die ga ik ook ff onthoudenquote:Op donderdag 26 november 2009 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
Helemaal inzoomen als je de grootste vergroting (beter gezegd: minste verkleining) wil bereiken.
Neuh eigenlijk niet, meeste van mijn lenzen zijn of primes of hebben interne zoom.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:29 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja "erg leuk". Maar hebben jullie nooit last dat een lens stroef met draaien wordt naar verloop van tijd? Zo ja hoe verhelpen jullie dat dan?
Heb een folie op de LCD geplakt, das alles, gekocht op ebayquote:Op zaterdag 28 november 2009 11:47 schreef RikH het volgende:
Ik zit me een beetje te verdiepen in de Camera Armor voor de canon 5d mark ii. Ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft, camera armor in het algemeen.... En vroeg me af of iemand weet waar ik deze kan kopen (namelijk nergens op voorraad). Of is het beter om een lcd screen protector van giotto erop te zetten? Deze is trouwens ook nergens op voorraad.
Mij lijkt het eerlijk gezegd wel wat, maar niemand heeft zoiets hier op het forum. Maar ik zou graag de screen protector van giotto hebben. Schijnen goede dingen te zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 11:45 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Mij lijkt het eerlijk gezegd niks... En een screen protector? Voor een knaak heb je er 3 op ebay.
Het nadeel is ook dat ik geen van de 2e ergens kan vinden waar het op voorraad is............quote:Op zondag 29 november 2009 12:15 schreef RikH het volgende:
[..]
Mij lijkt het eerlijk gezegd wel wat, maar niemand heeft zoiets hier op het forum. Maar ik zou graag de screen protector van giotto hebben. Schijnen goede dingen te zijn.
Is het volgens jouw goed omdat het van giotto is? In mijn ogen is het enkel een stukje doorzichtig plastic dat je over je scherm plakt...quote:Op zondag 29 november 2009 12:15 schreef RikH het volgende:
[..]
Mij lijkt het eerlijk gezegd wel wat, maar niemand heeft zoiets hier op het forum. Maar ik zou graag de screen protector van giotto hebben. Schijnen goede dingen te zijn.
quote:Op zondag 29 november 2009 16:30 schreef IceBeach het volgende:
[ [url=http://farm3.static.flickr.com/2793/4142766502_aa44d56a70_o.jpg]afbeelding ]
[/url]Kan je met jouw camera PASM instellen?
Vraag: Is er een mogelijkheid om in een nachtfoto als deze de 'flares' uit je foto te krijgen of is dat iets wat je gewoon moet accepteren? Ik gebruik overigens geen spiegelreflex camera, dus dingen als filters oid zijn helaas (nog) geen optie..
Een klein diafragma gebruiken vermindert de flares over 't algemeen, maar dan moet je met jouw camera wel het diafragma kunnen regelen natuurlijk.quote:Op zondag 29 november 2009 16:30 schreef IceBeach het volgende:
[ [url=http://farm3.static.flickr.com/2793/4142766502_aa44d56a70_o.jpg]afbeelding ]
[/url]
Vraag: Is er een mogelijkheid om in een nachtfoto als deze de 'flares' uit je foto te krijgen of is dat iets wat je gewoon moet accepteren? Ik gebruik overigens geen spiegelreflex camera, dus dingen als filters oid zijn helaas (nog) geen optie..
Doorzichtig plastic? Damn good en hoog stukje lichtdoorlatendheid (meeste van alles at je er uberhaupt voor kan zetten.quote:Op zondag 29 november 2009 18:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is het volgens jouw goed omdat het van giotto is? In mijn ogen is het enkel een stukje doorzichtig plastic dat je over je scherm plakt...
[..]
Oeps...quote:Op zondag 29 november 2009 19:48 schreef Omniej het volgende:
Een klein diafragma gebruiken vermindert de flares over 't algemeen, maar dan moet je met jouw camera wel het diafragma kunnen regelen natuurlijk.
Ik weet niet waarmee je deze foto hebt gemaakt? (de kwaliteit heeft het nogal weg van een telefoonfoto eigenlijk)
Wat je ook kunt proberen is om een 'nachtfoto' eerder op de avond te maken, bij voorkeur kort na zonsondergang. Het contrast is dan nog niet zo hoog als wanneer het helemaal donker is en je foto ziet er uiteindelijk nog nachtelijker uit dan wanneer je hem rond middernacht hebt gemaakt.quote:Op zondag 29 november 2009 23:36 schreef IceBeach het volgende:
[..]
Oeps...Heb deze foto gemaakt met een Canon Powershot S3 IS... Zal volgende keer proberen met een kleiner diafragma dan.
Bij de Bart Smit kun je voor 4 euro een screen protector kopen voor de Nintendo DS. Je moet het iets op maat knippen, maar voor dat geld is het prima te doen op je camera! Heb het zelf nu ook en geen problemen ermee.quote:Op zondag 29 november 2009 13:21 schreef RikH het volgende:
Het nadeel is ook dat ik geen van de 2e ergens kan vinden waar het op voorraad is............
het mooie van die van giotto is dat hij op maat is en nog van glas ook. Hij bestaat ook uit meerdere lagen waardoor bijna geen reflectie meer onstaat! En ik denk dat mijn 5d dat verdient haha!quote:Op maandag 30 november 2009 00:32 schreef hydraulix het volgende:
[..]
Bij de Bart Smit kun je voor 4 euro een screen protector kopen voor de Nintendo DS. Je moet het iets op maat knippen, maar voor dat geld is het prima te doen op je camera! Heb het zelf nu ook en geen problemen ermee.
Hoe meer lagen hoe meer reflectie pipoquote:Op maandag 30 november 2009 07:58 schreef RikH het volgende:
[..]
het mooie van die van giotto is dat hij op maat is en nog van glas ook. Hij bestaat ook uit meerdere lagen waardoor bijna geen reflectie meer onstaat! En ik denk dat mijn 5d dat verdient haha!
Moet ik hier serieus op in gaan? of ga je eerst je huiswerk doen?quote:Op maandag 30 november 2009 18:33 schreef Thomass het volgende:
[..]
Hoe meer lagen hoe meer reflectie pipo
"en single gecoate filters zijn toch echt beter dan 8 laags gecoate filters ..."quote:Op maandag 30 november 2009 18:33 schreef Thomass het volgende:
[..]
Hoe meer lagen hoe meer reflectie pipo
Een argument waarbij je je beroept op de autoriteit van de maker, hmkay. Je bent zeker niet bekend met het fenomeen marketing? Mensen kopen dit http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp ookquote:Op maandag 30 november 2009 21:09 schreef RikH het volgende:
Maar we hebben het hier niet over een filter, het gaat erom dat de zon niet te veel reflecteerd maar absorbeerd. Giotto zal geen 12 lagen erop zetten als dit ten kosten gaat van de kwaliteit, kost hun namelijk ook alleen maar geld.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 01:09 schreef Thomass het volgende:
[..]
Een argument waarbij je je beroept op de autoriteit van de maker, hmkay. Je bent zeker niet bekend met het fenomeen marketing? Mensen kopen dit http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp ook
Goed ik zal vanaf nu ontopic blijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |