abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:41:51 #276
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_71396207
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:39 schreef DaMart het volgende:

[..]

In de trein durf ik niet eens te slapen. Dan ben ik bang dat ik mijn station voorbij rijd .
Het stomme is ook dat ik pas echt in dat halfslaapstadium terecht kom als ik Eindhoven ongeveer binnenrijd. Dan denk je dat je in drie kwartier wel een beetje weg kan zakken, maar dan moet dat net in die laatste vijf minuten gebeuren .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_71396417
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:41 schreef Z het volgende:

[..]

Ze zijn 'de hele tijd' moe. Of denken dat de hele tijd te zijn. Volgens mij heb ik er ook een beetje last van. Ik slaap wel wat minder, maar wel elke nacht als een blok. Ik ben eigenlijk alleen als ik wakker ben moe en aan het einde van de werkdag. Dat heeft dus meer met de drukte van een gezin te maken dan met te weinig slaap. Denk ik.
Maar hoe zou je kunnen bewijzen dat iemand zich wel moe voelt maar het niet is? Je kunt hooguit zeggen dat iemand volgens de norm die nacht voldoende slaap heeft gehad, maar ook dat hoeft niet veel te zeggen want 1 nacht goed slapen is meestal niet genoeg om je uitgerust te voelen. Ik heb eens een Teleac-cursus over slapen gevolgd (erg goede cursus!) en daarin werd ook duidelijk gemaakt dat je bijvoorbeeld een week slecht slapen niet kunt compenseren met een weekeinde goed slapen.

Wat ik trouwens ook interessant vond om te lezen via die Teleacsite was dat veel mensen wel genoeg slapen 's nachts maar overdag te weinig rust nemen en zich daardoor vermoeid voelen. Afijn, er zijn natuurlijk verschillende redenen waarom je je moe kunt voelen, zo kun je ook nog een tekort hebben aan het een of ander (ijzer, B12).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_71396872
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar hoe zou je kunnen bewijzen dat iemand zich wel moe voelt maar het niet is? Je kunt hooguit zeggen dat iemand volgens de norm die nacht voldoende slaap heeft gehad, maar ook dat hoeft niet veel te zeggen want 1 nacht goed slapen is meestal niet genoeg om je uitgerust te voelen. Ik heb eens een Teleac-cursus over slapen gevolgd (erg goede cursus!) en daarin werd ook duidelijk gemaakt dat je bijvoorbeeld een week slecht slapen niet kunt compenseren met een weekeinde goed slapen.

Wat ik trouwens ook interessant vond om te lezen via die Teleacsite was dat veel mensen wel genoeg slapen 's nachts maar overdag te weinig rust nemen en zich daardoor vermoeid voelen. Afijn, er zijn natuurlijk verschillende redenen waarom je je moe kunt voelen, zo kun je ook nog een tekort hebben aan het een of ander (ijzer, B12).
Ze bepalen het in ieder geval aan de hand van diverse normscores. En daar 'confronteren' ze de slapers mee. Zo werd er bijvoorbeeld gevraagd hoe lang men dacht te doen over het in slaap vallen, de journalist in kwestie dacht 30 minuten, maar het waren er 6.

Slecht slapen lijkt mij een heleboel (combinaties) van oorzaken te kunnen hebben. Die, zoals jij zegt, ook niet alleen aan het slapen zelf hoeven te liggen.
Aldus.
pi_71397508
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:58 schreef Z het volgende:

[..]

Ze bepalen het in ieder geval aan de hand van diverse normscores. En daar 'confronteren' ze de slapers mee. Zo werd er bijvoorbeeld gevraagd hoe lang men dacht te doen over het in slaap vallen, de journalist in kwestie dacht 30 minuten, maar het waren er 6.

Slecht slapen lijkt mij een heleboel (combinaties) van oorzaken te kunnen hebben. Die, zoals jij zegt, ook niet alleen aan het slapen zelf hoeven te liggen.
20, toch?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:20:10 #280
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_71397703
Ik zuip mij gewoon elke avond in slaap en zie dan wel wanneer ik wakker word.

Geen klachten.
pi_71397750
Ik word treurig van het Mad Men-topic.
pi_71397872
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word treurig van het Mad Men-topic.
Waarom?
Aldus.
pi_71397888
Ik werd immens treurig van het Zomergasten topic. Ik ben het altijd zo niet eens met die mensen.
Aldus.
pi_71397900
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:14 schreef Quir het volgende:

[..]

20, toch?
Zou kunnen.
Aldus.
pi_71397938
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Z het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het vol met imbecielen zit.
pi_71397949
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:26 schreef Z het volgende:
Ik werd immens treurig van het Zomergasten topic. Ik ben het altijd zo niet eens met die mensen.
Nou, precies, je onbegrepen voelen.

Ik ben Zomergasten overigens helemaal vergeten te kijken. De moeite waard?
pi_71398012
Ik vond hem leuk overigens, de eerste Zomergasten. De interviewer alleen (nog) wat minder.
Aldus.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:32:04 #288
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71398078
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:29 schreef Z het volgende:
Ik vond hem leuk overigens, de eerste Zomergasten. De interviewer alleen (nog) wat minder.
Ik heb het niet helemaal uitgezien, maar ik vond het een prettig, rustig gesprek. Niet zoveel pretentie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_71398102
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, precies, je onbegrepen voelen.

Ik ben Zomergasten overigens helemaal vergeten te kijken. De moeite waard?
Ja dus. Altijd wel vind ik. Viktor en Rolf waren praatten uiterst rustig en formuleerden weloverwogen zinnen, daar ben ik altijd jaloers op. Hun onderwerpen/thema's waren anders en interessant.
Aldus.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:35:30 #290
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_71398186
Momenteel aan het volgen: Stephen Fry in America.
pi_71398206
Vanaf maandag is het tijd voor het eeuwenoude, voorgekookte Zomergasten-nagesprek. „Ik vond de presentator beter/slechter dan vorig jaar.” „Ik vond de fragmenten fascinerend/heel saai/fascinerend, maar toch heel saai.” „Ik vond de gast te highbrow/te lowbrow/ik wist eigenlijk pas na twee uur wie het was.” „Ik vond de Piet Hein Eektafel er nog opvallend nieuw uitzien.” En, als klap op de vuurpijl: „Het was vroeger toch beter.”

Aaf
pi_71398219
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:35 schreef Frollo het volgende:
Ja, heb ik gister ook gezien!
pi_71398326
Ik voel tegenwoordig best vaak heel laag in mijn buik een regelmatig kloppende beweging waarvan ik weet dat het niet mijn eigen hartslag is. Nu vraag ik me af of dit de befaamde hikkende baby is. Daar kunnen jullie zeker niks over zeggen, he?

Nou ja, het zal wel toch mijn eigen hartslag zijn.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:41:26 #294
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_71398383
Ik heb het nog nooit gevoeld. Dat moet ook wat zeggen.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:41:59 #295
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_71398401
Althans, mijn hartslag wel, maar nooit onder in mijn buik.
Hoogachtend,
Erik.
pi_71398471
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voel tegenwoordig best vaak heel laag in mijn buik een regelmatig kloppende beweging waarvan ik weet dat het niet mijn eigen hartslag is. Nu vraag ik me af of dit de befaamde hikkende baby is. Daar kunnen jullie zeker niks over zeggen, he?

Nou ja, het zal wel toch mijn eigen hartslag zijn.
Hik is zeer goed mogelijk. Maar dat voelt niet zo zwaar als een hartslag. Je pompt veel meer bloed rond dus kan het zijn dat jet je hart ook meer voelt.
Aldus.
pi_71398504
Ik voel sinds ik zwanger ben sowieso mijn hartslag in mijn buik, - ik weet ook niet precies waardoor dat komt - maar nu voel ik het veel lager, waar de baby tegenwoordig ook zit. Waarschijnlijk is er weer iets in de verdrukking gekomen. Het blijft allemaal een groot raadsel wat er daarbinnen gebeurt. De reden dat ik vermoed dat het wel eens niet mijn hartslag kunnen zijn is dat het na een paar minuten ook weer verdwijnt.

Niet geschikt voor mannen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:46:26 #298
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_71398543
Zitten z'n voeten niet boven?
Hoogachtend,
Erik.
pi_71398550
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:35 schreef Frollo het volgende:
Klinkt leuk. Doet me denken aan Blue Highways van William Least Heat-Moon.
Aldus.
pi_71398576
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Zitten z'n voeten niet boven?
De baby heeft in dit stadium nog heel veel ruimte, dus die beweegt alle kanten op!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')