Jeetje, Erik, hoe kom je erop zeg? Wat een héérlijke naam zeg!quote:Op zondag 26 juli 2009 16:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Misschien is Tjeerd wel een leuke naam, Clau!
fifth Ward is een slechte wijk in Houston, dat kun je je kind niet aandoen.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef ShadyLane het volgende:
Twijfel niet langer, Claudia! Gisternacht kwam de naam in een ingeving tot me:
Ward.
Dat is toch gewoon opinie? In het geval van het NRC.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:58 schreef Mainport het volgende:
Beste quasi-intellectuelen, ben ik de enige die een aversie heeft tegen de overdreven geëngageerde - doch voorspelbare - meningen in het NRC Handelsblad van mensen die zichzelf graag laten gelden enerzijds, en het ongekend lage niveau van het NOS-journaal, werkelijk, dat daar nog nooit iemand wat van heeft gezegd is zo'n groot levensraadsel dat ik schizofrene verschijnselen begin te vertonen.
Dat is een weinig wetenschappelijke conclusie die je trekt.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:13 schreef Wouter1989 het volgende:
Het NRC viel trouwens ook wel schitterend door de mand toen Lord of the Rings eens heel hoog was geeindigd bij een verkiezing van het beste boek aller tijden.
Wat gebeurde er toen? Dat wil ik dan wel weten, hoe ze door de mand vielen.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:13 schreef Wouter1989 het volgende:
Het NRC viel trouwens ook wel schitterend door de mand toen Lord of the Rings eens heel hoog was geeindigd bij een verkiezing van het beste boek aller tijden.
Is het heus dat ge niet verstaat wat ik meen? Ik bedoel dat ze daarmee door de mand vielen. Want je mag een krant best afrekenen op zijn lezers.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:26 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat gebeurde er toen? Dat wil ik dan wel weten, hoe ze door de mand vielen.
De (Microsoft) Office Picture Manager een optie?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:26 schreef Thisbe het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik op mijn fantastische vistapc foto's kan verkleinen zodat ik ze op een acceptabel formaat kan mailen?
Ik had altijd zo het idee dat dat boek vooral gesmaakt werd door linkse geitenwollensokken psuedo-intellectuelen. Om kort te gaan: niets nieuws onder de zon dus.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:43 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Is het heus dat ge niet verstaat wat ik meen? Ik bedoel dat ze daarmee door de mand vielen. Want je mag een krant best afrekenen op zijn lezers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LOTR is natuurlijk bagger. Daarvoor hoef je het niet eens gelezen / gezien te hebben. Ik geloof dat Frollo hier ooit eens beweerde dat een bepaald boek best goed was, voor een fantasyboek. Alsof zoiets bestaat, een goed fantasyboek. There's no such thing!
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 00:19:35 ]
Vanmiddag werd bij de F1 de vriendin van Hamilton in beeld gebracht, terwijl ze van extase sprongetjes maakte na een succesvolle actie van vriend Lewis. De BBC-commentator merkte droogjes op "I think it's safe to say that action was received... rather well, in the Hamilton pitbox there.".quote:Op zondag 26 juli 2009 17:38 schreef JAM het volgende:
Vinden jullie het ook zo leuk als ze bij Brits sportcommentaar: '... makes it look so easy!', roepen?.
Daar moest je ons maar eens wat meer over vertellen.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:34 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb besloten de vorig jaar uit nood geboren fotoserie "Japanners met bezienswaardigheden" dit jaar voort te zetten.
Er staat een woordje te veel in je post.quote:Op maandag 27 juli 2009 03:18 schreef Mainport het volgende:
Je bent toch wel een sukkel als je de Lord of the Rings-films niet kunt waarderen.
De Dali's van de film...quote:Op maandag 27 juli 2009 03:18 schreef Mainport het volgende:
Je bent toch wel een sukkel als je de Lord of the Rings-films niet kunt waarderen.
Wat een minne honden.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben niet eens uitgenodigd. Want "als hij toch al twee jaar reist kan hij best nog langer reizen".
Ik kan me niet herinneren dat ik dat beweerd heb en over welk boek het dan ging. Ik kan me twee situaties indenken waarin ik zoiets gezegd kan hebben:quote:Op maandag 27 juli 2009 00:18 schreef k_man het volgende:
LOTR is natuurlijk bagger. Daarvoor hoef je het niet eens gelezen / gezien te hebben. Ik geloof dat Frollo hier ooit eens beweerde dat een bepaald boek best goed was, voor een fantasyboek. Alsof zoiets bestaat, een goed fantasyboek. There's no such thing!
Intellectueel of niet, ik vond het artikel dit weekend over vallende druppels en hoe die zich ontwikkelen nu juist erg tof. Vooral met de foto's erbij. De wetenschap levert ons voortschrijdende inzichten. Dan word ik helemaal warm van binnen. Misschien ligt 't aan mijn overtuigd atheïsme.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:11 schreef Wouter1989 het volgende:
Alsof intellectuelen zich er voor interesseren waarom er meer kleine druppels dan grote druppels vallen in een regenbui.
Nee, dat kan ik niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:00 schreef Wouter1989 het volgende:
Kan JAM mij trouwens ook vertellen wat het Vlaamse woord 'dezeke' betekent?
Is dit nu koeterwaals?quote:
Nee hoor, het is gewoon fout.quote:
Ben je toch niet helemaal de paria hier Erik!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dat de literatuurkritiek hier niets voorstelt. Je hebt hier narcisten, vrouwen en mensen die een punt bereikt hebben in hun leven waar ze het wel prima toeven vinden, en dat heeft zijn weerslag op wat ze van boeken begrijpen. Daar word ik onrustig van, en dit is de manier waarop ik dat aangeef.Graag op anoniem
al denk ik er komma's en punten bij, het blijft een slechte zinquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind je manier van gezeik nog vervelender dan het gezeik van al die anderen hier die met mooie woorden maar heel weinig zeggen.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:42 schreef Mainport het volgende:
Open deuren, open deuren...
Waarom is de hoef van een paard altijd nat?Literatuurkritiek is dan ook wel echt de gróótste onzin die er bestaat. Man oh man, ik kan me geen onzinniger vak bedenken dan dat. Jantje schrijft een boek en Pietje gaat dan nog eens uitgebreid navertellen wat'ie van dat boek vond en wat er zijnentwege beter had gekund omdat'ie dat zo wel in andere boeken gelezen heeft: niemand die om vraagt. Literatuurkritiek is bij uitstek de discipline van mensen die graag zelf auteur hadden willen worden maar daar noch de tijd, noch het talent, noch het doorzettingsvermogen voor hadden. LOSERS zijn het, literatuurcritici, jaloerse losers van het ergste soort. Als je een beetje zelfrespect hebt en blijkbaar over een werk- en denkniveau beschikt dat je in het NRC of in het Parool of in the Time literary supplement of wat dan ook je verhaaltje kwijt mag, wordt dan leraar, of arts, of iets waarvan je tenminste kan zeggen: 'Nou, die doet nog eens iets goeds voor de mensheid.', in plaats van iedereen maar opzadelen met vervelende, saaie meningen - die zijn ze per definitie, het gaat immers over literatuur en is zelf geen literatuur - waar niemand op zit te wachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dat de literatuurkritiek hier niets voorstelt. Je hebt hier narcisten, vrouwen en mensen die een punt bereikt hebben in hun leven waar ze het wel prima toeven vinden, en dat heeft zijn weerslag op wat ze van boeken begrijpen. Daar word ik onrustig van, en dit is de manier waarop ik dat aangeef."The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
Ik zou niet overdrijven. Die mensen weten zelf ook wel dat het allemaal niet veel voorstelt, maar ze doen graag alsof en blazen zichzelf en de Literatuur op tot idiote proporties om eea te verbloemen. Het is een spel, een grap, een aandoenlijk gebeuren waar je hooguit een beetje om moet glimlachen. Voor veel vakken geldt trouwens dat er maar in het wilde weg wordt gefabuleerd. Leraren doen dat ook (weet ik als ervaringsdeskundige), ministers doen het, directeuren, en artsen waarschijnlijk ook. De hele mensheid is continu bezig de kluit te belazeren. Ja, jij ook, JAM!!. Dat laatste weet ik toevallig heel zeker.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:26 schreef JAM het volgende:
dat is niets anders dan een beetje in het wilde weg fabuleren en de hele kluit belazeren. Misdadig is het gewoon.
Natuurlijk belazer ik de kluit; ik doe de hele dag niets anders. Om met de woorden van mijn oude leraar Frans te spreken: 'Jij besodemieterd de hele week de boel van links naar rechts en in het weekend van rechts naar links.' Dat vond ik mooi gesproken van die man. Misschien is het wel een bestaande Franse uitdrukking - wat toch iets aan de schoonheid af zou doen - maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:40 schreef mane het volgende:
[..]
Ik zou niet overdrijven. Die mensen weten zelf ook wel dat het allemaal niet veel voorstelt, maar ze doen graag alsof en blazen zichzelf en de Literatuur op tot idiote proporties om eea te verbloemen. Het is een spel, een grap, een aandoenlijk gebeuren waar je hooguit een beetje om moet glimlachen. Voor veel vakken geldt trouwens dat er maar in het wilde weg wordt gefabuleerd. Leraren doen dat ook (weet ik als ervaringsdeskundige), ministers doen het, directeuren, en artsen waarschijnlijk ook. De hele mensheid is continu bezig de kluit te belazeren. Ja, jij ook, JAM!!. Dat laatste weet ik toevallig heel zeker.
Ik heb met de hele wereld af te rekenen, Wouter,- je moest eens weten wat voor een blok steen er in mijn borstkas zit!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:50 schreef Wouter1989 het volgende:
Krakende kroepoek. Dat je er zo'n punt van maakt doet vermoeden dat je met iets hebt af te rekenen.
Ja maar ja. Begin dan bij het begin. Dat er überhaupt dingen uit de logische ruimte zijn die op een dag dachten, kom wij gaan iets speciaals doen om ons te onderscheiden van al die andere logisch mogelijke dingen, wij zijn voortaan echt. En dat je dan zo'n wereld hebt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb met de hele wereld af te rekenen, Wouter,- je moest eens weten wat voor een blok steen er in mijn borstkas zit!
Het vrolijkste wat ik vandaag heb gehoord is: 'Ja, dan kom ik morgen even langs.'quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:02 schreef Wouter1989 het volgende:
Emping is een bijgerecht dat lijkt op kroepoek. Het wordt gemaakt van bijna-rijpe, gepelde melindjoenoten die met een speciaal hamertje worden platgeslagen en vervolgens worden gedroogd in de zon.
Dat is het vrolijkste wat ik vandaag gehoord heb. Wat jullie?
Wat moet ik me voorstellen bij 'de logische ruimte'?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:58 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Ja maar ja. Begin dan bij het begin. Dat er überhaupt dingen uit de logische ruimte zijn die op een dag dachten, kom wij gaan iets speciaals doen om ons te onderscheiden van al die andere logisch mogelijke dingen, wij zijn voortaan echt. En dat je dan zo'n wereld hebt.
Welk woord je zoekt is me niet helemaal duidelijk.
Dat de toestand waarin Ajax gisteren met 3-2 heeft gewonnen een speciale eigenschap heeft die de toestand waarin Ajax gisteren gelijk heeft gespeeld niet heeft, en die wij 'waarheid' ofzo noemen. Zie dat maar eens uit te leggen op het bureau.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:04 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij 'de logische ruimte'?
En de rest van het verhaal, ik begrijp er werkelijk geen mallemoer van.
Ik stop altijd direct met lezen als ik 'Ajax' voor m'n ogen krijg. Het spijt me. FC Den Haag olé, olé.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:24 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Dat de toestand waarin Ajax gisteren met 3-2 heeft gewonnen een speciale eigenschap heeft die de toestand waarin Ajax gisteren gelijk heeft gespeeld niet heeft, en die wij 'waarheid' ofzo noemen. Zie dat maar eens uit te leggen op het bureau.
Gelieve geen verhalen over quantum fysica of modaal realisme.
Ik vind het pervers dat jullie van die tegelwijsheden vrolijk worden. En ik vind het jammer dat pervers de betekenis van 'seksueel ontaard' heeft gekregen. Anders begreep men mij wanneer ik het gebruikte als coole, want romaanse versie van 'twisted' of 'warped'.
Het betekent denk ik dat hoe hard de Satan je ook probeert te misleiden, als je vast blijft houden aan je geloof zal het verbond met God niet verbroken wordenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:29 schreef mane het volgende:
Ah, tegeltjeswijsheden.
Bij mijn ouders hangt een tegeltje met: 'Ons geloof wordt wel beproefd, maar nooit beschaamd'. Als kind heb ik daar mijn hoofd over gebroken. Wat bedoelen ze nou?? Later heb ik het nog eens gebruikt bij een proefwerk voor levensbeschouwing. De docent was onder de indruk. Maar eigenlijk begreep ik toen ook niet wat het precies betekende. Als je niets weet te zeggen, zijn dit soort wijsheden altijd oké om de kluit mee te belazeren.
Kan dat?quote:[...] De Muis, op haar beurt, deed alsof ze die praatjes werkelijk geloofde en het haar nog kon interesseren ook. Pas toen ze later ’s avonds op haar hotelkamer belandden, vonden ze beiden de ontspanning waar ze daadwerkelijk naar verlangden.
Wat een nare post, zeg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:18 schreef Mainport het volgende:
Jij studeert een vak waar je nooit in je leven iets van zult begrijpen, je hebt je leven een richting gegeven die volkomen uit de lucht is gegrepen, alles wijst op iemand die niets weet en dertien in een dozijn is, en dan zit je met je slappe mening mij te irriteren. Als je nu eens een afstraffing van het formaat van JAM gaf dan vond ik dat heerlijk, net zoals die van Frollo als die straks wakker wordt om naar z'n baan te gaan, daar zit op te wachten, niet op zo'n sujet dat in alles middelmatigheid uitstraalt.
I hate to break it to you but there is no big lie, there is no system - the universe is indifferent.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:40 schreef mane het volgende:
[..]
Ik zou niet overdrijven. Die mensen weten zelf ook wel dat het allemaal niet veel voorstelt, maar ze doen graag alsof en blazen zichzelf en de Literatuur op tot idiote proporties om eea te verbloemen. Het is een spel, een grap, een aandoenlijk gebeuren waar je hooguit een beetje om moet glimlachen. Voor veel vakken geldt trouwens dat er maar in het wilde weg wordt gefabuleerd. Leraren doen dat ook (weet ik als ervaringsdeskundige), ministers doen het, directeuren, en artsen waarschijnlijk ook. De hele mensheid is continu bezig de kluit te belazeren. Ja, jij ook, JAM!!. Dat laatste weet ik toevallig heel zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |