Ja, hier ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:30 schreef sigme het volgende:
Mijn ouders hadden als eis dat de naam tweelettergrepig moest zijn, dat roept een stuk makkelijker.
En, vind ik, het biedt wel opties tot afkorting (stoerder), maar lokt geen verkleinigheidjes uit (je nóemt een baby nu eenmaal geen Bob, en leer dan later dat Bobby maar weer eens af).
Vreselijk!quote:Een paar jaar geleden stond er een stukje in de Volkskrant over de plotselinge rage van de naam Tom-tom, in allerlei varianten. Je zal toch Tom-tom genoemd zijn! Of nog kwasi-origineler: Tim-tim.
Zo ook voor de klasgenootjes.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:44 schreef Lienekien het volgende:
Peer.
Ik ben voor.
Die kan alleen maar tof zijn.
Daar moest ik net ook aan denken. Hoewel jullie met 'Bob' dan ook geramd zitten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
Op het lijstje van B. staat ook 'Special Agent Dale'.
Delmore, I missed all your funny waysquote:
Ah, een kenner van het oeuvre. Ik wist het wel.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:23 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Delmore, I missed all your funny ways
I missed your jokes and the brilliant things you said
My Dedalus to your Bloom, was such a perfect wit
and to find you in my house makes things perfect
Misschien wel een goed idee.
Huismus. Hegmus. Spoormus.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh en mijn pasgeboren stiefneefje heet Rasmus (Deense oorsprong).
48kbpsquote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:44 schreef JAM het volgende:
Zo, ik heb eindelijk thuis internet. Het is traag als dikke stront door een trechter maar desalniettemin een stuk beter dan helemaal niets. Dan nu op zoek naar een grote foto van een klein kutje om m'n bureaublad wat op te fleuren.
Zo ongeveer.quote:
Jesus, of Manuel.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:51 schreef Gellius het volgende:
Dat zal ik doen, en wie weet kom ik met een mooie naam thuis. Pepe ofzoiets.
Vlieg jij niet, jongen?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:31 schreef Gellius het volgende:
Yep. Ben aan het pakken. Morgen om 17 uur de Thalys naar Parijs, dan daar een hapje eten en dan op de nachttrein.
Heb jij eigenlijk wel enige notie van hoe fijnbesnaard ík wel niet ben, Gellius? Ik heb vandaag godverdomme nog meer dan 200 pagina's obscure Japanse literatuur gelezen. Dat vergt een fijnbesnaardheid waar jij, zo ik me voorstel, nog met je Franse officierensnorretje een puntje aan kan zuigen! Hier zit de culturele elite, m'n jong, Leuven! En vliegen, mij niet gezien!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:14 schreef Gellius het volgende:
Heb jij eigenlijk wel enige notie van hoe fijnbesnaard ik wel niet ben, JAM?
Hier past maar een ding, te weten, een foto van een neger met een vreemdsoortig kapsel.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:40 schreef Gellius het volgende:
Nou, we hadden het over jouw notie van mijn fijnbesnaardheid. Laten we wel zijn.
JAM, ik ben het met je eens. Gellius heeft dan wel eruditie en een groot reservoir aan kennis over Europa uit deen vervlogen tijd, maar een van de meest krachtige manieren om de sfeer uit die tijd op te roepen en te ondergaan heeft hij volgens mij nog niet meegemaakt. Old world traintravel is in perfecte luxe gewoon in de achtertuin van Europa te beleven! Magische treinreizen van Krakow naar Kiev, van Chisinau naar Boekarest, van Zagreb naar Skopje, van Wenen naar Sofia, etc.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:08 schreef JAM het volgende:
Een TGV is natuurlijk geen reizen hè.
Ik wilde eigenlijk iets volkomen anders posten, bemerk ik opeens dat ik aangesproken word. Vervelend is dat toch altijd. Ik zal het kort houden: om kort te gaan, je hebt gelijk dat je het met me eens bent. Ik ben het ook met jou eens. Om de dingen eens werkelijk bij hun naam te noemen: die Gellius is gewoon een lul-de-behanger, met z'n 'echt reizen' en dan in een Thalys stappen. Je hebt het mooi beschreven, zodiakk. Zo heb ik mijn weinige (meer dan vier, vijf keer zal ik niet in dat ding hebben gezeten) tripjes (want reisjes moeten we het niet noemen!) inderdaad ervaren. Ik heb godzijdank nog wel meegemaakt dat je mocht roken in dat ding. Roken, in het middel van vervoer, is zéér belangrijk om te bepalen of we nu over reizen of vervoerd worden moeten spreken, wilde ik maar even opperen. Als ik in het boemeltje tussen Oud-Heverlee en Leuven even een sigaretje rook is er niemand die daar bezwaar tegen maak, hoewel de afstand er een is die je net zo goed had kunnen fietsen - een reiservaring dat ik daarentegen heb! Hoe ik zo rokend langs het Dijledal (wat een woord zeg) tuf met die peuk uit m'n mondhoek, heerlijk. Met het gezondsheidfascisme van vandaag de dag vrees ik dat we voor écht reizen aangewezen zijn op obscure stoptreintjes waar buiten wat Vlaamse arbeiders en studenten niemand meer gebruik van maakt. Ik durf te beweren dat je op een trein tussen Amsterdam en Tblisi - wat vast geen directe lijn is, ik durf zelfs te beweren dat je dan aangewezen bent op EuroNightLine of hoe die verderfelijke klotefirma ook heet - ook niet roken mag.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:30 schreef zodiakk het volgende:
[..]
JAM, ik ben het met je eens. Gellius heeft dan wel eruditie en een groot reservoir aan kennis over Europa uit deen vervlogen tijd, maar een van de meest krachtige manieren om de sfeer uit die tijd op te roepen en te ondergaan heeft hij volgens mij nog niet meegemaakt. Old world traintravel is in perfecte luxe gewoon in de achtertuin van Europa te beleven! Magische treinreizen van Krakow naar Kiev, van Chisinau naar Boekarest, van Zagreb naar Skopje, van Wenen naar Sofia, etc.
In west-Europa hebben al die hogesnelheidslijnen toch iets kapotgemaakt. Dergelijke treinreizen zijn ontdaan van enige romantiek en gedegenereerd tot een treurige imitatie van vliegen. Van Amsterdam naar Parijs bijvoorbeeld: dan vlieg je door een verzonken geul, op een stoel die alleen maar goedkope luxe uitstraalt, in een coupe gevuld met Amerikaanse dagjesmensen. Nee, zo'n TGV is toch een soort dood in de pot, een stalen fallus waar op de plek van aankomst alleen wat weekendkoffers uitdruppelen. Een vreugdeloos gebeuren.
Gellius moest voor zijn volgende vakantie maar eens gewoon in zijn geliefde Amsterdam op de trein stappen en er in Tbilisi weer uit komen!
Zullen we er een toernooitje van maken?quote:
Dan wordt ie onvermijdelijke gepest.quote:
Dat ligt er maar net aan hoe Claudia haar Tjeerdje opvoed. Als ze, zoals het een goede moeder betaamt, haar zoontje uitlegt dat als iemand grapjes over haar maakt, dat'ie ze dan een godsgruwelijke klap voor hun harses moet geven, valt dat best mee. Buiten dat om zijn er zoveel meer worden die op Tjeerd rijmen; om er maar even eentje te doen: Tjeerd heeft heerlijk gemasturbeerd.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:26 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Dan wordt ie onvermijdelijke gepest.
"Tjeerd, Tjeerd, je moeder is een peerd"
En dat kan je Claudia_X dan weer niet aandoen.
quote:De upload van dit bestand kon niet worden voltooid. Het bestand is te groot.
Je bestand is 10722 bytes groot. De maximaal toegestane grootte is 10240 bytes.
Ga terug, controleer de bestandsgrootte en probeer het opnieuw.
Ik heb het plaatje even weggehaald daar, was toch meer iets voor KPD dan voor TTKquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:38 schreef JAM het volgende:
Dit had ik toch graag als plaatje gehad. Iemand een idee hoe je dat kan verkleinen aar 60x60?
*edit: plaatje weg.
Jeetje, Erik, hoe kom je erop zeg? Wat een héérlijke naam zeg!quote:Op zondag 26 juli 2009 16:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Misschien is Tjeerd wel een leuke naam, Clau!
fifth Ward is een slechte wijk in Houston, dat kun je je kind niet aandoen.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef ShadyLane het volgende:
Twijfel niet langer, Claudia! Gisternacht kwam de naam in een ingeving tot me:
Ward.
Dat is toch gewoon opinie? In het geval van het NRC.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:58 schreef Mainport het volgende:
Beste quasi-intellectuelen, ben ik de enige die een aversie heeft tegen de overdreven geëngageerde - doch voorspelbare - meningen in het NRC Handelsblad van mensen die zichzelf graag laten gelden enerzijds, en het ongekend lage niveau van het NOS-journaal, werkelijk, dat daar nog nooit iemand wat van heeft gezegd is zo'n groot levensraadsel dat ik schizofrene verschijnselen begin te vertonen.
Dat is een weinig wetenschappelijke conclusie die je trekt.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:13 schreef Wouter1989 het volgende:
Het NRC viel trouwens ook wel schitterend door de mand toen Lord of the Rings eens heel hoog was geeindigd bij een verkiezing van het beste boek aller tijden.
Wat gebeurde er toen? Dat wil ik dan wel weten, hoe ze door de mand vielen.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:13 schreef Wouter1989 het volgende:
Het NRC viel trouwens ook wel schitterend door de mand toen Lord of the Rings eens heel hoog was geeindigd bij een verkiezing van het beste boek aller tijden.
Is het heus dat ge niet verstaat wat ik meen? Ik bedoel dat ze daarmee door de mand vielen. Want je mag een krant best afrekenen op zijn lezers.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:26 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat gebeurde er toen? Dat wil ik dan wel weten, hoe ze door de mand vielen.
De (Microsoft) Office Picture Manager een optie?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:26 schreef Thisbe het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik op mijn fantastische vistapc foto's kan verkleinen zodat ik ze op een acceptabel formaat kan mailen?
Ik had altijd zo het idee dat dat boek vooral gesmaakt werd door linkse geitenwollensokken psuedo-intellectuelen. Om kort te gaan: niets nieuws onder de zon dus.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:43 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Is het heus dat ge niet verstaat wat ik meen? Ik bedoel dat ze daarmee door de mand vielen. Want je mag een krant best afrekenen op zijn lezers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LOTR is natuurlijk bagger. Daarvoor hoef je het niet eens gelezen / gezien te hebben. Ik geloof dat Frollo hier ooit eens beweerde dat een bepaald boek best goed was, voor een fantasyboek. Alsof zoiets bestaat, een goed fantasyboek. There's no such thing!
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 00:19:35 ]
Vanmiddag werd bij de F1 de vriendin van Hamilton in beeld gebracht, terwijl ze van extase sprongetjes maakte na een succesvolle actie van vriend Lewis. De BBC-commentator merkte droogjes op "I think it's safe to say that action was received... rather well, in the Hamilton pitbox there.".quote:Op zondag 26 juli 2009 17:38 schreef JAM het volgende:
Vinden jullie het ook zo leuk als ze bij Brits sportcommentaar: '... makes it look so easy!', roepen?.
Daar moest je ons maar eens wat meer over vertellen.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:34 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb besloten de vorig jaar uit nood geboren fotoserie "Japanners met bezienswaardigheden" dit jaar voort te zetten.
Er staat een woordje te veel in je post.quote:Op maandag 27 juli 2009 03:18 schreef Mainport het volgende:
Je bent toch wel een sukkel als je de Lord of the Rings-films niet kunt waarderen.
De Dali's van de film...quote:Op maandag 27 juli 2009 03:18 schreef Mainport het volgende:
Je bent toch wel een sukkel als je de Lord of the Rings-films niet kunt waarderen.
Wat een minne honden.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben niet eens uitgenodigd. Want "als hij toch al twee jaar reist kan hij best nog langer reizen".
Ik kan me niet herinneren dat ik dat beweerd heb en over welk boek het dan ging. Ik kan me twee situaties indenken waarin ik zoiets gezegd kan hebben:quote:Op maandag 27 juli 2009 00:18 schreef k_man het volgende:
LOTR is natuurlijk bagger. Daarvoor hoef je het niet eens gelezen / gezien te hebben. Ik geloof dat Frollo hier ooit eens beweerde dat een bepaald boek best goed was, voor een fantasyboek. Alsof zoiets bestaat, een goed fantasyboek. There's no such thing!
Intellectueel of niet, ik vond het artikel dit weekend over vallende druppels en hoe die zich ontwikkelen nu juist erg tof. Vooral met de foto's erbij. De wetenschap levert ons voortschrijdende inzichten. Dan word ik helemaal warm van binnen. Misschien ligt 't aan mijn overtuigd atheïsme.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:11 schreef Wouter1989 het volgende:
Alsof intellectuelen zich er voor interesseren waarom er meer kleine druppels dan grote druppels vallen in een regenbui.
Nee, dat kan ik niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:00 schreef Wouter1989 het volgende:
Kan JAM mij trouwens ook vertellen wat het Vlaamse woord 'dezeke' betekent?
Is dit nu koeterwaals?quote:
Nee hoor, het is gewoon fout.quote:
Ben je toch niet helemaal de paria hier Erik!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dat de literatuurkritiek hier niets voorstelt. Je hebt hier narcisten, vrouwen en mensen die een punt bereikt hebben in hun leven waar ze het wel prima toeven vinden, en dat heeft zijn weerslag op wat ze van boeken begrijpen. Daar word ik onrustig van, en dit is de manier waarop ik dat aangeef.Graag op anoniem
al denk ik er komma's en punten bij, het blijft een slechte zinquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind je manier van gezeik nog vervelender dan het gezeik van al die anderen hier die met mooie woorden maar heel weinig zeggen.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:42 schreef Mainport het volgende:
Open deuren, open deuren...
Waarom is de hoef van een paard altijd nat?Literatuurkritiek is dan ook wel echt de gróótste onzin die er bestaat. Man oh man, ik kan me geen onzinniger vak bedenken dan dat. Jantje schrijft een boek en Pietje gaat dan nog eens uitgebreid navertellen wat'ie van dat boek vond en wat er zijnentwege beter had gekund omdat'ie dat zo wel in andere boeken gelezen heeft: niemand die om vraagt. Literatuurkritiek is bij uitstek de discipline van mensen die graag zelf auteur hadden willen worden maar daar noch de tijd, noch het talent, noch het doorzettingsvermogen voor hadden. LOSERS zijn het, literatuurcritici, jaloerse losers van het ergste soort. Als je een beetje zelfrespect hebt en blijkbaar over een werk- en denkniveau beschikt dat je in het NRC of in het Parool of in the Time literary supplement of wat dan ook je verhaaltje kwijt mag, wordt dan leraar, of arts, of iets waarvan je tenminste kan zeggen: 'Nou, die doet nog eens iets goeds voor de mensheid.', in plaats van iedereen maar opzadelen met vervelende, saaie meningen - die zijn ze per definitie, het gaat immers over literatuur en is zelf geen literatuur - waar niemand op zit te wachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dat de literatuurkritiek hier niets voorstelt. Je hebt hier narcisten, vrouwen en mensen die een punt bereikt hebben in hun leven waar ze het wel prima toeven vinden, en dat heeft zijn weerslag op wat ze van boeken begrijpen. Daar word ik onrustig van, en dit is de manier waarop ik dat aangeef."The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
Ik zou niet overdrijven. Die mensen weten zelf ook wel dat het allemaal niet veel voorstelt, maar ze doen graag alsof en blazen zichzelf en de Literatuur op tot idiote proporties om eea te verbloemen. Het is een spel, een grap, een aandoenlijk gebeuren waar je hooguit een beetje om moet glimlachen. Voor veel vakken geldt trouwens dat er maar in het wilde weg wordt gefabuleerd. Leraren doen dat ook (weet ik als ervaringsdeskundige), ministers doen het, directeuren, en artsen waarschijnlijk ook. De hele mensheid is continu bezig de kluit te belazeren. Ja, jij ook, JAM!!. Dat laatste weet ik toevallig heel zeker.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:26 schreef JAM het volgende:
dat is niets anders dan een beetje in het wilde weg fabuleren en de hele kluit belazeren. Misdadig is het gewoon.
Natuurlijk belazer ik de kluit; ik doe de hele dag niets anders. Om met de woorden van mijn oude leraar Frans te spreken: 'Jij besodemieterd de hele week de boel van links naar rechts en in het weekend van rechts naar links.' Dat vond ik mooi gesproken van die man. Misschien is het wel een bestaande Franse uitdrukking - wat toch iets aan de schoonheid af zou doen - maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:40 schreef mane het volgende:
[..]
Ik zou niet overdrijven. Die mensen weten zelf ook wel dat het allemaal niet veel voorstelt, maar ze doen graag alsof en blazen zichzelf en de Literatuur op tot idiote proporties om eea te verbloemen. Het is een spel, een grap, een aandoenlijk gebeuren waar je hooguit een beetje om moet glimlachen. Voor veel vakken geldt trouwens dat er maar in het wilde weg wordt gefabuleerd. Leraren doen dat ook (weet ik als ervaringsdeskundige), ministers doen het, directeuren, en artsen waarschijnlijk ook. De hele mensheid is continu bezig de kluit te belazeren. Ja, jij ook, JAM!!. Dat laatste weet ik toevallig heel zeker.
Ik heb met de hele wereld af te rekenen, Wouter,- je moest eens weten wat voor een blok steen er in mijn borstkas zit!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:50 schreef Wouter1989 het volgende:
Krakende kroepoek. Dat je er zo'n punt van maakt doet vermoeden dat je met iets hebt af te rekenen.
Ja maar ja. Begin dan bij het begin. Dat er überhaupt dingen uit de logische ruimte zijn die op een dag dachten, kom wij gaan iets speciaals doen om ons te onderscheiden van al die andere logisch mogelijke dingen, wij zijn voortaan echt. En dat je dan zo'n wereld hebt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb met de hele wereld af te rekenen, Wouter,- je moest eens weten wat voor een blok steen er in mijn borstkas zit!
Het vrolijkste wat ik vandaag heb gehoord is: 'Ja, dan kom ik morgen even langs.'quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:02 schreef Wouter1989 het volgende:
Emping is een bijgerecht dat lijkt op kroepoek. Het wordt gemaakt van bijna-rijpe, gepelde melindjoenoten die met een speciaal hamertje worden platgeslagen en vervolgens worden gedroogd in de zon.
Dat is het vrolijkste wat ik vandaag gehoord heb. Wat jullie?
Wat moet ik me voorstellen bij 'de logische ruimte'?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:58 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Ja maar ja. Begin dan bij het begin. Dat er überhaupt dingen uit de logische ruimte zijn die op een dag dachten, kom wij gaan iets speciaals doen om ons te onderscheiden van al die andere logisch mogelijke dingen, wij zijn voortaan echt. En dat je dan zo'n wereld hebt.
Welk woord je zoekt is me niet helemaal duidelijk.
Dat de toestand waarin Ajax gisteren met 3-2 heeft gewonnen een speciale eigenschap heeft die de toestand waarin Ajax gisteren gelijk heeft gespeeld niet heeft, en die wij 'waarheid' ofzo noemen. Zie dat maar eens uit te leggen op het bureau.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij 'de logische ruimte'?
En de rest van het verhaal, ik begrijp er werkelijk geen mallemoer van.
Ik stop altijd direct met lezen als ik 'Ajax' voor m'n ogen krijg. Het spijt me. FC Den Haag olé, olé.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:24 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Dat de toestand waarin Ajax gisteren met 3-2 heeft gewonnen een speciale eigenschap heeft die de toestand waarin Ajax gisteren gelijk heeft gespeeld niet heeft, en die wij 'waarheid' ofzo noemen. Zie dat maar eens uit te leggen op het bureau.
Gelieve geen verhalen over quantum fysica of modaal realisme.
Ik vind het pervers dat jullie van die tegelwijsheden vrolijk worden. En ik vind het jammer dat pervers de betekenis van 'seksueel ontaard' heeft gekregen. Anders begreep men mij wanneer ik het gebruikte als coole, want romaanse versie van 'twisted' of 'warped'.
Het betekent denk ik dat hoe hard de Satan je ook probeert te misleiden, als je vast blijft houden aan je geloof zal het verbond met God niet verbroken wordenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:29 schreef mane het volgende:
Ah, tegeltjeswijsheden.
Bij mijn ouders hangt een tegeltje met: 'Ons geloof wordt wel beproefd, maar nooit beschaamd'. Als kind heb ik daar mijn hoofd over gebroken. Wat bedoelen ze nou?? Later heb ik het nog eens gebruikt bij een proefwerk voor levensbeschouwing. De docent was onder de indruk. Maar eigenlijk begreep ik toen ook niet wat het precies betekende. Als je niets weet te zeggen, zijn dit soort wijsheden altijd oké om de kluit mee te belazeren.
Kan dat?quote:[...] De Muis, op haar beurt, deed alsof ze die praatjes werkelijk geloofde en het haar nog kon interesseren ook. Pas toen ze later ’s avonds op haar hotelkamer belandden, vonden ze beiden de ontspanning waar ze daadwerkelijk naar verlangden.
Wat een nare post, zeg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:18 schreef Mainport het volgende:
Jij studeert een vak waar je nooit in je leven iets van zult begrijpen, je hebt je leven een richting gegeven die volkomen uit de lucht is gegrepen, alles wijst op iemand die niets weet en dertien in een dozijn is, en dan zit je met je slappe mening mij te irriteren. Als je nu eens een afstraffing van het formaat van JAM gaf dan vond ik dat heerlijk, net zoals die van Frollo als die straks wakker wordt om naar z'n baan te gaan, daar zit op te wachten, niet op zo'n sujet dat in alles middelmatigheid uitstraalt.
I hate to break it to you but there is no big lie, there is no system - the universe is indifferent.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:40 schreef mane het volgende:
[..]
Ik zou niet overdrijven. Die mensen weten zelf ook wel dat het allemaal niet veel voorstelt, maar ze doen graag alsof en blazen zichzelf en de Literatuur op tot idiote proporties om eea te verbloemen. Het is een spel, een grap, een aandoenlijk gebeuren waar je hooguit een beetje om moet glimlachen. Voor veel vakken geldt trouwens dat er maar in het wilde weg wordt gefabuleerd. Leraren doen dat ook (weet ik als ervaringsdeskundige), ministers doen het, directeuren, en artsen waarschijnlijk ook. De hele mensheid is continu bezig de kluit te belazeren. Ja, jij ook, JAM!!. Dat laatste weet ik toevallig heel zeker.
Afgelopen weekend drie afleveringen gekeken, nu ben ik weer bij!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:00 schreef Claudia_x het volgende:
I hate to break it to you but there is no big lie, there is no system - the universe is indifferent.
[ afbeelding ]
Van jou verwacht hij een goede afstraffing. Erik vindt hij maar een watje.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:16 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik snap geeneens wat er over mij gezegd wordt. 'die van Frollo'?
Och, zak hooi, zak hooi. Als ik 'm los zie gaan in het gedichtentopic vind ik het toch wel een held hoor.quote:
Geef me een hand!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is wel erg optimistisch om te denken dat ik in mijn klaarblijkelijke onwetendheid met mijn slappe mening ook maar enige invloed heb. Laat staan dat ik, als een van de dertien in een dozijn, iets kan aanrichten. Gekheid!
Ik denk 12. Dan is 'ie nog best pienter voor zijn leeftijd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:03 schreef Z het volgende:
Hoe oud is Mainport?
Dat is een beetje overdreven. Maar hij is vast jong.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk 12. Dan is 'ie nog best pienter voor zijn leeftijd.
Ik kon gisteren ook niet slapen. Ben maar een stukje filmscript gaan schrijven, want je wordt er zo creatief van. Het werd uiteindelijk een soort Harry Potter meets Jurassic Park, dus nog met commerciële potentie ook. Toen ik met casten begon (en overigens niet veel verder kwam dan Clive Owen als de enigmatische Judas van het stuk en Michael Gambon als de geconflicteerde biomedicus), viel ik pardoes in slaap.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:31 schreef mane het volgende:
Oh gelukkig. De normale mensen zijn er weer. Mensen die 's avonds op tijd naar bed gaan en na een gezonde nachtrust in de ochtend frisse opmerkingen kunnen plaatsen. Pfff, niet kunnen slapen is geen gewoonte van me, godszijdank..
Ik ken die Sapstengel helemaal niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:45 schreef Frollo het volgende:
Lienekien, je wordt genoemd in Aan welke Fok!ker/Fok!ster erger jij je het meest?
Ik heb het even gevraagd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ken die Sapstengel helemaal niet.
Dat is meestal zo met stille aanbidders.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ken die Sapstengel helemaal niet.
Ja, wel een goed idee om van de nood dan maar een deugd te maken. Ik krijg de neiging om een beetje te gaan zwelgen en moeilijk te gaan doen: piekeren en me lamlendig voelen. Heb jij dat nooit?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:46 schreef Marble het volgende:
Misschien moet je eens een schildersezel of iets in die richting naast je bed plaatsen, mane. Wie weet zit er nog een Picasso (of een Hearst?) verscholen in je insomnische nachtelijke zelf.
Nee, dat doe ik liever overdag als de zon schijnt en de vogels fluiten. Dat vind ik daar een geschikter ambiance voor. Maar ik ben dan ook meer een nachtmens.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:55 schreef mane het volgende:
Ik krijg de neiging om een beetje te gaan zwelgen en moeilijk te gaan doen: piekeren en me lamlendig voelen. Heb jij dat nooit?
Kun je dit soort posts voortaan gewoon achterwege laten? Het siert je namelijk totaal niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:18 schreef Mainport het volgende:
Jij studeert een vak waar je nooit in je leven iets van zult begrijpen, je hebt je leven een richting gegeven die volkomen uit de lucht is gegrepen, alles wijst op iemand die niets weet en dertien in een dozijn is, en dan zit je met je slappe mening mij te irriteren. Als je nu eens een afstraffing van het formaat van JAM gaf dan vond ik dat heerlijk, net zoals die van Frollo als die straks wakker wordt om naar z'n baan te gaan, daar zit op te wachten, niet op zo'n sujet dat in alles middelmatigheid uitstraalt.
Toen ik iedereen groen zag worden, vroeg ik wat ik moest doen voor een oranje kleur. Uiteindelijk was iemand zo aardig om me oranje te maken, en daar kreeg ik deze tag bijquote:
Heb je gestort in het Oranjefonds?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
Toen ik iedereen groen zag worden, vroeg ik wat ik moest doen voor een oranje kleur. Uiteindelijk was iemand zo aardig om me oranje te maken, en daar kreeg ik deze tag bij.
Erik ligt daar echt geen seconde wakker van hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:35 schreef DaMart het volgende:
[..]
Kun je dit soort posts voortaan gewoon achterwege laten? Het siert je namelijk totaal niet.
In dit topic heb ik sapstengel uitgemaakt voor luie hond.quote:
Twee jaar geleden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In dit topic heb ik sapstengel uitgemaakt voor luie hond.
Afhaalchinees opnieuw opwarmen? (eten dan he :P)
Wanneer ga je eigenlijk naar NY Do2? Of ben je alweer terug?quote:
Wij zijn net in seizoen 2 begonnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:06 schreef Z het volgende:
Ik heb gisten een enorm decadente televisie gekocht waarop Mad Men nog beter tot z'n recht gaat komen. Ik heb de boel ook meteen maar gedowngeload.
Mij brengt insomnia niets dan ellende. Ik heb nu een paar nachten goed geslapen en mijn geest leeft helemaal op. Ik heb weer schrijfinspiratie en eind deze week zal mijn eerste artikel min of meer af zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:46 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik kon gisteren ook niet slapen. Ben maar een stukje filmscript gaan schrijven, want je wordt er zo creatief van.
Oh tof! Waar willen jullie naartoe?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
We gaan vanmiddag naar het reisbureau om onze huwelijksreis te boeken
Door dit soort opmerkingen voelt die bevalling ineens niet meer zo ver weg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
We gaan van 18 t/m 25 oktober naar New York, A_R. En Do2 zit al in z'n derde vakantieweek, van de vijf. Deze week nog en dan heb ik ook twee weken vakantie.. En jullie?
Eigenlijk kon ik daarna pas goed slapenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:45 schreef Marble het volgende:
[..]
Erik ligt daar echt geen seconde wakker van hoor.
Klinkt ook leukquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
New York staat ook hoog op de verlanglijstMaar St. Petersburg staat al jaren op 1, maar ben er nog steeds niet geweest
Het huwelijksreisje wordt 8 dagen Engeland/Wales
Toch niet zo traag dat je er van in slaap zou vallen he?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:46 schreef Z het volgende:
Insomnia is een goede film overigens. Een heeeele trage.
Met puike muziek van Biosphere.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:46 schreef Z het volgende:
Insomnia is een goede film overigens. Een heeeele trage.
Echt niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:12 schreef Frollo het volgende:
Nou, dan zal ik wel de enige zijn die het niet leuk vindt als er iets onaardigs over 'm gezegd wordt.
Dat fenomeen ervaar ik soms in vliegtuigen. Dat je tijdens een vlucht graag wat slaap mee wilt pakken, maar dat dan natuurlijk niet lukt. Als je erg je best gaat doen om in slaap te vallen ben je niet ontspannen en lukt het niet. Afijn, ik heb dan wel eens het idee dat ik soms eventjes wegdommel, maar dat dat hoogstens een minuutje duurt. Alleen blijkt bij nader inzien dan de complete film al voorbij te zijn of zo.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:03 schreef Z het volgende:
Ik las gister in de NrcNext dat heel veel mensen vooral denken dat ze slecht slapen, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Er is dan iets mis met je slaapperceptie. Een probleem wat dan wel weer goed te verhelpen is.
Hij heeft me geschrapt!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:45 schreef Frollo het volgende:
Lienekien, je wordt genoemd in Aan welke Fok!ker/Fok!ster erger jij je het meest?
En waarom denken die mensen dan dat ze slecht slapen? Omdat ze zich de dag erna niet uitgerust voelen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:03 schreef Z het volgende:
Ik las gister in de NrcNext dat heel veel mensen vooral denken dat ze slecht slapen, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is. Er is dan iets mis met je slaapperceptie. Een probleem wat dan wel weer goed te verhelpen is.
In de trein durf ik niet eens te slapen. Dan ben ik bang dat ik mijn station voorbij rijdquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Als ik in slaap kan komen dan slaap ik meestal prima. Maar dat kan ik dan wel alleen goed liggend, bijvorbeeld in auto's of vliegtuigen of bussen niet. In treinen val ik altijd net is slaap en dan schrik ik weer wakker (heb al een aantal keer mijn boek laten vallen daardoor).
Ze zijn 'de hele tijd' moe. Of denken dat de hele tijd te zijn. Volgens mij heb ik er ook een beetje last van. Ik slaap wel wat minder, maar wel elke nacht als een blok. Ik ben eigenlijk alleen als ik wakker ben moe en aan het einde van de werkdag. Dat heeft dus meer met de drukte van een gezin te maken dan met te weinig slaap. Denk ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En waarom denken die mensen dan dat ze slecht slapen? Omdat ze zich de dag erna niet uitgerust voelen?
Overigens is slecht slapen over het algemeen ook vrij goed te verhelpen, alleen is het zo verdomd veel werk.
Dat is een luxeprobleem. Ik moet elke dag zo optimaal mogelijk inrichten om uberhaupt in mijn eigen bed te kunnen slapen. Dat betekent bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Als ik in slaap kan komen dan slaap ik meestal prima. Maar dat kan ik dan wel alleen goed liggend, bijvorbeeld in auto's of vliegtuigen of bussen niet. In treinen val ik altijd net is slaap en dan schrik ik weer wakker (heb al een aantal keer mijn boek laten vallen daardoor).
Het stomme is ook dat ik pas echt in dat halfslaapstadium terecht kom als ik Eindhoven ongeveer binnenrijd. Dan denk je dat je in drie kwartier wel een beetje weg kan zakken, maar dan moet dat net in die laatste vijf minuten gebeurenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
In de trein durf ik niet eens te slapen. Dan ben ik bang dat ik mijn station voorbij rijd.
Maar hoe zou je kunnen bewijzen dat iemand zich wel moe voelt maar het niet is? Je kunt hooguit zeggen dat iemand volgens de norm die nacht voldoende slaap heeft gehad, maar ook dat hoeft niet veel te zeggen want 1 nacht goed slapen is meestal niet genoeg om je uitgerust te voelen. Ik heb eens een Teleac-cursus over slapen gevolgd (erg goede cursus!) en daarin werd ook duidelijk gemaakt dat je bijvoorbeeld een week slecht slapen niet kunt compenseren met een weekeinde goed slapen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:41 schreef Z het volgende:
[..]
Ze zijn 'de hele tijd' moe. Of denken dat de hele tijd te zijn. Volgens mij heb ik er ook een beetje last van. Ik slaap wel wat minder, maar wel elke nacht als een blok. Ik ben eigenlijk alleen als ik wakker ben moe en aan het einde van de werkdag. Dat heeft dus meer met de drukte van een gezin te maken dan met te weinig slaap. Denk ik.
Ze bepalen het in ieder geval aan de hand van diverse normscores. En daar 'confronteren' ze de slapers mee. Zo werd er bijvoorbeeld gevraagd hoe lang men dacht te doen over het in slaap vallen, de journalist in kwestie dacht 30 minuten, maar het waren er 6.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar hoe zou je kunnen bewijzen dat iemand zich wel moe voelt maar het niet is? Je kunt hooguit zeggen dat iemand volgens de norm die nacht voldoende slaap heeft gehad, maar ook dat hoeft niet veel te zeggen want 1 nacht goed slapen is meestal niet genoeg om je uitgerust te voelen. Ik heb eens een Teleac-cursus over slapen gevolgd (erg goede cursus!) en daarin werd ook duidelijk gemaakt dat je bijvoorbeeld een week slecht slapen niet kunt compenseren met een weekeinde goed slapen.
Wat ik trouwens ook interessant vond om te lezen via die Teleacsite was dat veel mensen wel genoeg slapen 's nachts maar overdag te weinig rust nemen en zich daardoor vermoeid voelen. Afijn, er zijn natuurlijk verschillende redenen waarom je je moe kunt voelen, zo kun je ook nog een tekort hebben aan het een of ander (ijzer, B12).
20, toch?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:58 schreef Z het volgende:
[..]
Ze bepalen het in ieder geval aan de hand van diverse normscores. En daar 'confronteren' ze de slapers mee. Zo werd er bijvoorbeeld gevraagd hoe lang men dacht te doen over het in slaap vallen, de journalist in kwestie dacht 30 minuten, maar het waren er 6.
Slecht slapen lijkt mij een heleboel (combinaties) van oorzaken te kunnen hebben. Die, zoals jij zegt, ook niet alleen aan het slapen zelf hoeven te liggen.
Waarom?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word treurig van het Mad Men-topic.
Omdat het vol met imbecielen zit.quote:
Nou, precies, je onbegrepen voelen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:26 schreef Z het volgende:
Ik werd immens treurig van het Zomergasten topic. Ik ben het altijd zo niet eens met die mensen.
Ik heb het niet helemaal uitgezien, maar ik vond het een prettig, rustig gesprek. Niet zoveel pretentie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:29 schreef Z het volgende:
Ik vond hem leuk overigens, de eerste Zomergasten. De interviewer alleen (nog) wat minder.
Ja dus. Altijd wel vind ik. Viktor en Rolf waren praatten uiterst rustig en formuleerden weloverwogen zinnen, daar ben ik altijd jaloers op. Hun onderwerpen/thema's waren anders en interessant.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, precies, je onbegrepen voelen.
Ik ben Zomergasten overigens helemaal vergeten te kijken. De moeite waard?
Ja, heb ik gister ook gezien!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:35 schreef Frollo het volgende:
Momenteel aan het volgen: Stephen Fry in America.
Hik is zeer goed mogelijk. Maar dat voelt niet zo zwaar als een hartslag. Je pompt veel meer bloed rond dus kan het zijn dat jet je hart ook meer voelt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voel tegenwoordig best vaak heel laag in mijn buik een regelmatig kloppende beweging waarvan ik weet dat het niet mijn eigen hartslag is. Nu vraag ik me af of dit de befaamde hikkende baby is. Daar kunnen jullie zeker niks over zeggen, he?
Nou ja, het zal wel toch mijn eigen hartslag zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Klinkt leuk. Doet me denken aan Blue Highways van William Least Heat-Moon.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:35 schreef Frollo het volgende:
Momenteel aan het volgen: Stephen Fry in America.
De baby heeft in dit stadium nog heel veel ruimte, dus die beweegt alle kanten op!quote:
Ziet er ook interessant uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:46 schreef Z het volgende:
[..]
Klinkt leuk. Doet me denken aan Blue Highways van William Least Heat-Moon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |