Bij mij is het andersom; de meeste klassieke SF kan ik juist niet zo waarderen. Ik vind het altijd leuker als het gerelateerd is aan de echte wereld, het liefst rond deze tijd. Het mag verder zeer fictief en fantastisch zijn, maar ergens ver ver weg in tijd en/of ruimte vind ik minder boeiend. Daarom vond ik SG-1 juist zo leuk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:21 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik ben een fervent SF-fan maar voor stargate heb ik nooit echt warm kunnen lopen. Ik heb de eerste serie wel gezien (maar verspreid over meer dan een jaar, steeds tussendoor) en na drie afleveringen atlantis heb ik daar geen tijd meer mee verspild. Hopelijk is deze weer interessanter``
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door JohnLocke op 23-07-2009 12:18:20 ]
quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:04 schreef Mirel het volgende:
Ik zoek het eerste stargate topic dat ik kan vinden op uit m'n myat, om dit trailertje te posten:
http://www.gateworld.net/video/newsandfeatures/1248429391.shtml
Je ziet de aanval op de basis, waardoor ze allemaal door de stargate ontsnappen naar dat ancient schip. Je ziet het schip zelf, een aantal scenes, langer dan bij de andere trailers. Een aantal locaties waar ze naartoe reizen, en iets wat lijkt op een aanval op het ancientschip. Er vliegen iig dingetjes uit.
Leuk ook om O'Neill in het begin te zien, met een typische O'Neill opmerking![]()
quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:32 schreef RaptoR-X het volgende:
Hmmm dit kon wel eens leuk worden...vooral met die schot er in. Dat is namelijk absoluut geen slechte acteur.
Edit:
oh...lees net dat hij al in het eerste seizoen dood gaat![]()
Waarom al die moeite om iemand een andere rol dan ze gewend zijn te geven, om hem dan dood te maken in het eerste seizoen. Ze willen SGU graag anders hebben dan SG1 en SGA.quote:Robert Carlyle as Dr. Nicholas Rush[1] – The "ship's brilliant Machiavellian scientist"[14] whom producer Joseph Mallozzi had first mentioned in his blog in mid-November 2008 as Dr. David Rush.[15] The ship's crew believe Rush to be losing his mind, but he does things for a reason.[8] Carlyle explained in an interview that after the death of Rush's wife, Rush is driven by the opportunity to explore the galaxy.[16] Mallozzi rectified casting reports in mid-December 2008[17] that Rush "is not the leader of the unplanned expedition. That honor falls to Colonel Everett Young. For now. But things could have a way of changing on board a ship manned by a disparate group with very different agendas…".[14] Although a confirmed main character,[13] Rush was not included in the initial casting character breakdowns.[18] Wright and Cooper intended the character to be very different from previous main character in the Stargate franchise, "somebody who is not the hero, not the villain, and more of a very flawed and complex person".[12] About a year before being cast, Scottish actor Robert Carlyle wanted to try something new in his career and approached television companies in Los Angeles. They offered him several parts, but Stargate Universe had the greatest appeal to him as "suddenly a drama [was] opening up in space, [and] in the past that was something that was slightly missing from the genre".[19] He was aware of the success of the Stargate franchise and had seen "quite a bit of SG-1, plus a bunch of Atlantis".[7] Carlyle accepted the role because of Wright and Cooper's take on the drama and direction of the show, and he is "[honestly] more than prepared" to play the character for possibly many years.[7] Carlyle will keep his Scottish accent for the role.[20]
Dat dus.quote:Op zondag 13 september 2009 00:57 schreef Asgard het volgende:
Als Stargate fan moet ik dit toch ook wel volgen.![]()
Hopelijk maken ze er iets goeds van.
Ik vond/vind de sg1 serie veel en veel beter dan de film. Zeker qua verhaallijn, acteurs en special effects.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
SG-1 was wel aardig op momenten, maar miste voor mij de donkere/mysterieuze toon uit de Stargate film. SG-1 is veel luchtiger met veel losstaande afleveringen.
Een aantal verhaallijnen zoals met die replicators sprak me ook niet echt aan.
W8 ook met spanningquote:Op zondag 13 september 2009 11:24 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
Heb nog geen clips of niks gezien, ook geen verhaaltjes gelezen dus ik wacht het lekker af.. bring on october!![]()
Dat is voor mij ook de reden dat ik meestal series download. Op TV zenden ze vaak afleveringen door elkaar heen om vervolgens plotseling helemaal te stoppen. Daar ben ik helemaal klaar meequote:Op zondag 13 september 2009 14:05 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Wat ik wel zout vind is dat je Nederlandse TV echt altijd goeie series weet te verneuken, je ziet eerst seizoen 1 dan hooguit seizoen 2. Daarna krijg je herhalingen omdat seizoen 3 nog niet uit is/gekocht is. Daarna wordt het een leuk mix van nieuw/oud en heel oudverhaallijn
leuke serie
Voor het internet
waar je het wel aflevering voor aflevering
kan volgen
Goed vanuit welk opzicht? Want dat hele ori-gebeuren was nogal saai in mijn herinnering...quote:Op zondag 13 september 2009 21:45 schreef __Saviour__ het volgende:
sg-1 maakte juist zo'n goede herstart met de ori verhaallijn. dat was echt een compleet nieuwe serie haast, als het niet geanulleerd was had het zeker nog wel een aantal seizoenen kunnen draaien
De parallel met de Goa'uld verhaallijn en toch een complete herstart vond ik goed gedaan. Die slangkoppen deden zich nog met technologie voor als goden, maar de Ori waren praktisch echte goden. Daaruit had zich echt nog een prachtig groots verhaal kunnen ontwikkelen. Het duurde in het begin van de serie ook even een paar seizoenen voor er een grote verhaallijn was opgezet rond de goauld. Die kans had de ori-verhaallijn ook moeten krijgen.quote:Op zondag 13 september 2009 22:40 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Goed vanuit welk opzicht? Want dat hele ori-gebeuren was nogal saai in mijn herinnering...
Probleem was alleen dat ze op een gegeven moment teveel saaie fillers lieten zien.quote:Op maandag 14 september 2009 11:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De parallel met de Goa'uld verhaallijn en toch een complete herstart vond ik goed gedaan. Die slangkoppen deden zich nog met technologie voor als goden, maar de Ori waren praktisch echte goden. Daaruit had zich echt nog een prachtig groots verhaal kunnen ontwikkelen. Het duurde in het begin van de serie ook even een paar seizoenen voor er een grote verhaallijn was opgezet rond de goauld. Die kans had de ori-verhaallijn ook moeten krijgen.
Vergeet niet dat de serie 10 seizoenen gelopen heeft. Dat is langer dan welke sf-serie dan ook. Dus op een gegeven moment komt er een eind aan. De makers willen zichzelf niet gaan herhalen.quote:Op maandag 14 september 2009 11:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Het duurde in het begin van de serie ook even een paar seizoenen voor er een grote verhaallijn was opgezet rond de goauld. Die kans had de ori-verhaallijn ook moeten krijgen.
Fans van Dr. Who zijn het daar niet mee eensquote:Op maandag 14 september 2009 17:00 schreef mgerben het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de serie 10 seizoenen gelopen heeft. Dat is langer dan welke sf-serie dan ook. Dus op een gegeven moment komt er een eind aan. De makers willen zichzelf niet gaan herhalen.
Het ori-verhaal heeft toch twee seizoenen gekregen en er is mooi over een behoorlijk aantal afleveringen én een film naar een eind toegewerkt.
Anders spoiler je even...quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:32 schreef RaptoR-X het volgende:
Hmmm dit kon wel eens leuk worden...vooral met die schot er in. Dat is namelijk absoluut geen slechte acteur.
Edit:
oh...lees net dat hij al in het eerste seizoen dood gaat![]()
Fillers waren IMHO niet saai (meningen verschillen gelukkig). Ze waren trouwens met opzet.quote:Op maandag 14 september 2009 12:17 schreef Asgard het volgende:
Probleem was alleen dat ze op een gegeven moment teveel saaie fillers lieten zien.
Vind wel dat de Ori veel langer had mogen duren en veel uitgediepter had kunnen worden.quote:Op maandag 14 september 2009 17:00 schreef mgerben het volgende:
Vergeet niet dat de serie 10 seizoenen gelopen heeft. Dat is langer dan welke sf-serie dan ook. Dus op een gegeven moment komt er een eind aan. De makers willen zichzelf niet gaan herhalen.
Het ori-verhaal heeft toch twee seizoenen gekregen en er is mooi over een behoorlijk aantal afleveringen én een film naar een eind toegewerkt.
Kan wel zijn maar fact's are facts, Dr Who heeft minder afleveringen (sommige seizoen zelfs 1 of 3 afleveringen maar)quote:Op maandag 14 september 2009 17:08 schreef Gamer_V het volgende:
Fans van Dr. Who zijn het daar niet mee eens
Er komt nog een film uit inderdaad (2 zelfs want atlantis krijg ook nog een film), maar die heeft niks met de Ori te maken.quote:Op maandag 14 september 2009 20:17 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Vind wel dat de Ori veel langer had mogen duren en veel uitgediepter had kunnen worden.
Hell het duurt langer om de Goald. ook met replicators tussendoor te grazen te nemen dan de Ori ff terug op hun plek te zetten.. als ik me niet vergis moet er nog een film uitkomen toch ?
[..]
erhm sgu bedoel je niet SGA / SG-1 ?quote:Op woensdag 23 september 2009 17:56 schreef Mirel het volgende:
Duet van Atlantis was ook geniaal. McKay is geniaal, met wie dan ook. Bij SGU was het vooral Jack, maar ook samen met Daniel was het tof. Dat soort grapjes zie je nog steeds wel in SGU, zoals die ene jongen in de trailer die opgehaald wordt door Begbie en Jack
Met een password.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:19 schreef mr4hughz het volgende:
erhm voor die het nog niet weten op usenet zwerft er een pre-air roind van sgu
Als er een pwd op zit kun je er vanuit gaan dat het fake is.quote:
Dat dusquote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 22:23 schreef mr4hughz het volgende:
weet niemand het freaking passwd van die pre-air ?
quote:Op donderdag 24 september 2009 09:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als er een pwd op zit kun je er vanuit gaan dat het fake is.
De Stargate film had iets ontroerends en deed vrij "klassiek" aan qua muziek en beeld, ook al was het al 1994. Erg mooie film. Special effects waren wel wat matig, misschien dat het deels daardoor 'oud' aandeed... maar het was een prima verhaal vond ik.quote:Op zondag 13 september 2009 13:00 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik vond/vind de sg1 serie veel en veel beter dan de film. Zeker qua verhaallijn, acteurs en special effects.
Je bedoelt die "Stargate.Univers" D@nI3L Jack0N release? Tja, gezien dat de enige is die ik kan vinden, met een password, en blijkbaar niemand deze weet gezien het gebrek aan andere releases, zegt me dat het een fake is. Gewoon tot 2 oktober uitzitten dusquote:Op donderdag 24 september 2009 22:23 schreef mr4hughz het volgende:
weet niemand het freaking passwd van die pre-air ?
Wie zegt dat het niet zo isquote:Op donderdag 24 september 2009 23:05 schreef StateOfMind het volgende:
Met SG-1 zit ik nu bijna op het eind van seizoen 8 (ik kijk gemiddeld 1 seizoen per week).
Ik vind wel dat het sinds O'Neill (geweldige rol overigens) generaal is en hij dus amper meer meegaat op missies wel minder leuk is dan daarvoor. Al schijnt het zo te zijn dat seizoen 8 in eerste instantie de laatste zou zijn en er daarom wat afrondende verhaallijnen zijn.
Ben heel benieuwd naar de Ori in de laatste 2 seizoenen.
Soms denk ik wel eens bij mezelf hoe fantastisch het zou zijn als dit allemaal echt zou zijn.
Haha nee ik ook niet hoor, maar stiekem hoop ik wel dat het gebeurt, want er moet toch wel meer zijn dan dit wat we nu al weten...quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:28 schreef Luiheid het volgende:
Ik denk dat de (amerikaanse) regering wel wat zooi achterhoud![]()
Maar ik slaap er niet minder om
quote:Op vrijdag 25 september 2009 08:54 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet zo isin SG weet het publiek ook niks van de stargate, dus wie weet wat de echte regeringen allemaal achter houden
Meer tekenfilms kijken julliequote:Op vrijdag 25 september 2009 21:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
De hele serie Stargate is een double-bluff. Het is speciaal opgezet en gesponsord door de Amerikaanse regering zodat iedereen denkt dat het maar een TV-serie is en ... hell, er is een aflevering waar dat precies in komt! Wat betekent dat??
Die gedacht is ook al vaak door mn koppie gegaanquote:Op vrijdag 25 september 2009 21:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
De hele serie Stargate is een double-bluff. Het is speciaal opgezet en gesponsord door de Amerikaanse regering zodat iedereen denkt dat het maar een TV-serie is en ... hell, er is een aflevering waar dat precies in komt! Wat betekent dat??
Als je het in één aflevering wilt weten zou ik season 9 episode 3 - 'origin' voordragen. Maar er wordt (uiteraard) door de hele verhaallijn heen het een en ander duidelijk.quote:Op zondag 27 september 2009 19:15 schreef StateOfMind het volgende:
Ben nu bij de Ori aanbelandZiet er veelbelovend uit. De laatste 2 seizoenen SG-1 heb ik nooit gezien, dus ik ben benieuwd.
Hoe zit dat eigenlijk met de Ancients en de Ori?
Erg korte titels zeg. Maar inderdaad nog een paar dagen!quote:02-Oct-2009 Stargate Universe 01x01 Air (1)
02-Oct-2009 Stargate Universe 01x02 Air (2)
09-Oct-2009 Stargate Universe 01x03 Air (3)
16-Oct-2009 Stargate Universe 01x04 Darkness
23-Oct-2009 Stargate Universe 01x05 Light
30-Oct-2009 Stargate Universe 01x06 Water
07-Nov-2009 Stargate Universe 01x07 Earth
14-Nov-2009 Stargate Universe 01x08 Time
Unknown Stargate Universe 01x09 Life
Unknown Stargate Universe 01x10 Justice
Unknown Stargate Universe 01x11 Space
Unknown Stargate Universe 01x14 Lucid
Unknown Stargate Universe 01x15 Lost
Unknown Stargate Universe 01x16 Sabotage
Unknown Stargate Universe 01x17 TBA
Unknown Stargate Universe 01x18 Pain
Unknown Stargate Universe 01x19 Subversion
Unknown Stargate Universe 01x20 TBA
350mb versie waarschijnlijk 's morgens al en de 720p paar uurtjes later denk ik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:19 schreef Gamer_V het volgende:
Morgenochtend te downloaden of 's avonds laat pas?
Laatste tijd zie ik een hoop 720p voor voor de hdtv's gereleased worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:51 schreef unaco het volgende:
[..]
350mb versie waarschijnlijk 's morgens al en de 720p paar uurtjes later denk ik.
Precies, dr Rush is nu al me fav charquote:
Een humorloze Stargate, het is effe wennenquote:
De gate dialen was pas gelukt toen Eli per toeval iets bedacht. Dat zou wel een heel gedurfd plan zijn dan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:00 schreef Yurithemaster het volgende:
Goed begin, alleen vertrouw ik die Rush voor geen meter, zal me niks verbazen als hij de lucian alliance heeft ingelicht
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:57 schreef yavanna het volgende:
Op zich een leuke aflevering, smaakt naar meer. Chloe en die vrouwelijke dokter zijn vrij vervelend, dat stuk waarin Chloe uithuilde bij de luitenant heb ik met liefde doorgespoeld, vre-se-lijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door RubenSosa op 03-10-2009 19:24:42 ]Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het ook een enorme vooruitgang dat ze de serie wat volwassener hebben laten worden. De flauwe grapjes zijn eruit, de kinderlijke scenes zijn ook achterwege gelaten en hebben plaatsgemaakt voor een seksscène (wat vreemd is aangezien ze in de re-release van de SG-1 pilot de naaktscène hebben weg gelaten) en wat zwaardere shots wat betreft bloed en sterfte die we niet gewend zijn uit SG-1 of Atlantis.
Hopelijk zijn de komende paar afleveringen van de zelfde kwaliteit. De 4e aflevering wordt echter geregisseerd door (de op de SG sets beruchte) Peter DeLuise en ik ben over het algemeen niet zo'n fan van zijn stijl. Maar de tijd zal het leren.No amount of money ever bought a second of time.
Die bolle kop had hij ook bij Stargate Continuum al. Hopelijk gaat hij op dieet voor de nieuwe stargate film (waar hij een centrale rol heeft, dat was in ieder geval het laatste wat ik heb gehoord er over.)quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:25 schreef unaco het volgende:
hahah ja, ik dacht ook al "zooo... die heeft een bolle kop gekregen"
Maar gelukkig is zijn humor nog altijd even lekker droog.. Carter zag er wel goed uit, hoop dat ze nog een paar keer terug komt
Ze doen erg hun best om op Battlestar Galactica te lijken, dat zie je ook aan het camerawerkquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik vind het ook een enorme vooruitgang dat ze de serie wat volwassener hebben laten worden. De flauwe grapjes zijn eruit, de kinderlijke scenes zijn ook achterwege gelaten en hebben plaatsgemaakt voor een seksscène en wat zwaardere shots wat betreft bloed en sterfte die we niet gewend zijn uit SG-1 of Atlantis.
Hopelijk gaan ze nog uitleggen wie die alliance precies is, of heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:00 schreef Yurithemaster het volgende:
Goed begin, alleen vertrouw ik die Rush voor geen meter, zal me niks verbazen als hij de lucian alliance heeft ingelicht
Als je als SG fan de LA niet kent dan tjah, kun je beter stoppen met kijken!quote:Op zondag 4 oktober 2009 03:31 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hopelijk gaan ze nog uitleggen wie die alliance precies is, of heb ik iets gemist?
Verder lijkt het wel aardig te beginnen, heb alle afleveringen van SG1 en SGA gezien dus keek hier echt naar uit.
edit: oh ja![]()
http://stargate.wikia.com/wiki/Lucian_Alliance
nee maar ook niet echt logisch om een serie te maken over een schip waar men op geen enkele reden af kan .. avontuur nul dus levensvatbaarheid voor serie is ook kort. .quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:17 schreef kingmob het volgende:
Het zet tot nu toe wel er aan naar stargate galactica idd. Vond het wel leuk, maar het is ff afwachten. Maar goed dat ze wat nieuws proberen binnen het stargate universum, nog een sg1 kloon had nergens op geslaan.
Die rush is een beetje een Baltar Gaius kloon lijkt het. Maar de toon is een stuk minder donker dan galactica, dus het zal wel los lopen denk ik.
Ik vind wat het plot lijkt te worden (verschillende planeten waar ze even kunnen blijven) een beetje op losse schroeven staan alleen. Niet echt logisch om voor een ontdekkingsschip uit eerst andere schepen te sturen wel
Volgens mij is het niet echt een ontdekkingsschip, er hij onbemand de ruimte in gestuurd. Volgens mij is het meer een soort reddingsschop waar ze heen kunnen mocht het helemaal verkeerd gaan.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:17 schreef kingmob het volgende:
Het zet tot nu toe wel er aan naar stargate galactica idd. Vond het wel leuk, maar het is ff afwachten. Maar goed dat ze wat nieuws proberen binnen het stargate universum, nog een sg1 kloon had nergens op geslaan.
Die rush is een beetje een Baltar Gaius kloon lijkt het. Maar de toon is een stuk minder donker dan galactica, dus het zal wel los lopen denk ik.
Ik vind wat het plot lijkt te worden (verschillende planeten waar ze even kunnen blijven) een beetje op losse schroeven staan alleen. Niet echt logisch om voor een ontdekkingsschip uit eerst andere schepen te sturen wel
Misschien is hij er niet direct verantwoordelijk voor maar hij zal er denk ik wel iets mee te maken hebben. En vraag me ook af of ze snel weer dat stenen communicatie ding gaan gebruiken want ben benieuwd wat er echt tegen rush is gezegd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:24 schreef Mirel het volgende:
[..]
De gate dialen was pas gelukt toen Eli per toeval iets bedacht. Dat zou wel een heel gedurfd plan zijn dan.
Wat was er kinderachtig aan Atlantis ?quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:36 schreef STING het volgende:
Vandaag de pilot eens kijken. Ben benieuwd.
SG-1 vond ik overall een leuke serie. Aan de andere kant, ik heb de serie nu 1 keer gezien en zou hem niet nog een keer willen zien. Dat heb ik wel met andere series die ik goed vind.
Atlantis vond ik erg tegenvallen, haast kinderachtig.
Ik hoop dat dit een andere/betere weg in slaat.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:02 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Misschien is hij er niet direct verantwoordelijk voor maar hij zal er denk ik wel iets mee te maken hebben. En vraag me ook af of ze snel weer dat stenen communicatie ding gaan gebruiken want ben benieuwd wat er echt tegen rush is gezegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Kom jij uit een ei ofzoquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:33 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
nee maar ook niet echt logisch om een serie te maken over een schip waar men op geen enkele reden af kan .. avontuur nul dus levensvatbaarheid voor serie is ook kort. .
Wat ik een beetje irritant vond is dat:de search over het schip eigenlijk geen reet oplevert enzo ..
Er zijn er maar 2 die antcient kunnen lezen, Iets wat ik erg Anoying vind is dat er geen kaart van het schip is
vond ik bij SGA ook behoorlijke killer .. Dat je geheimen ontdekt ok maar ..
Net zoals leef ruimtes, kamers etc . nee dat is er niet .. 1 van de eerste dingen die je opzoekt de Kaart.
Ze zeiden volgens letterlijk mij dat het een ontdekkingsschip was, waar ze van plan waren later via de stargate naartoe te gaan. het was dus een soort reizende stargate. Maar als je dan schepen bouwt die eerst stargates bouwen, dan is dat schip dus overbodigquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:33 schreef IncredibleMe het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet echt een ontdekkingsschip, er hij onbemand de ruimte in gestuurd. Volgens mij is het meer een soort reddingsschop waar ze heen kunnen mocht het helemaal verkeerd gaan.
Die andere schepen waren constructieschepen die vooraf alvast een Stargate netwerk opzetten.
Nee, maar dat was dan ook een beetje ergerlijk altijdquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:11 schreef CD-RW het volgende:
Was ik trouwens de enige die de hele tijd dacht: McKay of Carter zouden de life support al lang werkende hebben en ook nog wel een manier gevonden zou hebben om de Destiny gate te dialen?
Yep, The Destiny is een ontdekkingsschip, en vermoedelijk fungeert het als een soort van gateway tussen x (origin) en y (planeet waar de onbemande ruimtebootjes gates gebouwd hebben).quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:10 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ze zeiden volgens letterlijk mij dat het een ontdekkingsschip was, waar ze van plan waren later via de stargate naartoe te gaan. het was dus een soort reizende stargate. Maar als je dan schepen bouwt die eerst stargates bouwen, dan is dat schip dus overbodig
Maar goed, die plothole wil ik wel overzien verder hoor
Ik hoop ook dat ze nu echt hele rare dingen tegenkomen, gezien ze zo ontzettend ver weg zitten. De hele Star Trek serie is volgens mij nog nooit buiten de Melkweg gekomen, en de Destiny zat al een hoop sterrenstelsels verder.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:30 schreef Karina het volgende:
Het lijkt me wel leuk te worden, waarschijnlijk komen ze dus elke aflevering op een nieuwe Stargate locatie, waar ze dan 12 uur kunnen zijn en dan moeten ze weer verder. Heel simpel concept eigenlijk.
Uhm, Star Trek Voyager speelde zich toch af aan de andere kant van het heelal?quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:33 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat ze nu echt hele rare dingen tegenkomen, gezien ze zo ontzettend ver weg zitten. De hele Star Trek serie is volgens mij nog nooit buiten de Melkweg gekomen, en de Destiny zat al een hoop sterrenstelsels verder.
nope...de andere kant van 'the galaxy'...het sterrenstelsel dus....en niet de andere kant van 'the universe'quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Uhm, Star Trek Voyager speelde zich toch af aan de andere kant van het heelal?
Nee Voyager zat gewoon nog steeds in de melkwegstelsel. Het downloaden is klaar en ik ga het dus vanavond kijken, ik ben echt benieuwd!quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Inboorlingenquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:46 schreef Abbadon het volgende:
[..]
nope...de andere kant van 'the galaxy'...het sterrenstelsel dus....en niet de andere kant van 'the universe'
net de pilot gekeken...redelijk begin...wat referenties, om het oude SG-publiek wat herkenning te geven, maar in principe zitten ze nu in een positie waar ze de hele geschiedenis van SG-1 en Atlantis gewoon los kunnen laten....da's wel positief
de eerste afleveringen nog stuurloos en overgeleverd aan het schip...en op een gegeven moment gaat ongetwijfeld de auto-pilot uit...ze komen wat inboorlingen tegen...genoeg mogelijkheden...ik blijf wel kijken!
de tegenstand in beide series was toch ook altijd high tech, hoor...quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:49 schreef unaco het volgende:
[..]
Inboorlingen![]()
Dat hebben we wel gehad met SG-1 en SGA.. We hoeven niet altijd het superiere ras te zijn, heb liever wat high tech poppetjes, zoals een verloren kwaadaardige cell van de Asgard die ze het leven zuur gaat maken.
Spoilers voor mensen die Stargate Atlantis S05 nog niet hebben gezien.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:49 schreef unaco het volgende:
[..]
Inboorlingen![]()
Dat hebben we wel gehad met SG-1 en SGA.. We hoeven niet altijd het superiere ras te zijn, heb liever wat high tech poppetjes, zoals een verloren kwaadaardige cell van de Asgard die ze het leven zuur gaat maken.
Dus de tech in het SG universe is verder dan Star Trek? Want meen me te herinneren dat Voyager iets van 60 jaar nodig had om thuis te komen op max speed, en dat was dus volgens jou in de Melkweg. Terwijl de schepen in de SG series in een paar weken naar Pegasus vliegen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:46 schreef Abbadon het volgende:
[..]
nope...de andere kant van 'the galaxy'...het sterrenstelsel dus....en niet de andere kant van 'the universe'
net de pilot gekeken...redelijk begin...wat referenties, om het oude SG-publiek wat herkenning te geven, maar in principe zitten ze nu in een positie waar ze de hele geschiedenis van SG-1 en Atlantis gewoon los kunnen laten....da's wel positief
de eerste afleveringen nog stuurloos en overgeleverd aan het schip...en op een gegeven moment gaat ongetwijfeld de auto-pilot uit...ze komen wat inboorlingen tegen...genoeg mogelijkheden...ik blijf wel kijken!
Dat zou ik gelijk niet zegen, maar FTL technologie is inderdaad geavanceerde dan in Star Trek.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:13 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Dus de tech in het SG universe is verder dan Star Trek? Want meen me te herinneren dat Voyager iets van 60 jaar nodig had om thuis te komen op max speed, en dat was dus volgens jou in de Melkweg. Terwijl de schepen in de SG series in een paar weken naar Pegasus vliegen.
Nee het wordt een warpdrive genoemd lees hier de treknobabble verhaal.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:41 schreef Richardfun het volgende:
Dus ook niet zoiets als een hyperdrive in Star Trek?
Andere kant van de melkweg, niet het heelal.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef Richardfun het volgende:
[..]
In het eerste deel van de aflevering hadden ze het er over dat de planeet waar ze zaten de enige was die genoeg energie kon opwekken om de reis te maken. Kan me wel voorstellen dat een schip helemaal niet genoeg energie heeft om de stargate te openen naar de aardequote:Op zondag 4 oktober 2009 18:43 schreef mr4hughz het volgende:
overgens wel vreemd dat zo'n gate dan niet naar home kan leiden .. immers de gate verteld toch de relevante informatie en ze weten waar ze naar toe moeten ?
Dat ligt denk ik vooral aan het budget. Mensen in pakjes zijn veel goedkoper dan uitgebreide special effects en CGIquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:50 schreef Yurithemaster het volgende:
Zal dit heelal ook weer vol zitten met mensen of zal er dit keer een ander soort zijn
Ze zijn er nooit op geweest omdat ze in de tussentijd al hadden uitgevonden hoe ze hun bewustzijn in energie konden omzetten en geen lichaam/materie meer nodig hadden dus was het schip niet meer nodigquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:17 schreef Mirel het volgende:
Wat is eigenlijk de rol van de Destiny? Hij gaat langs bij de net geseede planeten om onderzoek te doen. Doet het schip dat met allemaal scanapparaten enzo, of is het de bedoeling dat de bemanning dat doet? Als dat 2e het geval is, dan klopt er iets niet, want de ancients schenen er nooit op geweest te zijn toen het vertrok.
Het scheen dat ze het uiteindelijk vergaten want ze gingen zich richten op andere zaken. Maar dat gebeurde toch niet gelijk na de launch? Kan me niet voorstellen dat in die tijdspan van launch tot het uiteindelijk vergeten ervan er niemand van de ancients er op was geweest.
Ik dacht dat het was bevestigd dat de ancients er nooit op waren.
Volgens het verhaal tot nu toe bekend is het onbemand gelanceerd volgens mij.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:22 schreef Mirel het volgende:
Ja maar kort na de launch gelijk al moesten er toch wel lui op zijn geweest.
waarom? dat schip mag dan FTL vliegen, maar doet er dan alsnog duizenden jaren over om het volgende sterrenstelsel te bereiken...en dat zou eventueel pas het punt worden dat het interessant om te bezoeken zou zijn...quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:37 schreef Mirel het volgende:
Het besluit om er geen aandacht aan te geven en richten op ascension moest dan wel heel snel gekomen zijn na de launch.
Het zou in principe best vreemd zijn als mensen miljarden lichtjaren van Aarde blijken te leven aangezien er eerder in het verhaal is vastgesteld dat mensen door de Melkweg waren verspreid door de Gua'uld en in het geval van Pegasus als afstammelingen van de Ancients. Als het goed is zijn mensen noch de Ancients ooit op de planeten geweest waar dit schip langs gaat. Dus ik ben benieuwd hoe ze dit verhaal technisch gaan oplossen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:50 schreef Yurithemaster het volgende:
Zal dit heelal ook weer vol zitten met mensen of zal er dit keer een ander soort zijn
Daar heb je een punt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:51 schreef Abbadon het volgende:
[..]
waarom? dat schip mag dan FTL vliegen, maar doet er dan alsnog duizenden jaren over om het volgende sterrenstelsel te bereiken...en dat zou eventueel pas het punt worden dat het interessant om te bezoeken zou zijn...
Kon er goed naar kijkenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:02 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Precies, dr Rush is nu al me fav char![]()
En bij pilots is het meestal een beetje chaos dus zal nog even duren voordat de andere chars zich kunnen laten zien.. de medic en die dochter van de senator vond ik erg irritant.
Vquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:31 schreef Mirel het volgende:
Datte, en V. VVVVVVVVVVVV. Wanneer komt die? Wat zal die een bitch zijn om te zoeken op torrentsites als je een tijdje achter bent met eps en een paar wilt opzoeken
dat slaat nergens op dan zouden nog steeds amper uit ons zonnestelsel komenquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:38 schreef Mirel het volgende:
Er is geen sprake van FTL in Star Trek want Warp 10 is sneller dan licht en dat halen ze niet. Op een paar eps hier en daar na dan. Maar dan veranderen ze in dino's en hebben ze seks met elkaar.
Hij is al te vinden op de verschillende torrent site'squote:Op maandag 5 oktober 2009 11:20 schreef charmed_angel het volgende:
Ik kan hem nog nergens vinden? Klopt dat?
Destiny is toch geen galaxy.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens waarom die 9de chevron de 8ste is er toch om tussen galaxy`s te reizen
Ja ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat ze nooit sneller dan het licht gingen, altijd net eronder.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat slaat nergens op dan zouden nog steeds amper uit ons zonnestelsel komen
Volgens mij geeft die negende aan dat ze naar of van de Destiny dialen. Ik denk dat dat wel duidelijker gaat worden in de volgende aflevering. Ze (de schrijvers eigenlijk) moeten nu een oplossing hebben geschreven voor het komen en gaan naar Destiny van verschillende personen; Is het een two-way wormhole? Hebben ze een iris? Heeft de Destiny altijd hetzelfde adres? Blijft dit wormhole ook maar maximaal 37 minuten open? Zijn er space gates? Op zich kunnen ze heel veel van dit soort dingen overboord gooien door gewoon wat van de werking van de wormholes te herschrijven.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens waarom die 9de chevron de 8ste is er toch om tussen galaxy`s te reizen
Star Trek buigt de ruimte:quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:30 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ja ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat ze nooit sneller dan het licht gingen, altijd net eronder.
quote:Enterprise, set in 2151 onwards, follows the voyages of the first human ship capable of traveling at warp factor 5.2 which under the old warp table formula, is about 140 times the speed of light.
quote:The limit of 10 did not entirely stop warp inflation. By the mid-24th century, the Enterprise-D could travel at warp 9.8 at "extreme risk", while normal maximum operating velocity was warp 9.6 and maximum rated cruise was warp 9.2. The Intrepid-class starship Voyager has a maximum sustainable cruising velocity of warp 9.975. In the alternate future depicted in "All Good Things..." (the final episode of the Star Trek:TNG), Federation starships travel at warp 13.
Ik begreep dat Eli ermee kwam dat het de aarde chevron moest zijn?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:42 schreef athlonkmf het volgende:
Is het nog uitgelegd waarom Rush opeens wel de 9e chevron begreep? Of heb ik dat gemist?
Yep.. maarja, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn om dat te snappen, had zelfs ik kunnen bedenkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:01 schreef Luiheid het volgende:
[..]
Ik begreep dat Eli ermee kwam dat het de aarde chevron moest zijn?
ze hadden de eerste 8 cijfers al dus konden ze toch ook gewoon net zo lang dialen totdat ie het weel deed(over plothole gesproken)quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:40 schreef unaco het volgende:
[..]
Yep.. maarja, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn om dat te snappen, had zelfs ik kunnen bedenken
Alleen kost het elke keer een hoop energie.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:38 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
ze hadden de eerste 8 cijfers al dus konden ze toch ook gewoon net zo lang dialen totdat ie het weel deed(over plothole gesproken)
dat kwam toch 'gratis' uit de kern van de planeetquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:18 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Alleen kost het elke keer een hoop energie.
Kans op overheating=explosion. Dus praktisch kunnen ze hoogstens 1x per dag proberen. En voor xxxxxxxx mogelijke input....quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:23 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
dat kwam toch 'gratis' uit de kern van de planeet
quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:37 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Kans op overheating=explosion. Dus praktisch kunnen ze hoogstens 1x per dag proberen. En voor xxxxxxxx mogelijke input....
Je moet er inderdaad niet teveel bij nadenken maarja die rush is 6 maandne bezig met moeilijke berekeningen terwijl het eigenlijk heel makkelijk konquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:07 schreef unaco het volgende:
[..]
Overheating, yep, aan de andere kant zou het hoogstens 39 dagen duren aangezien er 39verschillende symbolen waren als ik het goed heben de 8 waren al vast, dus blijft de laatste variabel. Niet al teveel over nadenken, gewoon lekker kijken
De andere 8 waren pas vast na de berekening van eli (zo heet ie toch?) Ze moesten eerst diverse zwaartekrachtberekeningen uitvoeren, net zoals bij chevron 7 en 8 destijds. Het probleem van de 9e trad pas later op en losten ze dus ook snel op.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:07 schreef unaco het volgende:
[..]
Overheating, yep, aan de andere kant zou het hoogstens 39 dagen duren aangezien er 39verschillende symbolen waren als ik het goed heben de 8 waren al vast, dus blijft de laatste variabel. Niet al teveel over nadenken, gewoon lekker kijken
De eerste 8 hadden ze toch al, die stonden volgens hun in de ancient databasequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:04 schreef kingmob het volgende:
[..]
De andere 8 waren pas vast na de berekening van eli (zo heet ie toch?) Ze moesten eerst diverse zwaartekrachtberekeningen uitvoeren, net zoals bij chevron 7 en 8 destijds. Het probleem van de 9e trad pas later op en losten ze dus ook snel op.
[ Bericht 0% gewijzigd door Doler12 op 06-10-2009 01:53:37 ]
Ja, maar zonder dialing device ben je dan nog nergens, want er moet nog gecompenseerd worden voor drift en ruimtekromming. Dat was iig de logica uit SG1 en atlantisquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:09 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
De eerste 8 hadden ze toch al, die stonden volgens hun in de ancient database
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:18 schreef Doler12 het volgende:En Stargates zijn niet echt en de Ancients hebben nooit bestaan. Tis een TV serie man...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No amount of money ever bought a second of time.
Een serie wordt leuker als dingen "echt" lijken. Anders krijg je series met uitspraken als "Impossible!! Power level 1.000.000!!!"quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:26 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
En Stargates zijn niet echt en de Ancients hebben nooit bestaan. Tis een TV serie man...
Dat vind ik toch wel belachelijk en dat hebben ze mooi opgelost in bsgquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vond het echt genoeg. Er moet altijd een stukje onzin in blijven zitten om door het verhaal heen te komen, anders zit je alleen maar college te geven.
Ik heb een boek over hoe Star Trek tot stand is gekomen in de jaren '60. Er werkten een aantal adviseurs van NASA e.d. mee voor het wetenschappelijke gedeelte. Natuurlijk wist men dat je in de ruimte geen geluid kunt horen, maar een starship in stilte door je beeld laten vliegen is saai, dus hebben ze er een SFX onder gezet. En wie maakt zich daar nog druk om?
Hoe hebben ze dat dan opgelost? Bij BSG is toch gewoon geluid in de ruimte of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel belachelijk en dat hebben ze mooi opgelost in bsg
hooguit vliegen er stukjes nog van Ra door de ruimtequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:50 schreef wdn het volgende:
Waar ze het bij Stargate ook nog eens mythologisch zo accuraat mogelijk proberen te zijn. Er zit dus wat meer substantie achter de serie en daarom vind ik SG ook beter dan ST.
Ze hebben zo ongeveer alle Egyptische en Noorse verhalen opgepakt en een verhaal erom heen gemaakt dat logisch lijkt. Het kan zo zijn geweest. Niet dat het reeel is om te veronderstellen dat er inderdaad een Ra rondzwerft door de ruimte
Die aanname was al voor star trek (namelijk in 2001: a space odyssey) onderuit gehaaldquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:20 schreef Witchfynder het volgende: Natuurlijk wist men dat je in de ruimte geen geluid kunt horen, maar een starship in stilte door je beeld laten vliegen is saai, dus hebben ze er een SFX onder gezet. En wie maakt zich daar nog druk om?
Niet helemaal eerlijk IMHO ST speelt zich reltief ver in de toekomst af na WO3, geschiedenis wordt zelden gebruikt. Hier en daar hooguit wat bekende (verzonnen)verhalen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:50 schreef wdn het volgende:
Waar ze het bij Stargate ook nog eens mythologisch zo accuraat mogelijk proberen te zijn. Er zit dus wat meer substantie achter de serie en daarom vind ik SG ook beter dan ST.
Ze hebben zo ongeveer alle Egyptische en Noorse verhalen opgepakt en een verhaal erom heen gemaakt dat logisch lijkt. Het kan zo zijn geweest. Niet dat het reeel is om te veronderstellen dat er inderdaad een Ra rondzwerft door de ruimte
Mag dan volgens jou niet helemaal eerlijk zijn maar zo voel ik het toch :Maar daarom vind ik het dan ook leuker: niet een standaard arsenaal aan leuke dingen op een ruimteschip en maar aliens opzoeken en afknallen. Nee, die gadgets moeten eerst verkregen worden (op wat voor manier dan ookquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:18 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Niet helemaal eerlijk IMHO ST speelt zich reltief ver in de toekomst af na WO3, geschiedenis wordt zelden gebruikt. Hier en daar hooguit wat bekende (verzonnen)verhalen.
Minder battles (die ik liever gezien had) Zoals Andromeda de versie van startrek zoals Gene Rodenberry bedoelt had.
Stargate is hedendaags gelegen en heeft andere insteek wtf moraal .. schieten en daarna vragen stellen ..
nee daar wordt het altijd gefilmd vanuit een cockpit en hoor je de speaker van andere ruimteschepenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:53 schreef CD-RW het volgende:
[..]
Hoe hebben ze dat dan opgelost? Bij BSG is toch gewoon geluid in de ruimte of ben ik nou gek?
Geen discussie hierquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:45 schreef wdn het volgende:
Er zit een veel betere opbouw in SG want we hebben het hele traject mee gekregen.
d8 ik wel ben het ook niet met je oneensquote:Niet dat ik niet geniet van alle ST series en films hoor. En van Andromeda heb ik trouwens ook goed genoten
Dan moet ik misschien wat beter opletten. Ik herinner me toch vooral langs jankende raiders.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee daar wordt het altijd gefilmd vanuit een cockpit en hoor je de speaker van andere ruimteschepen
De kapitale fout die de producers van SGU gemaakt hebben is te denken dat deze serie lekker laagdrempelig is en dat iedereen er eigenlijk zomaar in kan springen zonder ooit een andere Stargate film of serie gekeken te hebben. Je MOET ooit het origineel gezien hebben, je MOET het einde van SG-1 gezien hebben en je MOET een deel Atlantis gezien hebben wil je begrijpen waar de fuck ze het allemaal over hebben in de pilot. Ancients, 8e chevron, 9e chevron, wormholes... iemand die nog nooit van Stargate gehoord heeft gaat daar de ballen niet van begrijpen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik was, denk in tegenstelling tot de meesten hier, niet erg onder de indruk van de pilot.
Been there, done that. Was het gevoel dat mij toch vooral bekroop.
Het plot is niet erg origineel, het lijkt alsof er een BSG sausje over Stargate gegoten is. Alleen is de kwaliteit van BSG verloren gegaan.
Op misschien 1 of 2 na waren de karakters stuk voor stuk oninteressant/onhebbelijk in de pilot. De flashbacks werkten voor mij ook totaal niet.
De eerste 45 minuten zijn het beste uitgewerkt, daarna wordt de kapitale fout gemaakt om een onhebbelijk personage (de Senator) een heroïsche en erg cliché achtige dood te geven. Ik voelde niks voor het personage en dus ook niks voor de minutenlange emotionele uitbarstingen van zijn dochter.
Het plot gegeven dat men gevangen zit op een falend schip is interessant, maar al onderuit gehaald door de (nu al) werkende Stargate aanboord.
Ik las dat de schrijvers van de serie gebruik willen gaan maken van de Gate voor de bekende planet-of-the-week verhalen.
Jammer, denk ik dan.
Ik ben nog niet afgeknapt, maar een sterk begin was dit allerminst.
De kijkcijfers waren trouwens niet wat SciFi gehoopt had voor een pilot: net iets boven het gemiddelde van een Atlantis aflevering.
Niet mee eens. Bij SG-1 was het juist het mooie dat een wereld langzaam maar zeker zich ontwikkelde tot een respectable "world" en samen met de Tokra's en later de jaffa's de strijd aan gingen met de Goa'uld. Dat afmaken van alle system lords heeft echt wel seizoenen lang geduurd (later waren er nog 2 over , Baal en Anubis).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:41 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Bij SG1 vond ik dat ze de opeens erg snel alle bad guys afgemaakt hadden .. langzame opbouw en opeens hele snelle afbouw.. zelfs introductie van andere "kwade elementen" hinderde de afbouw niet ..
Wat was er dan dat je al had gezien? Ik vond het juist wel apart om te zien dat ze een planeet als "second"base had genomen waar een stargate stond die meer kon dan een "gewone" gate. Feit dat ze op een spaceship belanden is op zich ook best interessant. Dus wat is er dan zo bekend aan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik was, denk in tegenstelling tot de meesten hier, niet erg onder de indruk van de pilot.
karakters kan je imo nooit intressant of niet interssant vinden na 1 aflevering. Die fout heb ik serieus gemaakt bij Atlantis. Mackay kenden we eigenlijk al van 1 aflevering bij SG1 vond hem daar echt super irritant. En naarmate de afleveringen volgde van Atlantis vond en zag ik de karakter groeien tot iemand die ik echt geweldig ben gaan vinden. BSG sausje kan ik niet over oordelen, serie nog niet gezienquote:Het plot is niet erg origineel, het lijkt alsof er een BSG sausje over Stargate gegoten is. Alleen is de kwaliteit van BSG verloren gegaan.
Op misschien 1 of 2 na waren de karakters stuk voor stuk oninteressant/onhebbelijk in de pilot. De flashbacks werkten voor mij ook totaal niet.
Dat planet of the week verhaal is wel stargate old school, pas toen de verhalen op waren (bij zowel sg1 en atlantis kwamen de space gevechten.)quote:De eerste 45 minuten zijn het beste uitgewerkt, daarna wordt de kapitale fout gemaakt om een onhebbelijk personage (de Senator) een heroïsche en erg cliché achtige dood te geven. Ik voelde niks voor het personage en dus ook niks voor de minutenlange emotionele uitbarstingen van zijn dochter.
Het plot gegeven dat men gevangen zit op een falend schip is interessant, maar al onderuit gehaald door de (nu al) werkende Stargate aanboord.
Ik las dat de schrijvers van de serie gebruik willen gaan maken van de Gate voor de bekende planet-of-the-week verhalen.
Jammer, denk ik dan.
Hier staat dat het best goed was de kijkcijfers van de premiere, iets minder dan syfy had gehoopt maar toch.quote:Ik ben nog niet afgeknapt, maar een sterk begin was dit allerminst.
De kijkcijfers waren trouwens niet wat SciFi gehoopt had voor een pilot: net iets boven het gemiddelde van een Atlantis aflevering.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:23 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Niet mee eens. Bij SG-1 was het juist het mooie dat een wereld langzaam maar zeker zich ontwikkelde tot een respectable "world" en samen met de Tokra's en later de jaffa's de strijd aan gingen met de Goa'uld. Dat afmaken van alle system lords heeft echt wel seizoenen lang geduurd (later waren er nog 2 over , Baal en Anubis).
Het hele Ori/Acients verhaal is wel wat ingekort voor mij gevoel (door de dreigende cancellation???)
[..]
Wat was er dan dat je al had gezien? Ik vond het juist wel apart om te zien dat ze een planeet als "second"base had genomen waar een stargate stond die meer kon dan een "gewone" gate. Feit dat ze op een spaceship belanden is op zich ook best interessant. Dus wat is er dan zo bekend aan?
[..]
karakters kan je imo nooit intressant of niet interssant vinden na 1 aflevering. Die fout heb ik serieus gemaakt bij Atlantis. Mackay kenden we eigenlijk al van 1 aflevering bij SG1 vond hem daar echt super irritant. En naarmate de afleveringen volgde van Atlantis vond en zag ik de karakter groeien tot iemand die ik echt geweldig ben gaan vinden. BSG sausje kan ik niet over oordelen, serie nog niet gezien(ben ik wel van plan)
[..]
Dat planet of the week verhaal is wel stargate old school, pas toen de verhalen op waren (bij zowel sg1 en atlantis kwamen de space gevechten.)
[..]
Hier staat dat het best goed was de kijkcijfers van de premiere, iets minder dan syfy had gehoopt maar toch.
Kijkcijfers waren inderdaad wel goed. Had minder verwacht na seizoen 10 van SG-1 en de laatste films. Die waren toch niet echt om over naar huis te schrijvenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:23 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Hier staat dat het best goed was de kijkcijfers van de premiere, iets minder dan syfy had gehoopt maar toch.
Kan ik me inderdaad wel voorstellen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat voor mij aan BSG ontbrak, was humor. Een combinatie van Stargate humor en BSG realisme, is misschien zo'n slecht idee nog nietquote:Het plot is niet erg origineel, het lijkt alsof er een BSG sausje over Stargate gegoten is. Alleen is de kwaliteit van BSG verloren gegaan.
Vond ik inderdaad ook een van de wat mindere subplots.quote:De eerste 45 minuten zijn het beste uitgewerkt, daarna wordt de kapitale fout gemaakt om een onhebbelijk personage (de Senator) een heroïsche en erg cliché achtige dood te geven. Ik voelde niks voor het personage en dus ook niks voor de minutenlange emotionele uitbarstingen van zijn dochter.
Ik hoop niet dat het te episodical gaat worden. Doorlopende verhalen laten je het meest opgaan in de serie, vind ik dan.quote:Het plot gegeven dat men gevangen zit op een falend schip is interessant, maar al onderuit gehaald door de (nu al) werkende Stargate aanboord.
Jammer, denk ik dan.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:55 schreef redrum76 het volgende:
Het deed mij denken aan de allereerste aflevering van Atlantis falende stad die onder water zit zonder stroom.
En plots alles weer aan de praat kreeg.
Jammer heel erg jammer hoop dat het nog iets word
Een beetje Stargate SG-1, een beetje Atlantis, een beetje BSG, een beetje Lost in Space en een snufje Star Trek: Voyager en voila.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:23 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Wat was er dan dat je al had gezien? Ik vond het juist wel apart om te zien dat ze een planeet als "second"base had genomen waar een stargate stond die meer kon dan een "gewone" gate. Feit dat ze op een spaceship belanden is op zich ook best interessant. Dus wat is er dan zo bekend aan?
Mijn ervaring is dat een goede pilot meteen je interesse wekt voor voor de karakters en je snakkend naar meer informatie achterlaat.quote:karakters kan je imo nooit intressant of niet interssant vinden na 1 aflevering. Die fout heb ik serieus gemaakt bij Atlantis. Mackay kenden we eigenlijk al van 1 aflevering bij SG1 vond hem daar echt super irritant. En naarmate de afleveringen volgde van Atlantis vond en zag ik de karakter groeien tot iemand die ik echt geweldig ben gaan vinden. BSG sausje kan ik niet over oordelen, serie nog niet gezien(ben ik wel van plan)
Op zich wel mee eens, maar als je er een enorme characterdriven show als BSG van maakt vraag ik me af of de show het eerste seizoen overleeft. Daar zitten SG fans (met alle respect) gewoon niet op te wachten denk ik.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als men SG:U als een donkerdere en 'realistischere' versie van SG neer wilt zetten is karakterontwikkeling essentieel.
Karakterontwikkeling en een pilot staan toch los van elkaar?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat vond ik juist bij de SG:U pilot één van de zwakkere punten. Zie het subplot over de dood van de Senator.
Als men SG:U als een donkerdere en 'realistischere' versie van SG neer wilt zetten is karakterontwikkeling essentieel.
Zoals ik eigenlijk al zei, in mijn ervaring legt de pilot wel de basis voor de ontwikkeling van een karakter door meteen je interesse te wekken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:07 schreef STING het volgende:
[..]
Karakterontwikkeling en een pilot staan toch los van elkaar?
Karakterontwikkeling heb je minimaal een paar afleveringen nodig en misschien wel een heel seizoen.
Ik ben er als niet hele grote SG-fan wel voorstander van.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens, maar als je er een enorme characterdriven show als BSG van maakt vraag ik me af of de show het eerste seizoen overleeft. Daar zitten SG fans (met alle respect) gewoon niet op te wachten denk ik.
Ik gaf in mijn post aan dat ik niet afgeknapt ben op de pilot, maar alle hosanna die ik hier zo af en toe de afgelopen 2 pagina's lees is imo niet realistisch.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:24 schreef Witchfynder het volgende:
Kom op zeg, er zijn genoeg geniale series die een matige pilot gehad hebben.
Ik behoor tot de groep kijkers die ver na het BSG tijdperk geboren zijn en er dus ook vrijwel niks van mee hebben gekregen.quote:Dat is gewoon geen vergelijking. BSG vind ik ook geen geweldige vergelijking, omdat het een re-imaging is (of hoe men dat wil noemen). De meeste kijkers hadden al een idee wie de karakters moeten voorstellen.
Lt. Scott vond ik 1 van de karakters die dan weer wel sympathiek over kwam.quote:Ik vond het acteurwerk in de pilot prima en die luitenant uiterst sympathiek (elke SG-serie heeft een maffe officier nodig).
Er wordt hier al 2 pagina's lang een oordeel geveld over de pilot zonder tegengeluid. Maar zodra er een paar kritische users hun mening geven is het ineens gelul in de ruimte en te vroeg om een oordeel te vellen?quote:We kunnen lekker in de ruimte lullen hier (no pun intended), maar ik kijk liever nog wat afleveringen voordat ik een oordeel vel. Ik weet dat ik op z'n minst nog 3 afleveringen nodig heb om het gevoel van de serie op te pikken.
Ik ken wel de oude en bij de nieuwe BSG ben ik gewoon na seizoen 1 afgehaakt, kan me niet boeienquote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:40 schreef Jarno het volgende:
Ik kende de oude BSG ook totaal niet voordat de nieuwe kwam. En idd, van de oude kijkers kwamen de meeste protesten ("WTF, Starbuck als vrouw?!") terwijl ik me Starbuck gewoon écht niet als man kan voorstellen.
Ik had het ook niet specifiek over jou of over wie dan ook. In feite bevestig jij mijn punt nu. Elke keer als er een pilot komt dan heb je mensen die een oordeel vellen alsof de hele serie kut is. "Ja er is te weinig karakterontwikkeling" en dat soort dingen. Het is een pilot! Alle acteurs, karakter etc zijn nieuw. Wat verwacht je dan? Je kunt wel zeggen of je de pilot leuk vindt of niet. Ik vind het niet eerlijk om een pilot te gaan houden tegen complete seizoenen van gevestigde series. Dat is appels met complete perenboomgaarden vergelijken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Er wordt hier al 2 pagina's lang een oordeel geveld over de pilot zonder tegengeluid. Maar zodra er een paar kritische users hun mening geven is het ineens gelul in de ruimte en te vroeg om een oordeel te vellen?
Ik vel simpelweg mijn oordeel over de pilot, de serie geef ik nog volop de kans, punt.
Ben in de war met de alternatieve tijdlijn dat heel atlantis uit zijn voegen barste en die vrouw terug in de tijd werd gestuurd, en de toekomstige crew van SG-ATLANTIS te redden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:02 schreef unaco het volgende:
[..]
![]()
Nog maar eens een keer naar de pilot van Atlantis kijken dan.. Stad was in sluimer modus en reageerde via sensoren op mensen. Stroom was er, totdat het er niet meer was
maar toen schakelde het "emerge" systeem in werking.
Dit scheepje heeft stroon, maar beperkte life support, en hebben ze nog niet opgelost.
"Before I sleep", ook van het eerste seizoen. Vind ik zelf, qua verhaallijn, 1 van de beste Atlantis afleveringenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:38 schreef redrum76 het volgende:
[..]
Ben in de war met de alternatieve tijdlijn dat heel atlantis uit zijn voegen barste en die vrouw terug in de tijd werd gestuurd, en de toekomstige crew van SG-ATLANTIS te redden.
Ja die bedoel ik! Zeker een goede aflevering.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:52 schreef Foreverblue het volgende:
[..]
"Before I sleep", ook van het eerste seizoen. Vind ik zelf, qua verhaallijn, 1 van de beste Atlantis afleveringen
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:07 schreef Jarno het volgende:
Sowieso is alles in het tv/radio topic óf volkomen kut, of het compleet briljante einde.
Idd, geen fillers. Zie liever seizoenen van 12 episodes zonder fillers, dan 23 met fillers.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:57 schreef redrum76 het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik! Zeker een goede aflevering.![]()
Ik hoop dat ik niet zoals bij Atlantis elke week moet hopen op een goede aflevering. Geen Fillers AUB
In vrijwel ieder topic (en eigenlijk iedere discussie) hebben mensen altijd de neiging om op de extremen te reageren, ze houden elkaar ook in leven. Het is echter een keuze. Als je dit topic leest zie ik veel 'milde' reacties na de pilot. Veel minder hosanna of volkomen kut iig, maar daar wordt minder op ingegaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:07 schreef Jarno het volgende:
Sowieso is alles in het tv/radio topic óf volkomen kut, of het compleet briljante einde.
Ach, ik moet altijd wel een beetje lachen om al die "OMFGDITWORDTGAAF!!!!!!!" posts als er een -tigste sequel of remake wordt aangekondigd en dan na de release al diezelfde hypertjes "wat een KUTfilm!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:09 schreef kingmob het volgende:
[..]
In vrijwel ieder topic (en eigenlijk iedere discussie) hebben mensen altijd de neiging om op de extremen te reageren, ze houden elkaar ook in leven. Het is echter een keuze. Als je dit topic leest zie ik veel 'milde' reacties na de pilot. Veel minder hosanna of volkomen kut iig, maar daar wordt minder op ingegaan.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, ik moet altijd wel een beetje lachen om al die "OMFGDITWORDTGAAF!!!!!!!" posts als er een -tigste sequel of remake wordt aangekondigd en dan na de release al diezelfde hypertjes "wat een KUTfilm!" te zien posten.
Ja, echt, het is compleet beyond me hoe je kunt verwachten dat (op zich prima aanvaardbare) drek als Saw 35 echt totaal briljant ende vernieuwend gaat worden. En het dan toch hypen. En teleurgesteld zijn.quote:
Ja idd. Maar dat is de reden ook dat ik SG:U gewoon als SG:U ga zien en niet elke seconde van de ep ga vergelijken met mijn favoriete momenten in SG-1 en SG:Aquote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, echt, het is compleet beyond me hoe je kunt verwachten dat (op zich prima aanvaardbare) drek als Saw 35 echt totaal briljant ende vernieuwend gaat worden. En het dan toch hypen. En teleurgesteld zijn.
Smallville heb ik laten vallen na (volgens mij) het 7e seizoen. Niet echt boeiend meer. Maar morgen wel de tofste fantasy/scifi serie: Supernatural!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:43 schreef Witchfynder het volgende:
Ja.Dan is het wel scifi night bij mij. SG:U, Smallville....
.
Wel heel anders da de andere SG series, veel meer drama tussen de personages. Wat op zich natuurlijk niet erg is, maar de snelheid van 'planeet dit, technologie dat' uit Atlantis zit er bijvoorbeeld niet in. Wel een leuke cliffhanger, dat wordt nog interessant. Ik vind alle personages trouwens wel interessant, de spanningen zullen nog wel een stuk hoger oplopenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 06:13 schreef jogy het volgende:
3de episode was weer heerlijk. Dit is een definitieve volger wat mij betreft
*sluit zich hierbij aan*quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 08:29 schreef Jantehs het volgende:
[..]
Wel heel anders da de andere SG series, veel meer drama tussen de personages. Wat op zich natuurlijk niet erg is, maar de snelheid van 'planeet dit, technologie dat' uit Atlantis zit er bijvoorbeeld niet in. Wel een leuke cliffhanger, dat wordt nog interessant. Ik vind alle personages trouwens wel interessant, de spanningen zullen nog wel een stuk hoger oplopen
Dat is Fringe toch al?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:59 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Smallville heb ik laten vallen na (volgens mij) het 7e seizoen. Niet echt boeiend meer. Maar morgen wel de tofste fantasy/scifi serie: Supernatural!
Dat wisten we toch van te voren? Het zou geen SG1 en Atlantis worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:13 schreef yavanna het volgende:
Ik kijk het nog even aan, maar vind de huidige dramatiek zeer annoying. Jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 06:13 schreef jogy het volgende:
3de episode was weer heerlijk. Dit is een definitieve volger wat mij betreft
ik vond hem maar saai
nee een stargatequote:
Leek er op, ja.quote:
van mij mag hij ook zo snel mogelijk dood gaan. Rush begin ik nu steeds meer te waarderen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:43 schreef Richardfun het volgende:
Maar, ben ik de enige die zich echt krom ergert aan dat hele personage? (weet dus niet eens hoe hij heet, zo weinig boeit het me)
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:49 schreef unaco het volgende:
Vraag me af hoe het afgelopen is met die geologe en militair die door de stargate gingen naar een "gelockte" wereld.
Klopt.. was niet echt veel aan deze episode, hopelijk gaan ze het wel wat spanneder maken want op dit moment is het boring.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:49 schreef Karina het volgende:
Ik vond het maar saai, wat gebeurde er nou eigenlijk? Ze liepen een beetje door de woestijn en een van hen kreeg last van hallucinaties. Hopelijk wordt het nog wat spannender.
torrent is SSSSssslow ...quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:51 schreef Mr.Silencer het volgende:
Weer een leuke aflevering.
Ondertussen ga ik weer verder met SG-1 (bijna bij seizoen 6).![]()
Ik zie dat SGU al aardig populair is op de torrent sites.
Inderdaad, dat kwam een beetje inspiratieloos over.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:49 schreef Karina het volgende:
Ik vond het maar saai, wat gebeurde er nou eigenlijk? Ze liepen een beetje door de woestijn en een van hen kreeg last van hallucinaties. Hopelijk wordt het nog wat spannender.
Inderdaad, het zou mij niks verbazen als ze dit volgende week al kijkers gaat kosten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:49 schreef Karina het volgende:
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:37 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat wisten we toch van te voren? Het zou geen SG1 en Atlantis worden.Toch zou het wel leuk zijn als het nog iets van 'echte ' Stargate weg zou hebben, het enige wat daar nu aan herinnerd is de Stargate.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stargate hoort SF te zijn, geen religieuze tranentrekker waar men het moet doen met een vaag zandwervelwindje.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |