SurveillanceEen aantal mensen is getuige geweest van een paar moorden door een seriemoordenaar en wordt door twee FBI agenten ondervraagd op het politiebureau van een klein stadje. Wat ze aan de FBI vertellen en wat er werkelijk is gebeurd wijkt nogal af.
Iedereen heeft wel wat te verbergen, de politieagent, wiens partner is vermoord, blijkt nogal corrupt te zijn, een jonge vrouw, een van de getuigen, heeft flink wat drugs gebruikt onderweg en verbergt dat natuurlijk ook.
Op het eind blijkt wat er werkelijk is gebeurd en wie de seriemoordenaars zijn.
Goede film, alhoewel ik in het begin wel mijn twijfels had.
FreakdogDoor toedoen van een aantal studenten medicijnen raakt een, nogal "trage", jongen in coma. Een van de studenten voelt zich schuldig en probeert hem door middel van een experimentele behandeling te helpen.
Door de behandeling kan de jongen met zijn gedachten andere mensen "overnemen". Hij vermoordt een voor een de studenten die verantwoordelijk waren voor zijn coma.
Redelijke horrorfilm.
Children of MenDe wereld in de nabije toekomst.
Alle vrouwen zijn onvruchtbaar geworden en de mensheid staat daardoor op het punt uit te sterven. Een jong meisje is toch zwanger geraakt en een ondergrondse beweging vraagt een voormalig activist (Theo) haar naar een boot te brengen, waar zijn rustig haar kind kan krijgen.
De groep heeft echter stiekem andere plannen met haar: ze willen haar gebruiken om de revolutie op gang te brengen. Theo komt achter de plannen en helpt haar te ontvluchten.
Goede film, met ontroerende momenten.
The Land that Time ForgotEen groepje mensen strandt op een eiland dat in het verleden is blijven hangen, er zjn dinosaurussen en andere monsters. Ook zijn er wat andere mensen die er eerder zijn gestrandt: deze mensen zijn niet ouder geworden, iemand uit 1945, een stel Duitsers, een man uit 1955.
Ze gaan proberen te ontsnappen met een onderzeeboot, die van de Duitsers.
Wat een slechte film! De special effects waren echt om te huilen en het Duits dat er wordt gesproken
The Killing RoomVier personen doen mee aan (wat ze denken) een soort psychologische test. Ze zitten in een kamer en moeten een aantal vragen beantwoorden. Helaas is het zo dat degene die de vraag niet goed beantwoordt, wordt geëlimineerd (letterlijk).
Een jonge onderzoekster, die in feite ook wordt getest, bekijkt alles samen met de dokter die het onderzoek leidt.
Spannende film, het lijkt een beetje op SAW, alleen wat minder geweldadig.
BrünoBrüno wil beroemd worden en gaat daarvoor van alles en nog wat proberen. Als het allemaal niet zo goed lukt, is er nog 1 ding dat hij nog niet heeft gedaan en dat is proberen hetero te worden.
Ik had gehoopt even lekker te kunnen lachen, maar ik vond er geen zak aan. Er waren misschien maar 1 of 2 scenes die ik echt grappig vond, de rest was nogal tenenkrommend en op sommige momenten kreeg ik zelfs last van plaatsvervangende schaamte, zo erg was het.
Nee, Borat vond ik toch een stuk leuker.