Koop daarom ook een Protect filter en geen UV, aangezien die volledig kleurloos zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
UV filters hebben trouwens ook verder geen nut anders dan dat je je objectief zou willen beschermen.
UV wordt uitstekend gefiltend door de coatings op je objectieven
Ik neem toch aan dat als je een 5d mk ii koopt je wel iets kan regelen met zo'n statiefje erbij...quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
kom NIET op zaterdag naar KE. T is maar een tip (behalve als je van lang wachten houdt). en voor 100 euro een stevig statief kan je zo goed als vergeten. Op z'n minst kom je toch wel bij deze terecht: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=1610 a 149,-
De artefacten ontstaan doordat de JPG gecomprimeerd wordt, en daardoor data weggooit. Hoe lager de kwaliteit van je JPG, hoe meer artefacten. Bij het opslaan van de JPG heb je een keuze, die staat standaard op medium 60 / 100 of 8 / 12, als je deze hoger zet is de kwaliteit beter maar het bestand logischerwijs ook groterquote:Op donderdag 19 november 2009 21:13 schreef Xlarge het volgende:
Ik moest googelen voor JPEG artifacten, maar alsik het goed heb, ontstaan die omdat ik mijn RAW uiteindelijk hen opgelagen naar JPEG, en zo zijn die artefacten dus ontstaan ?
Hoe doen jullie dat , slaan jullie je foto's in tiff oid op, om ze te posten op het internet ?
Op 4000 meter (lager ook wel trouwens) zie ik toch een heel duidelijk verschil mét en zónder UV-filter op m'n 17-40.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
UV filters hebben trouwens ook verder geen nut anders dan dat je je objectief zou willen beschermen.
UV wordt uitstekend gefiltend door de coatings op je objectieven
Serieuze vraag: wanneer is het NIET druk bij KE? Reed er laatst op een maandagmorgen langs en nog was dat parkeerterreintje vol.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
kom NIET op zaterdag naar KE. T is maar een tip (behalve als je van lang wachten houdt).
Vreemd. Dat betekend dat het optische glas en coating dus UV geschikt zijn, net als de sensor, dus je zou een "negatief UV filter"(een dat alleen UV doorlaat) kunnen nemen en dan UV fotos maken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op 4000 meter (lager ook wel trouwens) zie ik toch een heel duidelijk verschil mét en zónder UV-filter op m'n 17-40.
Ik heb deze: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=1607quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:18 schreef RikH het volgende:
Ik wil dit weekend naar kamera-express voor een canon 5d mark ii, maar nu wil ook gelijk kijken voor een nieuw statief voor deze camera. Ik wil een stevige maar ook hoog statief. Ben namelijk 1.90 lang en geen zin meer om te bukken. Welk statief van rond de 100 euro kunnen jullie mij adviseren?
Ow en waar denk je dat dat geregeld kan worden? 150 euro vind ik trouwens ook goedquote:Op vrijdag 20 november 2009 12:38 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat als je een 5d mk ii koopt je wel iets kan regelen met zo'n statiefje erbij...
Ow we kunnen hem altijd nog 100 euro duurder maken idd. (geloof me er wordt NIETS verdient op dit soort camera's. integendeel zelfs ..)quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:38 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat als je een 5d mk ii koopt je wel iets kan regelen met zo'n statiefje erbij...
uhmzz. maandag/dinsdag en donderdag. Parkeerplaats staat wel vol, maar daar zit ook personeel bij en heb je hooguit 3 a 4 wachtenden voor je. Op zaterdag is de rest van het terrein vrij en worden de parkeerplaatsen ertegenover volgezet en dan staan er 30 a 40 wachtenden voor je ...quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:05 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Serieuze vraag: wanneer is het NIET druk bij KE? Reed er laatst op een maandagmorgen langs en nog was dat parkeerterreintje vol.
Inderdaad, ik ben ook benieuwd, ik vond die van ebeaydojraes hierboven er wel goed uitzien.......quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:31 schreef Ynske het volgende:
als we t toch over statieven hebben, met zo'n balhoofd, glijd hij dan lekker soepel ipv dat je aan alle kanten met schroefdingen zit te stellen?
enneh, welke zijn echt aan te raden?
Ben jij 2 meter 16 ? wat een lengte , zelf ben ik 2.04.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:25 schreef polariteit het volgende:
[..]
Ik heb deze: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=1607
Ben ik zeer tevreden mee, en behaalt een hoogte waar ik zelfs met mjn 216 centimeter op de tenen moet voor de hoogste stand
Je ogen zitten natuurlijk lager maar inderdaad bij 2,16 haha. Ik kan ook naar belgie rijden van het weekend daar zit ook een fotokonijnenberg alleen is de camera weer 40 euro duurder.......... Weet niet hoe druk het daar is?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:35 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ben jij 2 meter 16 ? wat een lengte , zelf ben ik 2.04.
Maar ik mis toch iets, de maximum hoogte volgens de link is 1.78 meter ?
nouja, oa voor nachtfotografie, die ik nu heb is wat aan de lage kant, ( en dan te denken dat ik maar 1.63 ben en m al laag vindquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
ligt er ook aan waarvoor je je statief gaat gebruiken. Een balhoofd is bij actie wel goed omdat je hem dan los kan gooien en snel kan bewegen zonder hem van de kop af te halen. Bij een 3weg kop (zoals de 804) heb je voor portretten e.d. meer stabiliteit en heb je alles wat je nodig hebt.
Maar sowieso... actie en een 5D ??? (humor), nee ik denk dat je met aan die 3wegkop veel meer hebt met een 5D. 7D ofzo zou ik nog kunnen begrijpen met balhoofd ..
Kom eens met een voorbeeld wat jij me aan zou raden? niet boven 200 euro. Of is dat die ene die je eerder genoemd hebt?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
ligt er ook aan waarvoor je je statief gaat gebruiken. Een balhoofd is bij actie wel goed omdat je hem dan los kan gooien en snel kan bewegen zonder hem van de kop af te halen. Bij een 3weg kop (zoals de 804) heb je voor portretten e.d. meer stabiliteit en heb je alles wat je nodig hebt.
Maar sowieso... actie en een 5D ??? (humor), nee ik denk dat je met aan die 3wegkop veel meer hebt met een 5D. 7D ofzo zou ik nog kunnen begrijpen met balhoofd ..
bedoel je dit nu in combi met die 5D van RikH?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
055 + 804 is voldoende. Maar als je het echt stabiel wilt hebben dan neem je een systematic van Gitzo of een Cambo, maar daar gaan we het niet over hebben
ow ja sowwie bedoelde RikH.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:49 schreef Ynske het volgende:
br
[..]
bedoel je dit nu in combi met die 5D van RikH?
edit, deze combi dus? http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=1610
das raar, geen borgringquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:58 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
ow ja sowwie bedoelde RikH.
Maaruh.... Wat ik nu zou aanraden als balhoofd? ... tsja. Moeilijk. De 48-series van Manfrotto zijn er uit en zijn vervangen door de 49 series. Deze hebben vreemd genoeg alleen geen borgring om hem vast te kunnen zetten op je statief. erg vreemd ...
Allereerst welkom.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:09 schreef bas-beest het volgende:
ten eerste ben ik nieuw op het gebied van dSLR en in dit forum trouwens ook
ten tweede, Ik heb sinds vandaag een Nikon D3000 en nou vraag ik me af hoe ik de maat bereken die ik evt. nodig heb voor polarisatie-filters.
ik hoop maar dat deze eerste vraag niet gelijk heel dom is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |