abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71540686
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:14 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Even kijken of ik ze nog allemaal weet (vul even aan verder mensen!). En dan bedoel ik mijn films waar eigenlijk weinig in gebeurt maar gewoon 'vrolijk' zijn;
- Garden State
- Snow Cake (dikke vette aanrader_
- 10 items or Less
- Little Miss Sunshine
- Nick & Norahs Infinite Playlist
- Cashback
- Ten Inch Hero
(-Adams Aebler)
(- Bella)
(- Millions)
thanks, heb snow cake en ten inch hero nog niet gezien. ga ik ff checken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 augustus 2009 @ 17:13:16 #122
862 Arcee
Look closer
pi_71541991
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71542357
ook thanks. al vind ik broken flowers en lost in translation niet heel luchtig. sideways is geniaal.
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:26:15 #124
235513 Pencile
Dame in de dop
pi_71544260
*pencile gaat over 2 uurtjes Mushrooms kijken en meld het alvast

Edit: ik vond hem jammer genoeg tegenvallen.

[ Bericht 54% gewijzigd door Pencile op 03-08-2009 12:48:24 ]
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:30:51 #125
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71544388
quote:
Thanks Arcee.
Sideways, Juno en Lost in Translation heb ik gezien.
The Station Agent heb ik na 10 minuten afgezet, maar maybe moet ik die nog maar eens proberen.
pi_71548010
Lost in Translation, blijft mooi he.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:16:41 #128
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71550155
Gisteren en vandaag:

The Red Shoes
Voor het film festival van Cannes dit jaar werd deze klassieker van Powell & Pressburger mede door Martin Scorsese`s Film Foundation opnieuw gerestaureerd. Nu is deze gerestaureerde versie dan in de UK uitgegeven op dvd en blu-ray.

Eerst de film zelf: ik had `m nog nooit gezien (ook al heb ik de eerdere Carlton dvd ook in de kast staan) maar ik heb genoten. Anton Walbrook steelt de show als de baas van het ballet en Moira Shearer overtuigd in haar speelfilmdebuut als de ambitieuze ballerina. De Oscar winnende art-direction, net als de muziek, prachtig.
Hét absolute hoogtepunt van de film is natuurlijk de 18 minuten durende ballet opvoering van The Red Shoes. Eén van de mooiste dingen die ooit op film is vastgelegd. De effecten zijn geniaal. Alleen al voor dit gedeelte van de film is deze film een aanschaf waard.

Dan de blu-ray uitgave: wow! zelden heb ik bij zo`n oude film zo`n strak beeld gezien. De kleuren spatten van je scherm. Bij uitstek een film om op blu-ray van te genieten.
Een must-buy, zowel voor de film als voor de uitgave

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Yojimbo
Het eerste deel van Akira Kurosawa`s tweeluik over de samurai Sanjuro (een heerlijke rol van Toshirô Mifune) die in een dorpje twee rivaliserende bendes tegen elkaar uitspeelt voor z`n eigen gewin.
Mifune is perfect gecast voor de hoofdrol en wordt door Kurosawa al direct vanaf het begin neer gezet als een groot icoon door `m in close-up en van onderaf te filmen, waardoor hij erg groot lijkt en hij direct een groot, mytisch figuur lijkt.
Toch kon de film me niet helemaal bekoren. De mix tussen zwarte comedy en (het beetje) drama vond ik niet helemaal goed uitpakken en sommige personages irriteerden op den duur. Ook duurde de film eigenlijk een minuut of 10 te lang, het tempo lag iets te laag.
Er zitten veel goede en vermakelijke stukken in (de eerste scene waarin Mifune in het dorp aankomt is super) maar overall had ik er iets meer van verwacht.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Sanjuro
Het tweede deel vond ik dan weer stuk beter en vermakelijker dan z`n voorganger. Het zwarte humor gedeelte uit het eerste deel wordt hier weg gelaten en Kurosawa kiest voor meer gewone humor, wat goed werkt. Daarnaast ligt het tempo ook wat hoger en is het script wat strakker. Ook is Mifune al wat meer vertrouwd geraakt met z`n personage waardoor hij nog meer overtuigd en een heerlijke rol neer zet.
Al met al vond ik Sanjuro een stuk geslaagder dan Yojimbo.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:38:26 #129
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_71550753
Ik heb net Lesbian Vampire Killers gezien. Wilde eigenlijk naar Public Enemies, maar die was vol. Had geen idee wat ik moest verwachten, maar...

WAT EEN TOPFILM! Haha.. Ik heb me echt he-le-maal doodgelachen. De dikke sidekick van de held draagt de hele film. Heerlijk, flauwe Britse humor. Het verhaal, over lesbische vampieren inderdaad, gaat nergens over, maar dan toch. De hele zaal lach dubbel.

Ik raad hem echt aan!

pi_71551843
I Love You, Man (2009)

6,5. Dun verhaaltje, maar goed weg te kijken voor een luie zondag. Kon de acteurs ook wel waarderen. Valt me trouwens wel op dat in veel films komedies (onder andere deze dus, Superbad, Pineapple Express, Trophic Thunder) die ik de laatste tijd heb gekeken, vaak dezelfde acteurs terugkomen . Lijkt wel een soort 2e frat pack .
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:22:58 #131
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71552159
Doppelganger (1993)
Holly (Drew Barrymore) wordt achter nagezeten door haar dubbelganger. Ze vertrek van NY naar LA. Daar trek ze in bij een gozer. Hij probeert haar dubbelganger te spotten...

WTF!! Dit is toch wel de meeste belachelijke bespottelijkste climax van een film. Het is gewoon om te gieren van het lachten, NOT. Welke onverlaat verzint nu zo iets.

Terecht dat Drew dit niet op haar CV durft te zetten....

cijfer 3 / imdb 3.6

Amsterdam (2009)
Meerdere verhaal lijnen die elkaar kriuizen omdat een een marokkaan en 2 nietsnutten Amsterdam onveilig maken door dingen te stelen. Een Fransbelgische homostel, duits kamperfamilie, rijk amerikaanse stel en een amsterdamstutje.

Ach het is niet onaardig. Maar ik vind het wel raar dat het geen bioscooprelease is geworden. Dit is bv met gemak zoveel beter dan Spion van Oranje.

cijfer 6 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71552307
Rachel Getting Married (Jonathan Demme, 2008)
Degelijk familiedrama met een sterke hoofdrol van Anne Hathaway. Het verhaal weet te onderhouden, maar is enigszins langdradig en niet bijster origineel. De gekozen manier van filmen vind ik altijd wel goed bij dit soort films passen, al hebben we dat ook vaker gezien. 7.6

Away from Her (Sarah Polley, 2006)
Prima regiedebuut van Sarah Polley. De film moet het met name hebben van het ijzersterke acteerwerk, het script is eveneens knap van de debuterende Polley, maar bevat helaas wel enkele clichés. Over zijn geheel genomen echter een sterk drama. 8.0

Love and Death (Woody Allen, 1975)
Vermakelijke en typische Woody Allen film. Er valt genoeg te lachen, maar bij vlagen is het allemaal wel erg flauw. Gelukkig wel enkele briljante dialogen en quotes. “You are the greatest lover I've ever had. Well, I practice a lot when I'm alone”. Het acteerwerk is niet altijd even sterk en je kon zien dat de cast het zelf goed naar haar zin had aangezien men af en toe de lach amper in kan houden. 7.3
pi_71559015

Van het weekend voor de derde keer gezien, vind het nog steeds één van de betere Nederlandse misdaadfilms, wil eigenlijk ook nog een keer aan het boek beginnen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:16:06 #135
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_71559084
Million Dollar Baby (2004)

Tja, begrijp me niet verkeerd, het was niet slecht maar ik vond het wel erg voorspelbaar allemaal (haar carriere, die Hillbilly-familie). Op het einde na dan, wat de film tilt naar een

6,5

Schindler's List (1993)

Nog nooit helemaal gezien, maar kende de meeste stukken wel wat het kijkplezier (nouja, is dat het goede woord bij deze film?) niet verhoogd. Indrukwekkend allemaal maar aan de andere kant kwam ik er ook niet helemaal in. Zal wel aan de stemming gelegen hebben.

7

Bigfoot (1970)

Pff, nou zeg Een 1.3 op imdb geeft al aan dat we het hier over een andere categorie film hebben...

Decors om te janken, acteerwerk waar het plaatselijke jeugdtoneel zich voor zou schamen (die motorcrosser met geel jack en bandana, nog nooit iemand zo onverschillig zien acteren ), een script van lik me vessie... Waarlijk een genot. Het springt van dag naar nacht naar dag in verschillende scenes, de motorclub is de meest onstoere die ik ooit heb gezien en Bigfoot zelf was ook al niet eng (die vechtscene met de beer ). Vreemd genoeg duiken een paar bekende filmnamen hierop (Carradine (die trouwens meevalt in deze drek), Mitchum)

Wel een paar lekkere wijven
De Narcis van Gabon
pi_71561708
Mijn verslaving aan House, dat ik pas net ontdekt hebt, houdt de lijst wat aan de korte kant. Komt later wel weer goed

Juli
Films
13. Sideways (Alexander Payne, 2004) :: 5.0
14. Diary of a Times Square Thief (Klaas Bense, 2008) :: 8.0
15. Adams æbler (Anders Thomas Jensen, 2005) :: 8.5
16. The 40 Year Old Virgin (Judd Apatow, 2005) :: 7.0
17. Sunshine Cleaning (Christine Jeffs, 2008) :: 8.0
18. Grandma's Boy (Nicholaus Goossen, 2006) :: 5.3
19. The Hangover (Todd Phillips, 2009) :: 7.5
20. Taken (Pierre Morel, 2008) :: 7.3
21. De Grønne slagtere (Anders Thomas Jensen, 2003) :: 8.0
22. Watchmen (Zack Snyder, 2009) :: 7.0
23. Crank: High Voltage (Mark Neveldine, Brian Taylor, 2009) :: 8.0

Statistieken
Totaal 11 films (maandgemiddelde: 6.7) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 10.

Totale speelduur: 1144 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Adams æbler (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Sideways (5.0).

Mijn cijfers liggen wel erg dicht bij elkaar in de buurt. Maar het is lastig om een andere meetlat dan 'je gevoel' te gebruiken bij het geven van cijfers.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:00:42 #137
148823 znarch
ondertitel
pi_71562020
Pineapple Express

Ik heb misschien een dom en flauw gevoel voor humor, maar net als bij Steph Brothers heb ik af en toe buikpijn gehad en piste ik bijna in mijn broek van het lachen Geniaal.

7/10
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:13:49 #138
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_71568572
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:00 schreef znarch het volgende:
Pineapple Express

Ik heb misschien een dom en flauw gevoel voor humor, maar net als bij Steph Brothers heb ik af en toe buikpijn gehad en piste ik bijna in mijn broek van het lachen Geniaal.

7/10
Dan zijn ook echt twee van mn lievelings, haha. Superbad hoort daar ook in thuis, net als The 40 year old virgin en Zohan. Lesbian Vampire Killers is mijn nieuwe ontdekking, zie paar posts hierboven!
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:47:01 #139
148823 znarch
ondertitel
pi_71574368
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:13 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Dan zijn ook echt twee van mn lievelings, haha. Superbad hoort daar ook in thuis, net als The 40 year old virgin en Zohan. Lesbian Vampire Killers is mijn nieuwe ontdekking, zie paar posts hierboven!
Ik ga hem vanavond kijken Hoop dat je gelijk hebt
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_71575309
I love you, man:

Een stel wilt gaan trouwen en de vrouw in kwestie belt al haar vriendinnen om het goede nieuws te vertellen. Je komt als snel te weten dat de man in kwestie totaal geen vrienden heeft en gaat dus op zoek naar zijn 'best man'.

Ik vond de film nou niet echt komisch. Moest een paar keer glimlachen en dat is tegenwoordig al veel in een komedie film. Voor de rest zat de film vol met verhalen die al in honderden andere films zijn vertoond.

IMDB : 7.7
Mijn cijfer: 5,5

Apollo 13:

Nadat ik een documentaire zag op National Geographic over Apollo 13 leek het me wel eens leuk om de film weer is een keer te zien. Iedereen kent het verhaal ondertussen wel over de pogingen van de crew en NASA om Apollo 13 weer veilig naar aarde terug te laten keren.

IMDB : 7.5
Mijn cijfer : 7
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:00:43 #141
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71576947
Robinson Crusoe on Mars
Een uit 1964 stammende science-fiction variatie op het eeuwen oude verhaal van Robinson Crusoe. Dit keer komt onze held niet terecht op een onbewoond eiland maar op de planeet Mars, nadat hij samen met een collega astronaut zich zelf moest zien te redden met een schietstoel.
Het is een film met een redelijk laag tempo die wel weet te vermaken. De effecten zien er uiteraard gedateerd uit maar dat geeft de film een groot deel van z`n charme.
Heerlijk, dit soort films.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_71579304
Vrij bizar: 'Red Dust' is vanavond eerst op NL3 (inmiddels afgelopen) en daarna op BBC1 (23.30u) te zien.

Kent iemand deze film? Lijkt me wel goed na een eerste indruk (stukje van 5 minuten dat ik op NL3 zag).
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71579776
Juli
Films
16. Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008) :: 8.0
17. Ghosts (Stan Winston, 1997) :: 7.0
18. Forgetting Sarah Marshall (Nicholas Stoller, 2008) :: 7.2
19. Monsters, Inc. (Pete Docter, David Silverman, Lee Unkrich, 2001) :: 7.5
20. Drag Me to Hell (Sam Raimi, 2009) :: 8.0
21. Before the Devil Knows You're Dead (Sidney Lumet, 2007) :: 7.0
22. Jarhead (Sam Mendes, 2005) :: 8.0
23. Sunshine Cleaning (Christine Jeffs, 2008) :: 7.4
24. My Summer of Love (Pawel Pawlikowski, 2004) :: 7.5
25. The Bridge (Eric Steel, 2006) :: 7.5
26. Harry Potter and the Half-Blood Prince (David Yates, 2009) :: 7.5

Series
27. Fringe - Season 1 (J.J. Abrams, Alex Kurtzman, Roberto Orci, 2008) :: 9.0

Statistieken
Totaal 11 films (maandgemiddelde: 8.7) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 10.

Totale speelduur: 1131 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Fringe - Season 1 (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Ghosts, Before the Devil Knows You're Dead (7.0).

Media-verdeling
2.
1.
9.
Because simple is bad!
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:20:16 #144
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_71579938
Okuribito (Departures)

Misschien ben ik in een sentimentele bui, maar wat heb ik genoten van deze Japanse film. Verhaal van een ontslagen cello speler die op het platteland lijkenwasser wordt, tot minachting van zijn omgeving. Aanrader, hoewel iets aan de lange kant (130 minuten).

9/10

Overal verstand van.
pi_71585683
Gosford Park, een Britse film over het wel en wee in een groot landhuis, waarbij zowel de adellijke gasten als de bedienden aandacht krijgen. Erg fijne film, met een cast om U tegen te zeggen.
pi_71589076
Harry Potter And The Half Blood Prince
Ik vond 'm stiekem een beetje tegenvallen. De sfeer vond ik wel oke in de film, maar ik kreeg nou niet echt de indruk dat ze (Harry en kornuiten) onder de indruk waren van het feit dat Voldemort rondloopt...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB cijfer: 7.7/10
Mijn cijfer: 6.5/10
pi_71589374
Snow Cake
hier hou ik dus absoluut niet van.
5

I love you, man
af en toe een glimlach maar over t algemeen veel te voorspelbare humor.
een 5
pi_71591687
I love you, man

Aangename film over Peter die geen vrienden heeft en dus geen getuige, en dus op zoek gaat. Naarmate de film vordert wordt ie steeds leuker, het eerste half uur dacht ik "is dit het nou", maar tegen het einde moest ik wel hardop lachen. In het begin zijn de vriendinnen van zijn verloofde (waaronder de ex van my name is Earl) eigenlijk nog het leukst, maar de film komt pas echt op gang als Peter zijn buddy tegenkomt. Ik ben niet onvoorwaardelijk fan van Jason Segel, maar in combinatie met Paul Rudd en deze rollen vond ik het gezellig en vrolijk om te zien.

Ik vond het geen keiharde pijninjebuik comedy, maar een leuke feelgood gezellige movie.

En Rashida Jones is liev

7
pi_71591947
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:22 schreef Guppi het volgende:
I love you, man

[ afbeelding ]

Aangename film over Peter die geen vrienden heeft en dus geen getuige, en dus op zoek gaat. Naarmate de film vordert wordt ie steeds leuker, het eerste half uur dacht ik "is dit het nou", maar tegen het einde moest ik wel hardop lachen. In het begin zijn de vriendinnen van zijn verloofde (waaronder de ex van my name is Earl) eigenlijk nog het leukst, maar de film komt pas echt op gang als Peter zijn buddy tegenkomt. Ik ben niet onvoorwaardelijk fan van Jason Segel, maar in combinatie met Paul Rudd en deze rollen vond ik het gezellig en vrolijk om te zien.

Ik vond het geen keiharde pijninjebuik comedy, maar een leuke feelgood gezellige movie.

En Rashida Jones is liev

7
In het begin vond ik die opmerkingen van Peter zo irritant . Plaatsvervangende schaamte om die onnozelheid .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:00:01 #150
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_71592900
Ik vond I Love You man eigenlijk gewoon brilliant, geen The Hangover maar toch zeker zeer vermakelijk "im playing the bass, im playing the bass"

Maar ik heb afgelopen week een aantal films gekeken die allemaal toevallig in hetzelfde rijtje passen. Luchtige wegkijkfilms die eigenlijk nergens over gaan maar toch erg leuk zijn. Vond ik dan.

Gigantic
Gisteren gekeken, van te voren geen idee wat ik moest verwachten, ging ook alleen maar kijken omdat ik niks beters te doen had en Zoeey Dechanel erin meespeelt en daar ben ik stiekem een beetje verliefd op ( ). Leuke luchtige film ook leuk rolletje voor John Goodman. En Zoeey

Dakota skye
Leuke film! Had ik niet verwacht. Voor mij onbekende cast maar vooral Dakota word erg leuk gespeeld. Zou er zo verliefd op kunnen worden ( !). Dakota heeft de kracht om leugens van waarheid te onderscheiden totdat ze Jonah tegenkomt want hij liegt blijkbaar niet.

Adventureland
Ging ik kijken omdat hij van de makers van superbad was maar is eigenlijk totaal anders. Het nodige vermaak maar niet echt een komedie meer een romantisch filmpje met een beetje drama. Leuke (bij)rollen van Bill hader (politie in superbad) en Ryan Reynolds. Jesse Eisenberg vind ik een beetje type Michael Cera en doet het leuk en de altijd stoned kijkende Kristen Stewart vind ik sowieso wel leuk om naar te kijken ( !!)

Nick and Norah's Infinite Playlist
Leuke film, leuke soundtrack, Michael Cera in nerderige rol waar hij zo goed in is (superbad, juno) met goeie chemie met Kat Dennings en de andere rollen die zeer vermakelijk gespeeld werden. En Alexis Dziena is gewoon heet en Kat Dennings is ook gewoon leuk natuurlijk ( !!!)

Afgelopen week dus gewoon 4 leuke films gezien! Ik ga maar eens op zoek naar meer van dit soort films want dit is echt mijn genre geloof ik. En ik ga op zoek naar een vriendin
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')