ook al voorgesteld om Koemba gewoon mee te nemen, maar hij wil niet het reglement breken. Ikzelf zou m'n poes meenemen of in ieder geval van te voren informeren of ze meemagquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:23 schreef kasper het volgende:
[..]
Boeie.![]()
Om zo'n reglement doe je toch geen afstand van je huisdier?
Als hij dat beest niet naar buiten laat gaan, heeft toch niemand er last van?
Of mogen er in dat gebouw geen poezen achter het raam te zien zijn?
Geen idee, alhoewel wij zelf ook een kat hebben. Als ze elkaar zien buiten blazen ze meestal allebei een keer maar mijn kat rent dan op Koemba af, waardoor Koemba meestal vluchtquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:53 schreef ElisaB het volgende:
Nog wel een boeiende vraag: heb je enig idee of ze met andere dieren kan?
Nee, dat vond ik zelf ook op de foto, ze is juist slank en weegt ook ongeveer de helft van mijn kat (dat is de werkelijke dikzak)quote:
Zielig voor hem.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Nee, dat vond ik zelf ook op de foto, ze is juist slank en weegt ook ongeveer de helft van mijn kat (dat is de werkelijke dikzak)
Voor die dikke dat ie t mee moet zeulen, voor jou omdat diabetes en/of nierfalen aardig aan de prijs is.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
voor wie? voor onze dikke of voor de dunne?
nouja, ik was pas bij de dierenarts met haar en die zei dat ze redelijk dik was maar nog niet obesitas dik (5 kg grens voor poes)quote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Voor die dikke dat ie t mee moet zeulen, voor jou omdat diabetes en/of nierfalen aardig aan de prijs is.
Hier stond ook een dergelijke bepaling in de huisregels. Dat was meer bedoeld dat je er geen halve dierentuin op nahoudt, of 100 duiven of zo. Een binnenkat was/is geen probleem.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Geen idee, ik had hem ook al voorgesteld om Koemba gewoon mee te nemen, maar hij wil niet het reglement breken. Ikzelf zou m'n poes meenemen of in ieder geval van te voren informeren of ze meemag
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:20 schreef MarjoleinA het volgende:
Als ik je broer was zou ik het nog eens navragen bij de VVE voordat ik mijn huisdier weg zou doen
Klinkt voor mij dat hij nu een excuus heeft om zijn huisdier te dumpen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik had het hem ook al gezegd, maar hij zegt dat hij niet wil beginnen met overtreden van de regels. Beetje raar maar ik vond hem nooit een type voor een huisdier.
Nou google maar eens, het is veel voorkomend dat zoiets is opgenomen door een VVE. Of jij gelijk hebt met je redenering durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Klinkt voor mij dat hij nu een excuus heeft om zijn huisdier te dumpen.Hopelijk zit ik fout met deze redenering.
Maar een VvE waar geen huisdieren zijn toegestaan? Rare situatie en als het om mijn kat ging was die mooi meeverhuisd, als ik die bepaling vóór de koop had gemist.
Ik hoop voor de poes dat ze wel ergens goed terecht komt, en voorwat betreft je 'broer' zou ik zeggen voordat ie weer een huis koopt lees eerst het regelement of laat een volwassenen hem begeleiden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Nou google maar eens, het is veel voorkomend dat zoiets is opgenomen door een VVE. Of jij gelijk hebt met je redenering durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen.
Maar ontopic: is er iemand die deze poes kan helpen aan een onderkomen?
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:17 schreef Tahiti het volgende:
....of laat een volwassenen hem begeleiden.
opzich denk ik dat dat uitstekend zou gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:32 schreef freshy98 het volgende:
Ik zit al een tijdje te denken om een kat in huis te nemen.
Misschien dat Koemba wel een kat is voor mij om mee te beginnen, maar heb wel wat vragen.
Ik twijfel nog tussen een of twee katten. Kan Koemba goed alleen zijn, of zou het verstandig zijn er iets later nog een bij te nemen? Een kitten bijvoorbeeld. Zo dat ze niet de hele dag alleen zit.
