Kijk maar eens goed naar het plaatje van ElmarOquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:04 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik vond het meer op een wielmoer of iets dergelijks lijken.
Zie edit. Lijkt inderdaad heel erg op een veer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:05 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Kijk maar eens goed naar het plaatje van ElmarO
Een veer veertquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:05 schreef franklop het volgende:
ik zag in eerste instantie niemand voor hem rijden, dus hoe kan die veer dan nog in de lucht zijn?
Als die veer met die snelheid er af vliegt en weer door de veerkracht opspringt kan hij best hoog en lang blijven veren...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:05 schreef franklop het volgende:
ik zag in eerste instantie niemand voor hem rijden, dus hoe kan die veer dan nog in de lucht zijn?
ja maar hoe lang blijft zoiets in de lucht hangen en hoevaak veert het. Als Barri een halve minuut ervoor zat dan vind ik het apart dat zoiets nog kan blijven veren (zal ook wel eens verkeerd terecht komen en op de baan blijven liggen)quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:06 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Een veer veert
Stuiterd op het circuit lijkt me toch logisch.
Luca Badoer dacht ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:07 schreef Xebber het volgende:
Wie is trouwens de reservecoureur van Ferrari?
Nou als hij nog opveert zal hij er niet een halve minuut voor hebben gereden. Veer kan natuurlijk ook afgeschoten zijn door het achterwiel van Rubens. Circuit daar is uphill, dus downhill gaat het veertje rapido...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:08 schreef franklop het volgende:
[..]
ja maar hoe lang blijft zoiets in de lucht hangen en hoevaak veert het. Als Barri een halve minuut ervoor zat dan vind ik het apart dat zoiets nog kan blijven veren (zal ook wel eens verkeerd terecht komen en op de baan blijven liggen)
Dat lijkt me wel. Zo'n veer weegt wel aardig wat kilo's.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:12 schreef Xebber het volgende:
Hmm, vlak voordat ie de bandenstapels inrijdt, laat ie zijn koppie al hangen, direct bewusteloos na de treffer?
Yup ... slappe handjes ook.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:12 schreef Xebber het volgende:
Hmm, vlak voordat ie de bandenstapels inrijdt, laat ie zijn koppie al hangen, direct bewusteloos na de treffer?
Inderdaad, het lijkt mij dan dat het eerder vanaf de kant kwam (publiek?)quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:08 schreef franklop het volgende:
[..]
ja maar hoe lang blijft zoiets in de lucht hangen en hoevaak veert het. Als Barri een halve minuut ervoor zat dan vind ik het apart dat zoiets nog kan blijven veren (zal ook wel eens verkeerd terecht komen en op de baan blijven liggen)
Of een helicopterquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:12 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Inderdaad, het lijkt mij dan dat het eerder vanaf de kant kwam (publiek?)
Er zit daar geen publiek.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:12 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Inderdaad, het lijkt mij dan dat het eerder vanaf de kant kwam (publiek?)
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:12 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Inderdaad, het lijkt mij dan dat het eerder vanaf de kant kwam (publiek?)
OMG, nou al ruim 300 keer bekeken.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:09 schreef winterapfel het volgende:
Lijkt me sterk, hij trapt duidelijk op de rem na een tijdje.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:12 schreef Xebber het volgende:
Hmm, vlak voordat ie de bandenstapels inrijdt, laat ie zijn koppie al hangen, direct bewusteloos na de treffer?
Je ziet hem nog terugschakelen en remmen...dus niet helemaal weg na impact veer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:12 schreef Xebber het volgende:
Hmm, vlak voordat ie de bandenstapels inrijdt, laat ie zijn koppie al hangen, direct bewusteloos na de treffer?
Gas én rem. Lijkt me eerder een reactie van de hersenen dat ie zich strekt zonder dat ie dat bewust doet.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, hij trapt duidelijk op de rem na een tijdje.
En terugschakelen?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:17 schreef Xebber het volgende:
[..]
Gas én rem. Lijkt me eerder een reactie van de hersenen dat ie zich strekt zonder dat ie dat bewust doet.
http://f1.gpupdate.net/en(...)er-qualifying-crash/quote:We will bring you the latest on Felipe's condition as soon as we receive news, although Rubens Barrichello has spoken to Felipe since the crash and can report that he is in a reasonable condition.
Het lijkt me maar een klein veertje te zijn. Op het laatste shot zit hij naatuurlijk erg dicht bij de camera.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:12 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Zo'n veer weegt wel aardig wat kilo's.
Maar hij heeft wel een ontzettend hoge snelheid dus dat geeft een erg grote crash.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:19 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Het lijkt me maar een klein veertje te zijn. Op het laatste shot zit hij naatuurlijk erg dicht bij de camera.
Ah een stuk piepschuim heeft er ook voor gezorgd dat de spaceshuttle Columbia zodanig beschadigd was dat deze kon exploderen tijdens terug toch naar aarde.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:19 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Het lijkt me maar een klein veertje te zijn. Op het laatste shot zit hij naatuurlijk erg dicht bij de camera.
Ja dat wel. Bedenk maar hoe hard een vlieg op de fiets al aankomt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:20 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel een ontzettend hoge snelheid dus dat geeft een erg grote crash.
En nu even wiskundig. Hoe zwaar weegt zo een veer als deze met een impact van 200km geraakt wordt?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:25 schreef zBus het volgende:
Ohw enneh Zo'n veer is toch nog wel 20cm en weegt al snel minimaal een halve kilo...
quote:Massa OK but unlikely to do more this weekend
July 25, 2009 by joesaward
Felipe Massa had a heavy accident in qualifying in Budapest but it seems that he is fundamentally all right, despite the fact that his helmet hit the steering wheel. It is not thought that he is in danger, but will not be taking any further part in the weekend’s activities. Massa has now been taken to hospital in Budapest.
The FIA says that he is in a stable condition. We will update you as more information emerges.
Ik zeg niks over de impact, maar alleen dat het geen veer van enkele kilo's was.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:23 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Ah een stuk piepschuim heeft er ook voor gezorgd dat de spaceshuttle Columbia zodanig beschadigd was dat deze kon exploderen tijdens terug toch naar aarde.
Inderdaad je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:28 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Ik zeg niks over de impact, maar alleen dat het geen veer van enkele kilo's was.
Een stuk metaal van enkele kilo's met 200 km/uur zou een ravage aanrichten, brrrr.
quote:Volgens de perswoordvoerder van Ferrari heeft Massa een gat of een snee in zijn voorhoofd. De artsen hebben hem een kalmerende injectie ingediend om de Braziliaan rustig te houden. Massa is wel bij kennis.
Meer volgt..
Belangrijk is dat Button ver achter ligtquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:36 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel 2e. Ik neem aan dat Alonso vrij licht is.
Als Massa niet start dan wordt het niemand lijkt me, Badoer is niet gekwalificeerd.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:40 schreef Dos37 het volgende:
Luca Badoer morgen of start er dan niemand?
Inderdaad. Volgens mij mag er na de kwalificatie geen vervanger meer worden ingezet.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als Massa niet start dan wordt het niemand lijkt me, Badoer is niet gekwalificeerd.
Niemand. Je moet je als coureur wel gekwalificeerd hebben om te kunnen starten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:40 schreef Dos37 het volgende:
Luca Badoer morgen of start er dan niemand?
Dat ookquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Belangrijk is dat Button ver achter ligt
Hoe kan dat nou..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat ook.
En ik hoor net dat Massa gewoon start.
In Amerika is er de regel dat een coureur niet start als hij even buiten bewustzijn is geweest. Geen idee of dat in de F1 ook zo is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:54 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou..
het zou mijn niet echt logisch lijken de de doktoren hem groen licht voor morgen.
maja wie ben ik.
Ja inderdaad ik ook.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:40 schreef dronkeykong het volgende:
Zou wel eens de helm van Massa willen zien.
Jaa iddquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:58 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Ja inderdaad ik ook.
Op het filmpje lijkt het of de veer van z'n helm afketst en dus gelukkig niet het vizier ingevlogen is.
Holyshitttttquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:01 schreef Da.Rock het volgende:
[ afbeelding ]
Die gaat echt niet rijden morgen...
Sodemieter, wat heeft hij een geluk gehad, als je die helm zo ziet.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:01 schreef Da.Rock het volgende:
[ afbeelding ]
Die gaat echt niet rijden morgen...
Linkerhelft lijkt strak te staan van de dope, rechts lijkt ie te slapen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:01 schreef Da.Rock het volgende:
[ afbeelding ]
Die gaat echt niet rijden morgen...
Lijkt toch wel of die een wond bij zijn oog heeft ofniet?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:01 schreef Da.Rock het volgende:
[ afbeelding ]
Die gaat echt niet rijden morgen...
u zei?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:02 schreef vosss het volgende:
Het lijkt niet of die veer afketst, dat is gewoon zo. Dat zie je toch gebeuren?
Die veer is NIET zijn vizier in gevlogen en als dat wel zo was dan was ie ECHT niet bij geweest.
Meen je dat?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:07 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Lijkt toch wel of die een wond bij zijn oog heeft ofniet?
Ik zei dat die veer NIET zijn vizier in gevlogen is en dat is ook niet zo.quote:
Hebben ze tegenwoordig niet allemaal een kogelwerend vizier (sinds Schumi dat eerst deed)?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei dat die veer NIET zijn vizier in gevlogen is en dat is ook niet zo.
Als dat wel zo was, dan had het plaatje hierboven er heeeeel anders uitgezien, denk liveleak/ogrish etc en ja, dan was Massa gewoon dood geweest.
Hij heeft geluk gehad en niet zo een beetje ook!
Het enige wat mis met 'm schijnt te zijn is een snee boven z'n ook, lichte zwelling aldaar en een lichte hersenschudding.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:12 schreef cappp het volgende:
Nee, die rijdt niet morgen. Duidelijk een blauw oog/wond.
Nou zo heel duidelijk is dat niet. Kan net zo goed een stuk helm zijn wat daar op het eind nog meer rondvliegt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:02 schreef vosss het volgende:
Het lijkt niet of die veer afketst, dat is gewoon zo. Dat zie je toch gebeuren?
Die veer is NIET zijn vizier in gevlogen en als dat wel zo was dan was ie ECHT niet bij geweest.
yupquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:35 schreef vosss het volgende:
Je ziet anders duidelijk in slomo datzelfde stuk weer van zn helm afketsen
Tegen sommige dingen kun je je nauwelijks beschermen. Die vizieren en helmen zijn zo enorm sterk, volgens mij had hij het ook overleefd als die veer recht op zijn vizier was gekomen. In de jaren 60 kwam Alan Stacey nog om doordat een vogel in zijn gezicht vloog, dat zal tegenwoordig niet snel meer gebeuren.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:39 schreef JohnLocke het volgende:
Dat had veel erger kunnen aflopen, ben benieuwd welke nieuwe veiligheidsmaatregelen nu weer bedacht zullen worden...
Ik kan me ook nog een onthoofding door een brandblusser herinneren, daar moest ik aan denken bij deze beelden.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tegen sommige dingen kun je je nauwelijks beschermen. Die vizieren en helmen zijn zo enorm sterk, volgens mij had hij het ook overleefd als die veer recht op zijn vizier was gekomen. In de jaren 60 kwam Alan Stacey nog om doordat een vogel in zijn gezicht vloog, dat zal tegenwoordig niet snel meer gebeuren.
bronquote:"He was talking, was conscious, but they have to analyse the cut (in hospital). He was moving his arms and legs, they had to make him sleep because he was agitated," Barrichello added.
Given the FIA's attitude towards head injuries, it is almost certain that Massa will not be starting the Hungarian Grand Prix on Sunday from tenth position.
Als men perse in open auto's wil racen dan is het moeilijk te voorkomen maar ik kan me voorstellen dat, na twee van deze ongelukken in zo'n korte tijd, de FIA gaat experimenteren met een type voorruit.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tegen sommige dingen kun je je nauwelijks beschermen. Die vizieren en helmen zijn zo enorm sterk, volgens mij had hij het ook overleefd als die veer recht op zijn vizier was gekomen. In de jaren 60 kwam Alan Stacey nog om doordat een vogel in zijn gezicht vloog, dat zal tegenwoordig niet snel meer gebeuren.
Tom Pryce in Zuid-Afrika. En ik gok dat ook nu een brandblusser nog fataal zou zijn. Vijf kilo in je gezicht met 250 km/h, daar helpt geen helm meer tegen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:44 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik kan me ook nog een onthoofding door een brandblusser herinneren, daar moest ik aan denken bij deze beelden.
Wat ik duidelijk kan zien is dat er iets van z'n helm afketst. Het ziet er niet meer uit als de veer die hem raakte (logisch waarschijnlijk door de klap). Het had dus ook een stuk vizier of stuk helm kunnen zijn. Brokstukjes kunnen dan natuurlijk ook langs de camera vliegen. Inmiddels weten we gelukkig meer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:35 schreef vosss het volgende:
Je ziet anders duidelijk in slomo datzelfde stuk weer van zn helm afketsen
Tuurlijk helpt daar geen helm tegen. Als dat nu zou gebeuren zou je ook gewoon dood zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tom Pryce in Zuid-Afrika. En ik gok dat ook nu een brandblusser nog fataal zou zijn. Vijf kilo in je gezicht met 250 km/h, daar helpt geen helm meer tegen.
Of het kogelwerend is geen idee, maar ze schieten er wel projectielen op met een aardige snelheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk helpt daar geen helm tegen. Als dat nu zou gebeuren zou je ook gewoon dood zijn.
En als die veer door Massa zn vizier was gegaan was hij ook keihard dood geweest. Zulke klappen overleef je gewoon niet.
Oveirgens zag ik eerder iemand iets zeggen over kogelvrije vizieren die ze zouden gebruiken?
Heeft iemand daar een bron voor, want ik geloof er geen flikker van. Dat het sterk spul is zal zeker, maar vergelijk eens een kogelvrije ruit qua dikte met een F1 vizier. Daar schiet een kogel echt wel door heen dunkt me.
Dus mocht iemand een bron hebben, graag
Bronquote:Before the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) grants its approval for a helmet, it has to pass a number of different crash tests. During the so-called 'penetration test' a 3kg, pointed metal object is dropped from a height of three metres onto the helmet, which must remain unruptured. The helmet's secure fit is also tested. Subjected to a load of 38kg, the chin strap may not stretch by more than 30mm. The visor is bombarded with projectiles travelling at approximately 500km/h. The points of impact may be no deeper than 2.5mm. Last but not least, the helmet is subjected to an 800°C flame for 45 seconds in the fire test. During this time, temperatures inside the helmet may not exceed 70°C.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |