abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71507752
Slither

Eigenlijk wel wat ik verwacht had. Een simpele zombie slasher die je dronken kunt volgen. Alleen het comedy aspect ontging me.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:03:08 #102
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_71509261
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe

Wat een teleurstellend slappe en slecht verzorgde productie zeg!
Ik had redelijk hoge verwachtingen, maar deze film kon er op geen enkel front aan voldoen.

Het verhaal rammelt aan alle kanten, weet niet te boeien en hangt aan elkaar van allerlei clichés. Het ene mierzoete moment is nog niet voorbij wanneer het volgende zich aandoet.
Ik heb het boek nooit gelezen, maar tijdens de film bekroop mij sterk het gevoel dat er een aantal dingen te snel afgehandeld werden, waardoor je als kijker de nodige achtergrond informatie mist voor de rest van de film.

De karakter zijn zo ongeloofwaardig dat de kijker zich onmogelijk in kan leven. Zo worden de vier kind hoofdkarakters plotsklaps onverslaanbare militaire krijgers.
De casting is slecht gedaan, geen van de acteurs kan de film dragen. De acteur die King Peter speelt (Peter Pevensie) is nog wel het slechtste. Hij ziet eruit als een douchbag en kan bovendien maar 1 soort kop trekken bij emotionele en mierzoete scènes. De rest was niet veel beter.

Volgens BoxOffice Mojo had deze film een productie budget van $180miljoen. Waar ze het aan besteed hebben weet ik niet, maar aan de productie zie je het niet.
Props en kostuums zien er nep uit, overduidelijk gebruik van blue screens (slechte belichting!) en de scènes in het bos zijn overduidelijk studio werk.
Op IMDB dacht iemand dat hij zat te kijken naar een direct-to-tv movie, dat gevoel had ik ook een beetje.

Ik had verwacht dat Narnia, net als Harry Potter, ook een oudere doelgroep aan zou kunnen spreken.
Maar het lijkt meer een kinderproductie van 180 miljoen !

Nou snap ik ook meteen waarom Narnia 2 geen groot succes was.

4/10
IMDB: 7/10
pi_71509426
Role models

De film lag er al een tijdje maar ik dacht echt dat het wel een hele slechte komedie zou zijn dus ik heb het lang uitgesteld. Twee collega's/Vrienden hebben samen een kut baantje als frisdrank promotors. Danny Donahue (Paul Rudd) wordt op een dag gedumpt door zijn vriendin omdat hij veel te pessimistisch in het leven staat, die dag draaid hij door en sleept zijn collega Wheeler (Seann William Scott) er in mee. Samen worden ze veroordeeld tot 150 uur dienstverlening. Ze moeten een ouder figuur zijn voor in de steek gelaten kinderen.

Het verhaal doet er eigenlijk ook niet heel veel toe en met Seann William Scott weet je ongeveer wat je kunt verwachten. Het zal geen oscar winnen maar ik heb me echt kostelijk vermaakt met deze film. Voor het eerst sinds lange tijd heb ik zelfs weer hard op gelachen om een film . Met name Bobb'e J. Thompson die het kind van Wheeler speelt is geweldig. Uiteraard zit er ook nog een flinterdun liefdesverhaal in.

Gewoon een leuke platte komedie. Hou je niet van die amrican pie/Stiffler grappen dan vooral niet kijken. Hou je daar wel van dan zou je je nog wel eens kunnen vermaken met deze.

Ik: 7,5
IMDB: 7.2
pi_71511353
Slumdog Millionaire
Heb hem na 45 minuten afgezet, moet er niet aan denken dat ik dit gedrocht in zijn geheel had moeten zien.

Heeft me op geen enkel vlak kunnen boeien en verveelde me kapot.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_71511578
10 items or less
Naar aanleiding van dit topic maar eens gedownload. Hele luchtige film over een acteur die research gaat doen in een lokale supermarkt. beetje ongeloofwaardig maar kijkt lekker weg en hij's lekker vrolijk.
pi_71511679
Låt den rätte komma in

Ik vond hem leuk Ookal is het een vrij trage film waarin niet bijster veel gebeurt vond ik hem tof Had serieus medelijden met Oscar en het was niet zon cheesy verhaaltje als ik gedacht had.

Sommige dingen uit de film blijven vaag maarja, ik zoek het een en ander wel op

7/10
pi_71512221
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:51 schreef znarch het volgende:
Slumdog Millionaire
Heb hem na 45 minuten afgezet, moet er niet aan denken dat ik dit gedrocht in zijn geheel had moeten zien.

Heeft me op geen enkel vlak kunnen boeien en verveelde me kapot.
Love it or hate it.

I loved it.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_71512850
Ik vond mezelf al vreemd iedereen vind die film ZO tof. naja, zal aan mij liggen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:51:53 #109
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71515226
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:01 schreef jimjim1983 het volgende:
10 items or less
Naar aanleiding van dit topic maar eens gedownload. Hele luchtige film over een acteur die research gaat doen in een lokale supermarkt. beetje ongeloofwaardig maar kijkt lekker weg en hij's lekker vrolijk.
Een van mijn toppers!
Luchtige vrolijke films roeleren de pan uit!
pi_71517296
Laatst BASEketball gezien van de lui van South Park, was echt lache film, snap niet dat ik deze nog niet kende, maargoed.

Voor de mensen die vanavond tijd hebben moeten echt Once upon a time in the west Checken. 1 van de betere films!
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:56:04 #111
263440 birrrd
letterpret
pi_71528825
Net op TV Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain voor het eerst gezien na al die lovende reacties op deze film. Het valt best tegen eigenlijk. Veel te lieflijk en het fantasiegehalte is net niet fantastisch genoeg of staat te dichtbij de realiteit. Ik heb 'm ook niet kunnen afkijken, het werd me iets te langdradig allemaal. Sommige scènes waren wel grappig, maar al met al als film heeft het suikerzoete karakter van de film me niet tot het eind kunnen boeien.
one day I fly awaaaaaaay
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:03:15 #112
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_71528934
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:56 schreef birrrd het volgende:
Net op TV Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain voor het eerst gezien na al die lovende reacties op deze film. Het valt best tegen eigenlijk. Veel te lieflijk en het fantasiegehalte is net niet fantastisch genoeg of staat te dichtbij de realiteit. Ik heb 'm ook niet kunnen afkijken, het werd me iets te langdradig allemaal. Sommige scènes waren wel grappig, maar al met al als film heeft het suikerzoete karakter van de film me niet tot het eind kunnen boeien.
Iets met liefde en dromen........ en dat geweldig in beeld gebracht. Mierzoet/suikerzoet, zo zou het in het echt ook moeten zijn. Dat zou wat mij betreft heel lang mogen duren

.....ben ook een dromer denk ik.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_71528955
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:51 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Een van mijn toppers!
Luchtige vrolijke films roeleren de pan uit!
kan je me misschien wat soortgelijke films noemen?
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:07:51 #114
263440 birrrd
letterpret
pi_71528998
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:03 schreef Ooster het volgende:

[..]

Iets met liefde en dromen........ en dat geweldig in beeld gebracht. Mierzoet/suikerzoet, zo zou het in het echt ook moeten zijn. Dat zou wat mij betreft heel lang mogen duren

.....ben ook een dromer denk ik.
Ik vond het maar een lange zit. Gelukkig is die film geen realiteit.
one day I fly awaaaaaaay
  Redactie Games zondag 2 augustus 2009 @ 02:13:47 #115
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71529766
Public Enemies (2009)

Regisseur: Michael Mann
Acteurs: Johnny Depp, Christian Bale, Marion Cotillard
IMDb-score: 7.6/10 (met 24,565 stemmen)
Tijdsduur: 140 minuten

De film geeft een kijkje op het leven van de beruchte crimineel John Dillinger die in de jaren (1930-1935), staatsvijand numero uno was van de FBI. Melvin Purvis (Christian Bale) is de ambitieuze FBI agent die de taak krijgt om John Dillinger en zijn bende op te rollen. Gaat het hem lukken?

De laatste film (Miami Vice) die ik van Michael Mann gezien had viel behoorlijk tegen. Dus ik hoopte dat deze film ook de hype waar maakte. Public Enemies, maakt het deels waar. Het toffe camerawerk (met af en toe wat Parkinson-handje ) en actie was weer volop aanwezig wat je van een Michael Mann film gewend bent. Muziek is ook goed uitgekozen lekker zo'n jaren '20/'30 jazzy deuntje afgewisselend met een Hill-Billie-deuntje wat je vrij vaak op de achtergrond hoort. De film kwam wat langzaam op gang, maar de intro vond ik erg goed, fijne inkomer. Maar naast de mooie actie-shots had ik toch wel het idee dat de film op een gegeven ook weer inkakte

Ik merkte ook dat ik aardig wat overeenkomsten zag met zijn top actiefilm Heat. Vooral de camera shots en de manier hoe ze uit te auto's schoten, kwam me allemaal maar al te bekend voor. Bekijk de Bank Job actie in Heat en een Bank Job actie in Public Enemies, de look en feel zal niet veel van elkaar verschillen. Dat is tevens ook een beetje het nadeel van deze film. Af en toe leek het gewoon alsof herkauwde filmstukjes aan het bekijken was van Heat, alsof je naar een geforceerde romantische breuk liep te kijken tussen John Dillinger (Johnny Depp) en Billie Frechette (Marion Cotillard), dat was tevens een minpunt wat ik ook van Heat vond (degene die Heat gezien hebben, zullen waarschijnlijk ook weer wat overeenkomst zien). Toch jammer had toch wat meer originaliteit verwacht.

Samenvattend, qua actie is de film erg goed opgenomen. Qua verhaal, is het wat minder, beetje sloppy. Als ik vergelijkbare films mag noemen vind ik "The Untouchables" qua verhaal toch een stuk beter in elkaar zitten. Een aantal dingen in de film zijn wat ongeloofwaardig als je het over de hele strekking van de film bekijkt, als in je moet het met een aardige korrel zou nemen. Maar desalniettemin erg vermakelijk film om in de Bios te bekijken. Overigens is dit niet een standaard " Johnny Depp"- Film, jammer voor de soppende meisjes..

Mijn score: 7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 02-08-2009 02:26:54 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_71529889
Rashômon
Een shakespear-achtig verhaal, maar dan in een samoerai-jasje. Er is een moord gepleegd, en er zijn drie getuigen. Maar wie spreekt de waarheid? Ieder van de getuigen vertelt zijn eigen leugens om zijn eer te redden of niet betrokken te raken. Toshirô Mifune (Tajômaru) en Takisha Shimura (Woodcutter) waren oude bekenden voor mij en vond ik sterke rollen neerzetten. Ook de commoner vond ik zeer goed spelen. Wat ik wel fucking eng vond waren die getekende wenkbrauwen van de vrouw, echt wtf man

8/10

Magnolia
Film met verschillende verhaallijnen, die allemaal even interessant waren om te volgen. Ik vond het wel jammer dat maar enkele van deze verhaallijnen later met elkaar kruisten, had verwacht dat ze allemaal op eoa manier met elkaar zouden kruizen. Daarnaast was de scene waarin iedereen begon te zingen een beetje kazig. Ik snap ook geen ene tiefes van de paddenregen, echt waarom? Misschien kan iemand dit uitleggen. Ik vond het niet echt veel aan het verhaal toevoegen.
8/10
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:43:03 #117
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71531933
Apocalypto

In het begin langdradig en saai, later werd het met de talloze achtervolgingsscenes een spannend avontuur totdat plots het einde er is. Al met al toch wel aardig. Cijfer: 7

Gisteren ook nog een aantal oude Disneyklassiekers gezien. Sommige scenes waren een feest van herkenning!

Cinderella

Niet zo'n heel bijzonder sprookje met bovendien een erg afgeraffeld onbevredigend einde om eerlijk te zijn. Het hele gebeuren van Assepoester, de prins en die stiefmoeder + die twee bitches is een en al cliché. De muizen en de valse kat Lucifer daarentegen konden mijn aandacht nog wel trekken. Het spel tussen hen werd zelfs Looney Tunes-achtig, erg leuk . Cijfer: 6

Alice in Wonderland

Oh my goodness, what a peculiar movie!

Alleraardigste aanschakeling van leuke scenes, waarvan de energie eraf spat. Echt een zinnig verhaal kon ik er niet in ontdekken, wel heb ik zowaar hardop kunnen lachen om sommige situaties (the unbirthday party!) en dat gebeurt me niet al te vaak bij oude Disney-klassiekers. Cijfer: 7

Peter Pan

Toch een mindere Disneyfilm hoor. De animatie ziet er zoals gewoonlijk goed uit, maar verder heeft Peter Pan weinig te bieden. De muziek is bij deze film wel erg aanwezig had ik het idee. Elke actie moet gepaard gaan met getrompetter, gefluit die de stemming moet duiden. Met de karakters wist ik overigens geen raad, geen enkele vond ik echt likable. Wel grappig is dat de knuffelbeer van de kleine Michael opvallend veel lijkt op Pedobear, maar dat geheel terzijde. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:22:43 #118
148823 znarch
ondertitel
pi_71532549
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 02:29 schreef Siniti het volgende: Ik snap ook geen ene tiefes van de paddenregen, echt waarom? Misschien kan iemand dit uitleggen. Ik vond het niet echt veel aan het verhaal toevoegen.
Tussen spoilers dan maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door znarch op 02-08-2009 14:22:30 ]
pi_71534929
Geen grote hoogtepunten afgelopen maand helaas

Juli
Films
151. Strangers on a Train (Alfred Hitchcock, 1951) :: 7.5
152. This Gun for Hire (Frank Tuttle, 1942) :: 7.5
153. The Arrival (David Twohy, 1996) :: 7.0
154. Barfly (Barbet Schroeder, 1987) :: 7.0
155. Breakfast at Tiffany's (Blake Edwards, 1961) :: 7.0
156. Fo zhang luo han quan (Woo-ping Yuen, 1980) :: 7.0
157. The Friends of Eddie Coyle (Peter Yates, 1973) :: 7.0
158. Injeong sajeong bol geot eobtda (Myung-se Lee, 1999) :: 7.0
159. The Skull (Freddie Francis, 1965) :: 7.0
160. What Doesn't Kill You (Brian Goodman, 2008) :: 7.0
161. The Woman in the Window (Fritz Lang, 1944) :: 7.0
162. Youth Without Youth (Francis Ford Coppola, 2007) :: 7.0
163. Fast Company (David Cronenberg, 1979) :: 6.5
164. Gli Occhi freddi della paura (Enzo G. Castellari, 1971) :: 6.5
165. The Omega Man (Boris Sagal, 1971) :: 6.5
166. Ong bak 2 (Tony Jaa, 2008) :: 6.5
167. Two-Minute Warning (Larry Peerce, 1976) :: 6.5
168. White of the Eye (Donald Cammell, 1987) :: 6.5
169. Knowing (Alex Proyas, 2009) :: 6.0
170. The Burrowers (J.T. Petty, 2008) :: 5.5
171. Dolan's Cadillac (Jeff Beesley, 2009) :: 5.5
172. Robinson Crusoe on Mars (Byron Haskin, 1964) :: 5.0

Series
173. Burn Notice - Season 1 (Matt Nix, 2007) :: 7.5

Statistieken
Totaal 22 films (maandgemiddelde: 24.6) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 22.

Totale speelduur: 2241 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Strangers on a Train, This Gun for Hire, Burn Notice (7.5, 12de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Robinson Crusoe on Mars (5.0).

Media-verdeling
6.
13.
4
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:14:06 #120
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71536690
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

kan je me misschien wat soortgelijke films noemen?
Even kijken of ik ze nog allemaal weet (vul even aan verder mensen!). En dan bedoel ik mijn films waar eigenlijk weinig in gebeurt maar gewoon 'vrolijk' zijn;
- Garden State
- Snow Cake (dikke vette aanrader_
- 10 items or Less
- Little Miss Sunshine
- Nick & Norahs Infinite Playlist
- Cashback
- Ten Inch Hero
(-Adams Aebler)
(- Bella)
(- Millions)
pi_71540686
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:14 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Even kijken of ik ze nog allemaal weet (vul even aan verder mensen!). En dan bedoel ik mijn films waar eigenlijk weinig in gebeurt maar gewoon 'vrolijk' zijn;
- Garden State
- Snow Cake (dikke vette aanrader_
- 10 items or Less
- Little Miss Sunshine
- Nick & Norahs Infinite Playlist
- Cashback
- Ten Inch Hero
(-Adams Aebler)
(- Bella)
(- Millions)
thanks, heb snow cake en ten inch hero nog niet gezien. ga ik ff checken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 augustus 2009 @ 17:13:16 #122
862 Arcee
Look closer
pi_71541991
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71542357
ook thanks. al vind ik broken flowers en lost in translation niet heel luchtig. sideways is geniaal.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:26:15 #124
235513 Pencile
Dame in de dop
pi_71544260
*pencile gaat over 2 uurtjes Mushrooms kijken en meld het alvast

Edit: ik vond hem jammer genoeg tegenvallen.

[ Bericht 54% gewijzigd door Pencile op 03-08-2009 12:48:24 ]
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:30:51 #125
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71544388
quote:
Thanks Arcee.
Sideways, Juno en Lost in Translation heb ik gezien.
The Station Agent heb ik na 10 minuten afgezet, maar maybe moet ik die nog maar eens proberen.
pi_71548010
Lost in Translation, blijft mooi he.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:16:41 #128
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71550155
Gisteren en vandaag:

The Red Shoes
Voor het film festival van Cannes dit jaar werd deze klassieker van Powell & Pressburger mede door Martin Scorsese`s Film Foundation opnieuw gerestaureerd. Nu is deze gerestaureerde versie dan in de UK uitgegeven op dvd en blu-ray.

Eerst de film zelf: ik had `m nog nooit gezien (ook al heb ik de eerdere Carlton dvd ook in de kast staan) maar ik heb genoten. Anton Walbrook steelt de show als de baas van het ballet en Moira Shearer overtuigd in haar speelfilmdebuut als de ambitieuze ballerina. De Oscar winnende art-direction, net als de muziek, prachtig.
Hét absolute hoogtepunt van de film is natuurlijk de 18 minuten durende ballet opvoering van The Red Shoes. Eén van de mooiste dingen die ooit op film is vastgelegd. De effecten zijn geniaal. Alleen al voor dit gedeelte van de film is deze film een aanschaf waard.

Dan de blu-ray uitgave: wow! zelden heb ik bij zo`n oude film zo`n strak beeld gezien. De kleuren spatten van je scherm. Bij uitstek een film om op blu-ray van te genieten.
Een must-buy, zowel voor de film als voor de uitgave

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Yojimbo
Het eerste deel van Akira Kurosawa`s tweeluik over de samurai Sanjuro (een heerlijke rol van Toshirô Mifune) die in een dorpje twee rivaliserende bendes tegen elkaar uitspeelt voor z`n eigen gewin.
Mifune is perfect gecast voor de hoofdrol en wordt door Kurosawa al direct vanaf het begin neer gezet als een groot icoon door `m in close-up en van onderaf te filmen, waardoor hij erg groot lijkt en hij direct een groot, mytisch figuur lijkt.
Toch kon de film me niet helemaal bekoren. De mix tussen zwarte comedy en (het beetje) drama vond ik niet helemaal goed uitpakken en sommige personages irriteerden op den duur. Ook duurde de film eigenlijk een minuut of 10 te lang, het tempo lag iets te laag.
Er zitten veel goede en vermakelijke stukken in (de eerste scene waarin Mifune in het dorp aankomt is super) maar overall had ik er iets meer van verwacht.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Sanjuro
Het tweede deel vond ik dan weer stuk beter en vermakelijker dan z`n voorganger. Het zwarte humor gedeelte uit het eerste deel wordt hier weg gelaten en Kurosawa kiest voor meer gewone humor, wat goed werkt. Daarnaast ligt het tempo ook wat hoger en is het script wat strakker. Ook is Mifune al wat meer vertrouwd geraakt met z`n personage waardoor hij nog meer overtuigd en een heerlijke rol neer zet.
Al met al vond ik Sanjuro een stuk geslaagder dan Yojimbo.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:38:26 #129
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_71550753
Ik heb net Lesbian Vampire Killers gezien. Wilde eigenlijk naar Public Enemies, maar die was vol. Had geen idee wat ik moest verwachten, maar...

WAT EEN TOPFILM! Haha.. Ik heb me echt he-le-maal doodgelachen. De dikke sidekick van de held draagt de hele film. Heerlijk, flauwe Britse humor. Het verhaal, over lesbische vampieren inderdaad, gaat nergens over, maar dan toch. De hele zaal lach dubbel.

Ik raad hem echt aan!

pi_71551843
I Love You, Man (2009)

6,5. Dun verhaaltje, maar goed weg te kijken voor een luie zondag. Kon de acteurs ook wel waarderen. Valt me trouwens wel op dat in veel films komedies (onder andere deze dus, Superbad, Pineapple Express, Trophic Thunder) die ik de laatste tijd heb gekeken, vaak dezelfde acteurs terugkomen . Lijkt wel een soort 2e frat pack .
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:22:58 #131
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71552159
Doppelganger (1993)
Holly (Drew Barrymore) wordt achter nagezeten door haar dubbelganger. Ze vertrek van NY naar LA. Daar trek ze in bij een gozer. Hij probeert haar dubbelganger te spotten...

WTF!! Dit is toch wel de meeste belachelijke bespottelijkste climax van een film. Het is gewoon om te gieren van het lachten, NOT. Welke onverlaat verzint nu zo iets.

Terecht dat Drew dit niet op haar CV durft te zetten....

cijfer 3 / imdb 3.6

Amsterdam (2009)
Meerdere verhaal lijnen die elkaar kriuizen omdat een een marokkaan en 2 nietsnutten Amsterdam onveilig maken door dingen te stelen. Een Fransbelgische homostel, duits kamperfamilie, rijk amerikaanse stel en een amsterdamstutje.

Ach het is niet onaardig. Maar ik vind het wel raar dat het geen bioscooprelease is geworden. Dit is bv met gemak zoveel beter dan Spion van Oranje.

cijfer 6 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71552307
Rachel Getting Married (Jonathan Demme, 2008)
Degelijk familiedrama met een sterke hoofdrol van Anne Hathaway. Het verhaal weet te onderhouden, maar is enigszins langdradig en niet bijster origineel. De gekozen manier van filmen vind ik altijd wel goed bij dit soort films passen, al hebben we dat ook vaker gezien. 7.6

Away from Her (Sarah Polley, 2006)
Prima regiedebuut van Sarah Polley. De film moet het met name hebben van het ijzersterke acteerwerk, het script is eveneens knap van de debuterende Polley, maar bevat helaas wel enkele clichés. Over zijn geheel genomen echter een sterk drama. 8.0

Love and Death (Woody Allen, 1975)
Vermakelijke en typische Woody Allen film. Er valt genoeg te lachen, maar bij vlagen is het allemaal wel erg flauw. Gelukkig wel enkele briljante dialogen en quotes. “You are the greatest lover I've ever had. Well, I practice a lot when I'm alone”. Het acteerwerk is niet altijd even sterk en je kon zien dat de cast het zelf goed naar haar zin had aangezien men af en toe de lach amper in kan houden. 7.3
pi_71559015

Van het weekend voor de derde keer gezien, vind het nog steeds één van de betere Nederlandse misdaadfilms, wil eigenlijk ook nog een keer aan het boek beginnen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:16:06 #135
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_71559084
Million Dollar Baby (2004)

Tja, begrijp me niet verkeerd, het was niet slecht maar ik vond het wel erg voorspelbaar allemaal (haar carriere, die Hillbilly-familie). Op het einde na dan, wat de film tilt naar een

6,5

Schindler's List (1993)

Nog nooit helemaal gezien, maar kende de meeste stukken wel wat het kijkplezier (nouja, is dat het goede woord bij deze film?) niet verhoogd. Indrukwekkend allemaal maar aan de andere kant kwam ik er ook niet helemaal in. Zal wel aan de stemming gelegen hebben.

7

Bigfoot (1970)

Pff, nou zeg Een 1.3 op imdb geeft al aan dat we het hier over een andere categorie film hebben...

Decors om te janken, acteerwerk waar het plaatselijke jeugdtoneel zich voor zou schamen (die motorcrosser met geel jack en bandana, nog nooit iemand zo onverschillig zien acteren ), een script van lik me vessie... Waarlijk een genot. Het springt van dag naar nacht naar dag in verschillende scenes, de motorclub is de meest onstoere die ik ooit heb gezien en Bigfoot zelf was ook al niet eng (die vechtscene met de beer ). Vreemd genoeg duiken een paar bekende filmnamen hierop (Carradine (die trouwens meevalt in deze drek), Mitchum)

Wel een paar lekkere wijven
De Narcis van Gabon
pi_71561708
Mijn verslaving aan House, dat ik pas net ontdekt hebt, houdt de lijst wat aan de korte kant. Komt later wel weer goed

Juli
Films
13. Sideways (Alexander Payne, 2004) :: 5.0
14. Diary of a Times Square Thief (Klaas Bense, 2008) :: 8.0
15. Adams æbler (Anders Thomas Jensen, 2005) :: 8.5
16. The 40 Year Old Virgin (Judd Apatow, 2005) :: 7.0
17. Sunshine Cleaning (Christine Jeffs, 2008) :: 8.0
18. Grandma's Boy (Nicholaus Goossen, 2006) :: 5.3
19. The Hangover (Todd Phillips, 2009) :: 7.5
20. Taken (Pierre Morel, 2008) :: 7.3
21. De Grønne slagtere (Anders Thomas Jensen, 2003) :: 8.0
22. Watchmen (Zack Snyder, 2009) :: 7.0
23. Crank: High Voltage (Mark Neveldine, Brian Taylor, 2009) :: 8.0

Statistieken
Totaal 11 films (maandgemiddelde: 6.7) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 10.

Totale speelduur: 1144 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Adams æbler (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Sideways (5.0).

Mijn cijfers liggen wel erg dicht bij elkaar in de buurt. Maar het is lastig om een andere meetlat dan 'je gevoel' te gebruiken bij het geven van cijfers.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:00:42 #137
148823 znarch
ondertitel
pi_71562020
Pineapple Express

Ik heb misschien een dom en flauw gevoel voor humor, maar net als bij Steph Brothers heb ik af en toe buikpijn gehad en piste ik bijna in mijn broek van het lachen Geniaal.

7/10
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:13:49 #138
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_71568572
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:00 schreef znarch het volgende:
Pineapple Express

Ik heb misschien een dom en flauw gevoel voor humor, maar net als bij Steph Brothers heb ik af en toe buikpijn gehad en piste ik bijna in mijn broek van het lachen Geniaal.

7/10
Dan zijn ook echt twee van mn lievelings, haha. Superbad hoort daar ook in thuis, net als The 40 year old virgin en Zohan. Lesbian Vampire Killers is mijn nieuwe ontdekking, zie paar posts hierboven!
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:47:01 #139
148823 znarch
ondertitel
pi_71574368
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:13 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Dan zijn ook echt twee van mn lievelings, haha. Superbad hoort daar ook in thuis, net als The 40 year old virgin en Zohan. Lesbian Vampire Killers is mijn nieuwe ontdekking, zie paar posts hierboven!
Ik ga hem vanavond kijken Hoop dat je gelijk hebt
pi_71575309
I love you, man:

Een stel wilt gaan trouwen en de vrouw in kwestie belt al haar vriendinnen om het goede nieuws te vertellen. Je komt als snel te weten dat de man in kwestie totaal geen vrienden heeft en gaat dus op zoek naar zijn 'best man'.

Ik vond de film nou niet echt komisch. Moest een paar keer glimlachen en dat is tegenwoordig al veel in een komedie film. Voor de rest zat de film vol met verhalen die al in honderden andere films zijn vertoond.

IMDB : 7.7
Mijn cijfer: 5,5

Apollo 13:

Nadat ik een documentaire zag op National Geographic over Apollo 13 leek het me wel eens leuk om de film weer is een keer te zien. Iedereen kent het verhaal ondertussen wel over de pogingen van de crew en NASA om Apollo 13 weer veilig naar aarde terug te laten keren.

IMDB : 7.5
Mijn cijfer : 7
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:00:43 #141
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71576947
Robinson Crusoe on Mars
Een uit 1964 stammende science-fiction variatie op het eeuwen oude verhaal van Robinson Crusoe. Dit keer komt onze held niet terecht op een onbewoond eiland maar op de planeet Mars, nadat hij samen met een collega astronaut zich zelf moest zien te redden met een schietstoel.
Het is een film met een redelijk laag tempo die wel weet te vermaken. De effecten zien er uiteraard gedateerd uit maar dat geeft de film een groot deel van z`n charme.
Heerlijk, dit soort films.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_71579304
Vrij bizar: 'Red Dust' is vanavond eerst op NL3 (inmiddels afgelopen) en daarna op BBC1 (23.30u) te zien.

Kent iemand deze film? Lijkt me wel goed na een eerste indruk (stukje van 5 minuten dat ik op NL3 zag).
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71579776
Juli
Films
16. Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008) :: 8.0
17. Ghosts (Stan Winston, 1997) :: 7.0
18. Forgetting Sarah Marshall (Nicholas Stoller, 2008) :: 7.2
19. Monsters, Inc. (Pete Docter, David Silverman, Lee Unkrich, 2001) :: 7.5
20. Drag Me to Hell (Sam Raimi, 2009) :: 8.0
21. Before the Devil Knows You're Dead (Sidney Lumet, 2007) :: 7.0
22. Jarhead (Sam Mendes, 2005) :: 8.0
23. Sunshine Cleaning (Christine Jeffs, 2008) :: 7.4
24. My Summer of Love (Pawel Pawlikowski, 2004) :: 7.5
25. The Bridge (Eric Steel, 2006) :: 7.5
26. Harry Potter and the Half-Blood Prince (David Yates, 2009) :: 7.5

Series
27. Fringe - Season 1 (J.J. Abrams, Alex Kurtzman, Roberto Orci, 2008) :: 9.0

Statistieken
Totaal 11 films (maandgemiddelde: 8.7) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 10.

Totale speelduur: 1131 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Fringe - Season 1 (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Ghosts, Before the Devil Knows You're Dead (7.0).

Media-verdeling
2.
1.
9.
Because simple is bad!
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:20:16 #144
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_71579938
Okuribito (Departures)

Misschien ben ik in een sentimentele bui, maar wat heb ik genoten van deze Japanse film. Verhaal van een ontslagen cello speler die op het platteland lijkenwasser wordt, tot minachting van zijn omgeving. Aanrader, hoewel iets aan de lange kant (130 minuten).

9/10

Overal verstand van.
pi_71585683
Gosford Park, een Britse film over het wel en wee in een groot landhuis, waarbij zowel de adellijke gasten als de bedienden aandacht krijgen. Erg fijne film, met een cast om U tegen te zeggen.
pi_71589076
Harry Potter And The Half Blood Prince
Ik vond 'm stiekem een beetje tegenvallen. De sfeer vond ik wel oke in de film, maar ik kreeg nou niet echt de indruk dat ze (Harry en kornuiten) onder de indruk waren van het feit dat Voldemort rondloopt...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB cijfer: 7.7/10
Mijn cijfer: 6.5/10
pi_71589374
Snow Cake
hier hou ik dus absoluut niet van.
5

I love you, man
af en toe een glimlach maar over t algemeen veel te voorspelbare humor.
een 5
pi_71591687
I love you, man

Aangename film over Peter die geen vrienden heeft en dus geen getuige, en dus op zoek gaat. Naarmate de film vordert wordt ie steeds leuker, het eerste half uur dacht ik "is dit het nou", maar tegen het einde moest ik wel hardop lachen. In het begin zijn de vriendinnen van zijn verloofde (waaronder de ex van my name is Earl) eigenlijk nog het leukst, maar de film komt pas echt op gang als Peter zijn buddy tegenkomt. Ik ben niet onvoorwaardelijk fan van Jason Segel, maar in combinatie met Paul Rudd en deze rollen vond ik het gezellig en vrolijk om te zien.

Ik vond het geen keiharde pijninjebuik comedy, maar een leuke feelgood gezellige movie.

En Rashida Jones is liev

7
pi_71591947
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:22 schreef Guppi het volgende:
I love you, man

[ afbeelding ]

Aangename film over Peter die geen vrienden heeft en dus geen getuige, en dus op zoek gaat. Naarmate de film vordert wordt ie steeds leuker, het eerste half uur dacht ik "is dit het nou", maar tegen het einde moest ik wel hardop lachen. In het begin zijn de vriendinnen van zijn verloofde (waaronder de ex van my name is Earl) eigenlijk nog het leukst, maar de film komt pas echt op gang als Peter zijn buddy tegenkomt. Ik ben niet onvoorwaardelijk fan van Jason Segel, maar in combinatie met Paul Rudd en deze rollen vond ik het gezellig en vrolijk om te zien.

Ik vond het geen keiharde pijninjebuik comedy, maar een leuke feelgood gezellige movie.

En Rashida Jones is liev

7
In het begin vond ik die opmerkingen van Peter zo irritant . Plaatsvervangende schaamte om die onnozelheid .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:00:01 #150
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_71592900
Ik vond I Love You man eigenlijk gewoon brilliant, geen The Hangover maar toch zeker zeer vermakelijk "im playing the bass, im playing the bass"

Maar ik heb afgelopen week een aantal films gekeken die allemaal toevallig in hetzelfde rijtje passen. Luchtige wegkijkfilms die eigenlijk nergens over gaan maar toch erg leuk zijn. Vond ik dan.

Gigantic
Gisteren gekeken, van te voren geen idee wat ik moest verwachten, ging ook alleen maar kijken omdat ik niks beters te doen had en Zoeey Dechanel erin meespeelt en daar ben ik stiekem een beetje verliefd op ( ). Leuke luchtige film ook leuk rolletje voor John Goodman. En Zoeey

Dakota skye
Leuke film! Had ik niet verwacht. Voor mij onbekende cast maar vooral Dakota word erg leuk gespeeld. Zou er zo verliefd op kunnen worden ( !). Dakota heeft de kracht om leugens van waarheid te onderscheiden totdat ze Jonah tegenkomt want hij liegt blijkbaar niet.

Adventureland
Ging ik kijken omdat hij van de makers van superbad was maar is eigenlijk totaal anders. Het nodige vermaak maar niet echt een komedie meer een romantisch filmpje met een beetje drama. Leuke (bij)rollen van Bill hader (politie in superbad) en Ryan Reynolds. Jesse Eisenberg vind ik een beetje type Michael Cera en doet het leuk en de altijd stoned kijkende Kristen Stewart vind ik sowieso wel leuk om naar te kijken ( !!)

Nick and Norah's Infinite Playlist
Leuke film, leuke soundtrack, Michael Cera in nerderige rol waar hij zo goed in is (superbad, juno) met goeie chemie met Kat Dennings en de andere rollen die zeer vermakelijk gespeeld werden. En Alexis Dziena is gewoon heet en Kat Dennings is ook gewoon leuk natuurlijk ( !!!)

Afgelopen week dus gewoon 4 leuke films gezien! Ik ga maar eens op zoek naar meer van dit soort films want dit is echt mijn genre geloof ik. En ik ga op zoek naar een vriendin
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_71593005
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:00 schreef N-E-R-D het volgende: "im playing the bass, im playing the bass"
die was echt te slecht
  Redactie Games dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:49:11 #152
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71594474
Fanboys (2008)

Regie: Kyle Newman
Acteurs: Sam Huntington, Chris Marquette, Jay Baruchel en Dan Fogler
Tijdsduur: 90 min.
IMDb-score: 6.9/10 (met 9.939 stemmen)

Vier jongemannen uit het mid-westen van de USA zijn al sinds hun kinderjaren met elkaar bevriend. Het zijn hartstochtelijke science fiction filmliefhebbers, extreme "Star Wars" fans. Helaas heeft één van hen wegens een slopende ziekte nog maar korte tijd te leven. Zijn laatste wens is naar de Skywalker ranch afreizen om daar de film "Star Wars: Episode I - The Phantom Menace" te gaan aanschouwen voordat die wereldwijd in premiere gaat.

Gisteren gezien, wel weer leuk vermaak voor degenen die Star Wars gezien hebben of echt Star Wars Fanboy zijn. Af en toe kon ik wel zo " " kijken vanwege plaatsvervangende schaamte of de hele vete tussen die Star Wars Geeks en Star Trekkies. Echt compleet nutteloze discussies voor de gewone filmkijker, maar toch enigszins vermakelijk om te zien dat ze aan het ruziën zijn over of Boba-Fett nu een Bad-ass is of een of andere kopie van The Rocketeer.. " "

Verder what's up with the Rush. Dit is nu volgens mij al de 3e film die ik in korte tijd gezien heb met het muziek repertoir van Rush en volgens mij heb ik geen ander muziek gehoord behalve wat Star Wars getrompetter..

Verassing was toch wel dat Kristin Bell meedeed, die als vrouwelijke comic-geek toch wel erg was. Op een gegeven moment zie je nog een klein stukje van haar in Princess Leia outfit. Maar goed, wie dat wil zien moet de film maar zelf bekijken. Overigens zitten er ook nog wel leuke cameo's van Seth Rogen, Jay & Silent Bob, Billy Dee Williams, Carrie Fisher, Ray Park en William Shatner in.

Kortom leuke aardige film voor mensen die Star Wars wel een leuke film vonden en voor Star Wars Fan Boys, niet geschikt voor Sci-Fi haters en Trekkie fanboys..

Mijn score: 6,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 04-08-2009 14:59:22 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_71594481
Man In Black 2
Wil ik niet al te veel woorden aan knopen, by far slechte sequel die ik gezien heb. Niet leuk, niet grappig, bagger.

3

Lost in translation (2003)
1e keer dat ik de film nu helemaal eens zie. En het was een waar feest van herkenning. Normaliter houd ik niet zo van rustige films maar dit was een succes. En vond Murray erg goed spelen.

8.5

13th district

Eindelijk weer eens een actie film waar de actie door de hoofdrol spelers wordt gedaan en niet zoveel door stuntmensen. De film had een dusdanig hoge snelheid dat het wel zo weer was afgelopen. Minpunt was die chick, maar al met al bleef de film erg goed overeind ook al had het een cheeeeeesy moraal maar daar houd ik wel van

8.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71606809
Red Dust uiteindelijk niet gezien. In slaap gevallen.
Jimmy Carter:
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:12:58 #155
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71610392
Madame de... (The Earrings of Madame de...)
De gravin die door het leven gaat als "Madame de..." zit diep in de schulden en om daar uit te komen verkoopt ze uitgerekend de oorbellen die ze als cadeautje op de bruiloft van haar echtgenoot heeft gekregen. Dat zorgt natuurlijk voor de nodige problemen...

Madame de... is één van de meest geliefde films van Ophuls. Het is niet moeilijk om te zien waarom. Het verhaal zit goed in elkaar. Het is tegelijkertijd een romantisch drama en een karakter studie, een mix die goed uitpakt. We zien wat liefde en (vooral) gretigheid met de gravin doet, en hoe haar man daar me omgaat. Nergens wordt het overdreven en zijn de acteerprestaties goed.

Wat verder opvalt is het prachtige, vloeiende camera werk dat voor het grootste deel bestaat uit mooie trackingshots die vooral bij de dansscenes mooi meegaan met tempo van de muziek. Ook is in deze scene de montage prachtig.
De met een Oscar bekroonde 19e eeuwse kostuums zien er prachtig uit.

Dit was de eerste film die ik van Ophuls heb gezien en die is zeker goed bevallen. Ben benieuwd naar de extra`s om meer te leren over Ophuls en z`n stijl en manier van werken, en uiteraard naar de rest van z`n films die ik heb.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,7/10
pi_71613527
Lost and Delirious

Een nieuwe studente aan een kostschool voor meisjes raakt bevriend met haar twee nieuwe kamergenotes. Later komt ze er achter dat de twee geliefden van elkaar zijn. Als de twee betrapt worden, besluit één te stoppen met de relatie en doet de ander er alles aan haar terug te winnen.

emotionele film dit...veel drama... je moet er voor in de mood zijn... wel goed overigens...

mijn cijfer: 7,8
imdb: 6.8
pi_71613636
Straks Obersve and Report gezien..meest recente film van Seth Rogen. Die film is gewoon Mall Cop met een andere acteur en een wat andere uitwerking. Wel vermakelijk though
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:27:43 #158
67089 Gillingham
The horror...
pi_71620128
Wederom een verlaat maandlijstje, dit keer wegens een vakantie. In juli heb ik slechts 9 films gezien, waarvan 8 voor de eerste keer en 3 in de bioscoop. Daarom, net zoals vorige maand, een top 5.

Top 5:

1.In the Name of the Father (Jim Sheridan, 1993) 8
2.Disgrace (Steve Jacobs, 2008) 7.5
3.Cloverfield (Matt Reeves, 2008) 7.5
4.La Vie Moderne (Raymond Depardon, 2008) 7+
5.The Best Years of Our Lives (William Wyler, 1946) 7
What's it going to be then, eh?
pi_71620615
Ghosts of Girlfriends Past

Matige film met Matthew McConaughey en Jeniffer Garner in de hoofdrol. Gaat over een fotograaf die zijn hoofd zo ver in zijn eigen reet heeft dat hij een lesje moet worden gelezen door 3 geest verschijningen. Origineel? verre van dat. Voorspelbaar? zeker weten. Leuk? neen.

Alleen een bijrol van Douglas als een verkapte Hugh Hefner was best wel leuk. De rest van de cast speelde op automatische piloot.

Een 5.3/10 (IMDb 5,6)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:42:03 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71623719
De laatste tijd voornamelijk films uit de hele oude doos gezien!

Scarface (1932)

Mooie gangsterfilm met een excellerende Paul Muni als Tony Montana Camonte. Net als zijn remake op een aantal momenten zwaar over the top met het vele schietwerk. Ook het acteerwerk was niet altijd even soepeltjes van iedereen, maar in tegenstelling tot de remake kon ik me wel over deze mankementen heen zetten. De film oogt fris, verloopt snel en heeft ook nog een handvol grappige momenten dankzij de rechterhand van Camonte. Cijfer: 8

Intolerance: Love's Struggle through the Ages

D.W. Griffith, een van de eerste pioniers in de filmwereld, is voornamelijk bekend van The Birth of a Nation: een grotesk epos dat zich afspeelt tijdens de Amerikaanse burgeroorlog en hopeloos uit de bocht vliegt door het tentoongespreide racisme. De film zorgde in die tijd voor veel controverse en een heropleving van de KKK.

Waarschijnlijk schrok Griffith hier zo van dat hij besloot het een jaartje later (1916) 'goed te maken' met een ander groots epos: Intolerance: Love's Struggle through the Ages. Drie uur worden er gevuld met vier verhalen over de strijd tegen intolerantie door de eeuwen heen. De vier verschillende verhalen gaan over de val van Babylon, de kruising van Jezus, het hele Hugenotengebeuren in Frankrijk en een modern sociaal verhaal in Amerika.

Een zeer ambitieus project dus en helemaal geslaagd is de film m.i. niet geworden. De pluspunten maar eerst: de decors zien er fantastisch uit. Zeker het Babylon-gedeelte is verbluffend en een feest om naar te kijken. Wat een werk moet daarin gezeten hebben! De regie mag er ook zijn. Griffith laat grote massa's mensen en dieren hun dingen doen, maar verliest ook niet het oog voor de kleine details. Iets wat je terug ziet in de films van Eisenstein.

Het grote minpunt dan: de lengte zal menigeen afschrikken en eigenlijk is dat wel terecht. De film is daarbij ook nog eens. Het Babylongedeelte en het moderne verhaal beslaan zowat tweederde van de film. Het Franse verhaal en de kruisiging van Jezus had dan ook gerust achterwege gelaten mogen worden. Filmhistorisch wellicht erg belangrijk, qua amusement valt het ietwat tegen. Cijfer: 7

Office Space

Hehe, toffe komedie met een hoge grapdichtheid en gelukkig niet al te herkenbare werksituaties 8). Erg goed geschreven met eveneens veel leuke bijrollen. Denk maar bijvoorbeeld aan die bouwvakkerbuurman van Peter of die irritante puistencollega van Aniston. Cijfer: 7,5

The Phantom of the Opera

Mooie verfilming van een klassiek horrorverhaal. Lon Chaney overtuigt als misantroop. De ontmaskeringsscene staat vandaag de dag nog steeds als een huis. Prachtig hoe verschrikt hij de filmkijker aankijkt. Een ander hoogtepunt is een massaal uitgevoerde balscene vanwege het kleurgebruik aldaar. Dat was eveneens tof om te zien. Cijfer: 7

The Thin Man

Mwah, ik ben niet echt onder de indruk van deze film met een vaag detective-plot. Het karakter van William Powell was nog wel leuk om te zien en met zijn tegenspelers heeft hij wel leuke dialogen. Daar zaten wel leuke vondsten tussen, maar voor de rest kon me dit niet trekken. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71631462
Ik heb net Once Upon A Time In America voor t eerst gezien. Vond t een mooie film, hoewel hij soms best hard en grafisch was (die verkrachtingen en seks met een minderjarige). Maar kan iemand mij uitleggen wat die personage van Joe Pesci daar in het ziekenhuis deed? Hij keek naar James Woods en Robert de Niro alsof ie iets van plan was maar dat zie je dan nooit
pi_71639751
Martyrs

Dit is de meest zieke film die ik ooit heb gezien! Dat het toch nog een goeie film is komt vooral door het sterke acteerwerk van beide actrices. Ik moet zeggen dat ik het eerste deel sterker vind dan het tweede gedeelte. De film had wel een kwartier korter gekund. Om nou tien keer te zien hoe ze in elkaar wordt gemept is wat overdreven. Na een keer is het ook wel duidelijk.

7.5
Because simple is bad!
pi_71640008
Had ik Office Space toch maar gekeken toen 'ie deze week op TV was.
Jimmy Carter:
pi_71640186
The Score net op tv gezien, leuke film, goeie acteurs, weinig actie :/
7/10
pi_71641650
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:33 schreef DanielleM het volgende:
Martyrs

[ afbeelding ]

Dit is de meest zieke film die ik ooit heb gezien! Dat het toch nog een goeie film is komt vooral door het sterke acteerwerk van beide actrices. Ik moet zeggen dat ik het eerste deel sterker vind dan het tweede gedeelte. De film had wel een kwartier korter gekund. Om nou tien keer te zien hoe ze in elkaar wordt gemept is wat overdreven. Na een keer is het ook wel duidelijk.

7.5
Toch voor mij wel de beste horror van 2009, deze heeft echt een indruk achter gelaten en dat doen niet zo heel veel films bij mij, horrors zijn meestal vrij standaard en niet orgineel maar ik vond deze echt geweldig!

8.5/10
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:42:47 #166
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_71643845
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 03:50 schreef GieJay het volgende:

[..]

Toch voor mij wel de beste horror van 2009, deze heeft echt een indruk achter gelaten en dat doen niet zo heel veel films bij mij, horrors zijn meestal vrij standaard en niet orgineel maar ik vond deze echt geweldig!

8.5/10
Idd beste horror van 2009. Damn, wat een zieke film. Hoe ziek moet je ook wel niet zijn om zoiets te verzinnen en te maken. Meestal doet horror me echt niks maar deze toch echt wel!

Die fransen zijn daar wel goed in geloof ik. Frontière(s) vond ik minder goed maar toch ook wel redelijk ziek. Ik heb gehoord van A L'Intereur en Haute Tension maar geen idee of deze ook goed zijn. binnenkort maar eens kijken. Iemand nog tips voor dit soort films?
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_71648203
Star Trek

Toffe film , ondanks dat ik geen fan ben van de Star Trek series en zeker niet dit deel.

IMDb: 8,3
Mijn cijfer: 7,3

Sunshine Cleaning

'Leuke' film over twee zussen die een bedrijfje beginnen in het opruimen van 'crime scenes'

IMDb: 7,2
Mijn cijfer: 7,3

Harry Potter and the Halfblood Prince

Na de ontzettend lovende kritieken in o.a. het topic over deze film ging ik er met erg hoge verwachtingen heen. Helaas heeft deze film het niet helemaal waargemaakt, maar al met al toch een goede HP verfilming.

IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 7
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:01:57 #168
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_71650955
Public Enemies

Gisteren in bioscoop gezien.

Al een tijdje stond deze film op mijn verlanglijstje om gezien te worden en kwam met een tweeslachtig gevoel weer de bioscoop uit. Het is even wennen dat een film die in het verleden speelt met een HD-Camera wordt opgenomen. Dit ben je niet gewend, gelukkig is de setting zo mooi neergezet dat het mij iig niet verder irriteerde. En daarmee is het hoogtepunt van de film ook wel genoemd. Het ziet er allemaal erg mooi en gelikt uit. Aan de screenplay schort nogal wat. Er waren zoveel aanknopingspunten om het verhaal op uit te diepen maar die worden allemaal aan de kant geschoven om het visuele aspect maar te kunnen uitbuiten. Daardoor ontstaan er een verhaal uit losse delen en krijg je nooit een gevoel de personages & relaties goed te kennen.
Het acteer werk is gewoon goed; maar dat mag je ook wel verwachten met deze cast. Jammer dat Depp weer de innemende boef speelt en Bale de ijverige crimefighter. Een opperbest voorbeeld van typecasting.

Imdb: 7,5/10
Me: 7-/10
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_71651643
Observe And Report.

7.

Ik had een zoetsappig verhaal verwacht zoals Mall Cop. In het begin vooral, maar naar mate de film vorderde werd hij steeds beter, met zwarte humor. Seth Rogen is iemand die echt precies in die rol past.
pi_71655118
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 03:50 schreef GieJay het volgende:

[..]

8.5/10
Het is ook een goeie film, maar om die chick nu 10 keer in elkaar gemept te zien worden. Ik las trouwens op internet dat die foto's die ze laten zien van mensen die gemarteld zijn echt zijn!! Over ziek gesproken!
Because simple is bad!
pi_71659728
There will be blood

Een 2 oscars winnende film en in mijn ogen niets meer dan terecht dat deze film 2 oscars gewonnen heeft, wat mij betreft hadden het er ook 4 of 5 mogen zijn.. Een geniale opbouw en de dialogen zijn echt "Je van het", ook de nodige zwarte humor die op mijn lachspieren kon werken.

Heb genoten van de hele rit. Geen film vol actie zoals Batman of Die hard. Een film waar in principe weinig in gebeurt behalve de geweldige scenes die op de een of andere manier absurd zijn, een paar dodelijke ongevallen en moorden, dat dan weer wel maar geen actie zoals actie normaal geboekt staat.

De olie-gigant in ouderwetse jaren die zowat een psychopaat is hoe hij omgaat met de andere karakters in de film, zijn hele kijk op de wereld en zijn niet-vergevingsgezindheid dat bij mij op de lachspieren kon werken, zijn wraaklustigheid. Hoe hij een mug een olifant kon maken maar alsnog gelijk had in zekere zin. De geloofswaanzinnige oplichter erbij als ander karakter in de film die waanzinniger is dan complete waanzin en die het verhaal dan zeker ook meer compleet maakt, hilarisch als de olie-gigant in contact komt met die Jomanda figuur in mannelijke vorm.

Moeilijk om zo'n film in woorden uit te leggen, heb 2 uur met big smile op de bank gelegen en dacht van..." Dit is de beste film van afgelopen 10 jaar". Nu in woorden schrijven is wat anders. 1 zin van..." Die film moet iedereen gezien hebben!!!!" Is misschien genoeg .

In ieder geval een film die goed is blijven hangen. Ben te laat met meedoen aan de film top 100 hier op FOK!. Ben ik volgend jaar op tijd erbij dan zet ik deze film zeker binnen de top 5.

There will be blood krijgt wat mij betreft een dikke 8,5. Geef de film maar een 9,2 als het aan mij ligt.

Verder the big lebowski gezien die een 8 krijgt. Vroeger zou ik die film een 9 geven maar na 10 keer gezien te hebben valt er een klein beetje waardering weg. Kan de film bijna dromen dus jammer dan dat het zo voorspelbaar is geworden. Genieten van de kleine details dat ik dan doe. Proberen de film nog meer te beleven ook.

Gisteren nog 1408 gezien voor de derde keer. Goede film en ook een 7 waard na de derde keer van zien. Film is geen 10 keer kijken waard in mijn ogen zoals the shining wel is. Geen klassieker te noemen.

Verder nog Filofax" gezien. Een film die ik al minstens 12 jaar niet meer gezien had. Grote verwachtingen omdat ik die film toen uniek vond. Na lang zoeken die film eindelijk weten te vinden en gekeken en het viel zwaar tegen. Een zwak verhaal te noemen met weinig inhoud en goede plots. Dat een film waar ik zoveel van verwacht zo zwaar kan tegenvallen is dan wat vreemd. Alsof ik een compleet andere film voor ogen had. Nogal afgezaagde film, een verhaal die op straat te vinden is tussen het grof vuil. Hoe iemand ook compleet zijn hele bezit kan verliezen puur en alleen door het verliezen van zijn organizer. Misschien dat het in 1988 mogelijk was maar kan het nu niet begrjipen maar dat is niet de enige reden dat ik de film niet afgekeken heb tot het eind.

It nog gezien, blijft goed en zal altijd goed blijven. Eens per jaar ervoor gaan zitten en kijken en genieten van King's werk. The stand nog gezien, ook lekker lange rit en niet eenmaal per jaar te kijken maar eens per 3 jaar omdat het minder uniek is als it.

Groundhog day als laatste. Voor de 20ste keer. Op dagen dat ik even helemaal doorheen zit zet ik die film op en die film kan me altijd opbeuren. Bill Murray die ik 20 keer of nog vaker in dezelfde film kan zien. Zeker in geval van Groundhog day.

That's it

[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 06-08-2009 19:51:35 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_71660843
There Will Be Blood is inderdaad een geniale film, Daniel Day-Lewis is echt een geweldige acteur. Paul Thomas Anderson vind ik toch wel een van de beste regisseurs van deze tijd.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:55:02 #173
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71666086
The Matrix
Ben de afgelopen week begonnen met het kijken van dvd`s die ik al heel lang in de kast heb staan maar nog steeds niet heb bekeken. Vanavond was het dus tijd om een begin te maken met het kijken van de 10 disc Ultimate Matrix Collection die ik al sinds de release dag in december 2004 (!!) in de kast heb staan maar waarvan ik nog niets had gezien.
Tot vandaag dus.

De film heb ik natuurlijk al talloze keren gezien maar hij blijft goed en boeiend. Natuurlijk is het style over substance met prachtige effecten maar toch geeft de film je ook wat dingen om over na te denken.
Keanu Reeves is nog steeds niet `s werelds grootste acteertalent maar hij doet hier precies wat van deze rol verwacht mag worden. De show wordt wat mij betreft gestolen door Hugo Weaving, die (vooral naar het einde toe) een paar hele coole one-liners op het scherm tovert.
Hoe vaak je The Matrix ook kijkt, het blijft een geweldige actie film.

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:01:06 #174
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71666288
Shit, had hier vanalles gepost....maar kwijtgeraakt.

In ieder geval: Lilya 4-Ever maakt de 7.9 om IMDB totaal NIET waar. Een 6.5 van mij.
Droevige naargeestige film die middelmatig is.

pi_71668403
Sleepy Hollow

Ichabod Crane wordt na het plaatsje Sleepy Hollow gestuurd om daar een aantal mysterieuze moorden op te lossen. Alle slachtoffers zijn namelijk onthoofd door een ruiter op een paard. De hoofden zijn ook nog eens spoorloos verdwenen! Toffe film! Ohja, en met Johnny Depp

7.8
Because simple is bad!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:34:27 #176
148823 znarch
ondertitel
pi_71678628
Lesbian Vampire Killers

Ik vond Steph Brothers en Pineapple Express geweldig maar deze film kon nog geen glimlach op mijn gelaat krijgen, vond hem enorm bagger.

4/10

Lucky Number Slevin

Erg goede misdaad film heb enorm genoten en ook de plotwending is leuk.

7/10
pi_71679714
Sideways
Toffe film, wel. Mijn vriendin wilde 'm zo graag zien, ik had er nog nooit van gehoord.
Toen probeerde mijn vriendin me over te halen met: "Maar het gaat over 2 mannen die een road trip maken en wijn gaan proeven."
Toen had ik er _nog_ minder zin in om te zien, maar (gelukkig) heeft ze me toch overtuigd.
Ik heb me er prima mee vermaakt, en toegevoegd aan m'n to buy lijst.

IMDB cijfer: 7.8/10
Mijn cijfer: 7.5/10
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:17:45 #178
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71679884
Dances with Wolves

Wauw, wat een geweldige locaties heeft Kevin Costner gekozen om Dances with Wolves te schieten. Extra gaaf is de uitgebreide kijk in het leven van de Sioux. Dat wordt behoorlijk diep uitgediept en blijft continu boeien. De bombastische muziek en sommige plotelementen waren ietwat corny, maar dat achterwege latende blijft er een mooie film over. Cijfer: 7,5

Racket Girls

Wie had gedacht dat vrouwenworstelen zo'n hot onderwerp was begin jaren '50? Ik in ieder geval niet! Met verbazing heb ik deze film doorstaan, die een dommig gangsterplotje heeft omgeven door eindeloze vrouwenworstelscenes. Ze zijn quasi-erotisch bedoeld maar anno 2009 is het een en al lachwekkend suf. Acteerwerk is over de gehele linie slecht en de montage kende ook enkele problemen. Cijfer: 2
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:28:54 #179
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_71697970
G-Force....

Niet doen... niet als je zonder hoofdpijn uit de bios wilt lopen!!!

1/10

Public enemies

Goede film. Ik kon het camera werk zeer waarderen.

7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Knuffelzacht op 08-08-2009 10:17:11 ]
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_71699563
eye for an eye

vette chuck norris film met mako & christopher lee
soms schop je de bal,en soms schopt de bal jou
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:08:24 #181
862 Arcee
Look closer
pi_71700497
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:00 schreef N-E-R-D het volgende:
Dakota skye
Leuke film! Had ik niet verwacht. Voor mij onbekende cast maar vooral Dakota word erg leuk gespeeld. Zou er zo verliefd op kunnen worden ( !).
Ik vond haar maar een onsympathiek en stug meisje. Dat straalde ook op de film af, waardoor ik er niet veel aan vond.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:16:13 #182
9859 crew  Karina
Woman
pi_71703007
Surveillance
Een aantal mensen is getuige geweest van een paar moorden door een seriemoordenaar en wordt door twee FBI agenten ondervraagd op het politiebureau van een klein stadje. Wat ze aan de FBI vertellen en wat er werkelijk is gebeurd wijkt nogal af.

Iedereen heeft wel wat te verbergen, de politieagent, wiens partner is vermoord, blijkt nogal corrupt te zijn, een jonge vrouw, een van de getuigen, heeft flink wat drugs gebruikt onderweg en verbergt dat natuurlijk ook.

Op het eind blijkt wat er werkelijk is gebeurd en wie de seriemoordenaars zijn.

Goede film, alhoewel ik in het begin wel mijn twijfels had.

Freakdog
Door toedoen van een aantal studenten medicijnen raakt een, nogal "trage", jongen in coma. Een van de studenten voelt zich schuldig en probeert hem door middel van een experimentele behandeling te helpen.

Door de behandeling kan de jongen met zijn gedachten andere mensen "overnemen". Hij vermoordt een voor een de studenten die verantwoordelijk waren voor zijn coma.

Redelijke horrorfilm.

Children of Men
De wereld in de nabije toekomst.

Alle vrouwen zijn onvruchtbaar geworden en de mensheid staat daardoor op het punt uit te sterven. Een jong meisje is toch zwanger geraakt en een ondergrondse beweging vraagt een voormalig activist (Theo) haar naar een boot te brengen, waar zijn rustig haar kind kan krijgen.

De groep heeft echter stiekem andere plannen met haar: ze willen haar gebruiken om de revolutie op gang te brengen. Theo komt achter de plannen en helpt haar te ontvluchten.

Goede film, met ontroerende momenten.

The Land that Time Forgot
Een groepje mensen strandt op een eiland dat in het verleden is blijven hangen, er zjn dinosaurussen en andere monsters. Ook zijn er wat andere mensen die er eerder zijn gestrandt: deze mensen zijn niet ouder geworden, iemand uit 1945, een stel Duitsers, een man uit 1955.

Ze gaan proberen te ontsnappen met een onderzeeboot, die van de Duitsers.

Wat een slechte film! De special effects waren echt om te huilen en het Duits dat er wordt gesproken

The Killing Room
Vier personen doen mee aan (wat ze denken) een soort psychologische test. Ze zitten in een kamer en moeten een aantal vragen beantwoorden. Helaas is het zo dat degene die de vraag niet goed beantwoordt, wordt geëlimineerd (letterlijk).

Een jonge onderzoekster, die in feite ook wordt getest, bekijkt alles samen met de dokter die het onderzoek leidt.

Spannende film, het lijkt een beetje op SAW, alleen wat minder geweldadig.

Brüno
Brüno wil beroemd worden en gaat daarvoor van alles en nog wat proberen. Als het allemaal niet zo goed lukt, is er nog 1 ding dat hij nog niet heeft gedaan en dat is proberen hetero te worden.

Ik had gehoopt even lekker te kunnen lachen, maar ik vond er geen zak aan. Er waren misschien maar 1 of 2 scenes die ik echt grappig vond, de rest was nogal tenenkrommend en op sommige momenten kreeg ik zelfs last van plaatsvervangende schaamte, zo erg was het.

Nee, Borat vond ik toch een stuk leuker.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:40:49 #183
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71703183
quote:
The Land that Time Forgot
Een groepje mensen strandt op een eiland dat in het verleden is blijven hangen, er zjn dinosaurussen en andere monsters. Ook zijn er wat andere mensen die er eerder zijn gestrandt: deze mensen zijn niet ouder geworden, iemand uit 1945, een stel Duitsers, een man uit 1955.

Ze gaan proberen te ontsnappen met een onderzeeboot, die van de Duitsers.

Wat een slechte film! De special effects waren echt om te huilen en het Duits dat er wordt gesproken
Ha, die moet ik kijken! De productiemaatschappij is namelijk The Asylum, die eveneens verantwoordelijk was voor het meesterwerk Mega Shark vs. Giant Octopus .
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:11:21 #184
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_71705284
The Spirit
quote:
Down these mean streets a man must come. A hero born, murdered, and born again. When a Rookie cop named Denny Colt returns from the beyond as The Spirit, a hero whose mission is to fight against the bad forces from the shadows of Central City. The Octopus who kills anyone unfortunate enough to see his face who has other plans. He's going to wipe out the entire city. The Spirit tracks this cold hearted killer from the city's rundown warehouses, to the damp catacombs, to the windswept waterfront all the while facing a bevy of beautiful women who either want to seduce, love or kill the masked crusader.
Deze film keek ik eigenlijk voor de visuals. Heel erg in dezelfde stijl als Sin City, en ik vind het heel tof, maar ik kan me goed voorstellen dat dit niet voor iedereen in weggelegd. De het uiterlijk maakte wel veel goed in de film, want om het verhaal hoef je het niet zo te doen. Het is nooit echt heel spannend of interessant en het miste voor mij een bevredigende climax. Opeens was de film al klaar, en niet in een positieve manier dat je denkt "kut, de film is al klaar!" maar meer "Hm... was dit het?" Hoogtepunt was wel de rol (rollen) van Louis Lombardi, die toch elke keer wel voor een lach zorgde.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:56:55 #185
52357 Lambiekje
pi_71706063
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 09:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Ha, die moet ik kijken! De productiemaatschappij is namelijk The Asylum, die eveneens verantwoordelijk was voor het meesterwerk Mega Shark vs. Giant Octopus .
idd dat is hoogstaand...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71706424
quote:

[..]

Haaien die vliegtuigen neerhalen: Onbetaalbaar.
pi_71708928
Defiance en Gran Torino, beide leuke films!
Feel the fuzz!
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:34:01 #188
9859 crew  Karina
Woman
pi_71710170
quote:

[..]

Die ga ik kijken, haaien tegen inktvissen, dat moet gewoon spannend worden
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:39:12 #189
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_71715526
Australia (2008)

Zo, dat was een lange zit . Op zich niks mis met sentimentele clichéfilms, maar deze deed het hem niet voor mij. Soms wat aardige stukken en mooie beelden maar
SPOILER
en dan dacht ik toch weer, nee

5

Ohjee, ook nog Elton John in de aftiteling
De Narcis van Gabon
pi_71717317
Ik durf het bijna niet te schrijven maar ik heb vandaag i love Dries gekeken. Ik was zo nieuwsgierig naar de film en hij leek me wel lachen. Maar wat een walgelijke film zeg. Op een gegeven moment maar stukjes door gezapt. Wou natuurlijk wel de scene zien waar Dries de daad gaat uitvoeren. Bah had ik dat maar niet gedaan.
pi_71720947
Clive Barker's book of blood geweldige film
soms schop je de bal,en soms schopt de bal jou
pi_71723212
Net Haute Tension gezien, goeie horror met een
SPOILER
Maar ik vond Martyrs beter, ik geef deze een 7.5

[ Bericht 26% gewijzigd door GieJay op 09-08-2009 04:19:17 ]
pi_71724347
En er gelijk achteraan maar À l'Intérieur gekeken. Nou dit is dus echt een film die je NIET om 4 uur 's nachts moet kijken, godver wat een enge film, 1 van de engste die ik gezien heb in de afgelopen jaren. Wel een hele goeie film. Je kunt hem niet echt vergelijken met Haute Tension omdat het allebei niet standaard horrors zijn maar ik vond deze toch nog ietsje beter en daarom een 8.

http://www.moviemeter.nl/film/42922
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:22:48 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71725466
TVP. Net even door het topic gescrolld en weer wat goeie tips tegengekomen. Thanks! .
Niet meer actief op Fok!
pi_71726022

The Signal

Mensen worden van de een op de andere dag gek van een tv-signaal. Steengoede low budget b-horror. Lekker kort, snel, origineel en goede humor.

[ Bericht 13% gewijzigd door RoK op 09-08-2009 11:21:47 ]
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:33:32 #196
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71726519
I Love You, Man
Wat een dweep, die hoofdpersoon met zijn "Slapping the Bass". Verder wel vermakelijk, maar wat een kneus, knuppel, watje, pisvlek. Bah, als ik me al irriteer aan zo'n gast dan kan de film gewoon geen hoog cijfer krijgen.
pi_71726713
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:33 schreef SnuggLe het volgende:
I Love You, Man
Wat een dweep, die hoofdpersoon met zijn "Slapping the Bass". Verder wel vermakelijk, maar wat een kneus, knuppel, watje, pisvlek. Bah, als ik me al irriteer aan zo'n gast dan kan de film gewoon geen hoog cijfer krijgen.
Die acteur speelt ook mee in Friends als Mike. Ik vond de film wel leuk. Echt een feel good movie.

Ik heb Marley and me gezien. Ontroerende film. Vooral als je gek op honden bent.
pi_71728194
Tijdje terug: Zack and Miri make a porno, vond hem echt leuk Ik dacht eerst dat het een superflauwe film zou zijn door de titel, maar ik was aangenaam verrast!
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
pi_71729296
Gisteren Monster gekeken, die werd uitgezonden op tv.
Zeer indrukwekkend!
Absoluut een tip.
Het is geen film waar je heel blij van wordt maar het acteerwerk is geweldig, en ik vond het een film waar je, als de film is afgelopen, nog over na blijft denken.

zondag 9 augustus 2009 @ 14:49:44 #200
52357 Lambiekje
pi_71732169
Interstate 60 (2002)
Gozer moet een pakketje wegbrengen naar een nietbestaande plaats Danver. Er wordt veel besproken met perceptie van dingen, met een leuke invalshoek.

Het is een onbekende film. Terwijl Michael J. Fox en Christoffer Lloyd er aan mee doen.
Het is geschreven door dezelfde man die BTTF reeks heeft bedacht.

cijfer 8.5 / imdb 7.7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')