There will be blood![]()
![]()
![]()
Een 2 oscars winnende film en in mijn ogen niets meer dan terecht dat deze film 2 oscars gewonnen heeft, wat mij betreft hadden het er ook 4 of 5 mogen zijn.. Een geniale opbouw en de dialogen zijn echt "Je van het", ook de nodige zwarte humor die op mijn lachspieren kon werken.
Heb genoten van de hele rit. Geen film vol actie zoals Batman of Die hard. Een film waar in principe weinig in gebeurt behalve de geweldige scenes die op de een of andere manier absurd zijn, een paar dodelijke ongevallen en moorden, dat dan weer wel maar geen actie zoals actie normaal geboekt staat.
De olie-gigant in ouderwetse jaren die zowat een psychopaat is hoe hij omgaat met de andere karakters in de film, zijn hele kijk op de wereld en zijn niet-vergevingsgezindheid dat bij mij op de lachspieren kon werken, zijn wraaklustigheid. Hoe hij een mug een olifant kon maken maar alsnog gelijk had in zekere zin. De geloofswaanzinnige oplichter erbij als ander karakter in de film die waanzinniger is dan complete waanzin en die het verhaal dan zeker ook meer compleet maakt, hilarisch als de olie-gigant in contact komt met die Jomanda figuur in mannelijke vorm.
Moeilijk om zo'n film in woorden uit te leggen, heb 2 uur met big smile op de bank gelegen en dacht van..." Dit is de beste film van afgelopen 10 jaar". Nu in woorden schrijven is wat anders. 1 zin van..." Die film moet iedereen gezien hebben!!!!" Is misschien genoeg

.
In ieder geval een film die goed is blijven hangen. Ben te laat met meedoen aan de film top 100 hier op FOK!. Ben ik volgend jaar op tijd erbij dan zet ik deze film zeker binnen de top 5.
There will be blood krijgt wat mij betreft een dikke 8,5. Geef de film maar een 9,2 als het aan mij ligt.
Verder the big lebowski gezien die een 8 krijgt. Vroeger zou ik die film een 9 geven maar na 10 keer gezien te hebben valt er een klein beetje waardering weg. Kan de film bijna dromen dus jammer dan dat het zo voorspelbaar is geworden. Genieten van de kleine details dat ik dan doe. Proberen de film nog meer te beleven ook.
Gisteren nog 1408 gezien voor de derde keer. Goede film en ook een 7 waard na de derde keer van zien. Film is geen 10 keer kijken waard in mijn ogen zoals the shining wel is. Geen klassieker te noemen.
Verder nog
Filofax" gezien. Een film die ik al minstens 12 jaar niet meer gezien had. Grote verwachtingen omdat ik die film toen uniek vond. Na lang zoeken die film eindelijk weten te vinden en gekeken en het viel zwaar tegen. Een zwak verhaal te noemen met weinig inhoud en goede plots. Dat een film waar ik zoveel van verwacht zo zwaar kan tegenvallen is dan wat vreemd. Alsof ik een compleet andere film voor ogen had. Nogal afgezaagde film, een verhaal die op straat te vinden is tussen het grof vuil. Hoe iemand ook compleet zijn hele bezit kan verliezen puur en alleen door het verliezen van zijn organizer. Misschien dat het in 1988 mogelijk was maar kan het nu niet begrjipen maar dat is niet de enige reden dat ik de film niet afgekeken heb tot het eind.
It nog gezien, blijft goed en zal altijd goed blijven. Eens per jaar ervoor gaan zitten en kijken en genieten van King's werk. The stand nog gezien, ook lekker lange rit en niet eenmaal per jaar te kijken maar eens per 3 jaar omdat het minder uniek is als it.
Groundhog day als laatste. Voor de 20ste keer. Op dagen dat ik even helemaal doorheen zit zet ik die film op en die film kan me altijd opbeuren. Bill Murray die ik 20 keer of nog vaker in dezelfde film kan zien. Zeker in geval van Groundhog day.
That's it
[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 06-08-2009 19:51:35 ]