Kan Koemba hier mee overweg of is het verstandiger haar alleen te laten?
Ik werk 4 dagen in de week en ben dan weg van ongeveer 8.30/9 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds.
Om de week heb ik 4 dagen weekend en ben meestal wel thuis.
Zoals wel duidelijk is denk ik, heb ik weinig ervaring met katten. Behalve dan die van vrienden enzo.
Maar ik denk er zeker niet te licht over!
Wat betreft omgeving, ik ben single met een eigen huis. Over het algemeen is het rustig in mijn huis.
Ik woon in Den Haag, Tukker van afkomst.
Koemba komt de laatste maanden wel buiten, (10 meter van de voordeur af verder niet) maar ervoor is ze altijd binnen geweest. Het is natuurlijk altijd beter voor een poes als ze buiten kunnen, maar koemba is niet echt een kat die naar buiten moet. Er ik zie liever dat ze bij iemand binnen komt te zitten die om haar geeft dan dat ze naar een asiel wordt gebracht. Daarnaast gaat ze altijd maar heel even naar buiten, en gewoon in de achtertuin. Ze is geen kat die veel buiten is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:28 schreef freshy98 het volgende:
Is Koemba gewend om buiten te leven, want dat had ik niet echt in gedachten.
Ik woon op de 2de verdieping van een portiek woning met alleen aan de achterkant een balkon.
De deuren kan ik niet open laten staan want dan slaat alles keihard dicht. Het idee dat de zware deur dichtvalt met een kat er tussen lijkt mij niet erg fijn.
Een andere reden is dat er volgens mij al aardig wat katten in de buurt rondlopen.
In ieder geval poesen gezien de krolsheid van een er van om 4 uur in de ochtend.....
Limburg op zicht maakt mij niet uit, maar moet wel met de trein komen.
Wellicht kan ik beter een auto huren die dag.
Oh, aangezien ik nog nooit katten heb gehad heb ik dus ook geen kattenbak, krappaal, etc.
Zijn dat dingen die ik kan overnemen van je broer?
Met touw moet je wel een tuigje gebruiken, als ie dan over het balkon bungelt hangt ie zichzelf nog niet *gelijk* op.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:56 schreef freshy98 het volgende:
Ik zal haar zeker de eerste tijd niet buiten laten.
Ik heb laatst een soort touw ofzo gezien waarmee een kat vast zat in de tuin zodat die niet weg liep.
Een net kan ook. Zal eens kijken.
Ah dank je. Ik had op die andere link wel wat verder gezocht maar zag alleen spandingen staan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:03 schreef Harajuku. het volgende:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/kattennet
Hier netten in allerlei soorten en maten.
Ja, uiteraard een tuigje dan. Iets van een kleine sluiting zoals bij bregbeklimmem moet lukken gok ik zo.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Met touw moet je wel een tuigje gebruiken, als ie dan over het balkon bungelt hangt ie zichzelf nog niet *gelijk* op.
Oh, en meeste sluitingen die aan de standaard touwen zitten zijn kut, daardoor had ik mijn kat al 2 keer op t dak, dus gewoon bij de Praxis of zo even een paar van die dingen halen voor een paar cent. Kost niets, en ze zijn kei goed
www.nettenlijn.nlquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:06 schreef freshy98 het volgende:
[..]
Ah dank je. Ik had op die andere link wel wat verder gezocht maar zag alleen spandingen staan.
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
www.nettenlijn.nl
Wij hebben daar een op maat gemaakt net vandaan en het werkt echt goed en het is betaalbaar. Zij leveren ook aan dierentuinen.
en wat dan als ie het breekt? Mag hij niet meer meedoen met de jaarlijkse barbeque?quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Geen idee, ik had hem ook al voorgesteld om Koemba gewoon mee te nemen, maar hij wil niet het reglement breken.
Omdat ik simpelweg wilt weten wat voor maatregelen een VVE kan nemen om iets af te dwingen wat binnen gebeurt bij een koopwoning.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:57 schreef Harajuku. het volgende:
En waarom daarover blijven doorgaan? Ik zie liever dat Puss een nieuw huis krijgt dan dat ie bij die kerel zit terwijl die hem niet meer wil.
Ik ookquote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:55 schreef athlonkmf het volgende:
Omdat ik simpelweg wilt weten wat voor maatregelen een VVE kan nemen om iets af te dwingen wat binnen gebeurt bij een koopwoning.
Maar met bovenstaande ben ik het ook wel eens.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:57 schreef Harajuku. het volgende:
En waarom daarover blijven doorgaan? Ik zie liever dat Puss een nieuw huis krijgt dan dat ie bij die kerel zit terwijl die hem niet meer wil.
Heb niet te hoge verwachtingen van aaibaarheid, ik denk dat ze best zal moeten wennen aan een vreemd persoon. Ze is aanhankelijk met diegene die ze kent (zoals mn broer, als die roept komt ze miauwen aanrennen) maar vreemde is ze nog niet meteen op afgelopen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:39 schreef freshy98 het volgende:
Dawnbreaker bood het aan.
Is denk ook wel een goed plan. Stel dat de kat mij niet moet ;-)
Moet zeggen dat dieren en ik goed samen gaan.
Althans, dieren komen altijd op mij af en zijn dan bijna niet weg te slaag....
Ben erg benieuwd.
Sommige mensen hebben, gelukkig, veel voor een dier overquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:10 schreef Harajuku. het volgende:
Dat je er zo ver voor reist zegt wel wat, en dat gewoon nog een keer gaat doen
ga ik je pmenquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:26 schreef freshy98 het volgende:
Dawnbreaker, laat het iig even weten want ik heb het adres nog niet ;-)
Een route plannen zonder adres is best lastig overt het algemeen.
Je wilt ook alleen bulk inslaan als je zeker weet dat je poesje er op wiltquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:18 schreef freshy98 het volgende:
Denk dat 10 dozen per keer een beetje veel is voor een kleine poes ;-)
Ik zal eens kijken wat er verder is bij de Plus en AH. Als er meer is.
Ja, wij hebben ook maar één kat, maar als je meer tegelijk afneemt worden ze per doos goedkoper, zodoende.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:13 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Je wilt ook alleen bulk inslaan als je zeker weet dat je poesje er op wilteerst even proberen dus.
Joh, je kunt 10 liter kattenbakgrid kopen voor een paar euro of je kunt zelfs vierenvijftig euro kwijt zijn voor klontvormig geneuzel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:16 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, wij hebben ook maar één kat, maar als je meer tegelijk afneemt worden ze per doos goedkoper, zodoende.
Ik zag toevallig vandaag bij de Pet's Place 2 Biokat zakken voor 16 of 18 euro of zo? Geen idee hoeveel dat normaal kost, maar misschien kun je daar eens kijken of zo.
Hij begon zelf over wat fokkers gebruiken, excuuuuse mequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:38 schreef Stali het volgende:
[..]
Joh, je kunt 10 liter kattenbakgrid kopen voor een paar euro of je kunt zelfs vierenvijftig euro kwijt zijn voor klontvormig geneuzel.
Wat denk je wat de huidige eigenaar gekocht heeft? Op zich doet het er natuurlijk ook niet toe, een kat is zindelijk of niet maar er wordt hier verdorie weer even zo makkelijk een kat gedumpt he. Nog niet eens de moeite wordt er genomen om het beestje te houden. Ik snap dat ook gewoon niet..
Freshy, heel erg lief van je dat je dit wilt doen.. Ik hoop dan ook van harte dat het leuk uitpakt allemaal.
.
Hier heb je gelijk in, maar het klopt natuurlijk niet he.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:43 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind het ook treurig, maar dan heb ik liever dat ie bij iemand zoals Freshy terecht komt dan dat ie bij die kerel blijft wonen.
Met ubervet bedoel je tof, of dik? DIk is ze allerminst. Erg mooi slank vind ik d'r.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:41 schreef Poepoog het volgende:
Wat een ubervet beest. Jammer dat wij er al een hebben.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:39 schreef freshy98 het volgende:
[..]
Met ubervet bedoel je tof, of dik? DIk is ze allerminst. Erg mooi slank vind ik d'r.
Ik denk dat ik er wel bij ben, maar indien ik verhinderd ben kun je inderdaad rechtstreeks mijn broer bellen. nummer pm ik je nuquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:39 schreef freshy98 het volgende:
Hehe neej. Alleen het adres had ik ;-)
Ben jij er bij of niet? Het is niet perse nodig natuurlijk.
Ik bedoel het in de zin van dat als jij er niet bent, dan bel ik direct je broer om aan te geven hoe laat ik er ben.
Probeer nog een GPS te regelen namelijk ;-) Ik en routeplanners gaan niet samen.
Ik probeer iig tussen 12 en 1 er te zijn. 9 uu haal ik de auto op.
Denk dat ik even een paar dagen wacht met foto's maken.quote:
Losser is natuurlijk geen Enschedequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:43 schreef Mama_Mia het volgende:
Freshy is tofmede tukker
En Koemba is ook heel erg mooi zeg
FC Twente, da's toch iets met een vierkant? ;-)quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:19 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik tel nog steeds als Tukkeren ben elke 2 weken bij FC Twente
heb je al zenuwen voor morgen?
Meer vandaag....quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:18 schreef Atreidez het volgende:
Morgen is de grote dag? Spannend hoor
Nou, eerst de heenweg maar eens overleven. 5 uur slaap is toch best wel weinig.quote:
Als ik het zo lees, dan denk ik het ook wel!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
freshy is net weg hier. Ik vond het toch wel erg verdrietig om afscheid te moeten nemen van koemba. Maar gelukkig weet ik zeker dat freshy heel goed voor haar zal zorgen.
"help, nieuwe poes poept niet"quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als ik het zo lees, dan denk ik het ook wel!
Ben benieuwd naar de foto's en de verhalen
Oh wat spannend. Kan me best voorstellen dat je haar zult missen, maar over een weekje of twee weet Koemba zelf al niet beter dan dat ze het fijn heeft bij freshy.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
freshy is net weg hier. Ik vond het toch wel erg verdrietig om afscheid te moeten nemen van koemba. Maar gelukkig weet ik zeker dat freshy heel goed voor haar zal zorgen.
"help, nieuwe poes valt kapstop aan"quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
"help, nieuwe poes poept niet"
"help, nieuwe poes eet en drinkt niet"
"help, nieuwe poes"
Meestal gaan ze zich 's nachts wel even voleten en drinken hoor, maak je daar nog maar geen zorgen om.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:13 schreef freshy98 het volgende:
Ik heb een toevoeging op "Help, poes....": "Help, poes weg".
Schrok me wezeloos toen ik thuis kwam van de auto terug brengen bij Europecar.
Al met al een uur weg geweest.
Kom thuis, Koemba nergens te bekennen. Niet meer in de reismand, dus denk da's mooi. Ze is er iig al uit.
Maar wilde wel even weten waar ze dan zat. Just in case.
Zoeken, zoeken en nog meer zoeken. Ennog meer zoeken. Geen Koemba.
Begon me toch wel heel erg zorgen te maken. Had een klapraam open staan, maar kon me niet voorstellen dat ze daarboven op kan komen.
Nog meer zoeken. Bedenk ik mij ineens dat het ladeblok (enige wat nog over is van een oud bureau) waar mijn Mac Pro op staat, aan de achter kant een opening heeft. Op grond niveau.
Blijkt ze daar te liggen...... phew!!! Koemba is terecht.
Anyway, het afscheid was zeker emotioneel. Dat merkte ik goed. Zeker aan de moeder van Dawnbreaker en zijn broer. Voelt dan best raar om dat zo mee te maken.
Yay for TomTom GPS. Rotterdam in de stress door een ongeluk. TomTom had het door blijkbaar, en stuurt me via Utrecht. Hebben we iig niet tig uur stil gestaan in de files.
Koemba zat aardig te trillen in d'r mandje toen ik thuis aankwam. Maar komt wel goed.
Enige waar ik me even zorgen over maak is dat de voer en water bak in de keuken staan.
Dit betekend dat ze voor mij langs moet (kamer waar ze nu ligt uit, woonkamer door, keuken in).
Aan de andere kant zal er toch wel niet uit komen voor vannacht.
En ik ben op tijd naar bed.
Ehm, of met rust laten of er mee praten. Kan niet allebei ;-)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:
OMG, want een verhaalIk schrok ook, en durfde bijna niet verder te lezen! Ze trekt vast wel bij, gewoon met rust laten, komt wel goed. Wat helpt is tegen haar praten, gewoon zomaar. Dan went ze aan jou en je stem.
Lief dat je er zo bent voor Koemba![]()
En je hebt een Mac Pro
Aha. The Simpsons lach ik altijd wel om :-)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:23 schreef Harajuku. het volgende:
Gewoon wat tegen de tv praten of zo zodat ze je stem leert kennen, maar niet met je hoofd onder de bank contact gaan zoeken
dat bedoelde ik jaquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:23 schreef Harajuku. het volgende:
Gewoon wat tegen de tv praten of zo zodat ze je stem leert kennen, maar niet met je hoofd onder de bank contact gaan zoeken
Zou ik ook niet doen hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:52 schreef freshy98 het volgende:
Als ik nu naar d'r wil kijken verrek ik mijn nek met waar en hoe ze er bij ligt.
En zomaar praten is ook niet echt mijn ding vrees ik...
Roep wel af en toe d'r naam nu. Vraag of het gaat.
Hardop lijkt me nou niet zo'n goed ideequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:04 schreef nieslief het volgende:
Je kunt ook gewoon hardop de topic reacties voorlezen als je toch achter fok zit.
Gisteren zat ze verstopt onder een ladeblok. Nu zit ze in de kattenbak. Meer verstoppen dan beheofte doen volgens mij.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:58 schreef Harajuku. het volgende:
Waar zit ze verstopt?
Gaat ze trouwens nog een nieuwe naam krijgen?
.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:41 schreef freshy98 het volgende:
Ze is sinds een paar uur uit de kattenbak. Zal wel te warm zijn geworden.
Nu zit ze achter een stel oude computers verborgen.
Bestaat niet, een ITer heeft koffie nodig als primaire levensbehoefte.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:04 schreef freshy98 het volgende:
Als ik nou geitenkaas lusye dan had ik wellicht ook geitenmelk in huis :-)
Hetzelfde geld voor koffie en koffiemelk. Ik ben de enige IT'er die geen koffie lust
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:01 schreef Lienzz het volgende:
maar misschien een klein beetje koffiemelk. Beetje vettig maar het is voedend en vloeibaar!
En het is een mooie foto :-)quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Sinarades het volgende:Omdat ze op page 1 staat, dus post opfleuren.
Ze vertrekt wel als het te warm wordtquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:27 schreef freshy98 het volgende:
In de ochtend komt aan die kant (achterkant van mijn huis) de zon op en word het snel erg warm.
Toen ze haar hoofdje in de hoek probeerde te drukken ben ik maar gestopt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:34 schreef CartWOman het volgende:
Best wel goed? Hartstikke goed, man!
Dat ze anders gaat liggen als je aait is een goed teken, en de zwiepstaart zijn toch nog de zenuwen, dat wordt beter.
Je bent goed bezig.
In een nieuwe omgeving duurt het even voor het eten en drinken op gang komt, maar morgen zou het wel beter moeten gaan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:35 schreef freshy98 het volgende:
Net ff KNMI gechecked. Blijkt dat het in de ochtend bewolkt is. Prima dus.
Viel me wel op toen ik bij d'r zat dat ze rare geluidjes maakt. Alsof je mond droog is zeg maar.
De waterbak lijkt wel gebruikt te zijn. Er zitten stofjes in. Maar er is bijna niks uit de bak gedronken.
Ik heb geen idee hoeveel een kart drinkt, dus kan normaal zijn?
Goed dat ik dat van dat verversen toch nog even lees ;-)quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:46 schreef CartWOman het volgende:
[..]
In een nieuwe omgeving duurt het even voor het eten en drinken op gang komt, maar morgen zou het wel beter moeten gaan.
In blikvoer zit ook veel vocht maar aangezien ze ook nog niet eet... ik verwacht morgen (of vannacht) een etend poessie.
En stofjes in het water houden ze niet van, dus hup, verversen!
Freshy, ik heb even op internet zitten googelen en het volgende kwam ik tegen:quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:02 schreef freshy98 het volgende:
Idd. Eten doet ze nog altijd niet. Heb net geprobeerd haar wat rund en hart pate te voeren.
Blijft bij wat ruiken en dan niks.
Heb ook wat met d'r muisje gespeeld. Ze kijkt het wel na, maar na een tijdje trekt ze zich liever nog verder terug de kattenbak in.
Ik zal morgenochten bij de AH langs gaan voor wat cervelaat en boterhamworst.
Begin me wel zorgen te maken zo langzamerhand.
Ik weet dat ze erg bang is en het lang duurt bij haar, maar dat ze niet eet en drinkt....
Ik heb vandaag van een collega een stekker ding gekregen dat een bepaalde geur losbrengt.
Hopelijk helpt dat iets. En ook een soort kruid waar ik de naam van kwijt ben.
Gewoon het kommetje met brokjes water bij doen dus?quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:20 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Freshy, ik heb even op internet zitten googelen en het volgende kwam ik tegen:
Hoelang kan een kat zonder eten?
Een kat kan erg eigenzinnig zijn wat betreft het eten, echter een kat kan en mag niet vasten. Als een kat niet eet worden de vetten uit zijn lichaam afgebroken en opgeslagen in de lever, een zogenaamde leververvetting. Hierdoor verdwijnt ook de eetlust zodat er een vicieuze cirkel ontstaat. Een kat kan hieraan al overlijden zodra hij twee dagen niet eet.
Maak de brokjes iets wat vochtig met lauw water en geef de kat TotalCare Cat Indoor, dit vinden de meeste katten onweerstaanbaar en is ook heel goed voor de vertering omdat het door de aanmaak van verteringsenzymen de darmflora bevorderd.
Niet willen eten kan ook veroorzaakt worden door een medisch probleem, dus eet de kat binnen een paar dagen nog niet dan toch even een bezoekje brengen aan de dierenarts
Ja, ik ga zeker eerst bellen. Liever neem ik haar niet mee.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:37 schreef Lienzz het volgende:
Dierenarts is altijd een verstandig idee, alleen als je langs moet gaan met de reismand, zorgt dat mogelijk wel voor extra stress.
Beter is het om eerst eens te bellen, mogelijk kan hij/zij je telefonisch helpen. Je weet dat de oorzaak van het niet eten de verhuizing is, je weet ook dat ze vrijdagmiddag voor het laatst gegeten heeft, feitelijk dus nu 2 dagen.
Dat ze niet meteen at en dronk wist ik. Dat ze zich zo terug zou trekken in de kattenbak had ik niet verwacht. Eerder in de reismand. Die overigens wel in de woonkamer staan (achter aan, dicht bij de deur naar de kamer waar ze nu zit.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:56 schreef ElisaB het volgende:
Ow ja... een kitten is niet per definitie makkelijker; ze zijn veel kwetsbaarder en kunnen dus minder hebben.
En ter geruststelling: ik heb al heel wat katten zien komen en er was er maar eentje die vanaf dag 1 at en dronk.
Eigenlijk heel logisch, als ik ging eten en er stond een bord met frieten en biefstuk en een bord met brood, zou ik ook kiezen voor de friet+biefquote:Op maandag 17 augustus 2009 07:17 schreef freshy98 het volgende:
De brokjes is ze niet aangekomen. Dat is wel apart misschien, want dat is dezelfde als ik ook had meegekregen. maar wellicht komt dat nog.
Of een combi. Biefstuk tussen brood (erg goed) en de patat los hehequote:Op maandag 17 augustus 2009 08:17 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Eigenlijk heel logisch, als ik ging eten en er stond een bord met frieten en biefstuk en een bord met brood, zou ik ook kiezen voor de friet+bief
Super goed nieuws freshy...ben heel blij om dit te horenquote:Op maandag 17 augustus 2009 07:17 schreef freshy98 het volgende:
Yes! Eindelijk heeft ze gegeten.
Ik had een klein beetje van de Zalm pate die ikk had mee gekregen in het bakje gegdaan, en er lag nog wat rund/hart op de grond. Alles op.
dan kan je alle extras voor kumba van je boodschappenlijste schrappenquote:Op maandag 17 augustus 2009 08:25 schreef freshy98 het volgende:
[..]
Of een combi. Biefstuk tussen brood (erg goed) en de patat los hehe
Maar ik snap wat je bedoelt. Had alleen een beetje verwacht dat ze zo hongerig zou zijn dat ze ook wel aan de brokjes zou zitten.
Anyway, ze eet :-)
Oh, bruut!quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:29 schreef Lienzz het volgende:
[..]
dan kan je alle extras voor kumba van je boodschappenlijste schrappen
Valt me op dat ze dat überhaupt nog niet gedaan heeft.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:49 schreef Harajuku. het volgende:
Ze heeft dr oren iig niet in dr nek liggen.
hehe ja, inderdaad :-)quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:52 schreef Dawnbreaker het volgende:
Och kijk haar zitten. Ze is echt de baas uit de boom aan het kijken om het zo te zeggen.
Als ze écht compleet angstig ed was had je dat wel gezien me dunkt, dit lijkt me inderdaad gewoon 'de baas uit de boom kijken' gaat helemaal goed komen hoorquote:Op maandag 17 augustus 2009 09:53 schreef freshy98 het volgende:
[..]
Valt me op dat ze dat überhaupt nog niet gedaan heeft.
Heeft ze op dat kamertje ook een eigen plekje, behalve die kattenbak?quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:26 schreef freshy98 het volgende:
Ze is er wel afgeweest. Wederom witte afdrukken op mijn zwarte bank achtergelaten ;-)
De slaapkamer deur heb ik nog even dicht gelaten.
Toevallig dat ze er nu weer in ligt. Misschien om dat ik de lamellen dicht had gedaan. Weer iets open gedaan nu.
Naast de waterbak/eetbak is dat idd het enige wat ze van voor het weekend heeft in die kamer.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft ze op dat kamertje ook een eigen plekje, behalve die kattenbak?
Een klein zacht mandje ofzo, of een dekentje op de bank leggen? Misschien dat ze die kattenbak nog als enige eigen plekje ziet ofzo, ik zeg ook maar wat hoor
Nee sorry, niet een doek op de bak, maar op de BANKquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:11 schreef freshy98 het volgende:
[..]
Naast de waterbak/eetbak is dat idd het enige wat ze van voor het weekend heeft in die kamer.
Een doek bovenop de kattenbak kan niet, er zit daar een rooster.
Ik heb nog wel de kattengrot die ik er neer kan zetten.
Staat nu in de woonkamer, samen met de radiatormandding. Volgens mij zoekt ze die 's nachts op trouwens.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:09 schreef freshy98 het volgende:
Ik heb net cervelaat en Berliner boterhamworst gehaald.
Die Berliner boterhamworst gaat er wel in :-)
Beetje zitten voeren en de rest buiten de bak gezet.
superquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:09 schreef freshy98 het volgende:
Ik heb net cervelaat en Berliner boterhamworst gehaald.
Die Berliner boterhamworst gaat er wel in :-)
Beetje zitten voeren en de rest buiten de bak gezet.
Dacht ik al. Zag het op de foto ;-)quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:50 schreef Lienzz het volgende:
[..]
super
Ja de smaak van berliner boterhamworst kent ze wel
Hallo ouders van Dawnbreaker :-)quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:39 schreef Dawnbreaker het volgende:
Hoi Freshy, mijn vader/moeder willen ook iets zeggen:
Goede tip: hang de slaapmand met de haakjes aan de radiator. Zo hing het ook op de vorige plek.
Misschien kun je de slaapkamerdeur openlaten, dan komt ze misschien snachts wel op de deken liggen.
Deed ze bij vorige baasje ook.
Moeders zegt: de brokken kunnen gewoon droog gegeven worden, zo at ze ze altijd. Daarnaast eet een kat niet continu dus als ze af en toe weigert hoef je niet ongerust te zijn
Pap zegt: Als ik op bezoek ging stond altijd de radio aan, dat vond ze prettig, in ieder geval had ze er geen last van.
Natuurlijk willen we je niet zeggen hoe je het moet doen, maar mogelijk heb je iets aan deze tips.
Groeten, Ouders dawnbreaker.
Er was een eenmalige mogelijkheid voor, maar volgens mij is die verlopen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:22 schreef freshy98 het volgende:
Nu mijn verzoek nog inwilligen om de nickname aan te passen.
Tijd geleden eens over gemailed, nooit wat over gehoord ;-)
Hmm. Gemist :-(quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:37 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Er was een eenmalige mogelijkheid voor, maar volgens mij is die verlopen.
Gaat 'm niet worden vrees ik (tenzij er nog eens een actie is)quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:22 schreef freshy98 het volgende:
Nu mijn verzoek nog inwilligen om de nickname aan te passen.
Tijd geleden eens over gemailed, nooit wat over gehoord ;-)
quote:
Ja, was er ook erg verrast doorquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Freshy! wat super om te horen! echt ik zit hier met een big smile als ik jou en koem zo voor me zie!
Wat ik niet snap is dat jij nog geen vriendin hebt! Dames, dit is een buitenkansje, klik hier!
Dat IT'er outcasts waren is wel heel 1990quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:33 schreef freshy98 het volgende:
[..]
Ja, was er ook erg verrast door
Ik en geen vriendin. Hmm. IT'er, te lief (zo irritant om te horen, ben gewoon mezelf..) wekt niet echt...
Is dat niet wat ik op pagina 1 op de foto heb gezet? Dat is ook een stokje met elastiek en daaraan een muisje. Die heeft freshy meegekregen en daar refereerde hij volgens mij ook na.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:38 schreef Harajuku. het volgende:
Je kunt bij de Pet's Place of zo ook zo'n speeltje aan een elastiek aan een hengel halen, Jazz vindt dat echt briljant speelgoed.
Ja, goed idee!quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:38 schreef Harajuku. het volgende:
Je kunt bij de Pet's Place of zo ook zo'n speeltje aan een elastiek aan een hengel halen, Jazz vindt dat echt briljant speelgoed.
Oh, kan best. Ik las net alleen muis zodoende.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Is dat niet wat ik op pagina 1 op de foto heb gezet? Dat is ook een stokje met elastiek en daaraan een muisje. Die heeft freshy meegekregen en daar refereerde hij volgens mij ook na.
Trouwens, pets place heeft echt te gekke dingen voor katten. Helaas vinden de katten dat niet altijd het geval
2 jaar terug was ik daar met mijn vriendin en die zag een soort handschoen met hele lange vingers hangen met daaraan belletjes, zodat je met een kat kan spelen zonder gekrast te worden.
Wij dat ding gekocht, bij thuiskomst meteen aangedaan. Toen poes hier het zag rende ze voor haar leven weg. Alsof freddy kreuger op bezoek was:P
[dit dus]
[ afbeelding ]
+ interactie met katquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, goed idee!
Dan heb je ook geen probleem dat poes per ongeluk je hand raakt als ze het speeltje wil pakken!
All the cool people hebben 50 posts per paginaquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:57 schreef freshy98 het volgende:
Deel 2
Ik zat nog maar op pagina 6 (50 posts per pagine :-) )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |