ook dat is nogal camera afhankelijk valt me op, of de ruis lelijk is.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:20 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Eens, hoewel ruis wel snel lelijk wordt, zeker in vergelijk met de ruis/korrel die je vroeger op film kreeg
Maar slecht flitslicht is imho vele malen storender...
Ik zou een SD-kaartje proberen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:38 schreef SuikerVuist het volgende:
Wat voor geheugenkaartje zouden jullie aanraden voor een Canon PowerShot S90?
Oké, dat is dan duidelijk. Ik heb echt de ballen verstand van geheugenkaartjes... zeker ik het geval van compactcamera's.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zou een SD-kaartje proberen.
Maar serieus: voor een Powershot S90 zou het mij echt niet uitmaken wat voor geheugen erin zit... Met de snelheid hoef je geen rekening te houden, aangezien ze toch allemaal wel snel genoeg zijn voor de S90.
Mja, ik ben aan de DSLR sinds 2004 volgens mij en ik heb het nog nooit mee mogen maken dat m'n buffer vol zat. 't Is maar net wat je zoal fotografeert.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef Omniej het volgende:
Nou ja, bij een DSLR die elke seconde 3, 4, 5+ RAW-foto's à 15-20 MB per stuk in burst mode moet weg zien te schrijven (afhankelijk van de snelheid van de camera natuurlijk), kan het nog wel de moeite waard zijn voor snel geheugen te gaan (zoals de Sandisk Extreme III of de iets langzamere Ultra II), omdat je met traag geheugen simpelweg ook niets aan een snelle camera hebt.
De Powershot S90 maakt volgens de specificaties 0,9 foto's per seconde in een serieopname, dus dat kunnen ook de tragere kaartjes nog wel bijbenen.
Precies wat je zegt: 't is maar net wat je fotografeert... Ik heb zelf ook nog nooit m'n buffer volgeschoten, maar ik kan me zo voorstellen dat er genoeg fotografen zijn die dat wel regelmatig doen.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mja, ik ben aan de DSLR sinds 2004 volgens mij en ik heb het nog nooit mee mogen maken dat m'n buffer vol zat. 't Is maar net wat je zoal fotografeert.
Lijkt wel heel erg op JPEG artifacten inderdaad, ruis is ook goed mogelijk met zeer lange sluitertijden.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:41 schreef Xlarge het volgende:
Edit, het lijkt hier in het forum minder te zijn, zou Picasa Photo viewer een hoop vervormen ?
Ik moest googelen voor JPEG artifactenquote:Op donderdag 19 november 2009 20:56 schreef slashyou het volgende:
[..]
Lijkt wel heel erg op JPEG artifacten inderdaad, ruis is ook goed mogelijk met zeer lange sluitertijden.
http://www.flickr.com/photos/xlarge1/4118212414/sizes/l/quote:Op donderdag 19 november 2009 21:11 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb het idee dat ik meer jpg compressie zie dan ruis.....
Linkje naar het origineel?
lijkt mij ook compressie artefactenquote:Op donderdag 19 november 2009 20:56 schreef slashyou het volgende:
[..]
Lijkt wel heel erg op JPEG artifacten inderdaad, ruis is ook goed mogelijk met zeer lange sluitertijden.
dat is ruis, door de lange sluitertijd.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:14 schreef Xlarge het volgende:
[..]
http://www.flickr.com/photos/xlarge1/4118212414/sizes/l/
Jaquote:Op vrijdag 20 november 2009 11:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Verdomme, mijn bestelling gemist vanochtend, moet wachten tot morgen
Is het trouwens slim om een filter te gebruiken terwijl er al een UV-filtertje opzit? Een fotozaak hier in de buurt zei van niet, omdat in de lens zelf allemaal lenzen zitten die uit bolle en holle vormen bestaan. 2 filters over elkaar zou dan het licht breken en rare ongewenste effecten geven. Klopt dit?
Koop daarom ook een Protect filter en geen UV, aangezien die volledig kleurloos zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
UV filters hebben trouwens ook verder geen nut anders dan dat je je objectief zou willen beschermen.
UV wordt uitstekend gefiltend door de coatings op je objectieven
Ik neem toch aan dat als je een 5d mk ii koopt je wel iets kan regelen met zo'n statiefje erbij...quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
kom NIET op zaterdag naar KE. T is maar een tip (behalve als je van lang wachten houdt). en voor 100 euro een stevig statief kan je zo goed als vergeten. Op z'n minst kom je toch wel bij deze terecht: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=1610 a 149,-
De artefacten ontstaan doordat de JPG gecomprimeerd wordt, en daardoor data weggooit. Hoe lager de kwaliteit van je JPG, hoe meer artefacten. Bij het opslaan van de JPG heb je een keuze, die staat standaard op medium 60 / 100 of 8 / 12, als je deze hoger zet is de kwaliteit beter maar het bestand logischerwijs ook groterquote:Op donderdag 19 november 2009 21:13 schreef Xlarge het volgende:
Ik moest googelen voor JPEG artifacten, maar alsik het goed heb, ontstaan die omdat ik mijn RAW uiteindelijk hen opgelagen naar JPEG, en zo zijn die artefacten dus ontstaan ?
Hoe doen jullie dat , slaan jullie je foto's in tiff oid op, om ze te posten op het internet ?
Op 4000 meter (lager ook wel trouwens) zie ik toch een heel duidelijk verschil mét en zónder UV-filter op m'n 17-40.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
UV filters hebben trouwens ook verder geen nut anders dan dat je je objectief zou willen beschermen.
UV wordt uitstekend gefiltend door de coatings op je objectieven
Serieuze vraag: wanneer is het NIET druk bij KE? Reed er laatst op een maandagmorgen langs en nog was dat parkeerterreintje vol.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
kom NIET op zaterdag naar KE. T is maar een tip (behalve als je van lang wachten houdt).
Vreemd. Dat betekend dat het optische glas en coating dus UV geschikt zijn, net als de sensor, dus je zou een "negatief UV filter"(een dat alleen UV doorlaat) kunnen nemen en dan UV fotos maken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op 4000 meter (lager ook wel trouwens) zie ik toch een heel duidelijk verschil mét en zónder UV-filter op m'n 17-40.
Ik heb deze: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=1607quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:18 schreef RikH het volgende:
Ik wil dit weekend naar kamera-express voor een canon 5d mark ii, maar nu wil ook gelijk kijken voor een nieuw statief voor deze camera. Ik wil een stevige maar ook hoog statief. Ben namelijk 1.90 lang en geen zin meer om te bukken. Welk statief van rond de 100 euro kunnen jullie mij adviseren?
Ow en waar denk je dat dat geregeld kan worden? 150 euro vind ik trouwens ook goedquote:Op vrijdag 20 november 2009 12:38 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat als je een 5d mk ii koopt je wel iets kan regelen met zo'n statiefje erbij...
Ow we kunnen hem altijd nog 100 euro duurder maken idd. (geloof me er wordt NIETS verdient op dit soort camera's. integendeel zelfs ..)quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:38 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat als je een 5d mk ii koopt je wel iets kan regelen met zo'n statiefje erbij...
uhmzz. maandag/dinsdag en donderdag. Parkeerplaats staat wel vol, maar daar zit ook personeel bij en heb je hooguit 3 a 4 wachtenden voor je. Op zaterdag is de rest van het terrein vrij en worden de parkeerplaatsen ertegenover volgezet en dan staan er 30 a 40 wachtenden voor je ...quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:05 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Serieuze vraag: wanneer is het NIET druk bij KE? Reed er laatst op een maandagmorgen langs en nog was dat parkeerterreintje vol.
Inderdaad, ik ben ook benieuwd, ik vond die van ebeaydojraes hierboven er wel goed uitzien.......quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:31 schreef Ynske het volgende:
als we t toch over statieven hebben, met zo'n balhoofd, glijd hij dan lekker soepel ipv dat je aan alle kanten met schroefdingen zit te stellen?
enneh, welke zijn echt aan te raden?
Ben jij 2 meter 16 ? wat een lengte , zelf ben ik 2.04.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:25 schreef polariteit het volgende:
[..]
Ik heb deze: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=1607
Ben ik zeer tevreden mee, en behaalt een hoogte waar ik zelfs met mjn 216 centimeter op de tenen moet voor de hoogste stand
Je ogen zitten natuurlijk lager maar inderdaad bij 2,16 haha. Ik kan ook naar belgie rijden van het weekend daar zit ook een fotokonijnenberg alleen is de camera weer 40 euro duurder.......... Weet niet hoe druk het daar is?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:35 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ben jij 2 meter 16 ? wat een lengte , zelf ben ik 2.04.
Maar ik mis toch iets, de maximum hoogte volgens de link is 1.78 meter ?
nouja, oa voor nachtfotografie, die ik nu heb is wat aan de lage kant, ( en dan te denken dat ik maar 1.63 ben en m al laag vindquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
ligt er ook aan waarvoor je je statief gaat gebruiken. Een balhoofd is bij actie wel goed omdat je hem dan los kan gooien en snel kan bewegen zonder hem van de kop af te halen. Bij een 3weg kop (zoals de 804) heb je voor portretten e.d. meer stabiliteit en heb je alles wat je nodig hebt.
Maar sowieso... actie en een 5D ??? (humor), nee ik denk dat je met aan die 3wegkop veel meer hebt met een 5D. 7D ofzo zou ik nog kunnen begrijpen met balhoofd ..
Kom eens met een voorbeeld wat jij me aan zou raden? niet boven 200 euro. Of is dat die ene die je eerder genoemd hebt?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
ligt er ook aan waarvoor je je statief gaat gebruiken. Een balhoofd is bij actie wel goed omdat je hem dan los kan gooien en snel kan bewegen zonder hem van de kop af te halen. Bij een 3weg kop (zoals de 804) heb je voor portretten e.d. meer stabiliteit en heb je alles wat je nodig hebt.
Maar sowieso... actie en een 5D ??? (humor), nee ik denk dat je met aan die 3wegkop veel meer hebt met een 5D. 7D ofzo zou ik nog kunnen begrijpen met balhoofd ..
bedoel je dit nu in combi met die 5D van RikH?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
055 + 804 is voldoende. Maar als je het echt stabiel wilt hebben dan neem je een systematic van Gitzo of een Cambo, maar daar gaan we het niet over hebben
ow ja sowwie bedoelde RikH.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:49 schreef Ynske het volgende:
br
[..]
bedoel je dit nu in combi met die 5D van RikH?
edit, deze combi dus? http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=1610
das raar, geen borgringquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
ow ja sowwie bedoelde RikH.
Maaruh.... Wat ik nu zou aanraden als balhoofd? ... tsja. Moeilijk. De 48-series van Manfrotto zijn er uit en zijn vervangen door de 49 series. Deze hebben vreemd genoeg alleen geen borgring om hem vast te kunnen zetten op je statief. erg vreemd ...
Allereerst welkom.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:09 schreef bas-beest het volgende:
ten eerste ben ik nieuw op het gebied van dSLR en in dit forum trouwens ook
ten tweede, Ik heb sinds vandaag een Nikon D3000 en nou vraag ik me af hoe ik de maat bereken die ik evt. nodig heb voor polarisatie-filters.
ik hoop maar dat deze eerste vraag niet gelijk heel dom is
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:15 schreef Omniej het volgende:
[..]
Allereerst welkom.
Wat die filtermaat betreft: dat hangt niet af van je camera, maar van de lens die je erop hebt zitten. Waarschijnlijk staat in de rand van je lens wel de diameter aangegeven met zo'n Ø.
een 6 op de schaal van 10.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:09 schreef bas-beest het volgende:
ik hoop maar dat deze eerste vraag niet gelijk heel dom is
pfoe, valt alweer meequote:
ach... ik hoor hem zoooooooooooooo vaak.. "ja ik heb deze camera en zoek een filter .." en dan kijken ze je raar aan als je vraagt welke lens (welk objectief) erop zit ...quote:
Idd, vaak staat dit onderopquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:15 schreef Omniej het volgende:
Allereerst welkom.
Wat die filtermaat betreft: dat hangt niet af van je camera, maar van de lens die je erop hebt zitten. Waarschijnlijk staat in de rand van je lens wel de diameter aangegeven met zo'n Ø.
Zeker weten ?quote:Op woensdag 25 november 2009 08:37 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Idd, vaak staat dit onderop
Als het om de standaard 18-55mm gaat die je hebt is de filtermaat 52mm...
quote:Op woensdag 25 november 2009 13:41 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Filtermaat 52mm
http://tweakers.net/price(...)56g-vr.html#tab:info
Ah gelukkig, ik heb nl een koppeling besteld die mijn 18-55 aan mijn 50mm 1.8 moet koppelen, dit was een 58-52 mm koppelring.quote:De 18-55 van Canon is wel 58mm ja, maar 't ging hier om de Nikon.
Ik was een tijdje met m'n fisheye aan het schieten, en toen zag ik dat hij de hele tijd al op manueel stond. Je merkt het soms wel, beetje afhankelijk van hoe dicht je onderwerp komt. Voor onderwerpen die wat op een afstand staan is er niet zoveel onscherpte te merken.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:45 schreef infp2009 het volgende:
Ik heb een nikon D60, en in de toekomst zie ik wel een upgrade (misschien over een jaar of zo) naar bijvoorbeeld een D300s. Hoe noodzakelijk is het als ik nu een ultrawide wil om er een met focusmotor te kopen? De tokina 11-16 vind ik bijvoorbeeld heel interessant, maar dan zou ik een jaar manual focus voor lief moeten nemen. Nu zag ik dat met de enorme dof van wide-angles dit triviaal is (klopt dat?)...
Wat vindt de expert?
Wie had dát gedachtquote:Op donderdag 26 november 2009 07:55 schreef Erasmo het volgende:
Dat is wel een lastig klusje hoor, een lens openmaken... Je wilt niet weten wat je allemaal tegenkomt aan piefjes, palletjes, schroefjes en veertjes;
[ afbeelding ]
Wat nog lastiger is, is hem weer in elkaar zetten
Voornamelijk landschappen, dus dat loopt wel los dan.quote:Op donderdag 26 november 2009 01:32 schreef Erasmo het volgende:
Ligt er aan wat je schiet... Als je hem bv. alleen maar voor landschappen gebruikt moet het geen probleem zijn.
En voor de rest is het door de grote scherptediepte goed gokken, hyperfocaal heb je volgens mij al onder een meter.
Ja "erg leuk". Maar hebben jullie nooit last dat een lens stroef met draaien wordt naar verloop van tijd? Zo ja hoe verhelpen jullie dat dan?quote:Op donderdag 26 november 2009 07:55 schreef Erasmo het volgende:
Dat is wel een lastig klusje hoor, een lens openmaken... Je wilt niet weten wat je allemaal tegenkomt aan piefjes, palletjes, schroefjes en veertjes;
[ afbeelding ]
wow, wtfquote:Op donderdag 26 november 2009 07:55 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Neuh, ik eigenlijk niet. Of ik ben er aan gewend geraakt.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:29 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja "erg leuk". Maar hebben jullie nooit last dat een lens stroef met draaien wordt naar verloop van tijd? Zo ja hoe verhelpen jullie dat dan?
de EFs 17-85mm ? 'k heb wel fd lenzen uit elkaar gehaald en weer op de juiste manier terug in elkaar kunnen zetten, maar dit ziet er stukje ingewikkelder uitquote:Op donderdag 26 november 2009 07:55 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt voor je snelle antwoordquote:Op donderdag 26 november 2009 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
Helemaal inzoomen als je de grootste vergroting (beter gezegd: minste verkleining) wil bereiken.
Eigenlijk is macro met de 18-55 niet mogelijk, maar helemaal inzoomen is nog altijd beter ja. Op 18mm kun je gewoon niet dichtbij genoeg komen.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:51 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle antwoord.
I know, ben ook maar een beetje aan het spelen, komt goedquote:Op donderdag 26 november 2009 23:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Eigenlijk is macro met de 18-55 niet mogelijk, maar helemaal inzoomen is nog altijd beter ja. Op 18mm kun je gewoon niet dichtbij genoeg komen.
die ga ik ook ff onthoudenquote:Op donderdag 26 november 2009 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
Helemaal inzoomen als je de grootste vergroting (beter gezegd: minste verkleining) wil bereiken.
Neuh eigenlijk niet, meeste van mijn lenzen zijn of primes of hebben interne zoom.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:29 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja "erg leuk". Maar hebben jullie nooit last dat een lens stroef met draaien wordt naar verloop van tijd? Zo ja hoe verhelpen jullie dat dan?
Heb een folie op de LCD geplakt, das alles, gekocht op ebayquote:Op zaterdag 28 november 2009 11:47 schreef RikH het volgende:
Ik zit me een beetje te verdiepen in de Camera Armor voor de canon 5d mark ii. Ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft, camera armor in het algemeen.... En vroeg me af of iemand weet waar ik deze kan kopen (namelijk nergens op voorraad). Of is het beter om een lcd screen protector van giotto erop te zetten? Deze is trouwens ook nergens op voorraad.
Mij lijkt het eerlijk gezegd wel wat, maar niemand heeft zoiets hier op het forum. Maar ik zou graag de screen protector van giotto hebben. Schijnen goede dingen te zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 11:45 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Mij lijkt het eerlijk gezegd niks... En een screen protector? Voor een knaak heb je er 3 op ebay.
Het nadeel is ook dat ik geen van de 2e ergens kan vinden waar het op voorraad is............quote:Op zondag 29 november 2009 12:15 schreef RikH het volgende:
[..]
Mij lijkt het eerlijk gezegd wel wat, maar niemand heeft zoiets hier op het forum. Maar ik zou graag de screen protector van giotto hebben. Schijnen goede dingen te zijn.
Is het volgens jouw goed omdat het van giotto is? In mijn ogen is het enkel een stukje doorzichtig plastic dat je over je scherm plakt...quote:Op zondag 29 november 2009 12:15 schreef RikH het volgende:
[..]
Mij lijkt het eerlijk gezegd wel wat, maar niemand heeft zoiets hier op het forum. Maar ik zou graag de screen protector van giotto hebben. Schijnen goede dingen te zijn.
quote:Op zondag 29 november 2009 16:30 schreef IceBeach het volgende:
[ [url=http://farm3.static.flickr.com/2793/4142766502_aa44d56a70_o.jpg]afbeelding ]
[/url]Kan je met jouw camera PASM instellen?
Vraag: Is er een mogelijkheid om in een nachtfoto als deze de 'flares' uit je foto te krijgen of is dat iets wat je gewoon moet accepteren? Ik gebruik overigens geen spiegelreflex camera, dus dingen als filters oid zijn helaas (nog) geen optie..
Een klein diafragma gebruiken vermindert de flares over 't algemeen, maar dan moet je met jouw camera wel het diafragma kunnen regelen natuurlijk.quote:Op zondag 29 november 2009 16:30 schreef IceBeach het volgende:
[ [url=http://farm3.static.flickr.com/2793/4142766502_aa44d56a70_o.jpg]afbeelding ]
[/url]
Vraag: Is er een mogelijkheid om in een nachtfoto als deze de 'flares' uit je foto te krijgen of is dat iets wat je gewoon moet accepteren? Ik gebruik overigens geen spiegelreflex camera, dus dingen als filters oid zijn helaas (nog) geen optie..
Doorzichtig plastic? Damn good en hoog stukje lichtdoorlatendheid (meeste van alles at je er uberhaupt voor kan zetten.quote:Op zondag 29 november 2009 18:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is het volgens jouw goed omdat het van giotto is? In mijn ogen is het enkel een stukje doorzichtig plastic dat je over je scherm plakt...
[..]
Oeps...quote:Op zondag 29 november 2009 19:48 schreef Omniej het volgende:
Een klein diafragma gebruiken vermindert de flares over 't algemeen, maar dan moet je met jouw camera wel het diafragma kunnen regelen natuurlijk.
Ik weet niet waarmee je deze foto hebt gemaakt? (de kwaliteit heeft het nogal weg van een telefoonfoto eigenlijk)
Wat je ook kunt proberen is om een 'nachtfoto' eerder op de avond te maken, bij voorkeur kort na zonsondergang. Het contrast is dan nog niet zo hoog als wanneer het helemaal donker is en je foto ziet er uiteindelijk nog nachtelijker uit dan wanneer je hem rond middernacht hebt gemaakt.quote:Op zondag 29 november 2009 23:36 schreef IceBeach het volgende:
[..]
Oeps...Heb deze foto gemaakt met een Canon Powershot S3 IS... Zal volgende keer proberen met een kleiner diafragma dan.
Bij de Bart Smit kun je voor 4 euro een screen protector kopen voor de Nintendo DS. Je moet het iets op maat knippen, maar voor dat geld is het prima te doen op je camera! Heb het zelf nu ook en geen problemen ermee.quote:Op zondag 29 november 2009 13:21 schreef RikH het volgende:
Het nadeel is ook dat ik geen van de 2e ergens kan vinden waar het op voorraad is............
het mooie van die van giotto is dat hij op maat is en nog van glas ook. Hij bestaat ook uit meerdere lagen waardoor bijna geen reflectie meer onstaat! En ik denk dat mijn 5d dat verdient haha!quote:Op maandag 30 november 2009 00:32 schreef hydraulix het volgende:
[..]
Bij de Bart Smit kun je voor 4 euro een screen protector kopen voor de Nintendo DS. Je moet het iets op maat knippen, maar voor dat geld is het prima te doen op je camera! Heb het zelf nu ook en geen problemen ermee.
Hoe meer lagen hoe meer reflectie pipoquote:Op maandag 30 november 2009 07:58 schreef RikH het volgende:
[..]
het mooie van die van giotto is dat hij op maat is en nog van glas ook. Hij bestaat ook uit meerdere lagen waardoor bijna geen reflectie meer onstaat! En ik denk dat mijn 5d dat verdient haha!
Moet ik hier serieus op in gaan? of ga je eerst je huiswerk doen?quote:Op maandag 30 november 2009 18:33 schreef Thomass het volgende:
[..]
Hoe meer lagen hoe meer reflectie pipo
"en single gecoate filters zijn toch echt beter dan 8 laags gecoate filters ..."quote:Op maandag 30 november 2009 18:33 schreef Thomass het volgende:
[..]
Hoe meer lagen hoe meer reflectie pipo
Een argument waarbij je je beroept op de autoriteit van de maker, hmkay. Je bent zeker niet bekend met het fenomeen marketing? Mensen kopen dit http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp ookquote:Op maandag 30 november 2009 21:09 schreef RikH het volgende:
Maar we hebben het hier niet over een filter, het gaat erom dat de zon niet te veel reflecteerd maar absorbeerd. Giotto zal geen 12 lagen erop zetten als dit ten kosten gaat van de kwaliteit, kost hun namelijk ook alleen maar geld.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 01:09 schreef Thomass het volgende:
[..]
Een argument waarbij je je beroept op de autoriteit van de maker, hmkay. Je bent zeker niet bekend met het fenomeen marketing? Mensen kopen dit http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp ook
Goed ik zal vanaf nu ontopic blijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |