abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71507752
Slither

Eigenlijk wel wat ik verwacht had. Een simpele zombie slasher die je dronken kunt volgen. Alleen het comedy aspect ontging me.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:03:08 #102
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_71509261
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe

Wat een teleurstellend slappe en slecht verzorgde productie zeg!
Ik had redelijk hoge verwachtingen, maar deze film kon er op geen enkel front aan voldoen.

Het verhaal rammelt aan alle kanten, weet niet te boeien en hangt aan elkaar van allerlei clichés. Het ene mierzoete moment is nog niet voorbij wanneer het volgende zich aandoet.
Ik heb het boek nooit gelezen, maar tijdens de film bekroop mij sterk het gevoel dat er een aantal dingen te snel afgehandeld werden, waardoor je als kijker de nodige achtergrond informatie mist voor de rest van de film.

De karakter zijn zo ongeloofwaardig dat de kijker zich onmogelijk in kan leven. Zo worden de vier kind hoofdkarakters plotsklaps onverslaanbare militaire krijgers.
De casting is slecht gedaan, geen van de acteurs kan de film dragen. De acteur die King Peter speelt (Peter Pevensie) is nog wel het slechtste. Hij ziet eruit als een douchbag en kan bovendien maar 1 soort kop trekken bij emotionele en mierzoete scènes. De rest was niet veel beter.

Volgens BoxOffice Mojo had deze film een productie budget van $180miljoen. Waar ze het aan besteed hebben weet ik niet, maar aan de productie zie je het niet.
Props en kostuums zien er nep uit, overduidelijk gebruik van blue screens (slechte belichting!) en de scènes in het bos zijn overduidelijk studio werk.
Op IMDB dacht iemand dat hij zat te kijken naar een direct-to-tv movie, dat gevoel had ik ook een beetje.

Ik had verwacht dat Narnia, net als Harry Potter, ook een oudere doelgroep aan zou kunnen spreken.
Maar het lijkt meer een kinderproductie van 180 miljoen !

Nou snap ik ook meteen waarom Narnia 2 geen groot succes was.

4/10
IMDB: 7/10
pi_71509426
Role models

De film lag er al een tijdje maar ik dacht echt dat het wel een hele slechte komedie zou zijn dus ik heb het lang uitgesteld. Twee collega's/Vrienden hebben samen een kut baantje als frisdrank promotors. Danny Donahue (Paul Rudd) wordt op een dag gedumpt door zijn vriendin omdat hij veel te pessimistisch in het leven staat, die dag draaid hij door en sleept zijn collega Wheeler (Seann William Scott) er in mee. Samen worden ze veroordeeld tot 150 uur dienstverlening. Ze moeten een ouder figuur zijn voor in de steek gelaten kinderen.

Het verhaal doet er eigenlijk ook niet heel veel toe en met Seann William Scott weet je ongeveer wat je kunt verwachten. Het zal geen oscar winnen maar ik heb me echt kostelijk vermaakt met deze film. Voor het eerst sinds lange tijd heb ik zelfs weer hard op gelachen om een film . Met name Bobb'e J. Thompson die het kind van Wheeler speelt is geweldig. Uiteraard zit er ook nog een flinterdun liefdesverhaal in.

Gewoon een leuke platte komedie. Hou je niet van die amrican pie/Stiffler grappen dan vooral niet kijken. Hou je daar wel van dan zou je je nog wel eens kunnen vermaken met deze.

Ik: 7,5
IMDB: 7.2
pi_71511353
Slumdog Millionaire
Heb hem na 45 minuten afgezet, moet er niet aan denken dat ik dit gedrocht in zijn geheel had moeten zien.

Heeft me op geen enkel vlak kunnen boeien en verveelde me kapot.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_71511578
10 items or less
Naar aanleiding van dit topic maar eens gedownload. Hele luchtige film over een acteur die research gaat doen in een lokale supermarkt. beetje ongeloofwaardig maar kijkt lekker weg en hij's lekker vrolijk.
pi_71511679
Låt den rätte komma in

Ik vond hem leuk Ookal is het een vrij trage film waarin niet bijster veel gebeurt vond ik hem tof Had serieus medelijden met Oscar en het was niet zon cheesy verhaaltje als ik gedacht had.

Sommige dingen uit de film blijven vaag maarja, ik zoek het een en ander wel op

7/10
pi_71512221
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:51 schreef znarch het volgende:
Slumdog Millionaire
Heb hem na 45 minuten afgezet, moet er niet aan denken dat ik dit gedrocht in zijn geheel had moeten zien.

Heeft me op geen enkel vlak kunnen boeien en verveelde me kapot.
Love it or hate it.

I loved it.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_71512850
Ik vond mezelf al vreemd iedereen vind die film ZO tof. naja, zal aan mij liggen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:51:53 #109
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71515226
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:01 schreef jimjim1983 het volgende:
10 items or less
Naar aanleiding van dit topic maar eens gedownload. Hele luchtige film over een acteur die research gaat doen in een lokale supermarkt. beetje ongeloofwaardig maar kijkt lekker weg en hij's lekker vrolijk.
Een van mijn toppers!
Luchtige vrolijke films roeleren de pan uit!
pi_71517296
Laatst BASEketball gezien van de lui van South Park, was echt lache film, snap niet dat ik deze nog niet kende, maargoed.

Voor de mensen die vanavond tijd hebben moeten echt Once upon a time in the west Checken. 1 van de betere films!
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:56:04 #111
263440 birrrd
letterpret
pi_71528825
Net op TV Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain voor het eerst gezien na al die lovende reacties op deze film. Het valt best tegen eigenlijk. Veel te lieflijk en het fantasiegehalte is net niet fantastisch genoeg of staat te dichtbij de realiteit. Ik heb 'm ook niet kunnen afkijken, het werd me iets te langdradig allemaal. Sommige scènes waren wel grappig, maar al met al als film heeft het suikerzoete karakter van de film me niet tot het eind kunnen boeien.
one day I fly awaaaaaaay
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:03:15 #112
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_71528934
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 00:56 schreef birrrd het volgende:
Net op TV Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain voor het eerst gezien na al die lovende reacties op deze film. Het valt best tegen eigenlijk. Veel te lieflijk en het fantasiegehalte is net niet fantastisch genoeg of staat te dichtbij de realiteit. Ik heb 'm ook niet kunnen afkijken, het werd me iets te langdradig allemaal. Sommige scènes waren wel grappig, maar al met al als film heeft het suikerzoete karakter van de film me niet tot het eind kunnen boeien.
Iets met liefde en dromen........ en dat geweldig in beeld gebracht. Mierzoet/suikerzoet, zo zou het in het echt ook moeten zijn. Dat zou wat mij betreft heel lang mogen duren

.....ben ook een dromer denk ik.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_71528955
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:51 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Een van mijn toppers!
Luchtige vrolijke films roeleren de pan uit!
kan je me misschien wat soortgelijke films noemen?
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:07:51 #114
263440 birrrd
letterpret
pi_71528998
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:03 schreef Ooster het volgende:

[..]

Iets met liefde en dromen........ en dat geweldig in beeld gebracht. Mierzoet/suikerzoet, zo zou het in het echt ook moeten zijn. Dat zou wat mij betreft heel lang mogen duren

.....ben ook een dromer denk ik.
Ik vond het maar een lange zit. Gelukkig is die film geen realiteit.
one day I fly awaaaaaaay
  Redactie Games zondag 2 augustus 2009 @ 02:13:47 #115
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71529766
Public Enemies (2009)

Regisseur: Michael Mann
Acteurs: Johnny Depp, Christian Bale, Marion Cotillard
IMDb-score: 7.6/10 (met 24,565 stemmen)
Tijdsduur: 140 minuten

De film geeft een kijkje op het leven van de beruchte crimineel John Dillinger die in de jaren (1930-1935), staatsvijand numero uno was van de FBI. Melvin Purvis (Christian Bale) is de ambitieuze FBI agent die de taak krijgt om John Dillinger en zijn bende op te rollen. Gaat het hem lukken?

De laatste film (Miami Vice) die ik van Michael Mann gezien had viel behoorlijk tegen. Dus ik hoopte dat deze film ook de hype waar maakte. Public Enemies, maakt het deels waar. Het toffe camerawerk (met af en toe wat Parkinson-handje ) en actie was weer volop aanwezig wat je van een Michael Mann film gewend bent. Muziek is ook goed uitgekozen lekker zo'n jaren '20/'30 jazzy deuntje afgewisselend met een Hill-Billie-deuntje wat je vrij vaak op de achtergrond hoort. De film kwam wat langzaam op gang, maar de intro vond ik erg goed, fijne inkomer. Maar naast de mooie actie-shots had ik toch wel het idee dat de film op een gegeven ook weer inkakte

Ik merkte ook dat ik aardig wat overeenkomsten zag met zijn top actiefilm Heat. Vooral de camera shots en de manier hoe ze uit te auto's schoten, kwam me allemaal maar al te bekend voor. Bekijk de Bank Job actie in Heat en een Bank Job actie in Public Enemies, de look en feel zal niet veel van elkaar verschillen. Dat is tevens ook een beetje het nadeel van deze film. Af en toe leek het gewoon alsof herkauwde filmstukjes aan het bekijken was van Heat, alsof je naar een geforceerde romantische breuk liep te kijken tussen John Dillinger (Johnny Depp) en Billie Frechette (Marion Cotillard), dat was tevens een minpunt wat ik ook van Heat vond (degene die Heat gezien hebben, zullen waarschijnlijk ook weer wat overeenkomst zien). Toch jammer had toch wat meer originaliteit verwacht.

Samenvattend, qua actie is de film erg goed opgenomen. Qua verhaal, is het wat minder, beetje sloppy. Als ik vergelijkbare films mag noemen vind ik "The Untouchables" qua verhaal toch een stuk beter in elkaar zitten. Een aantal dingen in de film zijn wat ongeloofwaardig als je het over de hele strekking van de film bekijkt, als in je moet het met een aardige korrel zou nemen. Maar desalniettemin erg vermakelijk film om in de Bios te bekijken. Overigens is dit niet een standaard " Johnny Depp"- Film, jammer voor de soppende meisjes..

Mijn score: 7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 02-08-2009 02:26:54 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_71529889
Rashômon
Een shakespear-achtig verhaal, maar dan in een samoerai-jasje. Er is een moord gepleegd, en er zijn drie getuigen. Maar wie spreekt de waarheid? Ieder van de getuigen vertelt zijn eigen leugens om zijn eer te redden of niet betrokken te raken. Toshirô Mifune (Tajômaru) en Takisha Shimura (Woodcutter) waren oude bekenden voor mij en vond ik sterke rollen neerzetten. Ook de commoner vond ik zeer goed spelen. Wat ik wel fucking eng vond waren die getekende wenkbrauwen van de vrouw, echt wtf man

8/10

Magnolia
Film met verschillende verhaallijnen, die allemaal even interessant waren om te volgen. Ik vond het wel jammer dat maar enkele van deze verhaallijnen later met elkaar kruisten, had verwacht dat ze allemaal op eoa manier met elkaar zouden kruizen. Daarnaast was de scene waarin iedereen begon te zingen een beetje kazig. Ik snap ook geen ene tiefes van de paddenregen, echt waarom? Misschien kan iemand dit uitleggen. Ik vond het niet echt veel aan het verhaal toevoegen.
8/10
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:43:03 #117
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71531933
Apocalypto

In het begin langdradig en saai, later werd het met de talloze achtervolgingsscenes een spannend avontuur totdat plots het einde er is. Al met al toch wel aardig. Cijfer: 7

Gisteren ook nog een aantal oude Disneyklassiekers gezien. Sommige scenes waren een feest van herkenning!

Cinderella

Niet zo'n heel bijzonder sprookje met bovendien een erg afgeraffeld onbevredigend einde om eerlijk te zijn. Het hele gebeuren van Assepoester, de prins en die stiefmoeder + die twee bitches is een en al cliché. De muizen en de valse kat Lucifer daarentegen konden mijn aandacht nog wel trekken. Het spel tussen hen werd zelfs Looney Tunes-achtig, erg leuk . Cijfer: 6

Alice in Wonderland

Oh my goodness, what a peculiar movie!

Alleraardigste aanschakeling van leuke scenes, waarvan de energie eraf spat. Echt een zinnig verhaal kon ik er niet in ontdekken, wel heb ik zowaar hardop kunnen lachen om sommige situaties (the unbirthday party!) en dat gebeurt me niet al te vaak bij oude Disney-klassiekers. Cijfer: 7

Peter Pan

Toch een mindere Disneyfilm hoor. De animatie ziet er zoals gewoonlijk goed uit, maar verder heeft Peter Pan weinig te bieden. De muziek is bij deze film wel erg aanwezig had ik het idee. Elke actie moet gepaard gaan met getrompetter, gefluit die de stemming moet duiden. Met de karakters wist ik overigens geen raad, geen enkele vond ik echt likable. Wel grappig is dat de knuffelbeer van de kleine Michael opvallend veel lijkt op Pedobear, maar dat geheel terzijde. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:22:43 #118
148823 znarch
ondertitel
pi_71532549
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 02:29 schreef Siniti het volgende: Ik snap ook geen ene tiefes van de paddenregen, echt waarom? Misschien kan iemand dit uitleggen. Ik vond het niet echt veel aan het verhaal toevoegen.
Tussen spoilers dan maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door znarch op 02-08-2009 14:22:30 ]
pi_71534929
Geen grote hoogtepunten afgelopen maand helaas

Juli
Films
151. Strangers on a Train (Alfred Hitchcock, 1951) :: 7.5
152. This Gun for Hire (Frank Tuttle, 1942) :: 7.5
153. The Arrival (David Twohy, 1996) :: 7.0
154. Barfly (Barbet Schroeder, 1987) :: 7.0
155. Breakfast at Tiffany's (Blake Edwards, 1961) :: 7.0
156. Fo zhang luo han quan (Woo-ping Yuen, 1980) :: 7.0
157. The Friends of Eddie Coyle (Peter Yates, 1973) :: 7.0
158. Injeong sajeong bol geot eobtda (Myung-se Lee, 1999) :: 7.0
159. The Skull (Freddie Francis, 1965) :: 7.0
160. What Doesn't Kill You (Brian Goodman, 2008) :: 7.0
161. The Woman in the Window (Fritz Lang, 1944) :: 7.0
162. Youth Without Youth (Francis Ford Coppola, 2007) :: 7.0
163. Fast Company (David Cronenberg, 1979) :: 6.5
164. Gli Occhi freddi della paura (Enzo G. Castellari, 1971) :: 6.5
165. The Omega Man (Boris Sagal, 1971) :: 6.5
166. Ong bak 2 (Tony Jaa, 2008) :: 6.5
167. Two-Minute Warning (Larry Peerce, 1976) :: 6.5
168. White of the Eye (Donald Cammell, 1987) :: 6.5
169. Knowing (Alex Proyas, 2009) :: 6.0
170. The Burrowers (J.T. Petty, 2008) :: 5.5
171. Dolan's Cadillac (Jeff Beesley, 2009) :: 5.5
172. Robinson Crusoe on Mars (Byron Haskin, 1964) :: 5.0

Series
173. Burn Notice - Season 1 (Matt Nix, 2007) :: 7.5

Statistieken
Totaal 22 films (maandgemiddelde: 24.6) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 22.

Totale speelduur: 2241 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Strangers on a Train, This Gun for Hire, Burn Notice (7.5, 12de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Robinson Crusoe on Mars (5.0).

Media-verdeling
6.
13.
4
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:14:06 #120
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71536690
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

kan je me misschien wat soortgelijke films noemen?
Even kijken of ik ze nog allemaal weet (vul even aan verder mensen!). En dan bedoel ik mijn films waar eigenlijk weinig in gebeurt maar gewoon 'vrolijk' zijn;
- Garden State
- Snow Cake (dikke vette aanrader_
- 10 items or Less
- Little Miss Sunshine
- Nick & Norahs Infinite Playlist
- Cashback
- Ten Inch Hero
(-Adams Aebler)
(- Bella)
(- Millions)
pi_71540686
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:14 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Even kijken of ik ze nog allemaal weet (vul even aan verder mensen!). En dan bedoel ik mijn films waar eigenlijk weinig in gebeurt maar gewoon 'vrolijk' zijn;
- Garden State
- Snow Cake (dikke vette aanrader_
- 10 items or Less
- Little Miss Sunshine
- Nick & Norahs Infinite Playlist
- Cashback
- Ten Inch Hero
(-Adams Aebler)
(- Bella)
(- Millions)
thanks, heb snow cake en ten inch hero nog niet gezien. ga ik ff checken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 augustus 2009 @ 17:13:16 #122
862 Arcee
Look closer
pi_71541991
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71542357
ook thanks. al vind ik broken flowers en lost in translation niet heel luchtig. sideways is geniaal.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:26:15 #124
235513 Pencile
Dame in de dop
pi_71544260
*pencile gaat over 2 uurtjes Mushrooms kijken en meld het alvast

Edit: ik vond hem jammer genoeg tegenvallen.

[ Bericht 54% gewijzigd door Pencile op 03-08-2009 12:48:24 ]
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:30:51 #125
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71544388
quote:
Thanks Arcee.
Sideways, Juno en Lost in Translation heb ik gezien.
The Station Agent heb ik na 10 minuten afgezet, maar maybe moet ik die nog maar eens proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')