Bij mij is het andersom; de meeste klassieke SF kan ik juist niet zo waarderen. Ik vind het altijd leuker als het gerelateerd is aan de echte wereld, het liefst rond deze tijd. Het mag verder zeer fictief en fantastisch zijn, maar ergens ver ver weg in tijd en/of ruimte vind ik minder boeiend. Daarom vond ik SG-1 juist zo leuk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:21 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik ben een fervent SF-fan maar voor stargate heb ik nooit echt warm kunnen lopen. Ik heb de eerste serie wel gezien (maar verspreid over meer dan een jaar, steeds tussendoor) en na drie afleveringen atlantis heb ik daar geen tijd meer mee verspild. Hopelijk is deze weer interessanter``
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door JohnLocke op 23-07-2009 12:18:20 ]
quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:04 schreef Mirel het volgende:
Ik zoek het eerste stargate topic dat ik kan vinden op uit m'n myat, om dit trailertje te posten:
http://www.gateworld.net/video/newsandfeatures/1248429391.shtml
Je ziet de aanval op de basis, waardoor ze allemaal door de stargate ontsnappen naar dat ancient schip. Je ziet het schip zelf, een aantal scenes, langer dan bij de andere trailers. Een aantal locaties waar ze naartoe reizen, en iets wat lijkt op een aanval op het ancientschip. Er vliegen iig dingetjes uit.
Leuk ook om O'Neill in het begin te zien, met een typische O'Neill opmerking![]()
quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:32 schreef RaptoR-X het volgende:
Hmmm dit kon wel eens leuk worden...vooral met die schot er in. Dat is namelijk absoluut geen slechte acteur.
Edit:
oh...lees net dat hij al in het eerste seizoen dood gaat![]()
Waarom al die moeite om iemand een andere rol dan ze gewend zijn te geven, om hem dan dood te maken in het eerste seizoen. Ze willen SGU graag anders hebben dan SG1 en SGA.quote:Robert Carlyle as Dr. Nicholas Rush[1] – The "ship's brilliant Machiavellian scientist"[14] whom producer Joseph Mallozzi had first mentioned in his blog in mid-November 2008 as Dr. David Rush.[15] The ship's crew believe Rush to be losing his mind, but he does things for a reason.[8] Carlyle explained in an interview that after the death of Rush's wife, Rush is driven by the opportunity to explore the galaxy.[16] Mallozzi rectified casting reports in mid-December 2008[17] that Rush "is not the leader of the unplanned expedition. That honor falls to Colonel Everett Young. For now. But things could have a way of changing on board a ship manned by a disparate group with very different agendas…".[14] Although a confirmed main character,[13] Rush was not included in the initial casting character breakdowns.[18] Wright and Cooper intended the character to be very different from previous main character in the Stargate franchise, "somebody who is not the hero, not the villain, and more of a very flawed and complex person".[12] About a year before being cast, Scottish actor Robert Carlyle wanted to try something new in his career and approached television companies in Los Angeles. They offered him several parts, but Stargate Universe had the greatest appeal to him as "suddenly a drama [was] opening up in space, [and] in the past that was something that was slightly missing from the genre".[19] He was aware of the success of the Stargate franchise and had seen "quite a bit of SG-1, plus a bunch of Atlantis".[7] Carlyle accepted the role because of Wright and Cooper's take on the drama and direction of the show, and he is "[honestly] more than prepared" to play the character for possibly many years.[7] Carlyle will keep his Scottish accent for the role.[20]
Dat dus.quote:Op zondag 13 september 2009 00:57 schreef Asgard het volgende:
Als Stargate fan moet ik dit toch ook wel volgen.![]()
Hopelijk maken ze er iets goeds van.
Ik vond/vind de sg1 serie veel en veel beter dan de film. Zeker qua verhaallijn, acteurs en special effects.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
SG-1 was wel aardig op momenten, maar miste voor mij de donkere/mysterieuze toon uit de Stargate film. SG-1 is veel luchtiger met veel losstaande afleveringen.
Een aantal verhaallijnen zoals met die replicators sprak me ook niet echt aan.
W8 ook met spanningquote:Op zondag 13 september 2009 11:24 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
Heb nog geen clips of niks gezien, ook geen verhaaltjes gelezen dus ik wacht het lekker af.. bring on october!![]()
Dat is voor mij ook de reden dat ik meestal series download. Op TV zenden ze vaak afleveringen door elkaar heen om vervolgens plotseling helemaal te stoppen. Daar ben ik helemaal klaar meequote:Op zondag 13 september 2009 14:05 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Wat ik wel zout vind is dat je Nederlandse TV echt altijd goeie series weet te verneuken, je ziet eerst seizoen 1 dan hooguit seizoen 2. Daarna krijg je herhalingen omdat seizoen 3 nog niet uit is/gekocht is. Daarna wordt het een leuk mix van nieuw/oud en heel oudverhaallijn
leuke serie
Voor het internet
waar je het wel aflevering voor aflevering
kan volgen
Goed vanuit welk opzicht? Want dat hele ori-gebeuren was nogal saai in mijn herinnering...quote:Op zondag 13 september 2009 21:45 schreef __Saviour__ het volgende:
sg-1 maakte juist zo'n goede herstart met de ori verhaallijn. dat was echt een compleet nieuwe serie haast, als het niet geanulleerd was had het zeker nog wel een aantal seizoenen kunnen draaien
De parallel met de Goa'uld verhaallijn en toch een complete herstart vond ik goed gedaan. Die slangkoppen deden zich nog met technologie voor als goden, maar de Ori waren praktisch echte goden. Daaruit had zich echt nog een prachtig groots verhaal kunnen ontwikkelen. Het duurde in het begin van de serie ook even een paar seizoenen voor er een grote verhaallijn was opgezet rond de goauld. Die kans had de ori-verhaallijn ook moeten krijgen.quote:Op zondag 13 september 2009 22:40 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Goed vanuit welk opzicht? Want dat hele ori-gebeuren was nogal saai in mijn herinnering...
Probleem was alleen dat ze op een gegeven moment teveel saaie fillers lieten zien.quote:Op maandag 14 september 2009 11:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De parallel met de Goa'uld verhaallijn en toch een complete herstart vond ik goed gedaan. Die slangkoppen deden zich nog met technologie voor als goden, maar de Ori waren praktisch echte goden. Daaruit had zich echt nog een prachtig groots verhaal kunnen ontwikkelen. Het duurde in het begin van de serie ook even een paar seizoenen voor er een grote verhaallijn was opgezet rond de goauld. Die kans had de ori-verhaallijn ook moeten krijgen.
Vergeet niet dat de serie 10 seizoenen gelopen heeft. Dat is langer dan welke sf-serie dan ook. Dus op een gegeven moment komt er een eind aan. De makers willen zichzelf niet gaan herhalen.quote:Op maandag 14 september 2009 11:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Het duurde in het begin van de serie ook even een paar seizoenen voor er een grote verhaallijn was opgezet rond de goauld. Die kans had de ori-verhaallijn ook moeten krijgen.
Fans van Dr. Who zijn het daar niet mee eensquote:Op maandag 14 september 2009 17:00 schreef mgerben het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de serie 10 seizoenen gelopen heeft. Dat is langer dan welke sf-serie dan ook. Dus op een gegeven moment komt er een eind aan. De makers willen zichzelf niet gaan herhalen.
Het ori-verhaal heeft toch twee seizoenen gekregen en er is mooi over een behoorlijk aantal afleveringen én een film naar een eind toegewerkt.
Anders spoiler je even...quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:32 schreef RaptoR-X het volgende:
Hmmm dit kon wel eens leuk worden...vooral met die schot er in. Dat is namelijk absoluut geen slechte acteur.
Edit:
oh...lees net dat hij al in het eerste seizoen dood gaat![]()
Fillers waren IMHO niet saai (meningen verschillen gelukkig). Ze waren trouwens met opzet.quote:Op maandag 14 september 2009 12:17 schreef Asgard het volgende:
Probleem was alleen dat ze op een gegeven moment teveel saaie fillers lieten zien.
Vind wel dat de Ori veel langer had mogen duren en veel uitgediepter had kunnen worden.quote:Op maandag 14 september 2009 17:00 schreef mgerben het volgende:
Vergeet niet dat de serie 10 seizoenen gelopen heeft. Dat is langer dan welke sf-serie dan ook. Dus op een gegeven moment komt er een eind aan. De makers willen zichzelf niet gaan herhalen.
Het ori-verhaal heeft toch twee seizoenen gekregen en er is mooi over een behoorlijk aantal afleveringen én een film naar een eind toegewerkt.
Kan wel zijn maar fact's are facts, Dr Who heeft minder afleveringen (sommige seizoen zelfs 1 of 3 afleveringen maar)quote:Op maandag 14 september 2009 17:08 schreef Gamer_V het volgende:
Fans van Dr. Who zijn het daar niet mee eens
Er komt nog een film uit inderdaad (2 zelfs want atlantis krijg ook nog een film), maar die heeft niks met de Ori te maken.quote:Op maandag 14 september 2009 20:17 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Vind wel dat de Ori veel langer had mogen duren en veel uitgediepter had kunnen worden.
Hell het duurt langer om de Goald. ook met replicators tussendoor te grazen te nemen dan de Ori ff terug op hun plek te zetten.. als ik me niet vergis moet er nog een film uitkomen toch ?
[..]
erhm sgu bedoel je niet SGA / SG-1 ?quote:Op woensdag 23 september 2009 17:56 schreef Mirel het volgende:
Duet van Atlantis was ook geniaal. McKay is geniaal, met wie dan ook. Bij SGU was het vooral Jack, maar ook samen met Daniel was het tof. Dat soort grapjes zie je nog steeds wel in SGU, zoals die ene jongen in de trailer die opgehaald wordt door Begbie en Jack
Met een password.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:19 schreef mr4hughz het volgende:
erhm voor die het nog niet weten op usenet zwerft er een pre-air roind van sgu
Als er een pwd op zit kun je er vanuit gaan dat het fake is.quote:
Dat dusquote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 22:23 schreef mr4hughz het volgende:
weet niemand het freaking passwd van die pre-air ?
quote:Op donderdag 24 september 2009 09:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als er een pwd op zit kun je er vanuit gaan dat het fake is.
De Stargate film had iets ontroerends en deed vrij "klassiek" aan qua muziek en beeld, ook al was het al 1994. Erg mooie film. Special effects waren wel wat matig, misschien dat het deels daardoor 'oud' aandeed... maar het was een prima verhaal vond ik.quote:Op zondag 13 september 2009 13:00 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik vond/vind de sg1 serie veel en veel beter dan de film. Zeker qua verhaallijn, acteurs en special effects.
Je bedoelt die "Stargate.Univers" D@nI3L Jack0N release? Tja, gezien dat de enige is die ik kan vinden, met een password, en blijkbaar niemand deze weet gezien het gebrek aan andere releases, zegt me dat het een fake is. Gewoon tot 2 oktober uitzitten dusquote:Op donderdag 24 september 2009 22:23 schreef mr4hughz het volgende:
weet niemand het freaking passwd van die pre-air ?
Wie zegt dat het niet zo isquote:Op donderdag 24 september 2009 23:05 schreef StateOfMind het volgende:
Met SG-1 zit ik nu bijna op het eind van seizoen 8 (ik kijk gemiddeld 1 seizoen per week).
Ik vind wel dat het sinds O'Neill (geweldige rol overigens) generaal is en hij dus amper meer meegaat op missies wel minder leuk is dan daarvoor. Al schijnt het zo te zijn dat seizoen 8 in eerste instantie de laatste zou zijn en er daarom wat afrondende verhaallijnen zijn.
Ben heel benieuwd naar de Ori in de laatste 2 seizoenen.
Soms denk ik wel eens bij mezelf hoe fantastisch het zou zijn als dit allemaal echt zou zijn.
Haha nee ik ook niet hoor, maar stiekem hoop ik wel dat het gebeurt, want er moet toch wel meer zijn dan dit wat we nu al weten...quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:28 schreef Luiheid het volgende:
Ik denk dat de (amerikaanse) regering wel wat zooi achterhoud![]()
Maar ik slaap er niet minder om
quote:Op vrijdag 25 september 2009 08:54 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet zo isin SG weet het publiek ook niks van de stargate, dus wie weet wat de echte regeringen allemaal achter houden
Meer tekenfilms kijken julliequote:Op vrijdag 25 september 2009 21:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
De hele serie Stargate is een double-bluff. Het is speciaal opgezet en gesponsord door de Amerikaanse regering zodat iedereen denkt dat het maar een TV-serie is en ... hell, er is een aflevering waar dat precies in komt! Wat betekent dat??
Die gedacht is ook al vaak door mn koppie gegaanquote:Op vrijdag 25 september 2009 21:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
De hele serie Stargate is een double-bluff. Het is speciaal opgezet en gesponsord door de Amerikaanse regering zodat iedereen denkt dat het maar een TV-serie is en ... hell, er is een aflevering waar dat precies in komt! Wat betekent dat??
Als je het in één aflevering wilt weten zou ik season 9 episode 3 - 'origin' voordragen. Maar er wordt (uiteraard) door de hele verhaallijn heen het een en ander duidelijk.quote:Op zondag 27 september 2009 19:15 schreef StateOfMind het volgende:
Ben nu bij de Ori aanbelandZiet er veelbelovend uit. De laatste 2 seizoenen SG-1 heb ik nooit gezien, dus ik ben benieuwd.
Hoe zit dat eigenlijk met de Ancients en de Ori?
Erg korte titels zeg. Maar inderdaad nog een paar dagen!quote:02-Oct-2009 Stargate Universe 01x01 Air (1)
02-Oct-2009 Stargate Universe 01x02 Air (2)
09-Oct-2009 Stargate Universe 01x03 Air (3)
16-Oct-2009 Stargate Universe 01x04 Darkness
23-Oct-2009 Stargate Universe 01x05 Light
30-Oct-2009 Stargate Universe 01x06 Water
07-Nov-2009 Stargate Universe 01x07 Earth
14-Nov-2009 Stargate Universe 01x08 Time
Unknown Stargate Universe 01x09 Life
Unknown Stargate Universe 01x10 Justice
Unknown Stargate Universe 01x11 Space
Unknown Stargate Universe 01x14 Lucid
Unknown Stargate Universe 01x15 Lost
Unknown Stargate Universe 01x16 Sabotage
Unknown Stargate Universe 01x17 TBA